eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/TXfZ6s2I 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 زیبایی از 👈 شهید دکتر مصطفی (متن کامل اینجا ) 🙏خدایا هدایتم کن ، زیرا می دانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است. 🙏خدایا هدایتم کن که ظلم نکنم ، زیرا میدانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است. 🙏خدایا نگذار دروغ بگویم ، زیرا دروغ ظلم کثیفی است. 🙏خدایا محتاجم نکن که تهمت به کسی بزنم ، زیرا تهمت خیانت ظالمانه ای است. 🙏خدایا ارشادم کن که بی انصافی نکنم ، زیرا کسی که انصاف ندارد شرف ندارد. 🙏خدایا راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم ، که بی احترامی به یک انسان همانا کفر خدای بزرگ است. 🙏خدایا مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم . 🙏خدایا پستی و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز تا فریب زرق و برق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند. 🙏خدایا من کوچکم ، ضعیفم و ناچیزم ، پرکاهی در مقابل طوفانها هستم ؛ به من دیده ای عبرت بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را براستی بفهمم و بدرستی تدبیر کنم. 🙏خدایا دلم از ظلم و ستم گرفته است ؛ تو را به عدالتت سوگند می دهم که مرا در زمره ستمگران و ظالمان قرار نده. 🙏خدایا می خواهم فقیری بی نیاز باشم که جاذبه های مادی زندگی مرا از زیبایی عظمت تو غافل نگرداند. 🙏خدایا خوش دارم گمنام و تنها باشم تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم. 🙏خدایا دردمندم ، روحم از شدت درد می سوزد ، قلبم می جوشد ، احساسم شعله می کشد و بند بند وجودم از شدت درد صیحه می زند ؛ تو مرا در بستر مرگ آرامش بخش. 🙏خدایا خسته شده ام ، پیر شده ام ، دل شکسته ام ، ناامیدم و دیگر آرزویی ندارم.احساس می کنم که این دنیا دیگر جای من نیست ، با همه وداع می کنم و می خواهم با خدای خود تنها باشم. 🙏خدایا ! به سوی تو می آیم ، از عالم و عالمیان می گریزم ، تو مرا در جوار رحمتت سکنی ده. 🙏ای همیشه حاضر در میان ما !با طراوت بهار دیدمت با شمیم انتظار بوییدمت و با دلی بی قرار جوییدمت !… 🙏ای چشم بینای خدا! تو حاضری در جای جای زندگانی ما در لحظه لحظه زیستن ما 🙏نفس کشیدن نشستن ما برخاستن ما …در هر پگاه و نگاه ما و در ژرفای نماز و نیاز ما! 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ خدایا ، تو را به حسین علیه‌السلام مرا هم مَحرَم کن... این غلام روسیاه پرگناه بی‌پناه را هم پناه بده... ای که مرا خوانده‌ای؛ راه نشانم بده... 👤 شهید ✍️ هر که شد محرم دل در حرم یار بماند وان که این کار ندانست در انکار بماند اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند صوفیان واستدند از گرو می همه رخت دلق ما بود که در خانه خمار بماند محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببرد قصه ماست که در هر سر بازار بماند هر می لعل کز آن دست بلورین ستدیم آب حسرت شد و در چشم گهربار بماند جز دل من کز ازل تا به ابد عاشق رفت جاودان کس نشنیدیم که در کار بماند گشت بیمار که چون چشم تو گردد نرگس شیوه تو نشدش حاصل و بیمار بماند از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند داشتم دلقی و صد عیب مرا می‌پوشید خرقه رهن می و مطرب شد و زنار بماند بر جمال تو چنان صورت چین حیران شد که حدیثش همه جا در در و دیوار بماند به تماشاگه زلفش دل روزی شد که بازآید و جاوید گرفتار بماند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ مرتد شدن كاتب وحى پیش از عثمان یکی نساخ بود کو به نسخ وحی جدی می‌نمود چون نبی از وحی فرمودی سبق او همان را وا نبشتی بر ورق پرتو آن وحی بر وی تافتی او درون خویش حکمت یافتی عین آن حکمت بفرمودی رسول زین قدر گمراه شد آن بوالفضول کانچ می‌گوید رسول مستنیر مر مرا هست آن حقیقت در ضمیر پرتو اندیشه‌اش زد بر رسول قهر حق آورد بر جانش نزول هم ز نساخی بر آمد هم ز دین شد عدو مصطفی و دین بکین مصطفی فرمود کای گبر عنود چون سیه گشتی اگر نور از تو بود گر تو ینبوع الهی بودیی این چنین آب سیه نگشودیی تا که ناموسش به پیش این و آن نشکند بر بست این او را دهان اندرون می‌سوختش هم زین سبب توبه کردن می‌نیارست این عجب آه می‌کرد و نبودش آه سود چون در آمد تیغ و سر را در ربود کرده حق ناموس را صد من حدید ای بسا بسته به بند ناپدید کبر و کفر آن سان ببست آن راه را که نیارد کرد ظاهر آه را گفت اغلالا فهم به مقمحون نیست آن اغلال بر ما از برون خلفهم سدا فاغشیناهم می‌نبیند بند را پیش و پس او رنگ صحرا دارد آن سدی که خاست او نمی‌داند که آن سد قضاست شاهد تو سد روی شاهدست مرشد تو سد گفت مرشدست ای بسا کفار را سودای دین بندشان ناموس و کبر آن و این بند پنهان لیک از آهن بتر بند آهن را کند پاره تبر بند آهن را توان کردن جدا بند غیبی را نداند کس دوا مرد را زنبور اگر نیشی زند طبع او آن لحظه بر دفعی تند زخم نیش اما چو از هستی تست غم قوی باشد نگردد درد سست شرح این از سینه بیرون می‌جهد لیک می‌ترسم که نومیدی دهد نی مشو نومید و خود را شاد کن پیش آن فریادرس فریاد کن کای محب عفو از ما عفو کن ای طبیب رنج ناسور کهن عکس حکمت آن شقی را یاوه کرد خود مبین تا بر نیارد از تو گرد ای برادر بر تو حکمت جاریه‌ست آن ز ابدالست و بر تو عاریه‌ست گرچه در خود خانه نوری یافتست آن ز همسایهٔ منور تافتست شکر کن غره مشو بینی مکن گوش دار و هیچ خودبینی مکن صد دریغ و درد کین عاریتی امتان را دور کرد از امتی من غلام آن که او در هر رباط خویش را واصل نداند بر سماط بس رباطی که بباید ترک کرد تا به مسکن در رسد یک روز مرد گرچه آهن سرخ شد او سرخ نیست پرتو عاریت آتش‌زنیست گر شود پر نور روزن یا سرا تو مدان روشن مگر خورشید را هر در و دیوار گوید روشنم پرتو غیری ندارم این منم پس بگوید آفتاب ای نارشید چونک من غارب شوم آید پدید سبزه‌ها گویند ما سبز از خودیم شاد و خندانیم و بس زیبا خدیم فصل تابستان بگوید ای امم خویش را بینید چون من بگذرم تن همی‌نازد به خوبی و جمال روح پنهان کرده فر و پر و بال گویدش ای مزبله تو کیستی یک دو روز از پرتو من زیستی غنج و نازت می‌نگنجد در جهان باش تا که من شوم از تو جهان گرم‌دارانت ترا گوری کنند طعمهٔ ماران و مورانت کنند بینی از گند تو گیرد آن کسی کو به پیش تو همی‌مردی بسی پرتو روحست نطق و چشم و گوش پرتو آتش بود در آب جوش آنچنانک پرتو جان بر تنست پرتو ابدال بر جان منست جان جان چو واکشد پا را ز جان جان چنان گردد که بی‌جان تن بدان سر از آن رو می‌نهم من بر زمین تا گواه من بود در روز دین یوم دین که زلزلت زلزالها این زمین باشد گواه حالها گو تحدث جهرة اخبارها در سخن آید زمین و خاره‌ها فلسفی منکر شود در فکر و ظن گو برو سر را بر آن دیوار زن نطق آب و نطق خاک و نطق گل هست محسوس حواس اهل دل فلسفی کو منکر حنانه است از حواس اولیا بیگانه است گوید او که پرتو سودای خلق بس خیالات آورد در رای خلق بلک عکس آن فساد و کفر او این خیال منکری را زد برو فلسفی مر دیو را منکر شود در همان دم سخرهٔ دیوی بود گر ندیدی دیو را خود را ببین بی جنون نبود کبودی بر جبین هر که را در دل شک و پیچانیست در جهان او فلسفی پنهانیست می‌نماید اعتقاد و گاه گاه آن رگ فلسف کند رویش سیاه الحذر ای مؤمنان کان در شماست در شما بس عالم بی‌منتهاست جمله هفتاد و دو ملت در توست وه که روزی آن بر آرد از تو دست هر که او را برگ آن ایمان بود همچو برگ از بیم این لرزان بود بر بلیس و دیو زان خندیده‌ای که تو خود را نیک مردم دیده‌ای چون کند جان بازگونه پوستین چند وا ویلی بر آید ز اهل دین بر دکان هر زرنما خندان شدست زانک سنگ امتحان پنهان شدست پرده‌ای ستار از ما بر مگیر باش اندر امتحان ما را مجیر قلب پهلو می‌زند با زر به شب انتظار روز می‌دارد ذهب با زبان حال زر گوید که باش ای مزور تا بر آید روز فاش صد هزاران سال ابلیس لعین بود ز ابدال و امیر المؤمنین پنجه زد با آدم از نازی که داشت گشت رسوا همچو سرگین وقت چاشت برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ مرتد شدن كاتب وحى قسمت اول ◀️پيش از عثمان يك نفر كاتب وحى بود. و چون بحضرت رسول وحى مى‏رسيد عين آن چه حضرت قرائت مى‏فرمود او مى‏نوشت در حال وحى پرتو وحى بر او مى‏تابيد و او در ضمير خود حكمت مى‏ديد و عين همان حكمت را حضرت رسول مى‏فرمود و از اين جهت آن مرد گمراه شده گفت. آن چه رسول خدا مى‏گويد در ضمير منهم هست. پرتو انديشه او در ضمير حضرت منعكس شده قهر خداوندى بر جان كاتب نازل شد. هم از كتابت بيرون رفت و هم از دين و يكى از دشمنان حضرت رسول گرديد. حضرت فرمود اگر آن روشنى از تو و مال تو بود اكنون چگونه تاريك و ظلمانى شدى اگر تو سرچشمه اسرار الهى بودى چنين آب سياهى از تو جارى نمى‏شد اندرونش مى‏سوخت و قادر به توبه و باز گشت نبود و براى اينكه ميان مردم سر شكسته نشده و پست نگردد دهان از توبه بسته بود. آه مى‏كشيد ولى پس از آن كه شمشير سر از بدن جدا كرد وقت آه كشيدن سپرى شده است. عار و ناموس را خداوند براى او زنجير آهنى محكمى قرار داده بود و بسا اشخاص ببند محكم ناپيدايى بسته مى‏شوند. كبر و كفر چنان راه او را بسته بود كه حتى آه خود را نمى‏توانست آشكار كند. خداى تعالى در قرآن در سوره يس مى‏فرمايد إِنَّا جَعَلْنا فِي أَعْناقِهِمْ أَغْلالاً فَهِيَ إِلَى اَلْأَذْقانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ وَ جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُونَ 36: 8- 9 يعنى ما بگردن آنها زنجيرها نهاديم كه تا زنخ آنها را پوشانيده و سر آنها رو بهوا مانده و چشمشان گرفته شده و در جلو و عقب آنها سدى محكم قرار داده و محجوبشان نموديم بطورى كه نمى‏بينند. مولوى اشاره باين آيه شريفه مى‏فرمايد: اينكه مى‏فرمايد بگردن آنها زنجيرها نهاديم و آنها بواسطه آن زنجير رو بهوا هستند آن زنجيرها براى ما از بيرون نيست. و اينكه مى‏فرمايد در جلو و عقب آنها سدى قرار داديم آنها بند را در پيش و پس خود نمى‏بينند. بلكه آن سدى كه در جلو و عقب آنها بلند شده برنگ زمين هموار و صحراست و آنها نمى‏دانند كه اين سد قضاى الهى است. شاهد تو حجاب و پرده روى شاهد است راهنما و مرشد تو سد گفتار مرشد است. اى بسا كفار كه سوداى دين بسر دارند ولى ناموس و تكبر و امثال اينها سد آنها بوده و نمى‏توانند بدين بگروند. بند و سد تو پنهان است ولى از آهن سخت‏تر و محكمتر است زنجير و سد آهنى را تبر پاره مى‏كند. و مى‏توان بند آهنى را با تبر جدا كرد ولى براى بند غيبى كسى چاره‏اى سراغ ندارد اگر كسى را زنبور نيش بزند طبيعت او شروع بدفاع مى‏كند اما اگر زخم نيش از هستى تو باشد طبع تو تابع هستى تو است و دفاع نتواند و درد نيش ساكن نشود سينه‏ام براى شرح اين مطلب در جوش است ولى مى‏ترسم باعث نوميدى شود. نه نااميد نشو و با كمال اميدوارى در پيشگاه آن فريادرس فرياد كرده. عرض كن اى آن كه عفو را دوست دارى ما را بيامرز و اى طبيب مهربان درد و رنج كهن ما را شفا بده. عكس و تابش حكمت بود كه آن كاتب را گمراه و سر گردان نمود تو خود را مبين تا نتواند بر تو دست يابد. حكمت براى تو مثل آب روان گذران است او متعلق بابدال است و در تو عاريه است‏. اگر چه در خانه تو نورى تابيده ولى او از چراغ همسايه است. اكنون كه اين تابش نور بخانه تو آمده شكر كن و مغرور نباش متوجه باش و خود بينى نكن. صد افسوس كه اين نور عاريتى كسانى را مغرور نموده عجب و خود ستايى در آنان پيدا شد و از تبعيت بزرگان دورشان نمود. من غلام آن كسم كه در هر منزل و كاروانسرا خود را بمنزل رسيده و واصل تصور نكند ترجمه قسمت اول 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ مرتد شدن كاتب وحى قسمت دوم ◀️بس منزلها كه بايد آن را جا گذاشته و ترك نمود تا يك روز بمنزل رسيد. اگر آهن سرخ بشود سرخى از آهن نيست بلكه پرتو آتش است كه در آهن جلوه مى‏كند. اگر ديدى كه خانه يا پنجره روشن شد تو بدان كه روشنى از خورشيد است‏ . اگر در و ديوار بگويد اين منم كه روشنم و پرتو مال من است. آفتاب خواهد گفت وقت غروب من معلومت خواهد شد. اگر سبزه‏ها بگويند اين ماييم كه سبز و خرّم هستيم و اين خرّمى و شادابى از خود ما است. تابستان خواهد گفت وقتى من رفتم حال خود را ببينيد. تن بخوبى و جمال خود مى‏بالد و روح پر و بال و جاه و جلال خود را پنهان كرده. و مى‏گويد اى مزبله تو كيستى؟ تو فقط چند روزى از پرتو من زنده هستى. غنج و ناز تو جهان را پر كرده باش تا من از تو جدا شوم آن وقت معلوم مى‏شود تو چه بوده‏اى. آرى آن وقت كسى كه براى تو جان مى‏داد دستمال جلوى بينى خود مى‏گيرد كه بوى گند ترا استشمام نكند. گويايى و بينايى و شنوائى از پرتو روح است چنان كه جوشيدن آب پرتو آتش است. همان طور كه پرتو جان در تن جلوه‏گر است پرتو ابدال و مردان بزرگ در جان من حكومت دارد وقتى جانان از جان صرف نظر كند جان حال تنى را پيدا مى‏كند كه جان از او دور شده باشد. من از آن سر بر زمين نهاده و سجده مى‏كنم كه زمين در روز قيامت شاهد و گواه من باشد. روز قيامت كه زمين مى‏لرزد و زلزله سخت حادث مى‏گردد اين زمين شاهد و گواه احوال مردمان خواهد بود. و خبرهاى آن را آشكارا نقل مى‏كند زمين و خارها بسخن مى‏آيند فيلسوف كه منكر سخن گفتن زمين است از معقولات پست صحبت مى‏كند عقل در اين مرحله از دهليز خانه بيرون مانده و باين جا راه ندارد. فيلسوف كه با فكر و گمان منكر سخن گفتن جمادات است باو بگو برو سر خود را بديوار بزن. سخن گفتن آب و خاك را حواس اهل دل ادراك مى‏كند نه عقل تو. فيلسوف كه منكر زارى ستون حنانه است او از حواس انبيا بويى نبرده‏ فيلسوف مى‏گويد كه قوه سوداوى و عصبى است كه بسى خيالات و عقايد در مردم توليد مى‏كند كه همگى توهم و خيال بوده واقعيت ندارد ولى انعكاس فساد و كفر فيلسوف است كه اين انكار را در او ايجاد كرده فلسفى در عين اينكه ديو و شيطان را منكر است خود سخره ديو و شيطان است. باو بگو اگر ديو نديدى خودت را ببين كه از جبين تو آثار جنون پيدا بوده و معلوم است كه ديو در وجود تو حكومت مى‏كند هر كس كه در دل او شك وجود دارد و در وجود جان در شك است در باطن او فلسفه پنهان است. گاهى عقيده صحيح پيدا مى‏كند ولى آن رگ فلسفى پنهانى پرده بروى عقيده او كشيده روى او را سياه مى‏سازد. اى مؤمنين حذر كنيد كه اين رگ فلسفى با شما هست بلكه عوالم بى‏انتهايى در وجود شما نهفته است. همه هفتاد و دو ملت در وجود تو است براى اينكه شايد بتواند از وجود تو سر بر آورد. هر كس كه اين عقيده و ايمان را دارا باشد از بيم و خوف چون بيد بر خود مى‏لرزد تو از آن جهت به ابليس و ديو خنديده و آنان را حقير شمرده‏اى كه خود را آدم خوبى تصور كرده‏اى. وقتى جان پوستين خود را واژگونه پوشيده آن چه در وجودها پنهان است آشكار شود آن وقت است كه وا ويلاها از اهل دين بلند مى‏شود. هر شبه زرى در دكان جلوه‏گرى مى‏كند براى اينكه محك امتحان پنهان شده است اى ستار العيوب پرده از روى ما بر ندار و در روز امتحان بداد ما برس . زر قلب در شب با زر خالص دعوى همسرى مى‏كند ولى زر منتظر است كه روز برسد. و مى‏گويد اى مزور باش كه آفتاب بر آيد و روز برسد. صد هزاران سال ابليس از ابدال و فرمانده مؤمنين بود و از روى ناز با آدم پنجه زد بالاخره رسوا گرديد. اى بو الهوس با مردان خدا پنجه مزن و جلوتر از سلطان اسب متاز. ترجمه قسمت دوم 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای مرزداران: 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِى الْمَكْرِ🔹 🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و شماره آنان را بسيار گردان و سلاحه آن ها را برّان كن، و حوزه آنها را پاس دار، و جايگاه آنان را حفظ كن و ميان آنان الفت و كار ايشان را سامان ده، و آذوقه آن ها را پى در پى بفرست. هزينه معيشت آنان را متكفل باش و به يارى خود بازوى آنان را قوى گردان و به شكيبايى مدد كن و چاره سازى به ايشان آموز🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح ( َ وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ __ _ _ ...).pdf
704.6K
🔸خداوندا درود بر محمد و آل او فرست، و سرحدّ كشور مسلمانان را به عزّت خود محفوظ دار و نگاهداران آن را به نيروى خود تقويت فرما و از دارايى خود عطاى فراوان بر ايشان بخش🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ... 📜 مذاهب و آیین ها و مسلک هایی که جنبه ی باطنی گرایی و فرد گرایی دارد کتاب های دعایشان یا کتاب های مناجاتشان یا ارتباط هایی که گاهی وقت ها تعریف می کنند بین انسان و خدا چند درصدشان وارد این مقوله ها در دعا شده اند؟ این یک چیزی است که می شود آمار گرفت و دید چقدر دعاهایشان درباره خودشان و خانواده شان و درباره عرفان و عوالم بالا است و حتی گاهی وقت ها هر چه نفسانیت بیشتر، دعاهای غیر ظاهری و غیر مادی هم بیشتر! این، خیلی جالب است. اما ائمه ما چون نفسانیت نداشتند دعا برای بچه اش هم می کند، دعا برای رزقش هم می کند و دعاهایی هم می کند که بزرگان عرفان معنی اش را نمی فهمند. و گاهی نفسانیت ها که بالا می رود بعضی دعاها را حذف می کند. گاهی شما این مناجات نامه های مختلف را مراجعه کنید می بینید. از خود آن مناجات نامه می شود فهمید باصطلاح این طرف چند مرده حلاج است؟ آیا واقعا این ها حرف های تو با خدا بوده است؟ اما امام صادق(ع) و امیرالمومنین (ع) که ما می دانیم نفسی (از جنس چیزی که الان مثال زدیم) در آنها نیست، می بینیم از این دعاها (برای امور زندگی) هم کرده اند. حالا این، در بحث های فردی. ولی نگاه می کنید می بینید (در مناجات نامه ها و دعاهای غیر معصومین، معمولا ) بحث های اجتماعی و عمومی (وجود) ندارد. صحیفه سجادیه یک دعانامه ای بوده که امام سجاد(ع) خودشان داشتند با چند نفر خواص شاید و به تعداد انگشتان دست تا زمان امام صادق(ع) از آن مطلع بودند. این جور نبود که بگوییم این یک بحثی بوده که می خواستند در رسانه ها مطرح شود! اصلا ممکن است تکرار عرائض ( و دعاهای) امیرالمومنین(ع) باشد که امام سجاد هم به خدا عرض می کند. بحث اینجاست! شما نشسته ای در خانه ی خصوصی و به چند تا از خواص هم گفته اید که این را اگر خواستید بنویسید و داشته باشید. حالا در سراسر این دعا که برای اهل مرزداران است یک دانه حوائج (شخصی) در آن نیست و حتی استغفار هم در آن نیست و حضرت دارند ما را متوجه می کنند که حواست هست دنیای تو چیست؟ متوجه هستی منافعت با نشستن در غار حل نمی شود؟ در یک اجتماعی هستی به نام اجتماع مسلمین؛ که شمای امام زمان آن عصر می آیی برای مرزداران جامعه مسلمان ( دعا می کنی) و آن هم، موقعی که حاکم آن زمان بنی امیه و بنی مروان هستند (سلطان آن زمان که عادل یا معصوم نبوده است) مرزداران را دعا می کند و عرض می کند اینها را چنین کن (که کمی بعد وارد متن دعا می شویم) آیا این، برای ما تاملی ایجاد نمی کند؟ ما را از یک لاکی بیرون نمی آورد؟ ما را به یک نقاط درستی نمی رساند؟ قطعا می رساند! چون امام معصوم اعمالش حجت است و درس است. درست است که این دعا، دعای مخفی بوده و درس اجتماعی نبوده است، ولی از زمان امام صادق (ع) که پخش شد معلوم است ما اجازه داریم در این رابطه فکر کنیم. لذا ( می بینیم که) برای اهل ثغور دعا می کنند. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
شرح ( َ وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ __ _ _ ...).pdf
924.7K
🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و شماره آنان را بسيار گردان و سلاحه آن ها را برّان كن، و حوزه آنها را پاس دار، و جايگاه آنان را حفظ كن و ميان آنان الفت و كار ايشان را سامان ده، و آذوقه آن ها را پى در پى بفرست. هزينه معيشت آنان را متكفل باش و به يارى خود بازوى آنان را قوى گردان و به شكيبايى مدد كن و چاره سازى به ايشان آموز🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
chetore-mehraban-bashim5-beitezohoor.ir.mp3
8.52M
5 تکنیک پنجم؛ دو تا چیز باید فراموش بشه؛ ۱- خوبیهای خودت ۲- بدیهای دیگران بدون این دو تا، مهربونیهات، بزرگت نمیکنند! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
امانتهای زندگی من_18.mp3
12.44M
۱۸ 🔵 بزرگیِ خیانت افشایِ ..... اگر میل قلبی به پی بردن و کشف اسرار دیگران ، در وجود ماست؛ فکری به حال خود کنیم! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈عاقبت کسی که گناه در دیگران را افشا می کند! 🔹استاد 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2