eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ سلام بر تو اى دختر رسول خدا سلام بر تو اى دختر فاطمه و خدیجه سلام بر تو اى دختر امیر مؤمنان سلام بر تو اى دختر حسن و حسین سلام بر تو اى دختر ولىّ خدا سلام بر تو اى خواهر ولىّ خدا سلام بر تو اى عمّه ولىّ خدا سلام و رحمت و برکات خدا بر تو اى دختر موسى بن جعفر 🔴 زیارت حضرت سلام الله علیها https://plink.ir/0sQiV ✍️ بعد از این دست من و دامن آن سرو بلند که به بالای چمان از بن و بیخم برکند حاجت مطرب و می نیست تو برقع بگشا که به رقص آوردم آتش رویت چو سپند هیچ رویی نشود آینه حجله بخت مگر آن روی که مالند در آن سم سمند گفتم اسرار غمت هر چه بود گو می‌باش صبر از این بیش ندارم چه کنم تا کی و چند مکش آن آهوی مشکین مرا ای صیاد شرم از آن چشم سیه دار و مبندش به کمند من خاکی که از این در نتوانم برخاست از کجا بوسه زنم بر لب آن قصر بلند باز مستان دل از آن گیسوی مشکین زان که دیوانه همان به که بود اندر بند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ حکایت قسمت اول 👈 همچو هاروت و چو ماروت شهیر از بطر خوردند زهرآلود تیر اعتمادی بودشان بر قدس خویش چیست بر شیر اعتماد گاومیش گرچه او با شاخ صد چاره کند شاخ شاخش شیر نر پاره کند گر شود پر شاخ همچون خارپشت شیر خواهد گاو را ناچار کشت گرچه صرصر پس درختان می‌کند با گیاه تر وی احسان می‌کند بر ضعیفی گیاه آن باد تند رحم کرد ای دل تو از قوت ملند تیشه را ز انبوهی شاخ درخت کی هراس آید ببرد لخت لخت لیک بر برگی نکوبد خویش را جز که بر نیشی نکوبد نیش را شعله را ز انبوهی هیزم چه غم کی رمد قصاب از خیل غنم پیش معنی چیست صورت بس زبون چرخ را معنیش می‌دارد نگون تو قیاس از چرخ دولابی بگیر گردشش از کیست از عقل مشیر گردش این قالب همچون سپر هست از روح مستر ای پسر گردش این باد از معنی اوست همچو چرخی کان اسیر آب جوست جر و مد و دخل و خرج این نفس از کی باشد جز ز جان پر هوس گاه جیمش می‌کند گه حا و دال گاه صلحش می‌کند گاهی جدال گه یمینش می‌برد گاهی یسار که گلستانش کند گاهیش خار همچنین این باد را یزدان ما کرده بد بر عاد همچون اژدها باز هم آن باد را بر مؤمنان کرده بد صلح و مراعات و امان گفت المعنی هوالله شیخ دین بحر معنیهای رب العالمین جمله اطباق زمین و آسمان همچو خاشاکی در آن بحر روان حمله‌ها و رقص خاشاک اندر آب هم ز آب آمد به وقت اضطراب چونک ساکن خواهدش کرد از مرا سوی ساحل افکند خاشاک را چون کشد از ساحلش در موج‌گاه آن کند با او که آتش با گیاه این حدیث آخر ندارد باز ران جانب هاروت و ماروت ای جوان برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
👈مثل آن هاروت و ماروت معروف كه از روى غفلت از خود راضى و شاد كام بودند همان غفلت باعث شد كه آماج تير زهر آلود شدند. بقدس و پاكى خود اعتماد داشتند تصور كنيد اگر گاوميش بشير اعتماد كند اعتماد او چه خواهد بود. اگر گاوميش با شاخهاى خود دفاع كرده صد مرتبه چاره جويى كند بالاخره شير نر او را پاره و شاخ شاخش خواهد كرد. اگر مثل خار پشت تمام بدنش پر از شاخ باشد بالاخره شير او را خواهد شكست. باد صرصر كه درختان كهن را از بن مى‏كند گياهان پست‏تر را نوازش كرده با آنها بخوشى رفتار مى‏كند. باد بر ضعيفى گياه رحم مى‏كند پس تو اى دل بر توانايى خود گزاف گويى نكن. تيشه از زياد بودن شاخه‏هاى درخت باك ندارد و بتدريج او را مى‏برد ولى خود را ببرگ آشنا نمى‏كند و جز با ريشه او كه شاخ است مزاحمت ندارد. شعله از انبوهى هيزم باك ندارد و قصاب را از زيادى گوسفند غمى نيست. صورت پيش معنى بس زبون است آسمان را معنى او سر نگون نگه داشته. چرخ دولابى را نگاه كن گردش او از چيست؟ از عقل نور بخش كه او را بقانون علمى ترتيب داده و براه انداخته. اين گنبد كه چون سپرى در بالاى سر ما هست گردشش از يك روح پنهانى است. اين باد كه در فضا گردش مى‏كند گردش او از معنى او است چون گردش چرخ آسيا كه از اثر آب جو است. جزر و مد و دخول و خروج نفس ما در حال تنفس جز جان به چه چيز مربوط تواند بود. همان جان يا معنى است كه صور و موجودات را چون كاتبى گاه جيم و گاه حاو گاه دال مى‏كند گاه صلح را برقرار و گاه جنگ بپا مى‏كند گاه سمت راست مى‏برد گاه طرف چپ گاه گلستانش مى‏كند گاه مبدل بخارش مى‏سازد. باد را خداى ما براى قوم عاد اژدها كرده. و براى مؤمنين باعث امنيت و صلح قرار داده بود شيخ دين فرموده است كه «المعنى هو اللَّه» (يعنى معنى همانا خدا است) بلى خداوند رب العالمين درياى معانى است‏ و تمام طبقات زمين و آسمان در آن دريا چون خاشاكى هستند رقصها و حمله‏هاى خاشاك بر روى آب هم از موج زدن آب است نه از خود او. اگر بخواهد كه او ساكن باشد و از كوشش باز ايستد بساحل پرتابش مى‏كند. وقتى از ساحل او را ربوده و بدست امواج مى‏سپارد معامله او با خاشاك معامله آتش است با گياه اين حكايت آخر ندارد اكنون بقصه هاروت و ماروت بر گرديم‏ ترجمه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 هاروت و ماروت دو فرشته ای بودند که در زمینیان به حقارت می نگریستند که چرا ایشان به گناه می افتند. خداوند فرمود شما هم اگر به زمین بروید، بر همان سبیل یعنی اقتضائات عالم خاک طی طریق خواهید کرد. فرشتگان که عصمت فرشتگی شان را از خود می دانستند و به بطر و اعتماد به نفس کاذب دچار بودند، انکار کردند و بر عصمت خود غره بودند. اما رفتن به زمین همان و آلوده شدن به گناه همان. این حکایت یک درس دارد . اینکه که اگر حسنی در خود دیدی، غرّه مشو و آن را از فضل خدا بدان. همین طور اگر عیبی در کسی دیدی، به چشم حقارت در ایشان منگر؛ چه بسا عاقبت به خیر گردد. مولانا می گوید گاومیش نباید به شیر یعنی به نفس خود اعتماد کند. یعنی نباید در خود به حسن ظنّ و در دیگران به سوء ظن بنگرد. چرا که همه چیز به خواست و ارادة خدا تحقق می یابد. چنان که پیامبر فرمود : "المعنی هوالله". معنی و باطن هر چیز خداست وتا خدا نخواهد ما از فتنة نفس مکار در امان نیستیم. باید معنا را از خدا طلب منیم نه از خویشتن 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای مرزداران: 🔹اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ، وَ حَيِّرْهُمْ فِى سُبُلِهِمْ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ🔹 🔸خدايا بدين كار دشمن آن ها را سست گردان وچنگال قدرت او را از سرشان بردار و ميان آنها و سلاح جنگ جدايى افكن، و دل آنهارا بگسل، و آذوقه را از آنها دور كن و در راهها سرگردانشان ساز، و از مقصود باز دار، و مدد را از آنها ببر و شماره آنان را اندك گردان و دل آن ها را پر هراس كن، و دست آنان را چنان ببند كه هرگز نتوانند گشاد، و زبان آن ها را از سخن فروبند، و چنان شکستی نصیبشان فرما که دنباله هاى آنها پراكنده شود و آیندگانشان عبرت گیرند و به سبب زبون گشتن اينها اميد ديگران را قطع كن🔸 📱 کانال انس با صحیفه سجادیه 🌐 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح ( وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُم_ _ _ ...).pdf
580.7K
🔹 خدايا ! بر محمّد و آلش درود فرست، و هنگام برخورد با دشمن، ياد دنياى خدعه‏گر فريب‏كار را از خاطرشان ببر، و انديشه مال فتنه‏انگيز را از صفحه دلشان محو كن و بهشت را برابر چشمشان قرار ده، و آنچه را در بهشت فراهم كرده‏اى؛ از مساكن ابدى و سراهاى ارجمند و حوريان زيباروى و نهرهاى روان شده، با آشاميدنى‏هاى رنگارنگ، و درختانى با شاخ و برگ آويخته، همراه با ميوه‏هاى گوناگون، در برابر ديدگانشان بنمايان، تا هيچ كدام از آنان آهنگ پشت كردن به دشمن نكند، و فكر گريز از هماورد را به خاطرش نگذراند. 🔴 دنيا و مال ضدّ حق‏ 🔴 مناظر زيباى بهشت‏ 🔴 نعمت‏هاى بهشت در قرآن‏ 🔴 نعمت‏هاى بهشت در سوره دهر 🔴 عظمت بهشت در روايات‏ دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ نفرين شديد و سخت به دشمنان‏ 📜 اين بخش از نفرين، انسان را به ياد نفرين حضرت نوح مى‏اندازد كه عرضه داشت: وَ قَالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الاْرْضِ مِنَ الْكافِرينَ دَيّاراً* انَّكَ انْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا الّا فاجِراً كَفّاراً» و نوح گفت: پروردگارا! هيچ يك از كافران را بر روى زمين باقى مگذار* كه اگر آنان را باقى گذارى، بندگانت را گمراه مى‏كنند و جز نسلى بدكار و ناسپاس زاد و ولد نمى‏كنند. يكى از عوامل زمينه‏ساز نفرت و دشمنى در بين انسان‏ها تعصّب و ارتباط نژادى و قومى است؛ زيرا بدون شك انسان به هر سرزمينى يا نژادى وابستگى داشته باشد به آن عشق مى‏ورزد. در اين پيوند و علاقه به خاك وطن و قوم و قبيله، نسل در نسل نه تنها عيب و كمبودى نيست، بلكه عامل سازنده‏اى براى همدلى و همكارى اجتماعى آنان است ولى اگر وابستگى از حدّ تعادل بگذرد به شكل افراطى ويران‏گر و فاجعه‏آميز خواهد بود و در نتيجه تبديل به برترى نژادى و قبيلگى مى‏گردد و گاهى به تمام دنيا سرايت كرده و طوفان جنگ و كشتار برپا مى‏سازد. حمايت و دفاع بى‏هدف و انگيزه از نژاد و وطن، سرچشمه بسيارى از جنگ‏هاى‏ بزرگ در جهان شده است كه ريشه آن در خود برترى قومى بوده و راهى براى انتقال نفرت و خرافات و شبهات با عنوان آداب و سنن قبيله‏اى يا فرهنگ كشورى به ملّت‏هاى ديگر گرديده است. رويارويى جبهه كفر با اسلام از آغاز رسالت انبيا و ائمه اطهار عليهم السلام تا كنون بر سر همين تعصّب‏هاى جاهلى يا غرور نژادى بوده است كه حاصلى جز كينه و وحشت و جدايى نداشته است و پليدتر از اين وضع؛ گروهى از انسان‏هاى ثروتمند يا دانشمند به نام خدمت به بشر يا حقوق بشر، به ستمگران و كافران روى زمين يارى مى‏رسانند. و آتش فتنه و تجاوز را در سراسر گيتى شعله‏ور مى‏سازند. زُهَرى از امام سجّاد عليه السلام درباره عصبيّت پرسيد: حضرت در جواب فرمود: الْعَصَبِيَّةُ الَّتى‏ يَأْثَمُ عَلَيها صاحِبُها أَنْ يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَوْمِهِ خَيْراً مِنْ خِيارِ قَوْمٍ آخَرِينَ وَ لَيْسَ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُحِبَّ الرَّجُلُ قَوْمَهُ وَلكِنْ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُعينَ قَوْمَهُ عَلَى الظُّلْمِ. تعصّبى كه انسان به خاطر آن گناهكار مى‏شود اين است كه اشرار قومش را بهتر از نيكان قوم ديگر بداند، اما اينكه انسان نژاد خويش را دوست دارد عصبيّت نيست، عصبيّت آن است كه انسان قبيله خود را در ستمگرى يارى دهد. به هر حال وجود چنين حالتى در بشر يا جامعه، باعث عقب ماندگى و زوال آن خواهد شد و پرده‏هاى سنگينى بر عقل و فكر آدمى مى‏اندازد. بهترين راه مبارزه با خوى زشت كينه‏توزى و تفرقه افكنى، علاوه بر نگرانى از موقعيّت دشمن؛ تلاش براى بالا بردن، سطح فرهنگ و ايمان هر ملّت است؛ هر چند بايد در برابر شيوه سلطه‏گرى و دشمن‏سازى انسان‏هاى فريب خورده، آمادگى روحى و قلبى و بهره‏گيرى از امكانات دفاع را فراهم نمود. امام صادق عليه السلام فرمود: لقمان حكيم در سفارش‏هاى خويش به فرزندش مى‏گويد: يا بُنَىَّ! لِيَكُنْ مِمَّا تَتَسَلَّحُ بِهِ عَلَى عَدُوِّكَ وَ تَصْرَعُهُ الْمُماسَحَةُ وَ إِعلانُ الرِّضا عَنْهُ وَ لاتُزاوِلْهُ بِالْمُجانَبَةِ فَيَبْدُوَ لَهُ ما فى‏ نَفْسِكَ فَيَتَأَهَّبَ لَكَ. فرزندم! از جمله چيزهايى كه بايد در برابر دشمنت به آن مسلّح شوى و در نتيجه او را به خاك افكنى، اين است كه با او به زبان گرم و نرم سخن گويى و وانمود كنى كه از وى خرسند هستى و از او دورى نكنى تا آن چه در درونت مى‏گذرد بر او آشكار شود؛ پس، خودش را در برابر تو آماده سازد. يعنى با زبان مدارا و آشتى با او راه بيايى، ولى در باطن غضب و نفرت خودت را پنهان نگه دارى، تا دشمن با خيال خام خودش در برابر تو قدرت نمايى كند و سپس در وقت مناسب او را سركوب كنى. دعای ✳️ کانال انس با 🆔 @sahife2
( هاروت و ماروت از واقعيت تا افسانه).pdf
847.3K
از واقعيت تا افسانه 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
( شبهه ی عدم استجابت دعا و نفرین امام سجاد درحق دشمنان).pdf
705.7K
🔹 : مگر نباید دعای حجت خدا همیشه مستجاب باشد؟ پس چرا بخشی از دعای امام سجاد علیه السلام (مثل دعای 27 صحیفه سجادیه ) مربوط به نفرین دشمنان اسلام تا کنون مستجاب نبوده است؟ 📱 کانال انس با صحیفه سجادیه 🌐 @sahife2
🔹 : امام سجاد در دعای 27 صحیفه سجادیه ، ایرانیان را وحشی دانسته و برای نابودی آنان بسیار دعا می‌کند، ایشان می‌گوید: خداوندا ایرانیان را در هم شکن، بند دلشان را بگسل، زنان و مردان‌شان را عقیم کن...». 🔹 پاسخ: این شبهه بسیار موزیانه طرح شده و درصدد است به مخاطب القا کند که اهل بیت و به خصوص امام سجاد(علیه‌السلام) با ایرانیان مخالف بوده و آن‌ها را نفرین کرده است و از آنان کنیه داشته و ما نیز باید از این امام متنفر باشیم که ما ایرانی‌ها را چنین نفرین کرده است. این در حالی است که اگر به صحیفه نگاه کنیم خواهیم دید هرگز حضرت نامی از ایرانیان نمی‌برد؛ این خطبه با دعا برای سپاه اسلام شروع می‌شود سپس به نفرین دشمنان اسلام و مشرکین می‌رسد، یعنی حضرت این جملات و این نفرین را برای دشمنان اسلام و مشرکین به کار می‌برد، در حالی‌که در زمان امام سجاد(علیه‌السلام) تقریبا همه ایران مسلمان شده بودند و جزء ممالک اسلامی بوده است. حضرت نفرین خود را با این جمله شروع می‌کند: «اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ، وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ، وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ، وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ، وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ، وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ: اى خداوند، به اين نيايش، خصمشان درهم شكن و چنگال دشمن از تن‌شان كوتاه كن و ميان دشمنان و سلاح‌هايشان جدايى افكن و بند دلشان بگسل و چنان كن كه ميان ايشان و زاد و توشه هايشان فاصله‏‌اى بزرگ پديد آيد و در راه سرگشته و حيران‌شان گردان و کاری كن كه راه خويش گم كنند. اى خداوند، دشمنان‌شان را راه مدد بربند و از شمارشان بكاه و قلوب‌شان لبريز از وحشت نما و دستشان از تطاول‏ كوتاه كن و زبان‌شان از گفتن به بند آر و چنان كن كه شكست ايشان سبب پراكندگى و عبرت آن كسان گردد ... .» در این فقره از دعا حضرت هرگز نامی از ایرانیان نمی‌برد و این درخواست‌های خود را برای دشمنان اسلام از خدا می‌خواهد نه برای ایرانیان، اما شبهه‌افکن با دروغگویی آن را به ایرانی‌ها ترجمه کرده‌ که نشان از خباثت درونی‌اش است. سپس حضرت می‌فرماید: «اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ الْبِلَادِ مِنَ الْهِنْدِ وَ الرُّومِ وَ التُّرْكِ وَ الْخَزَرِ وَ الْحَبَشِ وَ النُّوبَةِ وَ الزَّنْجِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ الدَّيَالِمَةِ وَ سَائِرِ أُمَمِ الشِّرْكِ، الَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ وَ صِفَاتُهُمْ، وَ قَدْ أَحْصَيْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَ أَشْرَفْتَ عَلَيْهِمْ بِقُدْرَتِكَ: اى خداوند، چنان كن كه اين دعا همه دشمنانت را در اقطار بلاد در بر گيرد: از هندوان و روميان و تركان و خزران و حبشيان و مردم نوبه و زنگبار و سقلابيان و ديلميان و ديگر امم مشرك كه نام و صفاتشان كس نداند و تو خود به علم خود شمارشان كرده‌‏اى و به قدرت خود بر آنان اشراف دارى، اى خداوند، مشركان را به مشركان مشغول دار تا از تطاول بر بلاد اسلاميان باز مانند و از شمار ايشان بكاه تا از شمار مسلمانان نكاهند. ميان‌شان جدايى افكن تا بر ضد مسلمانان متحد نشوند». در این فقره از دعا نیز نامی از ایرانیان یا فارس وجود ندارد، تنها کلمه‌ای که در آن وجود دارد کلمه «خزر» است که مربوط به کناره دریای خرز و مقداری از روسیه و ... بوده که در آن زمان هنوز مسلمان نشده بودند و جرء بلاد کفر محسوب می‌شدند، لذا حضرت برای نابودی سپاه کفر و شرک دعا می‌کند نه ایرانیان. 📱 کانال انس با صحیفه سجادیه 🌐 @sahife2
🔹 بعضي از اين ادعيه صحيفه سجادیه نوراني امام سجاد (علیه السلام) را اگر كسي بخواهد درس بگويد آن وقت معلوم مي‌شود صحيفه سنگين‌تر است يا كفايه ؟! فهمش آسان نيست!!! كفايه را با بناي عقلا، با فهم عرف ميشود حلّ کرد، اما صحیفه فقط برهان و جان‌کندن عقلي ميخواهد. اِصرار وجود مبارك امام سجاد (علیه السلام) در جمله‌هاي نوراني صحيفه سجادیه اين است كه ما را موحّد كند. فرمود: كلّ عالم ابزارند، آن وقت را براي ما معنا كرده، را براي ما معنا كرده. 👤 آیت الله ✳️ کانال 🆔 @sahife2
chetore-mehraban-bashim8-beitezohoor.ir.mp3
8.11M
8 تکنیک هشتم ؛ توی تنگناها، وسطِ بحرانِ مصائب و مشکلات؛ موقع اثبات مهربانی های صادقانه است! جوری بیا وسطِ میدون؛ که انگار مشکل خودته! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
1_385657627.mp3
8.52M
◀️سلام. بر تو حضرت سلام الله علیها بیاییم شبیه خانم شویم!!!! *️⃣کانال انس با 🆔 @sahife2
▪️رهبرانقلاب: توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهی‌هایتان را بیشتر کنید. مطالعه، دقّت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف مسلّمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظّف به انجام آنها بدانند. 👤 ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
مشاهده‌ی کارت پستال دیجیتال به نیابت از طرف سردار دلها برای دختران شهدا👇 https://digipostal.ir/csaa4y3