#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_27
#دعای_بیست_هفتم_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای #مرزداران و رزمندگان "
https://eitaa.com/sahife2/56582
#بیست_هفتم صحیفه سجادیه
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#دعای_بیست_هفتم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_هفتم_15
#شهادت_در_راه_خدا 2
#شهيد_شهادت در روایات 2
✳️ رسول خدا صلى الله عليه و آله مىفرمايد:
فَتَكُونُ الطَّعْنَةُ وَ الضَّرْبَةُ اهْوَنَ عَلَى الشَّهيدِ مِنْ شُرْبِ الْماءِ الْبارِدِ فِى الْيَوْمِ الصّائِفِ.
زخم ناشى از اسلحه و ضربت بر شهيد برايش از نوشيدن آب خنك در روز تابستان آسانتر است.
و نيز آن حضرت فرمود:
وَ اذا زالَ الشَّهيدُ مِنْ فَرَسِهِ بِطَعْنَةٍ اوْ بِضَرْبَةٍ لَمْ يَصِلْ الَى الاْرْضِ حَتّى يَبْعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ زَوْجَتَهُ مِنَ الْحُورِ الْعينِ فَتُبَشِّرُهُ بِما اعَدَّ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ مِنَ الْكَرامَةِ.
وقتى كه شهيد به سبب زخم و جراحت نيزه و يا به واسطه ضربتى به زمين بيفتد، هنوز به زمين نرسيده كه خداوند زوجه او را از حورالعين نزد او مىفرستد، پس او را به آنچه خداوند از كرامت و بزرگى خويش براى او آماده كرده است بشارت مىدهد.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
لِلشَّهيدِ سَبْعُ خِصالٍ مِنَ اللَّهِ:
اوَّلُ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ كُلُّ ذَنْبٍ.
وَ الثَّانِيَةُ: يَقَعُ رَأْسُهُ فِى حِجْرِ زَوْجَتَيْهِ مِنَ الْحُورِ الْعينِ، وَ تَمْسَحانِ الْغُبارَ عَنْ وَجْهِهِ وَ تَقُولانِ: مَرْحَباً بِكَ، وَ يَقُولُ هُوَ مِثْلَ ذلِكَ لَهُما.
وَ الثّالِثَةُ: يُكْسى مِنْ كِسْوَةِ الْجَنَّةِ.
وَالرَّابِعَةُ: تَبْتَدِرُهُ خَزَنَةُ الْجَنَّةِ بِكُلِّ ريحٍ طَيِّبَةٍ ايُّهُمْ يَأْخُذُهُ مَعَهُ.
وَ الْخامِسَةُ: انْ يَرى مَنْزِلَهُ.
وَ السّادِسَةُ: يُقالُ لِرُوحِهِ: اسْرَحْ فِى الْجَنَّةِ حَيْثُ شِئْتَ.
وَ السّابِعَةُ: انْ يَنْظُرَ فِى وَجْهِ اللَّهِ وَ انَّها لَراحَةٌ لِكُلِّ نَبِىٍّ وَ شَهيدٍ.
براى شهيد هفت خصلت از جانب خداست:
اوّل: اولين قطرهاى كه از خونش ريخته شود، تمامى گناهانش بخشيده مىشود.
دوّم: سرش بر دامان دو زوجهاش كه حورالعين هستند واقع مىشود و آنها غبار را از صورتش پاك مىكنند و به او مىگويند: به جاى خوب و وسيعى درآمدى، خوش آمدى، او نيز همان را در پاسخ آن دو مىگويد.
سوّم: از لباسهاى بهشتى بر او مىپوشانند.
چهارم: نگهبانان بهشت با بوى بسيار خوش به سوى او پيشى مىگيرند و هر كدام مىخواهند او را با خود ببرند.
پنجم: منزل يا منزلت خود را در بهشت مىبيند.
ششم: به روح او گفته مىشود: در هر جاى بهشت كه مىخواهى به گردش درآى.
هفتم: نظر مىكند به «وجهاللَّه» كه مايه راحتى براى هر پيامبر و شهيد است.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج10، ص: 72
#بیست_هفتم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
71e05a60-7354-47ec-8ac6-5cbd62653072.mp3
11.38M
🔈 «دعای #بیست_هفتم صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیهالسلام) برای #مرزداران »
👤سید مصطفی #الموسوی (مداح #بحرینی )
🏷 #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #غزه
🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب نورانی
صحیفه سجادیه
دعای 27 صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2/27286
#منتخب_کتاب
🏷 #مرزداران #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #غزه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
طرح #برداشت_من هفته 136 از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه 👌صفحه ی ویژهـ اعضا در روزهای #جمعه ✳️ قسم
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحيم
و علما فى استعمال،
بار الها! به من علمی روز ى كن كه در عمل به كار بندم.
دو هدف در یادگیری علم است؛
۱_علم را برای علم.می آموزد تا یاد گرفته باشد.
۲_علم را برای عمل می آموزد که این مورد نظر دعا ست.
امام صادق علیه السلام نیز می فرماید«ان کمال الدین طلب العلم و العمل به»کمال دین،فقط منحصر در طلب علم و عمل است.
اگر انسان به علمی که آموخته عمل کند،آنگاه خداوند نور علم را در قلب او قرار می دهد.یعنی پس از عمل به علم،علم واقعی روزی اش می گردد.که فرمود:«العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء»
نکته مهم دیگر برای عالم با عمل،آن است که آن چه را یاد می گیرد و عمل می کند،یاد بدهد والا اگر یاد بگیرد،عمل بکند،خودسازی هم بکند باز به تکلیف عمل نکرده است زیرا پس از خودسازی،مسئولیتی متوجه او می شود و آن دستگیری از جاماندگان طریق است.
اسلام دين علم و دانش است، اسلام دين تعقل و تفكر است، اسلام ناشر فرهنگ انسان ساز ى و هادى مردم به راه تعالى و تكامل است،
اسلام میخواهد پيروانش دانا و بينا بار آيند و حداقل از معلومات ابتدايى و قدرت خواندن و نوشتن برخوردار باشند.
پيشوا ى اسلام (ص) بين مردم بى سواد عصر جاهليت مبعوث به نبوت گرديد،
مردمی كه از كتاب و درس و از خواندن و نوشتن بهرها ى نداشتند و جز از افتخارات احمقانه و تعصبات جاهلانه سخن نمیگفتند.
در چنين محيط عقب افتاده و منحطى، اولين آياتى كه از طرف بار ى تعالى به نبى اكرم (ص) وحى شد، حاو ى مطلب علم و قلم و هادى مردم به خواندن و نوشتن بود:
اقرء و ربك الاكرم. الذى علم بالقلم. علم الانسان ما لم يعلم.
بخوان به نام خداوند كريمتر از هر كريم. خداوندى كه با قلم تعليم داد. و به آدمی آموخت آن را كه نمی دانست.
رسول اكرم (ص) برا ى آنكه از طفوليت، كودكان مسلمين را به راه تحصيل علم سوق دهد و آنان را به درس خواندن مانوس سازد، به پدران فرمود:
از حقوقى كه فرزندانتان به شما دارند اين است كه به آنان كتابت را بياموزيد.
رسول اكرم (ص) فرمود: من حق الولد على والده ثلاثه يحسن اسمه و يعلمه الكتابه و يزوجه اذا بلغ.
سه چيز از جمله حقوقى است كه فرزند به پدر دارد:
اول، برا ى او اسم نيكو انتخاب نمايد.
دوم، كتابت را به وى بياموزد.
سوم، موقعى كه بالغ شد، وسايل ازدواجش را فراهم آورد.