eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ و فرود آر برایم در آن برکاتت را وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ و مسکنم ده در آن وسطهاى بهشت یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین. اى اجابت کننده خواسته ها و دعاهاى بیچارگان. 👈 شرح صوتی دعا در لینک زیر https://eitaa.com/sahife2/41303 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 با یک آیه متحول شدم !!! 👈 📚توصیه میشود : کتاب «تولد در لس‌آنجلس» خاطرات محمد عرب را بخوانید : این کتاب خاطرات کسی است که جوانی اش در لس آنجلس و گشت وگذار در حال وهوای یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا گذشته و حالا برای تکمیل کردن مجموعه خوشی‌هایش راهی ریو دوژانیروی برزیل می‌شود تا شرکت در کارناوال رقص و موسیقی برزیلی ها هم آلبوم خاطراتش را پر کند. اما درست در همین لحظات حضور در برزیل و در سروصدای یکی از گروه های موسیقی، جرقه‌ای از کریم، ذهن محمد را مثل و تکان می‌دهد و با ای زیبا عاشق خدا و کلام او میشود...👇 https://eitaa.com/sahife2/48050 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ اُدْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ پروردگارتان را با تضرّع و پنهانى بخوانید، قطعاً او تجاوزگران را دوست ندارد. ✍️ پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله در سفرى بعضى اصحاب را دیدند كه با فریاد دعا مى كنند، حضرت فرمودند: آرام دعا كنید. حضرت زكریّا نیز خداوند را در پنهانى و با اخلاص ندا مى كرد. «نادى ربّه نداءً خفیّاً» ] زیرا نشانه ى ادب است چنانكه خداوند به مؤمنان مى فرماید: بلندتر از صداى پیامبربا او سخن نگویید. «لاترفعوا اصواتكم فوق صوت النبىّ كجهر بعضكم لبعض» وممكن است صداى بلند در عبادت ونیایش، زمینه ساز تظاهر وریا باشد. تضرّع و ناله در دعا، نشانه ى توجّه انسان به كمبودها و نیازهاى خود و عامل شكستن غرور و خودخواهى است. زیرا آنكه خود را قوى و غنى بداند، در برابر هیچ كس ناله و درخواستى ندارد. امام صادق علیه السلام فرمود: تضرّع در دعا، دستان را به طرف آسمان بلند كردن و دعا نمودن است، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله نیز چنین دعا مى كرد و فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: خداوند حیا مى كند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ بِالْبَصْرَةِ، وَ قَدْ دَخَلَ عَلَى الْعَلاءِ بنِ زِيادِ الْحارِثي -وَ هُوَ مِنْ أَصْحابِهِ- يَعُودُهُ، فَلَمَّا رَأى سِعَةَ دارِه قالَ:... از سخنان امام عليه السلام است هنگامى كه حضرت در بصره به عيادت علاء بن زياد حارثى كه از اصحابش بود، رفت و چشمش به خانه وسيع او افتاد، اين سخن را ايراد فرمود:... 👈 این خطبه در یک بخش می آید : ✳️ میانه‌روی در بهره‌مندی از دنیا: *️⃣ مَا كُنْتَ تَصْنَعُ [بِسَعَةِ] بِسِعَةِ هَذِهِ الدَّارِ فِي الدُّنْيَا- [أَمَا] وَ أَنْتَ إِلَيْهَا فِي الْآخِرَةِ كُنْتَ أَحْوَجَ؛ وَ بَلَى إِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ تَقْرِي فِيهَا الضَّيْفَ وَ تَصِلُ فِيهَا الرَّحِمَ وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطَالِعَهَا، فَإِذاً أَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ. فَقَالَ لَهُ الْعَلَاءُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَشْكُو إِلَيْكَ أَخِي عَاصِمَ بْنَ زِيَادٍ. قَالَ وَ مَا لَهُ؟ قَالَ لَبِسَ الْعَبَاءَةَ [الْعَبَاءَ] وَ تَخَلَّى [مِنَ] عَنِ الدُّنْيَا. قَالَ عَلَيَّ بِهِ. فَلَمَّا جَاءَ قَالَ يَا عُدَيَّ نَفْسِهِ، لَقَدِ اسْتَهَامَ بِكَ الْخَبِيثُ، أَمَا رَحِمْتَ أَهْلَكَ وَ وَلَدَكَ؟ أَتَرَى اللَّهَ أَحَلَّ لَكَ الطَّيِّبَاتِ وَ هُوَ يَكْرَهُ أَنْ تَأْخُذَهَا؟ أَنْتَ أَهْوَنُ عَلَى اللَّهِ مِنْ ذَلِكَ. قَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ هَذَا أَنْتَ فِي خُشُونَةِ مَلْبَسِكَ وَ جُشُوبَةِ مَأْكَلِكَ. قَالَ وَيْحَكَ، إِنِّي لَسْتُ كَأَنْتَ، إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّةِ [الْحَقِ] الْعَدْلِ أَنْ يُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ، كَيْلَا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقِيرِ فَقْرُهُ. ✳️ 1. روش استفاده از دنيا : *️⃣ با اين خانه وسيع در دنيا چه مى كنى در حالى كه در آخرت به آن نيازمندترى. آرى اگر بخواهى مى توانى با همين خانه به آخرت برسى در اين خانه وسيع مهمانان را پذيرايى كنى، به خويشاوندان با نيكوكارى بپيوندى، و حقوقى كه بر گردن تو است به صاحبان حق برسانى، پس آنگاه تو با همين خانه وسيع به آخرت نيز مى توانى پرداخت. (علاء گفت: از برادرم عاصم بن زياد به شما شكايت مى كنم. فرمود چه شد او را گفت عبايى پوشيده و از دنيا كناره گرفته است: امام عليه السّلام فرمود او را بياوريد، وقتى آمد به او فرمود:) ✳️ 2. برخورد با تفكّر ترك دنيا : اى دشمنك جان خويش شيطان سرگردانت كرده، آيا تو به زن و فرزندانت رحم نمى كنى تو مى پندارى كه خداوند نعمت هاى پاكيزه اش را حلال كرده، امّا دوست ندارد تو از آنها استفاده كنى تو در برابر خدا كوچك تر از آنى كه اينگونه با تو رفتار كند. (عاصم گفت، اى امير مؤمنان، پس چرا تو با اين لباس خشن، و آن غذاى ناگوار به سر مى برى امام فرمود) واى بر تو من همانند تو نيستم، خداوند بر پيشوايان حق واجب كرده كه خود را با مردم ناتوان همسو كنند، تا فقر و ندارى، تنگدست را به هيجان نياورد، و به طغيان نكشاند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه * اين خانه وسيع براى چيست؟ *خانه هاى وسيع در روايات اسلامى *نکوهش از دنياگريزى *افراط و تفريط در همه چيز نکوهيده است *داستان صوفى گرى و پيامدهاى آن 🆔 @sahife2
‏ 2 1 ✳️ ‏آيات قرآن و روايات و اخبار اشاره بر خير و نيكى مى‏كنند: يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً» «آل عمران 30» روزى كه هر كس آنچه را از كار نيك انجام داده و آنچه را از كار زشت مرتكب شده حاضر شده مى‏يابد. رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‏فرمايد: اطْلُبُوا الْخَيْرَ دَهْرَكُمْ، وَ اهْرَبُوا مِنَ النّارَ جَهْدَ كُمْ فَانَّ الْجَنَّةَ لايَنامُ طالِبُها، وَانَّ النّارَ لايَنامُ هارِبُها. تمام روزگارِ خود را به دنبال خير باشيد، با كوشش خود در راه خدا از جهنم‏ بگريزيد، به حقيقت كه طالب بهشت خواب ندارد، و گريزنده از آتش نيز به خواب نمى‏رود. امام على عليه السلام مى‏فرمايد: فِعْلُ الْخَيْرِ ذَخيرةٌ باقِيَةٌ، وَثَمَرَةٌ زاكِيَةٌ. انجام خير، گنج ماندنى، و ميوه رشد كننده است. و نيز آن حضرت مى‏فرمايد: عَلَيْكُمْ بِاعْمالِ الْخَيْرِ فَتَبادَرُوها، وَلايَكُنْ غَيْرُكُمْ احَقَّ بِها مِنْكُمْ. بر شما باد به اعمال خير، پس براى انجام آن بشتابيد كه ديگران نسبت به انجام آن سزاوارتر از شما نيستند. امير المؤمنين عليه السلام مى‏فرمايد: بادِرُوا بِعَمَلِ الْخَيْرِ قَبْلَ انْ تَشْتَغِلُوا عَنْهُ بِغَيْرِهِ. به انجام خير بشتابيد، قبل از اين كه وقت شما به كارديگرى مشغول شود. امام صادق عليه السلام از حضرت باقر عليه السلام روايت مى‏كند: اذا هَمَمْتَ بِخَيْرٍ فَبادِرْ فَانَّكَ لاتَدْرى‏ ما يَحْدُثُ. چون به كار خيرى همت گماردى، در انجام آن بشتاب؛ زيرا نمى‏دانى كه در آينده چه رخ خواهد داد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 277 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 2 2 ✳️ خيرى كه به دست انسان انجام مى‏گيرد، اگر بخواهد از بهره الهى و آخرتى آن‏ بهره‏مند شود بايد بدون منّت گذارى انجام گيرد، خير با منّت به حكم قرآن مجيد باطل است و هيچ گونه سود آخرتى بر آن مترتب نيست. يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لاتُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْاذى‏» «بقره 264» اى اهل ايمان! صدقه‏هايتان را با منت و آزار باطل نكنيد. واجب است در خيرى كه نسبت به مردم انجام مى‏گيرد كرامت و آقائى و حيثيت مسلمان رعايت شود، قرآن مى‏فرمايد: قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَ مَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ يَتْبَعُها اذىً» «بقره 263» گفتارى پسنديده [در برابر تهيدستان‏] و عفو [ى كريمانه نسبت به خشم و بد زبانى مستمندان‏] بهتر از بخششى است كه دنبالش آزارى باشد. امام صادق عليه السلام مى‏فرمايد: الْمَنُّ يَهْدِمُ الصَّنيعَةُ. منتّ گذارى كار خير انسان را نابود مى‏كند و بهره آخرتى آن را فنا مى‏سازد. از قرآن مجيد استفاده مى‏شود كه منّت و اذيت، در باطل كردن عمل خير، مستقيم و غير مستقيمش فرق نمى‏كند، چه اين كه انسان به شخصى كه كمك كرده رو در رو منّت گذارد، چه اين كه عمل خيرش را بر ديگران بازگو كند كه غير مستقيم افراد محترم در معرض منّت و اذيت قرار گيرند، اين هر دو نابود كننده عمل، و باطل كننده كار خير است. رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‏فرمايد: مَنْ اسْدى‏ الى مُؤْمِنٍ مَعْرُوفاً ثُمَّ آذاهُ بِالْكَلامِ اوْ مَنَّ عَلَيْهِ فَقَدْ ابْطَلَ صَدَقَتَهُ. كسى كه به مؤمنى چيزى عطا كند، سپس وى را با زبانش بيازارد، يا بر وى منّت بگذارد، بدون شك كار خيرش را باطل و نابود ساخته است. و نيز آن حضرت فرمود: مَنِ اصْطَنَعَ الى اخيِهِ مَعْرُوفاً فَامْتَنَّ بِهِ احْبَطَ اللّهُ عَمَلَهُ، وَثَبَّتَ وِزْرَهُ، وَ لَمْ يَشْكُرْ لَهُ سَعْيَهُ. آن كه به برادر دينى خود خدمتى كند، آنگاه بر وى منّت گذارد حضرت حق عملش را محو و نابود نمايد، و بار سنگين آن عمل بر دوشش بجا ماند، و از عمل خيرش بهره‏اى نبرد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 277 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
📚 «آفتاب در مصاف» https://taaghche.com/book/61507 👈این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات است. علیه السلام 🆔 @sahife2
🌺 اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ، خدایا در این ماه از گناهانم شست وشویم ده، وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ، و از عیبها پاکم کن، وَ امْتَحِنْ قَلْبِي فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ، و دلم را به پرهیزکاری دلها بیازمای، يَا مُقِيلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ. ای نادیده گیرنده لغزش های اهل گناه. 👈 شرح صوتی دعا در لینک زیر https://eitaa.com/sahife2/41319 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَلَا تُفْسِدُواْ فِى الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفاً وَطَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ پس از اصلاح زمین، در آن دست به فساد نزنید و خداوند را با بیم و امید بخوانید، قطعاً رحمت خداوند به نیكوكاران نزدیك است. ✍️ آیه ى قبل، رابطه ى انسان با خدا را مطرح كرد، این آیه رابطه ى انسان با مردم را. امام باقر علیه السلام فرمود: خداوند به واسطه ى پیامبر و قرآن، زمین را اصلاح كرد و فرمود: بعد از اصلاح فساد نكنید. آرى، آمدن هریك از انبیا، یك اصلاح بزرگ اجتماعى را بدنبال دارد و انحراف از آیین و دستورات آنان، عامل فساد و تباهى در جامعه است. بین دو فرمان «اُدعوا» در آیه ى قبل و این آیه، جمله ى «لا تفسدوا فى الارض» آمده تا اشاره كند كه دعاى زبانى باید همراه با تلاش اصلاح طلبانه ى اجتماعى باشد، نه با زبان دعا كردن و در عمل فساد نمودن. این آیه و آیه ى قبل، شرایط كمال دعا و آداب آن و زمینه هاى استجابت را مطرح كرده است، كه عبارتند از: الف: دعا همراه با تضرّع. «تضرّعا» ب: دعا پنهانى و دور از ریا. «تضرّعا و خفیة» ج: دعا بدون تجاوز از مرز حقّ.«انّه لا یحبّ المعتدین» د: دعا همراه بیم و امید. «خوفاً و طمعا» ه: دعا بدون تبهكارى. «لا تفسدوا» و: دعا همراه با نیكوكارى. «المحسنین» لقمان حكیم به فرزندش فرمود: فرزندم! اگر دل مؤمن را بشكافند در آن دو نور خواهند یافت؛ یكى نور ترس الهى و دیگرى نور امید و رحمت كه هر دو با هم یكسانند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
https://eitaa.com/sahife2/58974 ‏‏ 1 ✳️ آنچه در دعاى آمده عبارت از است، واقعيت‏هايى كه انبياى الهى براى تحقق آن در باطن انسان جهت تأمين خير دنيا و آخرتش مبعوث به رسالت شدند، و حقايقى كه مورد عشق و علاقه حضرت حق است. رسول اللّه صلى الله عليه و آله فرمود: انَّما بُعِثْتُ لِاتَمِّمَ مَكارِمَ الْاخْلاقِ. من مبعوث شدم تا مكارم اخلاق را تكميل كنم. انَّ اللّهَ يُحِبُّ مَعالِىَ الْاخْلاقِ، وَيَكْرَهُ سَفْسافَها. خداوند عاشق فضيلت‏هاى اخلاق، و بيزار و متنفر از خلقيّات پست و فرومايه است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 282 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏‏ 2 ✳️ امام على عليه السلام مى‏فرمايد: عَلَيْكُمْ بِمَكارِمِ الْاخْلاقِ فَانَّها رِفْعَةٌ، وَايّاكُمْ وَالْاخْلاقَ الدَّنِيَّةَ فَانَّها تَضَعُ الشَّريفَ وَتَهْدِمُ الْمَجْدَ. بر شما باد به كه رفعت و سربلندى است، و حذر كنيد از خلقيّات پست كه شريف را سرشكسته و مجد و بزرگوارى را منهدم مى‏نمايد. و نيز آن حضرت مى‏فرمايد: اذا رَغِبْتَ فِى الْمَكارِمِ فَاجْتَنِبِ الْمَحارِمَ. چون رغبت در مكارم نمودى از محرمات الهى بپرهيز. حضرت صادق عليه السلام در روايتى مكارم اخلاق را اينچنين بيان مى‏فرمايد: يقين، صبر، شكر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غيرت، شجاعت، مروّت. رسول خدا صلى الله عليه و آله در روايتى مى‏فرمايد: عَلَيْكُمْ بِمَكارِمِ الْاخْلاقِ، فَانَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ بَعَثَنِى بِهَا، وَ انَّ مِنْ مَكارِمِ الْأخْلاقِ انْ يَعْفُوَ الرَّجُلُ عَمَّنْ ظَلَمَهُ، وَ يُعْطِىَ مَنْ حَرَمَهُ، وَ يَصِلَ مَنْ قَطَعَهُ، وَ انْ يَعُودَ مَنْ لايَعُودُهُ. بر شما باد به مكارم اخلاق كه من مبعوث به آن شده‏ام، از جمله مكارم اخلاق اين است كه از كسى كه به تو بدى كرده درگذرى، و به كسى كه تو را منع كرده ببخشى، و با آن كه با تو قطع كرده رابطه برقرار كنى، و به ديدن كسى كه به ديدنت نيامده بروى. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 282 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏‏ 3 ✳️ امام على عليه السلام مى‏فرمايد: خَيْرُ الْمَكارِمِ الْإيثارُ. بهترين مكارم، ديگران را بر خود مقدم داشتن است. مِنْ احْسَنِ الْمَكارِمِ تَجَنُّبُ المَحارِمِ. از بهترين مكارم اجتناب از حرام است. مِنْ احْسَنِ الْمَكارِمِ بَثُّ الْمَعْرُوفِ. از نيكوترين مكارم پخش خوبى‏هاست. احْسَنُ الْمَكارِمِ الْجُودُ. بهترين مكارم بخشش است. احْسَنُ الْمَكارِمِ عَفْوُ الْمُقْتَدِرِ، وَ جُودُ الْمُفْتَقِرِ. نيكوترين مكارم گذشت قدرت دار و بخشش تنگدست است. الْعَفْوُ تاجُ الْمَكارِمِ. گذشت از مردم تاج مكارم است. حُسْنُ الخُلْقِ يَزيدُ فى الرِّزْقِ. اخلاق خوب روزى را زياد مى‏كند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 277 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌺 اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ خدایا من از تو میخواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بیازارد وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ واز تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمایم یا جَوادَ السّائلین. اى بخشنده سائلان 👈 شرح صوتی دعا در لینک زیر https://eitaa.com/sahife2/41339 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَهُوَ الَّذِى يُرْسِلُ الرِّيحَ بُشْراً بَيْنَ يَدَىْ رَحْمَتِهِ حَتَّى‏ إِذَا أَقَلَّتْ سَحَاباً ثِقَالاً سُقْنَهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَنزَلنَا بِهِ الْمَآءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِ‏ الثَّمَرَ تِ كَذَ لِكَ نُخْرِجُ الْمَوْتَى‏ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ‏ و اوست كه بادها را پیشاپیشِ (باران) رحمتش به بشارت مى فرستد، تا آنكه (باد) ابرهاى سنگین (پر آب) را به آسانى حمل كند (و آن را) به سوى سرزمین مرده روانه كنیم، پس به این وسیله آب (باران) نازل كردیم و به واسطه ى آن هرگونه میوه اى را (از زمین) رویاندیم و برآوردیم. مردگان را نیز این گونه (از زمین) بیرون خواهیم آورد، باشد كه شما (با دیدن حیات زمین پس از مرگ) متذكّر شوید. ✍️ در آیات قبل، خداشناسى و خداپرستى مطرح بود، اینجا معاد، و براى هر یك از مبدأ و معاد، به مسائل طبیعى و نظام آفرینش استدلال شده است. كلمه ى «اَقلَّت» یعنى به آسانى حمل كردن، و این نشان دهنده ى آن است كه بادها به قدرى قوى هستند كه ابرهاى پر آب و سنگین را به آسانى جا به جا مى كنند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2