eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در دفع بلا: 🔹فغَيْرُ كَثِيرٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْفَنَاءُ، وَ غَيْرُ قَلِيلٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْبَقَاءُ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ🔹 🔸زيرا كه آن چه به نيستى انجامد بسيار نيست، و آنچه جاويدان ماند اندك نباشد، و بر محمد و خاندان او درود فرست🔸 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥 شرح صحیفه سجادیه "دعای هجدهم" آیت الله سید ابوالحسن مهدوی👇 http://www.telewebion.com/episode/1825636 @sahife2
4_1250422974532550663.mp3
4.75M
مردان خدا پرده ي پندار دريدند يعني همه جا غير خدا يار نديدند @sahife2
مردان خدا پرده ي پندار دريدند يعني همه جا غير خدا يار نديدند هر دست که دادند همان دست گرفتند هر نکته که گفتند همان نکته شنيدند يک طايفه را بهر مکافات سرشتند يک سلسله را بهر ملاقات گزيدند یک فرقه به عشرت در کاشانه گشادند یک زمره به حسرت سر انگشت گزیدند جمعي به در پير خرابات خرابند قومي به بر شيخ مناجات مريدند يک جمع نکوشيده رسيدند به مقصد يک قوم دويدند و به مقصد نرسيدند فرياد که در رهگذر آدم خاکي بس دانه فشاندند و بسي دام تنيدند همت طلب از باطن پيران سحرخيز زيرا که يکي را ز دو عالم طلبيدند زنهار مزن دست به دامان گروهي کز حق ببريدند و به باطل گرويدند چون خلق در آيند به بازار حقيقت ترسم نفروشند متاعي که خريدند کوتاه نظر غافل از آن سرو بلند است کاین جامعه به اندازه هر کس نبریدند مرغان نظرباز سبک سير فروغي از دامگه خاک بر افلاک پريدند فروغی بسطامی @sahife2
« اگر ملت و نظام جمهوری اسلامی مقتدر و قوی نبود …» ۹۷/۴/۹ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40055 @sahife2
970409_Emam_Hussain.pdf
997.4K
نظام محبوب « اگر ملت و نظام جمهوری اسلامی مقتدر و قوی نبود، یک دهم تلاشی که دشمنان میکنند کافی بود که این ملت را مغلوب کند و "نظام محبوبشان" را از آنها بگیرد…» ۹۷/۴/۹ مقام معظم رهبری @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره صف آیه 10 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَي تِجَارَةٍ تُنجِيكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيم آيا شما را بر تجارتى كه از عذاب دردناك(قيامت) نجاتتان دهد، راهنمايى كنم؟ @sahife2
( سوره صف آیات 10 تا 12) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَي تِجَارَةٍ تُنجِيكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ (10) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! آيا شما را بر تجارتى كه از عذاب دردناك(قيامت) نجاتتان دهد، راهنمايى كنم؟ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (11) به خدا و رسولش ايمان آوريد و با اموال و جان هايتان در راه خدا جهاد كنيد كه اين براى شما بهتر است، اگر بدانيد. يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (12) (در اين صورت،) خداوند گناهان شما را مى آمرزد و به باغ هايى كه نهرها از زير آنها جارى است و خانه هاى دل پسند در بهشت هاى جاودان واردتان مى كند. اين رستگارى بزرگى است. ----------------------- ترجمه این آیات از زبان مقام معظم رهبری صوت و متن بخوانید و بشنوید 👇 http://s15.khamenei.ir/ndata/news/27197/13660703_2490.mp4 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=27197 @sahife2
نکته : ( سوره صف آیات 10 تا 12) در این آیات غلبه دين اسلام بر ساير اديان وعده داده شد، ولى تحقق اين وعده سه شرط لازم دارد: الف) قانون كامل و جهانى كه همان قرآن است، نورى كه خداوند آن را كامل كرده و هيچ كس قدرت خاموش كردنش را ندارد. ب) وجود رهبر معصوم كه حضرت مهدى، بقيّة اللّه و ذخيره الهى است. ج) آمادگى مردم كه در اين آيه مطرح شده است. اين آيات، هم وزن آيه 111 سوره توبه است كه مى فرمايد: «انّ اللّه اشترى من المؤمنين أنفسهم و أموالهم بانّ لهم الجنّة...» در تجارت چند فرض وجود دارد: . تجارت بد: «بئسما اشتروا به أنفسهم» . تجارت بدون سود: «فما ربحت تجارتهم» . تجارت كم سود: «متاع الدنيا قليل» . تجارت زيان بار: «انّ الخاسرين الّذين خسروا أنفسهم» . تجارت بسيار زيان بار: «انّ الانسان لفى خُسر» . تجارت رسوا: «الخسران المبين» . تجارت راكد: «تخشون كسادها» . تجارت مستمرّ و بادوام: «تجارة لن تبور» . تجارت نجات بخش: «تجارة تنجيكم» . تجارت سودآور: «تجارة مُربِحة» حضرت على عليه السلام مى فرمايد: قيمت شما بهشت است، پس خودتان را ارزان نفروشيد: «ليس لانفسكم ثمنٌ الاّ الجنّة فلا تبيعوها الاّ بها» دنيا، تجارت خانه اولياى الهى است: «الدنيا متجر اولياء اللّه» جالب آن كه حضرت على عليه السلام اين سخن را به كسى فرمود كه از دنيا بدگويى مى كرد. در تجارت با خداوند، ما سرمايه را از خود او مى گيريم و با قيمت گزاف به خودش مى فروشيم. در فرهنگ اسلام براى بسيارى از امور مادّى، مشابه معنوى نيز وجود دارد. براى مثال: الف) خوراك مادّى: «كلوا من الطيبات» خوراك معنوى: «فلينظر الانسان الى طعامه» كه امام عليه السلام مى فرمايند: «الى علمه»يعنى، ببيند چه مى آموزد. ب) لباس مادّى: «سرابيل تقيكم» لباس معنوى: «و لباس التقوى ذلك خير» ج) زينت مادّى: «خذوا زينتكم عند كل مسجد» زينت معنوى: «حبّب اليكم الايمان و زيّنه فى قلوبكم» د) سفر مادّى: «و ان كنتم على سفر» سفر معنوى: «انك كادح الى ربّك كدحاً» ه) رزق مادّى: «من الثّمرات رزقاً لكم» رزق معنوى: «وارزقنى حج بيتك الحرام» و) شيرينى مادّى: «حلاوة الدنيا» شيرينى معنوى: «حلاوة الايمان»، «حلاوة وُدّك» ز) پاداش مادّى: «جنات تجرى من تحتها الانهار...» پاداش معنوى: «و رضوان من اللّه اكبر» ح) پدر مادّى: «و والد و ما ولد» پدر معنوى: «أنا و علىٌ ابوا هذه الامّة» ط) هجرت مادّى: «و هاجروا» هجرت معنوى: «و الرّجز فاهجر» در حديث مى خوانيم كه على عليه السلام فرمود: «أنا التّجارة المربحة المنجية من العذاب الاليم التّى دلّ اللّه عليها فى كتابه فقال «هل أدلّكم على تجارةٍ...»» من همان تجارت پرسودى هستم كه باعث نجات از عذاب اليم است همان كه خداوند در قرآن به آن اشاره كرده است. @sahife2
پیام ها : ( سوره صف آیات 10 تا 12) - مردم را با عنوان و لقب ايمانى آنها مخاطب قرار دهيم. «يا أيّها الّذين آمنوا» - بايد ابتدا در مردم آمادگى ايجاد كنيم و يكى از راه هاى آن، طرح سؤال است. «هل أدلّكم» - تجارت، نياز به راهنما دارد. «هل أدلّكم على تجارة» - تجارت معنوى براى همه قابل درك نيست، فقط مؤمنان به خدا اين معنا را درك مى كنند. «يا أيّها الّذين آمنوا هل أدلّكم...» - انسان فطرتاً به دنبال سود است، آن هم سودى ثابت و پايدار. «هل أدلّكم على تجارة تنجيكم» - سود واقعى، نجات از قهر الهى است. «تجارة تنجيكم من عذاب اليم» - دفع خطر، مهم تر از جلب منفعت است. «تجارة تنجيكم من عذاب اليم» - تجارت، تنها در امور دنيوى نيست. «تجارة... تؤمنون باللّه » - پيروى از پيامبران، تجارت پر سود است. «تجارةٍ... تؤمنون باللّه و رسوله» - ايمان، درجات مختلفى دارد. «يا أيّها الّذين آمنوا... تؤمنون» - در تبليغ دين، از عناوين و موضوعات مورد توجّه مردم بايد استفاده كرد. موضوع تجارت و كسب درآمد مورد نظر همه است، لذا ايمان به خدا، به عنوان يك تجارت پر سود مطرح مى شود. «تجارةٍ... تؤمنون باللّه و رسوله» - ايمان، تنها باور قلبى نيست، تلاش و جهاد لازم دارد. «تؤمنون... تجاهدون» - ايمان به خدا همراه با ايمان به رسول است و جهاد با مال همراه با جهاد با جان. «تؤمنون... تجاهدون...» - ايمان و جهاد موسمى و فصلى و مقطعى كارساز نيست، تداوم لازم دارد. «تؤمنون... تجاهدون...» (فعل مضارع نشانه دوام و استمرار است.) - ايمان سطحى سرچشمه ى كارهاى مهم نمى شود، ايمان كامل لازم است. «يا أيّها الّذين آمنوا... تؤمنون... تجاهدون» - ايمان بر عمل مقدّم است. «تؤمنون... تجاهدون» - حفظ دين، برتر از حفظ مال و جان است و بايد براى حفظ دين، از مال و جان گذشت. «تجاهدون فى سبيل اللّه باموالكم و أنفسكم» - جهاد از هيچ فردى برداشته نمى شود، گاهى با مال، گاهى با جان و گاهى با مال و جان بايد جهاد كرد. «تجاهدون... باموالكم و أنفسكم» - در دستورات، از كار سبك تر شروع كنيم تا به كارهاى سنگين تر برسيم. (جهاد با مال قبل از جهاد با جان آمده است). «باموالكم و أنفسكم» - ارزش كارها به اخلاص است. «فى سبيل اللّه» - چه بسا تلخى ها كه به نفع ما باشد ولى ما ندانيم. «تجاهدون... خير لكم» - انسان فطرتاً به دنبال خير و سعادت است و خداوند وعده رسيدن به آن را داده است. «ذلكم خير لكم» - بهشت را به بها دهند نه بهانه. «تؤمنون... تجاهدون... يدخلكم جنّات» - عمل كامل، پاداش كامل را در پى دارد. (در اين آيات، مسئله ايمان به خدا و رسول و جهاد با مال و جان از يك سو و مغفرت همه گناهان و ورود در بهشت و فوز بزرگ از سوى ديگر مطرح شده است.) «يغفر لكم... جنّات... مساكن... ذلك الفوز العظيم» - دريافت الطاف الهى، به پاك بودن و پاك شدن نياز دارد. (اوّل مغفرت، بعد بهشت و رستگارى بزرگ). «يغفر لكم... يدخلكم... ذلك الفوز العظيم» - انسان در ميان عذاب اليم و فوز عظيم قرار دارد كه با معامله اى با خدا، از عذاب رها مى شود و به فوز مى رسد. «تنجيكم من عذاب اليم... ذلك الفوز العظيم» @sahife2
هیچ سازشی با استکبار نخواهیم کرد http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=27197 @sahife2
یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِیَّةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّةِ یَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِیَّةِ اى خدایى كه فضل و كرمت بر خلق دایم است و دو دست عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ الْوَرَى سَجِیَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا یَا ذَا الْعُلَى فِی هَذِهِ الْعَشِیَّةِ درود فرست بر محمد و آلش كه در اصل خلقت و فطرت بهترین خلقند اى خداى بلند مرتبه در همین شب گناه ما را ببخش. https://www.aparat.com/v/SPrao/یا_دائم_الفضل_علی_البریه @sahife2
انشاءالله یه شب جمعه کربلا بخوانیم این دعا را زیر قبه ای که دعا رد نمیشه انشاءالله @sahife2
نظر جرج جرداق مسیحی درباره رهبر معظم انقلاب @sahife2
👈نظر مسیحی درباره رهبر معظم انقلاب 📋جرج جرداق، متفکر و نویسنده معروف مسیحی، در توصیف شخصیت رهبری گفت: « در سفری که در سال ۱۹۹۷ به ایران آمدم، با امام خامنه‌ای ملاقات کرده و گفت‌وگو کردیم. احساس کردم که به واقع، انسانی بزرگ است، چه، از ویژگی‌های انسان بزرگ تواضع است. ایشان به همان اندازه که بزرگ بود، متواضع هم بود. در آن دیدار در مورد امام علی(علیه السلام) و انگیزه‌هایی صحبت کردیم که موجب شده بود در مورد امام علی(علیه السلام) کتاب بنویسم. ایشان کتابم را مطالعه کرده و بسیار پسندیده بود و من نیز به این خاطر از ایشان تشکر کردم و به ایشان عرض کردم که به حق، نام شما باید امام باشد و ما از شاگردان شما هستیم. ایشان یک انسان متفکر، فرهیخته، دانا، بزرگوار، وارسته و متواضع بود، همان گونه که شایسته یک رهبر است. در مورد ایشان باید بگویم که او پیرو امام خمینی(ره) است و امام خمینی(ره) هم پیرو امام علی(علیه السلام) بود. آیت‌الله خامنه‌ای مردی بزرگ است و اگر این‌گونه نبود، به این مرتبه نمی‌رسید. من می‌دانم که هرکس بخواهد شخصیت ایشان را تعریف کند او را شخصیتی در منتهای انسانیت و بر قله اخلاق و عدالت معرفی خواهد کرد. ایشان انسانی بزرگ می‌باشد و ایران به خاطر وجود چنین شخصی باارزش است. من از همین جا آرزو می‌کنم که ایران در این زمان همان‌گونه که شایسته چنین مردی است، همراه با عدالت و اخلاق و همه خوبی‌ها باشد. به صورت کلی می‌توانم بگویم که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بر راه و روش امام علی(علیه السلام) حرکت کرده‌اند.» @sahife2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸یااباعبدالله... 🔹ای کاش در شب جمعه در کربلا بودیم 🔸یا اباعبدالله در این شب جمعه ما را جز زائران کربلا قرار بده السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام التماس دعای فراوان از شما داریم @sahife
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محتواي دعای هجدهم صحیفه سجادیه از دعاهاي امام سجاد (علیه السلام) است هرگاه از آن حضرت (گرفتاري يا پيشامدي) که از آن بيم داشت دفع ميشد و يا خواسته ي ايشان زود روا مي گشت. @sahife2 👇👇👇
در دعاهاي گذشته، امام (علیه السلام) به ما شيوه ي درخواست از خداوند جهت دفع مشکلات و گرفتاريها را آموزش دادند. ايشان در اين دعا به ما ميآموزد که هنگام رها شدن از مشکلات و زماني که خداوند به رحمت واسعه ي خود گرفتاري ما را برطرف کرد و يا خواسته اي از خواسته هاي ما روا گردانيد، چگونه در پيشگاه الهي شکر و سپاس آن را به جا آوريم. و در اين زمينه ميفرمايد. اللهم لک الحمد علي حسن قضائک، و بما صرفت عني من بلائک. بار خدايا شکر تو را بر نيکوئي آنچه مقدر نموده اي، و به آنچه آفت و بدي که از من دور ساختي. با توجه به اينکه «عافيت» يکي از بزرگترين نعمتهاي خداوند ميباشد و بزرگان دين همواره، در مواقع دعا سفارش کرده اند که از خداوند «عافيت» را درخواست کنيم، امام (علیه السلام) در فراز بعدي دعا توجه ما را به اين مطلب معطوف داشته و در پيشگاه الهي ميفرمايد: فلا تجعل حظي من رحمتک ما عجلت لي من عافيتک فاکون قد شقيت بما احببت و سعد غيري بما کرهت، پس بهره ي مرا از رحمت خود (تنها) تندرستي که اکنون بخشيده اي قرار مده که (در آخرت) به سبب آنچه دوست دارم بدبخت شوم و ديگري به سبب آنچه (در دنيا) پسند من نيست خوشبخت شود (منظور اين است که عافيت و تندرستي از آفت و بدي که در دنيا نصيب ميشود موجب نوميدي از پاداش صبر بر بلاء در آخرت نگردد) از اين رو خواسته ميشود که بهره ي از رحمت تنها عافيت در دنيا نباشد که در آخرت از پاداش صبرکنندگان بر بلاء بي بهره باشد. امام صادق (علیه السلام) ميفرمايد: اگر مومن چيزي را که در پاداش از مصائب و گرفتاريها براي اوست ميدانست، آرزو ميکرد که بدن او را با قيچيها ببرند. و نيز امام باقر (علیه السلام) ميفرمايد: گرفتارترين مردم به بلاء پيامبران هستند، پس از آن اوصياء و پس از آن نيکان و کساني که از ديگران برترند، سپس ميفرمايد: و اگر اين تندرستي که روز را در آن به شب رسانده يا شب را به روز برده ام در جلو من (يعني آخرت) بلاء و گرفتاري هميشگي و بار سنگيني باشد که برطرف نشود، پس آنچه (گرفتاري آخرت) که برايم پس انداخته اي پيش انداز، و آنچه (عافيت در دنيا) که پيش انداخته اي پس انداز. امام (ع) به ما ميآموزد که همواره دنيا را براي آخرت رها کنيم، و آخرت و نعمتهاي ابدي آن را به امکانات زودگذر دنيا نفروشيم. و زندگي دنيوي خود را به گونه اي بخواهيم که سعادت آخرت را تامين کند. آنگاه در اين زمينه يک فرمول کلي و شاخصه ي فراگير را به ما آموخته ميفرمايند: فغير کثير ما عاقبته الفناء، و غير قليل ما عاقبته البقاء، پس چيزي (خوشي) که پايانش نيستي است اندک است (هر چند در نظر بسيار آيد) و چيزي (سودي) که پايانش هميشگي است بسيار است (هر چند آن را کم ببينند). @sahife2
4_559291891120603220.mp3
753.6K
دعای هجدهم «صحیفه سجادیه» دعای «امام سجاد»(علیه السلام)وقتی خطری از او رفع می شد یا حاجتش زودتر برآورده می گشت. @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
📋من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! مقام رهبری 🖋ختم روزانه ی صحیفه سجادیه https://eitaa.com/sahife2 🌸هدف نشر کلام امام سجاد علیه السلام است و بس🌸
اینجا کسی برای تو جا وا نمی کند این خاک احترام به دریا نمی کند نامت برای دفع بلا روی طاقچه است ورنه کسی نگاه به آقا نمی کند . . . به امید بخشش آقا امام زمان و ظهورش @sahife2