❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #مائده
#مائده_111
✳️ وَإِذْ أَوْحَيْتُ إِلَى الْحَوَارِيِّينَ أَنْ ءَامِنُواْ بِى وَبِرَسُولِى قَالُواْ ءَامَنَّا وَاشْهَدْ بِأَنَّنَا مُسْلِمُونَ
و (به یاد آور) زمانى كه به حواریّون (یاران مخصوص حضرت عیسى) وحى فرستادم كه ایمان آورید، گفتند: ایمان آورده ایم، و شاهد باش كه ما مسلمان و تسلیم هستیم.
✍️ مراد از وحى به حواریّون، ممكن است #الهام به قلب خود آنها باشد نه پیام وحى از طریق حضرت عیسى علیه السلام. چنانكه امام صادق علیه السلام درباره ى این وحى فرمود: «اُلهموا» یعنى به آنان الهام شد.
تعداد حواریّون به فرموده امام رضاعلیه السلام دوازده نفر بود و سبب نامگذارى آنان به حواریّون، پاك بودن آنان از درون و پاك كردن جامعه از گناهان از طریق موعظه و تذكّر بود.
با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_148
*️⃣ ومِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في ذكر أهل البصرة.
از سخنان امام عليه السلام است كه در مورد اهل بصره و #طلحه و #زبير ايراد فرموده.
✳️ ریاست طلبی طلحه و زبیر
*️⃣ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا يَرْجُو الْأَمْرَ لَهُ وَ يَعْطِفُهُ عَلَيْهِ دُونَ صَاحِبِهِ، لَا يَمُتَّانِ إِلَى اللَّهِ بِحَبْلٍ وَ لَا يَمُدَّانِ إِلَيْهِ بِسَبَبٍ. كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا حَامِلُ ضَبٍّ لِصَاحِبِهِ وَ عَمَّا قَلِيلٍ يُكْشَفُ قِنَاعُهُ بِهِ. وَ اللَّهِ لَئِنْ أَصَابُوا الَّذِي يُرِيدُونَ لَيَنْتَزِعَنَّ هَذَا نَفْسَ هَذَا وَ لَيَأْتِيَنَّ هَذَا عَلَى هَذَا. قَدْ قَامَتِ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ، فَأَيْنَ الْمُحْتَسِبُونَ؟ فَقَدْ سُنَّتْ لَهُمُ السُّنَنُ وَ قُدِّمَ لَهُمُ الْخَبَرُ. وَ لِكُلِّ ضَلَّةٍ عِلَّةٌ وَ لِكُلِّ نَاكِثٍ شُبْهَةٌ. وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَمُسْتَمِعِ اللَّدْمِ يَسْمَعُ النَّاعِيَ وَ يَحْضُرُ الْبَاكِيَ، ثُمَّ لَا يَعْتَبِرُ.
✳️ روانشناسى طلحه و زبير (در شورش بصره):
*️⃣ هر كدام از طلحه و زبير، اميدوار است كه حكومت را به دست آورد، و ديده به آن دوخته و رفيق خود را به حساب نمى آورد.(1)
آن دو، نه رشته اى الهى را چنگ زدند و نه با وسيله اى به خدا روى آوردند.
هر كدام با كينه رفيق خود را بر دوش مى كشد، كه به زودى پرده از روى آن كنار خواهد رفت.
به خدا سوگند اگر به آنچه مى خواهند برسند، اين جان آن را مى گيرد و آن، اين را از پاى در مى آورد، هم اكنون گروهى سركش و نافرمان به پا خاسته اند (#ناكثين) پس خدا جويان حسابگر كجايند؟
سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بر ايشان بيان گرديد و اخبار امروز را به آنان گفته اند، در حالى كه براى هر گمراهى علّتى و براى هر عهد شكنى بهانه اى وجود دارد.
سوگند به خدا من آن كس نيستم كه صداى گريه، و بر سر و سينه زدن براى مرده، و نداى فرشته مرگ را بشنود و عبرت نگيرد.
(1) طلحه و زبير قبل از آغاز جنگ براى خواندن نماز جماعت نزاع كردند و با دخالت عائشه بنا شد يك روز طلحه و روز ديگر زبير نماز بخواند، طلحه از مردم خواست او را با عنوان «امير» سلام دهند، زبير هم همين درخواست را كرد.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 خطبه در يك نگاه
* در ظاهر متحدند و در باطن دشمن يکديگر!
* دوستان ديروز و دشمنان امروز
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_17
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از #شیطان یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 1 تا 3)
https://eitaa.com/sahife2/54057
دعای #هفدهم صحیفه سجادیه
🙏 کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_17
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_هفدهم_1
#شيطان_شناسی 5
#اوصاف_شیاطین_در_قرآن (33 صفت ) 31
#شيطان_و_خناس 1
✳️ قرآن در مرحله اى ديگر از #شيطان به عنوان خناس و وسوسه گر در سينه ها ياد مىكند و مىفرمايد:
مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنّاسِ
الَّذى يُوَسْوِسُ فى صُدُورِ النّاسِ
مِنَ الْجِنَّةِ وَ النّاسِ «ناس 4»
از زيان وسوسه گر كمين گرفته و پنهان
آن كه همواره در سينه هاى مردم وسوسه مىكند
از جنّيان و آدميان.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 40
#هفدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_هفدهم_1
#شيطان_شناسی 5
#اوصاف_شیاطین_در_قرآن (33 صفت ) 31
#شيطان_و_خناس 2
✳️ در تفسير پرتوى از قرآن ذيل آيه 4 سوره ناس آمده :
«اگر محيط درونى انسان با نور معرفت و ايمان روشن باشد، و در پناه ربوبيت رب و تصرّف او و تقوا درآيد، و قوا و فرشتگان الهام بخش به خير و صلاح راههاى نفوذ و وسوسههاى شرانگيز را ببندند، آن وسوسه گر خنّاس به عقب برمىگردد و در كمين مىماند تا به چه صورتى و از چه مجرايى و با چگونه وسوسهاى پيش آيد، و در انتظار آن است كه انگيزههاى هواها و شهوات و كبر و حسد و ديگر خوىهاى پست محيط درونى را، تاريك و مشوّش گردانند، تا سربرآرد و بر قوا و انگيزههاى خير بتازد و عقل را تيره سازد، و فرمان اراده را به دست گيرد و براى پيشبرد شر و انجام هر گونه گناه، جلوى بينش و عاقبت انديشى را مىبندد، و شبهه و عذرها پيش مىآورد و شوقها و آرزوها و اميدهاى كاذب و پست برمى انگيزد.
و اگر نور ايمان پرتو افكند و هوشيارى و پشيمانى از گناه پيش آمد، باز خود را پنهان مىنمايد و براى يورش و وسوسه از طريق ديگر آماده مىشود، مانند ميكربهايى كه در پيرامون و لابه لاى نسوج بدن كمين كرده يا در حال كمين هستند تا اگر جراحتى در بدن پديد آيد و يا دستگاههاى اصلى آن مختل گردد و قواى دفاعى خون ناتوان شود، در آن رخنه نمايند و از ميان نسوج سربر آرند و پيش روند.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 40
#هفدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_17
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_هفدهم_1
#شيطان_شناسی 5
#اوصاف_شیاطین_در_قرآن (33 صفت ) 31
#شيطان_و_خناس 3
✳️ فعل يوسوس، وسوسه مستمر را مىرساند، صدر جاى قلب و محل بروز عواطف و انگيزهها است.
امواج وسوسهها و الهامات و انگيزههاى گوناگون و متضاد، در اين محل تلاقى مىنمايند و هر يك از انديشه و خواستِ انسان را به سوى خود مىكشند.
و چون انسان پيوسته اثرپذير و در معرض وسوسهها و الهامات مىباشد، نبايد خود منشأ اصلى و انگيزنده اين واردات و آثار باشد، و چون اينها حادثند، بايد علل و اسباب محدثهاى داشته باشند، و چون متضادند بايد علل و اسباب آنها مبادى مختلفى باشند كه بعضى خود ذاتاً خير و منشأ خيرات و بعضى شر و منشأ شرور مىباشند، آن كه مبدأ خير است «فرشته» ناميده شده، و مبدأ شر «شيطان خناس» است.
آن حال ترديدى كه براى انسان هنگام مواجه شدن با گناه و حرام لذّتانگيز يا ثواب و واجب مشقت آور پيش مىآيد، نمودارى از اين جواذب متضاد درونى است، در اين حال احساس مىشود كه عاملى انسان را به سوى زشتى و گناه و ترك واجب مىكشاند، و عامل ديگرى از آن باز مىدارد.
بيشتر مردم با آن كه پيوسته در معرض تأثير و جواذب اين عوامل مىباشند، يا يكسر از آنها غافلند، يا چون محكوم حواسند آنها را معلول انگيزههاى حسى و يا قواى نفسانى مىپندارند، فقط در روشنى ايمان و معارف عاليه و هدايت قرآن مىتوان اين عوامل و آثار و تحريكات آنها را شناخت و هوشيار آنها بود، و در پناه «رب النّاس» و «ملك النّاس» و «اله الناس»، مىتوان راه نفوذ و وسوسهها را بست و دريچه انوار الهامات را گشود.»
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج 8 ، ص: 40
#هفدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای #هفدهم صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم #بشیر_جزایری ( اینجا )
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#فرهنگ_کتاب_خوانی
📚#کتاب
« گوهر شب چراغ »
https://taaghche.com/book/122973
مجموعه داستانهای مستندی دربارهٔ مردی است که برخی میگویند، چشم روزگار کمتر نظیرش را به خود دیده است؛ دربارهٔ «آیتالله #حاج_شیخ_غلام_رضا فقیه خراسانی»؛ یک روحانی و مجتهد که با آنکه اهل سازش با حکومت طاغوت نبود، هرگز گوشهٔ عزلت اختیار نکرد و دست از تبلیغ و تلاش برنداشت.
نوشته مظفر #سالاری
👌 کتاب گوهر شب چراغ در این مجموعه تا جای ممکن به محاسن اخلاقی این شخص پرداخته شده و نه کراماتی که به آنها مشهور بوده است؛ زیرا بالاترین کرامت ایشان و هر بزرگی، بزرگواریهای اخلاقی است. محاسن اخلاقی میتواند الگو و سرمشقی برای دیگران شود؛ درحالیکه کرامات و خرق عادات معمولاً در دایرهٔ دستاوردهای شخصی، محدود و مخفی میمانند و بیشتر انسانها را راهی به آن نیست.
#حدیث_سرو
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#حاج_شیخ_غلام_رضا_در_نظر_علما 1
*️⃣ حضرت #امام_خمینی(قدس سره):
#حاج_شیخ_غلام_رضا عجیب تفسیری ارائه کردند. خیلی عمیق و جالب بود. آیا یزد هم چنین بزرگانی دارد؟
*️⃣ آیت الله حاج شیخ مرتضی #حائری_یزدی:
من فقط دو نفر را دیدم که واقعاً خالی از هوای نفس هستند: یکی مرحوم حاج شیخ حسین زاهد در تهران و دیگر مرحوم حاج شیخ غلامرضا در یزد، اما علوّ همت مرحوم حاج شیخ غلامرضا را هیچ کس ندارد.
*️⃣ آیت الله العظمی #بروجردی:
آقای آیت الله حاج شیخ همه کاره ی من و صاحب اختیار من است.
*️⃣ آیت الله حاج آقا بزرگ تهرانی:
شیخ غلام رضا یزدی دانش وری است کمال یافته و فرهیخته ای است بلند پایه آنان که اهل معرفتند، جایگاه برینش را می شناسند و بسیار گرامی اش می شمارند. خدمات ارجمندش والا و ماندگارند و پندهای سنجیده اش در جان مخاطبان اثرگذار؛ زیرا او، خود، تندیس پارسایی و راست گویی و بی آلایشی است.
*️⃣آیت الله #سید_جمال_گلپایگانی:
خوشا به حالتان، خوشا به حالتان! به ایرانی ها بگویید آقای حاج شیخ غلامرضا «حجت زمان» است. چهل سال پیش در این جا (نجف) بوده است، بیست نفر از ما در این جا مجتهد و بعضی ها مرجع تقلید شده اند، ولی هیچ کدام آقای حاج شیخ غلامرضا نمی شوند.
*️⃣ آیت الله العظمی #بهجت:
از آقای حاج آقا حسین قمی شنیده بودم که از منبر دو نفر به خوبی می شود استفاده نمود: یکی منبر آقا سید یحیی و دیگر حاج شیخ غلامرضای یزدی، ما رفتیم پای منبر ایشان استفاده کنیم که دیدم نظر آقای قمی درست است. از آقای حاج سیّد محمّد داماد پرسیدم: آیا کسی الآن در یزد مثل حاجی شیخ غلام رضا هست؟ گفت: نه.
ایشان مفتاح علوم قرآن دارند که کتاب جالبی است. معلوم نیست از این کارخانه، دیگر چنین قماش هایی در می آید یا نه؟ نمی دانم، خدا بهتر می داند! خوشا به سعادت آقای حاج شیخ غلام رضا، ما کجا و این ها کجا!
*️⃣ علّامه #محمد_تقی_جعفری (#جعفری ):
شما روحانیون باید اهل عمل باشید. شما اگر حاج شیخ غلام رضا یزدی را می دیدید، با همان دیدن او، جواب سؤالتان را می گرفتید.
ای لقای تو جواب هر سؤال
مشکل از تو حل شود بی قیل و قال
ادامه دارد ...
#حدیث_سرو
منبع ( اینجا )
🆔 @sahife2
برنامه ی #امام_سجاد_شناسی 8
مبارزه با جبرگرایی
✳️ از جریانهای خطرناک در زمان امام سجاد علیه السلام، رواج اعتقاد به «#جبر» از طرف دستگاه حاکم بود.
بنا بر نقل مورخان، معاویه طلایه دار ترویج اعتقاد به جبر بود،
از این رو وقتی عایشه از او پرسید: چرا یزید را به جانشینی خویش برگزیدی؟
گفت: «ان امر یزید قد کان قضاء من القضاء و لیس للعباد من الخیرة من امرهم »
«خلافت یزید قضاء و حکم الهی است و بندگان خدا حق دخالت در آن را ندارند.»
امام سجاد علیه السلام با صراحت و قاطعیت این عقیده را رد کرد.
چنان که در مجلس ابن زیاد در کوفه، وقتی عبیدالله خطاب به امام علیه السلام گفت: مگر خدا علی بن الحسین را نکشت؟
حضرت در جواب او فرمود: «برادری داشتم به نام «علی » که مردم او را کشتند.»
همچنین وقتی یزید کشته شدن امام حسین علیه السلام را مشیت و کار خدا معرفی کرد، حضرت فرمود: «پدرم را مردم کشتند (نه خدا) .»
به روایت زهری، مردی از امام علیه السلام سؤال کرد: «آیا مصیبتها تقدیر است یا پیامد اعمال؟»
امام فرمودند: «قدر و عمل به منزله روح و جسم هستند.»
سپس فرمود: «آگاه باشید که #ظالم ترین مردم کسی است که :
#ظلم را #عدل تلقی کند
و عدل هدایت یافته را ظلم بداند.»
حضرت با این پاسخ، اعتقاد به تقدیر محض و جبر را، باطل دانست.
👈 ادامه دارد ....
#امام_سجاد علیه السلام
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب چهل حدبث حضرت امام خمینی ره
https://eitaa.com/sahife2/54300
#منتخب_کتاب
*️⃣ کانال #انس_با_صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
طرح #برداشت_من هفته 115
از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه
👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه
✳️ قسمت 1 عبارت زیر
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ،
1️⃣ وَ تَوِّجْنِى بِالْكِفَايَةِ،
2️⃣ وَ سُمْنِى حُسْنَ الْوِلايَةِ،
3️⃣ وَ هَبْ لِى صِدْقَ الْهِدَايَةِ،
4️⃣ وَ لا تَفْتِنِّى بِالسَّعَةِ،
5️⃣ وَ امْنِحْنِى حُسْنَ الدَّعَةِ،
6️⃣ وَ لا تَجْعَلْ عَيْشِى كَدّا كَدّا،
7️⃣ وَ لا تَرُدَّ دُعَائِى عَلَيَّ رَدّا،
8️⃣ فَإِنِّى لا أَجْعَلُ لَكَ ضِدّا،
9️⃣ وَ لا أَدْعُو مَعَكَ نِدّا🔹
https://eitaa.com/sahife2/5495
دعای #بیستم #مکارم_اخلاق
#دعا_بیستم_22
👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود
◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید
👌 ادمین 👇
@yas2463
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🗣« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید....
همین دعای #مکارم_اخلاق " دعای #بیستم صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس #اخلاق است»
👤#مقام_معظم_رهبری
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #امام_سجاد_شناسی 9
مبارزه با مشبهه ( معتقدان به تجسیم و تشبیه خدا!! )
✳️ در عصر امامت امام سجاد علیه السلام، #توحید خالص، یعنی منزه دانستن خداوند از تشبیه به مخلوقات، به دست فراموشی سپرده شد. و با بهره گیری از عالمان دین فروش دنیا طلب، عقیده به تجسیم و تشبیه رواج یافت.
امام سجاد علیه السلام در مقابل این اعتقاد انحرافی نیز قاطعانه به مقابله پرداخت. چنان که وقتی شنید گروهی ذات مقدس حق تعالی را به مخلوقات تشبیه کرده و قائل به جسمیت خدا شده اند، ناراحت شده و نزد قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله رفت و دست به دعا برداشت و در آن، بطلان این عقیده را نیز اعلام فرمود:
«خدایا! قدرت تو آشکار شده ولی سیمایت آشکار نشده و تو را نشناختند و تشبیه کنندگان تو را به غیر آنچه سزاواری، ارزیابی کردند.
ای خدای من! از کسانی که با تشبیه در پی جستن تو برآمدند، بیزارم.
خدایا! هیچ چیز مثل تو نیست و آنان (عظمت) تو را درک نکرده اند ...
ای خدا! تو از آنچه که تشبیه کنندگان به وسیله آن، تو را وصف می کنند برتر هستی.»
👈 ادامه دارد ....
#امام_سجاد علیه السلام #سبحان_الله
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
اللهم صل على محمد و آله، و توجنى بالكفايه
بار الها! تاج كفايت را بر من بپوشان.
کفایت یعنی بی نیازی از غیر.ثمره قناعت است.امیر المومنین علیه السلام می فرماید:کفی بالقناعة ملکا. قناعت داشتن،پادشاهی است.
خداوندا بر محمد و آلش درود فرست و تاج کفایت بر سرم بگذار.
وقتی احساس «کافی بودن»می کنم،گویی چون پادشاه بر همه امور حکمرانی می کنم،کار از دستم خارج نمی شود،به چکنم دچار نمی شوم.برعکس اگر احساس رضایتمندی نداشته باشم،اعتراض می کنم.هراعتراضی،ااعتراض به خداست ،کار را پیچیده تر می کند،بلای دیگر به سرت می آید،تاوقتی که تسلیم شوی وبلا بگذرد.
.....پس تاج کفایت بر سرم بگذار تا همواره راضی باشم.
سر» در بدن آدمى شريفترين و مهمترين عضو است،
اگر كسى دو پاى خود را از دست بدهد، با وجود سر مىتواند زنده بماند، تعقل كند، سخن بگويد، ببيند و بشنود،
و خلاصه، از حيات انسانى برخوردار باشد.
اما با رفتن سر، حيات مىرود و زندگى پايان مىپذيرد.
اهالى كشورها از مرد و زن، هر لباسى را كه دارند اگر معمولشان اين باشد كه سر را نيز بپوشانند، علاقهمندند بهترين پوشش را براى آن انتخاب نمايند.
سلاطين در طول قرون و اعصار بهترين لباس را در بر و بهترين پوشش را بر سر داشتند،
اما در مواقع خاصى كه بر كرسى قدرت و سلطنت تكيه مىزدند، لباس بسيار عالى در بر مىنمودند و تاج بر سر مىگذاردند.
التيجان جمع تاج و هو ما يصاغ للملوك من الذهب و الجوهر.
«تيجان» جمع «تاج» است
و آن چيزى بود كه از طلا و جواهر براى سلاطين مىساختند، تا در مواقع خاص بر سر بگذارند.
در روزگار گذشته، تاج به نظر مردم نشانه ى بزرگى و عظمت و علامت سلطه و قدرت تلقى مىشد و بشرى را تاجدار مىخواندند كه در جامعه شاغل عاليترين و رفيعترين مقام مادى و ظاهرى بوده و بر مردم حكومت و فرمانروايى داشته است.
امام سجاد (ع) در این جمله از دعای مکارم الاخلاق ، از كلمه ى تاج استفاده نموده و از پيشگاه الهى درخواست دارد:
و توجنى بالكفايه.
بار الها! سرم را به تاج كفايت بپوشان.
دو تفاوت اساسى بين «تاج» سلاطين و «تاج» مورد درخواست امام سجاد (ع) :
* تاج سلاطين، نشانه ى قدرت مادى و زندگى بشرى است
و تاج مورد درخواست امام سجاد (ع) ناظر به انسانيت و تعالى معنوى است،
*تاج سلاطين را از طلا و جواهر مىساختند
و تاج مورد درخواست امام سجاد (ع) از كرايم اخلاق و سجاياى حميده به دست مىآيد.