❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_94
✳️ وَمَآ أَرْسَلْنَا فِى قَرْيَةٍ مِّن نَّبِىٍّ إِلَّآ أَخَذْنَآ أَهْلَهَا بِالْبَأْسَآءِ وَ الضَّرَّآءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ
و هیچ پیامبرى را در هیچ آبادى نفرستادیم، مگر آنكه مردم آنجا را گرفتار سختى ها و بلاها ساختیم، تا شاید به زارى (وتوبه) درآیند.
✍️ «بأساء»، به حوادث و ضربه هاى جسمى مثل بیمارى ومرگ و «ضرّاء»، به ضربه ها و زیان هاى مالى گفته مى شود.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_223
*️⃣ ومِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ قالَهُ عِنْدَ تِلاوَتِهِ: «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ».
از سخنان امام عليه السلام است كه به هنگام تلاوت اين آيه شريفه «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ»؛ (اى انسان چه چيز تو را در برابر پروردگار كريمت #مغرور ساخته است؟) بيان فرمود.
👈 این خطبه در 4 بخش می آید :
✳️ بخش اول: #ظلم به خویشتن :
*️⃣ حضُ مَسْئُولٍ حُجَّةً وَ أَقْطَعُ مُغْتَرٍّ مَعْذِرَةً، لَقَدْ أَبْرَحَ جَهَالَةً بِنَفْسِهِ. يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا جَرَّأَكَ عَلَى ذَنْبِكَ وَ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ وَ مَا أَنَّسَكَ بِهَلَكَةِ نَفْسِكَ؟ أَمَا مِنْ دَائِكَ بُلُولٌ، أَمْ لَيْسَ مِنْ نَوْمَتِكَ [نَوْمِكَ] يَقَظَةٌ؟ أَمَا تَرْحَمُ مِنْ نَفْسِكَ مَا تَرْحَمُ مِنْ غَيْرِكَ؟ فَلَرُبَّمَا تَرَى الضَّاحِيَ مِنْ حَرِّ الشَّمْسِ فَتُظِلُّهُ، أَوْ تَرَى الْمُبْتَلَى بِأَلَمٍ يُمِضُّ جَسَدَهُ فَتَبْكِي رَحْمَةً لَهُ، فَمَا صَبَّرَكَ عَلَى دَائِكَ وَ جَلَّدَكَ عَلَى مُصَابِكَ وَ عَزَّاكَ عَنِ الْبُكَاءِ عَلَى نَفْسِكَ، وَ هِيَ أَعَزُّ الْأَنْفُسِ عَلَيْكَ؟ وَ كَيْفَ لَا يُوقِظُكَ خَوْفُ بَيَاتِ نِقْمَةٍ وَ قَدْ تَوَرَّطْتَ بِمَعَاصِيهِ مَدَارِجَ سَطَوَاتِهِ؟
فَتَدَاوَ مِنْ دَاءِ الْفَتْرَةِ فِي قَلْبِكَ بِعَزِيمَةٍ وَ مِنْ كَرَى الْغَفْلَةِ فِي نَاظِرِكَ بِيَقَظَةٍ، وَ كُنْ لِلَّهِ مُطِيعاً وَ بِذِكْرِهِ آنِساً.
✳️ 1. هشدار از #غرور زدگى ها :
*️⃣ برهان گناهكار، نادرست ترين برهان ها است، و عذرش از توجيه هر فريب خورده اى بى اساس تر، و خوشحالى او از عدم آگاهى است. اى انسان چه چيز تو را بر گناه جرأت داده و در برابر پروردگارت مغرور ساخته و بر نابودى خود علاقه مند كرده است؟ آيا بيمارى تو را درمان نيست و خواب زدگى تو بيدارى ندارد؟ چرا آنگونه كه به ديگران رحم مى كنى، به خود رحم نمى كنى؟ چه بسا كسى را در آفتاب سوزان مى بينى بر او سايه مى افكنى يا بيمارى را مى نگرى كه سخت ناتوان است، از روى دلسوزى بر او اشك مى ريزى، امّا چه چيز تو را بر بيمارى خود بى تفاوت كرده و بر مصيبت هاى خود شكيبا و از گريه بر حال خويشتن باز داشته است؟ در حالى كه هيچ چيز براى تو عزيزتر از جانت نيست. چگونه ترس از فرود آمدن بلا، شب هنگام تو را بيدار نكرده است كه در گناه غوطه ور، و در پنجه قهر الهى مبتلا شده اى؟
✳️ 2. چگونه بودن:
*️⃣ پس سستى دل را با استقامت درمان كن، و خواب زدگى چشمانت را با بيدارى از ميان بردار، و اطاعت خدا را بپذير، و با ياد خدا #انس گير.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* خطبه در يك نگاه
* چرا بر خود رحم نمى کنى؟
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در #مکارم_اخلاق دعای #بیستم : ( بند هشتم فراز اول)
https://eitaa.com/sahife2/59733
#قدرت_غلبه_بر_ظلم
#راه_مقابله_با_ظالم
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_8
#قدرت_غلبه_بر_ظلم 2
#راه_مقابله_با_ظالم 1
✳️ اولين راه مقابله با #ظالم و مبارزه با ظلم، به كار گرفتن نيروهاى دفاعى شخصى است كه خداوند منان در اعضاى همه انسانها به وديعه گذارده تا در هنگام نياز به كار گيرد و نفس خويش را از شر موجودات شرور و حيوانات گزنده يا درنده يا ستمكار بدتر از حيوان، مصون بدارند.
يد به معناى قدرت و قوت است و در اين جا به معناى غلبه و پيروزى است، يعنى خودم دست توانايى باشم كه جلوى ظلم را بگيرم و شر او را از خود بگردانم.
اين عبارات به روشنى وظيفه مسلمانان را در مقابله با ستم بيان مىكند كه تا جايى نيرو دارد به ظلم تن در ندهد و در مقابل ستمگر، زبون و پست نباشد و تمام توان خود را براى دفع او به كار گيرد، اگر بر ظالم غلبه كرد، ستم او را از ميان برده و خود را از شرّش رهايى بخشيده است. و اگر نتوانست بر ظالم غلبه كند و مظلوم باقى بماند او نزد پروردگار پاداش دارد؛ زيرا وظيفه خود را به خوبى انجام داده است. امّا اگر ستمكش در مقابل ستمكار سكوت كند و ضربات او را با ذلّت و سرافكندگى تحمل نمايد، او ظلمپذير است و در قيامت همانند ظالم مورد پرسش و بازجويى قرار مىگيرد؛ زيرا او بر جسارت و جرأت ظالم مىافزايد و راه ستم پيشگى را بر او هموار مىسازد و در حقيقت در اعمال ظالمانه كمك مىكند. پس گناه ستمپذيرى كمتر از گناه ستمكارى نيست.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 335
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_8
#قدرت_غلبه_بر_ظلم 2
#راه_مقابله_با_ظالم 2
✳️ دومين راه؛ براى دفع #ظالم استفاده از دستگاه قضايى و قدرت اجرايى است.
ستمديده براى دفع از ظلم بايد از نيروى اجرايى و نظامى نيز استفاده كند يعنى اسلحه و مهمات جنگى را بگيرد و به دفاع از خويش و كشور خود بپردازد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 335
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_8
#قدرت_غلبه_بر_ظلم 2
#راه_مقابله_با_ظالم 3
✳️ سومين راه؛ براى كوتاه كردن دست #ظالم ها و ستمگران و دشمنان، كمك گيرى از افكار عمومى است. يعنى از موقعيت و وضعيت ناگوار #مظلوم حمايت كند و حداقل در دل براى او دعا كند و از دشمنان او اظهار تنفر نمايد.
استفاده از حمايت عمومى براى كوبيدن ظلم به هر شكلى كه باشد، مفيد و ثمربخش است و معصومان عزيز اسلام عليهم السلام براى نجات از ستم دستورهايى داشتهاند كه بايد توجه ويژه به آنها نمود.
رسول گرامى صلى الله عليه و آله مىفرمايد:
مَنْ أُذِلَّ عِنْدَهُ مُؤْمِنٌ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلى أَنْ يَنْصُرَهُ فَلَمْ يَنْصُرْهُ أَذَلَّهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى رُؤُوسِ الْخَلائِقِ.
هر كه مؤمنى را پيش او خوار كنند و توانايى دارد كه او را يارى كند و نكند خداوند در روز قيامت پيش همگان خوارش كند.
حكايتى جالب از امام باقر عليه السلام در اين باره نقل شده است؛ كه فرمود:
مردى به نزد پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله رفت و از اذيت همسايه خود شكايت كرد؛ حضرت به وى فرمود: صبر كن. پس از چند روز دوباره رفت، حضرت به او فرمود:
صبر كن. براى بار سوم رفت، حضرت به او فرمود: روز جمعه وقتى كه مردم براى اقامه نماز جمعه به مسجد مىروند، اثاثيه خانهات را از منزل بيرون بگذار و در كنار كوچه انباشته كن به گونهاى كه مردم ببينند. وقتى از تو علّت اين كار را پرسيدند، جريان خودت را براى آنها بازگو كن. مرد شاكى اين دستور را انجام داد و همسايه آزار دهنده از اين وضع به ضرر خود احساس خطر كرد و نزد او آمد و درخواست كرد كه اثاثش را به داخل منزل ببرد و گفت: براى تو با خدا عهد مىبندم كارهاى گذشته را تكرار ننمايم.
اين قصه ها حاكى از اين است كه يارى مردم در هر زمينه هر چند براى فشار آوردن بر ظالم باشد تا حل مشكلات مظلوم شود؛ امرى مطلوب است.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 335
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مستند_برنامه_شیطان 13 : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت )
قسمت سیزدهم : (پروتکل اول) حق یعنی زور- اگروتروریسم (2)
تولید و شیوع بیماری های مهلک !!! با هدف کنترل جمعیت دنیا خصوصا مسلمانان!!
🏷 #وعده_صادق #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #دشمن_شناسی #صهیون #پروتکل_های_دانشوران_صهیون
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وجدان دنیا تکان خورد
✏️ دامنه این جنایت به قدری وسیع شد که وجدان عمومی را در دنیا تکان داد.
#مقام_معظم_رهبری
🏷 #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #غزه #وعده_صادق
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_95
✳️ ثُمَّ بَدَّلْنَا مَكَانَ السَّيِّئَةِ الْحَسَنَةَ حَتَّى عَفَواْ وَقَالُواْ قَدْ مَسَّ ءَابَآءَنَا الضَّرَّآءُ وَالسَّرَّآءُ فَأَخَذْنَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ
سپس به جاى ناخوشى، خوشى قرار دادیم تا آنكه فزونى یافته و انبوه شدند و گفتند: به پدران ما نیز (به طور طبیعى) رنجها و خوشى ها رسیده بود (و این حوادث تلخ و شیرین، نشانه ى قهر یا لطف خدا نیست). پس آنان را ناگهانى (با قهر خود) گرفتیم، در حالى كه درك نمى كردند.
✍️ «عَفَوا»، به معناى كثرت مال و فرزندان، یا ترك كردن و اعراض نمودن است. لطف خدا درباره آنان به حدّ وفور رسید، ولى آنان به هوش نیامدند و عبرت نگرفتند. نظیر این آیه در سوره ى انعام #انعام_44 آمده است: «فلمّا نسوا ما ذكّروا به فتحنا علیهم أبواب كلّ شى ء حتّى اذا فرحوا بما أوتوا أخذناهم بغتة» چون تذكّرات ما را فراموش كردند، درهاى نعمت ها را به رویشان گشودیم و پس از كامیابى ها، ناگهان گرفتار قهر خویش كردیم. مثل بیمارى كه پزشك از بهبود او مأیوس شده و مى گوید: هر چه میل دارد به او بدهید، كارش تمام است.
ممكن است براى آیه معناى دیگرى نیز باشد از جمله: بعد از رفع بلا، نسل بعد مى گفتند: حوادث تلخ مخصوص پدران ما بوده و ما در امان هستیم . غافل از آنكه سنّت خداوند بر مبتلا ساختن همه ى نسل هاست و این گونه غفلت ها، زمینه ى قهر الهى است.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_223
*️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ قالَهُ عِنْدَ تِلاوَتِهِ: «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ».
از سخنان امام عليه السلام است كه به هنگام تلاوت اين آيه شريفه «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ»؛ (اى انسان چه چيز تو را در برابر پروردگار كريمت #مغرور ساخته است؟) بيان فرمود.
👈 این خطبه در 4 بخش می آید :
✳️ بخش دوم: رحمت خدا و معصیت انسان:
*️⃣ وَ تَمَثَّلْ فِي حَالِ تَوَلِّيكَ عَنْهُ إِقْبَالَهُ عَلَيْكَ، يَدْعُوكَ إِلَى عَفْوِهِ وَ يَتَغَمَّدُكَ بِفَضْلِهِ، وَ أَنْتَ مُتَوَلٍّ عَنْهُ إِلَى غَيْرِهِ. فَتَعَالَى مِنْ قَوِيٍّ مَا أَكْرَمَهُ، وَ تَوَاضَعْتَ مِنْ ضَعِيفٍ مَا أَجْرَأَكَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ، وَ أَنْتَ فِي كَنَفِ سِتْرِهِ مُقِيمٌ وَ فِي سَعَةِ فَضْلِهِ مُتَقَلِّبٌ؛ فَلَمْ يَمْنَعْكَ فَضْلَهُ وَ لَمْ يَهْتِكْ عَنْكَ سِتْرَهُ، بَلْ لَمْ تَخْلُ مِنْ لُطْفِهِ مَطْرَفَ عَيْنٍ فِي نِعْمَةٍ يُحْدِثُهَا لَكَ أَوْ سَيِّئَةٍ يَسْتُرُهَا عَلَيْكَ أَوْ بَلِيَّةٍ يَصْرِفُهَا عَنْكَ؛ فَمَا ظَنُّكَ بِهِ لَوْ أَطَعْتَهُ؟ وَ ايْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ هَذِهِ الصِّفَةَ كَانَتْ فِي مُتَّفِقَيْنِ فِي الْقُوَّةِ مُتَوَازِيَيْنِ فِي الْقُدْرَةِ، لَكُنْتَ أَوَّلَ حَاكِمٍ عَلَى نَفْسِكَ بِذَمِيمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَسَاوِئِ الْأَعْمَالِ.
✳️ ادامه ی قسمت قبل ( 2. چگونه بودن ) :
*️⃣ و ياد آر كه تو از خدا روى گردانى و در همان لحظه او روى به تو دارد، و تو را به عفو خويش مى خواند، و با كرم خويش مى پوشاند در حالى كه تو از خدا بريده به غير او توجّه دارى.
پس چه نيرومند و بزرگوار است خدا و چه ناتوان و بى مقدارى تو، كه بر عصيان او جرأت دارى، در حالى كه تو را در پرتو نعمت خود قرار داده، و در سايه رحمت او آرميده اى، نه بخشش خود را از تو گرفته، و نه پرده اسرار تو را دريده است. بلكه چشم بر هم زدنى، بى احسان خدا زنده نبودى در حالى كه يا در نعمت هاى او غرق بودى، يا از گناهان تو پرده پوشى شد، و يا بلا و مصيبتى را از تو دور ساخته است، پس چه فكر مى كنى اگر او را اطاعت كنى.
به خدا سوگند اگر اين رفتار ميان دو نفر كه در توانايى و قدرت برابر بودند وجود داشت (و تو يكى از آن دو بودى) تو نخستين كسى بودى كه خود را بر زشتى اخلاق، و نادرستى كردار محكوم مى كردى.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* از او رحمت و از تو عصيان؟!
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
«9» اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَدِّدْنِي لِأَنْ أُعَارِضَ مَنْ غَشَّنِي بِالنُّصْحِ وَ أَجْزِيَ مَنْ هَجَرَنِي بِالْبِرِّ وَ أُثِيبَ مَنْ حَرَمَنِي بِالْبَذْلِ وَ أُكَافِيَ مَنْ قَطَعَنِي بِالصِّلَةِ وَ أُخَالِفَ مَنِ اغْتَابَنِي إِلَى حُسْنِ الذِّكْرِ وَ أَنْ أَشْكُرَ الْحَسَنَةَ وَ أُغْضِيَ عَنِ السَّيِّئَةِ
خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست،
و مرا به اين امورى كه از تو مىخواهم پايدار و استوار دار :
1. ايستادن در برابر كسى كه به من #غش و خيانت كرده با سلاح #نصح و نصيحت و خيرخواهى،
2. پاداش دادن به كسى كه از من دورى جسته با نيكى و خوبى،
3. جزا دادن به كسى كه مرا از عطايش محروم ساخته، با بذل و بخشش،
4. تلافى كردن نسبت به كسى كه با من قطع رابطه كرده، با صله و پيوند،
5. مخالفت ورزيدن با كسى كه از من غيبت كرده، با نيكو ياد كردن از او،
6. به جا آوردن سپاس، در برابر خوبى و چشم پوشى از بدى.
#دعا_بیستم_9
#بیستم #مکارم_اخلاق (#خيرخواهى_در_برابر_بی_مهرى)
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_9
#خيرخواهى_در_برابر_بی_مهرى مردم 1
✳️ كرامت اخلاق در اسلام عبارت از اين است كه اگر فردى نسبت به فرد ديگر ستم نمود و به حق او تجاوز كرد، ستمديده از نظر قانونى مىتواند او را تعقيب كند و كيفر دهد. ولى اگر شخص ستمگر شايسته عفو و گذشت بوده و بر اثر چشم پوشى اصلاح شود، او را مىبخشد و با كرامتى خوب از وى مىگذرد.
يكى از شيوههايى كه در رفتارها و صفات انسانى سبب فريبكارى و خيانت به مسلمان مىشود؛ غِشّ و زيبانمايى است.
«#غش» در لغت به معناى ناخالص و آغشتگى است ولى مراد از آن ظاهر نمودن چيزى بر خلاف پنهان آن است و يا زينت دادن و زيبا جلوه دادنى كه برخلاف مصلحت باشد و در حقيقت خدعه و خيانت در عمل است.
اين شيوه شيطانى بيشتر در تجارت و خريد و فروش اتفاق مىافتد كه فروشنده قصد فريب دادن مشترى را با نيكو نشان دادن جنس و كالاى خود دارد، ولى در صفات اخلاقى براى منحرف كردن شخصى از راه زندگى و اهداف كمال بشرى و گمراه نمودن او نيز به كار مىرود.
«#نصح» به معناى خالص و پاك است و در صفات اخلاقى به معناى موعظه و خيرخواهى خالصانه نسبت به ديگرى است. كسى كه در مقام نصيحت و خيرخواهى به انسان برمىآيد، هدف او پاكسازى و خيرانديشى در قلب و جان اوست.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 341
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_9
#خيرخواهى_در_برابر_بی_مهرى مردم 2
✳️ رسول اللّه صلى الله عليه و آله مىفرمايد:
إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَ اللَّهِ يَوْمَ القِيامَةِ أَمْشاهُمْ فى أَرْضِهِ بِالنَّصِيحَةِ لِخَلْقِهِ.
با منزلتترين مردم نزد خداوند در روز قيامت، كسى است كه در راه خيرخواهى براى خلق، او بيش از ديگران قدم بردارد.
و همچنين فرمود:
أَنْسَكُ النَّاسِ نُسُكاً أَنْصَحُهُمْ جَيْباً وَ أَسْلَمُهُمْ قَلْباً لِجَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ.
عابدترين مردم در عبادت كسى است كه نسبت به همه مسلمانان خيرخواهتر و پاكدلتر باشد.
بنابراين هر چه در عبادت شديدترند، بيشتر امانت دارند. هرگاه مىگويند:
«رجلٌ ناصِحُ الجَيْب يعنى امينٌ لاغَشَّ فيه»
مردى كه امانتدار و خالص است و دل پاكيزه و با صفايى دارد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 341
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مستند_برنامه_شیطان 14 : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت )
قسمت چهاردهم (پروتکل اول) حق یعنی زور-تروریسم (1)
1. تروریسم نظامی چریکی( داعش، القاعده )
2. تروریسم نظامی خصوصی ( بلک واترز )
🏷 #وعده_صادق #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #دشمن_شناسی #صهیون #پروتکل_های_دانشوران_صهیون
🆔 @sahife2