eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
‏ 2 3 ✳️ سومين راه؛ براى كوتاه كردن دست ها و ستمگران و دشمنان، كمك ‏گيرى از افكار عمومى است. يعنى از موقعيت و وضعيت ناگوار حمايت كند و حداقل در دل براى او دعا كند و از دشمنان او اظهار تنفر نمايد. استفاده از حمايت عمومى‏ براى كوبيدن ظلم به هر شكلى كه باشد، مفيد و ثمربخش است و معصومان عزيز اسلام عليهم السلام براى نجات از ستم دستورهايى داشته‏اند كه بايد توجه ويژه به آنها نمود. رسول گرامى صلى الله عليه و آله مى‏فرمايد: مَنْ أُذِلَّ عِنْدَهُ مُؤْمِنٌ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلى‏ أَنْ يَنْصُرَهُ فَلَمْ يَنْصُرْهُ أَذَلَّهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‏ رُؤُوسِ الْخَلائِقِ. هر كه مؤمنى را پيش او خوار كنند و توانايى دارد كه او را يارى كند و نكند خداوند در روز قيامت پيش همگان خوارش كند. حكايتى جالب از امام باقر عليه السلام در اين باره نقل شده است؛ كه فرمود: مردى به نزد پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله رفت و از اذيت همسايه خود شكايت كرد؛ حضرت به وى فرمود: صبر كن. پس از چند روز دوباره رفت، حضرت به او فرمود: صبر كن. براى بار سوم رفت، حضرت به او فرمود: روز جمعه وقتى كه مردم براى اقامه نماز جمعه به مسجد مى‏روند، اثاثيه خانه‏ات را از منزل بيرون بگذار و در كنار كوچه انباشته كن به گونه‏اى كه مردم ببينند. وقتى از تو علّت اين كار را پرسيدند، جريان خودت را براى آنها بازگو كن. مرد شاكى اين دستور را انجام داد و همسايه آزار دهنده از اين وضع به ضرر خود احساس خطر كرد و نزد او آمد و درخواست كرد كه اثاثش را به داخل منزل ببرد و گفت: براى تو با خدا عهد مى‏بندم كارهاى گذشته را تكرار ننمايم. اين قصه ‏ها حاكى از اين است كه يارى مردم در هر زمينه هر چند براى فشار آوردن بر ظالم باشد تا حل مشكلات مظلوم شود؛ امرى مطلوب است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 335 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 13 : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت ) قسمت سیزدهم : (پروتکل اول) حق یعنی زور- اگروتروریسم (2) تولید و شیوع بیماری های مهلک !!! با هدف کنترل جمعیت دنیا خصوصا مسلمانان!! 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وجدان دنیا تکان خورد ✏️ دامنه این جنایت به قدری وسیع شد که وجدان عمومی را در دنیا تکان داد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🏷 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ ثُمَّ بَدَّلْنَا مَكَانَ السَّيِّئَةِ الْحَسَنَةَ حَتَّى‏ عَفَواْ وَقَالُواْ قَدْ مَسَّ ءَابَآءَنَا الضَّرَّآءُ وَالسَّرَّآءُ فَأَخَذْنَهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ سپس به جاى ناخوشى، خوشى قرار دادیم تا آنكه فزونى یافته و انبوه شدند و گفتند: به پدران ما نیز (به طور طبیعى) رنجها و خوشى ها رسیده بود (و این حوادث تلخ و شیرین، نشانه ى قهر یا لطف خدا نیست). پس آنان را ناگهانى (با قهر خود) گرفتیم، در حالى كه درك نمى كردند. ✍️ «عَفَوا»، به معناى كثرت مال و فرزندان، یا ترك كردن و اعراض نمودن است. لطف خدا درباره آنان به حدّ وفور رسید، ولى آنان به هوش نیامدند و عبرت نگرفتند. نظیر این آیه در سوره ى انعام آمده است: «فلمّا نسوا ما ذكّروا به فتحنا علیهم أبواب كلّ شى ء حتّى اذا فرحوا بما أوتوا أخذناهم بغتة» چون تذكّرات ما را فراموش كردند، درهاى نعمت ها را به رویشان گشودیم و پس از كامیابى ها، ناگهان گرفتار قهر خویش كردیم. مثل بیمارى كه پزشك از بهبود او مأیوس شده و مى گوید: هر چه میل دارد به او بدهید، كارش تمام است. ممكن است براى آیه معناى دیگرى نیز باشد از جمله: بعد از رفع بلا، نسل بعد مى گفتند: حوادث تلخ مخصوص پدران ما بوده و ما در امان هستیم . غافل از آنكه سنّت خداوند بر مبتلا ساختن همه ى نسل هاست و این گونه غفلت ها، زمینه ى قهر الهى است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ قالَهُ عِنْدَ تِلاوَتِهِ: «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ». از سخنان امام عليه السلام است كه به هنگام تلاوت اين آيه شريفه «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ»؛ (اى انسان چه چيز تو را در برابر پروردگار كريمت ساخته است؟) بيان فرمود. 👈 این خطبه در 4 بخش می آید : ✳️ بخش دوم: رحمت خدا و معصیت انسان: *️⃣ وَ تَمَثَّلْ فِي حَالِ تَوَلِّيكَ عَنْهُ إِقْبَالَهُ عَلَيْكَ، يَدْعُوكَ إِلَى عَفْوِهِ وَ يَتَغَمَّدُكَ بِفَضْلِهِ، وَ أَنْتَ مُتَوَلٍّ عَنْهُ إِلَى غَيْرِهِ. فَتَعَالَى مِنْ قَوِيٍّ مَا أَكْرَمَهُ، وَ تَوَاضَعْتَ مِنْ ضَعِيفٍ مَا أَجْرَأَكَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ، وَ أَنْتَ فِي كَنَفِ سِتْرِهِ مُقِيمٌ وَ فِي سَعَةِ فَضْلِهِ مُتَقَلِّبٌ؛ فَلَمْ يَمْنَعْكَ فَضْلَهُ وَ لَمْ يَهْتِكْ عَنْكَ سِتْرَهُ، بَلْ لَمْ تَخْلُ مِنْ لُطْفِهِ مَطْرَفَ عَيْنٍ فِي نِعْمَةٍ يُحْدِثُهَا لَكَ أَوْ سَيِّئَةٍ يَسْتُرُهَا عَلَيْكَ أَوْ بَلِيَّةٍ يَصْرِفُهَا عَنْكَ؛ فَمَا ظَنُّكَ بِهِ لَوْ أَطَعْتَهُ؟ وَ ايْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ هَذِهِ الصِّفَةَ كَانَتْ فِي مُتَّفِقَيْنِ فِي الْقُوَّةِ مُتَوَازِيَيْنِ فِي الْقُدْرَةِ، لَكُنْتَ أَوَّلَ حَاكِمٍ عَلَى نَفْسِكَ بِذَمِيمِ الْأَخْلَاقِ وَ مَسَاوِئِ الْأَعْمَالِ. ✳️ ادامه ی قسمت قبل ( 2. چگونه بودن ) : *️⃣ و ياد آر كه تو از خدا روى گردانى و در همان لحظه او روى به تو دارد، و تو را به عفو خويش مى خواند، و با كرم خويش مى پوشاند در حالى كه تو از خدا بريده به غير او توجّه دارى. پس چه نيرومند و بزرگوار است خدا و چه ناتوان و بى مقدارى تو، كه بر عصيان او جرأت دارى، در حالى كه تو را در پرتو نعمت خود قرار داده، و در سايه رحمت او آرميده اى، نه بخشش خود را از تو گرفته، و نه پرده اسرار تو را دريده است. بلكه چشم بر هم زدنى، بى احسان خدا زنده نبودى در حالى كه يا در نعمت هاى او غرق بودى، يا از گناهان تو پرده پوشى شد، و يا بلا و مصيبتى را از تو دور ساخته است، پس چه فكر مى كنى اگر او را اطاعت كنى. به خدا سوگند اگر اين رفتار ميان دو نفر كه در توانايى و قدرت برابر بودند وجود داشت (و تو يكى از آن دو بودى) تو نخستين كسى بودى كه خود را بر زشتى اخلاق، و نادرستى كردار محكوم مى كردى. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * از او رحمت و از تو عصيان؟! 🆔 @sahife2
«9» اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَدِّدْنِي لِأَنْ أُعَارِضَ مَنْ غَشَّنِي بِالنُّصْحِ وَ أَجْزِيَ مَنْ هَجَرَنِي بِالْبِرِّ وَ أُثِيبَ مَنْ حَرَمَنِي بِالْبَذْلِ وَ أُكَافِيَ مَنْ قَطَعَنِي بِالصِّلَةِ وَ أُخَالِفَ مَنِ اغْتَابَنِي إِلَى حُسْنِ الذِّكْرِ وَ أَنْ أَشْكُرَ الْحَسَنَةَ وَ أُغْضِيَ عَنِ السَّيِّئَةِ خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و مرا به اين امورى كه از تو مى‏خواهم پايدار و استوار دار : 1. ايستادن در برابر كسى كه به من و خيانت كرده با سلاح و نصيحت و خيرخواهى، 2. پاداش دادن به كسى كه از من دورى جسته با نيكى و خوبى، 3. جزا دادن به كسى كه مرا از عطايش محروم ساخته، با بذل و بخشش، 4. تلافى كردن نسبت به كسى كه با من قطع رابطه كرده، با صله و پيوند، 5. مخالفت ورزيدن با كسى كه از من غيبت كرده، با نيكو ياد كردن از او، 6. به جا آوردن سپاس، در برابر خوبى و چشم پوشى از بدى. () ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
مردم‏ 1 ✳️ كرامت اخلاق در اسلام عبارت از اين است كه اگر فردى نسبت به فرد ديگر ستم نمود و به حق او تجاوز كرد، ستمديده از نظر قانونى مى‏تواند او را تعقيب كند و كيفر دهد. ولى اگر شخص ستمگر شايسته عفو و گذشت بوده و بر اثر چشم پوشى اصلاح شود، او را مى‏بخشد و با كرامتى خوب از وى مى‏گذرد. يكى از شيوه‏هايى كه در رفتارها و صفات انسانى سبب فريب‏كارى و خيانت به‏ مسلمان مى‏شود؛ غِشّ و زيبانمايى است. «» در لغت به معناى ناخالص و آغشتگى است ولى مراد از آن ظاهر نمودن چيزى بر خلاف پنهان آن است و يا زينت دادن و زيبا جلوه دادنى كه برخلاف مصلحت باشد و در حقيقت خدعه و خيانت در عمل است. اين شيوه شيطانى بيشتر در تجارت و خريد و فروش اتفاق مى‏افتد كه فروشنده قصد فريب دادن مشترى را با نيكو نشان دادن جنس و كالاى خود دارد، ولى در صفات اخلاقى براى منحرف كردن شخصى از راه زندگى و اهداف كمال بشرى و گمراه نمودن او نيز به كار مى‏رود. «» به معناى خالص و پاك است و در صفات اخلاقى به معناى موعظه و خيرخواهى خالصانه نسبت به ديگرى است. كسى كه در مقام نصيحت و خيرخواهى به انسان برمى‏آيد، هدف او پاكسازى و خيرانديشى در قلب و جان اوست. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 341 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
مردم‏ 2 ✳️ رسول اللّه صلى الله عليه و آله مى‏فرمايد: إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَ اللَّهِ يَوْمَ القِيامَةِ أَمْشاهُمْ فى‏ أَرْضِهِ بِالنَّصِيحَةِ لِخَلْقِهِ. با منزلت‏ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت، كسى است كه در راه خيرخواهى براى خلق، او بيش از ديگران قدم بردارد. و همچنين فرمود: أَنْسَكُ النَّاسِ نُسُكاً أَنْصَحُهُمْ جَيْباً وَ أَسْلَمُهُمْ قَلْباً لِجَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ. عابدترين مردم در عبادت كسى است كه نسبت به همه مسلمانان خيرخواه‏تر و پاكدل‏تر باشد. بنابراين هر چه در عبادت شديدترند، بيشتر امانت دارند. هرگاه مى‏گويند: «رجلٌ ناصِحُ الجَيْب يعنى امينٌ لاغَشَّ فيه» مردى كه امانت‏دار و خالص است و دل پاكيزه و با صفايى دارد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 341 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 14 : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت ) قسمت چهاردهم (پروتکل اول) حق یعنی زور-تروریسم (1) 1. تروریسم نظامی چریکی( داعش، القاعده ) 2. تروریسم نظامی خصوصی ( بلک واترز ) 🏷 🆔 @sahife2
🚩پوستر جدید قسام؛ تو رفح را انتخاب کردی، از آن نمی‌گذری . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 رمز موفقیت مومنین ایستادن کنار ولی خدا و نترسیدن است
✍🏻توییت جدید حساب ایران به عبری خطاب به نتانیاهو🇮🇷 و نمی دانی در آنجا و آینده چه چیزی در انتظار شماست!! 🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️امسال، ما است بنابر تعالیمی که جناب به ما داده است. البته از اول انقلاب در حج وجود داشته است، جاری شده است، باید هم بماند و باشد لکن حج امسال بالخصوص حج برائت است. ▪️ این حوادثی که در پیش می‌آید و این حادثه‌ی عجیب، عظیم، این آشکار شدن چهره‌ی خون‌آشام یک مجموعه‌ی برخاسته‌ی از تمدن غربی، اینها چیزهایی است که توجه به آن، مخصوص امروز و این‌روزها نیست، این در تاریخ خواهد ماند. ▪️ آنچه که امروز دارد اتفاق می‌افتد در غزه و ، این حملات وحشیانه و سگ هار صهیونیست و عناصر خون‌آشام صهیونیست، از یک طرف، آن مظلومیت و در عین حال مقاومت مردم مسلمان غزه، از یک طرف، هرکدام یک نشانه‌ی عظیم و شاخصی است که در تاریخ می‌ماند. اینها شاخصهای مهمی است که راه را به آینده‌ی بشریت نشان خواهد داد. ۱۴۰۳/۲/۱۷ ✏️ متن کامل khl.ink/f/56262 🎧 صوت کامل khl.ink/f/56257 📹 فیلم کامل khl.ink/f/56256 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 مفهوم پرچم اسرائیل 🔦 پرچم اسرائیل از دو نوار آبی با یک پس زمینه سفید و ستاره داوود در وسط ساخته شده است. اولین بار این پرچم در 1897م در اولین کنگره صهیونیسم به نمایش درآمد و با توجه به مقدمه بیان شده می‌توان گفت این پرچم با آرمان‌های صهیونیسم بیشتر هماهنگ است تا آرمان‌ها و فرهنگ یهود. 🔦 با توجه به عقاید صهیونیسم و چگونگی تشکیل اسرائیل می‌توان گفت دو نوار آبی همان دو رود بزرگ نیل و فرات می‌باشند و آن ستاره به معنی سرزمین موعود یا اسرائیل است. این تفسیر از آن جهت است که صهیونیسم و موسسان این رژیم به طور آشکار از این عقیده خود صحبت می‌کنند و آن را به تورات تحریف شده خود نسبت می‎دهند. 🔦 علاوه بر این، ستاره شش گوشه در پرچم، همان ستاره معروف داوود است که نماد قوم یهود و فرقه منحرف ماسون می‌باشد که با جریان صهیونیسم و یهود رابطه مستقیم دارد. 📚 کتاب اقتصاد صهیونیسم، صفحه 109 ( اینجا ) 🏷 🆔 @sahife2
اقتصاد صهیونیسم پرچم اسرائیل https://eitaa.com/sahife2/56017