eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 نماز توبه های ماه ❤️یاعزیز یاغفار اغفرلی ذنوبی وذنوب جمیع المومنین والمومنات فانه لایغفرالذنوب الا انت ◀️روزیکشنبه ذی القعده را روز آشتی با خالق و دعا بر مخلوق می شود نامید. حق تعالی پنج فرشته مقرب خود را می فرستد تا در عالم ندا کنند و وعدها دهند که آخرین فرشته جناب جبرییل است. آیا باز هم معطلی؟ منتظری خودش بیاید؟ تو یک قدم سوی او برو، بدان که او دَه قدم سوی تو خواهد آمد که مجملش را در مفاتیح و مفصلش را در مراقبات و اقبال سید میتوانی ببینی؛ غسل و نماز مخصوص و استغفار و دعای آمرزش برای خود و مؤمنین ... التماس دعای فراوان ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ علیه السلام یعنی آماده باش !!!! 🔴 سرو چمان من چرا میل چمن نمی‌کند همدم گل نمی‌شود یاد سمن نمی‌کند دی گله ‌ای ز طره ‌اش کردم و از سر فسوس گفت که این سیاه کج گوش به من نمی‌کند تا دل هرزه گرد من رفت به چین زلف او زان سفر دراز خود عزم وطن نمی‌کند پیش کمان ابرویش لابه همی‌کنم ولی گوش کشیده است از آن گوش به من نمی‌کند با همه عطف دامنت آیدم از صبا عجب کز گذر تو خاک را مشک ختن نمی‌کند چون ز نسیم می‌شود زلف بنفشه پرشکن وه که دلم چه یاد از آن عهدشکن نمی‌کند دل به امید روی او همدم جان نمی‌شود جان به هوای کوی او خدمت تن نمی‌کند ساقی سیم ساق من گر همه درد می‌دهد کیست که تن چو جام می جمله دهن نمی‌کند دستخوش جفا مکن آب رخم که فیض ابر بی مدد سرشک من در عدن نمی‌کند کشته غمزه تو شد ناشنیده پند تیغ سزاست هر که را درد سخن نمی‌کند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ علیه السلام 🔴 ‎انتظار فرج فقط انتظار فرج به‌معنای ظهور حضرت ولیّ‌عصر سلام الله علیه و عجّل الله فرجه و جعلنا الله فداه نیست، مطلق فرج است. نفس اینکه انسان انتظار فرج داشته باشد، یعنی اگر در یک شدّتی قرار دارد، انتظار داشته باشد که آن شدت برطرف بشود، ‏این یعنی چه؟ یعنی اینکه شما هرگز در هیچ شرایطی نباید ناامید بشوید، در هیچ شرایط شما ‎امید را از دست ندهید. فرض کنید انسان در یک تونلی گیر افتاده که مدخل تونل را مثلاً یک سنگی بسته، انتهای تونل هم بسته است، در یک چنین وضعی هم انتظار فرج داشته باشید؛‏ یعنی خدای متعال ممکن است یک تفضلی بکند، فرض کنید گوشه‌ای از سقف بریزد راهی باز بشود انسان بیرون برود. در هیچ‌شرایطی انسان نباید احساس بن‌بست بکند بلکه بایستی همیشه انتظار فرج داشته باشید. در مورد این انتظار فرج می‌فرمایند: عبادت است. انتظار یعنی چه؟ انتظار به‌معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به‌نام «آماده ‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده ‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و ، آن‌ کسی است که در حال «آماده ‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌ باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به‌معنای بی‌‌ صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده ‌باش» باشید. بزرگترین وظیفه‌ منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت می‌کردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده‌ی دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته‌ی اسلام است، می‌تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت‌سر آن حضرت در میدان‌های خطر قدم خواهد گذاشت اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را می‌بازند و زانوانشان سست می‌شود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر می‌اندازد، انجام دهند؛ اینها چطور می‌توانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌های صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
از قانون 5 بر خیالی صلحشان و جنگشان وز خیالی فخرشان و ننگشان در موارد فراوانی، دعوا و آشتی و مهر و قهر ما از تصورات و خیالاتمان ناشی می شود و فخرفروشی ها و احساس ننگ و عار کردن ها نیز بر پایۀ اوهام و ذهنیت های نادرست و ظن و گمان ما رخ می دهد. گاهی تصور نادرست از فرد یا موضوعی آدمیان را به تقابل با هم سوق می دهد. مانند دو انسانی که زبان یکدیگر را نمی دانند و بر سر موضوعی که با هم اتفاق نظر دارند به دعوا و کشمکش دچار می شوند و چون شخصی سومی که زبان طرفین دعوا را می داند وارد موضوع می شود اختلاف به نفع هر دو برطرف می گردد. در طول تاریخ بشر چه جنگ های سنگینی که براساس خیالات واهی و ظن و گمان رخ نداده است و چه جان های با ارزشی که فدا نشده است. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ قصه ی مسابقه رومیان و چینیهای نقاش و هنرمند 🔴 چینیان گفتند ما نقاش‌تر رومیان گفتند ما را کر و فر گفت سلطان امتحان خواهم درین کز شماها کیست در دعوی گزین اهل چین و روم چون حاضر شدند رومیان در علم واقف‌تر بدند چینیان گفتند یک خانه به ما خاص بسپارید و یک آن شما بود دو خانه مقابل در بدر زان یکی چینی ستد رومی دگر چینیان صد رنگ از شه خواستند پس خزینه باز کرد آن ارجمند هر صباحی از خزینه رنگها چینیان را راتبه بود از عطا رومیان گفتند نه نقش و نه رنگ در خور آید کار را جز دفع زنگ در فرو بستند و صیقل می‌زدند همچو گردون ساده و صافی شدند از دو صد رنگی به بی‌رنگی رهیست رنگ چون ابرست و بی‌رنگی مهیست هرچه اندر ابر ضو بینی و تاب آن ز اختر دان و ماه و آفتاب چینیان چون از عمل فارغ شدند از پی شادی دهلها می‌زدند شه در آمد دید آنجا نقشها می‌ربود آن عقل را و فهم را بعد از آن آمد به سوی رومیان پرده را بالا کشیدند از میان عکس آن تصویر و آن کردارها زد برین صافی شده دیوارها هر چه آنجا دید اینجا به نمود دیده را از دیده‌خانه می‌ربود رومیان آن صوفیانند ای پدر بی ز تکرار و کتاب و بی هنر لیک صیقل کرده‌اند آن سینه‌ها پاک از آز و حرص و بخل و کینه‌ها آن صفای آینه وصف دلست صورت بی منتها را قابلست صورت بی‌صورت بی حد غیب ز آینهٔ دل تافت بر موسی ز جیب گرچه آن صورت نگنجد در فلک نه بعرش و فرش و دریا و سمک زانک محدودست و معدودست آن آینهٔ دل را نباشد حد بدان عقل اینجا ساکت آمد یا مضل زانک دل یا اوست یا خود اوست دل عکس هر نقشی نتابد تا ابد جز ز دل هم با عدد هم بی عدد تا ابد هر نقش نو کاید برو می‌نماید بی حجابی اندرو اهل صیقل رسته‌اند از بوی و رنگ هر دمی بینند خوبی بی درنگ نقش و قشر علم را بگذاشتند رایت عین الیقین افراشتند رفت فکر و روشنایی یافتند نحر و بحر آشنایی یافتند مرگ کین جمله ازو در وحشتند می‌کنند این قوم بر وی ریش‌خند کس نیابد بر دل ایشان ظفر بر صدف آید ضرر نه بر گهر گرچه نحو و فقه را بگذاشتند لیک محو فقر را بر داشتند تا نقوش هشت جنت تافتست لوح دلشان را پذیرا یافتست برترند از عرش و کرسی و خلا ساکنان مقعد صدق خدا برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ قصه ی مسابقه رومیان و چینیهای نقاش و هنرمند 🔴 چینیان گفتند ما نقاش‌تر رومیان گفتند ما را کر و ف
◀️مولوی در این حکایت روایت می کند که؛ مردم چین و روم بر سر مهارت و چیرگی خود در نقاشی با یکدیگر بحث ها می کردند و هریک مهارت و استادی خود را می ستودند. پادشاه دوران خواست که به این رجزخوانی پایان بدهد و هنر آن ها را در عمل آزمایش کند. نقاشان چینی از شاه خانه ای خواستند که هنر خود را در معرض دید قرار بدهند. شاه خانه ای به چینی ها و رومیان داد. شاه همه امکاناتی که چینی ها خواسته بودند را فراهم کرد ولی رومی ها هیچ چیز از شاه نخواستند و در های خانه را بستند و فقط به صیقل زدن در و دیوار پرداختند. چینی ها از همه رنگ ها به بهترین شکل ممکن استفاده کردند و بر دیوار خانه نقش زدند و وقتی کار خود را به پایان رساندند شاه به تماشای نقاشی آن ها رفت و از دیدن آن نقش های دلفریب بسیار خرسند شد. سپس به سوی رومیان رفت. آن ها پرده را کنار زدند و همه ی تصاویر زیبای چینی ها بر دیوار رومیان به گونه ای شکوهمند و افسانه ای منعکس شده بود. شاه از دیدن این صحنه به وجد آمد و دید که معرفت رومی ها سبب شده که کاری بدیع به وجود آید پس مجذوب کار رومی ها شد. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️حکایت زیبای مسابقه نقاشی رومیان و چینیان 👤دکتر رروانشناس 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 برنامه ی ◀️ تقدم بر وَ قَالَ (علیه السلام) : لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ، إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ. عمل مستحب انسان را به خدا نزديك نمى گرداند، اگر به واجب زيان رساند. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ بى ارزش 📋 امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه مى فرمايد: «كارهاى اگر به زيان برساند موجب قرب به خدا نمى شود»; (لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ). روشن ترين تفسيرى كه براى اين گفتار حكيمانه امام(عليه السلام) به نظر مى رسد اين است كه هرگاه كارهاى مستحب ضررى به واجبات بزند ارزش آن كاسته مى شود و ثواب آن كم مى گردد، مثل اين كه كسى از سر شب تا بعد از نيمه شب مشغول عزادارى باشد ولى خواب بماند و نماز صبح او قضا شود. همه مى گويند آن مستحبى كه به اين فريضه لطمه زد كم ارزش است. يا اين كه به سراغ كارهاى خير و كمك به مستمندان برود; ولى در اداى ديون خود و يا حج واجب كوتاهى كند. دليل آن هم روشن است، فرائض و واجبات مصالحى دارد كه اگر ترك شود به انسان لطمه جدّى مى زند در حالى كه مستحبّات چنين نيست و به اين مى ماند كه كسى داروى اصلى درد خود را رها كرده و به داروهاى اضافى و غير ضرورى بپردازد. در حديثى كه در غررالحكم از اميرمؤمنان(عليه السلام) نقل شده مى خوانيم: «يَسْتَدَّلُ عَلى إدْبارِ الدُّوَلِ بِأرْبَع تَضييعِ الاُْصُولِ وَ التَمَسُّكِ بِالْفُرُوعِ وَتَقْديمِ الاْراذِلِ وَتَأخيرِ الاْفاضِلِ; چهار چيز است كه دليل بر سقوط دولت ها مى شود: ضايع ساختن اصول، و چسبيدن به فروع و مقدم داشتن اراذل و مؤخر داشتن افاضل». تفسير ديگرى كه براى اين گفتار حكيمانه است اين كه در بعضى از عبادات اگر واجبات را رها كنند و به مستحبات بپردازند مستحب اساساً باطل است; مانند كسى كه روزه قضاى واجب بر اوست اگر روزه مستحب بگيرد از اساس باطل است و يا اين كه حج واجب را رها كند و به سراغ حج مستحب برود كه به عقيده جمعى حج مستحب او باطل است. احتمال سوم نيز در تفسير اين سخن اين است كه اشاره به مسئله ضدين كه در علم اصول آمده باشد، زيرا جمعى معتقدند كه امر به شى نهى از ضدّ خاص آن مى كند و بر اين اساس معتقدند كسى كه بدهكارى فورى داشته باشد اگر در وسعت وقت نماز بخواند نماز او باطل است، زيرا انجام نماز در وسعت وقت به واجب فورى لطمه زده و چون امر به شى نهى از ضد مى كند اين نماز قابل تقرب نيست و باطل است; ولى اخيراً محققان اين مطلب را نپذيرفته اند و امر به شى را سبب نهى از ضد خاص نمى دانند. البته جمع ميان همه اين تفسيرها نيز منعى ندارد; ولى مناسب تر همان تفسير اوّل است 🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای مرزداران: 🔹اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلامِ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْوًى، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِى الْعَابِدِينَ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الْمُجَاهِدِينَ، وَ اجْعَلْهُ فِى نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ🔹 🔸خداوندا! هر مسلمانى كه به كار اسلام دل بسته و از اتفاق مشركان در حرب آنان اندوهگين است و قصد جنگ و آهنگ جهاد با آنان دارد، اما ناتوانى او را در خانه نشانيده يا تنگدستى او را باز داشته يا پيش آمد ديگرى پاى او را بسته و مانعى در پيش اراده او پديدار گشته است، نام او را در زمره علمداران درج كن و ثواب مجاهدان براى او لازم شمار و او را در سلسله شهيدان و نيكوكاران قرار ده🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ در آن دعاي معروف امام سجاد (سلام‌الله‌عليه) ، دعای 27 صحیفه سجادیه ، كه به سنگردارها به رزمنده‌ها به اعزامي‌ها به گروه‌هايي كه با جبهه كار دارند، دعاي مبسوطي دارند؛ آنهايي كه خودشان در جبهه‌اند براي آنها يك فرازهايي خاص دارد آنهايي كه كمكهاي پشت جبهه مي‌كنند، براي آنها هم فرازهايي خاص دارد. آنهايي كه رابط بين جبهه و پشت جبهه‌اند براي آنها هم دستورات خاص دارد. آنهايي كه شيفتهٴ جبهه‌اند اما نه توان جسمي دارند نه توان مالي دارند، امكانات ندارند،‌ اما دلشان مي‌تپد براي جبهه براي آنها هم دارد دعا مي‌كند. شما این دعاي معروف امام سجاد (سلام‌الله‌عليه) را كه دربارهٴ رزمنده‌ها مطرح مي‌كند، وقتي تحليل مي‌كنيد، مي‌بيند؛ به همين 3، 4 گروه دارد دعا مي‌كند. آنكه مي‌جنگد، آنكه پشت جبهه را تأمين مي‌كند، آنكه رابط بين جبهه و پشت جبهه است، آن كسي هم كه دلش مي‌خواهد برود جبهه و كمك بكند اسلام و مسلمين را در زمان تهاجم بيگانه‌ها مقدورش نيست،‌ آنها را هم دعا مي‌كند. اين دعاي امام سجاد لاهل الثغور اين را ملاحظه بفرماييد ... آیت الله در شرح دعای 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند #دعا_بیست_هفتم_17 دعای سیدالساجدین (ع ) برای مرزداران: 🔹اللَّهُمَّ و
✳️ در این فراز امام علیه السلام کسانى ‌را‌ مورد دعاى خویشتن قرار داده ‌که‌ ‌به‌ نحوى ‌از‌ انحاء ‌از‌ شرکت ‌در‌ میدان جهاد وامانده اند، ‌با‌ اینکه علاقمند ‌به‌ شرکت ‌در‌ ‌آن‌ میدان بوده اند، نخست عرضه ‌مى‌ دارد: (بار خداوندا ‌هر‌ مسلمانى ‌که‌ امر اسلام ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ خود مشغول دارد ‌و‌ تجمع ‌و‌ اتحاد اهل شرک ‌در‌ برابر مسلمین ‌او‌ ‌را‌ غمگین سازد، ‌و‌ تصمیم مبارزه ‌با‌ آنها ‌و‌ ‌یا‌ آهنگ جهاد کند) (اللهم ‌و‌ ایما مسلم اهمه امر الاسلام ‌و‌ احزنه تحزب اهل الشرک علیهم، فنوى غزوا، ‌او‌ ‌هم‌ بجهاد). (ولى ضعف ‌و‌ ناتوانى ‌او‌ ‌را‌ بازدارد، ‌یا‌ فقر ‌و‌ نیاز شرکت ‌او‌ ‌در‌ این میدان ‌را‌ ‌به‌ تعویق، ‌یا‌ حادثه ‌و‌ پیشامدى این امر ‌را‌ ‌به‌ تاخیر انداز ‌و‌ ‌یا‌ مانعى ‌در‌ برابر اراده ‌اش‌ ایجاد شود) (فقعد ‌به‌ ضعف، ‌او‌ ابطات ‌به‌ فاقه، ‌او‌ اخره عنه حادث، ‌او‌ عرض له دون ارادته مانع). پروردگار من! ‌هر‌ مسلمانى ‌که‌ ‌در‌ چنین شرائطى باشد: (نام ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ دفتر عبادت کنندگان ثبت فرما) (فاکتب اسمه ‌فى‌ العابدین). (ثواب مجاهدان ‌را‌ برایش مقرر دار) (و اوجب له ثواب المجاهدین). (و ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ سلسله ‌ى‌ شهداء ‌و‌ صالحان قرار ده) (و اجعله ‌فى‌ نظام الشهداء ‌و‌ الصالحین). به دنبال این قسمت بار دیگر ‌به‌ درود ‌بر‌ محمد ‌و‌ آلش پرداخته عرضه ‌مى‌ دارد: (بار خداوندا ‌بر‌ محمد بنده ‌و‌ رسولت ‌و‌ ‌آل‌ محمد درود فرست (اللهم صل على محمد عبدک ‌و‌ رسولک ‌و‌ ‌آل‌ محمد). (درود ‌و‌ رحمتى بلندتر ‌و‌ برتر ‌از‌ همه درودها ‌و‌ رحمتها) (صلاه عالیه على الصلوات). (درودى ‌که‌ مشرف ‌و‌ فوق ‌بر‌ همه تحیتها باشد) (مشرفه فوق التحیات). (درودى ‌که‌ مدتش پایان نپذیرد) (صلاه ‌لا‌ ینتهى امدها). (و تعدادش هرگز قطع نشود) (و لاینقطع عددها). (همانند کاملترین درودى ‌که‌ ‌در‌ گذشته ‌بر‌ یکى ‌از‌ دوستانت فرستاده اى) (کاتم ‌ما‌ مضى ‌من‌ صلواتک على احد ‌من‌ اولیائک). (چرا ‌که‌ ‌تو‌ خداوند منان ‌و‌ حمیدى، آغازکننده ‌و‌ بازگرداننده اى، ‌و‌ انجام دهنده ‌هر‌ ‌چه‌ ‌را‌ ‌که‌ بخواهى) (انک المنان الحمید، المبدى ء المعید، الفعال لما ترید). دعای 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ خدایا ‌ ‌ ‌هر‌ مسلمانى ‌که‌ کار اسلام (گرفتارى مسلمانان ‌در‌ برابر کفر) ‌او‌ ‌را‌ نگران کند ‌و‌ گرد آمدن مشرکین ‌او‌ ‌را‌ اندوهگین سازد، ‌پس‌ قصد جنگ (با آنها) ‌یا‌ آهنگ جهاد (طرفدارى ‌از‌ دین) نماید ‌و‌ ضعف ‌و‌ سستى ‌او‌ ‌را‌ ‌از‌ رفتن ‌به‌ جنگ بنشاند، ‌یا‌ فقر ‌و‌ ‌بى‌ چیزى ‌او‌ ‌را‌ بدرنگ کردن (نرفتن ‌به‌ جنگ) وادارد، ‌یا‌ پیشامدى ‌او‌ ‌را‌ ‌از‌ قصد ‌و‌ آهنگش ‌به‌ تاخیر اندازد، ‌یا‌ جلوگیرى ‌در‌ برابر اراده ‌و‌ خواسته ‌اش‌ پیش آید، ‌پس‌ نام ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ عبادت کنندگان بنویس ‌و‌ پاداش جهادکنندگان ‌را‌ ‌به‌ ‌او‌ عطا فرما، ‌و‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ رشته ‌ى‌ کشته شدگان ‌در‌ راه ‌حق‌ ‌و‌ شایستگان قرار ‌ده‌ (امام صادق ع : مومنی فقیر ‌مى‌ گوید: پروردگارا مرا روزى فرما ‌تا‌ ‌در‌ راههاى خیر ‌و‌ نیکى چنین ‌و‌ چنان کنم، ‌پس‌ چون خداى عزوجل دانست ‌که‌ قصد ‌او‌ ‌از‌ روى راستى ‌و‌ درستى است براى ‌او‌ پاداش ‌مى‌ نویسد مانند پاداشى ‌که‌ اگر کارى ‌که‌ قصد کرده بجا ‌مى‌ آورد براى ‌او‌ ‌مى‌ نوشت، زیرا خداوند ‌به‌ ‌هر‌ چیز احاطه دارد ‌و‌ داراى جود ‌و‌ بخشش است) ‌و‌ نیز فرموده: ‌من‌ خود ‌را‌ ‌از‌ کشته شدگان طفوف « کربلا » بیرون نمى نمایم، ‌و‌ پاداش خویش ‌را‌ ‌از‌ آنان کمتر نمى شمارم، زیرا اگر ‌آن‌ روز حاضر بودم قصد ‌من‌ نصرت ‌و‌ یارى کردن آنها بود، ‌و‌ همچنین شیعیان ‌ما‌ شهداء ‌و‌ کشته شدگانند ‌هر‌ چند ‌به‌ روى رختخوابشان بمیرند) ✍ترجمه مرحوم فیض الاسلام - دعای 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
تکنیک های مهربانی_۱۵.mp3
9.26M
15 ❤️بگــــو و بشمار؛ با همین زبانت! خوبیها، محبت ها، زیبائیها، امنیت ها و خیرهایی رو که از وجود دیگران بهت میرسه! ❤️به زبان آوردنِ زیبائیهای دیگران، محبتِ عمیق اونا رو برات جلب می کنه! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ قصه ی مسابقه رومیان و چینیهای نقاش و هنرمند 🔴 چینیان گفتند ما نقاش‌تر رومیان گفتند ما را کر و ف
◀️اصلی ترین حرف عارفان اینه که حقیقت در درون ماست و شرط دیدن حقیقت شفاف بودن و عطشناک بودنه اصلی ترین حرف عارفان اینه که حقیقت بیرون از ما نیست حقیقت در درون ماست به شرطی که ما شفاف باشیم اگر ما شفاف نباشیم و تیره باشیم ، حقیقت رو نمیتونیم در خودمون ببینیم میریم جاهای دیگه جستجوش می کنیم اما اگه شفاف باشیم ، در خودمون حقیقت رو می بینیم در این داستان مولانا میگه که رومیان و چینیان بر سر اینکه کدومشون در صنعت نقاشی ماهر ترن با هم نزاع کردن غزالی هم در احیای علوم آورده که قصه مشهوریه پادشاه به میان اومد و گفت نقاشی کنید و من بعد از یک سال به داوری میام اتاق بزرگی رو در اختیار چینی ها و رومی ها قرار داد و پرده ای در میان اتاق انداخت رومیان اون طرف روی دیوار به نقاشی می پرداختن و چینیان هم طرف دیگه چینیان نقش آفرینی کردن و بدیع ترین نقش ممکن رو که در طاقت اونها بود پدید آوردن اما رومیان هیچ کاری نکردن فقط دیوار رو صیقل زدن صیقل زدند که اون رو به یک آیینه بسیار تابناک تبدیل کردن وقتی که نوبت داوری رسید و پادشاه با داوران وارد شدن اول به سراغ نقش چینی ها رفتن که چینیان چون از عمل فارغ شدند از پی شادی دهلها می‌زدند شه در آمد دید آنجا نقشها می‌ربود آن ، عقل را و فهم را بعد وقتی رفتن به دیدن نقش رومی ها ، پرده رو که از میان کشیدن این نقشِ چینی ها در اون طرف حتی زیباتر جلوه داده میشد هر چه آنجا دید ، اینجا بَه نمود دیده را از دیده‌خانه می‌ربود بعد مولوی میگه رومیان آن صوفیانند ای پدر بی ز تکرار و کتاب و بی هنر به جای اینکه بروند و نقش از بیرون وام کنن و بردل بنشونن ، دل رو اونقدر زدند و پاکیزه کردند تا اون نقش در اینها تابیده شد زاد دانشمند ، آثار قلم زاد صوفی چیست ؟ آثار قدم میگه ( در مورد عارفان ) اون طرف رو باید آنقدر پاکیزه کنی که اون حقیقت بیاد سراغ شما نرید سراغ حقیقت بلکه اون میاد سراغ شما به این معناست که میگه ” بعد از این میزان خود شو تا شوی موزون خویش ” چنان آیینه وار و صیقل زده خودت رو در مقابل حقیقت قرار بده که حقایق به سوی تو هجوم بیارن و بشتابن و که تو منبع حقایق بشی این آب از درونت بجوشه آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست ما وقتی تشنه باشیم آبها میان سراغمون. واقعا نکته ی مهمی هستش. و اینا همون رازهای فاش شده ای است که فاش نشده یعنی این بزرگان گفتند ولی گویی به گوش کسی نرفته همه دنبال آب میرن میگه شما اگر تشنه باشید جهان رو چنان ساختن که آب به سراغ شما میاد جهان را چنان ساختن که حقایق به شما هجوم میاره مولا علی در می فرماید هَجَمَ بِهِمُ العِلمُ عَلَى حَقِیقَه البَصِیرَه میگه علم به اینها هجوم میاره . اونا نمیرن دنبالش بلکه علم به سراغشان میاد و این یک واقعیته 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2