eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
Ghazze-hamid mohammadi.mp3
7.85M
تو از گلوله بگو،من‌ ز سنگ خواهم‌ گفت 🏷 🆔 @sahife2
41.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{ أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ } به‌ تک‌ تکِ‌ ثانیه‌های‌ نبودنت‌ قسم دارنــد‌ ضرر‌ می‌کننـد‌ مردم‌ دنیــا‌ بدون‌ تو! 🏷 🆔 @sahife2
📚 «قرن غلبه» ✍نوشته انوشه میرمرعشی https://taaghche.com/book/73327 👈  در این کتاب نویسنده ضمن بررسی جامع تاریخ قوم بنی‌اسرائیل و یهودیان و هم‌چنین تاریخ فلسطین در قرون اخیر، نگاهی نیز به ارتباط یهودیان با اقوام آریایی دارد. 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شمرِ زمان 👈بقول شهید مطهری اگر حسين بن‏ علی علیه‌السلام امروز بود می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری كنی... شعار امروز تو بايد فلسطين باشد... شمر هزار و سيصد سال پيش مرد، شمر امروز را بشناس. 🏷 🆔 @sahife2
طرح هفته 129 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ قسمت اول عبارت زیر 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 1_ اللَّهُمَّ فَأَطْلِبْنِى بِقُدْرَتِكَ مَا أَطْلُبُ، 2️⃣ و أَجِرْنِى بِعِزَّتِكَ مِمَّا أَرْهَب https://eitaa.com/sahife2/5613 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 دعای 👤 با صدای زیبای مداح جوان بحرینی 👇 https://www.aparat.com/v/MGhF7/ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید.... همین دعای " دعای صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس است» 👤 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙏 اللَّهُمَّ إِنِّي أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِي فَلَمْ أَنْصُرْهُ ... بارالها؛ از تو عذرخواهم برای ستم‌دیده ‌ای که در حضور من به او و شد و من یاریش ندادم ... 📚 دعای صحیفه سجادیه https://eitaa.com/sahife2/44714 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 صحبت هایی از شهید که انگار همین امروز از قلب مبارک ایشان خارج شده است. 🏷 🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب رمان " کمی‌ دیرتر " : *️⃣ آقا اگر یک روز زودتر کنن محرومین و مظلومین یک روز زودتر از شر ستمگران خلاص میشن...!🇵🇸 https://eitaa.com/sahife2/50280 🏷 🆔 @sahife2
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم فاطلبن ى بقدرتك ما اطلب بار الها! به قدرتت آنچه را كه درخواست دارم، برآورده ساز.
اگر خواسته و آرزویی داشته باشیم ترجیح می دهیم از کسی بخواهیم که قدرت برآوردن آن را داشته باشد.براورده کردن،قدرت می خواهد. حالا با دانستن اینکه خداوند قدرت بی نهایت دارد از او می خواهم خواسته هایم را..... ....ای خدایی که سیرم میکنی،سیرابم میکنی،می پوشانی،قدرت داری رسوایم کنی اما پرده می کشی،پناهم می دهی،دوستم می داری،عشق می ورزی،بهترین دوستان را سر راهم می گذاری.... همچنان مونس تنهایی ام باش ای قدرتمند من.....
نوع بشر و ديگر موجودات زنده‏ ى رو ى زمين از انواع حيوانات و نباتات، دارا ى مزيت طبيعى و خصلت فطر ى هستند كه هر چه را برا ى خود نافع و مفيد تشخيص دادند، به سو ى خويش جذب نمايند و آنچه را برا ى خود مضر و زيانبار شناختند، از خويشتن دفع كنند و اين وديعه‏ ى الهى در موجودات زنده از عوامل مهم حيات و مايه‏ ى بقا ى فرد و نوع آنهاست. درخت موقعى كه در سايه‏ ى ديوار واقع می‏شود و نمی‏تواند بدرستى از نور آفتاب بهره ‏مند گردد، تدريجا خود را خم می‏كند و از ديوار دور می‏شود تا به نور آفتاب برسد. حيوانات نيز برا ى اينكه غذايى به دست آورند يا خطر ى را از خود بگردانند، سخت تلاش می‏كنند تا به هدف مورد نظر دست يابند.
راهنما ى حيوانات و نباتات در شناخت منافع و مضار، هدايت تكوين ى حضرت بار ى تعالى است و هدايت الهى هرگز به خطا نمی‏رود و منافع و مضار واقع ى آنها را ارائه می‏كند. ولى انسان، آزاد آفريده شده و در موارد زياد ى راهنما ى سود و زيانش انديشه‏ ى اوست
بدبختانه افكار و انديشه‏ها ى بشر مصون از خطا نيست، گاه چيز ى را برا ى خود مضر می‏پندارد با آنكه نافع و مفيد است، و گاه مضر ى را برا ى خود نافع گمان می‏كند با آنكه زيانبار است. قرآن: كتب عليكم القتال و هو كره لكم و عس ى ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم و عس ى ان تحبوا شيئا و هو شر لكم و الله يعلم و انتم لا تعلمون. در عرصه‏ ى پيكار، قتال با كفار و مشركين بر شما واجب شده است و از انجام آن كراهت داريد، چه بسا چيز ى را مايل نيستيد با آنكه خير شما در آن است، و چه بسا نسبت به چيز ى ابراز علاقه می‏كنيد با آنكه برا ى شما شر و زيان‏آور است. خداوند است كه به خير و شر، و صلاح و فساد شما آگاه است و شما نمی‏دانيد. *در واقع به نظر اين گروه، زنده ماندن با ذلت و خوار ى بر جهاد در راه خداوند كه مايه‏ ى حيات باعزت يا مرگ افتخارآفرين است، ترجيح دارد.
بيشتر سربازان على (علیه السلام) در اواخر عمر آن حضرت اينچنين كج انديش و مرده دل بودند و بر اثر بى ‏رغبت ى به جهاد و شانه خالى كردن از فريضه‏ ى دينى، وضع ذلت‏بار ى در حوزه‏ ى حكومت آن حضرت به وجود آوردند. از آن جمله ، عده‏ا ى از لشكريان معاويه به شهر انبار هجوم بردند، فرماندار على (علیه السلام) را كشتند، مامورين نگهبان را پراكنده نمودند، به غارت اموال مردم دست زدند، زيور آلات زنان مسلمان و غيرمسلمان را كه در پناه اسلام بودند ربودند.
برا ى بازداشتن آنان از عملشان، چيز ى جز گفتن «انا لله و انا اليه راجعون» يا درخواست ترحم نبود. پس از انجام كارهايى كه مرتكب شدند به سلامت رفتند، نه كسى از آنان جراحتى برداشت و نه خونى از آنها ريخته شد. على (علیه السلام) در پايان سخنان خود می‏فرمايد: فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً. اگر انسان مسلمانى پس از اين واقعه‏ ى ننگين و ذلت ‏بار از شدت تعصب و تاثر بميرد، ملامت ندارد بلكه در نظر من مرگى است بجا و شايسته. https://eitaa.com/sahife2/48477
سرچشمه‏ ى اين حوادث تلخ و شرم‏آور، خوددار ى افراد توانا از انجام وظيفه‏ ى سرباز ى و جهاد در راه خدا بود و علاج آن، قدم گذاردن در عرصه‏ ى پيكار و مقابله‏ ى جد ى با دشمن حيله‏گر است. هان زندگى است در كنف تيغ ور نيست در طريق دگر نيست برخيز و پا گذار به ميدان مردن از اين حيات بتر نيست
قرآن شريف در ابتدا ى آيه ‏ ى بالا ، از فريضه‏ ى جهاد و بى ‏ميلى مردم سخن گفت. سپس بى ‏ميلى و علاقه‏مند ى خلاف مصلحت را در سطح وسيعى خاطرنشان ساخت: فرمود: و عسى ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم و عسى ان تحبوا شيئا و هو شر لكم. چه بسا از چيز ى كراهت داريد و نسبت به آن بى ‏رغبتيد با آنكه خير شما در آن است، چه بسا به چيز ى علاقه ‏مند و راغبيد و آن برا ى شما حاوى شر و زيان است.
راهنما ى حيوان و نبات در تشخيص خير و شر، هدايت تكوين ى بار ى تعالى است كه با وجودشان آميخته است و هدايت الهى راه خطا ارائه نمی‏كند. اما انسان آزاد در موارد زياد ى برا ى تميز خير و شر خود از انديشه و افكار خويش كه تحت تاثير غرايز و شهوات است، راهنمايى می‏خواهد، غافل از آنكه فكر مشوب به حب و بغض، واقع‏بين نيست و نمی‏تواند خير و شر را آنطور كه هست ارائه نمايد،
حيوان و انسان دارا ى غريزه‏ ى برتر ى‏ جويى است. حيوان اين غريزه را در حدود هدايت تكوينى بار ى تعالى و طبق مصلحت به كار می‏برد و فساد ى بر آن مترتب نمی‏شود. اگر انسان هدفش از برتر ى و دست يافتن به كرسى رياست، حمايت مظلوم و دفع ظالم و احقاق حق باشد، اين برتر ى و رياست مرضى خداوند و بر وفق مصلحت است. على عليه ‏السلام در ايام خلافت و رياست خود، اين مطلب را به ابن‏عباس فرمود. امام (علیه السلام) در منزل ذ یقار كفش پاره‏ ى خود را تعمير می‏نمود. آن را به ابن‏عباس نشان داد و فرمود: قيمت اين كفش پاره چقدر است؟ عرض كردم: قيمتى ندارد. فرمود: قسم به خدا، اين كفش بى ‏ارزش در نظر من محبوبتر از رياست بر شماست، مگر آنكه بتوانم حقى را برپا كنم يا باطلى را دفع نمايم. https://eitaa.com/sahife2/48800
اگر مقصود از اقناع غريزه‏ ى برتری ‏طلبى، بلندپرواز ى و خودبزرگ ‏بينى باشد، خواستن چنين رياستى برخلاف سجايا ى انسانى و كرايم اخلاقى است. اين برتر ى‏طلبى در دنيا مايه‏ ى فساد است و در آخرت موجب عذاب و كيفر الهى است. تلك الدار الاخره نجعلها للذين لايريدون علوا ف ى الارض و لا فسادا و العاقبه للمتقين. اين دار آخرت و بهشت جاودان را برا ى كسان ى قرار می‏دهيم كه در زمين به فكر تفوق‏طلب ى و فساد نباشند و حسن عاقبت برا ى اهل تقو ى است.