حاج #قاسم_سلیمانی:
🔸این کتاب #الغارات را که قدیمیترین کتاب شیعه هست بخوانید!
🔸حتما بخوانید! مقتل کامل است.
🔸اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت علی بن ابی طالب هست، آگاهانهتر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه میکنیم، نظر می دهیم و دفاع می کنیم.
👈متن کتاب اینجا👇
https://eitaa.com/sahife2/53622
🆔 @sahife2
🔸 این همه در اینترنت و کتاب ها می گردی دنبال این که آقا #سید_علی_قاضی چی گفته؟ آقای #بهجت چی گفته؟ این همه این در و آن در می زنی، چی شد آخر؟
🔹 تو هنوز جواب #مادر ت را تلخ می دهی! نگاهت را کنترل نمی کنی! خانم! حجابت را حاضر نیستی کامل کنی ، می خواهی بشی سالک؟
🔸 بنده خدا قدم اول ترک معصیت است، به اندازه خودت، نمی گویم معصوم شوی ولی تلاش کن. اخلاقیاتتان را اصلاح کنید، #عاق والدین انسان را صد فرسخ عقب می اندازد!
🔹 خود ملا #حسینقلی_همدانی از قبر بیرون بیاید و بشود مرشدت، ولی #عاق والدین باشی، یا ترک معصیت نکرده باشی، به جایی نمی رسی.
🔴 آیت الله #فاطمی_نیا
*️⃣ اللهم «وَ لَا تَجْعَلْنِی فِی أَهْلِ الْعُقُوقِ لِلْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَاتِ»
« خداوندا مرا در زمره آنان که " #عاق پدر و مادر" شدند ؛ قرار مده.»
صحیفه سجادیه
#دعا_بیست_چهارم_11
@sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #انعام
#انعام_136
✳️ وَجَعَلُواْ لِلَّهِ مِمّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَمِ نَصِيباً فَقَالُواْ هَذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَذَا لِشُرَكَائِنَا فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَى شُرَكَائِهِمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ
و (بت پرستان) از آنچه خداوند از كشت و چهارپایان آفریده است، سهمى را براى خدا قرار دادند و به پندار خودشان گفتند: این قسمت براى خداست و این قسمت براى (بت هایى كه هم) شریكان (خدایند، هم شریك اموال) ما پس آنچه سهم شركا و بت ها بود به خدا نمى رسید، ولى هرچه سهم خدا بود به شركا مى رسید، چه بد است آنچه داورى مى كنند!
✍️ آنان كه از مدار تربیت انبیا بیرون رفته و به وادى خیال مى روند، حرف ها و تصمیم هایشان نیز خیالى و بى منطق است و خود را مالك همه چیز مى دانند و تقسیم بندى مى كنند.
یكبار پسران را سهم خود و دختران را سهم خدا مى دانند. «الكم الذكر و له الانثى»
یكبار هم غلات و حیوانات را بین خدا و بت ها تقسیم مى كنند.
مشركان مى پنداشتند سهم بت ها غیر قابل تغییر است و آن را خرج بتكده ها و خدمه آنها مى كردند، و سهم خدا را نیز به این بهانه كه خداى آسمان ها بى نیاز است، هنگام كم و كسر آمدن ها خرج بتخانه ها مى كردند. نه خرج كودكان، فقرا و مهمانان.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_186
*️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ فِي التَوْحيدِ وَ تَجْمَع هذِهِ الْخُطْبَة مِنْ أُصولِ الْعِلْمِ ما لا تَجْمَعُهُ خُطْبَةٌ.
از خطبه هاى امام عليه السلام است كه درباره #توحيد ايراد فرموده و آن قدر اصول علمى در آن گرد آمده كه درهيچ خطبه اى وجود ندارد !!
👈 این خطبه نورانی در 7 بخش می آید :
✳️ بخش هفتم: بینیازی خدا از خلقت و معاد
*️⃣ لَمْ يَتَكَاءَدْهُ صُنْعُ شَيْءٍ مِنْهَا إِذْ صَنَعَهُ، وَ لَمْ يَؤُدْهُ مِنْهَا خَلْقُ مَا خَلَقَهُ وَ بَرَأَهُ [بَرَأَهُ وَ خَلَقَهُ]؛ وَ لَمْ يُكَوِّنْهَا لِتَشْدِيدِ سُلْطَانٍ وَ لَا لِخَوْفٍ مِنْ زَوَالٍ وَ نُقْصَانٍ وَ لَا لِلِاسْتِعَانَةِ بِهَا عَلَى نِدٍّ مُكَاثِرٍ وَ لَا لِلِاحْتِرَازِ بِهَا مِنْ ضِدٍّ مُثَاوِرٍ وَ لَا لِلِازْدِيَادِ بِهَا فِي مُلْكِهِ وَ لَا لِمُكَاثَرَةِ شَرِيكٍ فِي شِرْكِهِ وَ لَا لِوَحْشَةٍ كَانَتْ مِنْهُ فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَأْنِسَ إِلَيْهَا. ثُمَّ هُوَ يُفْنِيهَا بَعْدَ تَكْوِينِهَا، لَا لِسَأَمٍ دَخَلَ عَلَيْهِ فِي تَصْرِيفِهَا وَ تَدْبِيرِهَا وَ لَا لِرَاحَةٍ وَاصِلَةٍ إِلَيْهِ وَ لَا لِثِقَلِ شَيْءٍ مِنْهَا عَلَيْهِ، لَا يُمِلُّهُ طُولُ بَقَائِهَا فَيَدْعُوَهُ إِلَى سُرْعَةِ إِفْنَائِهَا، وَ لَكِنَّهُ سُبْحَانَهُ دَبَّرَهَا بِلُطْفِهِ وَ أَمْسَكَهَا بِأَمْرِهِ وَ أَتْقَنَهَا بِقُدْرَتِهِ، ثُمَّ يُعِيدُهَا بَعْدَ الْفَنَاءِ مِنْ غَيْرِ حَاجَةٍ مِنْهُ إِلَيْهَا وَ لَا اسْتِعَانَةٍ بِشَيْءٍ مِنْهَا عَلَيْهَا وَ لَا لِانْصِرَافٍ مِنْ حَالِ وَحْشَةٍ إِلَى حَالِ اسْتِئْنَاسٍ وَ لَا مِنْ حَالِ جَهْلٍ وَ عَمًى إِلَى حَالِ عِلْمٍ وَ الْتِمَاسٍ وَ لَا مِنْ فَقْرٍ وَ حَاجَةٍ إِلَى غِنًى وَ كَثْرَةٍ وَ لَا مِنْ ذُلٍّ وَ ضَعَةٍ إِلَى عِزٍّ وَ قُدْرَة.
✳️ 4. معاد و آفرينش دوباره پديده ها ( ادامه از بخش قبل ):
*️⃣ آفرينش چيزى براى خدا رنج آور نبوده و در آفرينش موجودات دچار فرسودگى و ناتوانى نشده است. موجودات را براى استحكام حكومتش نيافريده، و براى ترس از كمبود و نقصان پديد نياورده است. آفرينش مخلوقات نه براى يارى خواستن در برابر همتايى بود كه ممكن است بر او غلبه يابد، و نه براى پرهيز از دشمنى بود كه به او هجوم آورد، و نه براى طولانى شدن دوران حكومت، و نه براى پيروز شدن بر شريك و همتائى مخالف، و نه براى رفع تنهايى.
سپس همه موجودات را نابود مى كند، نه براى خستگى از اداره آنها، و نه براى آسايش و استراحت، و نه به خاطر رنج و سنگينى كه براى او داشتند، و نه براى طولانى شدن ملال آور زندگيشان، بلكه خداوند با لطف خود موجودات را اداره مى فرمايد، و با فرمان خود همه را بر پا مى دارد، و با قدرت خود همه را استوار مى كند.
سپس بدون آن كه نيازى داشته باشد بار ديگر همه را باز مى گرداند، نه براى اينكه از آنها كمكى بگيرد، و نه براى رها شدن از تنهايى تا با آنها مأنوس شود، و نه آن كه تجربه اى به دست آورد، و نه براى آن كه از فقر و نياز به توانگرى رسد، و يا از ذلّت و خوارى به عزّت و قدرت راه يابد.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* تداوم خلقت و فنا
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2