❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_105
#اعراف_106
#اعراف_107
✳️ حَقِيقٌ عَلَى أَن لَّا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ قَدْ جِئْتُكُم بِبَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَرْسِلْ مَعِىَ بَنِى إِسْرَ ءِيلَ
قَالَ إِن كُنتَ جِئْتَ بِايَةٍ فَأْتِ بِهَآ إِن كُنتَ مِنَ الصَّدِقِينَ
فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِىَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ
سزاوار است كه درباره ى خداوند جز سخن حقّ نگویم (و نسبت ندهم)، همانا من از سوى پروردگارتان براى شما دلیلى روشن (معجزه اى) آورده ام، پس بنى اسرائیل را همراه من بفرست.
(#فرعون) گفت: اگر از راستگویانى و (مى توانى معجزه اى بیاورى یا) معجزه اى آورده اى، آن را به میان بیاور.
پس (#موسى) عصاى خود را افكند، كه ناگهان به صورت اژدهایى نمایان شد.
✍️ از عصاى حضرت موسى معجزات دیگرى نیز نمایان شد، از جمله اینكه پس از اژدها شدن، همه ى بافته هاى ساحران را بلعید، «تلقف ما یأفكون» به آب دریا خورد و آن را شكافت، «أنِ اضرب بعصاك البحر فانفلق» ، به سنگ خورد و چشمه هاى آب از آن جوشید. «اِضرب بعصاك الحجر فانفجرت منه اثنتا عشرة عَینا» [
عصا در حضور خود موسى علیه السلام، مار كوچك و پر تحرّك شد و موسى فرار كرد، «جانّ ولّى مدبرا» در حضور مردم مانند مار معمولى حركت مى كرد، «حیّة تسعى » و در حضور فرعون، مار بزرگ و اژدها شد. «فاذا هى ثعبان» بنابراین در #تبلیغ و #تربیت باید نوع و گرایش مخاطب را در نظر گرفت و هر كدام را با توجّه به موقعیّت خودش قانع كرد.
امام رضا علیه السلام فرمود: زمان حضرت موسى علیه السلام، سحر و جادوگرى رواج بسیارى داشت و آن حضرت با آوردن معجزه اى كه آنان قادر به انجام آن نبودند، سحرهایشان را باطل و با آنها اتمام حجّت نمود
میان افكندن عصا و اژدها شدن آن فاصله اى نبود. «فاذا هى ثعبان»
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
105-107.mp3
2.61M
#شرح_صوتی_قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_105
#اعراف_106
#اعراف_107
👤 استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_226
*️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ في التَّنْفيرِ مِنَ الدُّنْيا.
از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در متنفّر ساختن از زرق و برق #دنيا ايراد فرموده است.
👈 این خطبه در 2 بخش می آید :
✳️ بخش اول: بیوفایی و ناپایداری دنیا :
*️⃣ دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ وَ بِالْغَدْرِ مَعْرُوفَةٌ؛
لَا تَدُومُ أَحْوَالُهَا وَ لَا يَسْلَمُ نُزَّالُهَا؛
أَحْوَالٌ مُخْتَلِفَةٌ وَ تَارَاتٌ مُتَصَرِّفَةٌ؛
الْعَيْشُ فِيهَا مَذْمُومٌ وَ الْأَمَانُ مِنْهَا مَعْدُومٌ؛
وَ إِنَّمَا أَهْلُهَا فِيهَا أَغْرَاضٌ مُسْتَهْدَفَةٌ، تَرْمِيهِمْ بِسِهَامِهَا وَ تُفْنِيهِمْ بِحِمَامِهَا.
✳️ 1. دنيا شناسى :
*️⃣ دنيا خانه اى است پوشيده از بلاها، به حيله و نيرنگ شناخته شده،
نه حالات آن پايدار، و نه مردم آن از سلامت برخوردارند.
داراى تحوّلات گوناگون، و دوران هاى رنگارنگ،
زندگى در آن نكوهيده، و #امنيت در آن نابود است.
اهل دنيا همواره هدف تيرهاى بلا هستند كه با تيرهايش آنها را مى كوبيد، و با مرگ آنها را نابود مى كند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* خطبه در يك نگاه
سبط بن جوزى در تذكرة الخواصّ مى گويد: اين خطبه (به جهت فصاحت و بلاغتش) به عنوان «خطبه بالغه» معروف است.
*ناپايدارى احوال جهان
*سراى پيچيده با بلاها
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_10
#محتوای_22_گانه_بند_ده 1
1- #گسترش_عدالت 4
#ظلم_ظالم_در_قرآن
✳️ گناه ظلم گناهى نيست كه به آسانى بتوان از آن گذشت، ظلم و ستم در هر زمينهاى از نظر حق و انبيا و امامان و اولياى الهى قبيح و موجب به هم ريختن نظام زندگى، و در مضيقه قرارگرفتن مردم، و موجب عذاب الهى است.
وَاللّهُ لايُحِبُّ الظّالِمينَ
و خدا ستمكاران را [كه به دين كافر شدند، يا از دين فقط به اسم آن قناعت كردند] دوست ندارد.
انَّهُ لايُفْلِحُ الظّالِمُونَ»
يقيناً ستمكاران، رستگار نخواهند بود.
بَلِ الظّالِمُونَ فِى ضَلالٍ مُبينٍ
بلكه ستمكاران در گمراهى آشكارى هستند.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 352
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_10
#محتوای_22_گانه_بند_ده 1
1- #گسترش_عدالت 5
#ظلم_ظالم_در_روایات
✳️ امام على عليه السلام مىفرمايد:
الظُّلْمُ امُّ الرَّذائِلِ.
ستم ريشه تمام پستى هاست.
الظُّلْمُ فِى الدُّنْيا بَوارٌ، وَ فِى الْآخِرَةِ دَمارٌ.
ستم در دنيا تباهى و در آخرت عذاب است.
الظُّلْمُ يُزِلُّ القَدَمَ، و يَسْلُبُ النِّعَمَ، وَ يُهْلِكُ الامَمَ.
ستم باعث لغزش قدم و از دست رفتن نعمت و هلاك ملّتهاست.
اقْدَمُوا عَلَى اللّهِ مَظْلُومِينَ، وَ لاتَقْدَمُوا ظالِمينَ.
مظلوم بر خدا وارد شويد و ظالم وارد نشويد.
مَنْ ظَلَمَ عِبادَ اللّهِ كانَ اللّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبادِهِ.
و هر كه به بندگان خدا ستم كند خداوند به جاى بندگان ستمديده دشمن او مىباشد.
بِئْسَ الزّادُ الَى الْمَعادِ الْعُدْوانُ عَلَى الْعِبادِ.
ستم بر بندگان توشه بدى براى جهان آخرت است.
وَاللَّهِ لَوْ اعْطيتُ الْاقَاليمَ السَّبْعَةَ بِما تَحْتَ افْلاكِها عَلى انْ اعْصَى اللّهَ فِى نَمْلَةٍ اسْلُبُها جُلْبَ شَعيرَةٍ ما فَعَلْتُهُ.
به خدا قسم! اگر هفت اقليم را با آنچه زير آسمانهاست به من بدهند تا خداوند را با ربودن پوست جوى از دهان مورچه معصيت كنم به چنين كارى دست نمىزنم!.
ايّاكَ وَ الظُّلْمَ، فَانَّهُ يَزُولُ عَمَّنْ تَظْلِمُهُ وَ يَبْقى عَلَيْكَ.
از ستم دورى كن كه رنج و ناراحتيش از مظلوم مىگذرد و گناهش بر تو باقى ماند.
ايّاكَ وَ الظُّلْمَ، فَانَّهُ اكْبَرُ الْمَعاصِى.
برتو باد پرهيز از ستمگرى كه آن از بزرگترين گناهان است.
ايّاكُمْ وَ الظُّلْمَ فَانَّهُ يُخْرِبُ قُلُوبَكُمْ.
بر تو بادپرهيز از ستم كه ظلم و ستم دلها را خراب مىكند.
ايّاكَ وَ الْجَوْرَ، فَانَّ الْجائِرَ لايَريحُ رائِحَةَ الْجَنَّةِ.
بر تو باد دورى از ستم كه ستمكار بوى بهشت را استشمام نمىكند.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
اتَّقُوا الظُّلْمَ، فَانَّهُ ظُلُماتُ يَوْمِ الْقِيامَةِ.
از ستمگرى بپرهيزيد كه تاريكىهاى در قيامت است.
قالَ رَجُلٌ لِلنَّبِىِّ صلى الله عليه و آله: احِبُّ انْ احْشَرَ يَوْمَ الْقِيامَةِ فِى النُّورِ، قالَ: لاتَظْلِمْ احَداً تُحْشَرْ يَوْمَ الْقِيامَةِ فِى النُّورِ.
مردى به رسول خدا صلى الله عليه و آله عرضه داشت، دوست دارم در قيامت در نور محشور شوم، فرمود: به احدى ستم مكن در قيامت در نور محشور مىشوى.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 352
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
❤️ ایام برگزاری نمایشگاه #کتاب تهران را باید #بهار_کتاب نامید
✏️ این ایامی را که نمایشگاه کتاب در تهران برگزار میشود، به نظر بنده باید بهار کتاب نامید.
✏️زیرا کتاب حقیقتاً مطرح میشود و گروههای زیادی از مردم - به ویژه جوانان - سراغ کتابفروشها میروند. یعنی کتابفروشها، فروشِ خوبی از این جهت دارند و کتاب هم واقعاً به دست مردم علاقهمند میرسد.
✏️البته سلیقه و توقّع من این است که ما در طول سیصد و شصت یا شصت و پنج روزِ سال، هر روز به قدر یک روزِ این نمایشگاه، فروش کتاب در کشور داشته باشیم. دل من این را میخواهد. اگر چنین هم بشود، زیاد نیست؛ چون کشور ما کشوری متمدّن و دارای تاریخ و فرهنگ است.
✏️ کشور ما مثل برخی از ممالک دنیا نیست که گذشتهی پربار و تاریخ و فرهنگ نداشته باشد. لذا در کشور ما اگر مردم ده برابر آنچه هم آمار اعلام میکنند، کتاب بخوانند، خیلی زیاد نخواهد بود و دور از توقّع نیست. ۱۳۷۵/۲/۲۲
#مقام_معظم_رهبری
#فرهنگ_کتاب_خوانی
#کتابخوانی #کتابخوانی_رهبری
🆔 @sahife2
#خدایا....
شرمنده ایم از #امام_زمان عجل الله
او مدام به یاد ما و ما غافل از او!!!
https://eitaa.com/sahife2/53644
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملکا ذکر تو گویم که تو خوبی و خدایی
نروم جز به همان ره که توام راه نمایی
صناعی
#مناجات
#زندگی_پس_از_زندگی
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_108
#اعراف_109
✳️ وَ نَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِىَ بَيْضَآءٌ لِّلنّظِرينَ
قَالَ الْمَلَأُ مِن قَوْمِ فِرْعَوْنَ إِنَّ هَذَا لَسَحِرٌ عَلِيمٌ
و (#موسى) دست خود را (از گریبانش) بیرون آورد، پس ناگهان آن (دست) براى بینندگان سفید و درخشان مى نمود.
اشراف و اطرافیان قوم فرعون گفتند: همانا او (موسى) ساحرى بسیار ماهر و داناست.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
108-114.mp3
4.31M
#شرح_صوتی_قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_108
#اعراف_109
#اعراف_110
#اعراف_111
#اعراف_112
#اعراف_113
#اعراف_114
👤 استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_226
*️⃣ ومِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ في التَّنْفيرِ مِنَ الدُّنْيا.
از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در متنفّر ساختن از زرق و برق #دنيا ايراد فرموده است.
👈 این خطبه در 2 بخش می آید :
✳️ بخش دوم: #عبرت گرفتن از مردگان :
*️⃣ و اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّكُمْ وَ مَا أَنْتُمْ فِيهِ مِنْ هَذِهِ الدُّنْيَا عَلَى سَبِيلِ مَنْ قَدْ مَضَى قَبْلَكُمْ، مِمَّنْ كَانَ أَطْوَلَ مِنْكُمْ أَعْمَاراً وَ أَعْمَرَ دِيَاراً وَ أَبْعَدَ آثَاراً. أَصْبَحَتْ أَصْوَاتُهُمْ هَامِدَةً وَ رِيَاحُهُمْ رَاكِدَةً وَ أَجْسَادُهُمْ بَالِيَةً وَ دِيَارُهُمْ خَالِيَةً وَ آثَارُهُمْ عَافِيَةً؛ فَاسْتَبْدَلُوا بِالْقُصُورِ الْمُشَيَّدَةِ وَ النَّمَارِقِ الْمُمَهَّدَةِ الصُّخُورَ وَ الْأَحْجَارَ الْمُسَنَّدَةَ [الْمُسْنَدَةَ] وَ الْقُبُورَ اللَّاطِئَةَ الْمُلْحَدَةَ، الَّتِي قَدْ بُنِيَ عَلَى الْخَرَابِ فِنَاؤُهَا وَ شُيِّدَ بِالتُّرَابِ بِنَاؤُهَا، فَمَحَلُّهَا مُقْتَرِبٌ وَ سَاكِنُهَا مُغْتَرِبٌ، بَيْنَ أَهْلِ مَحَلَّةٍ مُوحِشِينَ وَ أَهْلِ فَرَاغٍ مُتَشَاغِلِينَ؛ لَا يَسْتَأْنِسُونَ بِالْأَوْطَانِ وَ لَا يَتَوَاصَلُونَ تَوَاصُلَ الْجِيرَانِ، عَلَى مَا بَيْنَهُمْ مِنْ قُرْبِ الْجِوَارِ وَ دُنُوِّ الدَّارِ؛ وَ كَيْفَ يَكُونُ بَيْنَهُمْ تَزَاوُرٌ وَ قَدْ طَحَنَهُمْ بِكَلْكَلِهِ الْبِلَى وَ أَكَلَتْهُمُ الْجَنَادِلُ وَ الثَّرَى. وَ كَأَنْ قَدْ صِرْتُمْ إِلَى مَا صَارُوا إِلَيْهِ وَ ارْتَهَنَكُمْ ذَلِكَ الْمَضْجَعُ وَ ضَمَّكُمْ ذَلِكَ الْمُسْتَوْدَعُ. فَكَيْفَ بِكُمْ لَوْ تَنَاهَتْ بِكُمُ الْأُمُورُ وَ بُعْثِرَتِ الْقُبُورُ؟ «هُنالِكَ تَبْلُوا كُلُّ نَفْسٍ ما أَسْلَفَتْ وَ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلاهُمُ الْحَقِّ وَ ضَلَّ عَنْهُمْ ما كانُوا يَفْتَرُون».
✳️ 2. عبرت گرفتن از دنيا :
*️⃣ اى بندگان خدا بدانيد، شما و آنان كه در اين دنيا زندگى مى كنيد، بر همان راهى مى رويد كه گذشتگان پيمودند آنان زندگانى شان از شما طولانى تر، خانه هاى شان آبادتر، و آثارشان از شما بيشتر بود، كه ناگهان صداهايشان خاموش، و وزش بادها در سرزمينشان ساكت، و اجسادشان پوسيده، و سرزمينشان خالى، و آثارشان ناپديد شد. قصرهاى بلند و محكم، و بساط عيش و بالش هاى نرم را به سنگ ها و آجرها، و قبرهاى به هم چسبيده تبديل كردند: گورهايى كه بناى آن بر خرابى، و با خاك ساخته شده است، گورها به هم نزديك اما ساكنان آنها از هم دور و غريبند، در وادى وحشتناك به ظاهر آرام امّا گرفتارند، نه در جايى كه وطن گرفتند انس مى گيرند، و نه با همسايگان ارتباطى دارند، در صورتى كه با يكديگر نزديك، و در كنار هم جاى دارند. چگونه يكديگر را ديدار كنند در حالى كه فرسودگى آنها را در هم كوبيده، و سنگ و خاك آنان را در كام خود فرو برده است.
شما هم راهى را خواهيد رفت كه آنان رفته اند، و در گرو خانه هايى قرار خواهيد گرفت كه آنها قرار دارند، و گورها شما را به امانت خواهد پذيرفت، پس چگونه خواهيد بود كه عمر شما به سر آيد و مردگان از قبرها برخيزيد «در آن هنگام كه هر كس به اعمال از پيش فرستاده آزمايش مى شود، و به سوى خدا كه مولا و سرپرست آنهاست باز مى گردد، و هر دروغى را كه مى بافتند براى آنان سودى نخواهد داشت».
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* #همسايه های دور از هم!
*سرنوشت انسان پس از #مرگ
*سرنوشت حتمى شما
#زندگی_پس_از_زندگی
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_10
#محتوای_22_گانه_بند_ده 2
https://eitaa.com/sahife2/59802
2- #فرونشاندن_خشم 1
✳️ #غضب و #خشم آتش خطرناكى است كه بر جان و بر ايمان زند.
گاهى از طرف نزديكان و آشنايان و دوستان و مردم كوچه و بازار نسبت به انسان اشتباهى به بار مىآيد و باعث ناراحتى و رنج و غضب و خشم مىگردد كه اگر در اين موارد مهار حركات و حالات به دست خشم افتد، آدمى به گناهى عظيم و ضررهايى بزرگ و خسارتهايى جبرانناپذير دچار مىشود.
قرآن مجيد در اين گونه موارد از انسان مىخواهد بر خود مسلّط باشد و از شعله ور شدن آتش غضب كه نمونهاى از آتش جهنم است پيشگيرى كند و چنانچه اين آتش بر خلاف خواسته حضرت محبوب زبانه كشيد با صبر و حوصله به خاموش كردن آن قبل از دست زدن به كارى همت گمارد، و علاوه بر آن از طرف مقابل خود گذشت كرده و به او نيكى كند.
فرو خوردن خشم و گذشت و عفو از انسان اشتباه كار، و نيكى به او از اخلاق انبيا و به خصوص رسول اسلام و از اوصاف پاك پرهيزكاران و اهل تقواست.
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِى السَّرَّآءِ وَالضَّرَّآءِ وَالْكاظِمينَ الْغَيْظَ وَ الْعافينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ» «آل عمران 134»
آنان كه در گشايش و تنگ دستى انفاق مىكنند، و خشم خود را فرو مىبرند، و از [خطاهاىِ] مردم در مىگذرند؛ و خدا نيكوكاران را دوست دارد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 355
ادامه دارد ...
#بیستم #کظم_غیظ #شدت_غضب #علاج_غضب #آثار_غضب
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_10
#محتوای_22_گانه_بند_ده 2
2- #فرونشاندن_خشم 2
✳️ امام صادق عليه السلام فرمود:
الْغَضَبُ مِفْتاحُ كُلِّ شَرٍّ.
#خشم و #عصبانيت كليد هر شرّى است.
و نيز فرمود:
كانَ رَسُولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله يَتَعَوَّذُ فى كُلِّ يَوْمٍ مِنْ سِتٍّ: مِنَ الشَّكِّ، وَ الشِّرْكِ، وَ الْحَمِيَّةِ، وَالْغَضَبِ، وَ الْبَغْىِ، وَالْحَسَدِ.
رسول خدا صلى الله عليه و آله هر روز از شش چيز به خدا پناه مىبرد: #شك، #شرك، نخوت، #خشم، تجاوز، #حسد.
فاطمه، دختر حضرت رضا عليه السلام از پدرانش از امير المؤمنين از رسول خدا صلوات اللَّه عليهم اجمعين روايت مىكند:
مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ كَفَّ اللّهُ عَنْهُ عَذابَهُ، وَ مَنْ حَسُنَ خُلْقُهُ بَلَغَهُ اللّهُ دَرَجَةَ الصّائِمِ الْقائِمِ.
هر كس غضب خود را مهار كند و خشم خود را جلوگيرى نمايد، خداوند او را از عذاب حفظ كند، و هر كه اخلاقش نيكو باشد حضرت حق او را به درجه شخص روزه دار كه به نماز هم قيام دارد، برساند.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه ابليس گفت:
الْغَضَبُ وَهْقى وَ مِصْيادى، وَ بِهِ اصُدُّ خِيارَ الْخَلْقِ عَنِ الْجَنَّةِ وَ طَريقِها.
خشم و غضب كمند و دام من است، به وسيله آن راه بهشت را به روى خوبان مىبندم.
امام صادق عليه السلام از حضرت باقر عليه السلام روايت مىكند:
اىُّ شَىْءٍ اشَرُّ مِنَ الْغَضَبِ؟ انَّ الرَّجُلَ اذا غَضِبَ يَقْتُلُ النَّفْسَ وَيَقْذِفُ الْمُحْصَنَةَ.
چه چيزى از عصبانيت بدتر است؟ انسان هرگاه غضب كند به آدم كشى و لكه دار كردن دامن با عفت دست مىزند!
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 355
ادامه دارد ...
#بیستم #کظم_غیظ #شدت_غضب #علاج_غضب #آثار_غضب
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کسانی که در فضای مجازی فعالند یکی از کارهایشان را این قرار بدهند که افراد را به کتاب خوانی وادار بکنند و #کتاب های خوب را معرفی بکنند.
#مقام_معظم_رهبری
#فرهنگ_کتاب_خوانی
#کتابخوانی #کتابخوانی_رهبری
🆔 @sahife2