آیتالله صفایی.mp3
3.38M
✳️ عدم امکان فرار از حکومت خدای سبحان
عذاب کردن خدا عین عدالت است
آیت الله #صفایی
دعای #پنجاه. #دعا_پنجاه_4
https://eitaa.com/sahife2/44593
🆔 @sahife2
زیارت رجبيه باصداي حجه الاسلام سیدمحمدباقرفريمانه.mp3
5.07M
🔹فایل صوتی زیارت رجبیه
با نوای سیدمحمدباقر#فریمانه
https://eitaa.com/sahife2/64281
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #توبه
#توبه_70
✳️ أَلَمْ يَأْتِهِمْ نَبَأُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَقَوْمِ إِبْرَ هِيمَ وَأَصْحَبِ مَدْيَنَ وَالْمُؤْتَفِكَتِ أَتَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبِيِّنَتِ فَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ
آیا خبر كسانى كه پیش از آنان بودند، (سرنوشتِ) قوم نوح، عاد، ثمود و قوم ابراهیم و اصحاب مدین و شهرهاى زیرورو شده، به آنان نرسیده است؟ پیامبرانشان دلایل روشن برایشان آوردند، (ولى آنان لجاجت كرده، نابود شدند.) پس خداوند به آنان ستم نكرد، بلكه خودشان به خویش ستم مى كردند.
✍️ قوم نوح، با غرق شدن، قوم عاد (قوم حضرت هود)، با تندبادهاى سرد و مسموم، قوم ثمود (قوم حضرت صالح)، با زلزله، قوم مدین (اصحاب حضرت شعیب)، با ابر آتشبار و قوم لوط، با زیر ورو شدن آبادى هایشان هلاك شدند.
«مؤتَفِكات» از «ائتكاف» به معناى زیر ورو شدن است كه در این جا اشاره به عذاب قوم لوط دارد.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_26
#دعای_26_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_ششم_1
#اهميت_حق_همسايه 3
#همسایه_روایات 5
✳️ على بن يقطين مىگويد: موسى بن جعفر عليه السلام به من فرمود: در بنى اسرائيل مردى مؤمن بود داراى همسايهاى كافر، اين همسايه كافر به همسايه مؤمن مهربان بود و نسبت به وى كار خير انجام مىداد، وقتى آن كافر از دنيا رفت، خداوند در جهنّم خانهاى از گل براى او بنا كرد كه او را از حرارت آتش حفظ كند، و به او از غير جهنّم روزى مىرسيد، او را گفتند: اين لطف حق به خاطر مدارا و رفق و انجام كار خير توست نسبت به همسايه مؤمنت در دنيا. «1» رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
مَنْ مَنَعَ الْماعُونَ مِنْ جارِهِ انِ احْتاجَ الَيْهِ مَنَعَهُ اللّهُ فَضْلَهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ، وَ وَكَلَهُ الى نَفْسِهِ، وَ مَنْ وَكَلَهُ اللّهُ الى نَفْسِهِ هَلَكَ، وَ لايَقبَلُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ عُذْراً.
كسى كه مايحتاج زندگى را از همسايه، در صورتى كه به آن نياز دارد منع كند، خداوند در قيامت فضلش را از او دريغ نمايد، و وى را به خود واگذارد، و هر كس را خداوند به خود واگذارد هلاك مىشود، و حضرت حق از او عذرى را نمىپذيرد.
و نيز فرمود:
احْسِنْ مُجاوَرَةَ مَنْ جاوَرَكَ تَكُنْ مؤْمِناً.
با همسايه نيكى كن تا مؤمن باشى.
امير المؤمنين عليه السلام درفرازهائى ملكوتى فرموده است:
مِنْ عَلامَةِ اللُّؤْمِ سُوءُ الْجِوارِ.
از نشانههاى زشتى، بد همسايگى است.
امام موسى بن جعفر عليه السلام مىفرمايند:
لَيْسَ حُسْنُ الْجِوارِ كَفَّ الْاذى، وَلكِنْ حُسْنُ الْجِوارِ الصَّبْرُ عَلَى الْاذى.
خوش همسايگى به خوددارى از اذيّت نيست، خوش همسايگى صبر بر آزار همسايه است.
امام على عليه السلام مىفرمايد:
مِنْ حُسْنِ الْجارِ تَفَقُّدُ الْجارِ.
دلجوئى از همسايه از خوش همسايگى است.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 354
ادامه دارد ...
#بیست_ششم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2