eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
5 Ahkam 06.mp3
10.82M
✅ کیفیت بالا ❓احکام حسینی 🔻 سؤال این جلسه: ▫️آیا ایجاد راه بندان و آلودگی صوتی در مراسم عزاداری اشکال دارد؟ 👤 استاد فلاح زاده
🦁 *شیر و فضه* ☑️ مصائب کربلا و آنچه بر سر امام حسین(ع) و خاندان و یارانش آمد، آن اندازه جانسوز و سنگین هست که نیاز به تحریف و افزودن ندارد. 🏴 ضربات پیوسته بر پیکر حجت خدا، شهادت فرزندان و بستگان در برابر دیدگان مبارکش؛ اهانت‌ها و بدگویی‌ها از بهترین انسانِ روی زمین؛ سرانجام ذبح و اسب دواندن بر پیکر مطهرش و... مصائب کمی نیست. حوادث بعد از شهادت نیز قصه‌ای پر غصه است. اما متأسفانه تحریف‌ها و دروغ‌ها و جهالت‌ها، جز نهضت پرشور حسین(ع) را با کندی روبرو نمی‌کند. 📗 کتاب منتخب طریحی (قرن 11) از آثار پر تحریف است که قصه شیر گریان بر امام حسین(ع)‌ اولین بار در آن دیده می‌شود (نقد آن را بنگرید در مقتل جامع). ↩️ گرچه در این باره حتی کلماتی در کتاب معتبر کافی آمده باشد؛ اما محتوای آن با آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد کاملاً مخالف است. ❌ شنیدم این داستان دستاویز طنز عده‌ای در این فضای پرآشوب مجازی شده است. البته عاشق (ع) اگر مطلبی هر چند شگفت درباره شهادتش می‌شنود، حرمت نگه می‌دارد. https://chat.whatsapp.com/CxYejuQ2zn42cPl3qjfytY
🍃چشم همیشه بیدار خدا چشم‌های تو چشم خداست. چشم‌هایت را به من بده تا لحظه‌ای نگاه خدا را تجربه کنم. وقتی با چشم‌های خدا به جهان نگاه می‌کنی، نه زمان و نه مکان توان محصور کردنت را ندارند. خدا به ما گفت که اطاعتش کنیم تا خودش چشم ما شود؛ ولی ما نفهمیدیم چه می‌گوید. حالا که فکر می‌کنم می‌بینم چه قدر حصار زمان و مکان، زندگی را برایم تنگ کرده است. وقتی با چشم خدا به عالم نگاه می‌کنی، عالم همه در کف دستت پیداست. نه دیوار زمان و نه سد مکان، حقیقت و واقعیت را از تو پنهان نمی‌کنند. یک لحظه چشیدن این رهایی می‌تواندیک روزگار انگیزۀ اطاعت دهد به من. چشم‌هایت را به من بده تا این انگیزه را به دست بیاورم شبت بخیر چشم همیشه بیدار خدا.
🏴شهادت شاهد خونین کربلا ، کبوتر پرشکسته و رسالت به دوش حماسه‌ی عاشورا ، بر قلب داغدار شما و همه‌ی عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) تسلیت باد ▪️کاروان در میانه‌ی صحرا ، سوار بر اشک و اضطراب و داغ ، لحظه‌های سرخ و پراندوه عاشورا را مرور می‌کند و پیش می‌رود ... ... و در درد تاول‌ها و هجوم گلوگیر بغض‌ها و پرده‌ی زلال اشک‌ها ، زیر لب مدام شما را می‌خواند... خدا به‌ حق دل‌های شکسته‌ی کودکان آل‌الله، شما را برساند...
با آن که امام سجاد سلام الله علیه فاصله کربلا تا شام را با سکوت گذراند و فقط به یاد حق مترنم بود و با کسی جز اهل بیت علیهم السلام حرف نمی زد و با آن که او را در کوفه زندانی کرده بودند و با آهن گران و سخت، دست و پای مبارک او را بسته و بر شتر برهنه سوارش کرده بودند و از رگ های بدن او خون جاری بود، هنگامی که شروع به سخن کرد فرمود:ای امت نابکار، باران بر محل و زمین شما نبارد/ای امتی که حرمت جد ما را درباره ما نگه نداشتید. اگر در روز قیامت در مقابل جد ما قرار گیرید/چه خواهید گفت؟ حماسه و عرفان ص۳۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 💧 🎤مفسر:حجت‌الاسلام‌والمسلمین 📖سوره‌ی مبارکه 🌸آیات ٩ تا ١٠ ⏱زمان: ٨ دقیقه و ٢٠ ثانیه
یا حسین بن علی! خون گرمِ تو هنوز از زمین می‌جوشد هر کجا باغ گل سرخی هست آب از این چشمه‌ی خون می‌نوشد کربلایی‌ست دلم! سرِ حق بر نیزه ست خیل آزادگی آواره صحرای ستم از سیه‌کاری شمران و یزیدان فریاد یا حسین بن علی همتت همره حق جویان باد! هوشنگ ابتهاج(سایه)
📌 (س) از فراق (ع) امام (ع) می فرماید: در شب عمه ام (س) مشغول از من بود. پدرم به خیمه ما داخل شد، در حالیکه اشعاری را - درباره روزگار و سرنوشت انسان- می خواند. من مقصود پدرم را دریافتم. بغض گلویم را گرفت، ولی از گریه خودداری کردم و فهمیدم فردا چه خواهد شد. اما عمه ام وقتی آنچه را که من شنیده بودم، شنید، نتوانست خود را نگهدارد. ازجا پرید و فریاد زد: وای براین ، ای کاش من رسیده بود و زنده نبودم. گویی امروز مادرم (س)، پدرم (ع) و برادرم (ع) را از دست می دهم. 📚تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۲۴۳ 📚تاریخ طبری، ج۵، ص۴۲۰
دلیل اختلاف دعوت ها وَ قَالَ عليه السلام مَا اخْتَلَفَتْ دَعْوَتَانِ إِلَّا كَانَتْ إِحْدَاهُمَا ضَلَالَةً هیچ گاه دو دعوت بر خلاف یکدیگر نشد، مگر این که یکی از آن دو گمراهی بود. 📖نهج‌البلاغه( حکمت 183)
🕋 🕋 🌺دوست داشتن، تعهد آفرینه و اونی به عهدش وفا داره که مؤمنه (مومنون ۸). ❤️عشق به امام حسین (ع)، تعهدها و مسئولیت هایی به دنبال داره ❌نمیشه که بگی عاشق امام حسینی، ولی با رفتارهات قلب حضرت رو به درد بیاری!! 👈جالبه بدونی که بعضی مردم کوفه هم امام حسین رو دوست داشتن ❌ولی به تعهدهای این دوست داشتن،وفا نکردن😞 حالا تو از خودت بگو! چقد حواست به قول و قرارهای دیروزت با سیدالشهداء هست؟
🍃خونخواه حسین از کودکی مرا بر محبّت حسین تربیت کردند، طوری که برای آمدن محرّم و برای پوشیدن لباس عزای حسین لحظه‌ها را یکی یکی می‌شمردم. کاش آنهایی که به فکر دل من و محبّت حسین بودند، حواسشان به دل من و محبّت تو هم بود. خدا خیرشان بدهد که مرا با حسین آشنا کردند؛ اما اگر با تو هم آشنا شده بودم و عشقت در دلم خانه کرده بود، روزها را می‌شمردم تا جمعه برسد و جمعه‌ها را به انتظار می‌نشستم تا تو بیایی. از دست خودم خسته‌ام، خسته از این که چرا جمعه‌ها فقط در تعطیل بودنش با روزهای دیگر برایم فرق دارند. عاشورا تعطیل باشد یا نه، برای من با همۀ سال فرق می‌کند. عاشورا اگر چه تعطیل‌ترین روز سال است؛ ولی من عاشورا را با حسین می‌شناسم، نه با تعطیلی. چرا جمعه‌ها برایم رنگ تو را نگرفته‌اند؟ زودتر عاشقم کن تا بتوانم نسلی عاشق تو تربیت کنم. فرق جمعه‌ها را با دیگر روزهای هفته به من بفهمان تا نسلی را منتظر جمعۀ ظهور تربیت کنم و باز هم التماس می‌کنم که مرا ببخش برای این همه عاشق نبودن. شبت بخیر خونخواه حسین!
بخیرمولای‌من چشمِ‌تووخورشیدِجهان‌تاب‌کجا یـادِرُخِ‌دلـدارودلِ‌خـواب‌ڪجـا.. بااین‌تنِ‌خاڪےملڪوتی‌نشوے ای‌دوست،تُراب‌ورَبُّ‌الاَرباب‌کجا "امام‌خمینےره" 🏝سلام حضرت مهربانی، مهدی جان آغاز می‌کنم به نام نامی‌ات ودر پیچ وتاب مه‌آلود این روزهای شب‌آلود، قلب پرالتهابم تنها به عطر نرگسی یادت دلخوش است می‌دانم که دوستدارانت رالحظه‌ای ازدستگیری خویش محروم نمی‌کنی... 🏝
🕌بقعۀ بی‌بی شهربانو، و درستی یا نادرستی انتساب آن؛ ❓❌در برخی روضه خوانی‌ها و شبیه خوانی‌ها اینگونه گفته می‌شود که زمانی که دشمنان به دنبال شهربانو همسر امام حسین و مادر امام سجاد بودند ایشان فرار می‌کند و از کوهی ظاهر می‌شود. این نقل تا چه اندازه معتبر است؟ ❇️پاسخ استاد محمدهادی یوسفی غروی (استاد برجسته تاریخ اسلام): ❌ این داستان ساختگی و افسانه است و در هیچیک از منابع حدیثی یا تاریخی نیامده است. ⚫️جناب شهربانو در سال ٣٦ق، پس از وضع حمل و بدنیا آوردن امام سجاد(علیه السلام)، در ایام نفاسش از دنیا رفت و در مدینه دفن شد. یعنی ٢٥ سال پیش از واقعۀ کربلا از دنیا رفته بود. ⚫️بنابراین ایشان نه در کربلا حضور داشته و نه در جایی غیر از بقیع دفن شده است. 🖊مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی در کتابش «زندگانی علی بن الحسین(علیه السلام)» ⚫️ به این مطلب پرداخته است. ایشان در ایام تحصیلش در نجف اشرف گویا به بیماری سل مبتلا شده بود و برای معالجه به تهران آمده و در ایام نقاهت و گذران دوران پس از بیماری که مصادف شده بود با تعطیلی تابستان متوجه شده بود که عده زیادی از مردم از طرف سه راه ورامین، به جایی در نزدیکی شهر ری، بنام «مقام بی‌بی شهربانو» یا «کوی بی‌بی شهربانو» یا دقیق‌ترش «کوه بی‌بی شهربانو» می‌روند. در دامنۀ این کوه یا نزدیکی‌های قله، بقعه‌ای هست ❌و ادعا می‌شود که شهربانو در کربلا حاضر بوده و پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) بر ذوالجناح اسب امام، سوار می‌شود و فرار می‌کند. دشمن وی را تعقیب می‌کند تا آنکه وی به کوهی در اطراف ری می‌رسد و از خدا کمک می‌خواهد ولی به جای اینکه بگوید «یا هو! مرا دریاب»، می‌گوید «یا کوه! مرا دریاب» و کوه شکافته می‌شود و او در دل کوه می‌رود. ❌يا مثلاً اينگونه گفته می‌شود که شهربانو پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) که طبعاً نوبت اسیرگیری خاندان امام پیش آمده، دست به دعا برمی‌دارد که: «خدایا من یک بار به دست عربها اسیر شده‌ام بار دیگر برای من مپسند که اسیر شوم.»، و پس از این دعا شهربانو خود را به فرع رودخانۀ فرات در کربلا می‌اندازد و وقتی دشمنان می‌آیند که ایشان را اسیر کنند می‌بینند که ایشان به زیر آب رفته. سپس خداوند ایشان را نجات می‌دهد و به طور معجزه‌آمیز و با طیّ‌الارض به کوهی در ایران می‌رساند. در این هنگام مردم می‌آیند تا ببینند این بانو کیست که با چادر سر از کوه برآورده اما ایشان از این جمع شدن مردم ناراحت می‌شود و اینبار دعا می‌کند که غایب شود. کوه شکافته می‌شود و ایشان به دل کوه می‌رود و همانجا دفن می‌شود و قسمتی از چادر ایشان در لای شکاف کوه باقی می‌ماند که مردم در موضع بعنوان محل دفن شهربانو بقعه و مقام می‌سازند و می‌شود زیارتگاه! 🖊دکتر شهیدی وقتی از چنین عقیده‌ای در بین برخی مردم مطلع می‌شود پس از تحقیق و مراجعه به منابع تاریخی، بیان می‌کند که این مطلب در هیچ منبع تاریخی نیست و ساخته و پرداختۀ عوام است. 📓 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٧٥١ - ٧٥٣. استاد یوسفی غروی:
حضرت زينب(عليهاالسلام) خطاب به يزيد: «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا تمام نقشه‌ها و سعی و تلاش خود را به كار گير، به خدا قسم كه هرگز نمي‌توانی نام ما و وحی ما را از بين ببری. تو با اينكه بر اريكه قدرت تكيه زده‌ای، رفتنی هستی و ما با اينكه در جامه اسارت به سر مي‌بريم، همواره باقي: (إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا) ؛ نشانه باطل آن است كه نابود شدنی و رفتنی است.» کتاب پيامبر رحمت، صفحه ۳۶
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
*پروفسور هانری کوربن فرانسوی*: همه ادیان با مرگ پیامبران خود، مُردند. 👈 *یهود با مرگ موسی* 👈 *مسیحیت با مرگ عیسی* 👈 *سُنی‌ها با مرگ محمد (ص) مردند.* 👈 *فقط شیعیان از مرگ امتناع کردند.* ⏪ *آنها نامزد مرگ نیستند، چون حسین را در ابتدا و مهدی را در انتهای راه دارند.* 👈 *امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل می‌دهد و امام مهدی آنها را به آینده دعوت می‌کند.»* 🔚 *«چنین جامعه‌ای نمی‌تواند بمیرد، چون رهبری و آرمان‌های آن زنده و در حال تجدید شدن است.»* _______________
🍃میدان دار عزای حسین اگر آرزو رنگ و بوی تو را داشته باشد، نه بر جوان عیب است و نه بر پیرمرد. آرزو دارم یک دهۀ محرم، در هیئتی شرکت کنم که تو منبرش را بروی و خودت روضه‌اش را بخوانی. حکمت آرزویم را هم بگذار بگویم. دوست دارم ببینم تو در محرم دربارۀ چه چیزهایی سخنرانی می‌کنی و روضه را چگونه می‌خوانی. هر کسی در هیئت تو شرکت کند، بی‌تردید معرفتش به اوج می‌رسد و احساسش از همۀ وجودش فواران می‌کند. هیئت تو درمان همۀ دردهای ماست. اگر خودت هیئتی بر پا نمی‌کنی، کاش می‌شد یکی از هیئت‌هایی را که اول تا آخرش مفتخر به مُهر تأیید تو می‌شود را نشانمان می‌دادی. شبت بخیر میدان‌دار عزای حسین!
🏴کاروان در میانه‌ی صحرا ، سوار بر اشک و اضطراب و داغ ، لحظه‌های سرخ و پراندوه عاشورا را مرور می‌کند و پیش می‌رود ... ... و در درد تاول‌ها و هجوم گلوگیر بغض‌ها و پرده‌ی زلال اشک‌ها ، زیر لب مدام شما را می‌خواند ... خدا به حق دل‌های شکسته‌ی کودکان آل‌الله، شما را برساند 🏴
«مَن ماتَ و لَم يَغْزُ ، و لَم يُحدِّثْ نفسه بغزو ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ كسی كه بميرد و در جنگ شركت نكند و در آن نباشد، بر شاخه‏ای از نفاق مرده است. اين حديث نشان مي‏دهد كه داشتن مبارزه و جنگ در راه خدا مهم‏تر از حضور در ميدان رزم است.از اين رو عارفی كه اهل رزم و نبرد نيست و از جهت جسمی يا جهات ديگر مشكل دارد بايد تب و تاب جبهه و رزم داشته باشد، در آتش سوز و گدازش بسوزد، ديگران را تشويق كند، اهل دعا به رزمندگان و جنگجويان در راه خدا باشد و.... در چنين شرايطی است كه هم مي‏تواند مظهر انعطاف باشد و هم مظهر خشم مقدس تا بين عرفان و حماسه در خود و بين تعريف و تحميس نسبت به ديگران هماهنگی كامل برقرار سازد.» کتاب حماسه و عرفان - صفحه ۱۵۳
هدایت شده از سجادی
22.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 💧 🎤مفسر:حجت‌الاسلام‌والمسلمین 📖سوره‌ی مبارکه 🌸آیات ١۴ تا ١۵ ⏱زمان: ۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه
 وَ قَالَ امیرالمومنین عليه السلام لَمْ يَذْهَبْ مِنْ مَالِكَ مَا وَعَظَكَ امام عليه السّلام (در باره از دست رفته) فرموده است 1- از مال تو آنچه ترا پند داد نرفته است (غصّه زيان از دست داده را مخور، زيرا ترا تجربه مى آموزد و تجربه همواره بكارت خواهد آمد). 📖( ترجمه وشرح نهج البلاغه(فيض الاسلام)، ج 6 ص 1176)
📌 شبهه آیا امام حسین(ع) از یک مورد علاقه یزید، عامل واقعه کربلا بوده است؟ دلیل امام (ع) توسط یزید، دعوای آن دو در با زنی زیبا به نام است. در اين داستان، به زني به نام «اُرَيْنَبْ» همسر «عبدالله بن سلام» علاقمند شده و امام حسين(ع) مانع شهوت‌راني يزيد گرديد. لذا امام حسین(ع) ارینب را به درآورد تا با ازدواج نکرده و بعد طلاق داد تا به عبدالله بن سلام شوهر قبلی خود برسد. و این داستان، آغاز و دشمني يزيد با امام حسين(ع) و منشأ واقعه بوده است. 📚دینوری، الامامه والسياسه، ج۱، ص۱۶۷؛ 📌: ◀️تنها منبع این خبر، است. ◀️ابن قتیبه بدون هيچ اشاره‌اي به ناقل و راوي اين داستان حكايت را از شخص سومی نقل مي‌كند كه براي ما آن شخص شناخته شده نيست؛ پس داستان از نظر سندي داری مشکل است؛ ◀️در این داستان ساختگی، امام (ع) در زمان ساکن بوده است و حال آنکه امام حسین(ع) در این زمان ساکن بوده است. ◀️اشكال مهم ديگري كه در اين داستان وجود دارد، اين است كه امام حسين (ع) در يك مجلس اورینب را مي‌كند و حال آن كه بر اساس سه طلاق در يك مجلس جايز نمي‌باشد. و از احکام است. ◀️گذشته از بطلان قطعي روايت فوق، امام حسین(ع) بارها علت قیام خود را ظلم، فساد و بدعت در دین توسط یزید بیان کرده است. ◀️بنابراین، این داستان در نظر دارد تا حسین(ع) که افشای و مبارزه با حاکم و کسی که خدا را تغییر داده، فراموش گردد. 🖊دکتر یاوری(دکترای تاریخ شیعه اثناعشری)
🔰✦؛﷽✦ 🏴🏴🏴 ✨ویژه برنامه ماه محرّم ✅ درس گفتارهای تخصصی عاشورا «شماره ٢» 📎با ارائه: استاد حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی کاشانی 📜اعطا گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی 🗓تاریخ برگزاری: یکشنبه ٢٢ مردادماه ١۴٠١ شمسی مصادف با١۶ محرم الحرام 🕔ساعت برگزاری؛ ١٨(۶عصر) 📲لینک ورود به کلاس در فضای اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/ieks/course-2 •┈┈••••✾⬛️⬛️⬛️
آيا حضرت ابوالفضل(عليه السلام) با شمر لعين رابطه فاميلي داشتند؟ هيچگونه نسبت فاميلي بين اين دو وجود نداشته است،فقط شمر و بانو ام البنين(س) مادر حضرت ابوالفضل( عليه السلام) از يک قبيله يعني قبيله بني کلاب بودند. نسب شمر بدين صورت است: شمر بن ذي الجوشن بن شرحبيل بن الأعور بن عمر بن معاويه ، که معاويه همان، ضباب بن كلاب باشد. يعني شمر از قبيله بني کلاب است(1) اما ام البنين يا همان فاطمه کلابيه، نسبش عبارت است از : ام البنين فاطمة بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن الوحيد بن كعب بن عامر بن كلاب‏(2) پس در کلاب نسب هر دو به هم مي رسد و هردو کلابي هستند اما به هيچ وجه شمر برادر حضرت ام البنين نيست. و اينکه مي گويد: خواهر زادگان ما در امان هستند منظورش اين است که مادر ايشان از قبيله ماست و مانند خواهر ما محسوب مي شود نه اينکه واقعا خواهر ما باشد. در اعراب رسم بود اگر از ايشان دختري با طايفه ديگري ازدواج مي کرد حتي اگر چند نسل هم از او مي گذشت يعني فاصله حتي به چند نسل هم مي رسيد فرزندان او را با انتساباتي اين گونه خطاب قرار مي دادند . پي نوشتها: (1).تاريخ الأمم و الملوك ، أبو جعفر محمد بن جرير طبري (م 310)، تحقيق محمد أبو الفضل ابراهيم ، بيروت، دار التراث ، چاپ دوم، 1387/1967.ج 5 ص 422. (2). عمدة الطالب، ابن عنبه، قم: انصاريان، 1417ق، ص 327. ⚫️نرم افزار شبهات با پاسخ گویی در حیطه در عکس نوشته بالا قدمی برای تحکیم اعتقادات حسینی لینک دانلود 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://cafebazaar.ir/app/shobahat.sobolassalam.ir
🍃عزادار حسین یک بار بگذار بیایم به مجلسی که تو در آن می‌نشینی و روضه گوش می‌کنی. من اگر دلم سیاه باشد که هست، و دلم اگر سنگ باشد که هست، ولی غصه‌ات دلم را آب می‌کند. با این وجود دوست دارم پای تماشای گریه‌هایت آب شوم. من به این آب شدن محتاجم. می‌خواهم قطره‌های جاری اشک تو در مصیبت حسین را ببینم و به چکه‌های خونی که از چشمت به جای اشک جاری می‌شود، خیره شوم. یقین دارم که اگر تکان‌های شانه‌ات در میان روضه را ببینم و اگر تماشای بر سینه‌زدن‌هایت روزی‌ام شود، آدم می‌شوم. گریه‌های تو بی‌تردید آدم‌ساز است. می‌دانم وقتی که ظهور کنی، از همۀ عالم بار سفر می‌بندند و به قصد شرکت در مجلسی که تو در آن هستی، ترک وطن می‌کنند تا به برکت اشک‌های تو آدم شوند. قبل از این که از دنیا بروم، مرا با اشک‌هایت آدم کن. شبت بخیر عزادار حسین!
چشمِ‌تووخورشیدِجهان‌تاب‌کجا یـادِرُخِ‌دلـدارودلِ‌خـواب‌ڪجـا.. بااین‌تنِ‌خاڪےملڪوتی‌نشوے ای‌دوست،تُراب‌ورَبُّ‌الاَرباب‌کجا "امام‌خمینےره" 🏴وقتی قلبم در حرارت روضه‌ها گُر می‌گیرد وقتی سیلاب اشک، بی امان، پهنای صورتم را می‌پوشاند با ذره ذره‌ی وجودم زیر لب زمزمه می‌کنم : این الطالب بدم المقتول بکربلا🏴
📸 عکسی از حرم امام حسین(علیه السلام) در سال ۱۲۹۰ شمسی ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
«قيام وجود مبارك حسين بن علی(عليهماالسلام) براي دو هدف بود: ۱ عالم، با سواد و با فرهنگ‏كردن مردم. ۲.به در آوردن مردم از ضلالت و گمراهي عقلي و براي اين دو خون جگر داد: «و بَذَلَ مُهجَتَه فيك ليستنقِذَ عبادَك من الجهالةِ و حَيرةِ الضّلالة» ؛ و به استنادِ «حسينٌ منّي و أنا من حسين» ، آنچه در زيارت اربعين درباره هدف اصيل نهضت حسين بن علی(عليهماالسلام) آمده است، همان اهداف پيامبر اكرم‏ صلی الله عليه و آله و سلم است: «فهَداهُم به من الضّلالة و أنقذهم بمكانه من الجهالة» ؛ يعني خدای سبحان به دست پيامبر گرامی دو كار كرد: مردم را با فرهنگ و با سواد كرد و نيز آنها را از گمراهی به‏درآورد.» کتاب بنيان مرصوص امام خمينی (ره) - ص۳۲۲
💠 امام اميرمؤمنان على عليه السلام:  🔸 "... عَلِّمُوا صِبْيانَكُمْ ما يَنْفَعُهُمُ اللّه ُ بِهِ لاتَغْلِبَ عَلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ" بِـرَأْيِـها ... .  📚 الخصال، ج ٢، ص ۶١۴. 💎 امام اميرمؤمنان على عليه السلام: به كودكان خود، آنچه را خداوند سودمندشان قرار داده است، بياموزيد تا مُرجِئه[مُرجِئه، فرقه اى بودند كه انحرافاتى در عقيده داشتند.] با انديشه خويش بر آنان چيره نشوند.