eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
4.9هزار ویدیو
445 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5958322793035596674.mp3
5.36M
* 🎧 اهمیت ماه شعبان و لزوم استفاده از آن 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓تاریخ: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه
✴️❇️✴️ پرتویی دیگر از مناجات شعبانیه ...إِلَهِي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوباً فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا؛ إِلَهِي قَدْ أَحْسَنْتَ إِلَيَّ إِذْ لَمْ تُظْهِرْهَا لِأَحَدٍ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ‏... 🤲فَلاَ تَفْضَحْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ ❇️خدایا گناهان من را در "دنیا" می پوشانى ولى من به پوشاندن خطاها در "آخرت" نیازمندترم!  ✳️زیرا در قیامت باید در حضور پیامبران، صلحا و شهدا پاسخ گوى اعمال خود باشم.  ✅چون در این دنیا همه مردم مثل خودم خطا کارند ولى در قیامت شرمندگى در حضور پیامبران و امامان معصوم را چگونه چاره جویى کنم؟! 🔅🔅🔅 این فراز از مناجات زیبای شعبانیه ، به آیهء شریفهء سورهء مبارکهء هود اشاره دارد: 📖 وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أُولَٰئِكَ يُعْرَضُونَ عَلَىٰ رَبِّهِمْ وَيَقُولُ الْأَشْهَادُ هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَىٰ رَبِّهِمْ أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ 🔷ﻭ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻨﺪﻧﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ؟ ﺍﻳﻨﺎﻥ [ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ] ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ [ ﺍﻋﻤﺎﻝ ] ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺴﺘﻨﺪ. ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ! ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎﺩ(هود/١٨) ⛔️ باری، عذاب خوارکنندهء قیامت، که از آتش دوزخ نیز دردناک تر است بی آبرویی و رسوایی در پیشگاه اولیاء صالح خداست که شاهدان اعمال بندگانند. و از سویی، لعنت ایشان بر اهل ستم نیز ذلتی است مضاعف! 🕌 وه چه زیباست در فرصت شعبان المعظم عاجزانه، نجوای سوزناک این مناجات.
1_263940122.apk
8.26M
📲 دانلود اپلیکیشن «الْخَرَّاصُونَ» در نقد 🗂 محتوا: 🔸جریان شناسی 🔸نقد حدیث وصیت 🔸خواب و استخاره 🔸توهینات احمد به انبیاء و ائمه 🔸تناقضات 🔸پاسخ به شبهات و دهها مطالب دیگر ⚠️ قابلیت ها: امکان جستجو و ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی 🔴 مناسب برای و مباحثه با اتباع احمد بصری
🔆 بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 📝❓سؤال: شخصی در دوران تحصیل خود با تقلب کردن مدرک گرفته و نهایتاً براساس همان نمرات اخذ مدرک نموده و با آن مدرک در اداره ای مشغول به کار شده است. از آن جایی که میزان حقوق و مزایای ایشان بر اساس مدرکش است ؛لطفا بفرمایید : الف:آیا حقوقی که دریافت می کند حلال است؟ ب:آیا استخدام این شخص اشکال دارد؟ ج:اگر نمی دانسته تقلب حرام است، حکم حقوق و استخدام وی چیست؟ 📝 پاسخ آيت الله العظمی (دام ظله العالی): اگر دانش و مهارت آن کار را مانند صاحب مدرک واقعی دارا می باشد حقوق دریافتی حلال است مگر این که اطمینان حاصل شود داشتن مدرک متعارف و بدون تقلب برای صاحب کار ملاک بوده در این صورت داشتن مدرک لازم است.
🔆 بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 📝❓سؤال: شخصی در دوران تحصیل خود با تقلب کردن مدرک گرفته و نهایتاً براساس همان نمرات اخذ مدرک نموده و با آن مدرک در اداره ای مشغول به کار شده است. از آن جایی که میزان حقوق و مزایای ایشان بر اساس مدرکش است ؛لطفا بفرمایید : الف:آیا حقوقی که دریافت می کند حلال است؟ ب:آیا استخدام این شخص اشکال دارد؟ ج:اگر نمی دانسته تقلب حرام است، حکم حقوق و استخدام وی چیست؟ 📝 پاسخ آيت الله العظمی زنجانی (دام ظله العالی): الف و ب: اگر تصدی آن شغل و دریافت حقوق آن، مشروط به عدم آنگونه تقلب باشد یا فرد،تخصص لازم برای انجام آن شغل را نداشته باشد و نتواند وظیفه محوّل را کامل انجام دهد، نمی تواند استخدام شود و از مزایای آن شغل، استفاده کند. ج:تاثیری در حکم مساله ندارد.
36.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوازدهمین امام (قسمت) اول 🔺رسانه‌های یهود چگونه امام زمان را معرفی می‌کنند؟
❤️❤️راه سلوک❤️❤️ 🔰🔰علامه حسن زاده آملی حفظه الله: 📝به فرمایش بعضی از اساتید ما اگر عبادات و دستورالعمل ها آنچنان زیاد شود که انسان دستخوش اضطراب گردد به جایی نمیرسد و نفس باید مطمئن و آرمیده باشد.مثلا یک دستور بعد از نماز مغرب،یک دستور بعد از نماز عشاء،بین الطلوعین،قرآن،دیر نرسم،وقت دارد میگذرد و..با این وضعیت انسان مضطرب شده و بجایی نمیرسد 📚شرح اشارات و تنبیهات،نمط نهم،ص۵۶
📌 ، پشتیبانی و مانع زدایی ◀️نقش دولت در تنظیم بازار امیرمؤمنان (ع)، و فروشنده را از بیرون میکرد و از دولتی نیز درخواست می کرد تا با و محتکر و گرانفروش برخورد کنند؛ لذا ای به تمامی کارگزاران خود نوشت. در گزارشی خطاب به نیز فرمود: «از احتکار جلوگیری کن که رسول خدا(ص) از آن جلوگیری میکرد. و باید به و با موازین انجام گیرد و با نرخ هایی که به فروشنده و خریدار زیانی نرساند.» آن حضرت در نامه ای خطاب به شَدّاد بجلی والی نیز فرمود: «از احتکار جلوگیری و آن کسی را که احتکار کند، تأدیب کن و با آشکار ساختن آنچه احتکار کرده، او را کیفر کن.» 📚قاضی نعمان، دعائم الاسلام، ج2، ص36. 📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص267. 📚نهج‏ البلاغه، نامه: 53، ص438.
مداحی آنلاین - سه نوع جوان داریم در قرآن - استاد قرائتی.mp3
1.6M
🌸 (ع) ♨️سه نوع جوان داریم در قرآن 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼🍃 ✅ 🔥 اعتراف علیه اللعنة بر شايستگی سلام الله عليه برای 🔥 عالم مشهور اهل سنت با سند معتبر از نقل ميكند: 🔺 وإياه عني في الخبر الذی حدثنی به محمد بن محمد بن سليمان، قال: حدثنا يوسف بن موسى القطان، قال: حدثنا جرير، عن مغيرة، قال: 👈 قال معاوية: ؟ قالوا: أنت 👈 قال: لا، بهذا الأمر ، جده رسول الله صلى الله عليه وسلم، وفيه ، و سخاء بنی أمية، وزهو ثقيف. 🔻 روزی معاويه بن ابی سفيان (عليهما اللعنة) به اطرافيان خود گفت: به نظر شما سزاوارترين و شايسته ترين فرد امت به امر خلافت كيست⁉️ اطرافيان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسيم‼️ 👈معاويه گفت: اين چنين نيست. شايسته ترين فرد براي امر حکومت 👈 علی اکبر فرزند حسين بن علي [عليهمالسلام] است که جدش رسول خدا صلی الله عليه [وآله] وسلم است و شجاعت بنی هاشم سخاوت بنی اميه و زيبايی قبيله ثقيف را در خود جمع کرده است 📚 مقاتل الطالبیین_صفحه ٨٦_موسسة الاعلمي للمطبوعات_بيروت،لبنان ❌ : 👈 محمد بن سليمان محمد بن محمد بن سليمان بن الحارث  الحافظ الكبير  العراق أبو بكر ابن المحدث أبی بكر الأزدی الواسطی الباغندی أحد أئمة هذا الشأن ببغداد. محمد بن محمد امام و حافظ کبير و محدث عراق بود وی يكی از بزرگان علم حديث در بغداد است 📚 سير أعلام النبلاء، ج۱۴ ص۳۸۳ 👈 همچنين مينويسد: وذكر عنده أبو بكر محمد بن محمد بن سليمان بن الحارث الباغندی فقال  ، و رأيت كافة شيوخنا . 👈 نزد از  ابوبکر باغندی ياد شد او گفت محمد بن محمد و دارای روايات فراوان است ..من ديدم همه بزرگان ما به روايت او احتجاج کرده و در صحيح می آورند. 📚 تاريخ بغداد، ج۳ ص۲۱۳ ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت. 👈يوسف بن موسی: وی از و میباشد 👈ابی حاتم او را صادق دانسته است: عبد الرحمن قال سألت أبى عنه فقال . 👈 از پدرم درباره يوسف پرسيدم گفت او راستگو است. 📚 الجرح والتعديل، ج ۹ ص ۲۳۱ 👈 جرير نام وی جرير بن عبد الحميد ميباشد که از و فردی مورد است 👈عجلی درباره او مينويسد: جرير بن عبد الحميد الضبی كوفى  📚 معرفة الثقات من رجال أهل العلم والحديث ومن الضعفاء وذكر مذاهبهم وأخبارهم، ج۱ ص۲۶۷ 👈مغیره بن مقسم از 👈ذهبی درباره او مینويسد: مغيرة بن مقسم  أبو هشام الضبی مولاهم. مغيره امام، علامه و فردی مورد اعتماد است. 📚 سير أعلام النبلاء، ج۶ ص۱۰ 👇 👇 👇 👇 👇 ❌ بنابراين طبق اين روايت معتبر معاويه که دشمن اهل بيت سلام الله علیهم است اعتراف مي‌کند که که شايستگی خلافت و حکومت بر مردم را دارد عليه السلام است.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 31:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 18
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 32:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 19سوره عبس مِنْ‌ نُطْفَةٍ خَلَقَهُ‌ فَقَدَّرَهُ‌(19) از آب نطفه (بی قدری بدین صورت زیبا) خلقتش فرمود. 🔅🔅🔅 ۱ - خداوند، آفریننده انسان ها است. (خلقه) ۲ - انسان ها، از نطفه آفریده شده اند. (من نطفة خلقه) ۳ - نطفه در مقایسه با جسم کامل انسان، ناچیز و غیر قابل توجّه است. (من نطفة خلقه) ◽️نکره بودن «نطفة» مفید تحقیر است. بى اهمیت خواندن نطفه - با وجود حیرت آور بودن بافت آن - بیانگر اهمیت جسم کامل انسان است که در مقایسه با آن، تمام ویژگى هاى نطفه هیچ انگاشته مى شود. ۴ - توجّه انسان به پیدایش او از نطفه اى ناچیز، بازدارنده وى از کفرورزى به خداوند و قدرت او و مایه باور به معاد است. (ما أکفره ... من نطفة خلقه) ۵ - توجّه انسان به دوران نطفه بودن و ناتوانى هاى خویش در آغاز پیدایش، از میان برنده احساس بى نیازى از رهنمودهاى خداوند است. (أمّا من استغنى ... من أىّ شىء خلقه . من نطفة خلقه) ۶ - توانمندى هاى انسان و ویژگى هاى جسمى، اخلاقى و رفتارى او، داراى میزانى تعیین شده از سوى خداوند (فقدّره) ▫️حدّ نهایى و اندازه هر چیزى را «قدر» آن مى گویند (مقاییس اللغة). بنابراین، تقدیر; یعنى، اندازه و مقدار چیزى را مشخص ساختن. ۷ - خداوند، در پى آفرینش انسان از نطفه، او را توانمند و مهیّا براى رسیدن به مصلحت هاى خویش قرار داد. (من نطفة خلقه فقدّره) ▫️برخى از اهل لغت، ضمن بر شمردن معانى متعددى براى «تقدیر»، دقّت و تفکر در متعادل ساختن امور و مهیّا ساختن آنها را، از جمله معانى آن قرار داده اند (لسان العرب). «فاء» در «فقدّره» گویاى این است که مهیّا شدن انسان براى مصالح خویش، از آثار و پیامدهاى سیستم خلقت او است. ▫️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 مقام و منزلت حضرت علی اکبر علیه السلام 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۱/۲۸ ⏱ زمان: ۲۳ دقیقه 📥 حجم: ۳۷ مگابایت
🌸بمناسبت (ع) و 🍃پنج اصل تربیتی🍃 🔰 جوان به پنج تربیت نیاز دارد و علے اڪبر مظهر این پنج تربیت است. 1️⃣تربےت دینے : خداشناسے، اهمیت ارتباط باخدا و اهل بیت را باید به جوان آموزش داد و رسول خدا(ص) روے این موضوع خیلے سرمایه گذارے مے ڪرد. 👈 این تربیت آنقدر مهم است ڪه حتے اگر پدر و مادر خلاف آن را گفتند، نباید پذیرفت. 👈افرادی مے گویند نماز تڪرارے است و روزے ۵ بار باید خوانده شود و این ڪار خسته ڪننده است. باید دانست ڪه زندگے انسان تڪرار است از خوردن، غذا درست ڪردن، خوابیدن و مدرسه رفتن و ... همه تڪرارے هستند و با تڪرار است ڪه زندگے جریان پیدا مے ڪند. 2️⃣تربےت اخلاقے : آموزش مسائل اخلاقے به فرزندان از جمله صداقت و راستگویے و دورے از غیبت و دروغ از مواردے است باید دورے شود. 👈تربیت بچه ها آنچه ڪه ما دلمان میخواهد نمے شود بلڪه آن چه ڪه هستیم، مے شوند. 3️⃣تربےت اجتماعے : متاسفانه آمارے ڪه روانشناسان مے دهند نشان از رشد درون گرایے در جوانان است ڪه یک مشڪل جدے است و در آینده بعد از ازدواجشان به مشڪل برمے خورند. 👈 انفاق، صدقه، مشارڪت در ڪارهاے عام المنفعه، صله رحم، ملاقات مریض و ... از عوامل رشد اجتماعے جوانان و ڪودڪان است. 4️⃣تربےت علمے: این تربیت از اصولے است ڪه باید رعایت شود و در علم نیز اولویت سنجے باید ڪرد.علمی ڪه به درد زندگے جوان بخورد. 👈از شبهه نترسید بلڪه از در شبهه ماندن بترسید. و سعے ڪنید همیشه با یک آدم دینے در ارتباط باشید. 5️⃣تربےت سیاسے : نظام ولایت فقیه یک نظام سیاسے نیست بلڪه یک نظام دینے است و امام خمینی(ره) آمد و یک حڪومت دینے را تشڪیل داد و جوانان باید به این موضوع آگاه باشند. 👈دےن دارے از سیاست جدا نیست چرا ڪه تمامے امامان و معصومین ما به دلیل سیاسے بودنشان به شهادت رسیدند. 🌸 حضرت علے اڪبر مظهر تربیت دینے، اخلاقے، اجتماعے، علمے و سیاسے بود و آینه تمام نماے پیغمبر(ص) بود. 📚برگرفته از کانال حجت الاسلام دکتر رفیعی
‍ 🤲🏻 «یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ وَ الْأَبصارِ، یا مُدَبِّرَ اللَّیلِ وَ النَّهارِ، یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوالِ، حَوِّلْ حالَنا الی أَحْسَنِ الْحال.» ⏳ از بزرگ ترین نعمت‌هایی که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده نعمت و است؛ مراقب باشید از این نعمت درست بهره ببرید. 📆 این عمرِ محدود به سرعت در حال سپری شدن است؛ یک سال که گذشت، يعنى يک ورق از كتاب عمر ما برگشت؛ پس غنیمت شمارید و دقت داشته باشید این نعمت را تضییع نکنید. 😔 در روز قیامت که روز افسوس و پشیمانی است، همه‌ی آنها که مسیری جز مسیر علیهم‌السلام را برگزیدند، انگشت ندامت خواهند گزید و آرزو می‌کنند که ای کاش از مدت عمر خود برای خدمت به آستان ائمه‌ی طاهرین بهره می‌بردند. 📖 از امروز و از ابتدای سال هر روز بخوانید و به صاحب الامر علیه‌السلام هدیه کنید. ✌️🏻 توجه داشته باشید با اتکای به دو کلمه و استمداد از این دو بر همه‌ی مشکلات فائق می‌شوید: یکی بر ، و دیگری توجه و به کسی که عالم وجود به خاطر او برپاست و او حضرت -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- است. 💖 در لحظات تحویل سال، قلب را با دعای «إلهی عظم البلاء»، متوجه حضرت -روحی‌وارواح‌العالمین‌له‌الفداء- کنید. 🎁 سوره‌ی «یس» بخوانید و آن را به حضرت سلام‌الله‌علیها هدیه کنید؛ باشد که نظر لطفی کنند! 🔸 الهی کی شب هجران سر آید 🔸 امید عالم امکان بيايد 🔸 ببارد بر جهان باران رحمت 🔸 در آید آفتاب از ابر غیبت 🔸 ز هجر روی او جان بر لب آمد 🔸 سر آمد عمر و آن جانان نیامد ◻️
امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔻 دوست ندارم جوانانِ شما را جز در دو حالت ببینم: دانشمند یا دانش اندوز. 🔸 اگر جوانی چنین نکند، کوتاهی کرده و اگر کوتاهی کرد، تباه ساخته و اگر تباه ساخت، گناه کرده است و اگر گناه کند، سوگند به آن کس که محمّد صلی الله علیه و آله را به حق برانگیخت، دوزخ نشین خواهد شد. 📒"امالی طوسی، صفحه ۳۰۳" #روز_جوان #آوای_توحید
✅ ظهور چهرۀ ظاهرى و باطنى پيامبر (ص‏) 🌸حضرت علىّ‏ اكبر- ع - از جمله شخصيّت‏ هاى والاى نهضت حسينى است كه به حقّ، چون ستاره‏ اى درخشان در تاريخ كربلا مى ‏درخشد. ... [که] گفتار و رفتار متقابل حضرت سيّدالشّهدا -ع- و آن بزرگوار- روشنگر مقام والاى اوست 🌸 امام از هر كس- چه فعلى و چه قولى- تمجيد نمايد، به لحاظ كمالات و معنويّتى است كه در اوست، و اگر غير از اين باشد، با مقام عصمت امام سازگار نيست. 🌸كلام حضرت نسبت به علىّ اكبر- ع- كه مى‏ فرمايد: «أَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ.» سخن كمى نيست. مگر نه اين است كه خداوند دربارۀ رسول اللَّه- ص- فرمود: وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ‏ 🌸 و آيا خُلُقٍ عَظِيمٍ‏ غير از اتّصاف به صفات الهى، چيز ديگرى است؟! 🌸و آيا قرائت، و يا استشهاد سيّدالشّهدا- ع - در ادامۀ تعريف از فرزندش به آيۀ شريفۀ‏ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ ...* بيانگر مقام والاى على اكبر- عليه‏ السّلام- وبرگزيدگى وى بر عالمين نمى ‏باشد؟! آن چه از گفتار و رفتارِ حضرت دربارۀ على اكبر- عليه‏السّلام- تا زمان شهادت ديده شده، و نيز گفت و گوى على اكبر با پدر بزرگوارش، از عظمت روحى و مقام و منزلت آن دُرّ گرانمايۀ آل ابى‏طالب، و وصولش به كمال والاى انسانيّت حكايت مى ‏نمايد. 📚برگرفته از کتاب ، ص 227 تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️اولین است منتظرن😭 🌹 اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🙏التماس دعا 🥀💠🥀💠🥀💠🥀💠🥀💠🥀 در ماه شعبان هستیم👇 🌸✨جہت سلامتے پدر و مادرامون و آمرزش همہ پدر و مادرائے ڪہ بینمون نیستن خصوصا اونائیکہ ندارن ڪہ واسشون طلب آمرزش کنہ😭 🙏 ۳ صلوات🙏 روحشون شاد و یادشون گرامی 🙏 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 32:نکته ها و پیام های ت
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 33:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 20 سوره عبس ثُمَ‌ السَّبِيلَ‌ يَسَّرَهُ‌ ۱ - خداوند، پیمودن راه طاعت و حرکت در راه راست را، براى انسان ها آسان ساخته است. ◽️(ثمّ السبیل یسّره) «ال» در «السبیل» بیانگر ماهیت است. کلمه «السبیل» گرچه مطلق است، ولى به قرینه سیاق آیه - که در مقام بیان معذور نبودن کافران است - مراد راه طاعت خداوند است. ۲ - کفر کافران با وجود آسانى راه هدایت، توجیه ناپذیر است. (ما أکفره ... ثمّ السبیل یسّره) ۳ - هدایت انسان به راه راست و آسان ساختن سلوک آن، مهم تر از آفرینش اندام او است. (ثمّ السبیل) ◽️حرف «ثمّ» براى تراخى است و چنانچه جمله «ثمّ السبیل یسّره»، تفسیر جمله «قدّره» و بیان گوشه اى از تقدیرات الهى درباره انسان باشد; مراد تراخى رتبى خواهد بود; یعنى، آنچه بعد از ثمّ ذکر شده است، والاتر و ارجمندتر است. ۴ - توانمندى براى حرکت در راه اطاعت خداوند، از جمله مقدرات الهى در وجود انسان است. (فقدّره . ثمّ السبیل یسّره) ۵ - انسان، موجودى تکامل پذیر و آماده رشد (ثمّ السبیل یسّره) ◽️فراهم آوردن «راه» براى انسان و آسان سازى پیمودن آن، نشانگر این است که انسان، به گونه اى آفریده شده که کمالات خود را بالفعل دارا نیست و براى تحصیل آن باید راهى را طى کند. ۶ - فراهم بودن زمینه آشنایى با راه خدا و آسان بودن سلوک آن، نعمتى سزاوار شکرگزارى است. (قتل الإنسن ما أکفره ... ثمّ السبیل یسّره) ◽️چنانچه کفر در «ما أکفره» به معناى کفران نعمت باشد; آیات پس از آن - از جمله این آیه - درصدد بیان نعمت هایى خواهد بود که ناسپاسى آنها، موجب نفرین خداوند است. ۷ - توجه به آسانى سلوک راه هدایت، مانع کفرورزى به خداوند است. (ما أکفره ... ثمّ السبیل یسّره) ▫️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت و اعمال ماه شعبان 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۵ دقیقه 📥 حجم: ۱۱ مگابایت
05. moredi_2244- vazifeh montazeran--.mp3
2.59M
💠 ویژه برنامه 🔸 روز دوازدهم 🔸 وظیفه منتظران 🔹 پخش از شبکه های مختلف سیما از ابتدای فروردین
💠 وظیفه منتظران 🔸 وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ ابو بصیر از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) سؤال می‌كند كه ما اگر عصر غیبت را ادراك كردیم وظیفه ‌مان چیست؟ یك سلسله دستورات نظامی دادند فرمودند این است كه «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»[1] هر كدام از شما به اندازه یك تیر خودتان را آماده كنیم، این در بعضی از نصوص است «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»؛ منتها تیری كه ارتشی ‌ها و نظامی ‌ها دارند یك حساب است, تیری كه حوزویان و دانشگاهیان دارند قلم اینهاست كه ذات اقدس الهی به این قلم و مكتوبات این قلم سوگند یاد كرده است؛ اینكه فرمود من به قلم و مسطورات قلم سوگند یاد می‌كنم سرّش همین است ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.[2] مستحضرید كه سوگند خدا در مقابل بینه نیست، ما یك قسم داریم كه در مقابل بینه است در محاكم قضایی كسی كه مدّعی است باید بینه اقامه كند كسی كه منكر است، سوگند یاد می ‌كند، بینه یك طرف, سوگند یك طرف; ولی قسم ذات اقدس الهی به خود بینه است اگر كسی در روز روشن بگوید من به این آفتاب قسم, ادّعا می‌ كنم كه الآن روز است این به دلیل قسم خورده است نه در قبال دلیل، سوگند قرآن كریم به بینه است نه در قبال بینه! وقتی خدا سبحان به كتاب قسم می ‌خورد به مكتوبات قسم می‌ خورد; زیرا علم است و مكتوب است و سواد است و است كه جامعه را می ‌كند. من به قلم قسم می ‌خورم, من به نوشته‌ های قلم قسم می‌ خورم كه تو عقلانی حرف می ‌زنی؛ یعنی من به دلیل قسم می ‌خورم. این‌ چنین نیست كه سوگندهای خدا در قبال بینه باشد او متن بینه را آفریده است. بنابراین وظیفه همه ما آن است كه در عصر غیبت هر كدام از ما آنچه دینی_جامعه را تأمین می ‌كند فراهم كنیم, این مطلب اول. 🔸 زراره عرض می ‌كند وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود دعا! اما دعایی كه آدم را باسواد كند. یك وقت دعا این است كه خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این دعا برای همه است، عوام هم این دعا را می ‌كنند، اما دعای حوزویان و دانشگاهیان این است كه خدایا ما را باسواد كن! عرض كرد دعای ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود همین دعا بگو «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی»[3] این یك برهان لِمّی است، ما رهبر را برای این نمی ‌خواهیم كه كشور ما را حفظ كند! حرف بسیار لطیفی مرحوم خواجه طوسی نسبت به شیخ ‌الرئیس دارند، فرمود: مردم امام را نمی‌ خواهند تا دنیایشان تأمین باشد! اكثر و بیش از ماها كسانی هستند كه نه خدا را قبول دارند نه قیامت را قبول دارند. حرف مرحوم خواجه این است كه ما امام و پیغمبر را نمی‌ خواهیم برای اینكه زندگی دنیایمان راحت باشد، ما برای اینكه این هفتاد سال خوب زندگی كنیم كه رهبر نمی ‌خواهیم، ما یك هستیم، ما از جایی آمدیم كه نمی ‌دانیم كجاست, به جایی می ‌رویم كه هیچ از آن خبری نیست، ما یك راهنما می‌ خواهیم! ما فهمیدیم كه انسان, مرگ را می ‌میراند، نه بمیرد! این را دین به ما آموخت كه انسان, مرگ را اماته می ‌كند نه به عكس, ما مرگ را می‌ میرانیم. بیان خدا در قرآن كریم این نیست كه «كلّ نفس یذوقها الموت» هر كسی را مرگ می ‌چشد، بیانش این است ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[4] روشن است كه هر ذائقی مذوق را هضم می‌ كند نه مذوق ذائق را! ما مرگ را هضم می‌ كنیم و او را از پا در می ‌آوریم و او را می ‌میرانیم و پایدار می ‌شویم و دیگر هیچ! پس ما رهبری را, دین را, امام را برای این می‌ خواهیم كه موجود ابدی هستیم، یك راه می‌ خواهد این راهنما می‌ طلبد. [1] . الغیبة (للنعمانی), ج۱, ص۳۲۰؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج6، ص170. [2] . سوره قلم، آیه1. [3] . کمال الدین وتمام النعنة، ج2، ص342. [4] . سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1393/03/22