eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
گاهی بدنیست باطنمان رو هم در آیینه براندازکنیم آیا باطن ما به انسان شبیه است ؟یاترکیبی از حیوانات مختلف ؟
سالگرد شهادت مسافرهای IR655 روزی که آمریکا رذالتِ خودشو در حد اعلا نشون داد روزی که حقوق بشر برای ما ایرانی‌ها دفن شد. الان بعد از گذشت ۳۰سال از اون جنایت آنچنان محکم و مقتدر رو پای خودمون ایستادیم که پهپاد غرب وحشی رو ساقط میکنیم و هیچکس جرات نفس کشیدن نداره به این میگن عزت...✌️
📌 خانواده‌ی خوب یعنی: زن و شوهری که با هم مهربان باشند، با وفا و صمیمی باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند، رعایت همدیگر را بکنند،مصالح همدیگر را گرامی و مهم بدارند.
📌 🔰 از کلیدهای ارتباطی استفاده کنید نه از قفلها 🔷 زمانی که شما درباره موضوعی از همسرتان انتقاد می کنید. 🔷 زمانی که قضاوت یا ادراک تان نسبت به وی را بیان میکنید. 🔷 زمانی که شما چیزی را به همسرتان گوشزد می کنید. 🔴 شما در حال استفاده از قفل ها هستید که سرانجام به مشاجره ختم می شود❗️ ✅ اما کلید ها فضای گفت وگو را، هرچند غمگین یا منفی باشد، به سوی باز شدن و یافتن راه حل پیش می برد. ✅ وقتی شما از احساس و انتظارات تان صحبت و بیان می کنید به چه چیزهایی نیاز دارید، هم به خاطر بیان احساس تان سبک و راحت می شوید و هم به همسرتان نشان می دهید که چه کار باید بکند.
💠 🌀 💠 🌀 💠 ➖احکام معاملات ➖ ❓سوال: ⚜ ده میلیون تومان دارم می خواهم به کسی بدهم و از او سود بگیرم چطور معامله کنم که سود حلال باشه؟ 💠 پاسخ: 👈 ابتدا باید از کسی که می خواهیم پول را به او بدهیم بپرسیم که برای چکاری به این پول نیاز دارد. 😯 اگر قرض بدهیم به شرط سود ربا و حرام است ⛔️.همینطوری هم ده میلیون بدهیم و 12 بگیریم هم حرام است 📛 مگر اینکه در قالب یک قرارداد شرعی باشد که توضیح آن در ذیل می آید: ✌️عقود از نظر شرعی بر دو قسم هستند: ✍ 1- قراردادهایی که در همان ابتدای قرارداد می شود سود قطعی را شرط کرد مثل فروش نسیه یا اجاره به شرط تملیک و .. ✍ 2- قراردادهایی که تعیین سود قطعی صحیح نیست.🔻 مثل وکالت مضاربه و مشارکت. مثلا اگر او گفت برای خرید خانه یا خودرو یا امثال اینها به پول نیاز دارد می توانیم با اوقرارداد فروش اقساطی ببندیم به این معنا که به او بگوییم با این ده میلیون یک دانگ خانه را به نیت من بخر و بعد از طرف من به خودت یکساله به 12 میلیون بفروش این سود بابت فروش اقساطی است و می شود قطعی شرط کرد و مشکلی ندارد. ↙️ اما اگر نیاز او خرید کالا نیست بلکه برای تولید یا تجارت یا احداث به پول نیاز دارد می توانیم به 2 نوع با او معامله کنیم. 💯 1- قرارداد وکالت: بگوییم تو از طرف من وکیل با پول من کار کن و هر مقدار سود بدست آوردی دستمزدت را بردار (مثلا ده درصد) دستمزد تو و مابقی سود را به من برگردان. 💯 2- قرارداد مشارکت که هم برای تولید و هم برای تجارت و .. کاربرد دارد به او بگویید من ده میلیون را به شما می دهم و در این فعالیت تولیدی یا تجاری با شما شریک می شوم هر مقداری از پول من سود بدست آمد سود را براساس توافق قبلی تقسیم می کنیم(مثلا بگوییم نصف نصف یا بگوییم یک سوم تو دوسوم من و غیره) 👌چند نکته: ✳️ 1- در این دو قرارداد سود انتظاری است و تعیین سود قطعی صحیح نیست ولی به نحو علی الحساب تعیین شود و بعد حساب دقیق یا مصالحه شود مشکلی ندارد. ✳️ 2- در این دو دسته قرارداد(وکالت و مشارکت) تضمین اصل سرمایه اشکالی ندارد.یعنی می توان به کسی که به او پول می دهیم شرط کنیم اگر ده میلیون را تلف کردی باید آن را از مال خودت جبران کنی. ولی سود را نمی شود تضمین کرد مثلا نمیشود گفت اگر سود کردی یا نکردی باید مثلا 20 درصد به من سود بدهی. 📚 منبع: رساله مراجع احکام فروش نسیه وکالت و مشارکت 🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🌹خاتون مُلک ارض و سما إشفعی لنا 🌹محبوبه‌ی حبیب خدا إشفعی لنا 🌹آرامش و قرار دل ثامن الحجج‌ 🌹ای زینب امام رضا إشفعی لنا 🌸میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک باد.
. ❇️ امام جواد عليه السلام : مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ ، فَلَهُ الجَنَّةُ ؛ هر كس قبر عمّه ام (حضرت معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند ، بهشت پاداش او است .
✅ ما نگاه كردن را نياموخته‌ايم 🔶استاد علی صفایی حائری: دربارۀ سليمان آمده كه: «نِعْمَ‌ الْعَبْدُ انَّهُ‌ أَوّابٌ‌ ١» ، سليمان اسير نعمت‌ها نمى‌شد، «أوبه» و بازگشت داشت.اگر به سفر و به ديدار نعمت‌ها مى‌رفت و در اين سفر نعمت‌هايى را تحصيل مى‌كرد، مشغول به نعمت‌ها نمى‌ماند. ما نگاه كردن را نياموخته‌ايم كه چگونه بايد نگاه كنيم. اين همه پديده‌ها از جلوى ما مى‌گذرد، اين همه حوادث مى‌آيد و مى‌رود. مى‌بينيم كه او پير شده، مى‌بينيم كه او جوان شده، مى‌بينيم يكى دعوا مى‌كند، مى‌بينيم يكى شادى مى‌كند، مى‌بينيم كه بشقاب‌هاى خالى را مى‌برند، مى‌بينيم كه آشغال‌ها را رها مى‌كنند، همۀ اينها را مى‌بينيم؛ اما چه شده با وجود اينكه اين همه را مى‌بينيم، ولى بهره‌اى نمى‌گيريم و متنبّه نمى‌شويم. قرآن تعبيرش اين است: شما مى‌بينيد كه بارشى هست و سبزه‌اى هست و رنگارنگى‌اى هست و بعد هم، خشكى هست و عتاب هست و آخر سر هم عذاب ١؛ يعنى دارند به ما ياد مى‌دهند چگونه نگاه كنيم كه تحول را ببينيم و نگاه جامعى پيدا كنيم... استاد ما مى‌گفت: شما نگاه كنيد به اين زن‌هاى هنرپيشه و فتنه‌هايى كه جوان‌ها را ضايع مى‌كنند و آنها را به خودشان جذب مى‌كنند، همين‌ها كه دل همۀ جوان‌ها را سوزانده‌اند و عكس‌هايشان را در گوشه و كنار اتاق‌هاى اين و آن مى‌بينيد. همين را مى‌بينيد كه ازدواجش يك هفته دوام نمى‌آورد. ايشان مى‌گفت: ما يك مقدار را مى‌بينيم، ما از يك كادر مشخص، به يك مقدارى از زيبايى اين نگاه مى‌كنيم: اين موى سر، اين نگاه، اين پا، آن كفش، آن كلاه جاذبه دارد و مى‌برد؛ ولى وقتى كه فردا بد اخلاقى‌اش را ببينى، فردا خوابش را ببينى، فردا ببينى كه او هزار تا مشكل دارد، حتى شوهرش هم نمى‌تواند او را نگه بدارد. همانى كه تو براى او مى‌سوختى. ما اين نگاه جامع را نياموخته‌ايم، اين است كه حسرتِ‌ نعمت‌ها ما را اسير مى‌كند و در نعمت‌ها ذلیل میشویم. 📚 ص۲۷ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌹کانال حقیقت ناب🌹 🆔https://sapp.ir/sajjadi313 👆👆👆👆 لطفا منتشر کنید تا در کمک به دیگران موثر باشید
💠 حدیث روز ❇️ معلم و برادر بزرگ در حکم پدر هستند 🔵 امام رضا (علیه السلام) 💎 مُعَلِّمُ الْخَیرِ وَ الدِّینِ یقُومُ مَقَامَ الْأَبِ وَ یجِبُ لَهُ مِثْلُ الَّذِی یجِبُ لَهُ فَاعْرِفُوا حَقَّه 💎 معلم خیر و آموزنده دین به مثابه پدر است و رفتاری همچون رفتار با پدر نسبت به معلم واجب است پس حق معلم را یاد بگیر و آن را به موقع، ادا کن. 📚 بحار الأنوار/ جلد 71 / صفحه 76
🔸 برداشت های نادرست از احکام👇 🌹🌹حلال یا حرام 👈در برابر هر کار حرامی راه های حلال و مجاز وجود دارد، ⛔اما برخی از مردم به دنبال راه های غیر مجاز هستند. به عنوان مثال; 👈سود از راه کسب و تولید مجاز است ولی برخی به دنبال سود ربوی هستند! 👈خداوند همه فلزات را حلال کرده به جز طلا، اما بسیاری از مردها به دنبال آن می روند! 👈خداوند خوردنی های فراوانی را حلال کرده، اما برخی از مردم به دنبال حرام ها می روند! 🌸گفتنی های حلال و مجاز فراوان است، اما برخی به دنبال گفتنی های حرام هستند! 👈دیدنی ها و شنیدنی های حلال بسیارند، اما برخی به دنبال دیدنی ها و شنیدنی های حرام اند! 🌱
﷽؛ 🌹 و 🌹 🏵 اَسْئَلُك يا غافِرَ الذَّنْبِ الْكَبيرِ، وَ يا جابِرَ الْعَظْمِ الْكَسيرِ، اَنْ تَهَبَ لِى مُوبِقاتِ الْجَرآئِرِ، 🏵 وَ تَسْتُرَ عَلَىَّ فاضِحاتِ السَّرآئِرِ، وَ لا تُخْلِنى فى مَشْهَدِ الْقِيامَةِ مِنْ بَرْدِ عَفْوِكَ وَ غَفْرِكَ. 🌼 اى آمرزنده گناه بزرگ و اى پيوند دهنده استخوان شكسته، از تو مى خواهم كه جنايات آزاردهنده ام را ببخشى، 🌼 و اسرار رسوا كننده ام را بپوشانى، و در روز قيامت مرا از لذّت گذشت و آمرزشت محروم نگردانى. 📚 مفاتیح الجنان ، مناجات التائبین 👌 مناسب برای و و نماز. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🌹کانال حقیقت ناب🌹 🆔https://eitaa.com/sajjadi313 👆👆👆👆 لطفا منتشر کنید تا در کمک به دیگران موثر باشید
💠 اهداء جایزه مسابقه از محل وجوه دریافتی از شرکت کنندگان 🔻 سوال: در دانشگاه ما مسابقه ای رایانه ای برگزار شد که از داوطلبان شرکت در مسابقه مبلغی تحت عنوان ورودی گرفته شد و در پایان از همین مبلغ هدیه ای به نفر برنده داده شد. آیا این مسابقه حکم قمار را دارد؟ ◀️ پاسخ: 👇 🌸 امام خامنه ای: اگر از بازنده چیزی بگیرند که به برنده بدهند، همان شرط بندی حرام است؛ لکن اگر برگزارکننده مسابقه، مبلغی را از شرکت کنندگان به عنوان حق الزحمه و شرط شرکت در مسابقه برای خودش دریافت کند، و بعد از مالکیت، با مال خود جایزه بخرد، مانعی ندارد. [1] 🌸 آیت الله مکارم: در فرض سوال دریافت جایزه، جایز نیست. [2] 🌸 آیت الله سیستانی: اشكال ندارد. [3] 🌸 آیت الله وحید: چنانچه دادنِ آن مبلغ، به هدف احتمال برنده شدن و بردن جایزه باشد این معامله حرام است و باطل است و اگر این گناه را مرتکب شد و قرعه به نامش درآمد چنانچه موسسه مذکور دولتی یا به شرکت دولت و مردم باشد تصرف در آن جایزه حرام است و اگر موسسه کاملا خصوصی است چنانچه صاحبان پول راضی هستند به تصرف چه معامله باطل باشد چه صحیح، تصرف در آن جایزه جایز است و در صورتی که رضایتِ همه ی آنان إحراز نشود تصرفِ در آن جایزه حرام است و اگر دادنِ آن مبلغ به قصد مجانی و شرکت کردن در یک کار خیر باشد نه به قصد جایزه بردن، اشکالی ندارد و تصرف در جایزه حلال است و اگر دادنِ آن مبلغ، به عنوان قرض دادن به آن موسسه است به نحوه ای که مالیت آن پولی که داده محفوظ بماند و خود را ذی حق می داند در پس گرفتن پولش بعد از قرعه کشی ولی پول را داده به شرط این که اگر در قرعه کشی برنده شد آن موسسه به او جایزه بدهد، در این فرض این معامله ربوی و حرام است و در این فرض گرفتن جایزه حرام است و نمی تواند در آن تصرف نماید. [4] ---------------------- 💠 💠 از محل از ◀️ پی نوشت: 👇 [1]. پايگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، احکام ورزش. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9712220040. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 800912. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید.
📚 معرفی یک کتاب خواندنی به مناسبت روز دختر 💐 کتاب «دختران آفتاب» با استفاده از سبک «داستان‌مقاله» به بررسی و نقد و رد و اثبات مؤلفه‌ها و مباحث و شبهات حوزه‌ی زن و خانواده و جامعه می‌پردازد و می‌توان گفت از موفقیت زیادی در این زمینه برخوردار است. مباحث در حین برگزاری یک اردوی ده‌روزه‌ی دخترانه‌ی دانشجویی از دانشگاه تهران اتفاق می‌افتد که به‌قصد زیارت امام رضا علیه‌السلام راهی مشهد شده‌اند. به مناسبت‌های مختلف و اتفاقاتی که می‌افتد، موضوعات مطرح و بررسی می‌شوند و به نتیجه می‌انجامند. 👇👇👇 دختران آفتاب.pdf
Dokhtaran_aftab.pdf
1.94M
پی دی اف دختران آفتاب
⁉️ سوال: آیا پوشیدن مانتو، شلوار و مقنعه براى زن بهتر نیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ❌ مانتو و شلوار وقتى مىتواند به عنوان حجاب اسلامى شناخته شود كه از ویژگیهاى زیر برخوردار باشد: 1️⃣ گشاد و بلند باشد به گونهاى كه تمام برجستگیهاى بدن را بپوشاند؛ 2️⃣ تمام بدن به جز دستها تا مچ را دربر گیرد؛ 3️⃣رنگ و دوخت آن به گونهاى نباشد كه گمراه كننده باشد؛ 4️⃣مقنعه یا روسرى به گونهاى باشد كه سر و گردن و سینه - به جز صورت - را به طور كامل بپوشاند. ❗️اگر پوشیدن مانتو و مقنعه با رعایت کامل این شرط همراه باشد و هدف ان آسانی و سهولت در کار وویا رفت و آمد باشد و مقدما برای بد حجابی نباش ،از نظر اسلام حجاب شرعی است. ---------------------
🌸امام رضا علیه السلام: 💐هر كس حضرت معصومه عليها السلام را در قم زيارت كند ، چنان است كه مرا زيارت كرده است💐 📚 كامل الزيارات ، ص۵۳۶
میخوانی: " وقَد مَنعتَ النّاسَ أن یَدخُلوا الًا بإذنه " و چه شیرین تر  که وارد میشوی و میفهمی  تو یکی از همان هایی هستی که اجازه ورود پیدا کرده ای ... و من باور دارم که "یَسمعون کلامی" اذن میدهی آقا؟؟ من و این دل هوایی..... ارباب‌دلِ‌فُطرسی‌ام‌ همه‌ی‌قسم‌هارادورزده خودت‌بیاویک‌قسم‌یادِمن‌بده‌که‌ دلت‌پیشِ‌آن‌گیرکند.... يافاطربـِحَقِّ‌فـاطمة.... يک‌سحروقت‌اذان‌صحن‌اباعبدلله بیتاب‌شدم‌حضرت‌معشـوق‌كجایی؟ فاصله‌ی‌بین‌الحـرمیـن‌خطای‌دیداست.. شب‌زیارتی فاخلع‌نعلیک یک‌خط‌روضه‌برای‌آه‌دل‌در‌شب‌زیارتی‌ارباب : از تیرهای حرمله یک تیر مانده بود آن هم نشد حـرام بماند بقیه‌اش! هر کس که زخمی از عـلی و ذوالفقار داشت؛  آمد به انتقام... بماند بقیه‌اش..! صـلی‌الله‌عليک‌يا‌صاحب‌الزمان عج اللهم‌عجل‌لوليک‌‌الفرج
🍃کریم قبیله آدم کسی که شبیه تو نیست بود و نبودش در این دنیا چه فرقی دارد؟ نه، فرق دارد. کسی که شبیه تو نیست در این دنیا نباشد بهتر است. بودنش را چه فایده! باشد و سد راه رسیدن به خدا باشد می‌شود آفت این دنیا که باید دست به دعا برداشت برای رفتنش. اصلاً مرا چه کار به دیگران که به خدا می‌رسند یا نه من دلم نگران توست. کسی که مدعی محبّت توست وقتی که شبیه تو نیست با بودنش تو را آزار می‌دهد آقا! حرف‌هایش کارهایش فکرهایش همه مایۀ اذیت تو می‌شوند. نگاهش می‌کنی غصّه می‌خوری حرف‌هایش را می‌شنوی دلت پر از غم می‌شود. فکرهایش را که برای این و آن باز می‌کند گویی در شادی را به روی تو می‌بندد. چرا این قدر غصّه می‌خوری آقا؟! این غصّه‌ها زبانم لال اگر بلای جانت شود چه خاکی به سر باید کرد؟ ما شبیه تو نمی‌شویم که نشویم سر تو به سلامت ای تنها ذخیرۀ خدا روی زمین! آقای مهربانی‌ها! می‌خواهم امشب با خدا معامله‌ای کنم اگر می‌شود میانجی معاملۀ ما خودت باش. حالا که من شبیه تو نیستم و مایۀ غم و غصّه شده‌ام برای تو می‌خواهم به خدا التماس کنم هر چه قدر از عمر من مانده را بردارد و بگذارد روی عمر تو. این طور خیر دنیا و آخرت را با خودم همراه می‌کنم. اگر خدا این التماس را قبول کند وقتی که می‌خواهم از دنیا بروم از فرشته‌ها خواهم شنید: خوش به حالش که عاقبت بخیر از دنیا رفت. رفت تا مولایش بیشتر در این دنیا بماند. مگر از این عاقبت بهتر هم می‌شود؟! تو کریمی، کم ما را زیاد می‌بینی روغن ریخته را نذر تو می‌شود کرد. پس بیش از این نگذار عمرم تلف شود یا مرا شبیه خودت کن یا باقی عمرم را بنویس به نام خودت. شبت بخیر کریم قبیلۀ آدم!
✅ حدیث روز ❇️ بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ سُئِلَ الاِْمامُ الرِّضا(عَلَیْهِ السَّلامُ) عَنْ خِیارِ الْعبادِ؟ فَقالَ: أَلَّذینَ إِذا أَحْسَنُوا إِسْتَبْشَرُوا، وَ إِذا أَساؤُوا إِسْتَغْفَرُوا وَ إِذا أُعْطُوا شَکَرُوا، وَ إِذا أُبْتِلُوا صَبَرُوا، وَ إِذا غَضِبُوا عَفَوْ . از امام رضا(علیه السلام) درباره بهترین بندگان سؤال شد حضرت فرمودند: آنان که هر گاه نیکى کنند خوشحال شوند، و هرگاه بدى کنند آمرزش خواهند، و هر گاه عطا شوند شکر گزارند و هر گاه بلا بینند صبر کنند، و هر گاه خشم کنند درگذرند. 📚 مسند الامام الرضا علیه السلام، ج 1، ص 284
✂️ برشی از یک کتاب اگر می خواهی هدف کسی را عوض کنی، باید《بینش 》او را نسبت به《اندازه و قدرش》کم یا زیاد کنی ، و《قدر》هم با《مقایسه ها》فهمیده می شود . انسان در مقایسه خود با پدیده ها ، تفاوت خود را با آنها می بیند . کسی که قدر و ارزش خود را فهمید ، دیگر هدفی کمتر از خودش انتخاب نمی کند . اگر من بدانم که هستم ، می توانم بفهم برای چه باید باشم . 📚 حرکت، علی صفایی حائری_ص۳۰
📌 💌 مسئله‌ی مادری، همسری، خانه و خانواده، بایستی مبنا باشد شمااگربزرگترین متخصص پزشکی هم بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است شما باید کدبانوی خانه باشید رهبرانقلاب
🌺 بهترین روش تربیت فرزند این است که در آغوش و محبت مادر پرورش پیدا کند. زنانی که فرزند را از چنین موهبت الهی محروم می‌کنند، اشتباه می‌کنند.
📜نامه آیت الله قاضی در ورود به ماه ذی القعده بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔻تنبّه فَقَد وافَتکم الأشهرُ الحُرُم 🔹تیقّظ لکی تزدادَ فی الزاد و اغتنِم 🔻فَقُم فی لیالیها و صُم من نهارها🔹لِشُکر إلهِ تمّ فی لطفه و عم 🔻وَ لا تهجعَنْ فی اللیلِ إلا أقله 🔹تَهجّد و کم صبّ من اللیل لم یَنم 🔻و رتّل کتاب الحقّ و اقرأهُ ماکثا🔹بأحسنِ صوت نورهُ یُشْرِقُ الظُّلَم 🔻فلَم تَحظ بَل لم یَحظ قِط بِمثلِه🔹و أخطأ مَن غَیر الذی قُلتُه زعَم 🔻و سلّم على أصلِ القُرآن و فَصلِه🔹بقیةِ آلِ اللّهِ کن عَبدَهُ السّلم 🔻فَمن دانَ للرَّحمنِ فی غیرِ حُبِّهِم🔹فقد ضل فی إِنکاره أعظمَ 🔻فَحُبُّهُم حُبُّ الإلهِ استَعِذبه🔹هُمُ العُروةُ الوُثقى فَبِالعُروَةِ اعْتَصِمْ 🔻و لا تکُ باللاهی عَنِ القولِ و اعْتَبِر🔹معانیهِ کی تَرقى إلى أرْفَع القِمَمْ 🔻علیکَ بذکرِ اللّه فی کل حالةٍ🔹و لا تن فیه لا تَقُل کیفَ ذا و کم 🔻فهذا حِمى الرحمنِ فادْخُل مراعیا🔹لِحُرُماتِهِ فیها و عَظَّمه وَ التَزِمْ 🔻فَمَن یَعْتَصِم باللّه یُهدَ صِراطَه🔹فإن قُلتَ ربّی اللّه یا صاحِ فاسْتَقِمْ 🔻خداوند متعال فرماید: «وَ مَنْ یعْتَصِمْ بِاللّٰهِ فَقَدْ هُدِی إِلىٰ صِرٰاطٍ مُسْتَقِیمٍ»و فرمود: «وَ اِسْتَقِمْ کمٰا أُمِرْتَ»؛ و فرمود: «إِنَّ اَلَّذِینَ قٰالُوا رَبُّنَا اَللّٰهُ ثُمَّ اِسْتَقٰامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ اَلْمَلاٰئِکةُ»  🔻برادران عزیز هوشیار باشید-خداوند شما را توفیق طاعت دهد-که وارد ماه‌هاى حرام مى‌شویم؛ نعمت‌هاى خداوند بر ما چه بزرگ و کامل است؛ آنچه-قبل از هر چیز- بر ما واجب است توبه‌اى همراه با شرط و شروط مخصوص به خود و نمازهاى معروف به آن، و آن‌گاه دورى جستن از گناهان کبیره و صغیره در حد توان است. 🔻پس شب جمعه-در شب جمعه یا روز آن-یا روز یکشنبه نماز توبه را به پا دارید و سپس آن را روز یکشنبه‌ی دوم ماه تکرار کنید. 🔻سپس مراقبت صغرى و مراقبت کبرى، محاسبه و معاقبه را به آنچه شایسته‌تر است و آن طریق که بهتر است انجام مى‌دهید، که در آنها یادآورى و تذکر است براى کسانى که خواهان یادآورى و داراى ترس مى‌باشند؛ سپس از صمیم قلب نیت کنید و بیمارى‌هاى گناهان خود را معالجه نمائید و به‌وسیله استغفار نابسامانى‌هاى درون خود را سامان دهید. 🔻و بپرهیزید از هتک حرمت‌ها. زیرا هرکس چنین کند، اگرچه خداوند کریم او را هتک نکند، اما از او هتک حرمت خواهد شد. 🔻چگونه مى‌توان دلى را که شک و شبهه پریشان نموده است رها کرد و آن را به راه راست هدایت نمود و آن را از سرچشمه زلال سیراب کرد؛ باید از خدا کمک بگیریم که اوست بهترین یارى‌دهنده. 🔹🔹🔹🔹🔹  ۱. خود را به انجام فرائض در بهترین اوقات آن، با نوافل آنکه مجموعاً پنجاه و یک رکعت مى‌شود، مکلف نمائید. و اگر ممکن نشد چهل و چهار رکعت بخوانید. و هرگاه گرفتارى‌هاى دنیوى شما را مشغول داشت این نباید کمتر از نماز (اوابین) که همان هشت رکعت نافله ظهر است، باشد. ۲. نوافل را بجا آور مخصوصاً نماز شب را که چاره از آن نیست. عجب مى‌دارم از آن‌کس که کمال مى‌طلبد اما شب‌زنده‌دارى نمى‌کند. سراغ نداریم که کسى بدون آن به کمالاتى رسیده باشد. ۳. قرآن کریم را با صداى نیکو و حزن‌انگیز به هنگام شب تلاوت نمائید که شراب مؤمن است. ۴. وردهاى معمول را که همواره در اختیار شما است انجام دهید و سجده‌ی معروفه را از پانصد تا یک هزار ملازم باشید. ۵. همچنین به زیارت هرروزه حرم مبارک حضرت على (علیه السلام) -براى کسانى که مجاور هستند-و رفتن هرچه بیشتر به مساجد معظمه و سایر مساجد ملتزم شوید، که حالت مؤمن در مساجد مانند ماهى است در آب.  6. و هرگز بعد از نمازهاى واجب تسبیح حضرت صدیقه (صلوات‌الله علیها) را ترک نکنید که آن ذکر کبیر است و لااقل در هر مجلسى یک دوره آن ترک نشود. ۷. و دعاى فرج جهت ظهور حضرت حجت (صلوات‌الله علیه)، به هنگام قنوت وتر بعد از نوافل شب و بلکه در هر روز و در همه دعاها، از ضروریات است. ۸. خواندن زیارت جامعه-منظور جامعه کبیره است-در هر روز جمعه از دیگر ضروریات است. ۹. تلاوت قرآن کریم کمتر از یک جزء نباشد. ۱۰. دوستان نیکوکار را زیاد ملاقات کنید، که آنان برادران راه و همراهان تنگه‌ها هستند. ۱۱. و اهل قبور را به هنگام روز، یک در میان، زیارت کنید؛ شب به زیارت قبور نروید.  🔻ما را چه به دنیا که مغرور بدارد ما را؛ آن ما را گرفتار نموده و به خود مى‌کشاند، در حالى‌که از آن ما نیست. طوبى و خوشى دائم براى کسانى که بدن‌هاى آنها در عالم خاکى است اما دلهایشان در لاهوت (یعنى در عالم احدیت و عزّ پروردگار) است؛ آنان عده محدودى هستند اما واقعیت و اصالت آنها بیشتر و افزون‌تر است. من آنچه را مى‌شنوید مى‌گویم و از خدا آمرزش می طلبم. متن نامه + ترجمه 👇👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=27355
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آیا زیاد گفتن ذکرهايي مثل لااله الاالله، سبحان الله، الحمد الله استغفرالله، صلوات ، برای انسان عوارض دارد؟ ✍️پاسخ: ✅اذکار را انسان براي تقرب به خدا مي تواند بگويد فرقي ندارد چه ذکري باشد، هر ميزان که مي خواهد و يا توان دارد مي تواند بگويد و مشکلي هم ندارد . چنانکه در ذکر هايي که ذکر کرديد اينگونه است و گفتن اين اذکار مشکلي ندارد). 🌱اما گاهي همين اذکار را به نيت ذکر خاص و دستور ويژه با اعداد خاص و کيفيت خاص بيان مي کنيم که جنبه عمومي نيز نداشته که در اين صورت طبق نظر برخي حتما بايد زير نظر استاد سلوک باشد و الا ممکن است تبعات منفي در پي داشته باشد. مثلا ذکر يونسيه را در زمان خاصي با عدد خاصي (که بعضي از عرفا به شاگردان خاص خود تعليم دادند،) اگر ما اين ذکر را به همان کيفيت بگوييم عوارض خواهد داشت. 🌱ذکر خاص از جهت کميت و کيفيت انجام با اذکار عامي که بصورت عمومي در منابع معتبر ديني دستور داده شده است متفاوت است . 👈ذکر به دو گروه تقسيم مي شود: 1. اذکار خاص 👈براي گفتن اذکار خاص که داراي عدد و وقت مشخص مي باشد، بايد از استاد اهل فن و راه پيموده اجازه گرفت. علتش اين است که: 🗞الف- با گفتن اين اذکار حالاتي براي انسان پيش مي آيد که بايد اين حال به استاد عرضه شود تا انسان را از آن حال عبور دهد و مانع توقف شاگرد و بروز مشکل نشود. 🗞ب- چون اين اذکار جنبه داروي خاص دارند، با توجه به روحيات و نياز و نقص شاگرد تجويز مي شود.از تجويز خود سرانه بايد پرهيز نمود تا گرفتار عواقب آن نشود. موفق باشيد.
📘بخش هایی از کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام 🔺صفات پیامبر در روایات اهل بیت(علیهم السلام) شیخ صدوق در کتاب 《معانی الاخبار》؛ امام حسین(ع) فرمود: 💠 از پدرم پرسیدم رفتار رسول الله (ص) در درون منزل چگونه بود؟ فرمود: با اجازه وارد می شد، وقت خود را سه بخش می کرد: بخشی برای خدا و بخشی برای خانواده و بخشی برای خود،نیاز نیازمندان را بر طرف می کرد و به اصلاح امورشان می پرداخت،مردم برای طلب علم نزد او می آمدند و جز با کلامی شیرین و جانی هدایتگر خارج نمی شدند... 💠 پرسیدم،رفتار رسول خدا در بیرون از منزل چگونه بود؟ حضرت علی(ع) فرمود: رسول خدا زبان نمی گشود مگر به آنچه لازم بود،از اصحابش دلجویی می کرد و اخبار مردم را از مردم می گرفت،نیکی را تحسین و تقویت می نمود و زشتی را قبیح و پست می شمرد،راهش میانه بود و از اختلاف دوری می کرد،در نزدیکترین به مردم بهترین آنها بود... 💠پرسیدم در مجالس چگونه بود؟ نشست و برخاستش با یاد خدا بود و به هیج نقطه خاصی دل بسته نمی شد،هرگاه به مجلسی وارد می شد در انتهای صف می نشست و به این روش فرمان می داد،هرکه چیزی از او‌ می خواست یا به خواسته اش می رسید و یا دلخوش باز می گشت، مجلسش جایگاه بردباری و حیا و صداقت و امانت بود و صداها در آن بلند و حرمتها شکسته نمی شد،کهنسالان را محترم و خردسالان را عزیز می شمرد... 💠پرسیدم روش پیامبر با همنشینانش چگونه بود؟ گشاده روی و نرم خوی و خوش برخورد بود، تند خوی، فحاش، نعره کش نبود،هیچ کس را عیبجوئی نمی نمود و لغزشها و پنهان کسی را دنبال نمی کرد، خودش را از سه چیز رهایی داده بود: جدال و پرگوئی،مراء و خود نمایی،پوچی و بیهودگی، سخن کسی را تا آنجا که از حد خود تجاوز نمی نمود قطع نمی کرد... 📕نقش عایشه در تاریخ اسلام ج ۴ ص ۲۷۹ الی۲۸۱