نمونه ای از سوء استفاده گسترده کانال ها و سایت های آتئیست و ضد اسلام از سخنان سید کمال حیدری درباره «چالش های پیش روی دین در مواجهه با کرونا»👇👇
لینک فایل های زیر در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/78
آقای حیدری ظاهرا افکار عمومی جوامع متدین را بازیچه و به مسخره گرفته است. ایشان بعد از سوء استفاده های سایتهای الحادی و ضد دین و مواجه شدن با اعتراضها و پاسخها تا حدي از مواضع خود عقب نشيني كرد و بیانیه داد که من منظورم طرح سوال بوده است 👇👇
ابوالفضل ساجدی
آقای حیدری ظاهرا افکار عمومی جوامع متدین را بازیچه و به مسخره گرفته است. ایشان بعد از سوء استفاده ها
❇️ بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و صلوات بر نبی مکرّم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و اهل بیت (علیهم السلام)
🔸 در پی نشر و انعکاس گسترده بیانات بحثبرانگیز آیت الله حیدری درباره "چالشهای پیش روی دین و مدرنیته، در مواجهه با ویروس کرونا" به ویژه در فضای مجازی و همه برنامه های ارتباط جمعی، محافل علمی و عموم مردم، اشاره به چند مطلب در این باره ضروری می نماید.
1️⃣ سخنان آیت الله حیدری درباره کرونا که در قالب یک کلیپ تصویری از سوی سایت و کانال رسمی تلگرام ایشان منتشر گردید، در میان مردم و اهل علم، مباحث و مناقشات فراوانی را از سوی موافقین و مخالفین برانگیخته است، به نحوی که عده ای زیادی را بر آن داشته تا در مقام آگاهی از پاسخ این سؤالات از سوی نهادها و مؤسسات دینی از جمله خود ایشان بر آیند.
2️⃣ باید توجه داشت که بر اساس روش دین شناسی آیت الله حیدری در سال های اخیر، به خود دین و مکتب تشیّع، اشکالی وارد نبوده، بلکه به باور وی اصل دین، قرآن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) همواره به عنوان بهترین گرهگشا و حلکننده مشکلات کلان فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری بوده و معرفی شده است، بلکه این فهم، برداشت و قرائت نادرست و نامعقول برخی از عالمان دین است که گاهی ناکارآمد و نقدپذیر می باشد.
پس نباید بین حقیقت دین و مکتب - به مثابه یک نظام فکری و عملی کامل و کارآمد -، و برداشت های علما از دین - به عنوان مجموعه ای نظرات و اجتهادات بشری که خطاپذیر بوده و گاهی چهره نورانی اسلام و تشیّع را تیره و مخدوش می کند -، خلط و اشتباه نمود!
3️⃣ هدف اصلی آیت الله حیدری از طرح بحث مذکور و امثال آن، ایجاد سؤال در اذهان جامعه علمی و حتی عموم مردم، جهت پویایی افکار و در گرفتن بحث های تحلیلی و انتقادی میان موافقین و مخالفین می باشد.
در جامعه ای که بذر سؤال و چالش فکری پدید نیاید، رشد جوانه های پاسخ و تکامل عقول و اندیشه ها را نیز نمی توان انتظار داشت. توقّع از حوزه های علمیه و عالمان دین این است که به جای مذمّت اصل طرح سؤال و اشکال، به ارائه پاسخ های علمی و متقن روی آورده و از این رهگذر، تبیینی معقول و اثربخش از دین در مواجهه با مشکلات جوامع بشری، پیش رو نهند.
4️⃣ نباید از نظر دور داشت که نمی توان جلوی تولید سؤال، ایجاد اشکال و مناقشه به مباحث دینی - به خصوص هنگام پدید آمدن مشکلات بزرگ -، از سوی عده ای از مردم را گرفت.
تجربه نشان داده که روش جلوگیری و مقابله با تولید سؤال و نقد در اذهان جامعه دینی، شیوه ای عقیم و مردود است، بلکه روش صحیح، اجازه طرح سؤالات، اشکالات و مناقشات از طرف مردم و حتی خود مؤسسات دینی از یک سو، و ارائه پاسخ های مستدل، معقول و بهروز از سوی دیگر است.
5️⃣ با این همه، آیت الله حیدری ضمن مؤثّر و کارآمد دانستن اصل دین و مکتب تشیّع در رفع و حل ّ مشکلات مختلف جوامع گوناگون، و ناکافی دانستن قرائت رسمی و مشهور برخی عالمان از نصوص دینی، بهزودی تفسیر و قرائت متفاوت خود از معارف دینی در پاسخ به معضل کرونا را ارائه خواهند نمود، تا مردم و اهل علم، در فضایی باز و با مقایسه قرائت های مختلف، در مقام تفکر و انتخاب قرار گرفته و در نهایت نگرش معقولتر و اثربخشتر را بپذیرند.
▪️ مؤسسه علمی- فرهنگی امام جواد (علیه السلام).
۱۳۹۹/۰۵/۰۶
📎 http://alhaydari.com/fa/2020/07/9647/
قسمت سوم اعتقادی.mp3
3.85M
🎤فایل صوتی
⭕️ موضوع: #تربيت_اعتقادي #نسل_نو (4)
(#دين_گريزي_چرا_دين_گرايي_چه_سان؟)
🔷 #قسمت_چهارم :
✅ 1. چرخش شيوه دشمن از جنگ سخت و نيمه سخت به جنگ نرم (تغيير باورها)
2. تفاوتهاي جنگ سخت و جنگ برای تغيير باورها
مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره " شکوفایی اندیشه دینی " که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است.
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/83
شهادت سفیرالحسین علیه السلام مسلم ابن عقیل سلام الله علیه تسلیت باد.
@SAJEDI_IR
✍️ ابوالفضل ساجدی
سلامت معنوی اسلامی با باطن انسان و جهان چه رابطه ای دارد؟
رويكرد اسلامي در باب سلامت معنوي همسو با نظام معرفتي اسلام و هستيشناسي توحيدي طراحي شده است. بنا برجهانبيني اسلامي، هستي و جهان از دو لايه تشكيلشده است؛ لايهاي ظاهري كه آشكار است و انسانها با ابزارهاي ادراكي معمولي بدان دسترسي دارند؛ لايهاي باطني كه پنهان و خارج از دسترس همگاني است و انسان براي فهم آن به ابزارهاي فراتر از مشاعر حسي نياز دارد. لايه اول هستي را «جهان ظاهر»، «دنيا»، «عالم ماده» و «جهان ملك» نام گذاردهاند و به لايه دوم «جهان غيب»، «ماوراء»، «عالم معنا» يا «جهان ملكوت» خطاب نمودهاند. به بيان آيه الله جوادي آملي جهان مُلكي، موطن دنيايي و در دايره زمان و مكان است همانگونه كه جهان ملكوتي موطني فرامادي و خارج از دايره زمان و مكان دارد. اين سطحبندي واقعيت در مفهومشناسي لغوي «معنا» و «معنويت» نيز منعكس است. معنويت از ريشه معنا گرفتهشده است؛ «معنا» سطح ژرفتري است كه در مقابل پوسته و ظاهر به باطن و روح چيزي اشاره دارد. نگاه اسلامي به معنويت بر پايه اصل هستيشناختي فوق، بناشده است. علامه طباطبايي ضمن پذيرش توأمان عالَم ظاهر و باطن معتقد است كه جهان باطن، موطن حيات معنوي است؛ جهاني كه بسيار اصيلتر و واقعيتدارتر و پهناورتر از جهان ظاهر و ماده است.
بدين ترتيب جهان, ظاهر و باطن دارد. ظاهر آن عالم ماده و باطن آن عالم غيب و ملكوت است. انسان نيز ظاهر و باطن دارد. ظاهر او جسم و باطن او روح است. روح, ساحت ملكوتي انسان است كه قابليت ارتقا دارد. در معنويت اسلامي, جهان باطن درون يعني روح با جهان باطن برون يعني ملكوت اتصال برقرار مي كند و ارتباط شهودي ميگيرد. هر قدر انسان بتواند ظرفيت جهان باطن را بيشتر شكوفا كند به درياي معنويت الهي بيشتر متصل خواهد شد.
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
🔸ارتباط با ادمین کانال :👇
@mohamad_admin
قسمت5 اصلی تربیت.mp3
6.36M
🎤فایل صوتی
⭕ موضوع : #تربیت_اجتماعی
🔷 #قسمت_پنجم :
✅ 1. اهميت به #نماز و #روزه و ضعف در تربيت اجتماعی = دين كاريكاتوری
2. ضعف در تربيت اجتماعی = سد راه تربيت معنوی
مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "تربیت اجتماعی " که در مرداد ماه سال ١٣٩٧ ارائه و از رادیو معارف پخش شده است.
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 @sajedi_ir
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/85
✍️ ابوالفضل ساجدی
🔹سلامت معنوی یعنی چه؟
🔹آیا برای سلامت معنوی به وحی نیاز داریم؟چرا؟
"سلامت معنوي" از دو واژهاي تركيب يافته كه هر دو مطلوب آدمي است. همه ما به سلامت ميانديشيم، در پي دستيابي به آن هستيم و از بيماري گريزانيم. معنويت نيز ريشه در نهاد همه دارد و با فطرت انساني گره خورده است.
تعريف سلامت معنوي: "سلامت" به وضعيتي گفته مي شود كه در آن, موجود، داراي نقص و عيب نباشد, و كاركرد مناسب و وضعيت مطلوب خود را داشته باشد. سلامتي در سلامت جسمي، ناظر به اعضا و جوارح و اندامهاي دروني وبيروني است؛ اگر بدن و اعضاي ان كاركرد مطلوب مورد انتظار عقلايي را داشته باشند فرد از سلامت جسمي برخوردار است؛ اما در سلامت معنوي, سلامت معطوف به روح آدمي است. اگر روح انسان در وضعيت مطلوب خود از لحاظ معنويت باشد و در كاركردهاي معنوياش نقص و خللي نداشته باشد، آن انسان در «سلامت معنوي» بسر مي برد.
بدين ترتيب سلامت جسمي نيازمند ارتباط با پزشك جسم و سلامت معنوي نيازمند ارتباط با پزشك روح و روان است. و چون روح انسان ظرفيتها و ابعاد پيچيده اي دارد, ارتباطات و تاثير و تاثرها ميان روح و جسم, ميان فرد و جامعه, ميان جهان درون و برون انسان, ميان جهان غيب و شهود, و ميان دنيا و آخرت, وجود دارد, راه مطمئن سلامت معنوي تكيه به وحي آسماني است كه بر اين روابط پيچيده احاطه علمي لازم را داشته باشد. همين امر, ضرورت دين را نيز آشكار مي سازد.
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
@mohamad_admin
1_421206677.mp3
3.9M
🎤 #عشق_الهی (21)
✅ راهكار تقويت لذت حضور قلب در #نماز 1️⃣
🆔 @sajedi_ir
لینک این فایل در تلگرام👇
https://t.me/asajedi_ir/87