eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
846 عکس
1.2هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (۱) ✅ تفاوت عشق و محبت ✅ تفاوت عشق مجازی و حقیقی 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🔺 ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/4
⁦✍️⁩ ابوالفضل ساجدی ⭕ پيچيدگی عشق و آثار عجيب آن در زندگی اميال و عواطف، خاصه عشق و محبت، قدرت شگفت‌آوری در جهت‌دهی آدمي دارند. ابزار کنترل و هدايت احساسات می تواند اقيانوس وجود آدمی را متلاطم و مواج سازد و قايق سواران آن را در جهت امواج خويش به حركت در آورد و نفوذی نافذ در روان افراد داشته باشد. عدم توجه معلمان و مربيان به ميزان نقش گرايش در بينش و كنش مانع تحقق اهداف آموزشی و تربيتی می شود. بخش عمده تخيلات انسان مولود عشق‌های درونی اوست. كنترل علائق به كنترل طائر خيال منتهی می شود. ميل اگر قوت يافت دل را به خود مشغول می كند و حضور ذهنی و قلبی محبوب را در او پررنگ می سازد و به سادگی تداعی می شود. كسي كه غريزه شهوت در او قوی است به کوچکترين بهانه‌اي افكارش بدين سوی منعطف می شود. آن‌كه ميل شديد به ثروت دارد به ادنی مناسبتی پول در فكر او حاضر می شود. مادري كه علاقه شديد به فرزند خود دارد به آسانی ياد دلبندش می افتد. كسي هم كه به خدا عشق شديد دارد فراوان از او ياد می كند. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال:👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (۲) ✅ آيا براي رسيدن به عشق الهی بايد لذات مادی را رها كنيم؟ 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/15
‌✍️⁩ ابوالفضل ساجدی ⭕️ چرا جوانان از دین، گریزانند؟1️⃣⁩ آيا تعليم و تربيت دينی در مدارس، دانشگاهها، مساجد و خانواده ها كارامد است؟ آيا آموزش دين هميشه به پذيرش آن مي انجامد؟ فراز و فرودهای اين عرصه كدامند؟ چرا جمعی از نسل نو از تربيت دينی و برخی از آموزش آن گريزانند؟ ضرورت پاسخ آ‎نگاه آشكارتر مي‎شود كه بدانيم دين گرايی در فطرت نوجوان و جوان ريشه دارد. كشف آسيب‎های موجود در روش و محتوای هدايت دينی نسل جديد، آرزوی ديرين دين‎مداران است، همانگونه كه دين‎گريزى جوانان، واژه‎ای آشنا و غم‌انگيز براي جمع پرشماري از خانواده‎ها و عقده‎ای ناگشوده در قلوب خيل فراوانی از خداباوران است. آسيب‎های مزبور، جز فقدان باور قلبی و عدم التزام عملی به آموزه‎های دينی و در نتيجه، حركت به سوی مقاصد غير الهى، ثمره‎ی ديگري ندارد. جوانِ قربانی آسيب، سرمايه‏ هاى وجودى خويش در امور صرفاّ مادی وقف می ‎كند و در شكل‎دهى شخصيت، اميال و گرايش‎های خويش، از مسير الاهی فاصله می ‎گيرد. به رغم تلاش‎هایی كه كما بيش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی و تربيت دينی نسل جوان و ارائه راهكارهای آن صورت گرفته است، جامعه جوان ما به اهتمامی مضاعف و گفتماني نو و پياپی در اين ميدان نياز دارد. برخی از -برون-رفت از انها را به تدريج بيان خواهيم كرد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (۳) ✅ تاكيد ويژه اسلام بر كسب عشق الهی 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/17
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (4) ✅ اگر سراغ عشق الهی رفتيم آيا عقل را بايد كنار بگذاريم؟ با عقل چه كنيم؟؟🤔 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/18
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (5) ✅ آيا می توانيم عشق الهی را كسب كنيم؟ ✅ آيا قفل قلب دنيایی، گشودنی است؟ 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/19
‌✍️⁩ ابوالفضل ساجدی ⭕️ تعلیم دین چه تفاوتی با سایر آموزشها دارد؟ يكي از آسيب‎هايي كه مي‎تواند دامن آموزش ديني را آلوده سازد، كاستي در فهم چيستي آموزش ديني و يكسان‎انگاري آن با آموزش غير ديني است. هر گاه از آموزش ديني سخن مي‎رود، ابتدا ممكن است چنين به نظر آيد كه آموزش‎هاي ديني و غير ديني از وضعيت به طور كامل مساوي و اصول واحد آموزشي برخوردارند. آيا مي‎توان بر همسان‎انگاري اين دو فتوا داد؟ پاسخ منفي است، چرا كه آموزش‎هاي ديني به دليل ويژگي‎هاي خاص محتواي آموزشي و وجوه تمايز آن از ساير دروس (رياضي، فيزيك، بيولوژي و ...) اقتضاءات ويژه‎اي دارد؛ در نتيجه افزون بر لزوم رعايت اصول علمي آموزش‎هاي غير ديني، رعايت اصول ديگري نيز ضروري است. برخي از خصائص تعليم دين عبارتند از: 1⃣ اختلاط با اهداف تربيتي، 2⃣ اصطكاك با تعصب‌هاي قومي، عقايد خرافي و زياده‎طلبي‎هاي مادي و دنيوي سلطه جويان، 3⃣ مقابله با موج گسترده دين‎گريزي دوران رنسانس و مدرنيسم غرب، و شنا در مقابل حركت موج. 👈توجه به اين ويژگي‎ها رعايت اصول خاصي را براي آموزش موفق ديني مي‎طلبد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (6) ✅ عشق الهی: سرمایه بزرگ و سرنوشت ساز 🔷معرف حقیقی شخصیت هر فرد، معشوق یا محبوب اعلای اوست. اگر مي خواهيم خود را بشناسيم بايد ببينيم چه چيزي را بيشتر دوست داريم. 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/21
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ آیا انسان را بی نیاز از دین می داند؟ 1️⃣ دكتر سروش سالها پيش"، اين سخن را مطرح كرد. وي در مقاله ي ”ريشه در اب است“ در مجله كيان، شماره29 بحثي را تحت عنوان ”استغناء محمود و مذموم از‏ ‏دين“ مطرح نمود. ايشان در سخنراني خود كه در شهر مونترال كانادا در تاريخ حدود اسفند 1376 در مسجد فاطمه (س) برگزار شد ‏ نيز ‏نكات ديگري را در تبيين اين موضوع افزود. حقير در اين جلسه حضور داشتم و برخي عبارات وي را نقل خواهم كرد. ايشان در آغاز مقاله فوق مي نويسد: "سوال اين است كه اگر مجموعه ي بشريت را در نظر آوريم و حسنات و خيرات و بركات آدمي را در كفه‎اي نهيم و بدي‎ها و زشتي‎هاي او را در كفه‎اي ديگر بگذاريم، كدام كفه سنگيني خواهد كرد؟ ... "آنچه آشكارا ميتوان ديد استغناءيي است كه مجموع بشريت از‏ ‏انبياء و تعاليم آنان پيدا كرده‎است و حكايت از آن دارد كه گويي نسبت آدميان با مكتب انبياء عوض شده‎است و‏ ‏سلطه‎اي كه مكتب پيامبران در دوره‎‎‎‎‎ها ي گذشته بر آدميان داشته‎است، اينك سست‎‎تر شده‎است." وي پس از طرح‏ ‏مسئله ي بي‎نيازي از دين، استغناء را به دو نوع، استغناء محمود و استغناء مذموم تقسيم‏ ‏ميكند. به نظر ايشان استغناء بيمار از طبيب پس از بهبودي بيمار، و استغناء‏ ‏شاگرد از استاد پس از فارغ التحصيل شدن و يا استاد شدن شاگرد، از نوع بي‎نيازي پسنديده و ممدوح است. اما‏ ‏اگر بيمار مادامي كه هنوز بيمار است ادعاي استغناء از طبيب نمايد، يا اگر شاگرد مادامي كه هنوز سواد‏ ‏كافي نياموخته‎است ادعاي استغناء از معلم و راهنما سر دهد، بي‎نيازي مذموم و ناپسند تلقي ميشود. بيمار ابتدا‏ ‏نيازمند به طبيب است اما پس از بهبودي و درمان، وي را به طبيب حاجتي نيست. حاجت به طبيب‏ ‏مادامي است كه هنوز اتش بيماري شعله ور است. نياز شاگرد به استاد نيز به همين گونه ‎است.‏ ايشان پس از طرح موضوع استغناء از دين و تقسيم استغناء به ممدوح و مذموم مدعي مي شود كه استغناء بشر مدرن نسبت به دين از نوع استغناء ممدوح است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (7) ✅ روش کسب عشق الهی : تجديد نظر در روش بهره برداری از منابع اخلاقی 1️⃣ 🔸 ارائه شده در رادیو معارف 🆔 @sajedi_ir 🔸لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/23