eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
846 عکس
1.2هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ حامد ساجدی ⭕️ ناتواني نظريه فرگشت (تکامل) در تبیین پیدایش اولین موجود زنده 2️⃣ 🔸 چندی پیش پستی با عنوان "ناتوانی نظریه فرگشت (تکامل) در تبیین پیدایش اولین موجود زنده" در کانال قرار داده و در تاييد آن مطلبي را از مايكل دنتون, بيوشيمدان برجسته بريتانيايي-استراليايي نقل كردم. برخی از کاربران به این پست ایراد گرفته و منبع آن را جعلی شمردند. لذا لازم دانستم در ادامه اصل متن کتاب مایکل دنتون را قرار دهم: Aside from any quantitive considerations, it seems intuitively, impossible that such self-evident brilliance in the execution of design could ever have been the result of chance. For, even if we allow that chance might have occasionally hit on a relatively ingenious adaptive end, it seems inconceivable that it could have reached so many ends of such surpassing "perfection". [Michael Denton: Evolution, A Theory in Crisis, Adler & Adler Publishers 1986, p327.] The intuitive feeling that pure chance could never have achieved the degree of complexity and ingenuity so ubiquitous in nature has been a continuing source of scepticism ever since the publication of the Origin; and throughout the past century there has always existed a significant minority of first-rate biologists who have never been able to bring themselves to accept the validity of Darwinian claims. In fact, the number of biologists who have expressed some degree of disillusionment is practically endless. [Ibid] Perhaps in no other area of modern biology is the challenge posed by the extreme complexity and ingenuity of biological adaptations more apparent than in the fascinating new molecular world of the cell. [Ibid, p328.] We would see that nearly every feature of our own advanced machines had its analogue in the cell: artificial languages and their decoding systems, memory banks for information storage and retrieval, elegant control systems regulating the automated assembly of parts and components, error fail-safe and proof-reading ·devices utilized for quality control, assembly processes involving the principle of prefabrication and modular construction. In fact, so deep would be the feeling of deja-vu, so persuasive the analogy, that much of the terminology we would use to describe this fascinating molecular reality would be borrowed from the world of late twentieth-century technology. [Ibid, p329.] What we would be witnessing would be an object resembling an immense automated factory, a factory larger than a city and carrying out almost as many unique functions as all the manufacturing activities of man on earth. However, it would be a factory which would have one capacity not equalled in any of our own most advanced machines, for it would be capable of replicating its entire structure within a matter of a few hours. To witness such an act at a magnification of one thousand million times would be an aweinspiring spectacle. [Ibid] گفتنی است مایکل دنتون از دانشگاه بریستول انگلیس دکترای پزشکی و از دانشگاه کینگز لندن دکترای بیوشیمی گرفته و به مدت پانزده سال از سال 1990 تا 2005 در دپارتمان بیوشیمی دانشگاه اتاگوی نیوزیلند به عنوان محقق ارشد فعالیت داشته و بعد از آن به عنوان محقق علمی در موضوع بیماریهای ژنتیکی چشم به پژوهش پرداخته است. سخنان وی درباره ژنتیک، تکامل و برهان آنتروپیک شهرت جهانی دارد. وی همچنین همکار ارشد مرکز علم و فرهنگ موسسه اکتشاف (Discovery Institute) در واشنگتن و از سردمداران نظریه طراحی هوشمند است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال :👇 @mohamad_admin
🟣 تصاویر بالا از کتاب (the design of life) نیز گویای این مطلب از مایکل دنتون است. لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/51?single
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕ موضوع : 🔷 : ✅ چیستی و ضرورت تربیت اجتماعی مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "تربیت اجتماعی " که در مرداد ماه سال ١٣٩٧ ارائه و از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/52
✍️ ابوالفضل ساجدی به چه دلیل به دین نیاز داریم؟ ⭕️ پاسخ حاميان بی نیازی از دین (امثال دكتر سروش كه مدعی استغناء محمود از دين است.): : وجه نياز به منبع فراتر از عقل از مقدمات زير روشن مي شود: 1. انسان موجودي پيچيده و کمال‎پذير است. 2. نيل به كمال، نيازمند شناخت جامع نسبت به ابعاد جسماني و روحاني انسان؛ و جهان دنيا و اخرت؛ و كيفيت رابطه و تاثير و تاثر ميان جهان درون و برون انسان است. 3. عقل، و تجربه براي شناخت و هدايت, توانايي كافي در اين مسير را ندارند. ▫️نتيجه: پس ما نيازمند ابزار ديگري هستيم تا كمال لازم را كسب كنيم. ▫️از طرفي فراهم نساختن مقدمات شناختي لازم براي نيل به كمال، با حكمت الهي ناسازگار است. يعني خداي حكيم, انساني با اين ظرفيت را بدون منبع شناختي لازم رها نمي سازد. بدين جهت ارسال وحي الهي ضروري است و خداي حكيم آن را نازل كرده است. ▫️بر اساس مقدمات فوق، رجوع به وحي ضرورت منطقي، (از نوع ضرورت بالقياس) دارد. يعني اگر کسب كمالات، مطلوب انسان است و ابزار‎هاي شناختي براي وصول به اين مقصد، کافي نيست؛ رجوع به وحي، براي شناخت راه‎کار‎هاي کمال و سپس کاربرد آن‎ها، در زندگي ضرورت منطقي پيدا‎ مي‎كند. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (16) ✅ ابعاد روانشناختی گرايشات قلبی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/53
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕ زبان تعليم دين زبان حكمت و تحليل است نه تحكّم و تحميل يكي از آسيب‎هاي موجود در تعليم دين در بخشهايي از كشوراين است كه به جاي زبان تحليل، تفهيم و بيان حكمت احكام، با زبان تحكم و تحميل, دين را عرضه ميكنند. در جامعه ما، آموزه‎هاي ديني اغلب به صورت مطالب كليشه‎اي و تكراري مطرح مي‎شود بدون آن‌كه به دقت تحليل و به مخاطب تفهيم شود. با فقدان اين دو عنصر، مخاطب احساس مي‎كند كه بايد چشم‎بسته قوانين و تعاليمي را بپذيرد و در حافظه جاي دهد. مخاطبان هر قدر بيش‌تر اهل انديشه‎ورزي باشند، به شيوه تحليلي علاقة فزون‌تري دارند. ضرروت اين امر به ويژه در فضاي خردگرايي جاري جامعه و جوانان، كه تا حدي در فرهنگ راسيوناليسم غرب ريشه دارد، به خوبي محسوس است. اگر مخاطب، متناسب سن خود، تحليلي از موضوع ديني دريافت كند تأثير فزون‌تري از آن مي‎پذيرد. آموزگاران و خطيباني كه از چنين تواني برخوردارند، بيش‌تر مورد توجه و استقبال شنوندگان هستند. اگر به تناسب، از تعظيم و تجليل بكاهيم و بر تنظيم و تحليل بيفزاييم، با ترغيب فزون‌تر مخاطبان كنوني مواجه خواهيم شد. تفهيم آموزه‎هاي نظري و عملي با متقاعد ساختن مخاطبان و ملموس‎كردن اطلاعات ميسر مي‎شود. مخاطب بايد احساس كند كه در پرتو اين آموزه به بازبيني مجددي در زندگي خود نياز دارد. قرآن كتابي بصيرت‎بخش است كه پيروان خود را به بينش كامل فرا مي‎خواند. بصيرت‎بخشي نه با تحميل كه با تحليل و هدايت شنونده به روشني و آگاهي سازگار است. هَذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًي وَرَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يوقِنُونَ (الجاثية:20). اين قرآن بصيرت‎هايي است براي مردم و هدايت و رحمتي است براي گروهي كه يقين آورند. قُلْ هَذِهِ سبِيلي أَدْعُوا إِلي اللَّهِ عَلي بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني وَ سبْحَنَ اللَّهِ وَ مَا أَنَا مِنَ الْمُشرِكِينَ (يوسف:108). بگو راه من اين است كه من و پيروانم با بصيرت كامل همه مردم را بسوي خدا مي‎خوانيم، خداي يكتا منزّه است، و من از مشركان نيستم. توجه به رشد عقلي كودك و جوان و ميل به استدلال، ضرورت بيان تحليلي در عرصة تعليم و تربيت ديني را روشن‎تر مي‎سازد. آموزشي كه انديشه جوان را بارور نسازد، بلكه او را به ركود كشاند، نه شايستة نام ديني و نه روشي كامياب در تبيين آموزه‎هاي آسماني است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕ موضوع : 🔷 : ✅ ضعف در تربیت اجتماعی مومنین سبب دین گریزی اطرافیان و تزلزل خانواده ها مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "تربیت اجتماعی " که در مرداد ماه سال ١٣٩٧ ارائه و از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/55
◾شهات حضرت جوادالائمه علیه السلام تسلیت باد. ⚫ کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕ يكی از روشهای تعليمی قرآن بكارگيری زبان حكمت است نه تحكم آيا روش تعليم دين كه در جامعه مشاهده ميكنيم موافق روش قرآني است؟ آيا غالب مبلغين و گويندگان ديني با زبان حكمت از احكام سخن ميگويند؟ وقتي به جوان دستوري بدون تحليل, ديكته شود آن را تحكم به خود تلقي مي كند مگر آنكه زمينه لازم براي پذيرش آن براي وي فراهم شده باشد. بي ترديد اگر زبان حكمت را در بيان احكام پيش گيريم جمع زيادي از نسل نو را با خود همراه خواهيم كرد. يكي از راهكارهاي عملي بكارگيري اين روش, بيان كاركردها و آثار احكام است كه قرآن نيز در مواردي آن را پيش گرفته است. به چند نمونه اشاره مي كنيم: أقِمْ الصَّلاَةَ لِذِكْرِي(طه:14) براي ياد من [خدا] نماز به پاي داريد. أقِمْ الصَّلاَةَ ان الصَّلاَةَ تَنْهَي عَنْ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ (العنكبوت:45). نماز را به پاي دار. به راستي نماز از فحشا و منكر جلوگيري مي‎كند. در اين آية كريمه، فلسفة اقامة نماز، ياد خدا، دروني‎سازي آن در قلوب مؤمنان و ايجاد ارتباط قلبي با خدا تلقي شده است. خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِمْ بِهَا (التوبة:103) از اموال آن‌ها صدقه‎اي (زكات) بگير تا با آن آن‌ها را پاك سازي و تربيت پرورش دهي. اين آيه به فلسفة وجوب زكات اشاره دارد، كه در نتيجة آن، مؤمنان از رذائل اخلاقي، دنياپرستي و بخل و امساك پالايش، و به زيور سخاوت، نوعدوستي، و توجه به حقوق ديگران، آرايش مي‎يابند. خداوند در خصوص حج مي‎فرمايد: وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ ... لِيشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ (حج:27-28) و مردم را دعوت عمومي به حج كن...تا شاهد منافع گوناگون (معنوي و اجتماعي خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند. قرآن در (سورة مباركه بقره، آيه شريفه183) نيز رمز وجوب روزه را تقوا پيشگي و آزاد‎سازي آدميان ازتنگناهاي غرايز حيواني برشمرده است. جميع آيات حاوي آثار و عملكرد آموزه‎هاي ديني، به نحوي ازحكمت احكام پرده مي‎دارد. اين‎ها نيك هويدا مي‌سازد، كه يكي از روشهاي قرآن در تعليم دين، بيان حكمت احكام است. ⚫ کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
⚫ صلوات خاصه امام جواد علیه السلام السلام علیک یا محمد ابن علی ایها الجواد در روز شهادت حضرت جواد الائمه علیه السلام، صلواتی را به محضر نورانی ایشان اهدا نماییم و برای سلامتی همه دوستداران اهل بیت دعا کنیم. ⚫ کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee