اولین سلام صبحگاهی،
تقدیم به ساحت قدسے قطب عالم امکان
حضرت صاحب الزمان(عج) ...
❤السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ
یا اباصالحَ المهدی
یا خلیفةَالرَّحمن
و یا شریکَ القران
ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ
سیِّدی و مَولای
ْ الاَمان الاَمان
أللَّهُمَ عَجلْ لِوَلِیکْ ألْفَرَج بحق زینب کبری(س)
به قصد زيارت ارباب بی کفن :
❤السلام عليك يا اباعبدالله
و علي الارواح التي حلت بفنائك
عليك مني سلام الله أبدا
ما بقيت و بقي الليل و النهار
و لا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم
السَّلامُ عَلي الحُسٓين و
عٓلي عٓلي اِبن الحُسَين و
عَلي اولاد الحُسَين وَ
علَي اصحابِ الحُسَين.
أللهم ارزقنا زیارت الحسین (ع)
اللهم ارزقنا شفاعة الحسین (ع)
❤السلامُ عَلَیک یا امام الرئوف یا ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ المُرتضی
✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨
أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکَ ألْفَرج وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س)...
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
❤بياد مولا، به رسم ادب،
اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان،
فرج منجی عالم میخواهیم
به حرمت دعای فرج آن حضرت :
بسم الله الرحمن الرحيم
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ،
وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ
واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ
فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ،
اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ
اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ
اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛
يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ،
اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ
بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ...
❤و برای سلامتی محبوب:
اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ
صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه
في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة
وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا
حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .
❤الهی...
یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد،
یا عالیُ بِحَقِّ علی،
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه،
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن،
یا قَدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن،
عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حَضرَتِ زِینَب(س)
🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا #صلوات ... 🌺
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
🖼 #حدیث
🔅 امام سجاد علیه السلام:
🔹 کسی که در زمان غیبت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) برولایت ما ثابت و استوار بماند، خداوند به او پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد را عطا می فرماید.
📚 بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه ۱۲۵
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
#حدیث
🟢 وعدهی قیام در سوره قدر...
«سَلامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْر»
شبی است سرشار از سلامت و بركت و رحمت تا طلوع سپيده. (قدر/ ۵)
🌕 آقا امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ یَعْنِی حَتَّی یَقُومَ الْقَائِمُ»
«حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ» یعنی تا اینکه حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف به پا خیزد.»
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۱۸،ص۲۹۲
📗تفسير البرهان، ج ۵، ص ۷۱۳
📗تفسير کنز الدقائق، ج ۱۴، ص ۳۷۲
📗بحارالأنوار، ج۲۵، ص۹۷
📗فرات الکوفی، ص۵۸۱
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
☀️ #حدیث_مهدوی ☀️
💎امام صادق(ع)
کسی که مایل است جزءیاران حضرت مهدی(عج) قرار گیردباید منتظر باشد و
در حالی که منتظر است با تقوا و اخلاق نیکو عمل کند.
📚بحارالانوارج۵۲ ص۱۴۰
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
#سوره_نساء ـــ #آیه ۵۳
أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذًا لَا يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيرًا
آیا آنان را بهرهای از حكومت است [كه بخواهند چیزی به مردم دهند و كارساز دنیا و آخرتشان باشند، اگر هم بهرهای باشد] چیزی به اندازه گودی پشت هسته خرما به مردم نمیپردازند.
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
#تفسیر_قرآن
#سوره_نساء_آیه_پنجاه_سه
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
#تفسیر:(آيه ٥٣) :
🍂در تفسير دو آيۀ قبل گفته شد كه يهود به خاطر جلب توجّه بتپرستان مكّه گواهى دادند كه بتپرستى قريش از خدا پرستى مسلمانان بهتر است! و حتّى خود آنان در مقابل بتها سجده كردند!
🍂در اين آيه و آيۀ بعد اين نكته يادآورى شده كه قضاوت آنان به دو دليل فاقد ارزش و اعتبار است:
✔️ ١- «آيا آنها (يهود) سهمى در حكومت دارند (كه بخواهند چنين داورى كنند؟) در حالى كه اگر چنين بود به مردم كمترين حق را نمىدادند» و همه چيز را در انحصار خود مىگرفتند (أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذاً لا يُؤْتُونَ النّاسَ نَقِيراً) .
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سوره_نساء_آیه_پنجاه_سه
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
#جرعه_ای_از_نهج_البلاغه
#حکمت_های_نهج_البلاغه
حکمت158
بعد از داستان فتح مکه; بسیارى از مسلمانان انتظار داشتند که پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله)انتقام خونین و شدیدى از آنها بگیرد و سرزمین مکه را از لوث وجودشان پاک سازد.
حتى بعضى از آنها پیش خود شعار «الْیَوْمَ یَوْمُ الْمَلْحَمَه; امروز روز انتقام است» را سر دادند ولى ناگهان دیدند که پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) با جمله کوتاه و پرمعناى «اذْهَبُوا انْتُمُ الطُّلَقاء; بروید که همه آزادید» و شعار «الْیَوْمَ یَوْمُ الْمَرْحَمَه; امروز روز بخشش است» صحنه را به کلى عوض کرد و همین سبب شد اکثر دشمنان اسلام به دوستان صمیمى پیامبر(صلى الله علیه وآله) مبدل شدند و طبق آیه شریفه «(وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِى دِینِ اللهِ أَفْوَاجاً); و ببینى مردم گروه گروه وارد دین خدا مى شوند».
امیرمؤمنان على(علیه السلام) نیز بعد از جنگ جمل نه انتقامى از آتش افروزان جنگ جمل گرفت و نه اموال آنها را به غنیمت برداشت، بلکه فرمان عفو صادر فرمود و همسر پیامبر را که آتش افروز اصلى جنگ بود با احترام کامل به مدینه باز گرداند.
در حالات امامان معصوم(علیه السلام) دیگر نیز نظیر همین معنا درباره دشمنان سرسخت دیده مى شود.
از جمله طبق آنچه مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار در باب مکارم اخلاق امام سجاد(علیه السلام) آورده مى خوانیم که شخصى در برابر آن امام بزرگوار ایستاد و زبان به دشنام و ناسزا گویى گشود. حضرت سخنى به او نگفت. هنگامى که گفتار او تمام شد و باز گشت امام(علیه السلام) به یارانش که آنجا نشسته بودند فرمود: شنیدید این مرد چه گفت؟ دوست دارم همراه من بیایید تا پاسخ مرا به او بشنوید. عرض کردند: مانعى ندارد و آنها مایل بودند که امام(علیه السلام)پاسخى همچون سخنان او بدهد ولى دیدند امام(علیه السلام) در اثناى راه این را آیه شریفه را تلاوت مى کند: «(وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ); (پرهیزگاران کسانى هستند که) خشم خود را فرو مى برند; و از خطاى مردم در مى گذرند; و خدا نیکوکاران را دوست دارد».
با شنیدن این آیه دانستیم که حضرت نمى خواهد مقابله به مثل کند. هنگامى که به منزل آن شخص رسیدیم. امام(علیه السلام) او را با صداى بلند فرا خواند. فرمود: بگویید على بن الحسین است. او از خانه بیرون آمد در حالى که آماده شنیدن سخنان تند و شدید بود. در اینجا امام(علیه السلام)به او روى کرد و فرمود: «یَا أَخِی إِنَّکَ کُنْتَ قَدْ وَقَفْتَ عَلَیَّ آنِفاً فَقُلْتَ وَقُلْتَ فَإِنْ کُنْتَ قُلْتَ مَا فِیَّ فَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِنْهُ وَإِنْ کُنْتَ قُلْتَ مَا لَیْسَ فِیَّ فَغَفَرَ اللَّهُ لَک; برادر تو الان نزد من آمدى و آنچه را مى خواستى گفتى اگر نسبت هایى را که به من دادى در من هست من از خدا براى خودم آمرزش مى طلبم و اگر آنچه گفتى در من نیست براى تو طلب آمرزش مى کنم».
هنگامى که آن مرد این محبت و لطف و عطوفت را دید پیشانى امام(علیه السلام) را بوسید و گفت: من چیزهایى گفتم که در تو نبود و لایق خودم بود. این گفتار دامنه دار را با حدیثى از حالات پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) پایان مى دهیم.
در مناقب ابن شهرآشوب درباره اخلاق رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) آمده است: «وَلاَ یَجْزِی بِالسَّیِّئَهِ السَّیِّئَهَ وَلَکِنْ یَغْفِرُ وَیَصْفَحُ; بدى را به بدى جزا نمى داد بلکه (با خوبى به مقابله با آن مى پرداخت و) مى بخشید و صرف نظر مى کرد».
به گفته شاعر: بدى را بدى سهل باشد جزا *** اگر مردى أَحْسِنْ إِلَى مَنْ أَسَاء!
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
ادامه شرح دعای سی و دوم صحیفه سجادیه فراز بیست و نهم تا سی و یکم
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُبِكَ مِنْ نَارٍتَغَلَّظْتَ بِهَاعَلَى مَنْ عَصَاكَ،وَتَوَعَّدْتَ بِهَامَنْ صَدَفَ عَنْ رِضَاكَ،وَمِنْ نَارٍنُورُهَا ظُلْمَةٌ،وَهَيِّنُهَا أَلِيمٌ،وَ بَعِيدُهَاقَرِيبٌ،وَمِنْ نَارٍيَأْكُلُ بَعْضَهَا بَعْضٌ وَ يَصُولُ بَعْضُهَا عَلَى بَعْضٍ .
خدایا!به تو پناه میبرم ازآتشی که به سبب آن برهرکه از تو سرپیچی کرده،سخت گرفتهای؛وهر که را از خشنودیت روی گردانده،تهدیدبه عذاب کردهای؛واز آتشی که نورش تاریکی وملایمش دردناک ودورش نزدیک است؛واز آتشی که برخی از آن،برخی دیگر رامیخورد؛و بخشی از آن،به بخشی دیگر حمله میکند
وَمِنْ نَارٍتَذَرُالْعِظَامَ رَمِيماً،وَتَسقِي أَهْلَهَا حَمِيماً،وَمِنْ نَارٍلَا تُبْقِي عَلَى مَنْ تَضَرَّعَ إِلَيْهَا وَلَاتَرْحَمُ مَنِ اسْتَعْطَفَهَا،وَلَاتَقْدِرُعَلَى التَّخْفِيفِ عَمَّنْ خَشَعَ لَهَاوَاسْتَسْلَمَ إِلَيْهَا تَلْقَى سُكَّانَهَابِأَحَرِّ مَالَدَيْهَا مِنْ أَلِيمِ النَّكَالِ وَ شَدِيدِ الْوَبَالِ
وازآتشی که استخوانها را میپوساندو اهل خود را از آب جوشان سیراب میکند؛و از آتشی که به هر کس در نزدش زاری کند، تخفیف نمیدهد؛وبه هر کس از او مهر جوید،مهر نمیورزد؛و قدرت بر سبک کردن نسبت به کسی که برایش فروتنی کند و مقابلش تسلیم شود،ندارد؛آتشی که با ساکنانش با عذاب دردناک و فرجامی سخت،برخورد میکند.
وَأَعُوذُبِكَ مِنْ عَقَارِبِهَاالْفَاغِرَةِ أَفْوَاهُهَا،وَ حَيَّاتِهَاالصَّالِقَةِ بِأَنْيَابِهَا،وَشَرَابِهَاالَّذِي يُقَطِّعُ أَمْعَاءَ وَأَفْئِدَةَ سُكَّانِهَا،وَيَنْزِعُ قُلُوبَهُمْ،وَ أَسْتَهْدِيكَ لِمَابَاعَدَمِنْهَا،وَ أَخَّرَ عَنْهَا
وبه توپناه میبرم ازعقربهای دهان گشودهاش و مارهای نیش زننده بوسیله دندانهایش واز آشامیدنیاش که احشاء و دلهای ساکنانش را پاره پاره میکند و قلوبشان را از جا میکند؛وبرای آن اموری که انسان را از آتش دور میکند؛و آدمی را از آن به عقب میاندازد،از تو راهنمایی و توفیق میخواهم.
امان از آتش
خداوند كريم در قرآن مجيد نزديك به يكصد و چهل و پنج مرتبه به واژه نار و آتش جهنّم اشاره فرموده است و آن را جايگاه زشت و تلخى براى دوزخيان معرفى مىفرمايد:
﴿سَيَذَّكَّرُ مَنْ يَخْشَىٰ * وَ يَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى * الَّذِي يَصْلَى النَّارَ الْكُبْرَىٰ﴾«1»
كسى كه از خدا مىترسد، به زودى متذكّر مىشود.* و كسى كه از همه بدبختتر است از آن كناره مىگيرد.* همان كسى كه در آتش بزرگتر در مىآيد.
درباره ورود فرعون و همراهانش به دوزخ مىفرمايد:
﴿يَقْدُمُ قَوْمَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّارَ ۖ وَ بِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ﴾«2»
[فرعون] روز قيامت پيشاپيش قومش مىرود، پس آنان را به آتش درمىآورد، و بد نصيب و سهمى است [آتشى] كه در آن وارد مىشود.
درباره عاقبت عيب جويان و ثروتمندان مىفرمايد:
﴿وَ مَا أَدْرَاكَ مَا الْحُطَمَةُ * نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ * إِنَّهَا عَلَيْهِمْ مُؤْصَدَةٌ * فِي عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ﴾«3»
و تو چه مىدانى آن شكننده چيست؟* آتش برافروخته خداست* [آتشى] كه بر دلها برآيد و چيره شود.* آن آتش بر آنان سربسته است [كه هيچ راه گريزى از آن ندارند؛]* [آتشى] در ستونهايى بلند و كشيده.
اوصاف آتش جهنّم
از اوصافى كه برخى از آيات و روايات براى آتش دوزخ برشمردهاند اين كه:
1- آتش جهنّم، سوزان و سياه و گداخته است و هيچگونه نورى در آن وجود ندارد. پس روشن مىگردد كه صورت آتش جهنّم غير از آتشهايى است كه ما شناختهايم؛ زيرا شعلههاى آتشهاى دنيا روشن و گرماى آن معتدل شده، تا بتوانيم وجود آن را درك كنيم ولى در آخرت، تاريك و ظلمانى است؛ زيرا ريشه و فروزانى آتش دوزخ، سياهى جهل و ظلمت هواى نفسانى و گناهان انسان است. بنابراين به تناسب ارتباط معلول با علّت؛ آتش بازتاب گناه است.
۲- مقدار اندكى از آتش دنيا دردآور و گذرا است؛ اما آتش آخرت سخت آزار دهنده و دردناك و پيوسته است و كم آن هم بسيار كار مىكند
- آتش دنيا هر چه دور باشد اثرش كمتر است اما آتش دوزخ بر اثر سياهى اعمال شعله ور مىشود و امواج آتش در موج بزرگتر قرار مىگيرد و بر انسان تسلّط دارد در نتيجه دورى و نزديكى معنا ندارد و با حالت برخورد خشمناك، همه دوزخيان را در خود غرق مىكند.
4- آتش جهنّم گوشت و استخوانها را پوسانده و از هم مىدرد سپس براى چشيدن عذاب تازهتر به حالت اوّليه بازمىگردد و فرصت اظهار تشنگى، براى نوشيدن جرعهاى آب را از او مىگيرد.
ادامه در پست بعدی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
#صحیفه_سجادیه
#شرح_دعای_سی_دوم_فراز_بیست_نهم_تا_سی_یک
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
۵-آتش دوزخ داراى شعور و تصميم است و در برابر دوزخيان كه التماس و خشوع دارند تا درباره گناهان تخفيف و سبكى نشان دهد. قدرت نافرمانى حق را ندارد بلكه با تمام ظرفيّت خود عمل مىكند.
گوناگونى عذابهاى جهنّم از اين روست كه كيفر و پاداشهاى قيامت قراردادى و مجازى نيست، بلكه هر چه به وجود مىآيد بازتاب اعمال انسان است كه از آن سو فرستاده است.
آتش خدايى كه بر دلها شعلهور مىشود همان ضربههاى روحى و جسمى است كه بر خود و مردم وارد كرده است و هر چه خود كرده را ديگر تدبير نيست و هر چه هست رفتار شخصى انسان است كه به صورت نور يا نار جلوهگر شده است.
رسول اللّه (صلى الله عليه و آله) مىفرمايد:
نارُكُمْ هذِهِ جُزْءٌ مِنْ سَبْعينَ جُزءاً مِنْ نارِ جَهَنَّمَ لِكُلِّ جُزءٍ مِنها حَرُّها.«4»
اين آتش دنيا يكى از هفتاد جزء آتش دوزخ است كه هر يك از آن اجزا، گرماى خود را دارد.
و نيز مىفرمايد:
إِنَّ الرَّجُلَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِيُعَظَّمُ لِلنَّارِ حَتَّى يَكُونَ الضِّرْسُ مِنْ أَضْراسِهِ كَاحُدٍ.«5»
اهل دوزخ بر اثر آتش درشت مىشوند كه هر يك از دندانهايش به اندازه كوه احد مىشود.
حضرت على (عليه السلام) مىفرمايد:
إِحْذَرُوا نارَاً حَرُّها شَدِيدٌ وَ قَعْرُها بَعِيدٌ وَ حُلِيُّها حَدِيدٌ.«6»
بپرهيزيد از آتش كه گرمى آن سخت و ژرفايش دور و زيورهاى آن آهن است.
و نيز مىفرمايد:
وَ اعْلَمُوا انَّهُ لَيْسَ لِهذَا الْجِلْدِ الرَّقيقِ صَبْرٌ عَلَى النَارِ فَارْحَمُوا نُفُوسَكُمْ فَانَّكُمْ قَدْ جَرَّبْتُمُوها فى مَصائِبِ الدُّنْيا. أَفَرَأَيْتُمْ جَزَعَ أَحَدِكُمْ مِنَ الشَّوْكَةِ تُصِيبُهُ وَ الْعَثْرَةِ تُدْمِيهِ وَ الرَّمْضاءِ تُحْرِقُهُ؟ فَكَيْفَ اذا كانَ بَينَ طابَقَيْنِ مِنْ نارٍ، ضَجيعَ حَجَرٍ وَ قَرينَ شَيْطانٍ؟! أَعَلِمْتُم أَنَّ مالِكاً اذا غَضِبَ عَلَى النَّارِ حَطَمَ بَعْضُها بَعْضاً لِغَضَبِهِ وَ اذا زَجَرَها تَوَثَّبَتْ بَيْنَ ابْوابِها جَزَعاً مِنْ زَجْرَتِهِ.«7»
بدانيد كه اين پوست نازك را طاقت بر آتش نيست، پس به خود رحم كنيد، كه شما خود را در دنيا به مصائب و رنجها امتحان كردهايد. آيا مشاهده كردهايد كه يكى از شما به خاطر خارى كه به بدنش فرو مىرود و از لغزيدنى كه دچار خونريزى مىگردد، و از ريگ داغى كه او را مىسوزاند چگونه ناله سر داده و اظهار درد مىكند؟ پس چه طاقت و حالى خواهد داشت وقتى بين دو طبقه از آتش قرار گيرد، در حالى كه همخوابه سنگ سوزان و همنشين شيطان گردد؟! آيا مىدانيد وقتى مالك دوزخ بر آتش خشم گيرد آتشها به روى هم غلتيده و يكديگر را به سختى مىكوبند، و هر گاه به آتش بانگ زند آتش دوزخ بىتابانه از نهيب او در ميان درهاى جهنّم برجهد؟!
و نيز مىفرمايد:
أَشَدُّ النَّاسِ عُقُوبَةً رَجُلٌ كَافَأَ الْإِحْسانَ بِالْاساءَةِ.«8»
سختترين مردم به حسب عذابِ قيامت مردى است كه خوبى را به بدى پاداش مىدهد.
پی نوشت ها:
(1)- اعلى (87): 10- 12.
(2)- هود (11): 98.
(3)- همزه (104): 5- 9.
(4)- كنز العمال: 14/ 521، حديث 33477؛ الدرّ المنثور: 1/ 36.
(5)- كنز العمال: 14/ 529، حديث 39516؛ مسند احمد بن حنبل: 4/ 367.
(6)- غرر الحكم: 169، حديث 3328.
(7)- نهج البلاغه: خطبه 182.
(8)- غرر الحكم: 390، حديث 8956
#صحیفه_سجادیه
#شرح_دعای_سی_دوم_فراز_بیست_نهم_تا_سی_یک
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
🔻حضور مردمی در روز قدس
رهبر انقلاب:
🔹ما در جمهوری اسلامی مسئلهی فلسطین برایمان یک مسئلهی تاکتیکی یا یک استراتژیک نیست، مسئلهی عقیده و دل و ایمان است. در روز قدس و در جمعهی آخر ماهرمضانِ هرسال، که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم در همهی شهرهای کشور، میآیند در خیابانها؛ هوا گرم باشد، هوا سرد باشد؛ و حضور و انگیزهی خودشان را نشان میدهند.
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
🔴 رهبر معظم انقلاب: هر یک نفری که #روز_قدس توی خیابان میآید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند.
🔵 وعده ما امروز جمعه ساعت ده صبح راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
#روز_قدس
#همه_می_آییم
#فوق_العاده_مهم
تفاوت روز قدس امسال با هر سال میدونین چیه؟🤔🤔🤔🤔
امسال مردم سرزمینهای اشغالی هم همراه ما دارن پرچمشونو آتیش میزنند😉😁😉
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
امام و ورز قدس_624838838723806309.mp3
140.4K
🔴امام خمینی وروز قدس .
🇮🇷🇮🇷
#روز_قدس
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
چرا قدس مسئله ی اساسی است؟_624838838723806312.mp3
974.2K
امام خامنه ای:چرا قدس مسئله اساسی است
🇮🇷🇮🇷
#روز_قدس
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج