eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
114 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
66 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
✍فواید نـماز اول وقت: ①باعث طولانۍ شدن عمر می شود ②باعث نورانی‌شدن چهره‌ی انسان‌می‌شود ③باعث ثروتمند شدن انسان ها مۍ شود ④ باعث برآورده شدن دعا می شود ⑤باعث می‌شودکه انسان تشنه ازدنیا نرود ⑥باعث آسان جان دادن می شود ⑦باعث آسان شدن‌ سؤال نکیر و منکر ⑧ انسان را بهشتی می‌ڪند ⑨باعث شفاعت پیامبر(ص)برای وى می‌شود 📚 بحارالانوار، ج۸۲ ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 💓 اِنَّ السَّعيدَ كُلَّ السَّعيدِ حَقَّ السَّعيدِ مَن أحَبَّ عَليّا فى حَياتِهِ و بَعدَ مَوتِهِ و إنَّ الشَّقِىَّ كُلَّ الشَّقىِّ حَقَّ الشَّقىِّ مَن أَبغَضَ عَليّا فى حَياتِهِ و بَعدَ وَفاتِهِ 🎉 خوشبخت كامل و واقعى كسى است كه على را در زندگى و بعد از مرگش دوست بدارد و بدبخت كامل و واقعى كسى است كه دشمن على در زندگى و بعد از مرگش باشد. منبع: الآمالى، صدوق، ص ۲۴۹، ح۸ 🌸ولادت باسعادت مولای متقیان، امیرالمومنین اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب علیه‌السلام و روز پدر بر همه عاشقان و موالیان حضرت تبریک و تهنیت باد🌸 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌹 💠حق امیرالمؤمنین ✅ پيامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله): 🍃حقُّ عَلِيٍّ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّةِ كَحَقِّ الوَالِدِ عَلَى الوَلَدِ 🍃حقّ على بر اين امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش 📗بحار الأنوار ج۳۶ص۴ ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🔰أنَا المُنذِرُ وَعَلِيٌّ الهادي، وَكُلُّ إمامٍ هادٍ لِلقَرنِ الَّذي هُوَ فيهِ. 🔶من هشدار دهنده ام و على، راه نماست، و هر امامى، راه نماى نسلى است كه در ميان آنهاست 📚 الكافی جلد1 ص191 🌸 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫🌟 ⭐️(آيه ٥٢) -در اين آيه خداوند مى‌گويد: «با اين گناه بزرگ باز شما را عفو كرديم شايد شكر نعمتهاى ما را بجا آوريد» (ثُمَّ عَفَوْنا عَنْكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ) . 🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫🌟 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫 ⭐️سوره مبارکه: بقره آیه شماره: ۵۲ ثُمَّ عَفَوْنَا عَنْكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُون َ سپس شما را بعد از آن بخشیدیم؛ شاید شکر (این نعمت را) بجا آورید. 🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼 🌷(آيه ٥٣) -در ادامۀ آيۀ قبل مى‌فرمايد: «به خاطر بياوريد هنگامى را كه به موسى كتاب و وسيلۀ تشخيص حقّ از باطل بخشيديم، تا شما هدايت شويد» (وَ إِذْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ الْفُرْقانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ) . 🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼 🌷سوره مبارکه: بقره آیه شماره: ۵۳ وَإِذْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَالْفُرْقَانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ و (نیز به خاطر آورید) هنگامی را که به موسی، کتاب و وسیله تشخیص (حقّ از باطل) را دادیم؛ تا هدایت شوید. 🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼🌴🌼 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت38 همان‌گونه که در بحارالانوار از على علیه السلام نقل شده: «فِی سَعَهِ الاَْخْلاَقِ کُنُوزُ الاَْرْزَاق؛ در حسن خلق گنج‌هاى روزى نهفته شده است». امام علیه السلام بعد از ذکر این چهار جمله حکمت‌آمیز درباره عقل و حمق و عُجب و حسن خلق به چهار نکته دیگر درباره ترک دوستى با چهار گروهى که صفات زشتى دارند مى‌پردازد. نخست مى‌فرماید: «فرزندم از دوستى با احمق برحذر باش، چرا که او مى‌خواهد به تو منفعت برساند ولى زیان مى‌رساند (زیرا بر اثر حماقتش سود وزیان را تشخیص نمى‌دهد)»؛ (یَا بُنَیَّ، إِیَّاکَ وَمُصَادَقَهَ الاَْحْمَقِ، فَإِنَّهُ یُرِیدُ أَنْ یَنْفَعَکَ فَیَضُرَّکَ). «مصادقت» به معناى دوستى است و مى‌دانیم دوستى افراد با یکدیگر سرنوشت آنها را به هم پیوند مى‌زند و هر یک در زندگى دیگرى تأثیر مى‌گذارد. احمق کسى است که بر اثر نادانى گرفتار اشتباهات بزرگ مى‌شود؛ خوب را بد و بد را خوب مى‌پندارد. تنها به ظاهر امور قضاوت مى‌کند غافل از این‌که گاه آنچه ظاهرش زیان‌آور است باطنى پرسود دارد و یا آنچه آغازش ضرر دارد پایانش بسیار پرفایده است. به همین دلیل گاه با اصرار، دوست خود را وادار به انجام کارى مى‌کند که عاقبت دردناکى دارد و به عکس از کارى باز مى‌دارد که سرانجامش بسیار قرین موفقیت و سعادت است و چون وسوسه‌هاى چنین فرد احمقى خواه ناخواه ممکن است در انسان اثر بگذارد، امام مى‌فرماید پیوند دوستى خود را با چنین افرادى قطع کن. در بعضى از روایات آمده است که با احمق مشورت نکنید: امام صادق علیه السلام مطابق آنچه در کتاب تحف‌العقول آمده است مى‌فرماید: «لاَ تُشَاوِرْ أَحْمَقَ؛ با فرد نادان مشورت نکن (که از آن زیان خواهى دید)». در حدیث دیگرى از امام صادق از پیغمبر مى‌خوانیم: چهار چیز قلب انسان را مى‌میراند از جمله گفت و گوى با احمق است (وَ مُماراهُ الاْحْمَقِ). ادامه دارد.... ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
حکمت38 در شرح نهج‌البلاغه علّامه شوشترى آمده است که روزى یکى از خلفا در عید فطر یا قربان به سوى مصلّا مى‌رفت، طبل‌ها در مقابل او مشغول به زدن بودند و پرچم‌ها در بالاى سر او در اهتزاز مرد نادانى حضور داشت سر به آسمان بلند کرد و عرض کرد: «أللّهُمَّ لا طَبْلَ إلّا طَبْلُکَ؛ خداوندا طبل تنها طبل توست!» کسى به او گفت: این سخن را نگو. خدا طبل ندارد. گریه کرد و گفت: پس فکر مى‌کنید او هنگامى که مى‌آید تک و تنهاست نه طبلى جلوى او مى‌نوازند و نه پرچمى بالاى سر اوست. در این صورت او از خلیفه زمان ما هم پایین‌تر است. در عیون الاخبار «ابن قتیبه دینورى» طبق نقل علّامه شوشترى آمده است شخص احمقى مى‌گفت من اسم گرگى که یوسف را خورد مى‌دانم؛ اسمش فلان بود. به او گفتند: یوسف را گرگ نخورد. گفت: پس این اسم، اسم همان گرگى است که یوسف را نخورد. سپس در سومین جمله از این کلمات نورانى مى‌فرماید: «بدترین تنهایى ووحشت خودبینى و خودپسندى است»؛ (وَأَوْحَشَ الْوَحْشَهِ الْعُجْبُ). «وحشت» در لغت هم به معناى تنهایى آمده است و هم به معناى ترس وناراحتى ناشى از آن و به یقین، افراد خودبزرگ‌بین دوستان خود را به زودى از دست مى‌دهند، زیرا مردم حاضر نیستند زیر بار چنین افراد خودبین وخودخواهى بروند و به این ترتیب در زندگى تنهاى تنها مى‌مانند. در حدیثى از امیرمؤمنان علیه السلام که در غررالحکم آمده مى‌خوانیم: «آفَهُ اللُّبِّ العُجْبُ؛ آفت عقل خودبینى و خودپسندى است». در حدیث دیگرى از همان حضرت در همان منبع آمده است: «إزراءُ الرَّجُلِ عِلَّهَ نَفْسِهِ بُرْهانُ رِزانَهِ عَقْلِهِ وَ عِنْوانُ وُفُورِ فَضْلِهِ وَ إعْجابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ بُرْهانُ نَقْصِهِ وَ عُنْوانُ ضَعْفِ عَقْلِهِ؛ خورده‌گیرى انسان نسبت به خویشتن (و کارهاى خود) دلیل بر قوت عقل او و گواه فزونى فضل اوست و خودپسندى انسان دلیل بر نقص او و گواه ضعف عقل اوست». سرانجام در چهارمین دستور انسان‌ساز مى‌فرماید: «برترین حسب و نسب اخلاق نیک است»؛ (وَأَکْرَمَ الْحَسَبِ حُسْنُ الْخُلُقِ). حسب در لغت هم به شرافت‌هاى ذاتى و صفات برجسته اطلاق شده و هم به شرافت پدران و اجداد، بنابراین منظور امام این است که بالاترین شرافت ذاتى واکتسابى از پدران و اجداد دارا بودن حسن خلق است، زیرا بیش از هر چیز جاذبه دارد و قلوب را متوجه انسان مى‌کند و شرافت‌هاى دیگر تا این حد توان ندارند. درباره اهمیت حسن خلق آیات و روایات فراوانى وارد شده تا آنجا که قرآن حسن خلق را یکى از عوامل مهم پیروزى پیغمبر مى‌شمرد و مى‌فرماید: «(فَبِما رَحْمَهٍ مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیüظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ)؛ پس تو به لطف و رحمت الهى با آنان نرمخو شدى و اگر درشت‌خوى و سخت‌دل بودى بى‌شک از گرد تو پراکنده مى‌شدند» و در جاى دیگر خطاب به پیغمبر اکرم مى‌فرماید: «(وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظیüمٍ)؛ تو اخلاق بسیار برجسته‌اى دارى». تأثیر این اخلاق در پیشرفت پیغمبر به اندازه‌اى بود که بعضى آن را به عنوان معجزه اخلاقى پیغمبر مى‌شمرند. در حدیثى از پیغمبر اکرم مى‌خوانیم: «حُسْنُ الْخُلُقِ یُثْبِتُ الْمَوَدَّهَ؛ اخلاق خوب دوستى را (با مردم) تثبیت مى‌کند». در فواید حسن خلق از امیر مؤمنان در غررالحکم چنین آمده است: «حُسْنُ الْخُلْقِ یَدِّرُ الاْرْزاقِ وَیُونِسُ الرِّفاقَ؛ حسن خلق روزى انسان را فراوان مى‌سازد وبه دوستان آرامش مى‌بخشد». ما خود مى‌بینیم که افراد صاحب حسن خلق در زندگى مادى خویش نیز بسیار موفق‌اند ادامه دارد.... ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فراز دوم و خلق لهم النهار مبصرا ليبتغوا فيه من فضله، و ليتسببوا الي رزقه، و يسرحوا في ارضه طلبا لما فيه نيل العاجل من دنياهم، و درك الآجل في اخريهم. و روز را براي ايشان روشن آفريد تا از (روشنايي ) آن استفاده كنند در زمين گردش نموده و فضل و احسان خدا را طلب كنند و در تامين دنيا و آخرت خود بكوشند. شرح: خداوند متعال مي فرمايد: جعل لكم الليل و النهار لتسكنوا فيه و لتبتغوا من فضله[1] (خداوند) براي شما شب و روز را قرار داد تا در آن (شب ) بياراميد و (در روز) از فضل الهي بهره برداري نماييد. در اين فراز از دعا نكات بسيار جالبي وجود دارد كه - به طور اجمال - به آنها اشاره مي كنيم: 1 - آنچه را انسان در روز كسب كند، جملگي فضلي است كه خداوند عنايت فرموده و هرگز نبايد آن را به خود نسبت داد؛ زيرا مثلا كشاورزي كه توهم مي كند او رنج برده و باغ را به ثمر رسانده بايد بداند كه هزاران هزار علل و اسباب با يكديگر درگيرند تا كمترين و ساده ترين موجودي كه مورد عنايت و توجه نيست، پيدا شود، چه رسد به پيدايش يك خوشه گندم و يا يك حبه از دانه هاي نباتي و يا ميوه جات كه اگر فضل و لطف الهي نبود كشاورز يك برگ را نيز نمي توانست با زحمت تمام عمر به دست آورد. شايد بعضي توهم كنند كه مثلا آزمايشگاه ها قادر به تجزيه و تركيب هستند و چه بسا بتوانند الگو برداشته و بعضي از فرآورده ها را بطور مشابه بسازند، ولي اين توهم، اشتباهي بسيار روشن است ؛ زيرا اولا: ايشان الگو را از خارج برداشته و ثانيا: از مواردي كه مخلوق الهي است استفاده كرده اند و نيز خواص عناصر كه در ساخت و سازها نقش دارد، فقط به اذن الهي پيدا شده و در دعاي سمات اشاره به همين فرازها آمده است و بحكمتك التي صنعت بها العجائب و خلقت بها الظلمه و جعلتها ليلا و جعلت الليل سكنا و خقلت بها النور و جعلته نهارا و جعلت النهار نشورا مبصرا ؛ يعني خدايا (درخواست مي كنم ) به حكمت تو كه عجايب را آفريده و ظلمت را نيز كه سبب پيدايش شب شد و شب را موجب آرامش (آدميان ) قرار دادي و به حكمت خود نور را نيز خلق فرموده و آن را آماده براي حركت و فعاليت انسان ها قرار دادي. 2 - اسلام به طور دقيق و هماهنگ با نظام تكويني عالم، زندگي طبيعي انسان ها را مورد دقت قرار داده، ولي به او هشدار داده كه در ادامه زندگي طبيعي او گونه اي ديگر از حيات انساني قرار دارد كه در امتداد حيات طبيعي او و غير متناهي است و آن حيات غير متناهي پيوندي ناگسستني با حيات طبيعي او دارد. اسلام نظام تعاون را در زندگي انسان از نظر دور نداشته و بشر را مكلف به هماهنگي با دستگاه طبيعي آفرينش كرده است، به طوري كه هرگز به كساني كه دنيا را با معيارهايش ناديده گرفته و مي خواهند يكباره به سوي آخرت حركت كنند، نظر مثبت ندارد و رهبانيت و كناره گيري از مردم در زندگي اجتماعي را حرام مي داند. چنان كه حرص زدن و فرو رفتن در دنيا و فراموش كردن آيين آخرت را نيز جايز نمي داند و حريصان و بي دينان را بندگان طاغوت و شر الدواب (بدترين جنبندگان ) مي خواند. پس از ديدگاه اسلام دنيا و آخرت هر دو مورد لحاظ بوده و بايد مورد توجه قرار گيرند و اگر دين ما را به اعتدال و صراط مستقيم دعوت نموده معناي آن همين است و روش انبيا عليهم السلام در زندگي چنين بوده است. ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فراز سوم بكل ذلك يصلح شانهم، و يبلو اخبارهم، و ينظر كيف هم في اوقات طاعته ؛ و منازل فروضه و مواقع احكامه ليجزي الذين اساوا بما عملوا و يجزي الذين احسنوا بالحسني خداوند متعال با اين تدابير (خلق شب و روز و فصول چهارگانه و كوتاه و بلند شدن روزها و شب ها و آسايش شب و فعاليت روز) زندگي مردم را سامان مي دهد و رفتار و كردار آنان را مي آزمايد كه اينان در اوقاتي كه طاعت الهي واجب است و مواردي كه مي بايست به تكاليف عمل كنند و امتثال امر نمايند و در مورد احكام الهي كه بايد اهميت به آنها دهند، چگونه عمل مي نمايند، بنابراين تمامي اين اعمال زير نظر دقيق خداوند است تا نيكوكاران را به پاداش و بدكاران را به كيفر رساند. شرح: نكته اساسي و قابل توجه اين است كه زيبايي هاي جهان، كشش و جذابيت فراواني دارد و در عين حال عمل به تكاليف و وظايف بندگي نيز در موارد فراواني در مقابل اين جذابيت چشم گير قرار گرفته و انسان را دعوت به خود نباختن مي كند و نفس اماره و شيطان نيز با وسوسه هاي فراوان زمينه روي گرداني از تكاليف را فراهم مي كنند، لذا در اين ميدان وسيع عقل و نفس پيوسته به مبارزه با يكديگر مي پردازند و پيروز اين ميدان مي بايست مستمرا اعتدال را حفظ كند. پيروزي بر اين دو حريف ؛ يعني (شيطان و نفس اماره ) كه در صدد لغزاندن انسان هستند مقاومت پيوسته اي را مي طلبد و رشد و تكامل انسان نيز در گروهمان مقاومت است و اگر انسان در اين ميدان رقابت موفق شود به عالي ترين مقامات واصل مي گردد و از قضا يكي از اسرار خلقت شيطان و نفس اماره همين پيدايش رقابت و پيگيري مقاومت انسان است. از اين رو اين كشمكش قهرماني مي سازد كه جايگاه او مرتبه اي بلند خواهد بود تا مقاماتي را طي كند كه مورد حسرت فرشتگان قرار گيرد. و راستي انسان در اين مسابقه چه قدر بايد مراقب باشد كه نلغزد و نبازد و شكست نخورد كه شكست خوردن او مساوي با هدر دادن تمام وجود خود باختن همه هستي خويش است، چون ارزش هر فرد در حد باورها و اعتقادات اوست. به قول مولوي: اي برادر تو همه انديشه اي ما بقي خود استخوان و ريشه اي نكته ديگري كه از اين فراز بلند دعا استفاده مي شود آن است كه دنيا مركز آزمايش و امتحان است و هر كس مي تواند در اين مدت محدود آخرت خود را ساخته و در جاودانگي هستي، موطن و مرتبه خود را مشخص مي كند و انسان در دنيا همانگونه كه دلخواه اوست عمل مي كند و در انتخاب آزاد است، ولي بايد بداند كه هر يك از اعمال او همانند مصالح ساختمان كه پي و بنا آن را مي سازد، روش هاي آينده جاودان ما را نيز مي سازد، لذا به طور دقيق مي توان گفت: هر كس در آخرين دم كه از اين جهان رخت بر مي بندد وجود او ادغام شده مجموعه اعمال اوست و تراكم اعمال و رفتار او يا مناسب با حشر ملائكه و فرشتگان است يا آنكه آتشگيره اي براي جهنم خواهد بود و به طور طبيعي هر فردي در جايگاه مناسب خود قرار خواهد گرفت بدون آن كه مورد كمترين ستمي قرار گيرد. ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6️⃣4️⃣ بیداری اسلامی و ترویج استکبارستیزی 💠 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🌿 یک روز بود که تنها در یک نقطه‏ ی دنیا، پرچم آمریکا سوزانده و شعار مرگ بر آمریکا داده می‌شد؛ اما شما امروز ببینید در چند نقطه دنیا پرچم آمریکا سوزانده می‌شود و شعار مرگ بر آمریکا داده می‌شود! در خود آمریکا پرچم آمریکا را آتش زدند؛ این پدیده‏ ی مهمّی است. چه عاملی باعث این کار شد؟ آیا جز ایستادگی و استقامت یک ملت شجاع و مؤمن به اهداف و به راه خود توانست این موج را بتدریج سراسری کند؟ این چیزها تدریجی است- دفعی نیست- و آثار آن را در بلند مدّت می‌شود فهمید. بیست و چهار سال است که ما با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ اما در تمام این مدت پیش رفتیم و در یک نقطه متوقّف نشدیم. کسانی که سعی می‌کنند دائم آیه‏ ی یأس بخوانند و دل‌ها را ناامید کنند، اگر دشمن و عامل دشمن نباشند، غافلند و به قضایا نگاه وسیع ندارند. ما وقتی به قضایا نگاه وسیع می‌کنیم، می‏بینیم امروز جمهوری اسلامی توانسته است در ملت‌های مسلمان بیداری ایجاد کند. حالا عدّه ‏ای در داخل کشور ما بیایند و شعار برگشتن آمریکا را بدهند! این نشانه‏ ی نهایت غفلت و ضعف و زبونی و ذلّت‏ پذیری در دل‌های خود این‏ها نیست؟ ما به فضل اسلام، قوی هستیم. ما باید قوّت خودمان را بشناسیم و از آن استفاده کنیم. در درجه ‏ی اوّل هم باید کارایی خود را در داخل کشور نشان دهیم. کارایی هم یک چیز معجزنشان نیست؛ هرکس اگر به وظیفه‏ ی خود عمل کند، راه خود را بشناسد و از آن تخطّی نکند، این می‌شود کارایی. ✍️ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، 13 اسفند 1381 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
7️⃣4️⃣ دفاع از عزّت اسلامی 💠 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🌿 امروز در هر نقطه ‏ای از دنیای اسلام که شما بروید، پرچم برافراشته‏ ای که امام راحل عظیم ‏الشّأنِ ما در دفاع از عزّت اسلامی بلند کرد، مایه‏ ی افتخار و عزّت و هویّت محسوب می‌شود. مسلمان و کشور اسلامی در دنیا زیاد است؛ اما فرق است میان ملت‌هایی که نامشان مسلمان است و معتقد به اسلامند، درعین ‏حال حاکمیت و قدرت‌مداری قدرت‌های ضدّ اسلامی را با گوشت و پوست خود در داخل کشورهایشان تجربه و حس می‌کنند، و ملتی که اسلام را به عنوان حاکم بر زندگی خود پذیرفته و پرچم حاکمیت قدرتمند اسلام را در دست گرفته، تحمیل هیچ حکومتی را قبول نمی‌کند، زیر بار هیچ قدرت فرامرزی و بین ‏المللی نمی‌رود و تهدید و تطمیع قدرت‌هایی که از بُن و بنیاد با اسلام مخالفند، آن ملت را از دفاع از اسلام بازنمی‏ دارد. امروز جمهوری اسلامی مظهر چنین دولت و ملت ایران مظهر چنین ملتی است. ✍️ بیانات‌ در دیدار مردم زاهدان، 2 اسفند 1381 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
8️⃣4️⃣ قانون اساسی بسیار خوب و پیشرفته 💠 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🌿 قانون اساسی ما بسیار خوب و پیشرفته است. قانون اساسی از جمله‏ ی همان چیزهایی است که دشمنان ما آن را آماج حملات خود قرار داده ‏اند؛ چون این قانون اساسی با این خصوصیات و با این تقسیم قدرت می‌تواند کشور را به سامان برساند و جامعه را پیش ببرد. این قانون اساسی می‌تواند ضامن حفظ نظام اسلامی باشد؛ نظامی که پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی انسان‌هاست. این قانون اساسی می‌تواند ذهن‏ها را اشباع و اقناع کند و جسم‏ها را به رفاه مادی برساند؛ می‌تواند دنیا و آخرت مردم را آباد کند. بر اساس این قانون اساسی، امروز کشور در حال حرکت و پیشرفت است. نه اینکه نقص و ضعف وجود ندارد- بلاشک ضعف‌ها وجود دارد- منتها شما اگر وضعیت کشور و موقعیت استثنائیِ نظام جمهوری اسلامی را در نظر بگیرید، خواهید دید که از اول انقلاب پیشرفت ما در همه‏ ی زمینه ‏ها، پیشرفت خوب، در بعضی جاها عالی، و در برخی از بخش‌ها قابل قبول بوده است. ✍️ بیانات‌ در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان، 11 اردیبهشت 1384 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
9️⃣4️⃣ قانون اساسی بسیار خوب و پیشرفته 💠 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🌿 یکی از نقاط قوّتی که باید بر روی آن زیاد تکیه کرد، گسترش اسلام در همه‏ ی زمینه‏ های زندگی است. این مسأله‏ ی بسیار مهمی است. همین چیزی که در قانون اساسی ما وجود دارد و امروز مبنا و قرار اصلی حکومت ماست که همه چیز از منبع اسلام سرچشمه می‌گیرد این را باید تقویت کرد. البته تقویت این نقطه‏ ی قوّت، با تبلیغات و گفتن و اصرار ورزیدن و مجاهدت کردن برای اینکه نتوانند آن را از بین ببرند یا مخدوش کنند، تا حدود زیادی حاصل می‌شود؛ اما مجاهدت فقط این نیست. باید در میدان‌های عظیم زندگی، نظرات و فتاوای اسلام از میان آثار اسلامی گرفته شود. ما مجتهدان بزرگی داریم؛ فکرها و مغزهای فعّالی داریم؛ زمینه‏ های خوبی برای اجتهاد داریم؛ لذا در همه ‏ی زمینه‏ ها، اجتهاد باید هرچه بیشتر فعّال بشود. ✍️ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ، 27 بهمن 1379 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
0️⃣5️⃣ ایمانِ همراه با عواطف مردم 💠 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🌿 ما نقاط قوّت فراوانی داریم. یکی دیگر از نقاط قوّت ما همین ایمانِ همراه با عواطف مردم است. ایمان مردم، ایمان عمیقی است. البته این مخصوص ملت ما نیست؛ شما اگر به کشورهای مسلمان شوروی سابق نگاه کنید، می‏بینید بعد از هشتاد سال که در این کشورها دائماً علیه مذهب کار شد، وقتی این‏ها از زیر بار حکومت کمونیستی شوروی خارج شدند، به طور طبیعی همه به طرف اسلام گرایش پیدا کردند. البته اینکه بعداً داعیان و مبلّغان اسلام بتوانند کار کنند، نتوانند کار کنند، چگونه کار کنند و یا با چه عمقی کار کنند، مسأله ‏ی بعدی است. بنابراین ایمان مردم، ایمانی نیست که با این چیزها از بین برود. در کشورِ خود ما سال‌های متمادی علیه ایمانِ مذهبی با دو شیوه‏ ی متنوّع مبارزه کردند. یک شیوه، شیوه‏ ی رضاخانی، با قلدری و زور و سر نیزه؛ و یک شیوه، شیوه‏ ی مدرنِ فرهنگیِ دوره‏ ی محمد رضا شاهی. انواع و اقسام روش‌ها را به کار بردند، برای اینکه مردم را از دین منصرف کنند؛ اما شما ببینید بعد از گذشت پنجاه سال از حکومت ظالمانه‏ ی آن‏ها، آن حرکت عظیم اسلامی اتفاق افتاد. ایمان مردم این‏گونه عمل می‌کند. ما باید روی ایمان مردم این‏طور حساب کنیم. این یکی از نقاط قوّت ماست. این ایمان هرچه آگاهانه‏ تر شود و هرچه با مشاهده‏ ی رفتار و گفتار و عمل ما پایه ‏اش محکم‏تر گردد، برای این انقلاب پشتوانه‏ ی بهتری خواهد بود. کمتر کشوری هم وجود دارد که توانسته باشد ایمان را این‏طور به صحنه بیاورد. شاید از اختصاصیات کشور ما این باشد که در اینجا ایمان با عواطف و عشق و شور و هیجان همراه است؛ عواطفِ نسبت به اهل بیت و بزرگان دین. نتیجه‏ ی ایمانِ همراه با عواطف این است که مردم آن‏چنان محکم پایه ‏های این انقلاب و این نظام را نگه داشتند که دستگاه‏های خارجی با همه ‏ی ثروت علمی‏شان نتوانستند کار زیادی بکنند. لذا به این خرده‏ کاری‏ها رو آورده ‏اند، که شما بعضی از مظاهرش را هم مشاهده می‌کنید. البته مقصود من از این حرف این نیست که بخواهم نگرانی کسانی را از مسائل فرهنگی کشور کاهش دهم؛ نخیر، من از همه ‏ی شما نگران‏ترم؛ از زمان حیات مبارک امام هم من همیشه نگران مسائل فرهنگی بوده ‏ام. بنابراین لازم است نگرانی باشد؛ اما علاج نگرانی مبارزه است؛ مبارزه ‏ی در خور و شایسته، ورود در میدان، فکر کردن این میدان، میدانی است که بیش از همه ‏ی میدان‌ها، فکر در آن اهمیت دارد مطالعه کردن، کار خبره ‏وار انجام دادن، بموقع وارد میدان شدن، دشمن را کاملًا شناختن و روش‌های او را سنجیدن. ✍️ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ، 27 بهمن 1379 ⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت ولایی؛ ♦️سیزده رجب روز ولادت ایمان ♦️ بسم الله الرحمن الرحیم یا ولی... ابو حمزه ثمالی گوید از مولایم امام باقر علیه السلام در مورد آیه شریفه «ومن یکفر بالایمان فقد حبطه عمله و هرکس به ایمان کافر شود اعمال او تباه میشود. (مائده ۵) » پرسیدم ، حضرت فرمود : مقصود از « ایمان » علی بن ابی طالب علیه السلام است ( القطره ، ج۲ , ص۲۷۱) آری ؛ روز سیزده رجب روز ولادت ایمان در عالم مُلک است. روزی که عالم مُلک بواسطه نور وجه وجودی مولود آن نورانی گشت . روزی که سوره مومنون به ترنم حضرت ایمان بر دستان نبی الله معنا و تفسیر یافت. پس خوشا به حال آنانی که در چنین روزی حقیقت ایمان در قلبشان تولد یافته و با این تولد قلبشان به شمس وجود حضرت ایمان نورانی شده و از ظلمت کفر به نور ایمان وارد می‌شوند. اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ خداوند، ولی کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد.(البقرة ۲۵۷) پس بیاییم؛ در چنین روزی به حضرت ایمان ذات مقدس امیرالمؤمنین علی علیه السلام متوسل شویم تا قلب‌مان را به تولد حقیقت وجودی خویش قلب ِ به نور نماید. اللهم ارزقنا 🌟یا اللهُ یا مومن صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم🌟 ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌺13 رجب ولادت امیر المؤمنین علیه السلام 🌺اوّلین امام مؤمنین و خلیفة الله بلا فصل بعد از رسول الله خاتم النَّبیین صلّی الله علیه و آله، برادر، پسر عمو، وزیر و داماد او، سیّد الوصِّیین امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در بیت الله الحرام، داخل کعبه معظّمه به دنیا آمد، که قبل از او و بعد از او مولودی در آن جا بدنیا نیامده و نخواهد آمد. 🌺 القاب امیر المؤمنین علیه السلام 🌹اسم شریفش علی علیه السلام است. صاحب کتاب الأنوار می گوید :علی بن ابی طالب علیه السلام در کتاب خدا 300 اسم دارد. مشهور ترین القاب آن حضرت امیر المؤمنین است که این لقب مخصوص آن حضرت است، و ابن شهر آشوب بیش از 850 لقب برای آن حضرت ذکر نموده است. 🌹مشهور ترین کنیه های آن حضرت ابو الحسن علیه السلام است. اضافه بر اسامی و القابی که آن حضرت در کتاب های مختلف آسمانی به زبان های مختلف دارند ... چه اینکه آن حضرت نزد اهل آسمان معروف به «شمساطیل» است. در زمین «جمحائیل»، در لوح «قنسوم»، در قلم «منصوم»، در عرش «معین»، نزد رضوان «امین» است، نزد حور العین «اصب» است، در صحف ابراهیم علیه السلام «حزبیل» است، در عبرانیه «بلقیاطیس»، در سریانیه «شروحیل»، در تورات «ایلیا»، در زبور «اریا»، در انجیل «بریا»، در صحف حجر «عین»، در قرآن «علی» است. 🌺از القاب دیگر این أسماء است : ابو الأئمة، خلیل النبوة، المخصوصو بالاخوة، یعسوب الایمان، یعسوب الدین، میزان الأعمال، سیف ذی الجلال، صالح المؤمنین، وارث علم النّبیین، الحاکم فی یوم الدین، شجرة التّقوی، حجّة الله البالغة، نعمة الله السابقة، الصراط الواضح، الامام الناصح، الوصیّ، البر، التقی، النبأ العظیم، الصدّیق الرّشید، الزکی، نور الله التّام، سیّد الوصیّین، کلمة الرحمن، الباقر علوم الأدیان، التالی سور القرآن، الثاقب لحجاب الشیطان، الجامع لأحکام القرآن، الذاکر ربه فی السّر و الإعلان، الربیع الباکر، اللازم لأوامر الرحمن، امام الأتقیاء، سیّد النّجباء، هادی الأولیاء، قبلة الرحماء، امیر الأمراء، قدوة الأوصیاء، افصح کل ذی شفتین، مفقه الفقهاء، اقضی ذوی القضاء، ابصر ذی عینین، اَسمع ذی اُذنین، ولی الله، الشهید، ابو الشّهداء، زوج فاطمة الزّهرا علیها السلام، معز الأولیاء، مذلّ الأعداء، العروة الوثقی، مفتاح الهدی، الحجّة العظمی، الحسان، الآیة، القصر المشید، القاضی، امیر النحل، الامام الأوّل، نور الله الجلیل، هارون، الزیتون، کشاف الکرب، الهاشمی الأمّ و الأب، مفتوح الباب إلی المحراب عند سدّ ابواب سائر الأصحاب، السابق بالخیرات، القبلة للسادات، عین الحیاة، العالم الزاهد، الحسنة، الحمید، الحق، خیر البشر، المحمود، الذکر، الذاکر، ذو القربی، ذو المحن، الامام الطاهر، الصدّیق الأکبر، الشفیع فی المحشر، بدر الأکبر، ساقی و مراد الکوثر یوم الحشر و من اعطی رسول الله صلّی الله علیه و آله بنسله الکوثر، صاحب ذی الفقار، الکرّار غیر فرّار، ابن عمّ النّبی المختار، ثمرة بیعة الشجرة، السفینة، السابق، کلیم الشمس، الثانی من الخمس، المعصوم، الحنیف، الدلیل، المیزان بالقسط، السیّد الاورع، ابو شبیر المسمّی بحیدر و ما ادراک ما حیدر، صاحب برائة و غدیر خم و رایة خیبر، النجم اللائح، خیر البریة. 🌺والدین امیر المؤمنین علیه السلام پدر والا مقام آن حضرت، سید بطحاء حضرت ابو طالب علیه السلام ، و مادر آن حضرت فاطمه بنت أسد بن هاشم بن عبد مناف، بانوی حرم حضرت ابو طالب علیه السلام است که انوار امامت و ولایت اوّلاً از آن خزانه ی عصمت و گنجینه ی حیاء و عفّت به ظهور آمده و اوّلین هاشمیّه ای است که چنین اختر فروزنده ای آورد. ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌺🌺 آیا هنگام ولادت امام علی(ع) دیوار کعبه شکافته شد؟ 🌺ماجرای تولد امام علی علیه‌السلام در کعبه:به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در سیزدهم رجب سی سال بعد از عام‌الفیل در درون خانه کعبه روی داده است. 🌺جریان از این قرار است که: «یزید بن قعنب گوید: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ که به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش می‌گذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زایمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتاب‌هایی که از جانب تو فرستاده شده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق و باور دارم که او این خانه والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می دهم که وضع حمل مرا آسان کنی. 🌺یزید بن قعنب گفته: در این هنگام دیدم دیوار پشت کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شد و از چشمان ما ناپدید گشت و دیوار به هم چسبید. 🌺برخاستیم که قفل در خانه کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، دانستیم که این رویداد به فرمان خدا رخ داده است. 🌺پس از سه روز که گذشت فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد و نوزادش امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ را روی دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاریخ برتری یافته‌ام زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت می‌کرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود، و مریم دختر عمران آن شاخه خشکیده خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد. 🌺ولی من وارد خانه خدا شدم و از میوه‌ها و نعمتهای بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوند علی اعلی می‌گوید نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بت‌ها را در خانه من می‌شکند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گوید و مرا به مجد و بزرگواری یاد می‌کند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.»  📚منابع: محمد بن فتّال نیشابوری، روضة الواعظین، قم، نشر رضی، 1386ق، ج1، ص76. ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی، بیروت، مؤسسة اعلمی، ص211. علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص59. شیخ طوسی، امالی، 1313، ص80. شیخ صدوق، علل الشرایع، ص56. ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
__علیا(2).mp3
6.01M
«علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار»؛ اگر دنبال حقید، ببینید علی کجا ایستاده است، او چه می‌کند، انگشت اشاره‌ی او به کدام سو است. زندگی امیرالمؤمنین یک چنین زندگی‌ای است. بیانات در دیدار مردم بوشهر در روز میلاد امام علی(علیه‌السلام) ۱۳۸۹/۰۴/۰۵ ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیه‌السلام 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ☀️ ————————— 🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷 ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
_علیا.mp3
1.73M
مقام امیرالمؤمنین در نزد خداوند متعال در سایه‌ی مجاهدت، عبادت، تلاش و فداکاری برای آن بزرگوار به دست آمده است... امیرالمؤمنین مثال عالی تربیت اسلامی است. بیانات در دیدار جمعی از مردم در سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ۱۳۸۸/۰۴/۱۵ ‌⁦➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج