بسم الله
در این 👇مطلب خوب از برادر عزیز آقای مهدی افراز، روایت ششم واقعا ناب و جالب بود 👌
🌐 https://eitaa.com/afrazmahdi/126
🔴 نبرد تاریخیِ بنی اسرائیل و «بنی اسماعیل»
یهود صهیونیست، بجهت رسوخ فرهنگ نژادپرستانهاش و حسادتشان به پیامبر آخرالزمان (که چرا از بنی اسرائیل نبوده و از بنی اسماعیل است)، لذا از ابتدا دشمنترین بوده اند با این مسیر نورانی اولیاء محمدیّین (علیهم السلام).
لذا خدای سبحان اساساً اسماعیل و نسل او (بنی اسماعیل) را در صحرای حجاز و مکه پنهان نمود و مسیر نسل پیامبر هم از انبیاء مکتوم و پنهان بوده اند.
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) :
إِنَّ اَللَّهَ اِصْطَفَى إِسْمَاعِيلَ مِنْ وُلْدِ إِبْرَاهِيمَ ، وَ اِصْطَفَى كِنَانَةَ مِنْ بَنِي إِسْمَاعِيلَ ، وَ اِصْطَفَى قُرَيْشاً مِنْ بَنِي كِنَانَةَ ، وَ اِصْطَفَى هَاشِماً مِنْ قُرَيْشٍ ، وَ اِصْطَفَانِي مِنْ هَاشِمٍ .
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/297090
🔻در آیه ۵۱ نساء (أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ) آمده که برخی یهودیان بهخاطر جلب توجه بتپرستان مکه، گواهی دادند که بتپرستی قریش از خداپرستی مسلمانان بهتر است. در آیه بعد خداوند این یهود کافر گشته را لعنت فرمود (سوره نساء، آیه ۵۲: أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا)، و در آیه ۵۴ نساء، ریشه دشمنی ایشان را از حسادتشان به پیامبر اکرم و عترتش (علیهم السلام) بیان نمود:
🔻سوره نساء (آیه ۵۴):
⚡ أَمْ يَحْسُدُونَ (یهودیان و بنی اسرائیل) النَّاسَ (پیامبر و عترتش از بنی اسماعیل) عَلَىٰ مَآ آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَآ آلَ إِبْرَاهِيمَ (که بنی اسماعیل هستند و مورد حسد بنی اسرائیل) الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا (٥٤)
🔻تفسیر نمونه - جلد ۳، صفحه ۴۲۲ :
منظور از"ناس"در «أَمْ یَحْسُدُونَ النّٰاسَ» پیامبر اسلام و خاندان او است، زیرا ناس به معنی جمعی از مردم است، و اطلاق آن بر یک نفر (تنها شخص پیامبر) ما دامی که قرینه ای در کار نباشد جایز نیست [کلمه"ناس"اسم جمع است و ضمیر جمع که در آیه به آن برگشته نیز این معنی را تایید میکند.]
به علاوه کلمه آل ابراهیم (خاندان ابراهیم) قرینه دیگری است که منظور از ناس، پیامبر اسلام و خاندان او است، زیرا از قرینه مقابله، چنین استفاده میشود که ما اگر به خاندان بنی هاشم چنین موقعیتی را دادیم تعجب ندارد، زیرا به خاندان ابراهیم نیز بر اثر شایستگی، آن همه موقعیت معنوی و مادی بخشیدیم.
در روایات متعددی که در منابع اهل تسنن و شیعه آمده است تصریح شده که منظور از"ناس"خاندان پیامبر ص میباشد:
از امام باقر ع در ذیل این آیه چنین نقل شده است که فرمود: خداوند در خاندان ابراهیم پیامبران و انبیاء و پیشوایان قرار داد (سپس به یهود خطاب میکند) چگونه حاضرید در برابر آن اعتراف کنید، اما در باره آل محمد ص انکار مینمائید.
و در روایت دیگری از امام صادق ع میخوانیم که در باره این آیه سؤال کردند فرمود:
«نحن المحسودون»: یعنی مائیم که در مورد حسد دشمنان قرار گرفته ایم.
(البرهان جلد ١ صفحه ۳۷۶؛ و روح المعانی جلد پنجم صفحه ۵۲)
🔸
🔻قال امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) لمعاویه:
⚡ نَحْنُ آلُ إِبْرَاهِيمَ اَلْمَحْسُودُونَ وَ أَنْتَ اَلْحَاسِدُ لَنَا**
https://hadith.inoor.ir/hadith/239118
⚡ نَحْنُ أَهْلُ اَلْبَيْتِ آلُ إِبْرَاهِيمَ اَلْمَحْسُودُونَ حُسِدْنَا كَمَا حُسِدَ آبَاؤُنَا مِنْ قَبْلِنَا سُنَّةً وَ مَثَلاً
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/239118
🔸در مناظره امام رضا (علیه السلام) به رأس الجالوت (عنوان عام علمای یهود) دارد که خبر حضرت موسی(علیه السلام) را به ایشان یادآور شد که پیامبر آخرالزمان از بنی اسماعیل بوده، نه بنی اسرائیل:
⚡ فَقَالَ لَهُ اَلرِّضَا (علیه السلام): هَلْ تَعْلَمُ يَا يَهُودِيُّ أَنَّ مُوسَى أَوْصَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقَالَ لَهُمْ إِنَّهُ سَيَأْتِيكُمْ نَبِيٌّ مِنْ إِخْوَانِكُمْ فِيهِ فَصَدِّقُوا وَ مِنْهُ فَاسْمَعُوا ؟
⚡ فَهَلْ تَعْلَمُ أَنَّ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ إِخْوَةً غَيْرَ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ إِنْ كُنْتَ تَعْرِفُ قَرَابَةَ إِسْرَائِيلَ مِنْ إِسْمَاعِيلَ وَ اَلسَّبَبَ اَلَّذِي بَيْنَهُمَا مِنْ قِبَلِ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) ؟
⚡فَقَالَ رَأْسُ اَلْجَالُوتِ: هَذَا قَوْلُ مُوسَى لاَ نَدْفَعُهُ.
⚡فَقَالَ لَهُ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : هَلْ جَاءَكُمْ مِنْ إِخْوَةِ بَنِي إِسْرَائِيلَ نَبِيٌّ غَيْرُ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)؟
قَالَ لاَ
⚡قَالَ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) أَ وَ لَيْسَ قَدْ صَحَّ هَذَا عِنْدَكُمْ؟
قَالَ نَعَمْ
https://hadith.inoor.ir/hadith/345171
🔻و از این خوی نژادپرستانه و حسادت و دشمنیشان با بنی اسماعیل بود که به پیامبر اسلام ایمان نمیآوردند :
⚡كَانَ اَلَّذِي تَوَلَّى أَمْرَ [یهود] بَنِي اَلنَّضِيرِ حُيَيُّ بْنُ أَخْطَبَ،... قال: هُوَ اَلَّذِي نَجِدُهُ فِي اَلتَّوْرَاةِ وَ اَلَّذِي بَشَّرَنَا بِهِ عُلَمَاؤُنَا وَ لاَ أَزَالُ لَهُ عَدُوّاً لِأَنَّ اَلنُّبُوَّةَ خَرَجَتْ مِنْ وُلْدِ إِسْحَاقَ وَ صَارَتْ فِي وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ وَ لاَ نَكُونُ تَبَعاً لِوُلْدِ إِسْمَاعِيلَ أَبَداً.
https://hadith.inoor.ir/hadith/230606
⚡ لَيْسَ هَذَا ذَلِكَ وَ ذَلِكَ اَلنَّبِيُّ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَ هَذَا مِنَ اَلْعَرَبِ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ وَ لاَ يَكُونُ بَنُو إِسْرَائِيلَ أَتْبَاعاً لِوُلْدِ إِسْمَاعِيلَ أَبَداً لِأَنَّ اَللَّهَ قَدْ فَضَّلَهُمْ عَلَى اَلنَّاسِ جَمِيعاً
https://hadith.inoor.ir/hadith/239118
🔸
🔸 شهادت حضرت هاشم (علیه السلام) در غزه (غُرّة الشّام) توسط یهود
هاشم براي تجارت به شام رفته بود، پس از پايان كار قصد بازگشت ميكند كه همان شب در اثر مسمومیت در شهر غزه وفات ميكند.
(به شهر غزه برای احترام به جد رسول خدا(ص)، «غزه هاشم» نیز میگویند)
شیرمردی تنومند و سالم که یکباره در شبی که میخواهد از سفر بازگردد در نزدیکی مقرّ یهودیان مسموم میشود و از دنیا میرود!
https://mohammadivu.org/index.php/darsname/ahdemahood/870-ahdemahood_12
قبل از آن سفر آخر، وقتی جناب هاشم نور پیامبر از صلبش به همسرش جناب سَلمیٰ منتقل شده بود به وی فرمود:
⚡إِنِّي أُودِعُكَ اَلْوَدِيعَةَ اَلَّتِي أَوْدَعَهَا اَللَّهُ تَعَالَى آدَمَ ثُمَّ أَوْدَعَهَا آدَمُ شِيثاً ثُمَّ أَوْدَعَهَا شِيثٌ وَلَدَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ لَمْ يَزَالُوا يَتَوَارَثُونَهَا مِنْ وَاحِدٍ بَعْدَ وَاحِدٍ إِلَى أَنْ وَصَلَتْ إِلَيْنَا وَ قَدْ شَرَّفَنَا اَللَّهُ بِهَذَا اَلنُّورِ وَ قَدْ أَوْدَعَهُ إِيَّاكِ
وَ أَنَا آخُذُ عَلَيْكِ اَلْعَهْدَ وَ اَلْمِيثَاقَ بِأَنْ تُوَقِّيهِ وَ تَحْفَظِيهِ وَ إِنْ أَنْتِ أَتَيْتِ بِهِ وَ أَنَا غَائِبٌ فَلْيَكُنْ عِنْدَكِ بِمَنْزِلَةِ اَلْحَدَقَةِ مِنَ اَلْعَيْنِ وَ اَلرُّوحِ بَيْنَ اَلْجَنْبَيْنِ
⚡ وَ إِنْ قَدَرْتَ عَلَى أَنْ لاَ تَرَاهُ اَلْعُيُونُ فَافْعَلِي فَإِنَّ لَهُ حُسَّاداً وَ أَضْدَاداً وَ أَشَدُّ اَلنَّاسِ عَلَيْهِ عَدَاوَةً اَلْيَهُودُ
وَ قَدْ رَأَيْتِ مَا جَرَى بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُمْ بِالْأَمْسِ يَوْمَ خِطْبَتِكِ وَ إِنْ لَمْ أَرْجِعْ مِنْ سَفَرِي هَذَا فَلْيَكُنْ عِنْدَكِ مُكَرَّماً مَحْفُوظاً إِلَى أَنْ يَتَرَعْرَعَ وَ اِحْمِلِيهِ إِلَى اَلْحَرَمِ دَارِ عِزِّهِ وَ نَصْرِهِ
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/298782
🔻فرزند حضرت هاشم، شیبة (عبدالمطلب) بود. روزی مردی از بنی عبد مناف به هنگام رفتن برای تجارت، در یثرب، می بیند یکی از بچه ها در حال بازی، خود را فرزند هاشم می خواند. از حال او می پرسد. او خود را معرفی می کند و آن مرد این خبر را به مُطّلب (برادر هاشم و وصیّ او) میرساند (المجلسی، ج15، 122). و مُطّلب این کودک را فراری داده و همراه خود به مکه می برد (المجلسی، ج15، 158) طبق نقل دیگری، با توافق مادرش این کار را می کند (الجزری، ج2، 6). به هنگام مراجعت مطلّب و شیبه، یهودیان آنان را شناسایی کرده و به آنها حمله کردند که با اعجاز نجات یافتند (المجلسی، ج15، 60). وقتی مطلّب او را به مکه آورد، مردم به گمان اینکه او غلام مطلب است او را عبدالمطلب نام نهادند و این نام بر او ماند (المجلسی، ج15، 123).
🔻 کاهنان و احبار یهود غذایی را آغشته به سم نمودند و توسط زنانی که صورت خود را پوشانده بودند به خانه "عبدالمطلب" فرستادند. هنگامی که خواستند از آن بخورند، غذا به سخن آمد و گفت از من نخورید که مرا مسموم کردهاند.
⚡مضی عبد المطلب و أولاده فلما رأته الکهنة و الأحبار و قد تخلص خاب أملهم فقال بعضهم لبعض تعالوا نسع فی هلاکه من حیث لا یشعر به أحد ... فعزم القوم علی ذلک فصنعوا طعاما و وضعوا فیه سما و أرسلوه مع نساء متبرقعات إلی بیت عبد المطلب ...
فقاموا و أرادوا الأکل منه و إذا بالطعام قد نطق بلسان فصیح و قال لا تأکلوا منی فإنی مسموم، و کان هذا من دلائل نور رسول الله (صلی الله علیه و آله) فامتنعوا من أکله، و خرجوا یقتفون النساء فلم یروا لهن أثرا فعلموا أنه مکیدة من الأعداء فحفروا للطعام حفیرة و وضعوه فیها.
[بحارالانوار - مجلد ۱۵، صفحه ۹۰ و ۹١]
🔸
🔸 شهادت عبدالله، پدر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به توطئه یهود
یهود در ترور عبدالمطلب ناکام ماند، و بعد از او بدنبال ترور فرزندش عبدالله بودند، چون نور پیامبر (صلی الله علیه و آله) را در پیشانی او میدیدند.
روزی وهب بن عبد مناف، یکی از تجّار مکه، عبدالله را که آن روز جوانی 25 ساله بود، دید که یهودیان او را در میان گرفته و می خواهند او را بکشند. وهب ترسید و در میان بنی هاشم رفت و فریاد زد: عبدالله را دریابید که دشمنان او را در میان گرفته اند. ناگهان گروهی از ملائکه نازل شدند و عبدالله معجزه آسا نجات یافت.
أَنَّ عَبْدَ اَللَّهِ بْنَ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ لَمَّا تَرَعْرَعَ رَكِبَ يَوْماً لِيَصِيدَ وَ قَدْ نَزَلَ بِالْبَطْحَاءِ قَوْمٌ مِنَ اَلْيَهُودِ قَدِمُوا لِيُهْلِكُوا وَالِدَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) لِيُطْفِئُوا نُورَ اَللَّهِ، فَنَظَرُوا إِلَى عَبْدِ اَللَّهِ فَرَأَوْا حِلْيَةَ أُبُوَّةِ اَلنُّبُوَّةِ فِيهِ فَقَصَدُوهُ،
وَ كَانُوا ثَمَانِينَ نَفَراً بِالسُّيُوفِ وَ اَلسَّكَاكِينِ وَ كَانَ وَهْبُ بْنُ عَبْدِ مَنَافِ بْنِ زُهْرَةَ وَالِدُ آمِنَةَ أُمِّ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فِي ذَلِكَ اَلصَّوْبِ يَصِيدُ،
وَ قَدْ رَأَى عَبْدَ اَللَّهِ وَ قَدْ صَفَّ بِهِ اَلْيَهُودُ لِيَقْتُلُوهُ فَقَصَدَ أَنْ يَدْفَعَهُمْ عَنْهُ وَ إِذَا بِكَثِيرٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ مَعَهُمُ اَلْأَسْلِحَةُ طَرَدُوا عَنْهُ اَلْيَهُودَ فَعَجِبَ مِنْ ذَلِكَ وَ اِنْصَرَفَ
وَ دَخَلَ عَلَى عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ وَ قَالَ أُزَوِّجُ بِنْتِي آمِنَةَ مِنْ عَبْدِ اَللَّهِ وَ عَقَدَ فَوَلَدَتْ رَسُولَ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله).
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/228583
وهب بن عبدالمطلب که شاهد نجات معجزه آسای او بود و نور نبوت را در چهره اش میدید، پیشنهاد ازدواج دخترش آمنه و عبدالله را داد و این ازدواج مبارک سرگرفت.
نقل شده است یهودیان، خانمی از کاهنان یهود را فرستادند که همسر عبدالله شود و نطفه پیامبر آخرالزمان به این زن منتقل شود لذا آن زن هر روز سر راه عبدالله را می گرفت و به او پیشنهاد ازدواج می داد اما روز بعد از ازدواج عبدالله با آمنه، دیگر آن پیشنهاد را نداد، عبدالله از او پرسید چرا این بار سخن پیشینت را تکرار نکردی؟ گفت نوری که در پیشانی تو بود، دیگر نیست. عبدالله ازدواج کرده بود (ابن شهرآشوب، ج1، 26). چند ماه پس از ازدواجِ آن دو و در شرایطی که آمنه باردار بود، عبدالله در راه بازگشت از شام در مدینه از دنیا می رود (الطبری، ج1، 598) و تیر یهود برای بار دوم دیر به هدف می خورد و عبدالله به گونه ای مشکوک در یثرب رحلت می کند اما نمی توان خط ترور را ردیابی کرد.
https://hawzah.net/fa/Article/View/97206/عملیات-یهود-برای-مقابله-با-پیامبرص-"ردّ-پای-یهود-در-حوادث-صدر-اسلام"
🔸
🔸 شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به توطئه یهود و نفوذشان از طریق اولی و دومی
https://www.porseman.com/!37212
https://erfan.ir/farsi/90670.html
https://www.labbayk.ir/index.php/main/detail/nashriat/1062
🔻برنامههای یهود برای نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر
1 jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/4826
2 jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/4828/
🔸
🔸 شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به توطئه یهود توسط ابن ملجم یهودی الاصل و عمروعاص و معاویهی منسوب به امیهی یهودی الاصل (غلام یهودی که پسرخوانده عبد شمس شده بود)
https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/1441/بنیامیه-و-یهود
🔻امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به ابن ملجم ملعون وقتی اولین بار نزد ایشان آمده بود فرموند:
سمعت رسول الله (ص) یقول: إِنَّ قَاتِلَكَ شِبْهُ اَلْيَهُودِيِّ بَلْ هُوَ يَهُودِيٌّ.؛
شنیدم از رسول خدا (ص) که قاتل تو شبیه است به یهود، بلکه از یهود است.
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/245759
همچنین هنگامیکه ضربت شمشیر ابن ملجم به فرق مبارک ایشان خورد، ندا کردند:
«قَتَلَنِی ابن ملجم، قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ الْیهُودِیةِ وَ رَبِّ الْکعْبَةِ» ؛ مرا ابن ملجم کُشت؛ قسم به خدای کعبه، مرا ملعونی که فرزند زن یهودی بود کُشت.»
[بحار ج۴٢ ص٢٨١]
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/245854
ابن ملجم، اشقی الأشقیا، و به تعبیر قرآن «هُوَ أَلَدُّ اَلْخِصٰامِ» (بقره، ٢۰۴)، که «نَزَلَتْ فِي اِبْنِ مُلْجَمٍ»
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/239195
کتاب: درآمدی بر شناخت تبار انحراف، سیدمحمدمهدی حسینپور و مجتبی رضایی آدریانی، انتشارات شهید کاظمی، چاپ اول: بهار ۱۴۰۱، ج۳، ص۱۱۱-۱۲۰.
https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/19573/نقش-یهود-در-شهادت-امام-علی/
🔸همچنین شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) توسط خاندان یهودی الاصل معاویه و یزید
🔻در ذیل آیات ۴ الی ۶ مبارکه اسراء، دو حدیث مهم در این رابطه از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که میفرمایند:
1⃣
🔸عن عبدالله بن القاسم البطل و عن صالح بن سهل عن أبی عبد الله (علیه السلام):
⚡ فی قول الله عز و جل: «وَ قَضَیْنٰا إِلیٰ بَنِی إِسْرٰائِیلَ فِی الْکِتٰابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ»، قال (ع): قتل أمیر المؤمنین و طعن الحسن بن علی (علیهما السلام)،
⚡ «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» قال (ع): قتل الحسین (علیه السلام)،
⚡«فَإِذٰا جٰاءَ وَعْدُ أُولاٰهُمٰا» قال (ع): إذا جاء نصر دم الحسین (علیه السلام)، «بَعَثْنٰا عَلَیْکُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ، فَجٰاسُوا خِلاٰلَ الدِّیٰارِ»،
💥قال (ع): قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (علیه السلام) فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا أَخَذُوه،
⚡ «وَ کٰانَ وَعْداً مَفْعُولاً »، خُرُوجُ الْقَائِمِ (علیه السلام)
https://hadith.inoor.ir/hadith/118949
🔻ذیل کلام خداوند متعال در قرآن کریم که میفرماید: "ما به بنی اسرائیل در کتاب آسمانی اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد" (اسراء، ۴)، امام صادق (ع) فرمود:
⚡این دو فساد در قتل امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) و طعن و قتل امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد،
⚡و آنجا که خداوند میفرماید: "و سرکشی بزرگی خواهید نمود" (اسراء، ۴) همانا آن قتل حسین (علیه السلام) است،
⚡و آنجا که خداوند تعالی میفرماید:" هنگامی که نخستین وعده فرا رسد" (اسراء، ۵)، همانا آن وعده آمدن نصرت بر خونخواه حسین (عجل الله فرجه) است،
و در ادامه خدا میفرماید: "آنهنگام گروهی از بندگان پیکار جوی خود (عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِید) را بر ضد شما برمیانگیزیم تا (شما را سخت در هم کوبند) درون خانه ها را جستجو کنند" ،
همانا آن گروه پیکارجو قومی هستند که خداوند آنها را قبل از خروج قائم (علیه السلام) برمیانگیزاند و هیچ خونی از اهل بیت (ع) ریخته نشده مگر این که تقاص آن را (از یهود صهیونیست) میگیرند،
⚡و کلام خدا که در ادامه میفرماید: «وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا»، همانا وعده قطعی پروردگار در خروج قائم (عجل الله فرجه) است.
📌(اصول كافي ج۸ ص۲۰۶، تفسیر المیزان ج۱۵ ص۴۳، تفسیر العیاشی ج۲ ص۲۸۱، تفسیر الصافی ج۱ ص۹۵۹)
🔸
🔻 این قوم (اولی بأس شدید) که انتقام قتل اهل البیت (علیهم السلام) را از یهود و وهابیت (صهیونیست) میگیرند و بر اسرائیل میشورند و فلسطین را فتح میکنند، و وعده الهی در تورات و قرآن را بر خذلان دشمنان یهودی، محقق میکنند، در تصریح از امام صادق (علیه السلام) ذیل همان آیات سوره اسراء، حضرت ۳ بار با تاکید و قسم میفرمایند که «بخدا قسم این قوم #اهل_قم هستند» :
2⃣
🔸«وروی بعض أصحابنا قال: کنت عند أبی عبداللّه جالساً إذ قرأ هذه الآیة « فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاَهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَاداً لَنَا أُولی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْداً مَّفْعُولاً» [اسراء، ۵]،
⚡فقلنا: جعلنا فداک من هؤلاء؟
⚡فقال الصادق (علیه السلام) ثلاث مرات:
💥 «هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»
https://hadith.inoor.ir/hadith/253930
(بحارالأنوار ج۵۷، ص۲۱۶ ؛ از تاریخ قم ص۱۰۰)
🔸
@Salehi786
🔺بخشی از نامه شهید سید هاشم صفی الدین پس از اعلام شهادت #سیدحسن_نصرالله، خطاب به رزمندگان حزب الله
🔹 eitaa.com/soleimany_ir/4611
🔸
@Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 رهبر انقلاب:
امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است و از لبنان و مردم بی دفاع آن دفاع میکند.
🔹️پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت سیدهاشم صفیالدین. ۱۴۰۳/۸/۳ 👇👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت سید مجاهد رشید و فداکار جناب «سیدهاشم صفیالدین» رضواناللهعلیه
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به جوانان عزیز جبهه مقاومت با تجلیل از شخصیت جناب «سیّدهاشم صفیالدین» رضواناللهعلیه رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان تأکید کردند: امروز هم حزبالله قویترین مدافع لبنان و مستحکمترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیهی لبنان را هدف گرفته بوده است.
📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان عزیز جبهه ی مقاومت
سید مجاهد رشید و فداکار، جناب سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه به صف شهیدان مقاومت پیوست و ستارهی درخشان دیگری، آسمان جهاد در راه قدس شریف را مزین کرد.
🔹 او از برجستهترین شخصیتهای بزرگ حزبالله و یار و همراه همیشگی جناب سید حسن نصرالله بود. حزبالله با تدبیر و شجاعت رهبرانی چون او بود که باز هم توانست لبنان را از خطر تجزیه و فروپاشی مصون دارد و تهدید رژیم غاصب را که ارتش شقی و ظالم آن، گاه تا بیروت را لگد مال میکرد خنثی سازد. شهامت و فداکاری او و دیگر فرماندهان و مجاهدان محور نصرالله بود که خطر غصب و اشغال جنوب لیطانی و صور و دیگر شهرهای آن ناحیه و انضمام آن به فلسطین مغصوب و اشغال شده را از سر لبنان رفع کرد و جان و مال و آبروی ارزشمند حزبالله را در راه حفظ تمامیت ارضی آن کشور به میدان آورد، و رژیم صهیونی متجاوز و جنایتکار را ناکام گذاشت.
🔹 امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است و از لبنان و مردم بی دفاع آن دفاع میکند. امروز هم حزبالله قویترین مدافع لبنان و مستحکمترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیهی لبنان را هدف گرفته بوده است. دشمن کوشش میکند نقش فداکارانهی حزبالله برای لبنان را انکار کند. دلسوزان لبنان نگذارند این سخن باطل از حنجرهی آنان شنیده شود.
🔹 حزبالله زنده و روینده است و نقش تاریخی خود را ایفاء میکند. جمهوری اسلامی نیز مانند همیشه به مجاهدان قدس و مقاومت کنندگان در برابر اشغالگری باند جنایتکار غاصب فلسطین کمک خواهد کرد باذن الله.
🔹اینجانب شهادت سید عزیزمان جناب صفی الدین را به خانوادهی گرامی و بستگان و همرزمانش در همهی جبههی مقاومت تبریک و تسلیت عرض میکنم.
و السلام علی عباد الله الصالحین
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۳/۸/۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺یه کار تمیز و زیبا برای یحیی سنوار
برای غزه
برای مقاومت
همه در کنار هم...
🔸
@Salehi786
🔸 در اعمال شب نیمه شعبان: نماز مستحبی که هر رکعتش 100 مرتبه #سوره_حمد و 10 قل هوالله دارد، و بعد نماز هم 10 آیت الکرسی و 10 سوره حمد و 100 سبحان الله
🔻... يَا مُحَمَّدُ مَنْ صَلَّى فِيهَا مِائَةَ رَكْعَةٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ عَشْرَ مَرَّاتٍ
فَإِذَا فَرَغَ مِنَ اَلصَّلاَةِ قَرَأَ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ عَشْراً، وَ سَبَّحَ اَللَّهَ مِائَةَ مَرَّةٍ،
غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ مِائَةَ كَبِيرَةٍ مُوبِقَةٍ مُوجِبَةٍ لِلنَّارِ وَ أُعْطِيَ بِكُلِّ سُورَةٍ وَ تَسْبِيحَةٍ قَصْراً فِي اَلْجَنَّةِ وَ شَفَّعَهُ اَللَّهُ فِي مِائَةٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ شَرَكَهُ فِي ثَوَابِ اَلشُّهَدَاءِ وَ أَعْطَاهُ مَا يُعْطِي صَائِمِي هَذَا اَلشَّهْرِ وَ قَائِمِي هَذِهِ اَللَّيْلَةِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْئاً فَأَحْيِهَا...
نشانی: بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۵، ص ۴۱۲
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/284231
🔸 نماز مستحبی قبل ظهر جمعه، هر رکعتش 10 مرتبه #سوره_حمد دارد، و چهار قل و سوره قدر و آیت الکرسی و آیه شهد الله هرکدام 10 مرتبه، و بعد نماز هم 100 استغفار و 100 ذکر تسبیح خاص، و 100 صلوات
🔸
جامع الاحادیث
مصباح المتهجد ج ۱، ص ۳۱۶
پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) >امام صادق (علیه السلام)
رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا اَلْغَلاَبِيُّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَنْ عُتْبَةَ بْنِ أَبِي اَلزُّبَيْرِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) :
⚡ مَنْ صَلَّى أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ قَبْلَ اَلصَّلاَةِ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ اَلْكِتَابِ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ اَلنّٰاسِ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يٰا أَيُّهَا اَلْكٰافِرُونَ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ عَشْرَ مَرَّاتٍ،
⚡وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ عَشْرَ مَرَّاتٍ، وَ شَهِدَ اَللَّهُ عَشْرَ مَرَّاتٍ،
⚡ فَإِذَا فَرَغَ مِنَ اَلصَّلاَةِ اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ مِائَةَ مَرَّةٍ، ثُمَّ يَقُولُ:
⚡ سُبْحَانَ اَللَّهِ وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ اَللَّهُ أَكْبَرُ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ
مِائَةَ مَرَّةٍ
⚡وَ يُصَلِّي عَلَى اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) مِائَةَ مَرَّةٍ.
🔻 قَالَ مَنْ صَلَّى هَذِهِ اَلصَّلاَةَ وَ قَالَ هَذَا اَلْقَوْلَ دَفَعَ اَللَّهُ عَنْهُ شَرَّ أَهْلِ اَلسَّمَاءِ وَ شَرَّ أَهْلِ اَلْأَرْضِ.
تَمَامَ اَلْخَبَرِ .
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/370988
🔸