eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول برخورد با اشتباهات متربی 💎شخصی خدمت امام کاظم (علیه السلام) رسید و عرض کرد: "مردی از دوستداران [و پیروان] شما شراب می‌نوشد و مرتکب گناه می‌شود. آیا ما از او دوری و برائت جوئیم؟" امام (علیه السلام) فرمود: "[خیر؛ نه از خودش ولی] از کار زشتش برائت جویید و از کار نیکش دوری نکنيد. عمل زشتش را ناپسند بشماريد." شخص مجددا پرسید: "پس آیا می توانیم او را فاسق یا فاجر بنامیم؟" حضرت (علیه السلام) مصداق فسق و فجور را برای او توضیح داده و دوباره فرمودند: "... شما بگویید کارش بد است و مرتکب اعمال زشت می‌شود. مؤمن است ولی کارش زشت است..." این مرام اهل بیت (علیهم السلام) است که در مواجهه با اشتباهات افراد بين شخص و عمل او تفکيک قائل می‌شوند؛ ما تا چه اندازه خود را به اخلاق آنان نزدیک میبینیم؟ می‌توان به جای برخورد با شخص، عمل ناپسند او را تذکر داد و از این عمل برائت جست. در اين صورت نسبت به شخص خطاکار، نفرت در دل نخواهيم داشت و همچنین او نیز موضوع را خصومتی شخصی نخواهد پنداشت. فرهنگی که از آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) استخراج و تبیین می‌شود، اين است که با گناه شخص مؤمن مقابله کنیم و نه با شخص او. در قرآن کریم هم میخوانیم که حضرت لوط (عليه السلام) به مردم میگفت: "من دشمن سرسخت اعمال شما هستم. [و نه دشمن شخص شما]" در جای دیگر خداوند در مواجهه با عصیان و نافرمانی افراد به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دستور می‌دهد تا نسبت به عمل آنها بیزاری جوید نه از شخص آنها. همچنين از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده است که: "چه بسا خداوند افرادى را دوست دارد؛ اما از عمل آنان ناخشنود است..." 👈اگر فرد خطاکار احساس کند که شخصیت او محترم است و نقطه ضعف او، عمل ناپسندش میباشد، زمينه ترک گناه و لغزش برای او فراهم‌تر می‌شود. اما اگر احساس کند که انسانى منفور و مطرود است، اميد به بازگشت برای او کمتر خواهد بود و شاید هر روز به تباهى خود می افزاید. 👈این قانون در تربیت نیز جایگاه مهمى دارد. والدین و مربیان خوب کسانى نیستند که فرزند و متربی از آنها بترسند؛ بلکه کسانى هستند که شخصیت او را حفظ میکنند. در اين صورت اگر متربب مورد خشم مربی قرار گرفت، از لطف آنها مأیوس نمیشوند، چرا که می‌دانند سبب خشم ایشان عمل زشت آنهاست و نه خودشان. 📝نوشته حاج آقای قرائتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
رهبر قرآنی - شناخت رهبری.pdf
3.6M
✔️برای 📥دانلود کتاب 📚مروری بر شخصیت قرآنی و اندیشه ها و دروس و روش و گرایش تفسیری آیت الله خامنه ای ☑️ترجمه به سه زبان 🖊محقق: فاطمه تقی زاده ⭕️ @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅عاشقانت میفروشند عیش را، غم میخرند 🔅دل به پای روضه می‌ریزند ماتم میخرند 🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله... (ع) @salehintehran
💡قرآن راه زندگی ‼️ اینگونه نباشید که در هنگام گرفتاری، خدا را در همه حال بخوانید و پس از رفع آن، خدا را ترک کنید. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء یازدهم قرآن کریم @salehintehran
جزء یازدهم قرآن کریم.mp3
12.05M
📖ترتیل خوانی جزء یازدهم قرآن کریم 🎙تلاوت:حجت الاسلام قاسمیان ⏱مدت زمان: 25 دقیقه @salehintehran
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 🔸توبه🔸 همین که توبه قبول شد دیگر آدم نمی‌تواند روی زمین بماند. بالن را دیده‌ای؟ سبک که می‌شود، اوج می‌گیرد و نمی‌شود روی زمین نگهش داشت. آدمی تا گناهش بخشیده شد وابستگی‌اش به‌دنیا کم می‌شود سبک می‌شود و اوج می‌گیرد. @salehintehran
💡قرآن راه زندگی ‼️ هیچگاه کسی را سرزنش نکنید که خود دچار آن عمل می‌شوید. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء دوازدهم قرآن کریم @salehintehran
جزء دوازدهم قران کریم.mp3
12.09M
📖ترتیل خوانی جزء دوازدهم قرآن کریم 🎙تلاوت:حجت الاسلام قاسمیان ⏱مدت زمان: 26 دقیقه @salehintehran
🌟 تلاوت قرآن 🔹رهبرانقلاب: با حالت روزه‌داری یا حالت نورانیتِ ناشی از روزه‌داری، در شبها و نیمه شبها تلاوت قرآن، "انس با قرآن"، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت دیگری و معنای دیگری دارد. چیزی که انسان در چنین تلاوتی از قرآن فرا میگیرد، در حال متعارف و معمول نمیتواند به چنین تلاوتی دسترسی پیدا کند. (۱۳۸۶/۰۶/۲۳) @salehintehran
💾 «27» 🌍 (ره) 📚 «جهاد اكبر» یعنی « نفس» 🔸 تأدیب نفس و مهار کردن شهوت ، غضب و وهم ، در ابتدا برای انسان خیلی فشار دارد و فشارش هم آنقدر زیاد است كه از آن به جهاد اكبر تعبير كرده اند . در اصطلاح به «مقابله کردن با نفس و مهار کردن آن» غلبه بر هوای نفسانی ميگويند . 🔸 هوا یعنی خواستهها ، چه در بُعد شهوت باشد ، چه غضب و چه وهم . چون نفس به معنای خاصّش از این قوا تشکیل میشود . این تعلیم به تعبیر علی (علیهالسلام) و این تأدیب ، ابتدا مشکل است و از غلبه کردن بر این نفس به «جهاد اکبر» تعبیر شده است . این که میگویند جهاد اکبر همین نفس و غلبه بر هوای نفس است . روايتي از علی (علیهالسلام) است كه میفرماید : «ردع النفس عن الهوى الجهاد الأكبر»[6] اگر بخواهی نفست را از خواسته های گسترده اش برگردانی و جلوی اطلاقش را بگیری ، جهاد اكبر كرده اي . 📊 [6] . غررالحكم، ص241 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
💡قرآن راه زندگی ‼️ مراقب باشید که پست و مقام شما، مانع احترام به والدینتان نشود. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء سیزدهم قرآن کریم @salehintehran
جزء سیزدهم قرآن کریم.mp3
11.72M
📖ترتیل خوانی جزء سیزدهم قرآن کریم 🎙تلاوت:حجت الاسلام قاسمیان ⏱مدت زمان: 25 دقیقه @salehintehran
طبيب خودتان باشيد. بهترين كسى كه میتواند بيماریهای روحی را تشخيص دهد،خودمان هستيم. روى كاغذ بنويسيد حسد، بخل، بدخواهى، تنبلى، بدبینی و...؛ رمضان فرصتیست كه يكى يكى اينها را رفع كنيم. رهبر انقلاب: ۷۱/۱۲/۴ 🌸 @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نگاهی به رابطه عبد و مولا ➕چالش عاشقانه‌ترین رابطه عالم @salehintehran
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ مجموعه‌های انسانی مثل ماشین نیستند که انسان یک دکمه‌ای را بزند و این ماشین به خودی خود شروع کند به کار کردن. مجموعه‌های انسانی، مجموعه‌هایی از اراده‌ها، فکرها، سلیقه‌ها و خواهش‌های نفسانیِ صحیح و غلط هستند، نظارت، بسیار مهم است. ۱۳۸۷/۶/۲ @salehintehran
💡قرآن راه زندگی ‼️گر کسی را مسخره کنید؛ دامان خودتان را می‌گیرد. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء چهاردهم قرآن کریم @salehintehran
جزء چهاردهم قرآن کریم.mp3
11.31M
📖ترتیل خوانی جزء چهاردهم قرآن کریم 🎙تلاوت:حجت الاسلام قاسمیان ⏱مدت زمان: 24 دقیقه @salehintehran
9.pdf
1.32M
✅بسته محتوایی محتوای خلاصه ( ) 28اردیبهشت الی 3خرداد موضوع : مناجات با خدا 🆔 @salehintehran
💾 «28» 🌍 (ره) 📚 « نفس» سخت‌تر از «فتح شهر» 🔸 در تاریخ صدر اسلام آمده است که گروهی از مسلمین به جبهه رفته بودند . وقتی نزد پیامبر برگشتند و از سختي هاي زیاد جنگ بحث كردند ، پيامبر فرمودند : این جهاد و جنگ و کشتن دشمن ، جهاد اصغر بود ، جهاد اکبر بر شما باقی مانده است ؛ آن جنگ داخلی است ، غلبه بر هوای نفس است ، اين مشکلتر است . 🔸 من در روایتی دیدم كه از حضرت سلیمان نقل میکردند که دارد : «إن الغالب لهواه أشد من الذي يفتح المدينة وحده»[7] آن کسی که بخواهد با هوای نفس مبارزه کند و بر هوای نفسش غلبه کند ، كارش سختتر است از كسي که بخواهد تنهایی یک شهر را فتح کند . یعنی فتح یک شهر به تنهایی آسانتر از جنگ و غلبه بر هوای نفس است . 📊 [7] . مجموعةورام، ج1، ص60 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
💡قرآن راه زندگی ‼️ به عهد خود وفا کنید چون در قیامت از آن سوال می‌شود. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء پانزدهم قرآن کریم @salehintehran
جزء پانزدهم قران کریم.mp3
12.05M
📖ترتیل خوانی جزء پانزدهم قرآن کریم 🎙تلاوت:حجت الاسلام قاسمیان ⏱مدت زمان: 25 دقیقه @salehintehran
💠سبک زندگی از منظر امام حسن مجتبی (ع) @salehintehran
🌸 ولادت با سعادت امام حسن(ع) مبارک. @salehintehran
10.pdf
1.56M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه نوجوان 4 خرداد اردیبهشت الی 10 خرداد موضوع : آداب شب قدر در سیره ائمه اطهار علیهم السلام ............. 🆔 @salehintehran
استعداد یابی معنای تربیت: " بسترسازی ، و برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکل‌گیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته " در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمی‌شود(۱) 📎شهید مطهری در این باره می‌فرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است یعنی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمی‌تواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش می‌کند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر می‌توانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده می‌کند. این، کار تربیت است. ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب می‌کند. درست است که کاری که نجار روی چوب می‌کند روی آهن نمی‌تواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش می‌دهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» می‌سازد، این‌جور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش می‌خواهد بر این چوب تحمیل می‌کند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل می‌کند. اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمی‌توانی از آن برنج بسازی، جو هم نمی‌توانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر می‌خواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو می‌توانی از آن، گندم خوب بسازی. می‌توانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و می‌توانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است. ولی به هر حال [فقط می‌توانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲) منابع: ۱) کتاب سکوی پرواز ۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @salehintehran •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•