eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹پيامبر اکرم صلّي الله علیه وآله پنچ چیز دل را می میراند: 🔺 زیادخوردن، 🔺زیادخوابیدن، 🔺زیاد خندیدن، 🔺غصه فراوان! 🔺وحرام خوردن که ایمان را دور می کند. 📚 نصایح،219 👇👇👇 🆔 @salehintehran
⚠️ لوح| سعى میکنند چهره خاندان خبیث پهلوى را آرایش کنند 🔻رهبرانقلاب: امروز دشمنان سعى میکنند چهره‌ى خاندان خبیث پهلوى را - رژیم فاسدی که کشور ما را سالهاى متمادى به عقب انداختند و دچار مشکلات عظیم کردند - آرایش کنند... امروز چشم دوختند به نسلهاى بعدى. تا وقتى شما جوانهاى خوب و مردم مؤمن در میدان هستید، باانگیزه و با بصیرتید، آگاهید که چه کار دارید میکنید، البتّه نخواهند توانست. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ 📥 چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=28918 @salehintehran
✔️ حکومت او مشرق و مغرب را فرا گیرد 🌟امام باقر عليه السّلام فرمودند: قائم ما به وسیله بیم، یارى شود و با پیروزى تأیید گردد... حکومت او مشرق و مغرب را فرا گیرد. پس در تمامى روى زمین خرابى باقى نمى ماند مگر آن که آباد شود. 📚منهاج البراعة، ج ۸، ص ۳۵۳ 💟 @salehintehran
نگاه رحمتت بر ماست؛ می‌دانم که می‌آیی ز اشک دوستان پیداست؛ می‌دانم که می‌آیی گذشته چارده قرن و هنوز ای یوسف زهرا تو تنها و علی تنهاست می‌دانم که می‌آیی 💚 💟 @salehintehran
✅پرسش: ايا امام زمان(عج) زن و فرزند دارند؟ 🌺پاسخ: در مورد زن و فرزند امام مهدى(ع) سه احتمال وجود دارد: أ) حضرت ازدواج نکرده است. لازمه این احتمال آن است که امام(ع) یکى از سنتهاى مهم اسلامى را ترک کرده باشد، که با شأن امام سازگار نیست. امّا از سوى دیگر چون غیبت از اهمیت بیشترى برخوردار است؛ به ناچار امام از سنت چشم پوشى مى کند، که اشکالى ندارد. براى حفظ مصلحت بالاتر، از مصلحت پایینتر چشم پوشى مى گردد. ب) حضرت ازدواج نموده امّا فرزندى ندارد. نداشتن فرزند به سبب غیبت است. پذیرش این فرض، سؤالى را با خود مى آورد که آیا همسرش هم از عمر طولانى بهرهمند است یا این که مدّتى با حضرت زندگى کرده و بعد از دنیا رفته است؟ در این صورت حضرت به سنت ازدواج عمل کرده و بعد بدون زن و فرزند زندگیش را ادامه مى دهد. ج) حضرت زن و فرزند دارد. با پذیرش این فرض، این سؤالات مطرح است: آیا آنان نیز عمرى طولانى دارند؟ فرزندان حضرت نیز فرزندانى دارند؟ اگر دارند، این همه اولاد، در پى اصل خویش مى افتند و همین کنجکاوى، مسئله را به جایى مى رساند که با فلسفه غیبت منافات دارد. 🔹با توجه به مطالب مذکور، نمى توان یکى از این سه احتمال را قاطعانه پذیرفت و این به مقتضاى خرد ورزى است که در جایى که دلیل کافى براى اثبات یا انکار چیزى وجود ندارد، از ابراز حکم قطعى خوددارى گردد. از روایات نیز مطلب مسلمی به دست نمی آید. ظاهر بعضی روایات وجود اهل و عیال را برای حضرت اثبات می کند و روایات دیگری نیز خلاف مطلب را اثبات می کنند. برخی روایات دلیل بروجود فرزند برای حضرت مهدی هستند الا یك روایت كه منافی و معارض با این روایات است و آن روایت این است، هر امامی باید فرزند داشده باشد به جز حضرت مهدی كه فرزند ندارد، ولی علماء و برزگان شیعه مانند مرحوم محدث نوری و شیخ طوسی و میر محمد میر لوحی معاصر علامه مجلسی این تنافی را رفع كردند، بدین بیان كه امام زمان مانند سایر ائمه پسر امام ندارد، نه آنكه اصلا پسر ندارد و بنابراین از مجموع احادیث استفاده می شود كه، برای حضرت مهدی فرزندان بسیاری هست كه همه از اولیاء و صلحاء شرفا هستند ولی سمت امامت ندارند، چرا كه امام منحصر در دوازده نفر است. ۱- مفضل بن عمر گوید: از امام باقر(ع) شنیدم که در مورد امام مهدى(عج) فرمود: «صاحب الزمان را دو غیبت است. یکى از آن دو به اندازهاى طولانى شود که برخى گویند: حضرت از دنیا رفته و برخى گویند کشته شده است اما کسى جز آنانى که امور حضرت را پىگیرى مى کنند، از مکان و فرزندان وى آگاه نیستند».[۱] ۲- از امام صادق(ع) آمده است: «گویا مى بینم حضرت مهدى(عج) با اهل و عیالش در مسجد سهله است».[۲] ۳- از امام هشتم(ع) در دعایى نقل شده است: «اللّهم اعطه فى نفسه و أهله و ولده و ذریته و جمیع رعیته ما تقرّ به عینه و تسرّ به نفسه؛[۳] خدایا، مایه چشم روشنى و خوشحالى امام زمان(عج) را در او و خانواده و فرزندان و ذریه و تمام پیروانش فراهم فرما!». ۴- نیز از آن حضرت در مورد امام زمان(عج) این دعا نقل شده است: «اللهم صل على ولاة عهده و الائمة من ولده؛[۴] خدایا، بر والیان و فرزندان وى که امامند، درود فرست!». در برخى احادیث مشکل سندى و در برخى دیگر مشکل دلالت وجود دارد. و همچنین روایاتى وجود دارد که با صراحت وجود فرزند را براى حضرت نفى مى کند.[۵] ✍منابع جهت مطالعه بیشتر : سیمای آفتاب، دكتر حبیب الله مظاهری. تجسم امید و نجات، عزیز الله حیدری. سیمای مصلح جهان، مراد فیضی. ارتباط معنوی با حضرت مهدی«عج »، حسین گنجی. پی نوشت: [۱]. شیخ طوسى، کتاب الغیبه، ص ۱۶۲. [۲]. مجلسى، بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۱۷. [۳]. سید ابن طاووس، جمال الاسبوع، ص ۵۱۰. [۴]. سید ابن طاووس، جمال الاسبوع، ص ۵۱۰. [۵]. مسعودى، اثبات الوصیه، ص ۲۲۱. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @salehintehran
💠 امیرالمومنین امام على عليه السلام: شَرُّ الناسِ مَن لا يَقبَلُ العُذرَ و لا يُقِيلُ الذَّنب بدترين مردم كسى است كه عذر نپذيرد و از خطا نگذرد 📚 ميزان الحكمه جلد5 صفحه 498 👇👇👇 🆔 @salehintehran
Khoneye Kochik ma.mp3
11.65M
مداحی آموزنده از آقای مطیعی درباره‌ی حضرت فاطمه زهرا(س) مناسب برای کودکان 💕 بهترین چیز برای زن 💕 پوشش از مرد نابینا 💕 حجاب بعد از شهادت 🌺 @salehintehran
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه)🔹 🔸محبت، روش نصیحت عقلانی🔸 آدم «نفسانی» وقتی میخواهد کسی را تحت فرمان در بیاورد، اول شخصیت او را خرد میکند و بعد، نصیحت میکند اما یک آدم «روحانی» اول احترام میگذارد و محبت میورزد و بعد حرف میزند. چیزی را که میخواهیم شکل بدهیم اول باید نرمَش کنیم تا بتوانیم در قالب بگنجانیم. نفس، وقتی که میخواهد نصیحت کند، انسان زیر دست خود را در کوره تحقیر و اهانت نرم میکند، بعد او را در قالب نصیحت میریزد تا او را در آن، جا بدهد. اما عقل وقتی میخواهد نصیحت کند، در گرمای محبت و احترام، طرف را نرم میکند و بعد به او خط میدهد و نصیحت میکند. 🔹 @salehintehran
🔹امیرالمومنین(ع): 🔺در خلوت کردن برای عبادت خدا، گنجینه‌های پرسودی است. 📚ميزان الحكمة، ج7، ص375 @salehintehran
🏴 يا فاطمه از اشك تو را مي خواهيم 🏴 بيمار تو هستيم و دوا مي خواهيم 🏴 هر كس پي حاجتي رود بر در دوست 🏴 ما از تو برات كربلا مي خواهيم 🏴فرارسیدن ایام فاطمیه تسلیت باد. @salehintehran
🍃💛🍃فاطمه به چه معناست؟ 🍃فاطمه از لغت " فطم" گرفته شده که به معنای جدا شدن و قطع شدن چیزی از چیزی است؛ مثلا می گویند: فَطَم المُرضِعُ الرَّضِیعَ یعنی: مادر بچه اش را از شیر گرفت. 🍃💛🌹چرا این نام برای حضرت زهرا علیها السلام انتخاب شده؟ 🍃🌹در روایات چند دلیل ذکر شده است: ☑️ ایشان را فاطمه نامیدند چرا که حضرت و شیعیانشان از آتش دوزخ جدا شده اند. ☑️ ایشان را فاطمه نامیدند چرا که از هر شرّ و بدی جدا شده اند. ☑️ ایشان را فاطمه نامیدند چرا که به واسطه ی فضیلت و دین و حسب از زنان دیگر جدا هستند.(از همه ی آنها برتر میباشند) @salehintehran
⁉️ | عکس پروفایل ویژه مقلدین مقام معظم رهبری 🌀 سوالی درباره یک بحث داغ دخترانه در فضای مجازی... @salehintehran
🍀 🌺 «ثواب یاری دادن به همسر» 🍃 حضرت علی(ع) می‌‌فرماید: رسول خدا بر ما وارد شد در حالي كه فاطمه زهرا کنار ديگ غذا نشسته بودند و من عدس پاک مي‌‌كردم. 🍃 حضرت فرمود: يا اباالحسن! عرض كردم لبيک يا رسول الله! فرمود: از من بشنو و من نمي‌‌گويم مگر از طرف پروردگارم. مردي نيست كه در خانه به همسرش كمک كند مگر آنكه براي او عبادت يكسال كه روزها روزه باشد و شب‌‌ها به عبادت ايستاده باشد نوشته شود و خداوند آنچه را به صابرين عطا كرده به او عطا كند 🍃 يا علي يك ساعت خدمت در خانه بهتر است از عيادت بیماران و پوشاندن برهنگان و سیر کردن گرسنگان و... ✨يا علي كسي كه از خدمت خانواده كراهت نداشته باشد، کارش كفاره گناهان باشد و غضب خدا را فرو کاهد و حسنات و درجاتش را زياد كند✨ ✨ يا علي خدمت نكند خانواده را مگر مردان صديق يا شهيد يا مردي كه خداوند خير و دنيا و آخرت او را خواسته باشد 📚 بحارالانوار، ج103، ص132 👇👇👇 🆔 @salehintehran
💠 امیرالمومنین امام على عليه السلام: راكِبُ اللَّجاجِ مُتَعرِّضٌ للبَلاءِ سوارِ بر مركب لجاجت در معرض بلا و گرفتارى است. 📚 ميزان الحكمه جلد10 صفحه 251 👇👇👇 🆔 @salehintehran
🍀 🌺 باران به برکت توبه کار 🍃 بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم در زمان حضرت موسى عليه السلام در بنى اسرائيل به جهت نيامدن باران قحطى شد مردم خدمت حضرت موسى رسيدند و گفتند: براى ما نماز استسقاء (نماز باران) بخوان. 🍃 حضرت موسى عليه السلام برخاست كه با قوم خود براى دعاى باران بروند و بيشتر از هفتاد هزار نفر بودند هرچه دعا كردند باران نيامد 🍃 حضرت موسى عليه السلام عرض كرد: خدايا چرا باران نمى آيد، مگر قدر و منزلت من نزد تو از بین رفته؟ خطاب رسيد: نه، ليكن ميان شما يک نفر است كه چهل سال مرا معصيت مى كند. به او بگو از جمعيت خارج شود تا باران رحمتم را نازل كنم 🍃 موسى عليه السلام عرض كرد: الهى صداى من ضعيف است، چگونه به هفتاد هزار جمعيت برسد؟ خطاب شد: اى موسى تو بگو من صداى تو را به مردم مى رسانم حضرت موسى به صداى بلند صدا زد: اى كسى كه چهل سال است معصيت خدا را مى كنى از ميان ما برخيز و بيرون رو كه خداوند به جهت شومى و بدى تو باران رحمتش را از ما قطع كرده 🍃 آن مرد عاصى برخواست نگاهى به اطراف كرد، ديد كسى بيرون نرفت. فهميد خودش بايد بيرون برود با خود گفت چه كنم اگر برخيزم و از ميان مردم بروم كه مردم مرا مى بينند و مى شناسند و رسوا مى شوم و اگر نروم كه خدا باران نمى دهد همانجا نشست و از روى حقيقت توبه كرد و از كرده خود پشيمان شد. يكدفعه ابرها آمده و به هم متصل شد و چنان بارانى آمد كه تمام سيراب شدند 🍃 موسى عرض كرد: الهى كسى كه از ميان ما بيرون نرفت چگونه شد كه باران آمد؟ ✨خطاب شد: سقيتكم بالذى منعتكم به به شما باران دادم، به سبب آن كسى كه شما را منع كردم و گفتم از ميان شما بيرون برود✨ 🍃 موسى عليه السلام عرض كرد: خدايا! اين بنده را به من بنما خطاب شد: اى موسى آن وقتى كه مرا معصيت مى كرد رسوايش نكردم، حال كه توبه كرده او را رسوا كنم؟ حاشا، من سخن چينان را دشمن مى دارم، خود سخن چینی كنم؟ 👇👇👇 🆔 @salehintehran
امام سجاد(ع): . الهی! عمر مرا تا زمانی که صرف طاعت تو شود، دراز گردان ❤️ و هرگاه عمرم چراگاه شیطان شود، جانم را بگیر و به سوی خود ببر. . صحیفه سجادیه، دعای 20 @salehintehran
🔹سبک زندگی فاطمی 🔺 بخشهایی از سبک زندگی سلام‌الله‌علیها، مطرح شده در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 👈 رهبرانقلاب: در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را قرار داد. 👇👇👇 🆔 @salehintehran
لزوم آموزش فرهنگ جهاد مجازي دغدغه امروز اكثر خانواده ها : چطور بفهمم پسرم ، دخترم ،‌خواهرم ، برادرم ، دوست صميمي ام از اينترنت چه استفاده اي ميكند ؟ نكنه يه وقت اين كامپيوتر و اينترنت بچمو منحرف كنه ، فاسد كنه .... حتي اونهايي كه بچه حزب اللهي هستند و ريشه اعتقادي محكمي دارند تو اين فضا كه وارد ميشن ... بزارين نگم بقول دوستان "سه نقطه " يك كار لازم و ضروري امروز در اين حوزه است. يك دوره آموزشي برگزار كنيم با متون مناسب و محتواي برنامه ريزي شده اين كار رو در هر كانون فرهنگي و پايگاه و مجموعه ای ميشه انجام داد اصلا امام جماعت مسجد چه اشكال داره ، جوونهايي رو كه ميدونه تو اينترنت ارتباط دارند بعد نماز هر شب جمع كنه نيم ساعت ، بيشتر هم نميخواد مباحثي مثل : احكام مجازي - احكام جهاد مجازي اخلاق مجازي خطرات اخلاقي و معنوي در فضاي مجازي شيوه هاي مبارزه با نفس در جامعه مجازي دوست يابي و يار گيري در فضاي مجازي ضرورت ها و اهميت حضور سالم و موثر در فضاي مجازي ابزارهاي جهاد مجازي سايت ها و ابزار هاي مفيد در فضاي مجازي رو معرفي كنند. اهميت توليد در فضاي مجازي بجاي مصرف زدگي و امثال اين بحث ها .... آقا اصلا امكانات نميخواد اين كارا ، لا اقل اگه انرژی اين كارا رو نداریم اتاق هاي فكر در مساجد و محلات و مجموعه هامون تشكيل بديم ، شعار هم نديم بشينيم كتاب و جزوه تاليف كنيم بديم معلم هاي كامپيوتر مدارس اطراف تا بين درس از اين مطالب استفاده كنند. @salehintehran
💠 آیه 18 سوره نحل 🔸🔶 و إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحيمٌ و اگر بخواهید که نعمتهای خدا را شماره کنید هرگز نتوانید، که خدا در حق بندگان بسیار آمرزنده و مهربان است 🆔 @salehintehran
⛔️تکروی ممنوع3⃣2⃣ ✅اصل نظم و انضباط اساس کار نظام، نظم و انضباط است. اگر نظم داشتید، هم نیروی انسانی و هم امکانات شما، به دردتان خواهد خورد؛ ولی اگر نظم نداشتید، چنانچه نیروی انسانی و امکانات و پول هم داشته باشید، به دردتان نخواهد خورد. بنابراین، هر چه ممکن است، به نحو صحیح بر نظم و انضباط خود بیفزایید. ۱۳۶۸/۷/۵ @salehintehran
🔰 سخن‌نگاشت| پیشرفت‌ علم، انسان را به معارف الهی نزدیک‌تر می‌کند 🔻 رهبرانقلاب، امروز: پیشرفت‌های علمی بشر و گشوده شدن دریچه‌های جدید برای شناخت بیشتر از نظم عجیب و پیچیدگی‌های حیرت آور عالم خلقت، مستلزم شکرگزاری است، زیرا انسان را به معرفت الهی نزدیکتر می‌کند. هر یک از این دریچه‌های علم و دانش که از جانب خداوند به روی بشر باز می‌شود، زمینه‌ساز تحولات شگرف و جدید در زندگی انسانها است. ۹۷/۱۱/۳ 💻 @salehintehran
👇👇👇 ♨سوال: 🔰اینکه قرآن می فرماید: انسان را در رنج آفريده ايم، به چه معناست؟ ✍پاسخ: ✅اگر ما در معنای دقیق هر دو آیه دقت و تأمل کنیم متوجه خواهیم شد که بین این دو آیه هیچ گونه تضادی و تناقضی وجود ندارد. چرا که آیه اول ناظر به این هست که این دنیا همراه با سختی هست، همراه با مشکلات و گرفتاری ها هست. ولی آیه دوم در واقع ناظر به احکام الهی از جمله احکام فقهی است. توضیح بیشتر: تأمل در آیه: چرا که آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره ناظر به احکام فقهی است خدای متعال می فرماید: «يُريدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُريدُ بِكُمُ الْعُسْرَ؛[بقره/۱۸۵] خدا براى شما آسانى مى خواهد و براى شما دشوارى نمى خواهد» اگر شما به سیاق آیه توجه بکنید خدای متعال در ابتدای این آیه شریف در مقام بیان حکم روزه است کما اینکه در ابتدای همین آیه فرموده است: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَ مَنْ كانَ مَريضاً أَوْ عَلى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَر؛[بقره/۱۸۵]ماه رمضان [همان ماه] است كه در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، [كتابى] كه مردم را راهبر، و [متضمّن] دلايل آشكار هدايت، و [ميزان] تشخيص حق از باطل است. پس هر كس از شما اين ماه را درك كند بايد آن را روزه بدارد، و كسى كه بيمار يا در سفر است [بايد به شماره آن،] تعدادى از روزهاى ديگر [را روزه بدارد].» به عبارت دیگر: از متن آیه فقط این مطلب کلی را فهمیدیم که خداوند برای بندگان خودش «آسانی»خواسته و «سختی» نخواسته و این یک قاعده کلی است. و دقت کنیم در همه جوانب این را به کار بگیریم. حتی در مسائل ذکر و زهد و عبادت اگر ما خودمان را به مشقت بیندازیم، به زجر و شکنجه جسم و روح آدم بکشد، از نظر مکتب اهل بیت درست نیست و یسر نیست و مخالف متن آیه هم است و می شود نظم و نظام تصوف. یک کسی از آن ذکرهای طولانی و از آن کارهای عبادی آن چنان سنگین و ریاضت های بسیار شکنجه آور انجام بدهد که به عبودیت برسد، من این را نفی نمی کنم که آن راه انسان به جایی نرساند اما مطابق دستور قرآن و عترت نیست. آن چه مطابق دستور قرآن و عترت است، آن عبودیت هم یسر باشد. حتی مطالعه علمی تان، گفته بودیم که یک اهل علم یک کار اصلی دارد و بقیه کارهایش جنبی است. تأمل در آیه دوم: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في كَبَدٍ؛[بلد/۴] براستى كه انسان را در رنج آفريده ايم» در واقع این آیه به هیچ به معنای وجود مشقت و سختی در احکام اسلامی نیست، بلکه به اذعان محققان و مفسران قرآن این آیه به این مطلب رهنمود می کند که این دنیا همراه با سختی است، همراه با مشکلات و گرفتاری ها است. علامه طباطبایی در ذیل این آیه شریف می نویسد: «كلمه" كبد" به معناى رنج و خستگى است، و جمله مورد بحث جواب قسم است، و اين تعبير كه" خلقت انسان در كبد است" به ما مى فهماند كه رنج و مشقت از هر سو و در تمامى حيات بر انسان احاطه دارد، و اين معنا بر هيچ خردمندى پوشيده نيست، كه انسان در پى به دست آوردن هيچ نعمتى بر نمى آيد، مگر آنكه خالص آن را مى خواهد، خالص از هر نقمت و دردسر، و خالص در خوبى و پاكيزگى، ولى هيچ نعمتى را به دست نمى آورد مگر آميخته با ناملايماتى كه عيش او را منغص مى دارد، و نعمتى مقرون با جرعه هاى اندوه و رنج، علاوه بر مصائب دهر كه حوادث ناگوارى كه چون شرنگى كشنده كام جانش را تلخ مى كند.»[۱] سخن آخر: اگر در معنای واقعی هر دو آیه به خوبی نگریسته شود به این مطلب اذعان خواهیم داشت که بین این دو آیه به هیچ وجه تناقض و ضدیدی وجود ندارد، چرا که آیه اول ناظر به احکام اسلامی و آیه دوم ناظر به سختی های زندگی مادی است. پی نوشت: [۱].ترجمه الميزان، ج۲۰، ص۴۸۷ 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @salehintehran
💠 رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «اگر مردی به زنش بگوید: من تو را دوست دارم، تأثیر این سخن برای همیشه در روح او باقی می ماند.» ❤️ شوهران باید بدانند که گاهی ممکن است گفتن یک کلمه‌ی محبت آمیز بیش از خرید چندین هدیه برای شادی خاطر و روان زن مؤثر باشد. 👇👇👇 🆔 @salehintehran
💠 آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): فکر و ذکرتان شکم نباشد. حدیث داریم که در دوره آخرالزمان، «بطونُهُم آلِهَتُم»: شکم مردم، خدایشان می شود... 👇👇👇 🆔 @salehintehran
💠 امیرالمومنین امام على علیه السلام: هنگام هر سختى و مشكلى بگو: «لا حول و لا قوّة إلاّ باللّه العلىّ العظيم»، تو را كفايت مى‌كند. 📚 ميزان الحكمه ج2 ص68 👇👇👇 🆔 @salehintehran