eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
379 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
document.pdf
11.14M
🔸 "طرحی نو در بررسی مبانی و قواعد تفسیری علامه طباطبایی" 🔻پایان نامه دکتری تخصصی (PhD)، ۱۳۸۵ 🔻پدیدآور: حجت‌الاسلام امیررضا اشرفی (از اساتید کنونی تفسیر در مؤسسه امام خمینی (ره)، و قائم مقام مدیر گروه علمی تفسیر در این موسسه) استاد راهنما: احمد احمدی استاد مشاور: محمدباقر سعیدی روشن استاد مشاور: محمدکاظم شاکر 🔻دانشگاه قم
معرفت نفس از دیدگاه حکمت متعالیه وعرفان اسلامی.pdf
2.06M
🔸معرفت نفس از دیدگاه حکمت متعالیه و عرفان اسلامی پایان نامه دکتری تخصصی فلسفه تطبیقی (PhD)، ۱۳۸۹ 🔻پدیدآور: مصطفی عزیزی علویجه استاد راهنما: صادق لاریجانی استاد مشاور: علی عابدی شاهرودی استاد مشاور: سید ید‌الله یزدان‌پناه 🔻دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی
نزدیک‌ترین راه‌ عملی وصول به عوالم غیب درعرفان.pdf
8.4M
🔸بررسی نزدیک‌ترین راه‌ عملی وصول به عوالم غیب از دیدگاه عرفان اسلامی و میزان هماهنگی آن با آموزه‌های کتاب و سنّت 🔻پایان نامه دکتری تخصصی (PhD)، ۱۳۹۴ 🔻پدیدآور: حجت‌الاسلام داود حسن‌زاده کریم‌آباد استاد راهنما: حجت‌الاسلام حسن معلمی 🔻دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
01.pdf
406.1K
🔸مقاله "اسفار اربعه در عرفان اسلامی" 🔻پدیدآور: داود حسن‌زاده كريم‌آباد 🔻نشریه «حكمت عرفاني»، سال اول، شماره دوم، زمستان 1390، ص 9 ـ 39 Hekmat Erfani, Vol.1. No.2, Winter 2012 🌐 http://erfani.nashriyat.ir/node/21
حدوث و بقاء نفس از منظر حکمت متعالیه - گرجیان .pdf
3.78M
🔸حدوث و بقاء نفس از منظر حکمت متعالیه 🔻پایان نامه کارشناسی ارشد ۱۳۸۵ 🔻پدیدآور: گلین مرادپور طالشی استاد راهنما: محمدمهدی گرجیان استاد مشاور: احمد بهشتی 🔻 دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
: میشه راجع به «عین الله» توضیح بدهید (تصویری از کتاب حقیقت نوری) صوتی👇
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
452.4K
قرب نوافل : النور 35 : اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
614.5K
قرب فرایض : الأنفال 17 : وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 مصاحبه خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین صدیقی(امام جمعه تهران) 💠 🔵 بخش هایی از مصاحبه 🔰🔰🔰 ✴️ ایشان(آیت الله بهاءالدینی) معتقد بود که امام[خمینی] دارد. ایشان می‌گفتند اینکه امام با یک صحبت یا یک نوشته، خلقی را بیرون می‌کشد یا تعطیل می‌کند، این جور نیست که بر اساس یک امر اعتباری این کار را بکند. ایشان در خلق می‌کند و حتی افرادی که در خط نیستند، همراهی می‌کنند. معتقد بود که همان ولایت تکوینی است. آقای بهاءالدینی درباره امام فرمودند که این ولایت تکوینی است. یکی هم اینکه فرمودند: 《امام که می‌آید و دستش را بالا می‌برد، نیت می‌کند و برای خدا دستش را بالا می‌برد. همه کارهایش برای خداست، دستش را هم که تکان می‌دهد، برای خداست》. ✴️ ایشان همین اواخر عمرشان آمدند تهران و رفتند بیمارستان. من هم اینجا رفتم دیدنشان و هم بعد رفتم قم. ایشان فرمود: «می‌دانستم مشکل من پزشکی نیست. با طبیب حل نمی‌شود، ولی چون حضرت آقا خواستند بروم، به احترام ایشان رفتم». ایشان با پیشنهاد حضرت آقا رفته بود و می‌گفتند با اینکه می‌دانستم مؤثر واقع نمی‌شود، به احترام ایشان رفتم. تا اینجا را خودم از آقای بهاءالدینی شنیدم. آقای شمشیری می‌گفت که آقای بهاءالدینی فرمودند: «من می‌دانستم کار این ‌جوری نیست و به احترام آقا آمدم بیمارستان شهید رجایی، ولی وقتی آمدم فهمیدم خیری در آن بوده و وجود مبارک امام زمان ـ ‌اروحنا فداه‌ـ برای عیادت اینجا تشریف آوردند». معلوم شد که حکمتش این بوده که حضرت قرار بوده قدمشان را اینجا بگذارند. 📖📖 کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab ✅✅ متن کامل مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین صدیقی را دریافت نمایید🔰🔰🔰🔰🔰
هدایت شده از خانه طلاب جوان
مصاحبه.pdf
628.1K
📖 #جزوات_طلبگی (۵۲) 🔈 متن کامل مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین صدیقی (امام جمعه موقت تهران) 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
وحدت روح انسانی - امرٌ بین الأمرین.mp3
656.5K
🔸وحدت روح انسانی👆امرٌ بین الأمرین 🔻گزیده ای از جلسات جزوه «انسان از دیدگاه اسلام» (این جزوه بعدها بصورت کتاب «انسان از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی» منتشر شد) 🔸 @Salehy
بسم الله 🔸 در شهرهای بزرگ ایران و برخی کشورهای مرعوب فرهنگ غربی، بدلیل هجوم فرهنگی فمینیسم غربی، و قبله شدن نگاه جنسیتی زنان، و غلبه‌ی رقابت زنانه در زندگی، حتی در پوشش قالب‌های مذهبی، ارزش مردانگی و احترام به مدیریت و مسئولیت پذیری مردِ خانه به حاشیه رفته است. 🔻 رِجل و پایه ی محکم خانواده با استحکام بخشیدن به قدرت و قوامیّتِ رجال، و ارزشمند بودن تکیه به قدرت او، و تکریم و حفظ اقتدار او برای ایجاد پشتوانه ای محکم برای خانواده است، که متأسفانه امروز به بهانه‌ی توامندسازی زنان، این «ارزشِ خانواده ساز» از دست رفته است. با القای غنای کاذب به زن، او را در توهمش بی نیاز از اصل ازدواج با یک مردِ مسئولیت پذیر می‌نمایند. 🔻وقتی ارزش تکریم مردانگی برای پایداری خانواده، به حاشیه رفت، و دیگر تکیه داشتن به رادمردی محکم، بی ارزش گشت، در این چنین جامعه ای، نه تنها تعدد زوجات بی ارزش و مذموم نمایانده شده، بلکه اصل ازدواج هم بی ارزش میشود. چرا که دیگر در ارزش‌های اجتماعی، جایگاهی برای رادمردان نمانده است، تا در حمایتشان از زنانِ نیازمند به تکیه‌گاه محکم، این ارزشِ جوانمردی و رادمردی و مردانگی را نمایان سازند. و آنچه از این ارزشهای والای الهی در چشم بیمارگونه ی فمینیست‌های ضدخانواده دیده میشود، بجای جوانمردی و رادمردی و مردانگی، همان هجمه‌ی نگاه‌های غربی در فضای جنسی است. 🔻 در جامعه‌ای با نگاه جنسیتی زنانه و غلبه‌ی رقابت‌های زنانه بر زندگی، تمام تعاملات خانواده ساز با تکیه بر قوامیّتِ رادمردان، به سطح رقابت‌های جنسی تقلیل می‌یابد، و دیگر ارزشی بنام «مردِ خانه داشتن» و «سایه‌ی بالای سر خانواده» برای رادمردان باقی نمی‌ماند. 🔻 در چنین فضایی، مردان نیز از آن قوای وجودیِ الهی، تعطیل مانده ولذا تغییر هویت می‌دهند. تحمیل فرهنگی جامعه‌ی فمینیستی، و تحقیر رادمردی و مردانگی، موجب میشود که برای عمده مردان هم تأمین شدن در بازار آزاد جنسی بدون مسئولیت پذیریِ در اصل ازدواج و در ازدواج مجدد، بهتر از تأمین شدن با ازدواج و تعدد زوجات و پذیرش مسئولیت خانواده و حمایت از زن با روحیه مردانگی باشد. 🔻درحقیقت، آنگاه که نگاه جنسیتی زنانه، قبله‌گاهِ جامعه شود، اولین ضرر به خود زنان وارد می‌شود، که پشتیبان خویش در خانواده را از دست می‌دهند، و با طلاق یا عدم ازدواج به خیالِ استقلالِ جنسیتی زنانه، نعمت خانواده را از دست داده، و برای تأمین نیازهای اولیه عاطفی و جنسی و یافتنِ تکیه‌گاه خویش، دچار آسیب میشوند. چنانکه در غرب این آسیب‌های زنان و بحران‌های خانوادگی، رسواترین عامل فروپاشی اجتماعیِ غرب است. (ارجاع به احادیث متعددی که یکی از عوامل فروپاشی انسانی در جوامع آخرالزمان را، قبله شدن زنان برای مردان، و تبعیت مردان از روحیات زنان، و حاکم شدن افکار زنانه در جامعه، و تشبه مردان به زنان و زنان به مردان دانسته اند). 🔸به امید آن روزی که نگاه غالب جامعه، تکریم قوای الهی موجود در انسان، با حفظ جایگاه هرکدام از دو جنسیت مکمّل مرد و زن باشد. آنگاه است که ارزش والای احکام الهی در شاهکار ازدواج و تعددزوجات شناخته شده، و مردان و زنان با تحقق شایسته آنها، مورد مدح و تحسین اجتماعی قرار می‌گیرند. 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 Telegram.me/WahdatZojat 💞 🔸 🌷بیایید با تکثیر ازدواج های آسمانی، باران محبت بهاری بهم باشیم🌦🌧☁️⛅️🌤 💟 پیج اینستاگرامی 💟 instagram.com/EzdevajU
الهی مرا لحظه ای به خودم واگذار مکن من مالِ تو ام در حریمِ مِلک تو ام که خود را بذاتم بنده‌ی تو می‌شناسم من آنم که آنِ تو ام با نماز خود را وصل به تو می‌بینم که هستم. و اگر فقر ذاتم به ذاتت را نبینم نیستم. تویی که ذاتت را در این آینه‌ی ذات به تماشا نشسته ای اگر ذات این بنده، محتاج و عین فقر به تو نبود، غنای ذات تو کی آشکار بود! اگر ذات این بنده، مملوک و عین مِلک تو نبود، مالکیت و مُلک ذات تو کی آشکار بود! اگر ذاتِ این بنده، ذلیل و عین تعلّق به تو نبود، عزّت و سلطنتِ ذات تو کی آشکار بود! اگر ذات این بنده، مجهول و عین معرفت به تو نبود، معرفتِ ذات تو کی آشکار بود! اگر ذات این بنده، فانی در اسمِ ذاتِ تو نبود، اسم اعظم ذاتت کی آشکار بود! من با تو شناخته می‌شوم که بنده‌ی مربوب تو ام تو هم با من شناخته می‌شوی که ربّ و خدای منی چه خوش خدایی دارم که فقط بذات تو خوشم اول از ذات تو ام، آخر به ذات تو ام، ظاهر از ذاتِ تو ام، باطن به ذات تو ام، و جز اخذ نور ذات تو، «غذای ذاتی» ندارم رحم کن و ذات مرا از سُبُحاتِ وجه و جلال و جمالِ نورِ ذاتت ارتزاق کن مولای یا مولای، انت المولا و انا العبد، و هل یرحم العبد الا المولا مولای یا مولای، انت الرازق و انا المرزوق، و هل یرحم المرزوق الا الرازق
مناجات امير (علیه السلام) در مسجد کوفه .mp3
4.05M
درمسجدکوفه👆 نوای ملکوتی 🌷مَولاَيَ يامَولاَي أَنتَ المَولَى و أَنَا العَبد و هَل يَرحَمُ العَبدَ إِلاَّ المَولَى🌷 🔻مولا! من کیم جز آنکه عبد تو ام @Salehy
الهی عبد فراری به خانه مولا آمده برای نجات از خودش به تنها درب رهایی آمده مولای من تو بندگان خوب بسیار داری اما این بنده ات مولایی جز تو ندارد من کیم جز آنکه عبد تو ام من کیم جز آنکه خلقِ تو ام من کیم جز آنکه اسمِ تو ام من کیم جز آنکه فعلِ تو ام من کیم جز آنکه مِلکِ تو ام من کیم جز آنکه مسکین تو ام من کیم جز آنکه عبد ذلیل تو ام من کیم جز آنکه عبد حقیر تو ام من کیم جز آنکه عبد ضعیف تو ام من کیم جز آنکه فقیر تو ام من کیم جز آنکه سائل تو ام من کیم جز آنکه فانی تو ام من کیم جز آنکه باقی به تو ام من کیم جز آنکه مرزوق تو ام من کیم جز آنکه مربوب تو ام من کیم جز آنکه مرحوم تو ام من کیم جز آنکه مبتلای تو ام من کیم جز آنکه محتاج تو ام من کیم جز آنکه متحیّر تو ام من کیم جز آنکه مغلوب امر تو ام من کیم جز آنکه مقهور حب تو ام من کیم جز آنکه مدهوش نور تو ام من کیم جز آنکه عبد گمراه تو ام من کیم جز آنکه عبد گنهکار تو ام من کیم جز آنکه عبد بخیل تو ام من کیم جز آنکه بیچاره ی تو ام من کیم جز آنکه بی خانمان تو ام من کیم جز آنکه افتاده به درگاه تو ام من کیم جز آنکه ملتمس یک نگاه تو ام من کیم جز آنکه خاشع و خاکسار تو ام من کیم جز آنکه غباری به آستان تو ام من کیم جز آنکه هر لحظه در احسان تو ام من کیم جز آنکه تنها معشوق بین آفریده های تو ام من کیم جز آنکه بی تو هیچم، و فقط تویی که معبود و مقصود و مولایی
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
به نام خدا Eitaa.com/Hayat_Hosna دوره دوم کارگاه های آموزشی " مهارتهای ارتباطی خانواده های چندهمسری " 🔻 زمان : ۵شنبه ۶ تیرماه ساعت ۴ تا ٨ 🔻 مکان : دفتر موسسه حیات حسنا متقاضیان میتوانند جهت ثبت نام با حجت‌الاسلام عسکری (مسئول واحد مشاوره و خانواده) : 09107699166 - t.me/Elahana1 Eitaa.com/elahana1 یا ادمین های گروه Eitaa.com/AbozarAzari http://sapp.ir/AbozarAzari Eitaa.com/qariiibemad تماس بگیرند. 🔸موضوع کارگاه ها: ١ضرورت و الزامات احیای فرهنگ تعدد زوجات ٢ احکام مبتلابه خانواده های چندهمسری ٣ مدیریت ارتباطات در خانواده های چند همسری ۴ فرایندتشکیل خانواده های چند همسری از مرحله طرح تا اقدام 🔸کانال اطلاعرسانی مؤسسه حیات حسنی 🌐 Sapp.ir/hayat_hosna 🌐 Eitaa.com/hayat_hosna
🔸 مجموعه ای از احادیث اسلامی پیرامون اخلاق زن و شوهر نسبت به همدیگر👇 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/4286/27609/ مانند👇 🌷پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «ان الرجل لیؤجر فی رفع اللقمة الی فی (فم) امراته ( المحجة البیضاء، ج 3، ص 70) مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد». 🌷امام رضا علیه السلام می فرمایند: «وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلنِّسَاءَ شَتَّى فَمِنْهُنَّ اَلْغَنِيمَةُ وَ اَلْغَرَامَةُ وَ هِيَ اَلْمُتَحَبِّبَةُ لِزَوْجِهَا وَ اَلْعَاشِقَةُ لَهُ ... (فقه الرضا.ع حدیث : 480877 ) ; بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج های آدمی] هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و عاشق اوست .»
🔸مجموعه ای از احادیث اسلامی، پیرامون اهمیت آمیزش زوجین در بیان معصومین(علیهم السلام)👇 🌐 www.komeily.com/وظایف-جنسی-همسران-در-اسلام/ 🔻 بخشی از کتاب زن و خانواده، زهرا آیت الهی، انتشارات روابط عمومی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان👇 https://www.adinehbook.com/gp/product/9648435474 🔻بازنشر در سایت آیت الله کمیلی👇 www.komeily.com/?p=1042 🔸 مانند👇 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) فرمود: «بهترین زنان شما خانمی است که اگر با شوهرش باشد، لباس حیا از تن برمی‌کند». 🔻حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «هر گاه یکی از شما در بدنش احساس بیماری کرد و حرارتش بالا رفت، باید به بستر پناه برد. از امام باقر علیه‌السلام سئوال شد: ای پسر رسول خدا، مقصود از بستر چیست؟ فرمود بستر زن (همسر) و ارتباط جنسی با اوست که سبب سکون و آرامش می‌شود. 🔻 امام صادق (علیه السلام) فرمود: «همانا پرداخت مهریه بر مرد واجب گردیده و بر زن واجب نگردیده است، گر چه کار هر دو یکی است. زیرا مرد هنگامی که نیازش را از زن برآورده می‌کند دیگر آمیزش جنسی را ادامه نمی‌دهد (نمی‌تواند ادامه بدهد) و منتظر رفع نیاز جنسی زن نمی‌شود، بنابراین مهریه فقط به گردن مرد است بدون اینکه بر ذمه زن باشد» 🔻امام رضا (علیه السلام) می‌فرمود: «‌هنگامی که یکی از شما ‌(می‌خواهد) با همسرش رابطه زناشویی برقرار کند پس باید قبل از آن اظهار مهر و محبت کند زیرا که این کار رباینده دل او و از بین برنده غضب اوست».
هدایت شده از ایمان نوروزی
رهبر انقلاب: ؛ یک عمل شرعی و 🔸توصیه موکد دارم که خانمهای شهدا حتما ازدواج کنند. درغیراینصورت ممکن ست روح شهید معذب باشد. منبع:نقش و رسالت زن، ج 3، زن و خانواده (دیدگاه های رهبری در مورد خانواده)،امیرحسین بانکی پور فر،ص ۳۱، انتشارات انقلاب اسلامی.