eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
379 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
به نام خدا Eitaa.com/Hayat_Hosna دوره دوم کارگاه های آموزشی " مهارتهای ارتباطی خانواده های چندهمسری " 🔻 زمان : ۵شنبه ۶ تیرماه ساعت ۴ تا ٨ 🔻 مکان : دفتر موسسه حیات حسنا متقاضیان میتوانند جهت ثبت نام با حجت‌الاسلام عسکری (مسئول واحد مشاوره و خانواده) : 09107699166 - t.me/Elahana1 Eitaa.com/elahana1 یا ادمین های گروه Eitaa.com/AbozarAzari http://sapp.ir/AbozarAzari Eitaa.com/qariiibemad تماس بگیرند. 🔸موضوع کارگاه ها: ١ضرورت و الزامات احیای فرهنگ تعدد زوجات ٢ احکام مبتلابه خانواده های چندهمسری ٣ مدیریت ارتباطات در خانواده های چند همسری ۴ فرایندتشکیل خانواده های چند همسری از مرحله طرح تا اقدام 🔸کانال اطلاعرسانی مؤسسه حیات حسنی 🌐 Sapp.ir/hayat_hosna 🌐 Eitaa.com/hayat_hosna
🔸 مجموعه ای از احادیث اسلامی پیرامون اخلاق زن و شوهر نسبت به همدیگر👇 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/4286/27609/ مانند👇 🌷پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «ان الرجل لیؤجر فی رفع اللقمة الی فی (فم) امراته ( المحجة البیضاء، ج 3، ص 70) مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد». 🌷امام رضا علیه السلام می فرمایند: «وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلنِّسَاءَ شَتَّى فَمِنْهُنَّ اَلْغَنِيمَةُ وَ اَلْغَرَامَةُ وَ هِيَ اَلْمُتَحَبِّبَةُ لِزَوْجِهَا وَ اَلْعَاشِقَةُ لَهُ ... (فقه الرضا.ع حدیث : 480877 ) ; بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج های آدمی] هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و عاشق اوست .»
🔸مجموعه ای از احادیث اسلامی، پیرامون اهمیت آمیزش زوجین در بیان معصومین(علیهم السلام)👇 🌐 www.komeily.com/وظایف-جنسی-همسران-در-اسلام/ 🔻 بخشی از کتاب زن و خانواده، زهرا آیت الهی، انتشارات روابط عمومی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان👇 https://www.adinehbook.com/gp/product/9648435474 🔻بازنشر در سایت آیت الله کمیلی👇 www.komeily.com/?p=1042 🔸 مانند👇 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) فرمود: «بهترین زنان شما خانمی است که اگر با شوهرش باشد، لباس حیا از تن برمی‌کند». 🔻حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «هر گاه یکی از شما در بدنش احساس بیماری کرد و حرارتش بالا رفت، باید به بستر پناه برد. از امام باقر علیه‌السلام سئوال شد: ای پسر رسول خدا، مقصود از بستر چیست؟ فرمود بستر زن (همسر) و ارتباط جنسی با اوست که سبب سکون و آرامش می‌شود. 🔻 امام صادق (علیه السلام) فرمود: «همانا پرداخت مهریه بر مرد واجب گردیده و بر زن واجب نگردیده است، گر چه کار هر دو یکی است. زیرا مرد هنگامی که نیازش را از زن برآورده می‌کند دیگر آمیزش جنسی را ادامه نمی‌دهد (نمی‌تواند ادامه بدهد) و منتظر رفع نیاز جنسی زن نمی‌شود، بنابراین مهریه فقط به گردن مرد است بدون اینکه بر ذمه زن باشد» 🔻امام رضا (علیه السلام) می‌فرمود: «‌هنگامی که یکی از شما ‌(می‌خواهد) با همسرش رابطه زناشویی برقرار کند پس باید قبل از آن اظهار مهر و محبت کند زیرا که این کار رباینده دل او و از بین برنده غضب اوست».
هدایت شده از ایمان نوروزی
رهبر انقلاب: ؛ یک عمل شرعی و 🔸توصیه موکد دارم که خانمهای شهدا حتما ازدواج کنند. درغیراینصورت ممکن ست روح شهید معذب باشد. منبع:نقش و رسالت زن، ج 3، زن و خانواده (دیدگاه های رهبری در مورد خانواده)،امیرحسین بانکی پور فر،ص ۳۱، انتشارات انقلاب اسلامی.
هدایت شده از ایمان نوروزی
رهبر انقلاب: ؛ یک عمل شرعی و 🔸توصیه موکد دارم که خانمهای شهدا حتما ازدواج کنند. درغیراینصورت ممکن ست روح شهید معذب باشد. منبع:نقش و رسالت زن، ج 3، زن و خانواده (دیدگاه های رهبری در مورد خانواده)،امیرحسین بانکی پور فر،ص ۳۱، انتشارات انقلاب اسلامی.
بسم الله 🔸 🔸قرآن سه فتح دارد: (فتح، ۱)، (فتح،۱۸و۲۷)، و (فتح مطلق) در آیه اول سوره مبارکه نصر. 🔸برای رسیدن به (در تحقق ظهور امام عصر -ارواحنا فداه- به فرج شخصی یا عمومی)، باید مراقبه‌ی استغفار و توبه و تسبیح پیدا کرد، ضمن خواندن برای این مراقبه بر اسم الهی. 🔻چه بهتر که در هر بار نشستن برای استغفار، ابتدا #۲۵_بار را بخوانیم و از حقیقتش خلوص و طهارت و طلب مغفرت الهی را با نزول باران ولایت علوی بر وجودمان طلب کنیم. 🔻پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پس از نزول این سوره در دوماه پایانی عمر شریفشان، دائماً ذکرشان تسبیح و استغفار بود، و در مجلسی نمی‌نشست مگر آنکه #۲۵_بار ذکر داشتند. 🔻مَلَک موکّل سوره نصر نیز از فرشتگان خادم درگاه امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) است و امدادگر مؤمنین برای ظفر و پیروزی بر شیطان و تطهیر و خلوص جان برای جریان یافتن انوار نبوّت محمّدی و ولایت علوی (علیهما السلام) است. 🔻این ارتباط خاص این آخرین سوره نازل شده بر پیامبر(صلی الله علیه وآله)، با تحقق فتح مطلق نهایی در ظهور تامّ مقام ولایت، و تحقق نصرت تامّه الهی و طهارت تامّه در زمین الهی، و قرارگرفتن در جایگاه ۱۱۰_قرآن، و ظهور ظرفیت و استعداد نفوس مؤمنین امروز در تولی به ولایت فقیه، همه گواه بر عنایت خاص خداوند متعال برای تحقق وعده اش بر زمین است. 🔻در ادامه بیانی از در تطهیر نفوس با توبه، و ذکر مضامینی از سوره نصر👇 🔸 🔸 : 🔻 اگر شما آينه بسيار صافى را بعد از پاكيزه كردن، در فضاى بسيار صافى كه خوشتان مى‌آید در آن تنفس كنيد، روى يك ميز بگذاريد، بعد از مدتى مي‌بينيد روى آن گرد نشسته است. اين گرد را شما قبلًا احساس نمی‌كردید، روى ميز هم احساس نمی‌كنید. روى ديوار هم احساس نمي‌كنید. هرچه ديوار كثیف تر بشود، اثر و لكّه سياهى را كمتر نشان مى‌دهد تا جايى كه اگر سياه و قيراندود باشد دود چراغ نفتی هم به آن برسد اثرش ظاهر نمى‌شود. 🔻پيغمبر اكرم (صلی الله علیه و آله) در هيچ مجلسى نمی نشست مگر آنكه می‌كرد. 🔻می‌فرمود: انّهُ لَيُغانُ عَلى قَلْبى وَ انّى لاسْتَغْفِرُ اللَّهَ كُلَّ يَوْمٍ سَبْعينَ مَرَّةً «1». (اينها چيست؟! اصلًا ما چه ميگوييم و چه میفهمیم؟!) می‌گفت: بر روى دلم آثار كدورت احساس ميكنم و روزى هفتاد بار براى رفع اين كدورتها استغفار ميكنم. آن كدورتها چيست؟ او وقتى كه با ما حرف میزند و لو حرفش را براى خدا میزند ، و لو خدا را در آينه وجود ما ميبيند ، باز از نظر او اين كدورت است. 🔻امّ سلمه و ديگران گفته اند كه در يكى دو ماه مانده به وفات حضرت، ديديم كه هيچ جا برنمیخاست و نمینشست و عملى انجام نمیداد مگر اينكه میگفت: 💫« سُبْحانَ اللَّهِ وَ اسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبّى وَ أَتوبُ الَيْه ». اين ديگر يك ذكر جديد بود. امّ سلمه ميگويد عرض كردم: يا رسول اللَّه! چرا اينقدر اخيراً زياد استغفار ميكنيد؟ فرمود: اينطور به من امر شده است، « نُعِيَتْ الى نَفْسى ». بعد فهميديم كه آخرين سوره اى كه بر وجود مقدسش نازل شده سوره «نصر» است. اين سوره كه نازل شد پيغمبر اكرم احساس كرد كه اعلام مردن است يعنى تو ديگر وقتت تمام شده است، بايد بروى. 🔻سوره مباركه اين است: 🔸بسم الله الرحمن الرحیم * إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ * وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَ اسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كانَ تَوَّاباً «2». 🔻(اين قرآن چقدر لذيذ است! چقدر زيباست! آدم حظ مى‌كند كه اينها را به زبان خودش جارى كند) اى پيغمبر! آنجا كه نصرت پروردگار بيايد، آنجا كه ديگر ياری اش آمد و تو را بر مخالفين پيروز كرد، (آنجا كه فتح شهر يعنى فتح مكه نصيب تو شد)، پس از اينكه ديدى مردم فوج فوج به دين اسلام وارد مى‌شوند «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ» پروردگار خودت را تسبيح و تحميد كن، «وَ اسْتَغْفِرْهُ» و استغفار نزد خدا نما، «إِنَّهُ كانَ تَوَّاباً» كه او توبه پذير است. چه رابطه اى است ميان آن مقدمه و اين مؤخره؟ 🔻چرا پس از پيروزى و فتح و پس از اينكه مردم فوج فوج داخل اسلام مى‌شوند ، تسبيح كن؟ يعنى مأموريتت پايان يافت، تمام شد. (اين آخرين سوره اى است كه بر پيغمبر اكرم نازل شده است؛ حتى از آيه "الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ" «3» و آيه "يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ" «4» كه درباره اميرالمؤمنين على (عليه السلام) در غدیر است هم ديرتر نازل شده است.) تو ديگر وظيفه ات را انجام داده اى، پس تسبيح كن. پيغمبر احساس كرد كه يعنى ديگر تمام شد، بعد از اين در فكر خود باش. اين بود كه آناً فآناً و میكرد. 💎 ادامه 👇 👇 👇
🔻ولى ما بدبختها دلمان حكم همان ديوار قيراندود را دارد؛ مرتب گناه پشت سر گناه، معصيت پشت سر معصيت، و هيچ گونه عكس العملى در روح ما ايجاد نمى‌شود. 🔻 من نمیدانم اين فرشته هاى روح ما كجا و چقدر حبس شده اند؛ چه زنجيرهايى به دست و پاى اينها بسته شده است كه دل ما تكان نمیخورد ، نمی‌لرزد؟! 🔻اولين منزل عبوديت، است. اگر در روح خودتان تكانى ديديد، اگر ندامتى ديديد، اگر احساس پشيمانى ديديد، اگر گذشته خودتان را سياه و تيره ديديد، اگر احساس كرديد راهى كه تاكنون می‌رفته ايد خطا بوده است، سراشيبى بوده است، و با خود گفتيد بايد برگردم رو به سر بالايى، رو به خدا، شما به اولين منزل عبوديت و عبادت و اولين منزل سلوك رسيده ايد و ميتوانيد از آنجا شروع كنيد، و اگر نه، نه. ——— پ. ن: (1) سفينة البحار، ج 2/ ص 322. (2) نصر/ 1- 3. (3) مائده/ 3. (4) مائده/ 67. 🔻( مجموعه آثار شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ص: 545و 546 ) 🔸 @Salehy
www.instagram.com/p/BzKtwdHgYIt متن دست‌نوشته روز سه‌شنبه (۹۸.۴.۴) استاد صمدی آملی👆 🔸در دوسال آینده! 👌 فتح مطلق
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
طرح اولیه نظام حب ذات - سنت محوضت - نبرد حق و باطل.png
636.4K
طرح اولیه اینفوگرافیک : نظام حب ذات - سنت محوضت - نبرد حق و باطل
هدایت شده از محمد سجاد احمدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از محمد سجاد احمدی
توضیحات اینفوگرافیک آقای صالحی
👌 ظهور کمالات حقه ذات حقیقی انسان، و غلبه آن بر جریان باطل و ذات مجازی و سایه من موهوم 👆طرح اولیه اینفوگرافیک: نظام حب ذات (ذات حقیقی یا ذات موهوم) - سنت محوضت - نبرد حق و باطل @Salehy
🔸طرح نهایی اینفوگرافیک👆 🔻«آمپر حرکت در مدار سنّت مُحوضَت» - حرکت بسوی محض شدن در سعادت و شقاوت - نظام حبّ ذات و دفاع از ذات (من الهی در برابر من موهوم) - نبرد حق و باطل 🔸 @Salehy
طرح نهایی نظام حب ذات - سنت محوضت - نبرد حق و باطل.png
1.87M
🔸طرح نهایی اینفوگرافیک👆 #png 🔻«آمپر حرکت در مدار سنّت مُحوضَت» - حرکت بسوی محض شدن در سعادت و شقاوت - نظام حبّ ذات و دفاع از ذات (من الهی در برابر من موهوم) - نبرد حق و باطل 🔸 @Salehy
3 طرح نهایی .rar
5.33M
🔸 #فایلPSD لایه باز فتوشاپ طرح نهایی اینفوگرافیک👆 🔻«آمپر حرکت در مدار سنّت مُحوضَت» - حرکت بسوی محض شدن در سعادت و شقاوت - نظام حبّ ذات و دفاع از ذات (من الهی در برابر من موهوم) - نبرد حق و باطل 🔸 @Salehy
تدوین شده جهت ارائه در دوره فطرت اسلام ناب۹۸👆👇
هدایت شده از محمد سجاد احمدی
باسمه تعالي جلسه اول تا سوم: (فطرت يا خلقت انساني) *خلقت انسان، خلافت انسان، نفخ روح، تعليم اسماء، سجده و تمرد و بعد هبوط. آن هم هبوط هدايتي، نه هبوط عداوتي. *از سجده ملائکه و تمرد شيطان، نبرد حق و باطل آغاز شد. *پس از هبوط ، سفر انسان از اسفل سافلين که صفر وجود بود آغاز شد. * شيطان در مقابل انسان با تمام توانايي هاي بيروني و دروني (نفس اماره) ايستاد. يک نبرد جدي درون و بيرون انسان. * به فعليت رسيدن استعدادهاي انسان دائر مدار همين نبرد حق و باطل بود چه استعدادهاي بيروني انسان(جهاد کبير يا جهاد صغير)، چه استعدادهاي دروني انسان(جهاد اکبر) هر دو در راستاي جهاد با شيطان است. * اين نبرد با اختيار و اراده انسان شکل ميگيرد. جلسه چهار: (دنيا و حب الذات) *حقيقت نبرد حق و باطل، نبرد منِ موهوم با منِ واقعي بود. حق يعني منِ واقعي، منِ مطلق، منِ مرسل که انبياء معرفي ميکردند. و باطل همان منِ موهوم يا مراتب هبوط بود. همان چيزي که کفار و معاندين و ظالمين دنبال تحققش بودند. *حتي اگر انبياء نبودند يا نباشند، درگيري از بين نميرود. اما اين سنخ درگيريها بين من هاي موهوم است. با حضور انبيا، درگيري ها و جنگ ها تبديل ميشود به نبرد منِ موهوم با منِ واقعي و حقيقي. * هيچ زماني خالي از نبرد نيست. اما نبرد گاهي بين من هاي موهوم است، که در جايي که انبياء نقششان کمرنگ است، صورت ميگيرد. و گاهي نبرد بين حق و باطل با محوريت انبيا است. - تعالي و اوج و عروج و برگشت در نبرد حق و باطل محقق ميشود. - مسير برگشت مانند مسير آمدن است. (کما بدأکم تعودون) حقيقت عود و برگشت با نبرد حق و باطل محقق ميشود. جلسه پنجم و ششم: (از انبیا تا ظهور) در اين دايره انبيا، قله هاي حقانيت هستند در مقابل قله هاي باطل (طواغيت و ملأ و مترفين و ظالمين) اين تحيل تاريخ انساني را با محوريت انبيا تعريف ميکند. *گلوگاهها و نقاط عطف تاريخ با حرکت انبياي اولوالعزم روشن ميشود. - بالاترين نبرد حق و باطل در نظام بيروني و دروني در مکتب انبيا محقق شد. - در بين رسل اولوالعزم، نبي ختمي به عنوان اوج نبرد حق و باطل بود. - در عصر نبي ختمي بطلان شيطان به طور کامل آشکار شد. ديگر جايي نبود که باطل در سايه روشن بتواند حرکت بکند. باطل از جهت تعاليم ديني شناخته شد. - اين عصر خودش تبديل به مراتبي ميشود که از خود بعثت آغاز شد. دوران بعثت دوران نبرد در تنزيل قرآن بود. نبرد با کفار و مشرکين بود براي تنزيل قرآن و اثبات حقانيت قرآن و اسلام بود. - در دوران غدير نبرد بر سر تاويل قرآن شکل گرفت. صف بندي بين مومنين و غير مومنين ايجاد شد. - در جريان عاشورا که تمام حق و تمام باطل به طور مصداقي محقق شد. اگر در بعثت و غدير مرتبه کفر و ايمان خودشان را به شکل مفهومي نشان دادند، و در دوران غدير اين مسئله به مرتبه ايمان و غير ايمان رسيد، در جريان عاشورا تمام اين ها به شکل مصداقي تحقق پيدا کرد. -حقيقت اربعين از نخستين اربعين تا کنون يک نهضت و فرهنگ زنده پويا، مهاجم واسلام مصداقي عيني است. اربعين نه معرفي مفهومي اسلام، بلکه چشيدن اسلام است. حتي براي هر کسي که هنوز مسلمان نشده است، نيز قابل چشيدن است. - روايت پيرامون غيبت دو دسته کلی است دسته اول : طولانی شدن غيبت به عنوان عقاب بیان شده است دسته دوم: اصل غيبت به عنوان مرتبه ای ضروری و حتمی برای رجوع به حقيقت امام و انصراف توجه از نظام ماده به نظام روح (امر من امر الله؛ غيب من غيب الله، سرمن سر الله) - سنت محوضت، تمحیص، تطهیر سنتی است که خداوند در آن نظام انسان ها را تطهیر می‌کند از حدود و نقص‌ها پاک می‌شوند مثل فقر، مریضی، موت و... در نظام فردی و غیبت نبی یا ولی الهی، ابتلاءات و غربال مومنین ، محق و متراکم شدن خباثت کفار و... در نظام اجتماعی - جايگاه انقلاب اسلامي، به عنوان اولين دوره اي که بعد از دوران پيامبر(ص) مردم به صورت عمومي، جريان حاکميت امر الهي را پذیرفتند و قيامی براي اقامه حاکميت الهي با پرچم غدير و آمادگي براي ظهورِ خليفه منصوب الهي را انجام دادند. و ما هستیم که باید با اراده خود، با تمام قوا در این حرکت تاریخ، در جبهه حق بمانیم و در حوادث و ابتلائات روز به روز تطهیر و تمحیص بیشتری بیابیم و چون امامین انقلاب، خود و دیگران را به سمت خود عالی و حقیقت عالم، ولی الله اعظم، سوق دهیم
هدایت شده از محمد سجاد احمدی
190626_006.MP3
38.49M
ارائه آقای صالحی - جلسه ۴ - حب ذات (نگاهی فطری به بحث قرآنی قبل) و توضیحات ایشان در مورد اینفوگرافیک (نظام و ساختار کلی هر شش جلسه)
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
بسم الله 🔸حدیث مذکور پیرامون مراتب انبیاء در اینفوگرافیک ارائه شده در 13 هزار و 313 ملک ، که قوای انبیاء و امامان در اوج صحنه های غلبه حق بر باطل بودند (همراه نوح در کشتی، همراه ابراهیم در آتش، همراه موسی در شکافتن دریا، همراه عیسی در رفعت به آسمان، همراه پیامبر خاتم در فتح یوم بدر، و نازل شده در عاشورا برای امداد سیدالشهدا) همه منتظر ظهور قائم هستند برای نزول و غلبه تامّه و فراگیر حق بر سراسر هستی : 🔻 کامل الزیارات ، ص120 : 🔸5- حَدَّثَنِي الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ سَعْدٍ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍعَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَال : 🔻كَأَنِّي بِالْقَائِمِ عَلَى نَجَفِ الْكُوفَةِ وَ قَدْ لَبِسَ دِرْعَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَيَنْتَفِضُ هُوَ بِهَا فَتَسْتَدِيرُ عَلَيْهِ فَيُغَشِّيهَا بِحَدَاجَةٍ مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ يَرْكَبُ فَرَساً أَدْهَمَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْرَاخٌ- فَيَنْتَفِضُ بِهِ انْتِفَاضَةً لَا يَبْقَى أَهْلُ بَلَدٍ إِلَّا وَ هُمْ يَرَوْنَ أَنَّهُ مَعَهُمْ فِي بِلَادِهِمْ فَيَنْتَشِرُ رَايَةُ رَسُولِ اللَّهِ ص عَمُودُهَا مِنْ عَمُودِ الْعَرْشِ وَ سَائِرُهَا مِنْ نَصْرِ اللَّهِ- لَا يَهْوَى بِهَا إِلَى شَيْءٍ أَبَداً إِلَّا هَتَكَهُ اللَّهُ فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ يَبْقَ مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ وَ يُعْطَى الْمُؤْمِنُ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَ لَا يَبْقَى مُؤْمِنٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ الْفَرْحَةُ فِي قَبْرِهِ وَ ذَلِكَ حِينَ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ الْقَائِم 🔻فَيَسْخَطُ عَلَيْهِ ثَلَاثَةَ عَشَرَ أَلْفَ مَلَكٍ وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ مَلَكاً (13 هزار و 313 ملک) قُلْتُ كُلُّ هَؤُلَاءِ الْمَلَائِكَةُ ؟ 🔻قَالَ نَعَمْ ، الَّذِينَ كَانُوا مَعَ نُوحٍ فِي السَّفِينَةِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ إِبْرَاهِيمَ حِينَ أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ مُوسَى حِينَ فَلَقَ الْبَحْرَ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ عِيسَى حِينَ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ (در هر کدام 1000 ملک) وَ أَرْبَعَةُ آلَافِ مَلَكٍ مَعَ النَّبِيِّ ص مُسَوِّمِينَ- وَ أَلْفٌ مُرْدِفِينَ (5000 ملک شامل مسوّمین و مردفین : اشاره به دو آیه قرآن: آل عمران125 «يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمين» ، انفال 9 : «أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُرْدِفين») وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَ عَشَرَةَ مَلَائِكَةً بَدْرِيِّينِ (313 ملک مخصوص بدریّین) وَ أَرْبَعَةُ آلَافِ مَلَكٍ هَبَطُوا- يُرِيدُونَ الْقِتَالَ مَعَ الْحُسَيْنِ ع (4000 ملک در عاشورا) فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فِي الْقِتَالِ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ- يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ فَلَا يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلَّا اسْتَقْبَلُوهُ- وَ لَا يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلَّا شَيَّعُوهُ وَ لَا يَمْرَضُ مَرِيضٌ إِلَّا عَادُوهُ وَ لَا يَمُوتُ مَيِّتٌ إِلَّا صَلَّوْا عَلَى جِنَازَتِهِ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ 🔻 وَ كُلُّ هَؤُلَاءِ فِي الْأَرْضِ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ الْقَائِمِ ع إِلَى وَقْتِ خُرُوجِهِ عَلَيْهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ السَّلَامُ.
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
من شامل - بخشی از جزوه جهاد اکبر استاد عابدینی.pdf
3.91M
جزوه جدا شده بخش «من شامل» در جهاد اکبر استاد عابدینی
بسم الله 🔻گویند: " چیست؟ " 🔸" وقتی بیابی که دانشی جز نیست! و جهان و تمام زندگی در آن جز ورقهایی از این دانش نیست! هر ادراک و هر حرکتی، خواندنِ برگی از است ..." 🔻گویند: " چگونه این چنین دانشی بیابیم؟ " 🔸" عجیب تر از این سؤال چیست؟! و سنگین تر از این سؤال نیست!! چرا که هرکسی در پیمایشِ زندگی دارد فقط پاسخ همین سؤال وجودیِ خویش را می‌دهد که « ؟ »، و خودش هم دارد با نوع زندگیش همین معنی را در تمام امورش نشان می‌دهد، و آشکار میکند معنیِ خویش را : که 👌« من همانم که در پی آنم » ... ببین در پِیِ چیستی تا بیابی خویش را که کیستی! " 🔻گویند: "کِیْ به وصالِ میرسیم؟" 🔸"وقتی در پِیِ در زندگی، یافتی که هیچ شئِ تمامُ المعنیِ نیست، و پویشِ هیچکدامشان پاسخی موجب آرامش از پرسشِ نیست! پس وقتی از تمام اشیاء خلقت (از جمله خودت) منقطع و طاهر شدی، و از هر میل و وصفی که معنیِ داشتی پاک گشتی، و خالی از ، و خالص از توصیفِ بودی، آنگاه است که می‌نوشی! 🔸 🔸الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّي لِخَلْقِهِ بِخَلْقِه (نهج البلاغه) 🔸لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ حِجَابٌ غَيْرُ خَلْقِه (توحید صدوق) 🔸تَعْرِفُ نَفْسَکَ بِهِ، وَ لَا تَعْرِفُ نَفْسَکَ بِنَفْسِکَ مِنْ نَفْسِکَ، وَ تَعْلَمُ أَنَّ مَا فِیهِ لَهُ وَ بِهِ (تحف العقول) 🔸سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ * إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِين (صافات،۱۵۹-۱۶۰) 🔸لاَ يَكُونُ اَلْعَبْدُ عَابِداً لِلَّهِ حَقَّ عِبَادَتِهِ حَتَّى يَنْقَطِعَ عَنِ اَلْخَلْقِ كُلِّهِمْ إِلَيْهِ، فَحِينَئِذٍ يَقُولُ: "هَذَا خَالِصٌ لِي". فَيَقْبَلُهُ بِكَرَمِه. (تفسير الإمام عليه السّلام) 🔸 @Salehy
هدایت شده از محمد سجاد احمدی
190627_001.mp3
5.14M
توضیحات آقای صالحی اینفوگرافیک چه چیز نیست و محور اصلی سه قسمت بحث