eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
393 ویدیو
208 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله 🔸 روز لیلة القدر، در فضیلت مثل شب لیلة القدر است. پس در مراقبه و عمل عبادی تلاشتان را در آن حفظ کنید. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/89121 شناسه حدیث : ۸۹۱۲۱ نشانی : تهذيب الأحکام ج ۴، ص ۳۳۱ 🔸 اِبْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: ⚡«لَيْلَةُ اَلْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا». 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/440356 شناسه حدیث : ۴۴۰۳۵۶ نشانی : الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۶۵۴ 🔸 وَ رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: ⚡صَبِيحَةُ يَوْمِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ مِثْلُ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ فَاعْمَلْ وَ اِجْتَهِدْ. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/309522 شناسه حدیث : ۳۰۹۵۲۲ نشانی : تفسير القمی ج ۲، ص ۳۸۵ 🔸 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ (امام کاظم علیه السلام) : ⚡ فِي قَوْلِهِ: «سَأَلَ سٰائِلٌ بِعَذٰابٍ وٰاقِعٍ» قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ عَنِ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ عَنْ شَأْنِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ مَا يُلْهَمُونَ فِيهَا، فَقَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَأَلْتَ عَنْ عَذَابٍ وَاقِعٍ ثُمَّ كَفَرَ بِأَنَّ ذَلِكَ لاَ يَكُونُ، فَإِذَا وَقَعَ فَ‍«لَيْسَ لَهُ دٰافِعٌ `مِنَ اَللّٰهِ ذِي اَلْمَعٰارِجِ» ⚡قَالَ: «تَعْرُجُ اَلْمَلاٰئِكَةُ وَ اَلرُّوحُ» فِي صُبْحِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ إِلَيْهِ مِنْ عِنْدِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلْوَصِيِّ. 🔸 @Salehy
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نماهنگ زیبای *مسافر* (با لهجه مازندرانی، و زیرنویس فارسی) 🌹به مناسبت سالگرد بازگشت شهدای مدافع حرم از خان طومان 🎤با صدای حاج رضا بذری 🔺محصول ماوا mawa.ir 🔸 @Salehy
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
🔰 چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ در صدا و سیما ▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند. ▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود - نظرات اهل معرفت نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربه‌گران بررسی شد. ⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه 💿 حجم: ۲۰ مگابایت 🔹 eitaa.com/nafahat_eri/953 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات 🌐 eitaa.com/nafahat_eri 🔸 @Salehy @Salehi786
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
🔰 چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ در صدا و سیما ▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی
کامنت بنده ذیل لایو استاد امینی نژاد👇 instagram.com/tv/COtC04aoyOO/ 🔻سلام. ممنون از لایو. البته اگر آقای موزون هم امکان شرکت می یافتند بهتر می‌شد. یکی از آسیب‌هایی که استاد امینی نژاد در لایو امشب اشاره کردند در برنامه همین امروز دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ رخ داد 👇نقل در اینجا شده instagram.com/tv/COtKCC6hObc/ 🔻می‌بینید که تجربه‌گر محترم آقای محمدحسین نظری یک تحلیل خطای خود پیرامون راحت جان دادن را بعنوان نظری قاطع و عمومی بیان داشتند، که بنده در کامنت زیر در صفحه آقای موزون بزرگوار تذکر داده بودم👇 ✍ سلام آقای موزون بزرگوار به نظر میاد باید بین بخش تجربه خالص و بخش تحلیل‌ها و نظرات شخصی تجربه‌گرها تفکیک کنید، و اینطور کلامی نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده کلی و عمومی برداشت نکنیم. 🔸ادامه کامنت👇 🌐 eitaa.com/salehy/1506
بسم الله *نقدی دلسوزانه بر برنامه زندگی پس از زندگی* 🔗 eitaa.com/salehy/1504 🔸 💥در مورد این👇نظر تجربه‌گر محترم، آقای محمدحسین نظری، در برنامه زندگی پس از زندگی دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠، پیرامون راحتی لحظه مرگ برای همه نفوس 😳👇 http://instagram.com/tv/COtKCC6hObc/ 🔸 📌مطالبی در نقد علمی آن، که در اینستاگرام و واتساپ هم برای برادر عزیز آقای دکتر عباس موزون هم با عشق و احترام تقدیم شد👇 🔻به نظر میاید باید بین بخش تجربه خالص تجربه‌گر ها، و بخش تحلیل‌ها و نظرات شخصی آنها تفکیک شود، تا مانند اینطور کلامهای نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده ای کلی و عمومی برداشت نکنیم! 🔻 مطلبی که ایشان (اقای محمدحسین نظری) در برنامه مذکور بعنوان نظر قاطع خود بیان می‌فرمایند که لحظه گذار از بدن و جان دادن برای همه راحت است😳، هم در آیات قرآن و هم در روایات صحیحه فراوان برخلافش هست، که برخی ممکن است حال احتضار سخت و سکرات مرگ سنگین داشته باشند، همچنین در همین برنامه تلویزیونی نیز گزارشهایی از برخی تجربه‌گر ها برخلافش بیان شد که خودش مثال نقضی از یک تجربه عینی، در رد این نظر تحلیلی ایشان است. 🔻 مثلا، لحظات سخت جان دادن و گذار از بدن در تجربه آقای 👇 نقض این بیان آقای است. 🌐 www.telewebion.com/episode/۲۵۶۶۳۵۸ 🔻 ضمن اینکه اساساً در اکثر تجارب مثل همین تجربه گر محترم که نظرشان را دادند، مرگ کامل وقطعی و انصراف تام نفس رخ نداده، بلکه انصراف تقریبی وناقص است، که صرفا با کم شدن تعلق تکوینی نفس به بدن مشاهداتی ایجادشده. لذا آقای نظری حتی مرگ کامل و قطعی را هم هنوز نچشیده بودند که بر اساس آن تجربه شان بخواهند نظری قطعی در مورد حالت نفوس درهنگام مرگ بدهند. 🔸 ✅ *برخی شواهد نقلی* 🔸آیاتی از قرآن کریم، در رد ادعای خطای تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری در برنامه بیست اردیبهشت زندگی پس از زندگی)، که در این آیات شریفه تصریح شده افراد ظالم به مردم و معاند با حق، علاوه بر جهنم پس از مرگ، لحظات جان دادنشان هم سخت و به همراه عذاب و تازیانه فرشتگان مرگ بر صورت و پشتشان است (برعکس ادعای خطای آقای نظری که گفتن همه جان دادنشان راحت است!) 👇 ✅سوره انفال (آیه ۵۰ و ۵١ و ۵٢) ⚡وَلَوْ تَرَىٰٓ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ (٥٠) ⚡ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ (٥١) ⚡كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ (٥٢) 💫و اگر ببینی كافران را هنگامی كه فرشتگان (مرگ)، جانشان را می‌گیرند و بر صورت و پشت آنها می‌زنند و (می‌گویند:) بچشید عذاب سوزنده را (آنگاه به حال آنان تأسف خواهی خورد!) (۵۰) 💫این عقوبت اعمال زشتی است كه به دست خویش فرستادید و خدا به هیچ یك از بندگان هرگز كمترین ستم نخواهد كرد.(۵۱) 💫[روش اینان‌] مانند روش فرعونیان و پیشینیان آنان است كه به آیات خدا كافر شدند، پس خدا آنان را به كیفر گناهانشان [به عذابی سخت‌] گرفت؛ زیرا خدا نیرومند و سخت كیفر است. (۵۲) 🔸 ✅ سوره محمد (آیه ۲۷ و ٢٨) ⚡فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ (٢٧) ⚡ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَآ أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ (٢٨) 💫حال آنها چگونه خواهد بود هنگامی كه فرشتگان (مرگ) بر صورت و پشت آنان می‌زنند و جانشان را می‌گیرند؟!(۲۷) 💫این (نوع جان گرفتن) به خاطر آن است كه آنان از آنچه خداوند را به خشم می‌آورد، پیروی كرده و خشنودی خدا را خوش نداشتند، پس خداوند نیز اعمالشان را تباه كرد.(۲۸) 🔸 💎 ادامه 👇👇👇
*نکته پایانی* 🔸البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که همه جان دادن های سخت هم دلیل بر بد بودن فرد نیست، چرا که در روایات صحیحه، مراحلی از پاکسازی اهل ایمان از تعلقات و خطاهایشان را با فشار و سختی به هنگام مرگ معرفی می‌کنند. بعنوان نمونه، حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند👇  🔸 اگر مؤمنی را دیدی که به سهولت از دنیا رفت این از باب آن است که ثوابش را خداوند به تأخیر نینداخت، بلکه عاجلا به او مرحمت فرموده و اگر مؤمنی سخت جان داد به خاطر محو نمودن گناهانش بوده، تا در آخرت پاک و پاکیزه وارد شده و مستحق ثواب دائم و ابدی باشد و اگر کافری به راحتی و سهولت از دنیا رفت به خاطر آن است که حقّ تبارک و تعالی اجر حسنات و اعمال نیکش را که در دنیا انجام داده بدین ترتیب عنایت فرموده تا در آخرت وقتی وارد شد عملی نداشته باشد، مگر آن چه که موجب عذاب و عقوبت است، و اگر کافری به سختی و شدّت جان داد این سختی آغاز عذاب او است که استحقاقش را دارد و خداوند هرگز جور و ستم نمی کند. 🔸قال الصادق ع: مَا کَانَ مِنْ رَاحَةٍ لِلْمُؤْمِنِینَ هُنَاکَ فَهُوَ عَاجِلُ ثَوَابِهِ وَ مَا کَانَ مِنْ شَدِیدَةٍ فَتَمْحِیصُهُ مِنْ ذُنُوبِهِ لِیَرِدَ الْآخِرَةَ نَقِیّاً نَظِیفاً مُسْتَحِقّاً لِثَوَابِ الْأَبَدِ لَا مَانِعَ لَهُ دُونَهُ وَ مَا کَانَ مِنْ سُهُولَةٍ هُنَاکَ عَلَی الْکَافِرِ فَلِیُوَفَّی أَجْرَ حَسَنَاتِهِ فِی الدُّنْیَا لِیَرِدَ الْآخِرَةَ وَ لَیْسَ لَهُ إِلَّا مَا یُوجِبُ عَلَیْهِ الْعَذَابَ وَ مَا کَانَ مِنْ شِدَّةٍ عَلَی الْکَافِرِ هُنَاکَ فَهُوَ ابْتِدَاءُ عَذَابِ اللَّهِ لَهُ بَعْدَ نَفَادِ حَسَنَاتِهِ ذَلِکُمْ بِأَنَّ اللَّهَ عَدْلٌ لَا یَجُورُ. ----------  [بحارالانوار - جلد ۶، ص ۱۵۲] [عیون اخبار الرضا ۱: ۲۴۸] 🔸 👌موفق باشید به توفیق الهی 🙏 🔸 @Salehy @Salehi786
🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇 🌐 eitaa.com/salehy/1510
بسم الله 🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇 🔸سلام بزرگوار. دغدغه مندی، محبت و علاقه تان به این فعالیت را قدردانم. خداوند امثال شما را بیفزاید بر زمین. در خصوص تحلیل شخصی آقای نظری ( راحتی مرگ برای همه) ، برنامه تاییدی بر آن نداشت و ندارد. و موضع برنامه در این باره و یا در موارد دیگر به این صورت نشان داده می‌شود که وجود تفاوت ها و حتی تضادها در مجموع تجارب به خودی خود بیانگر واقعیت امر است. برای مثال در همین مورد خاص جان دادن بسیار سخت در برخی دیگر از تجربه گران فصل قبل یا همین فصل (مانند آقای حامد طهماسبی) کاملا بر مخاطب برنامه محرز کرده است که افراد به تناسب سابقه و شخصیت شأن مراحل (از جمله جان دادن) را در آن سو طی می‌کنند. و همچنین تا جایی که بر مخاطب روشن باشد که گزاره ی ارایه شده ی تجربه گر ، تحلیل شخصی است یا روایت خام ، مطلب تجربه گر عرضه خواهد شد، تا دانسته شود که عواقب خروج از بدن برای هر تجریه گری متفاوت و‌ بر تحلیل های شخصی او هم اثرگذار است. چنانکه عذاب الیمی که در جان کندن آقای طهماسبی بود بر تحلیل او نسبت به این مرحله موثر است. اما اگر تشخیص داده شود که تجربه گر تحلیل شخصی را به عنوان بخشی از روایت و گزارش از تجربه ارایه می‌کند قطعا با شرح کارشناسی در همان برنامه بین تحلیل وی و اصل روایت تفکیک قائل می‌شویم. بنابراین دغدغه ی جنابعالی به جاست و ما نیز به آن واقف و قائلیم و تمهیدات لازم برای آن دیده و اجرا شده است. خواهشمندم همچنان ما را راهنمایی بفرمایید و از همراهی برادرانه و دلسوزانه تان بی نصیب نباشیم. بابت همه ی محبت های شما سرور ارجمند، از خداوند منان همه ی الطاف را برایتان استدعا دارم. 🤚🏻🌹✋🏻 اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک 🔸 (پایان پاسخ آقای موزون) 🔻تصویر استناد از پاسخ ایشان👇 https://eitaa.com/salehy/1508 https://t.me/salehi786/4923 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با خبر شدیم جناب عارف نامی سامی حاج محمد خلف زاده (الطائی) از اقدم شاگردان حاج سید هاشم حداد (اعلی الله مقامه) پس از عمری مجاهدت در راه حق (سبحانه وتعالی) در سن صد ویک سالگی رخ در نقاب خاک کشید و به لقاء الله پیوست. جسم مطهر آن مرحوم امروز در موکب حسینی شان در مسیر میان نجف و کربلا به خاک سپرده شد. اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه اولیاء الهی وپویندگان مسیر توحید تسلیت عرض مینمایم. العبد الفانی محمد صالح الکمیلی 🆔 @komeilyir
هدایت شده از شعله ی طور
ارتحال الولي العارف الحاج محمدعلي الطائي إلى المحل الأعلى "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" اليوم الأول من شهر شوال من سَنَة ١٤٤٢ هـ . ق الموافق ليوم الخميس ٢٠٢١/٥/١٣ م قد أرّخ نهاية الانتظار، للولي الخفي الذي أفنى أكثر من ٨٠ عاماً في الله بالله لله، وأعلن الوصول إلى حدائق ذات بهجة، وتحقّق منية الوصال الأبديّ... الّذي كان هذا الولي العظيم ينتظره طول حياته الطّيبة الّتي جاوزت التّسعين. انتظارٌ سطّر به الحاج أجمل معاني العشق الإلهي، وروى به روايةً قد ألّف صفحاتها من آيات ومناجاة، رواية العبوديّة لربّ السّماء والعشق لسيد الشهداء والإباء ابو عبدالله الحسين عليه السلام . لقد كان انتظار المقدّس الرّاحل لهذا العروج بكامل وجوده، بجسمه الذّابل النّحيف، وروحه الظمأى المكابدة، حتّى حانت لحظة الرجوع إلى الله ... ففي فجر هذا اليوم وفي كربلاء مدينة العشق كما كان يسميها فاضت نفسه الطاهره إنه بقية مدرسة ( استاذ العرفاء الحاج السيد علي القاضي) الحاج محمدعلي عبدالحسين خلف الطائي (محمد خلف زاده) ليلتحق بالملكوت الأعلى بالكل الذي هو منه ،،، فإنا لله وانا اليه راجعون يا راحِلاً وَجَميلُ الصَّبْرِ يَتْبَعُهُ هَلْ من سبيلٍ إلى لُقْياكَ يَتَّفِقُ ما أنصَفَتْكَ جُفوني وهيَ دامِيَةٌ ولا وَفى لكَ قلبي وهو يحترِقُ @sholeye_toor
▪️امشب شب اول قبر بخوانیم برای عارف بالله (حاجی الطائی)، که ایشان هم الان در ملکوتِ کربلا و محضر مولا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ما را یاد کنند و در قیامت شفیعمان باشند🙏 🔴 : ▪️*برای مرحوم «محمدعلی خلف زاده الطائی» ابن «عبدالحسین»* 👇👇👇 🔸 : « در رکعت اول یک مرتبه سوره حمد و #۲_مرتبه سوره توحید (قل هو اللَّه) و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و #۱۰_مرتبه سوره تکاثر را بخوانند.» و بعد از سلام نماز بگوید: « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* » 🔸 🔸 : «بعد از حمد آیت الکرسی، و رکعت دوم بعد حمد #۱۰_مرتبه سوره قدر»، بعد نماز : «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* » 🏴 🔴 @Salehy
🏴السَّلامُ‌ عَلَيْكَ‌ يَا أَباعَبْدِاللهِ الحُسَیْن🏴