eitaa logo
صالحین تنها مسیر
220 دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
6.8هزار ویدیو
267 فایل
جهاد اکبر، مبارزه با هوای نفس در تنها مسیر آرامش کاری کنیم ورنه خجالت براورد روزیکه رخت جان به جهان دگر کشیم خادم کانال @Yanoor برایم بنویس tps://harfeto.timefriend.net/16133242830132
مشاهده در ایتا
دانلود
عَلَی الطلوعِ نجف، آرزوی رندان است؛ مرا ببر به تماشای صبح ایوانت ... مستمندیم، نگاه کرمت ما رابس ... ✲🕊✲🕊✲🕊✲🕊✲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قرآن می‌خوانیم: «... وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ» ...(ای اهل ایمان) نمیرید مگر اینکه مسلمان باشید! سوال: مرگ که دست خود آدم نیست، پس چرا خداوند در اینجا تکلیف کرده است به نمردن؟ پاسخ المیزان: « نهى از مردن، با اینکه مردن بدست خود آدمى نیست، و تکلیف باید به امر اختیارى متوجه بشود، از این باب است که برگشت این امر غیراختیارى به اختیار است چون تقدیر کلام چنین است ( از این معنا حذر کنید، که مرگ شما را دریابد در حالى که به حال اسلام نباشید)، یعنى همواره ملازم با اسلام باشید، تا مرگتان در حال اسلامتان واقع شود.» 📚 ترجمه المیزان، ج1، ص461.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣راه رستگاری دلش به ناله میازار و ختم کن حافظ🍃 که رستگاری جاوید در کم آزاری است🍃 حافظ❤️ مهم ترین پرسش همۀ آدمیان همین است که ما برای رسیدن به رستگاری چه باید بکنیم؟ و پاسخ مکرر حافظ این بوده است که رستگاری و رسیدن به بهشت جاوید در این است که تا حد امکان مایۀ آزار هیچ کس نباشیم 🌷 و تا آنجا که توانیم مایۀ سرخوشی و دلخوشی همگان شویم؛ 💖 چنانکه در کلام حضرت رضا در بیان صفات خردمندان آمده است: الخیر منه مأمول 🌷 والشرّ منه مأمون 🌹 یعنی مومن کسی است که مردم به خیرش امیدوارند و از شرّ او ایمنند. 🍃🍃🍃 برگرفته از کتاب " در صحبت حافظ " به قلم دکتر حسین الهی قمشه ای 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب «هیچکس به من نگفت» "ارایه بخشی از معارف دینی در ارتباط با موضوع «مهدویت» است که با نثری ادبی و در قالب نجواهایی با امام زمان(ع) تدوین یافته است. در میان این نجواها، برخی از معارف مهدوی نیز ارایه شده که ترجمه یا برداشتی از احادیث و ادعیه است و منبع مورد استفاده آن‌ها در پایان کتاب ذکر شده است." خیلی خوبی ها هست که اگر آنها را بدانی جزء خوش بخت ترین انسانها می شوی اما تو حتی این را ازخودت دریغ می کنی .بعد ها پشیمان نشوی که چرا«هیچ کس به من نگفت »تا من خوش بخت باشم . ماگفتیم. #مهدوی #هیچکس_به_من_نگفت #امام_حسن_عسگری(ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
کتاب “هیچکس به من نگفت” نوشته ی حسن محمودی است که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود آن را منتشر کرده است. عنوان کتاب کاملا با محتوای کتاب سازگار است؛ کتاب شامل صفحاتی است که همه آنها با “هیچ‌کس به من نگفت” آغاز می‌شود. موضوع کتاب شکایت نویسنده از دوران نوجوانی‌اش است که در غفلت به سر‌برده و هیچ کس نبوده که به او بگوید چگونه با امام زمان خودش ارتباط برقرار کند، دل او راضی و خشنود کند، خودش را برای اینکه یکی از یاران آن حضرت شود آماده کند و … سبک کتاب و اسلوب نگارشی آن با مخاطب خاص آن که نوجوانان هستند، تناسب دارد. #مهدوی #معرفی_کتاب #هیچکس_به_من_نگفت ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صالحین تنها مسیر
تنهامسیر: #دنیای_مدیریت_مومنانه 3 🔵 یکی از آیات مشهوری که همه شنیدید آیه 5 سوره قصص هست. خداوند متع
4 🔷گفتیم که قوم بنی اسرائیل ظرفیت نعمت و ثروت رو نداشتن و به خاطر همین نابود شدند. 🚨با اینکه خدا بهشون انواع نعمت ها رو داد و فرعون رو غرق کرد و حتی دریا رو براشون شکافت ولی باز هم بی جنبه بازی در آوردن و از بین رفتند. چرا آخرالزمان اتفاقات سخت رخ میده؟ چرا خدا امتحانات سختی میگیره؟ برای اینکه پیدا کنیم.... "ظرفیت ریاست بر جهان...." ⭕️ اگه کسی بدون عرق ریختن و به راحتی به ریاست برسه چون جنبه نداره حتما خراب میکنه 😒 موقع ظهور قراره خدا آخرین امام رو برای بشریت بفرسته برای همین باید با زحمت فراوان یکی یکی دشمنان رو کنار بزنیم تا آقامون بیاد.. در روایت هست که امام باقر فداش بشم دست بر پیشانی مبارک کشید و فرمود: ⭕️ تا وقتی که عرق و خون بسته‌شده را از پیشانی خود پاک نکنید (کنایه از سختی شرایط جنگ است؛ یعنی در معرکۀ نبرد، فرصت نکنید صورت خودت را بشویید...) تا این زحمات را پشت سر نگذارید، ظهور اتفاق نخواهد افتاد! 🚨 (إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِیَّ لَوْ قَامَ لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا یُهَرِیقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ. فَقَالَ: کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِینَ أُدْمِیَتْ رَبَاعِیَتُهُ وَ شُجَّ فِی وَجْهِهِ. کَلَّا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ حَتَّى نَمْسَحَ نَحْنُ وَ أَنْتُمُ الْعَرَقَ وَ الْعَلَقَ ثُمَّ مَسَحَ جَبْهَتَهُ؛ غیبت نعمانی، صص283و284) ☢ چرا خدا امتحانای سختی در اخرالزمان میگیره؟ برای اینکه مردم پیدا کنند... 🔷الان شما میبینید که در جامعه ما مسئولانی هستن که در ابتدا خوب عمل میکردن ولی بعدا خراب شدند... برای چی؟ برای اینکه انقدر روح بزرگی نداشتن که به قدرت و ثروت برسن و خودشون رو حفظ کنن. ✅ ما باید ظرفیت پیدا کنیم. مثلا قدر یه مسئول خوب رو بدونیم. بتونیم یه مسئول خوب رو از یه مسئول بد تشخیص بدیم، نسبت به مسئولان جامعه حساس باشیم و... 🔷مستضعفین قراره در اخرالزمان به قدرت و ثروت دست پیدا کنن و برای همین باید ظرفیت داشته باشن باید به این ظرفیت برسن که وقتی سفره غنائم پهن شد، سر همدیگه رو نبُرند!!! 😒 ⭕️اگه کسی از مومنین ثروتمند شد بی دلیل بهش فحش ندن و کسانی که ثروتمند شدن اجازه ندن فقیری باقی بمونه... البته کسی هم از راه نامشروع ثروتمند نشه. 🔹پایان بخش چهارم 🚩 5 ☢ در زمینه بحث ما دو تا ایه کلیدی توی قرآن وجود داره 🔶 یکی آیه ۵ سوره قصص که میفرماید ما مستضعفان رو امامان و وارثان قدرت و ثروت قرار خواهیم داد. 🔶 یکی هم سوره رعد آیه ۱۱ که میفرماید ما سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمیدیم مگر اینکه خود اون ها اقدام کنن برای تغییر سرنوشتشون. وقتی این دو تا آیه رو کنار هم بذاریم متوجه یه موضوع میشیم: 🔺 ای مستضعفینی که میخواید خدا شما رو وارثان زمین قرار بده شما خودتون هم باید برای بیرون اومدن از استضعاف تلاش کنید. ✅ اصلا فلسفه و دلیل به وجود اومدن جمهوری اسلامی همین هست که در نهایت مستضعفین انقدر قوی بشن که "ظرفیت پذیرش حکومت جهانی امام زمان عج رو داشته باشن". 🔷 برای همین بود که حضرت امام خمینی ره در ادبیات جامعه کلمه غلبه مستضعفین بر مستکبرین رو جاری کرد... ☢حالا برای اینکه مستضعفین از این وضعیت بیرون بیان دو تا شرط وجود داره: 💥 یکی اینکه زندگی مستضعفین به "سبک زندگی درست اسلامی" باشه 💥 یکی اینکه مدیران جامعه اسلامی "مدیران لایق و شایسته ای باشن" 🚀چرا رهبر انقلاب از جوانان انقلابی میخوان که موشک های نقطه زن درست کنن؟ 🛩 برای اینکه میخوان آیه قران رو زنده کنن. مردم ما باید از استضعاف بیرون بیان و قدرتمند بشن. 🛳 اگه نفتکش ما رو گرفتن باید انقدر قدرت داشته باشیم که نفتکش اونا رو بگیریم و اونا به غلط کردم بیفتن! ✅ چرا رهبر انقلاب ده ساله که اسم سال ها رو قرار میدن؟ برای اینکه قراره مردم رو در اقتصاد قوی کنن و زمینه برای ظهور آماده بشه... ☢ و در بخش دوم مردم ما باید در مدیریت به یه توان نسبی برسن 🌹 مدیریت یه سری اصولی داره که با مدیریت و مدیریت مشترک هست. ان شالله این اصول رو با همدیگه مرور خواهیم کرد... 🔹پایان بخش پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ پیامبر اسلام(ص): ☆ خدا را حفظ کن تا خدا حفظت کند، خدا را حفظ کن تا او را همواره پیشاپیش خود ببینی، خدا را در رفاه یاد کن تا تو را در سختی به یاد آورد، چون چیزی بخواهی از خدا بخواه، و چون یاری طلبی از خدا یاری بطلب... بدان اگر همه ی مردم بخواهند نفعی به تو برسانند در حالیکه خداوند آن را تقدیر نکرده باشد، نتوانند. و اگر بخواهند خسارتی بر تو وارد آورند در حالیکه خداوند آن را مقدر ننموده، باز نتوانند. بر تو باد راستی در یقین. بدان که صبر بر آنچه ناخوش می داری، خیر کثیر دارد، و بدان که موفقیت با صبر، گشایش با رنج، و سختی با آسانی است. تاریخ یعقوبی ج ۲ ص ۲۰۸ فقط خدا ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبنشینی_با_مقام_معظم_رهبری خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهر و برگزاری#هفته_وحدت #سلامتی_فرمانده_صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯 الهی; اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است. الهی; اعیانتر از من کیست، که با تو همنشینم الهی; خوشا به حال کسانی که لذت جسمانی‌شان عقلانی شد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام و قد قال له طلحة والزبير: نُبايِعُكَ‌ عَلى‌ أَنّا شُرَكاؤُكَ‌ في هذَا الْأَمْر: لَا، وَ لكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ‌ فِي الْقُوَّةِ‌ وَ الْاِسْتِعَانَةِ‌، وَ عَوْنَانِ‌ عَلَى الْعَجْزِ وَ الْأَوَدِ. امام عليه السلام در پاسخ طلحه و زبير آنجا كه به امام پيشنهاد خلافت شورايى كردند و گفتند با تو بيعت مى‌كنيم به اين شرط‍‌ كه در حكومت شريك باشيم، فرمود: نمى‌شود (زيرا شركت در خلافت معنا ندارد) شما شريك در تقويت و كمك و يار و ياور به هنگام ناتوانى و سختى و مشكلات باشيد.
شرح و تفسير بيعت مشروط‍‌! «اين كلام حكيمانه را امام عليه السلام در پاسخ طلحه و زبير فرمودند آنجا كه به امام پيشنهاد خلافت شورايى كردند و گفتند با تو بيعت مى‌كنيم به اين شرط‍‌ كه در حكومت شريك باشيم. امام در پاسخ آنها فرمود: نمى‌شود (شركت در خلافت معنا ندارد) شما شريك در تقويت و كمك و يار و ياور به هنگام ناتوانى و سختى و مشكلات باشيد»؛ (وَ قالَ‌ عليه السلام وَ قَدْ قالَ‌ لَهُ‌ طَلْحَةُ‌ وَ الزُّبِيرُ: نُبايِعُكَ‌ عَلى‌ أَنّا شُرَكاؤُكَ‌ في هذَا الْأَمْر: لَا، وَ لكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ‌ فِي الْقُوَّةِ‌ وَ الْاِسْتِعَانَةِ‌، وَ عَوْنَانِ‌ عَلَى الْعَجْزِ وَ الْأَوَدِ). آيا منظور طلحه و زبير اين بود كه واقعاً خلافت شورايى باشد و آنها با على عليه السلام شريك در تصميم‌گيرى شوند. يا مقصود اين بود كه بخشى از قلمرو حكومت اسلامى را امام به آنها بسپارد آن‌گونه كه از بعضى روايات استفاده مى‌شود؟ در بعضى از منابع معروف آمده است آن روز كه زبير با امام عليه السلام بيعت كرد امام به او فرمود: من از اين مى‌ترسم كه تو پيمان خود را بشكنى، عرض كرد: هرگز بيم نداشته باش تا ابد چنين كارى را نخواهم كرد. امام فرمود: آيا خداوند شاهد و گواه بر اين موضوع باشد، عرض كرد: آرى. چيزى نگذشت كه آن دو به اميرمؤمنان عليه السلام عرض كردند: مى‌دانى در زمان عثمان چه اندازه به ما جفا شد و او همواره طرفدار بنى‌اميه بود؛ اما اكنون كه خداوند خلافت را به تو سپرده بعضى از اين فرماندارى‌ها را در اختيار ما بگذار امام فرمود: به قسمت الهى راضى باشيد تا در اين باره فكر كنم. سپس افزود: آگاه باشيد من كسى را در اين امانت شريك مى‌كنم كه از دين و امانت او راضى و مطمئن باشم. از سويى ديگر هنگامى كه امير مؤمنان على عليه السلام به معاويه نامه نوشت كه مردم با من بيعت كردند تو هم از اهل شام براى من بيعت بگير و بزرگان اهل شام را نزد من بفرست و معاويه (سخت دست پاچه شد) و نامه‌اى براى زبير نوشت و او را به عنوان اميرالمؤمنين خطاب كرد و گفت: از تمام مردم شام براى تو بيعت گرفتم با سرعت به سوى كوفه و بصره برو و اين دو شهر را تسخير كن كه اگر آن دو را تسخير كنى ديگر هيچ مشكلى نخواهى نداشت. ١ از اينجا روشن مى‌شود اين‌كه طلحه و زبير به هنگام بيعت و طبق بعضى از روايات مدتى بعد از بيعت خدمت امام عليه السلام آمدند و گفتند: ما بيعت كرده‌ايم كه با تو شريك باشيم منظورشان اين بود كه حكومت بصره و كوفه را امام به آنها بسپارد و به اين ترتيب بر تمام عراق مسلط‍‌ شوند و دست به دست معاويه بدهند شام را هم در اختيار بگيرند تا قسمت عمدۀ كشور اسلام تحت سيطرۀ آنها واقع شود. با اين توضيح مى‌فهميم چرا امام عليه السلام دست رد بر سينۀ آنها گذاشت و اين جواب حكيمانۀ پرمعنا را به آنها داد. در كتاب خلفاى ابن قتيبه كه از علماى مشهور اهل سنت است و در قرن سوم مى‌زيسته تحت عنوان رفت و آمد طلحه و زبير نزد على عليه السلام چنين آمده است: بعد از تمام شدن بيعت، طلحه و زبير نزد آن حضرت آمده عرض كردند: مى‌دانى براى چه با تو بيعت كرده‌ايم‌؟ فرمود: آرى براى اين‌كه گوش به فرمان من باشيد و اطاعت كنيد؛ همان بيعتى كه با ابوبكر و عمر و عثمان كرديد. آنها (با صراحت) گفتند: نه ما با تو بيعت كرديم كه شريك تو در امر خلافت باشيم. امام عليه السلام فرمود: چنين نيست. بلكه شما شريك در همكارى و كمك در برابر مشكلات و رنج‌ها هستيد. اين در حالى بود كه «زبير» شك نداشت كه على عليه السلام حكومت عراق را به او مى‌سپارد و حكومت يمن را به «طلحه». هنگامى كه براى آنها روشن شد كه على عليه السلام حكومتى را به آنها نمى‌سپارد شكايت خود را از آن حضرت آشكار ساختند «زبير» در ميان جمعيتى از قريش گفت:«هذا جَزائُنا مِنْ‌ عَلِىٍ‌ّ قُمْنا لَهُ‌ في أمْرِ عُثْمانَ‌ حَتّى‌ أثْبَتْنا عَلَيْهِ‌ الذَّنْبُ‌ وَ سَبَبْنا لَهُ‌ الْقَتْلُ‌ وَ هُوَ جالِسٌ‌ في بَيْتِهِ‌ وَ كَفَى الْأمْرُ فَلَمّا نالَ‌ بِنا ما أرادَ جَعَلَ‌ دُونَنا غَيْرَنا؛ اين پاداش ماست از سوى على! ما در كار عثمان به نفع او قيام كرديم و گناهكارى او را ثابت نموديم و عوامل قتل او را فراهم ساختيم در حالى كه على در خانۀ خود نشسته بود و ما مشكل را حل كرديم؛ اما هنگامى كه به وسيلۀ ما به مقصودش رسيد (و حكومت را در اختيار گرفت) ديگران را بر ما مقدم داشت. ١ از اين عبارت به خوبى روشن مى‌شود كه آنها واقعاً اهل توطئه و سياست‌هاى مكارانه و دور از تقوا و پرهيزگارى بودند و اين‌كه بعضى گمان مى‌كنند خوب بود على عليه السلام مقامى به آنها مى‌داد تا ساكت شوند اشتباه بزرگى است؛ آنها نه صلاحيت و شايستگى و تقوا براى فرماندارى و استاندارى كشور اسلام داشتند و نه به آن قانع بودند. دست در دست معاويه داشتند و مى‌خواستند حكومت بر مسلمانان را به زور و از طريق دغل‌كارى به چنگ آورند و تقواى اميرمؤمنان على عليه السلام هرگز پذيراى چنين مطلبى نب
ود. در ذيل روايت بالا نيز آمده است كه على عليه السلام هنگامى كه از سمپاشى‌هاى طلحه و زبير آگاه شد به ابن عباس فرمود: تو چه پيشنهاد مى‌كنى‌؟ ابن عباس گفت: من چنين فكر مى‌كنم كه آنها عاشق حكومت‌اند؛ بصره را به زبير بسپار و كوفه را به طلحه. امام عليه السلام خنديد فرمود: واى بر تو! در كوفه و بصره مردان باشخصيت و اموال فراوانى وجود دارد كه اگر آن دو به حكومت آن برسند بر گردن مردم سوار مى‌شوند، سفيهان را از طريق طمع و ضعيفان را با فشار و قدرتمندان را با زور تحت سيطرۀ خود مى‌گيرند (و مردم را بدبخت مى‌كنند و چهرۀ حكومت اسلامى را به كلى تغيير مى‌دهند).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قرآن می‌خوانیم: «... وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ» ...(ای اهل ایمان) نمیرید مگر اینکه مسلمان باشید! سوال: مرگ که دست خود آدم نیست، پس چرا خداوند در اینجا تکلیف کرده است به نمردن؟ پاسخ المیزان: « نهى از مردن، با اینکه مردن بدست خود آدمى نیست، و تکلیف باید به امر اختیارى متوجه بشود، از این باب است که برگشت این امر غیراختیارى به اختیار است چون تقدیر کلام چنین است ( از این معنا حذر کنید، که مرگ شما را دریابد در حالى که به حال اسلام نباشید)، یعنى همواره ملازم با اسلام باشید، تا مرگتان در حال اسلامتان واقع شود.» 📚 ترجمه المیزان، ج1، ص461.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... شیطان در پناه آهن ما در پناه ایمان ... ✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکلیف بزرگ همه مسلمانان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مسلمانها باید با هر عامل مخالفِ وحدت و ضدّ وحدت مقابله بکنند؛ این یک تکلیف بزرگ برای همه‌ی ما است؛ هم شیعه هم سنّی باید این را قبول کنند. ۱۳۹۲/۱۰/۲۹ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس بیانات رهبر انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) مجموعه لوح «تکلیف بزرگ همه مسلمانان» را منتشر می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا