هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
در پی رد پیشنهاد مناظره، حجت الاسلام سلمان رئوفی مطرح کرد:
🔺آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!
در پی دعوت پایگاه خبری صدای حوزه از حجج اسلام رئوفی و اکبرنژاد برای برگزاری یک مناظره درون حوزوی جهت نقد و بررسی دیدگاه های اخیر آقای اکبرنژاد و رد این دعوت به نقل از مجموعه دوستان وی، حجت الاسلام رئوفی طی متنی که به صدای حوزه ارسال کرد، نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد:
🔹حال که “صدای حوزه” پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بیطرف را بر عهده گرفته، بندهی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره میکنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود.
🔸از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود.
متن کامل نامه حجت الاسلام رئوفی + رزومه:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44265
بیشتر بدانید:
➕ گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام سلمان رئوفی: مطالبات حوزوی وقتی رسانه ای می شوند جواب می گیرند!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/37125
➕ مصاحبه حجت الاسلام اکبرنژاد با صدای حوزه در اردیبهشت 1400: رهبر انقلاب را اسلام شناستر از شهید مطهری میدانم!
🌐 https://v-o-h.ir/?p=11235
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب استاد آقای محمدتقی اکبرنژاد حفظه الله
سلام علیکم و رحمت الله
مستفاد از آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام، وجوب جهاد تبیین و لزوم روشنگری و مقابله با تحریف و کج فهمی، بقدر وسع بر همه خصوصا اهل علم است. لذا بنده به عنوان شاگردی از مکتب امام صادق (ع) برای ادای تکلیف، این نامه را به حضرتعالی مینویسم تا اتمام حجت صورت گیرد.
برادر عزیز شما همواره در سخنرانیها و نوشتهها به انتقاد از تفکرات مختلف و تنقیص نظرات اعاظم حوزه پرداخته و بر لزوم مناظره تأکید کرده و اظهار میکنید که حوزه علمیه باید از فضای نقد حداکثری برخوردار باشد.
در همین راستا بارها مشاهیر حوزه را به مناظره دعوت کردهاید و اخیرا فریاد کشیدید و امام راحل عظیم الشان را متهم به "کیش شخصیت" کردید و رهبر معظم انقلاب را عملا نسبت به منتقدین ناشنوا خواندید.
برادرم شما همیشه افرادی را به مناظره دعوت میکنید که از هر لحاظ در وزن بسیار بالاتری از مثل شما قرار دارند و هنگامی که با پاسخ رد از جانب بزرگان مواجه میشوید، فریاد میزنید که چرا دچار خودبزرگ بینی هستند! و جالب اینکه همواره از مناظره با افرادی طفره می روید که همسطح شما هستند. آیا این رفتار، نشانهی همان عیب در جنابعالی نیست!!!
حضرتعالی همواره از رسانه برای ترویج نظرات خود و مظلوم نمایی استفاده میکنید و اگر افرادی به شما نقد تندی کنند آنها را متهم به بی اخلاقی میکنید، این در حالی است که خودتان مکرر به قلههای حوزههای علمیه تاخته و مرزهای اخلاق را بارها دریدهاید و خوب می دانید که اگر باد بکارید لاجرم طوفان درو می کنید!
به هر حال عزیزدل اگر فکر میکنید بدون تحصیلات لازم و تدریس مداوم و استفاده از اساتید مبرز چنان نابغهاید که بهتر از شیخ انصاری (ره) و امام راحل عظیمالشأن، سخن و سیره اهل بیت علیهم السلام را فهمیدهاید پس بسم الله، از نقد ابا نداشته و خود را در معرض مناظره با بنده به عنوان یکی از شاگردان و مریدان کوچک این دو قلهی تاریخ فقاهت و دین شناسی حوزههای علمیه قرار دهید.
حال که《صدای حوزه》پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بیطرف را بر عهده گرفته، بندهی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره میکنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود.
امیدوارم این دعوت علمی را پذیرفته و عملا مناظره، آزاداندیشی و نقد را ارج نهید.
از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود.
امید است خداوند متعال ما را موفق به رضای خویش کند.
و السلام
با احترام
سلمان رئوفی
۱۷ آذر ۱۴۰۲
٢٤ جمادی الاولی ١٤٤٥
📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان
https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توطئه دشمن برای تضعیف امام خمینی بین جوانان
🎥 هشدار مرجع تقلید و استاد اخلاق فقید تهران آیت الله مجتبی تهرانی قدس سره به حوزه، روحانیت و جوانان
♨️ خمینی شاگرد مکتب حسین علیهالسلام است؛ حسین را در تاریخ به عنوان یک شورشی مطرح کردند؛ الان هم هستند.
این خبیثها فردا امام خمینی را هم همینگونه شورشی معرفی خواهند کرد.
♨️ با خمینی تا خط او هست مقابله میکنند؛ تا خط او را کور کنند.
عبرت بگیرید؛ این کار را خواهند کرد. اول هم مجامع فرهنگی را هدف میگیرند با عناوین جذاب و علمی.
🔺 اینها عادی نیست؛ دستهایی پشت پرده است ولو با ده واسطه؛ یک مشت ناآگاه هم [در خدمت اینها] هستند.
🔻 والله قسم اگر شخصیت خمینی در تاریخ کوبیده شود، اسلام کوبیده خواهد شد.
قرنها بگذرد، مسلمین قد علم نخواهند کرد.
♨️ نسل جدید آمده و او به تبعیت نسل قبل [در خط خمینی] بر علیه دشمنان میخواهد اسلحه بردارد، با کوبیدن خمینی میخواهند نسل جدید اسلحه برندارد [و با دشمن مقابله نکند].
🔺 آی جوانان متوجه باشید کلاه سرتان میگذارند؛ شما را میخواهند از خط امام دور کنند.
🔻 تا افکار و نظریات و احکام و شعاع حرکت خمینی هست، این مانع، بر سر راه آنهاست.
📌 مناهج:
#مذبذبین_حوزوی دقیقا در این خط حرکت میکنند؛ فردی که بینش و آگاهی سیاسی نداشته و در مؤسسه خصوصیاش به بدترین شکل شکست خورد.
فردی که دیروز به علمای دیگر به اسم دفاع از خمینی توهین میکرد و امروز به اسم #تنش_زدایی پنجه به چهره و اعتبار امام خمینی میکشد، باید دید بخاطر جهل (افراط دیروز و تفریط امروز) چنین است، یا در اندیشه خیانت است یا گرفتار حماقت شده است؟!
@Manahejj
🔆نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۱
✍️ شیخ فرهاد فتحی
یکی از طلاب که مدتی در حوزه سروصدا کرده بود و دم از تحول حوزه و مطالبات رهبری میزد، طولی نکشید که از طرف بدنهٔ حوزوی طرد شد و همه فهمیدند که ایشان خواسته یا ناخواسته، به بزرگان و استوانههای علمی حمله میکند و گویا تحوّلی در کار نیست.
دلیل مُدّعای بنده ایناستکه اگر ایشان دغدغه دین و حوزه و نظام و رهبری را داشتند، در یکسال اخیر که رکیکترین فحشها را به دین و رهبری نظام دادند، ایشان سکوت نمیکردند.
اما حالا پساز یکسال سکوت، به بهانه دفاع از استاد علیدوست، یادداشتی را منتشر کرده است و گرچه مثل سابق کسی به یادداشت او اعتنا نمیکند؛ ولی بخاطر اهمیت موضوعی که بدان پرداخته شده، مطالبی را عرض میکنم:
مُدّعای یادداشت آن آقا ایناست که “مردم حس میکنند جمهوری اسلامی بهجای مبارزه با فساد، راه آسانتر که توجیهکردن است را انتخاب کرده است” و این را مستند به أمری وجدانی، آنهم نه وجدان خودش، بلکه «وجدان اجتماعی» میکند و میگوید “وجدان اجتماعی، معیار داوری میان حکومت علوی و جمهوری اسلامی است و باور وجدان جامعه ایرانی، بر نبود مبارزه با فساد است؛ ولی باور مردم در حکومت علوی چنین نبود و بعد میگوید صیانت و مراقبت از جمهوری اسلامی، رسالت همه ماست و نقد عالمانه و دلسوزانه، راهکار آن است.”
خب سؤال: ملاک در نگاه تشیع، مطابقت اعمال ما با ثقلین است؛ اما بر فرض که «وجدان اجتماعی» ملاک و معیارِ سنجش حقیقت باشد که نیست اگر همه مردم بگویند “نماز واجب نیست”، نماز در حقیقت واجب است؛ ولی با پذیرش مقدمهٔ غلط عرض میکنم:
{اولا} چگونه این «وجدان عمومی» را در حکومت علوی و حکومت فعلی بهدست آوردهاید؟! متد(روش) علمی شما در سنجش «وجدان عمومی» چیست؟ بهعبارت دیگر با کدام نظرسنجیِ علمی ادعا میکنید که مردم چنان حسّی دارند و اگر این حس را دارند، مقصر را هم اصل حکومت میدانند؛ نه مسئولین و دستگاههای مختلف؟!
{ثانیا} اگر «وجدان عمومی» ملاک سنجش باشد که گفتیم نیست آیا وجدان عمومی مردمِ زمان حضرت علی، نگاهشان به امام، مثبت بود؟! یا رسانههای معاویه کاری کردهبودند که حضرت را بینماز میدانستند؟
در جنگ صفین، شخصی از لشکر معاویه بهسمت سپاه امام حمله کرد و یکیاز دلایل شرکت خود در نبرد با امام علی‹علیهالسلام› را، بینماز بودن امام‹علیهالسلام› و یارانش بیان کرد «…فَإِنِّی أُقَاتِلُکُمْ لِأَنَّ صَاحِبَکُمْ لَا یُصَلِّی کَمَا ذُکِرَ لِی وَ أَنَّکُمْ لَا تُصَلُّون…».
وجدان اجتماعی، بهقدری علیه حضرت بود که هنوز ۱.۵ قرن پساز شهادت او، وقتی احمدبنحنبل در اصولالسنه او را چهارمین خلیفه معرفی میکند که از آن به نظریه تربیع یاد میشود و میگوید “اگر کسی علی را چهارمین خلیفه بداند هم مسلمان است”، به احمد حمله میکنند! ببینید! وجدان عمومی در سال ۲۰۰، او را خلیفه چهارم هم نمیداند، چه رسد اینکه خلیفهٔ بلافصل و امام عدل و فسادستیز بداند!
وجدان عمومی در سال ۶۱، پسرش را بهخاطر بغض علی شهید میکنند و در شام، بلایی بر سر دخترش آوردند که تاریخ از نوشتنش شرم میکند و همه اینها بهخاطر این بود که وجدان عمومی، بر علیه حضرت امیر ‹علیهالسلام› بود.
اگر به تعبیر سیوطی و زمخشری، رسانههای معاویه در قالب ‹۷۰›هزار منبر میتواند کاری کند که وجدان عمومی، علی را بینماز بداند و مردم بهخاطر بغض او، پسرش را به آنصورتِ عجیب شهید کنند، طبعاً امروز با رسانههای متکثر، از منبر تا مجازی، با شیوههای مختلف، با هزاران تریبون، بهراحتی میتواند کاری کند که شما هم که ادعای تحلیل و فضل دارید، فکر کنید در این ۴۴سال، با هیچ فسادی برخورد نشده است؛ درحالیکه با تمام نقدهایی که وارد است، مبارزه با فساد و مفسد هم قابل توجه است.
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
🔆نقد حرکتهای اخیر ضدانقلابی در حوزه ۲
✍شیخ فرهاد فتحی
و اما مدّعی شدید “باید از جمهوری اسلامی دفاع کنیم”؛ سؤال ایناست که دقیقاً در یکسال اخیر که همه دشمنان علیه نظام متحد شدند و جنگ احزاب معاصر را شکل دادند شما چه نقشی در دفاع از نظام داشتید؟ یک خط روشنگری کردید؟ یک دقیقه صحبت کردید؟ دفاع از نظام نشانههایی دارد که متاسفانه ما در یکسال اخیر در امثال شما ندیدیم و الآن شمایی که یکسال در خواب بودید گویا یکدفعه بیدار شدید و به فکر فساد، وجدان اجتماعی و دفاع از نظام افتادید؟!
بارها عرض شد که افعال «امام معصوم» قابل قیاس با «فقیه عادل» نیست؛ ولی اجازه هم نمیدهیم حقیقت وارونه شود.
اولاً در این نظام، با فسادهای مختلف، چه برادر رئیسجمهور و چه بسیاری شخصیتهای مهم، برخورد شده است.
ثانیاً جاهایی که برخورد نشده، ربطی به اصل نظام و رهبری ندارد و مشکل از دستگاهها و مسئولین است.
ثالثاً اگر وجدان اجتماعی، مطلبی را غلط فهمید، منوشما باید مطلب را بهدرستی برای مردم تبیین کنیم، نهاینکه خودمان هم گرفتار جوّ مسموم رسانهای علیه نظام شویم.
رسانهها میگویند نظام با فساد برخورد نمیکند که عرض شد بارها برخورد شده است و میشود و البته خیلی جاها (که در مجموع درصد کمی است) هم برخورد نشده است؛ اما اینکه بگوییم “نظام قصد مبارزه ندارد”، این دروغ است! چون در جاهای مختلف این کار را کرده و اتفاقا دنبال مبارزه با فساد بودهاست، بنابراین هرجایی که برخورد نشده، ربطی به نظام ندارد؛ بلکه افرادی در سیستم، کارشکنی میکنند تا مردم نسبت به نظام بدبین شوند.
امیدوارم ما طلاب، حقیقت را تبیین کنیم، نهاینکه خودمان هم مرعوب فضای رسانهای دشمن شویم.
یاعلی…
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک اساتید، محققین، فضلا و طلاب ارجمند
سلام علیکم و رحمة الله
قدردانی ام را نسبت به ابراز لطف سروران که در پی پیشنهاد مناظره با آقای اکبرنژاد به حقیر حضوری و مجازی ابراز داشتید، اعلام می کنم و خود را شایسته الطاف عزیزان نمیدانم.
معتقدم اصل مناظره، یکی از بهترین راه ها برای روشنگری افکار و اندیشه ها و نیز رفع شبهات و ابهامات و تحریفهاست اگر حضور در مناظره به منزله تایید باطل نباشد.
لذا با علم به اینکه آقای اکبرنژاد، فردی است که همواره با رسانه سعی در ابراز افکار سست خود دارد، و در پیشنهاد مناظره نوعا به دنبال اثبات وزن خود با وزانت طرف مقابل و یا صرفا به دنبال بُرد است پیشنهاد مناظره با ایشان را مطرح نمودم.
متاسفانه، ایشان طبق سوابق قبلی با وجود پیامهای علنی بنده، حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشد و با سکوت خود، نشان داد که یا از اندیشه های خود اطمینان ندارد و یا از پاسخگویی به اشکالات خود را عاجز میداند.
بنده به زودی، با استناد به منابع معتبر قرآنی، روایی، تاریخی و عقلی افکار سست و شبه علمی، تحریفات و پرخاشگریهای اخیرشان را مستدلا رد خواهم کرد و نشان خواهم داد تفکر ایشان از لحاظ دینی و عقلی چه عیاری دارد.
امیدوارم با این اقدام، بتوانم گامی در راستای روشنگری افکار و حفظ آموزه های اصیل دینی، سیاسی و انقلابی بردارم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سلمان رئوفی
۲۵ آذر ۱۴۰۲
۲ جمادي الثاني ١٤٤٥
🔅سوابق قدیمی دعوت برای مناظره از آقای اکبرنژاد
https://eitaa.com/salmanraoufi/7414
https://eitaa.com/salmanraoufi/8167
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام رئوفی درباره دعاوی اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد؛
📽 چرا از بغض جمهوری اسلامی، دین خدا را تحریف می کنید؟!
▫️شما رویکرد تحول در حوزه را هم متأسفانه با توهین به بزرگان شروع کردید، همان جا معلوم شد که شما انقلابی نیستید.
🔹چه کسی دین شناسی شما را تأیید می کند؟ شما چه سابقه سیاسی و راهبردی دارید؟
🔸ما از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب عذر می خواهیم که اجازه دادیم افرادی که خودشان را یک درصد شما هم نساخته اند حالا بیایند و در حوزه های علمیه به شما پرخاش کنند!
🔺زمانی همه را متهم می کردید و رهبر انقلاب را برتر می دانستید، حالا رهبری متهم می کنید و دین را برتر می دانید، می ترسم روزی برسد که شما مدرنیته را برتر بدانید و دین را متهم کنید!
➕ آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39495
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
باسمه تعالی
هر طلبه ای نسبت به مسائل انقلاب شبهه دارد و فکر میکند بنده میتوانم در حل شبهات و پاسخگویی کمک کنم
بنده حتما در خدمتم
سوالات را به
@srsr1359
بفرستید سعی میکنم در حد توان و حداکثر یک هفته ای پاسخگو باشم
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛
🔺ادله تحریف سیره سیاسی اهل بیت(ع) در اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد / بخش نخست
▫️سه نقد به روایت مورد استناد برای استراتژی سیاسی ائمه علیهم السلام
▫️آیات مخالف استنادات تنش زدایی
▫️روایات و نقلهای تاریخی مخالف تنش زدایی
🔹چطور ممکن است روایتی در مقام تقیه صادر شده باشد و همین روایت راهبرد اهل بیت علیهم السلام باشد؟
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
28.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛
🔺ادله تحریف سیره سیاسی اهل بیت(ع) در اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد / بخش دوم
▫️در تاریخ موارد زیادی وجود دارد که پیامبر اسلام (ص) مواضعی تنش زا اتخاذ کرده اند؛ در مورد اهل بیت(ع) هم همین امر صادق است، مثل خطبه فدکیه و خطبه شقشقیه
▫️عمق ابتذال تحلیل با این ادعا که امیرالمؤمنین (ع) برای اصلاح دولت مقابل معاویه ایستاد!!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
کلیپ اول کامل.mp3
20.24M
در دفتر پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه روی داد؛
🎙 صوت | پاسخ حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی به اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد در مورد سیره سیاسی اهل بیت (ع)
📽 تماشای فایل تصویری:
بخش اول و بخش دوم
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛
🔺نقد و بررسی تطبیق های غلط تاریخ اهل بیت(ع) بر انقلاب اسلامی
▫️اشتباهات تطبیقی در مقایسه فتح مکه توسط پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی ایران
▫️تفاوتهای موقعیت جمهوری اسلامی با موقعیت مکه و پیامبر(ص)
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از فکرت
🌕#مناظره ا #فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار میکند؛
📍مناظره علمی با موضوع:
☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی
با حضور:
👤حجتالاسلام رئوفی
👤حجتالاسلام اکبرنژاد
📲 پخش زنده از کانال فکرت
⏰ یکشنبه ۲۴ دیماه، ساعت ۱۸:۳۰
🏢قم،خیابان بسیج، پایینتر از خیابان شهید نجفزاده، ساختمان فکرت.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
باسمه تعالی
از موسسه فقاهت و تمدن اسلامی تماس گرفتند که به حجت الاسلام اکبرنژاد پیامهایی از طلاب داده شده و اصرار کرده اند که ایشان با بنده مناظره کنند لذا بنده را دعوت به مناظره کردند و حسب رعایت ادب بنده نیز قبول کردم.
محتاج دعای بزرگواران هستم
والسلام
سلمان رئوفی
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر | #مناظره
📍مناظره علمی با موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی»
در پی ادعاهای حجتالاسلام اکبرنژاد درباره حکومت اسلامی و اتفاقاتی که در مسیر انقلاب افتاد و بعد از دو مناظره که با حجتالاسلام دکتر رهدار انجام داد، رسانه فکرت مناظرهای بین وی و حجتالاسلام سلمان رئوفی با موضوع نسبت استراتژی سیاسی انبیا با سیاست راهبردی جمهوری اسلامی برگزار کرد تا بتواند ادعاهای اکبرنژاد را بهصورت علمیتری مورد نقد قرار دهد.
➕این مناظره را از یـوتـیـوب و آپـارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
1402.10.25 مناظره اکبرنژاد رئوفی.mp3
22.9M
🎙#صوت ا #مناظره
📍مناظره علمی با موضوع:
☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی
با حضور:
👤حجتالاسلام رئوفی
👤حجتالاسلام اکبرنژاد
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
📣دفترقم مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع برگزار میکند:
#کرسی_علمی_ترویجی
#تبیین_مبانی_اندیشه
▪️ عنوان :
موضوعشناسی موسیقی از منظر آیت الله العظمی خامنهای مدظلّهالعالی
▪️ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین گرامیپور
عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه قم
▪️ناقد:
حجت الاسلام و المسلمین سلیمان
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
▪️دبیرعلمی:
حجتالاسلام و المسلمین رئوفی
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
🗓 زمان: سهشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
⏱ ساعت: ۱۸:۳۰
🏢 مکان: قم، خیابان شهداء، کوچه۲۸ پلاک۱۲۰
💢برادران-خواهران💢
🖥 پیوند پخش زنده:
🆔http://B2n.ir/t38976
@qom_khamenei_ir
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید، مناظره اخیر بنده با حجت الاسلام اکبرنژاد با استقبال مواجه شد. در پی این استقبال، بعضی بزرگوارن سوال کردهاند که آیا مناظره های دیگری هم برگزار خواهد شد یا خیر.
در این خصوص، حجت السلام اکبرنژاد در پایان مناظره اول اعلام کردند که ادامه مناظره بستگی به بازتاب آن دارد.
لذا بزرگوارانی که خواهان ادامه مناظره هستند می توانند از طریق مسئول کانال ایتای حجت الاسلام اکبرنژاد با نشانی
@admn_akbarnejad
پیام داده یا در پلتفرمهای دیگر با راه های ارتباطی که گذاشته شده درخواست ادامه مناظره را داشته باشند.
بنابراین اگر مناظرهای در آینده برگزار نشود، به دلیل امتناع ایشان از مناظره خواهد بود و موسسه فکرت و بنده هیچ مانعی برای ادامه این مناظرات نداریم و تمایل داریم که مناظره های آینده در فضای علمی و به دور از جنجال برگزار شود.
والسلام
سلمان رئوفی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
🔆نامه های مهم پیامبر و نقض ارکان نظریه سیره سیاسی ائمه علیهم السلام
🔅دو گزاره اساسی مستنبَط از سیره انبیا و ائمه ع که حجت الاسلام اکبرنژاد بارها بر آن اصرار ورزیده لزوم ساخت داخل و بعد رو آوردن به خارج و غلط بودن ایجاد تنش حداکثری در ابتدای برخورد با دشمنان است این دو گزاره هر دو با متن و تاریخ نامه های پیامبر ص زیر سوال می رود و تناقضات آشکار نظریه ایشان رخ مینماید
متن نامه رسول گرامی اسلام بـرای خـسرو پرویـز که عبدالله حذافه سهمی را به عنوان پیک برگزید چنین است:
(بسم الله الرّحمن الرّحیم، من محمّد رسول الله الی کـسری عـظیم فارس؛ سلام علی من اتّبع الهدی و آمن بالله و رسوله و اشهد أنّ لا اله الا الله وحده لا شریک له؛ و أن محمّداً عبده و رسـوله؛ ادعـوک بدعایة الله فانّی أنا رسول الله الی النّاس کافّه؛ لانذر من کان حیّاً و یحقّ القـول عـلی الکافرین. اسلم تسلم، فان ابیت فعلیک اثـم المـجوس)
{بـسم الله الرحمن الرحیم از محمّد فرستاده خـدا بـه کسرا بزرگ فارس
سلام بر آن کس که از هدایت تبعیت کند و به خدا و پیامبرش ایـمان آورد و گـواهی دهد که جز او خدایی نـیست و شـریک و همتایی نـدارد و بـر ایـن باور باشد که محمّد، بنده و پیـامبر اوست. من تو را به دعوت خدا میخوانم. پس براستی مـن پیامبر خدا به سوی همه مـردم هستم تا آنکه زنده هست را انـذار نـمایم و محقق شود کلام خدا بر کافرین. اسـلام بیاور تا در امان باشی، و گرنه گناه ملت مجوس بر گردن توست»
🔅عین همین متن به پادشاه روم نیز نوشته شده
🔅متن نامهها حاوی چندین مساله تنش زاست که سه نکته مهم را تذکر میدهم
🔅 ۱: اسم پادشاهان اول آورده نشده که باعث اعتراض خسروپرویز شد و چنانچه گفته اند عنوان رسمی (پادشاه) در نامه به دو ابرقدرت ایران و روم نیست در حالیکه نسبت به بعضی پادشاهان کشورهای کوچکتر این سمت آورده شده
🔅 ۲: در ابتدای نامه آمده سلامت برای کسی است که از هدایت تبعیت کند که تهدید آن روشن است
🔅 ۳: گفته شده تسلیم شو یا اسلام بیاور تا در امان باشی و در آخر به تهدید به عذاب کافران اشاره شده که تهدید این عبارت نیز روشن است
بسیار روشن است که نامه های پیامبر ص در سال ۶ هجرت که مسلمانان تعداد بسیار کمی بودند با آن ادبیات به تمام حاکمان مقتدر جهان، اقدامی بسیار جسورانه و مخاطره آمیز بود کما اینکه خسروپرویز و حاکم غسان تصمیم به حمله گرفتند و به حسب ظاهر این نوع نامه نگاری با جمعیت و توان مسلمانان هم خوانی نداشت
🔆چند نکته
🔅 ۱: چرا بزرگان اهل تاریخ تاکید دارند که همه این نامهها حاکی است که «روش اسلام جنگ و شمشیر» نبوده و یا میفرمایند: «با رعایت شئون پادشاهی نوشته شده است؛ بدون اینکه تحریکآمیز باشد» علت اصلی این فرمایشات تهمت هایی است که مستشرقین به پیامبر زده و ایشان را فردی جنگجو و بی منطق نشان داده اند لذا این بزرگوارن در فضای پاسخ به مستشرقان چنین قلم زده اند که خالی از حقیقت نیست پیامبر کلیت دعوت به اسلام را با عزت انجام داده و اصولا شان دعوت یک مقام سیاسی به اسلام است اقتضائات خود را دارد و مقام بحث علمی نیست ولی روشن است ننوشتن مقام رسمی یک فرد قدرتمند کاری تنش زا و چالشی است
🔅۲: قبلا در نقض به نظریه ایشان که مدعی بود یک پیامبر هم نداریم که یک دفعه تنش را به صد برساند آیات « إنّه من سليمان وإنّه بسم اللّه الرّحمن الرّحيم ۳۰ ألّا تعلوا عليّ وأْتوني مسلمين ۳۱» سوره نمل شاهد آورده شد که ایشان اذعان کردند این مورد تخصیص نیست ولی قدرت سلیمان دلیل این برخورد بود لذا تلویحا اذعان شد که ملاک اصلی برخورد مقدار قدرت است و اگر قدرت موجود باشد رساندن تنش به حد بالا اشکالی ندارد.
🔅۳: با توجه به اینکه تاریخ ارسال نامه ها و فتح نشدن مکه و خصوصا اتفاقات بعد از رحلت رسول خدا ص روشن است که پیامبر هنوز نه از لحاظ فرهنگی و نه از لحاظ اقتصادی مدینه را نساخته و در مورد مسائل سیاسی وضع بدتر است چرا که پیامبر نه از کفار مکه خیالش راحت شده نه حتی کل عربستان را تحت سیطره خودش آورده لذا نقض نظر ایشان مثل خورشید وسط آسمان واضح است.
🔅نکته بسیار مهم مغفول دیگری در استدلالات و تطبیق ایشان نیز هست که از آن صرف نظر میکنم گرچه از ابتدائیاتی است که حجت الاسلام اکبرنژاد با ادعای فقاهت قاعدتا باید این مقدار دقت را هم در تولید و هم در تطبیق بخرج می داد ولی متاسفانه چنین کاری نشده است.
در آخر منش یکطرفه رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد در نشر پاسخ بدون اشکالات خلاف اخلاق است
والسلام
سلمان رئوفی
۱۴۰۲/۱۱/۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی
در پی انتشار جلسه مناظره میان بنده و حجت الاسلام اکبرنژاد، برخی رسانهها اقدام به انتشار کلیپهایی از این مناظرات صرفا با تقطیع از حرفهای بنده کردهاند که رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد مدعی شد این اقدام خلاف اخلاق رسانهای است.
اگر تقطیع کلیپهای یکطرفه، نشاندهنده بی اخلاقی رسانهای است چرا حجت الاسلام اکبرنژاد در پلتفرمهایی مثل اینستاگرام و جاهای مختلف این کار را انجام داده است؟! نباید با کاری که خود ما بیش از دیگران انجام داده ایم به افراد بتازیم که خلاف اخلاق انجام داده اید.
منتشر کردن کلیپهایی که فردی جوابی برای آنها نداشته انعکاس حقیقت است چرا که نشان میدهد این فرد یا به این ابعاد فکر نکرده یا اشکالات نظریه او دقیقا همین جاست و جوابی ندارد بلکه تحریف این است که فقط برای بخشهایی که جواب داده شده کلیپ منتشر شود کاری که رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد مشغول به آن است و زیبنده رسانه ایشان نیست.
آنچه مذموم و خلاف اخلاق است تحریف مطالبی است که فردی گفته است.
منتشر نکردن آنچه از طرف حجت الاسلام اکبرنژاد بی پاسخ بوده باعث می شود که مخاطبان، بدون آشنایی با تمام جوانب یک مناظره، به یک نتیجهگیری نادرست دست یابند.
همچنین این رویکرد باعث می شود افراد طرفدار دو طیف نسبت به یکدیگر بدبین شوند و اختلافات میان آنها تشدید شود که متاسفانه رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد چنین روشی دارد و بنده به جد با این کارها در فضای بحث علمی مخالفم.
سبک انتشار کلیپ کانال حجت الاسلام اکبرنژاد باعث می شود افراد نتوانند به درستی قضاوت کنند که ضعف نظریه کجا بوده و به حقیقت دست یابند.
به هر حال انتشار کلیپهای گزینشی اعتماد عمومی به کانال حجت الاسلام اکبرنژاد را خدشه دار میکند چرا که روایت یک طرفه یک مناظره است در حالیکه هیچ مناظره ای برندهی مطلقی ندارد در حالیکه رسانه ایشان میخواهد چنین القا میکند که وی برنده مطلق بوده است.
اخیرا هم رسانه ایشان به صورت یکطرفه به پاسخ اشکالات میپردازد و نقدهای بنده را منتشر نمیکنند کاری که خودشان به تازگی گفته اند بی اخلاقی است و از قضا خودشان بیش از همه مشغول انجام آن هستند.
والسلام
سلمان رئوفی
۱۴۰۲/۱۱/۱
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
بسم الله الرحمن الرحیم
طلاب عزیز و فاضل
سلام علیکم و رحمة الله
همانطور که مستحضرید، در پی اصرار شما به حجت الاسلام اکبرنژاد برای مناظره با بنده و دعوت حجت الاسلام اکبرنژاد برای حضور در مناظره به احترام خواست طلاب دعوت ایشان را پذیرفتم در حالیکه پاسخ ندادن به نامه اولیه درخواست مناظره ام با ایشان در ۱۷ آذر می طلبید این درخواست را رد کنم
در مناظره ای که با میزبانی و زحمت موسسه فکرت برگزار شد به مقدار ظرفیت زمان مناظره به بعضی اشکالات تحلیلهای حجت الاسلام اکبرنژاد پرداختم و نشان دادم که دیدگاه های ایشان با سیره انبیا و اهل بیت صلوات الله علیهم تناقضات متعددی دارد.
پس از این مناظره، طلاب بزرگوار بارها از آقای اکبرنژاد خواستند که برای ادامه مناظره و پاسخگویی به نقدهایم حاضر شود، اما ایشان اخیرا به واسطه پیغام دادند که چون در فقه سیاسی کار نکرده ام مناظره را ادامه نمی دهند
اولا ایشان چه سابقه ای در فقه سیاسی دارند که پیغام دادند چون سابقه ای ندارم مناظره را ادامه نمیدهند
ثانیا ظاهرا ایشان به دنبال بهانه برای فرار از مناظره هستند وگرنه با سوال از بنده مشخص میشد که چه سابقه ای در این زمینه دارم لذا برای اثبات واهی بودن این ادعا، به چند مورد از سابقهی فقه سیاسی ام اشاره می کنم:
*در سال ۱۳۹۲، با سفارش یک دانشگاه معتبر دولتی کتابی با عنوان "موسوعه روایات فقه حکومتی" با موضوعاتی که مد نظرشان بود تالیف کردم
* در سال ۱۳۹۳، مقاله ای با عنوان "کارکرد عقل در فقه اطلاعات" نوشتم که برگزیده شد و در کتابی با عنوان "همایش ملی فقه اطلاعات" منتشر شد
* در سال ۱۳۹۳ با توجه به جایگاه بلند امام خمینی در سیاست و فقه سیاسی یک ترم تحلیل سیره سیاسی امام خمینی (ره) در دانشگاه صنعتی شریف ارائه دادم که به جایگاه فقه و فقه سیاسی در سیره سیاسی امام خمینی (ره) هم پرداختم
* در سال ۱۳۹۴، ۱۵ ساعت بحثی با عنوان "تحلیلی نو از سیره سیاسی امیرالمومنین علیه السلام" ارائه و به جایگاه فقه در سیره سیاسی امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کردم
* در برنامه "نِبراس" در قسمت "موسیقی و فقه حکومتی" به ارائه ضوابط و راهکارها برای موسیقی از منظر فقه حکومتی پرداختم که گوشهای از ۵ ساعت عرایضم منعکس شد. ضبط برنامه مربوط به حدود دو سال پیش است
*تدریس کتاب ولایه الامر آیت الله سید کاظم حائری که به تازگی درسی شده را در کارنامه سطح عالی دارم.
این موارد، تنها بخشی از سابقهی فقه سیاسی بنده است که نشان می دهد در این زمینه تالیف، سخنرانی، پژوهش و تدریس را در کارنامه دارم.
البته امتناع آقای اکبرنژاد به دلیل احتمال بیش از پیش آشکار شدن تناقضهای تحلیلشان در سیره اهل بیت (علیهم السلام) و ضعفشان در تحلیل سیره امام خمینی (ره) است. چنانکه از تاریخ مناظره تا به امروز در رسانه به جواب اشکالاتم پرداختهاند که البته تعدادی از اشکالات بی پاسخ مانده و با بی اخلاقی پاسخهای بنده را به جوابهایشان نیز منتشر نمیکنند.
با این حال گرچه از جانب بنده رغبتی نیست ولی باز یک هفته به ایشان فرصت میدهم که در یک مناظره دیگر شرکت کنند تا عیار تفکراتشان در این وادی روشن شود.
والسلام
سلمان رئوفی
۱۴۰۲/۱۱/۳
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoufi
لطفا در هر گروه و کانال طلبگی و غیر طلبگی که پیگیر این بحثها بودند نامه بالا را به هر صورتی مقدور است منتشر کنید
متشکر
هدایت شده از فکرت
🔸با توجه به استقبال بینظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظرسنجی برای برگزاری جلسه دوم این مناظره داشته باشیم که نتیجه آن عبارت از:
79 درصد از شرکتکنندگان، تمایل به برگزاری جلسه دوم مناظره دارند؛
21 درصد عدم تمایل به برگزاری مناظره داشتهاند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولاية امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✳️ سلسله نشستهای علمی
📝 موضوع نشست:
مبانی، روش ها و مراحل موضوع شناسی در مکتب فقهی مقام معظم رهبری
👤 با ارائه حجت الاسلام والمسلمین سلمان رئوفی صدر
🗓 پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه
⏰ ۷ الی ۸:۳۰صبح
🏢 قم، بلوار جمهوری، میدان سپاه، بعد از خیابان شهید اخلاقی ۱ پلاک۱۲ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
طبقه اول
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac