فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#حاج_قاسم سلیمانی از ناحیه دست راست، بازو، پای چپ، صورت و چشم و ریه و سایر نقاط بدن مجروح شده بود و جانباز هفتاد درصدی بود.
هم حقوق جانبازی داشت
هم حق پرستاری
اما حتی یکبار هم از آن استفاده نکرد
#حاج_قاسم
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دزدیدن سبدهای چرخدار در آمریکا
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
جمعه گذشته؛
#شاگرد_جادوگر
نام فیلم: شاگرد جادوگر (انگلیسی: The Sorcerer's Apprentice)
قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/7463
امروز؛قسمت دهم:
◀️ خلاصه داستان فیلم(گذشت)
◀️ مؤلفههای کابالایی فیلم. ۸
🔸۱. جادومحوری(گذشت)
🔸۲. مادهگرایی(گذشت)
🔸۳. شرگرایی
🔸۴. شریعتگریزی
🔸۵. انسانخداانگاری
🔸۶. آخرالزمانسازی و منجیگرایی
🔹نکته بعدی «تقدیرگرایی» و پافشاری بر «برگزیدگی» است.
«دیوید» بهشکل اتفاقی به «بالتازار» میرسد:
او که در دوران ابتدایی بههمراه همکلاسیهایش در گردش علمی حاضر بود، برای دختر مورد علاقهاش «بکی» نامهای مینویسد،
«بکی» جواب نامه را گوشهی سکویی میگذارد که رویش نشسته بود و میرود؛
وقتی «دیوید» به سراغ نامه میرود باد آن را حرکت میدهد،
نامه به چرخ دوچرخهای و سپس به پای سگی میچسبد و این تعقیب و گریز ادامه پیدا میکند
تا جایی که نامه به درب مغازه «بالتازار» برخورد میکند
و درست در لحظهای که «دیوید» میخواهد آن را بردارد، نامه از ورودی پست، وارد مغازه میشود.
«دیوید» با نگرانی وارد شده و پس از روبهرویی با صاحب مغازه «بالتازار» میگوید کاغذ من به داخل مغازه شما آمد و این یک اتفاق است؛
اما «بالتازار» این تصادف را «حکمت» تفسیر میکند؛
سپس اژدهای کوچک مرلین را به «دیوید» میدهد،
«دیوید» در ابتدا از قبول آن اِبا میکند،
اما پس از مدتی بهناچار آن را در دست میگیرد و اژدهای کوچک بهشکل انگشتری به دور دست او میپیچد و این خبر از «برگزیدگی» او میدهد.
🔹نکته دیگر، سبک زندگی منجی در این فیلم است.
زندگی «دیوید» نمونهای از سبک زندگی امریکایی [۱۴] است؛
سبک زندگی که اکثر منجیان فیلمهای آخرالزمانی هالیوود، مطابق با آن رفتار میکنند؛
🔹برای نمونه میتوان به چند مورد در این فیلم اشاره کرد:
شناختی که انسان در اولین دیدار با فردی پیدا میکند، بسیار ماندگار است و شخصیت آن فرد را بر اساس منش اولیه او ارزیابی میکند.
اولین صحنهای که از «دیوید» میبینیم، وقتی است که روی تخت خوابیده و سگش در حال بازی با صورت او است.
کارگردان با قراردادن این صحنه برای معرفی «دیوید»، میخواهد شخصیت او را برای مخاطب شخصیتی آزاد و رها از قیودات معرفی کند.
🔹در طول فیلم نیز تصویری از خانواده «دیوید» بهویژه پدرش مشاهده نمیشود و در جوانی هم میبینیم او با سیاهپوستی شهوتران همخانه شده است.
فیلم میخواهد تأکید کند که «دیوید» قید و بند مذهبی و اخلاقی ندارد و یکسره آزاد زندگی میکند.
◀️ نمادهای فیلم
اندیشهی کابالا وابستگی خاصی به جهان اسطوره دارد.
از بطن یهودیت، اندیشهها و مفاهیمی ظهور کرده که آماج آنها تعبیر معنای اسطوره بوده و نمایانگر باز زندهسازی آگاهی اسطورهای است.
این مسأله بهویژه در مورد کابالای زوهری و لوریایی صادق است
فیلم «شاگرد جادوگر» نیز برای القاء مفاهیم خود از نمادهای اسطورهای متفاوتی استفاده کرده است؛
برای نمونه به چند مورد اشاره میشود:
🔸۱. داوود (دیوید)
یهودیان او را پادشاه و نماد قدرت و شوکت دولت یهود میدانند
داوود نمونهی یک پادشاه یهودی و الگوی جاودانی شخص مسیحا گردید
و در واقع، برخی انبیا و حکیمان او را مسیحا میدانستند.
او قهرمانی نمونه بود که با شجاعت و بیباکی به جنگ دشمن میرفت،
امتها را مقهور میکرد و قلمرو بنیاسرائیل را گسترش میداد
داوود از قهرمانان قوم یهود شمرده میشود و سلطنت داوودی و تشکیل دولت یهودی آرزوی تمام یهودیان است.
انتخاب نام داوود برای این شخصیت و تأکید بر برگزیدگی او و منجی بودنش برای نجات بشر از دست جادوگران بدسرشت و غلبهی او بر دشمنان، همگی نشان از قدرت و شوکت پادشاهی داوودی در آخرالزمان است که در متون یهودیان به آن اشاره شده است.
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: الان از مواد اولیه داروهای کشور چقدرش تولید داخلیه؟
● تولید کننده: ۷۲ درصد مواد اولیه تولید داخلی، خود دارو هم ۹۷ درصد.
● رهبر انقلاب: خود دارو رو میدونم. قبلا ۹۰ و خورده ای درصد مواد اولیه وارد می کردیم.
📌بخشی از بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندیهای داخلی
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✳️ حیلهی آمریکاییها برای دور زدن قانون لغو بردهداری
🔹برخی از زندانهای جنوب به معنای واقعی کلمه #مزرعه_برده بودند. در سال ۱۹۰۱ ایالت میسیسیپی، مزرعهی پارچمنت را خریداری کرد تا افراد زندانی را سر کار بگذارد و تقریباً به همان روشی که مزارع برده عمل میکردند، اداره میشد.
🔸زندانیان ۶ روز در هفته و ۱۰ ساعت در روز کار میکردند. آنها پنبه میچیدند و مزارع را شخم میزدند. آنها در ساختمانهای بلند یک طبقه به نام قفس میخوابیدند. سرپرست مانند یک #بردهدار عمل میکرد و نگهبانان سفیدپوست مانند ناظران عمل میکردند.
🔹پارچمنت تنها زندانی نبود که به مزرعه تبدیل شده بود؛ آنگولا در لوئیزیانا بزرگترین زندان حداکثر امنیتی در ایالات متحده و واحد کامینز در آرکانزاس نیز از این دست زندانها بودند. پس چگونه هر یک از این کارها قانونی بود؟
🔸زیرا اگرچه اصلاحیهی سیزدهم، #بردهداری را لغو کرد اما برای افرادی که به جرم محکوم شدند، استثنا قائل شد. آنها هنوز هم میتوانند مجبور به کار یدی شوند. بنابراین ایده این بود که اگر میتوانید سیاهپوستان را به زندان بیندازید، دوباره میتوانید آنها را در مزارع به کار بگیرید!
🔹در آن زمان بود که کدهای سیاه معرفی شدند که بر اساس آن، سیاهپوستان میتوانستند برای پیش پا افتادهترین چیزها مانند نزدیک بودن بیش از حد به یک سفید پوست در مکانهای عمومی، راه رفتن پس از تاریکی هوا یا راه رفتن بدون هدف دستگیر شوند!
🔸در برخی ایالتها، شخصی بهخاطر سرقت خوک تا پنج سال زندان محکوم میشد. این به همان اندازه که در مورد ابداع راههای جدید برای اعمال سلسله مراتب برتری نژادی سفیدپوستان بود، به همان اندازه در مورد پول درآوردن نیز بود!
🔹بعد از جنگ داخلی، اقتصاد جنوب که به کارِ برده وابسته بود از هم پاشید اما زمانیکه پارچمنت راهاندازی شد، دولت در عرض دو سال حدود ۵ میلیون دلار امروزی به دست آورد و تا دهه ۱۹۷۰ مانند یک مزرعهی برده اداره میشد. این خشونتِ دولتی، تاریخی تا به امروز ادامه دارد.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ کودکانی که هیچوقت به منزل بازنگشتند...
🔹پس از مهاجرت وحشیانه سفیدپوستان اروپایی به سرزمین آمریکا و کانادا، قبایل #سرخپوست مانعی جدی برای توسعهطلبی آنان بودند. اروپاییان با تاسیس مدارس شبانهروزی، #کودکان_بومی را به اجبار به این مدارس بردند. در این مدارس صحبت کردن به زبان مادری ممنوع بود و باید آداب زندگی به شیوه اروپاییان را یاد میگرفتند.
🔸ویلیام پرت ژنرال نظامی مسئول این برنامه میگفت «بومی درونشان را بکُش تا نجات پیدا کنند». سالها از آن دوران گذشته اما گهگاهی خبر کشف گورهای دسته جمعی کودکان بومی منتشر میشود، کودکانی که هیچ وقت به آغوش پدر و مادرشان بازنگشتند ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
#داستان ۲
#دمشق_شهرِ_عشق
قسمت سیزدهم
به خانه که رسیدیم، دیگر جانی به تنم نمانده بود
اهل خانه از قبل بستر را آماده کرده بودند
بین هوش و بیهوشی روی همان بستر سپید افتادم.
در خنکای شب فروردین ماه،
از ترس و درد و گرسنگی لرز کرده بودم
سمیه هر چه برایم تدارک میدید، در این جمع غریبه از گلویم پایین نمیرفت
همین حال خرابم خون مصطفی را به جوش آورده بود
آخر حرف دلش را زد:
«شما اینجا چکار میکنید؟»
شاید هم از سکوت مشکوک سعد فهمیده بود به بوی جنگ به این شهر آمدهایم
به چشمان سعد خیره ماند و با تندی پرسید:
«چرا نرفتید بیمارستان؟»
صدایش از خشم خش افتاده بود،
سعد از ترس ساکت شد
سمیه میخواست مهمانداری کند
برای اعتراض برادرشوهرش بهانه تراشید:
«اگه زخمش عفونت کنه، خطرناکه!»
سعد از امکانات رفقایش اطمینان داشت
با صدایی گرفته پاسخ داد:
«دکتر تو مسجد بود…»
مصطفی منتظر همین اعتراف بود
با قاطعیت کلامش را شکست:
«کی این بیمارستان صحرایی رو تو ۴۸ ساعت تو مسجد درست کرد؟!»
برادرش اهل درعا بود و میدانست چه آتشی وارد این شهر شده
تکیهاش را از پشتی گرفت و سر به شکایت گذاشت:
«دو هفته پیش عربستان یه کامیون اسلحه وارد درعا کرده!»
نمیخواست این لکه ننگ به دامن مردم درعا بماند
با لحنی محکم ادامه داد:
«البته قبلش وهابیها خودشون رو از مرز اردن رسونده بودن درعا و اسلحهها رو تو مسجد عُمری تحویل گرفتن!»
بعد از روی تأسف سری تکان داد و از حسرت آنچه در این دو هفته بر سر درعا آمده، درددل کرد:
«دو ماه پیش که اعتراضات تو سوریه شروع شد، مردم این شهر هم اعتراضایی به دولت داشتن، اما از این خبرا نبود!»
از چشمان وحشتزده سعد میفهمیدم از حضور در این خانه پشیمان شده
مدام در جایش میجنبید
مصطفی امانش نمیداد
رو به برادرش، به در گفت تا دیوار بشنود:
«اگه به مردم باشه الان چند ماهه دارن تو دمشق و حمص و حلب تظاهرات میکنن، ولی نه اسلحه دارن نه شهر رو به آتیش میکشن!»
دلش به همین اشاره مبهم راضی نشد
دوباره به سمت سعد چرخید و زیر پایش را خالی کرد:
«میدونی کی به زنت شلیک کرده؟»
سعد نگاهش بین جمع میچرخید،
دلش میخواست کسی نجاتش دهد
من نفسی برای حمایت نداشتم
صدایش در گلو گم شد:
«نمیدونم، ما داشتیم میرفتیم سمت خیابون اصلی که دیدم مردم از ترس تیراندازی ارتش دارن فرار میکنن سمت ما، همونجا تیر خورد.»
من نمیدانستم اما انگار خودش میدانست دروغ میگوید
صورتش سرخ شده بود،
بین هر کلمه نفسنفس میزد
مصطفی میخواست تکلیف این گلوله را همینجا مشخص کند
با لبخندی تلخ دروغش را به تمسخر گرفت:
«اگه به جای مسجد عُمری، زنت رو برده بودی بیمارستان، میدیدی چند تا پلیس و نیروی امنیتی هم کنار مردم به گلوله بسته شدن، اونا رو هم ارتش زده؟»
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7806
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحقیقی_در_مورد_هولوکاست (۱)
نویسنده: دیوید دیوک / مترجم: محمدحسین خدّامی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7723
قسمت دوم؛
✡ شدت خشونت در فیلمها و برنامههای تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان نگرانی بسیاری را برانگیخته است.
در عین حال پخش صحنههای وحشتناک هولوکاست بر اساس قوانین ایالتی جزء برنامههای اجباری برخی مدارس شده است.
گروههایی یهودی با اعمال نفوذ، باعث تصویب قوانینی شدند که بر اساس آن درس هولوکاست در مدارس عمومی الزامی میشود.
هزاران مدرسه محلی نیز با پافشاری یهودیان این درس را اجباری نمودهاند.
✡ خشونت خونینی که در واضحترین صحنههای فیلمهای تخیلی یا برنامههای تلویزیونی نمایش داده میشود، احتمالاً واضحتر از صحنههای فجیع هولوکاست نیست.
آیا آن مدارس حاضر هستند فیلم قربانیانِ به خون آغشتهی سوانح هوایی را به دانشآموزان نوجوان خود نشان بدهند؟!
آیا آنها حاضر هستند گورهای دستهجمعی زنان و کودکان فلسطینی را که در اردوگاههای صبرا و شتیلا در منطقهی لبنانیِ تحت اشغال اسراییل ذبح شدهاند
یا قربانیان قتلعام شده به دست کمونیستها در کامبوج را به بچههای نه ساله نشان بدهند؟!
✡ من از خود پرسیدم به چه دلیلی آنها باید تصاویر وحشتناک قربانیان یهودی متعلق به نیم قرن پیش را به کودکان کم سن و سال نشان بدهند؟!
طرفداران درس هولوکاست برای دانشآموزان میگویند:
"جریحهدار کردن احساسات کودکان برای یاد دادن خطرات نژادپرستی و یهودستیزی ضروری است."
اما آنها هیچگاه برای یاد دادن خطرات قتلهای جنایی، تصاویر قربانیانی را که مغز سرشان بیرون ریخته است به کودکان نشان نمیدهند!؟
✡ کودکان هیچ صحنهای از جنازهی میلیونها انسانی که از گرسنگی جان باختهاند یا توسط قاتلان شوروی کشتار شدهاند مشاهده نمیکنند تا با خطرات کمونیسم آشنا شوند.
هیچ دانشکدهای بخشی به نام «بخش مطالعات گولاگ» ندارد
و هیچ دبیرستان عمومیای درسی را در مورد زندانهای گولاگ جزء شرایط فارغالتحصیل شدن قرار نداده است!
✡ یکی از استدلالهای کسانی که مطالعه هولوکاست را برای نوجوانان ما ترویج و تبلیغ میکنند، این است که هولوکاست بیانگر آثار سوء نژادپرستی است.
هولوکاست نشان میدهد که قتلعام، نتیجهی نهاییِ گرایش نژادی است
ولی آنها اشاره نمیکنند که تعداد انسانهایی که به نام برابری قربانی شدهاند بسیار بیشتر از کسانی است که به نام نژادگرایی کشته شدهاند.
✡ از روزهای تجاوزات خونین انقلاب فرانسه گرفته تا میلیونها کشته شوروی در زندانهای گولاگ ارتش سرخ سفاک چین، و میدانهای اعدام کامبوج هیچ مسلکی به اندازهی کمونیسم انسانها را به قتل نرسانده است
حال آنکه شعار سرسپردگی متعصبانه برابریطلبی سرلوحه کمونیسم است.
✡ صحنههای رقتبار رنج و مرگ یهودیان احساسات مرا به عنوان یک جوان عمیقاً تحت تأثیر قرار داد و تا امروز نیز تأثیر آن باقی است.
آن صحنهها مرا از رفتار غیرانسانیای که پدیدآورنده آن فجایع بود متنفر و منزجر نمود.
و در واقع خشمی را درون همه ما نسبت به مسئولین آن کشتار برانگیخت.
✡ با این وجود، وقتی من از سیطره یهودیان از دیرباز بر جنبشهای بینالمللی کمونیستی مطلع شدم، تعجب کردم که چرا رسانهها تقریباً فقط رنجها و سختیهای یهودیان را پوشش میدهند و به دیگر قربانیان قتلعامها توجه اندکی دارند.
تنها قربانیانی که واقعاً آنها را میشناختم یهودیان بودند.
آنها تنها قربانیانی بودند که من دربارهشان مطالعه میکردم.
در تئاترهای تلویزیونی مشاهده مینمودم و تصاویر واضح و فیلمهای خبری آنها را میدیدم.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7808
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
علامه حسن زاده آملی :
من نمی گویم چه دارید و چه ندارید،
اگر میل شب و سحر دارید،
همه چی دارید؛
خدا شما را دعوت کرده،
مهمان یارید.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
⚫اثرات برپایی روضه در خانه و یا هیئت!
🌹ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽرحمه الله علیه:
ﺩﺭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام کوتاهی ﻧﻨﻤﺎﯾﯿﺪ ، ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ ﻧﺸﻮﺩ.
✍ﺁﯾﺖ الله ﺑﻬﺠﺖ رحمه الله علیه: ﮔﺮﯾﻪ ﺑﺮ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
✍ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ:
برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد:
یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس ابا عبدالله…
✍آیت الله آشیخ عبدالکریم حائری:
روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام عمل مستحبی است که هزار واجب در آن است.
✍حاج میرزا اسماعیل دولابی:
محبت و عزاداری برای امام حسین علیه السلام انسان را زود به مقصد می رساند همه اهلبیت کشتی نجاتن ولی کشتی امام حسین علیه السلام سریعتر است..
✍علامه طباطبایی: «این کتیبه های سیاه که بر در و دیوار حسینیه و محل عزاداری نصب کرده اند، ما را شفاعت میکنند».
✍آیت الله بروجردی :
به مقداری که امام حسین علیه السلام ، بزرگ و واجب الاحترام است، منسوبین (سادات)به آن حضرت هم لازم الاحترام می باشند.
✍ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ : ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻣﻘﯿﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﺎﯼ ﺳﻤﺎﻭﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﺭﺍ ﺟﻔﺖ ﮐﻨﻨﺪ.
📤 حاجت روا باشید انشاالله📤
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
گفت:
"میشه ساعت ۴ صبح بیدارم کنی تا داروهام رو بخورم؟
ساعت ۴ صبح بیدارش کردم،
تشکر کرد
و بلند شد از سنگر رفت بیرون.
بیست الی بیستوپنج دقیقه گذشت،
اما نیومد!
نگرانش شدم،
رفتم دنبالش
دیدم یه قبر کنده و نمازشب میخونه و زار زار گریه میکنه!
بهش گفتم:
"مرد حسابی تو که منو نصفجون کردی!
میخواستی نمازشب بخونی چرا به دروغ گفتی مریضم و میخوام داروهام رو بخورم؟!"
برگشت و گفت:
"خدا شاهده من مریضم،
چشمای من مریضه،
دلم مریضه،
من ۱۶ سالمه،
چشام مریضه، چون توی این ۱۶ سال امام زمان(عج) رو ندیده؛
دلم مریضه بعد از ۱۶ سال هنوز نتونستم با خدا خوب ارتباط برقرار کنم؛
گوشام مریضه، هنوز نتونستم یه صدای الهی بشنوم!"
ﺷﻬﯿﺪ عباس ﺻﺎﺣﺐﺍﻟﺰﻣﺎﻧﯽ🌷
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقامجتبی تهرانی: خداوند در آسمان هفتم فرشتهای قرار داده که نامش داعی است. این فرشته در ماه رجب هر شب تا صبح ندا میدهد: خوشا به حال کسانی که خدا را یاد میکنند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
•┈┈• 🍃 #لطیفه_نکته ۲۹۶🍃••┈┈•
بابام عادت داره
همیشه کارای منو کوچیک نشون بده. 😱
یعنی حتی اگه خلبانم بشم، 💪
به همه میگه
کارش مسافرکشی با هواپیماس😁😁😂😂
--------🔸😜🔸--------
به نام خداوند دوست دار محبت
سلام
از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم؛
خيْرُ الرِّجالِ مِنْ اُمَّتِى الَّذينَ
لايَتَطاوَلونَ عَلى اَهْليهِم
و يَحِنُّونَ عَلَيهِم
وَ لايَظلِمونَهُم
مکارم الاخلاق، ص۲۱۶
بهترین مردان امت من کسانى هستند که؛
نسبت به خانواده خود دلسوز بوده
و خشونت و اهانت نداشته باشند
و از ظلم به آنان نیز پرهیز کنند.
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
✍🏻 نه تنها خشونت و اهانت زشت و مبغوض خداست
بلکه محبت و دلسوزی به خانواده نیز وظیفه مرد است.
یادمان باشد عنایت خداوند متعال و توجه اهل بیت علیهم السلام در سایه رفتار خوب با دیگران بویژه خانواده است.
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121484957184554.pdf
10.91M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
یا ذَالجَلَالِ وَ الاِکرَامِ
امروز؛ یکشنبه
۹ بهمن ۱۴۰۱
۷ رجب ۱۴۴۴
۲۹ ژانویه ۲۰۲۳
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee