🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸باور کن که حامله نیست!🔸
زنها وقتی باردارند، با احتیاط می نشینند و می ایستند.
مؤمن هم باردار است و جنین او ایمان اوست.
زن حامله اگر از بلندی بیفتد، بچه اش سقط میشود؛
مؤمن هم گاهی یک حرف ناملایم میزند و ایمانش سقط میشود.
زنی که پشت سر هم به این طرف و آن طرف میپرد، باور کن که حامله نیست. اگر حامله بود اینطور بی پروا نبود.
کسی هم که لابلای حرفهایش خیلی شلنگ تخته میاندازد و در قضاوتش درباره این و آن، هرچه خواست میگوید، باور کن که حامل «ایمان» نیست.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#شاه_کلید عاقبت بهخیری و برکت و موفقیت و...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
💢حضرت علامه #طباطبایی :
🔸سحرگاهان از صدای #مناجات اهل آسمان و ملائکه ، آرام و قرار از من گرفته می شود
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
💢 آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی :
🔸محال است انسانی به جز از راه سید الشهداء علیه السلام به مقام توحید برسد .
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این هفته؛
#رسیدن
🔹"رسیدن" از پنطیکاستیسم به مهدیهراسی!
نام فیلم: رسیدن(انگلیسی: Arrival)
کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)
کشور: آمریکا
انتشار: ۲۰۱۶
ژانر: درام علمی - تخیلی
◀️ قسمت اول؛
🔶🔸 خلاصه داستان
لوئیس زنی جوان و یک زبانشناس برجسته است که اغلب اوقاتش را به تدریس در دانشگاه اختصاص میدهد.
با فرود آمدن دوازده سفینهٔ فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حاکم میشود.
🔹ارتش آمریکا با توجه به سابقهٔ لوئیس، که یک زبانشناس ماهر است، به سراغش میرود و درخواست همکاری میدهد تا شاید او بتواند این کلاف سردرگم را باز کند.
🔹فیلم «رسیدن» از آن دسته فیلمهایی است که اگر یک بار به تماشای آن بنشینید، در پایان فیلم تقریباً چیز زیادی دستگیر شما نمیشود
و اگر حسّ کنجکاوی شما قوی باشد، تصمیم میگیرید یک بار دیگر آن را با دقت تماشا کنید.
کارگردان فیلم نیز به ساخت فیلم های نسبتاً پیچیده شهرت دارد.
🔹«دنی ویلنوو» کارگردانی این فیلم را در سال ۲۰۱۵ شروع کرد.
در سال ۲۰۱۶ فیلم بر روی پردهی سینماها خوش درخشید و با واکنش مثبت منتقدان و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای دنی ویلنوو همراه شد.
نام فیلم بهمعنای ظهور و ورود هم ترجمه شده، اما ترجمهی دقیقتر آن، «رسیدن» است که البته تقریباً معانی ورود و ظهور را نیز در خود جای میدهد.
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این هفته؛
#رسیدن
🔸"رسیدن" از پنطیکاستیسم به مهدیهراسی!
◀️ قسمت دوم
🔶🔸بررسی مختصر محتوا
🔹این فیلم تفاوت اساسی با فیلمهایی مثل «روز استقلال» یا «جنگ دنیاها» و یا حتی «مرد پولادین» دارد.
در این فیلم فضاییها برای نابودی و تسخیر زمین نیامدهاند.
اما اینکه هدف از حضور فضاییها با آن سفینههای عجیب و غریب بر روی زمین چیست، سؤالی است که فیلم برای بهدست آوردن جوابش ما را به دنبال خود میکشاند.
🔹ابتدای فیلم با دیالوگهای مبهم شروع میشود و در عرض ۲ دقیقه، روایتی کوتاه از زندگی «لوییز بنکس» که یک زبانشناس برجسته و استاد دانشگاه است، از زمان تولد دخترش «هانا» تا مرگ او در نوجوانی بهواسطهی یک بیماری نادر، به مخاطب ارائه میدهد.
🔹تصاویر مبهم از زندگی پیچیدهی لوییز بنکس، که بهصورت تکه تکه در لابهلای فیلم پخش میشود، بههمراه فلاشبکهایی که به ۲ دقیقهی ابتدایی فیلم زده میشود، و بعضاً با هم در تضاد میباشند، باعث سردرگمی بیش از پیش مخاطب شده و داستان فیلم بهگونهای جلو میرود که گویا مخاطب در زمان گم میشود و نمیداند کدام دیالوگ در کدام زمان بیان میشود!
🔹فیلم از جایی سر و شکل تقریباً واضحی پیدا میکند که شبکههای خبری مختلف، خبر مشاهدهی ۱۲ شیء عجیب در ۱۲ نقطهی جهان را، پوشش میدهند.
در پی این اخبار و انعکاس تصاویر این ۱۲ شیء در رسانهها، موجی از آشوب، بینظمی، ترس و وحشت در سراسر دنیا بهراه میافتد
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee