eitaa logo
سالن مطالعه
193 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم عن الصادق علیه‌السلام: لَو اَدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ اَیَّامَ حَیَاتِی ✳️ مقدمه ترم سوم کارگاه؛ "سواد مهدوی" ویژه بانوان خادمیار مهدوی ساکن در منطقه خضر نبی علیه‌السلام و مساجد پنج‌گانه ◀️ جلسه دوم: عنوان بحث: مقدمات دانستی برای "سبک زندگی منتظرانه ۲" ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ 📆 سه‌شنبه ‌؛ ۲۲م آبان ⏱ ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰ 🕌 مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا علیهاالسلام 📌 بلوار شهید کریمی. کوچه ۱۹ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان قم قرارگاه مردمی خادمیاران مهدوی 🔸🌺🔸-------------- @khademyaran_mahdavi
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 شناخت قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/21980 ✳️ کمیسیون سه جانبه (سه جانبه خواهی) ◀️ قسمت چهارم: 🔶🔸جهانی‌سازی ارزش‌ها 🔹امید همه‌ی «سه جانبه خواهان» این بود که ارزش‌های غربی مبدّل به ارزشی جهانی شود. رهبران این جریان، مسئولیت قاعده‌سازی و تعیین چارچوب‌ها را برای همه‌ی معاملات و مناسبات مردم عالم شروع کردند. 🔹پژوهشگران مزدور شرکت‌های چندملیّتی، همه‌روزه از طریق رسانه‌های پُرقدرتی که تماماً در اختیار سران کمپانی‌ها و مجامع مخفی است، قواعد و چارچوب‌هایی را اصیل، واقعی، بهداشتی، ثمربخش، کم‌ضرر، ضامن سلامتی، باعث امنیت و… معرفی می‌کنند. 🔹این حرکت، نوعی شست‌وشوی مغزی را باعث شده است تا آن‌جا که این قواعد تعیین‌کننده و مؤید همه‌ی جلوه‌های زندگی مطلوب شده‌اند. 🔹«سه‌جانبه‌خواهی» تسهیل‌کننده و هدایت‌کننده‌ی مسیر سلطه‌ی کمپانی‌های چندملیّتی بر جهان و تضمین‌کننده‌ی تداوم سود آن‌ها از طریق حذف عوامل مزاحم است؛ عواملی چون انقلاب‌های سیاسی – اجتماعی که موجب ملّی‌کردن ثروت‌ها و مسدودکردن مسیر دست‌یابی اربابان سلطه به منافع کشورهای مستضعف می‌شود. 🔹هالی اسکلار (Holly Sklar)، سه‌جانبه‌خواهی را عقیده‌ی طبقه‌ی حاکم بین‌الملل می‌داند که پایگاه قدرتشان، شرکت‌های جهانی است. از نظر او، صاحبان و مدیران شرکت‌های جهانی، سراسر جهان را به مثابه کارخانه، مزرعه، سوپرمارکت و زمین‌های بازی خودشان می‌بینند. 🔹صاحبان این شرکت‌های جهانی که حضورشان در مجامع مخفی و سازمان‌های مؤثر در تصمیمات بین‌المللی محرز است، دست‌یابی به «پروژه‌ی جهانی سازی» را در مباحث زیر دنبال می‌کنند: 👈 ۱. تغییرات اجتماعی همه‌ی آن‌چه در گستره‌ی فرهنگ‌های مذهبی، ملّی و منطقه‌ای موجب بروز خطوط جداکننده‌ی اقوام می‌شود. این خطوط نامرئی فرهنگی، اقوام را در برابر تأثیرپذیری از غرب، مصونیّت می‌بخشد و مانع از حرکت گسترده و چپاول‌گرانه‌ی آن‌ها می‌شود؛ ضمن آن‌که، در هیئت سنن و آداب، مانع از باز شدن بازارها بر روی کالاهای تولیدی کمپانی‌های غربی می‌گردد. از این‌رو، اینان مقدمه‌ی جهانی‌سازی را «تغییرات اجتماعی» می‌شناسند. این تغییرات به معنی تغییر ذائقه، تغییر رویکرد و بالأخره تغییر فرهنگ‌های سنّتی، ملّی و مذهبی است. 👈 ۲. همگون‌سازی از نظر حامیان پروژه‌ی جهانی‌سازی، همگون‌سازی از طریق «مصرف همگون» در مسیر تدریجی تغییرات اجتماعی و حذف عوامل بازدارنده در کشورهای غیرغربی حاصل می‌شود. پروژه‌ی جهانی‌سازی با جهان‌گشایی امپراتوران سابق در ماهیّت متفاوت است. هیچ‌یک از جهان‌گشایان دوران کهن، پس از تصرّف زمین‌ها و سرزمین‌ها، سعی در همگون‌کردن ارزش‌ها و فرهنگ‌ها نداشتند. یکی از دلایل حمایت از دانشگاه‌ها و دانشگاهیان کشورهای به‌اصطلاح توسعه‌نیافته، اعطای بورس‌های تحصیلی و پرورش نخبگان غیرغربی، «قبولاندن» ارزش‌های غربی و بومی‌کردن این ارزش‌ها به‌وسیله‌ی دانش‌آموختگان غیرغربی است. این جماعت، زمینه‌های مشابه‌سازی و جهانی‌سازی فرهنگ غربی را فراهم آوردند و به‌عنوان پیاده‌نظام؛ درهای شرق را بر روی غرب گشودند؛ نمونه‌سازی کردند؛ مرزها را شکستند و عوامل و نشانه‌های تفاوت فرهنگی و خاستگاه غربیان و مشرق‌زمینیان را از میان برداشتند. دیگر در هیچ‌کجای جهان، لباس بومی به رسمیّت شناخته نمی‌شود و در بسیاری موارد، پوشیدن این لباس‌ها را نشانه‌ی دورماندگی و عقب‌ماندگی از تمدّن، علم و پیشرفت معرفی می‌کنند؛ به همان سان که تمامی شیوه‌های زندگی، طب، تغذیه، شهرسازی، معماری و… چنان تغییر یافته‌اند که ردّ و نشان همه‌ی نمونه‌های پیشین را باید در موزه‌ها جست‌وجو کرد یا در مراسم ویژه‌ی اعیاد و… که دیگر از انتفاع خارج شده‌اند. توسعه‌ی رشته‌های علوم اجتماعی و پژوهش‌های مراکز وابسته به دانشکده‌های علوم اجتماعی در عموم کشورهای غیرغربی و حمایت و مساعدت بنیادها به این مراکز نیز به همین موضوع جهانی‌سازی بازمی‌گردد؛ چنان‌که این مراکز و اساتید و پژوهشگران این پژوهشگاه‌ها، مدافع توسعه و توسعه‌ی سیاسی به‌منظور دست‌یابی به توسعه‌ی اقتصادی‌اند. «سه‌جانبه‌خواهان فرهنگی» می‌نویسند: "امروزه، آموزش عالی مهم‌ترین سیستم تولیدکننده‌ی ارزش‌ها در جامعه است. به‌رغم تصوّر طالبان: توسعه در شرق اسلامی و میان توسعه‌یافته‌ها، نسخه‌ای که سرمایه‌داری غربی برای رشد [توسعه Development] می‌نویسد؛ مدلی است که همواره پویایی استثمار و ماشین سرکوبی را دست‌نخورده نگاه می‌دارد؛ مدلی است که کار انسان را به‌مثابه آن منبعی می‌بیند که باید هرچه بیشتر استثمار شود (و هرچه ممکن است، ارزان‌تر)؛ ... 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/22033 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee