تصویر صفحه اول بعضی روزنامههای امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🎥 رهبر انقلاب؛ روز معلم: جامعه معلمان سربازان گمنام نظام اسلامی در اطراف کشور مشغول مجاهدتاند
کاری که معلم بر عهده گرفته است مهمترین کار در کشور است. تربیت و تعلیم نونهالان کشور، ساختن آینده کشور است
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
• ┈┈••••✾•🇮🇷🌺🇮🇷•✾•••┈┈•
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10869
◀️ قسمت چهارم؛
🔹امروز از زبان صاحبنظران و صاحبان تخصّص در زمینههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتّی سیاسی، انسان میشنود که وقتی راجع به مشکلات اساسی و گرههای سخت کشور بحث میشود، علاج کار را در مدرسه جستجو میکنند:
اگر مثلاً در ۲۰ سال قبل یا ۲۵ سال قبل به مدرسه رسیده بودیم، امروز فلان مشکل وجود نداشت؛
این را متخصّصین میگویند، این را صاحبنظران میگویند و این درست است،
این نگاهِ کاملاً درستی است.
چارهی کار در اصلاح مدرسه است، در برنامهریزی درست برای مدرسه و برای جوان و نوجوان است؛
این یک حقیقتی است که وجود دارد.
🔹خب نگاه به آموزشوپرورش باید این نگاه باشد؛
اگر این نگاه بود، امیدواری وجود دارد که بر همین پایه برنامهریزی بشود و اگر برنامهریزی شد و همّت وجود داشت، همانطور که عرض کردم، عملی است، خواهد شد؛
یعنی ما هیچ چیز نشدنی نداریم،
همهی اینها شدنی است؛
منتها اوّل باید نگاه، نگاه درستی باشد،
بعد هم همّت و پشتکار دنبالش باشد.
🔹خب پس مطلب اوّل ما فهم اهمّیّت دستگاه حیاتی آموزشوپرورش است؛
این را همه باید بدانند؛
هم مردم، [هم] خود آموزشوپرورش و البتّه مسئولین کشور ــ تصمیمسازان و تصمیمگیران در قوّهی مقنّنه و عمدتاً در قوّهی مجریه ــ بدانند که اهمّیّت این دستگاه چقدر زیاد است.
🔶🔸یک نکتهی مهم که غالباً در آموزشوپرورشِ ما از آن عبور میشود و به آن توجّه نمیشود، مسئلهی ثبات مدیریّت است.
در این دستگاهِ به این عظمت، به این اهمّیّت، ما دچار بیثباتی هستیم. گفت:
"هر که آمد عمارتی نو ساخت
رفت و منزل به دیگری پرداخت"(۲)
🔹یکی میآید یک برنامهای میریزد، یک کاری را شروع میکند، [با رفتنِ او] نیمهکاره رها میشود، دیگری میآید.
اینجا به من گزارش دادند ــ البتّه خود بنده هم میتوانستم بفهمم، امّا در گزارشها هم بود ــ که از سال ۹۲ تا کنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزشوپرورش دیدهایم! این چیز خیلی عجیبوغریبی است.
🔹خب در وزارتهای دیگرِ ما، [مثل] وزارت خارجه یا وزارت جهاد کشاورزی، هفت سال، هشت سال، گاهی بیشتر، یک وزیر در دو دولت میمانَد؛ چرا در وزارت آموزشوپرورش اینجور بیثباتی در مدیریّت وجود دارد؟
🔹ببینید، همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزشوپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است؛
یعنی شما که امروز روی نوجوان دارید برنامهریزی میکنید، این بایست مثلاً بیست سال دیگر یا سی سال دیگر اثرش ظاهر بشود.
اینها به ثبات در مدیریّت احتیاج دارد. خب وقتی وزیر عوض شد، خیلیهای دیگر هم عوض میشوند؛ معاونها عوض میشوند، مدیرها عوض میشوند، مدیران میانی عوض میشوند، حتّی شنیدهام گاهی مثلاً تا سطح مدیر مدرسه با رفتوآمد وزیر عوض میشود. این هم یک مسئله است.
🔶🔸یک نکتهی دیگر در باب آموزشوپرورش ــ که این هم یکی از اساسیترین نکات مربوط به آموزشوپرورش است ــ مسئلهی انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی آموزشوپرورش و نظام ساختاری آموزشوپرورش با نیازهای کشور است.
ساختار آموزشوپرورش ما ــ مثلاً وضع کلاسبندیهای دبستان و دبیرستان یا [برنامهریزیهای] منطقهای و امثال اینها ــ و همچنین ترتیب درسی و علمی در این دستگاه عظیم، چقدر با نیازهای کشور تطبیق میکند؟
این یکی از آن مسائل بسیار مهم است.
مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزشوپرورش، باید روی این فکر کنند.
البتّه در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باید فکر کنند و آن شورای عالی آموزش[و پرورش] باید روی این فکر کنند، مدیران اجرائی آموزشوپرورش هم باید روی این فکر کنند.
🔹ما در کشور به چه چیزی احتیاج داریم و حالا به این نوجوانمان چه چیزی داریم یاد میدهیم؟
آیا این به درد فردای او خواهد خورد؟
البتّه کشور به نیروی متفکّر و دانشمند احتیاج دارد؛ [امّا] به نیروی کار چطور؟
احتیاج ندارد؟
همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است،
در سطح کشور، در همهی بخشها؛ این را چهجوری تنظیم میکنیم؟
همان اندازهای که به نرمافزار نیاز داریم، به سختافزار نیاز داریم.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11000
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ ریشههاى یهودى خدا و شیطان در ✡
#انجیل_شیطانى_لاوى
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10920
• ┈┈••••✾• ✡ •✾•••┈┈•
◀️ قسمت پنجم
🔶🔸شیطان در متون دینى مسیحى
🔹شیطان مسیحى کم از شیطان یهودى ندارد؛ با این تفاوت که در اناجیل موجود، دیگر به آدمى تعارفِ خوردن از میوه معرفت نمىزند.
شاید هم به دلیل اینکه آموزههاى مسیحى چیزى جدا از یهود نیست جز اینکه بنابر باور مسیحیان، شریعت به وسیله موسى عطا شد، اما فیض و راستى به وسیله عیسى مسیح رسید (یوحنا، ۱:۱۷).
بنابراین، نیازى به تکرار دوباره داستان آدم و حوا، بهشت، میوه ممنوعه و اغواى شیطان نباشد.
🔹شیطان مسیحى اژدهایى است بزرگ (مکاشفه، ۱۲:۹) که قدمتى دیرینه و قدرتهایى عجیب دارد (لوقا، ۱۰:۱۸)؛
مالک فرشتگانى (متى، ۲۶:۴۱؛ دوم قرنتیان، ۱۲:۷) است که خادم اویند؛
رحِم زنى را که دختر پیامبرى اولوالعزم همچون ابراهیم علیه السلام است را براى مدت هجده سال مىبندد (لوقا، ۱۳:۱۶)؛
خود را شبیه فرشته وحى مىسازد
قدرتش چندان کمتر از قدرت خداوند لایزال نیست (اعمال رسولان، ۲۶:۱۷و۱۸)؛
حلول در کالبد و روح آدمیان دارد و از جمله در یهودا مسمّا به اسخریوطى که ازجمله آن دوازده [حوارى] بود… (لوقا، ۲۲:۳).
🔹در بندهاى گوناگونى از انجیل، فلسفه وجودى شیطان، غربال کردنِ انسانها و امتحان گرفتن از بشر ذکر شده؛
اما دایره این ابتلا و امتحان و میزان قدرت ابلیس بسیار بیش از آن چیزى است که در آموزههاى اصیل ادیان آسمانى سراغ داریم.
🔹شیطانِ انجیل آن قدر قدرت و جایگاه دارد که حتى مىتواند، بلکه وظیفه دارد پیامبر اولوالعزم خداوند را ـ که به اعتقاد مسیحیان خداى پسر است ـ نیز امتحان کند.
جالبتر اینجاست که براى این آزمون، حضرت مسیح توسط روح که به احتمال فراوان فرشته وحى یا همان روحالقدس است به بیابان برده مىشود تا تسلیم شیطان گردد.
مدت چهل روز با گرسنگى و روزه دارى از خوردن و آشامیدن امتحان مىگردد.
آن گاه ابلیس او را به شهر مقدس مىبرد و بر کناره کنگره هیکل نگاه مىدارد و از او مىخواهد اگر راست مىگوید که پسر خداست (!) خود را به زیر افکند.
بعد از ممانعت مسیح، وى را به کوهى بسیار بلند مىبرد و همه ممالک جهان و جلال آنها را به او نشان داده، به وى مىگوید:
اگر افتاده مرا سجده کنى، همانا این همه را به تو مىبخشم (متى، ۴:۱ـ۱۱).
🔹شیطان در فرازهایى از همین انجیل، داراى تاج و تختى ویژه و سلطنتى فراگیر معرفى مىشود (مکاشفه، ۲:۱۲و۱۳) و نیز داراى حکمتى جدا از آنچه از سوى خدا به خلق تفویض مىشود (یعقوب، ۳:۱۵).
🔹آیا جا ندارد چنین شیطان توانمندى جاى چنین خدایى را بگیرد؟!
شاید خیلى هم بى راه نباشد اگر جامعه سکولار غرب، اساس فلسفه و پایه نظام اجتماعى ـ سیاسى خود را مرگ چنین خدایى قرار دهد!
🔹آیا در این فضا، نباید به کاوشگر بىطرف مسیحى، جداى از القائات شیطانگرایان، حق داد با این آموزهها در متون دینىاش، احساس برترى ابلیس بر آدمى و حتى خدا را داشته باشد؟!
و ازآنجاکه شیطانگرایى در فضاى مسیحیت سر برآورده و بیشترین آموزهها و باورهاى آن ناظر به آموزههاى انجیل و کلیساست و درواقع، نوعى اعتراض و عکس العمل اجتماعى به باورها و آموزههاى مسیحى است، شاید هم بتوان به شیطانگرایان حق داد، با چنین خدا و شیطانى در مقابل آن خدا به دامن این شیطان پناه ببرند.
✳️🔹بعد از توصیف تحلیلى باور به مفهوم خدا و شیطان در تورات و انجیل که نقش ریشهاى و اساسى را در شکلگیرى باورهاى شیطانى داشته است، نوبت تبیین باورهاى شیطانى است.
سخنان آنتوان لاوى در انجیل شیطانىاش داراى تناقضاتى است که باعث شده تمام باورهاى وى به طور مستقیم برگرفته از آیین یهود و مسیحیت و یا حتى در تقابل مستقیم با آن نباشد؛
اما همین نگاههاى متفاوت نیز ناظر به شیطان راهنما و خداى خشن تورات و نگاههاى افراطى انجیل به مفهوم خدا و شیطان است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11002
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee