4_5980994198814330533.mp3
3.39M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🎙 #کلیپ_صوتی
جای کتاب را هیچ چیز نمیگیرد
🖊 رهبر انقلاب اسلامی، کمتوجهی به «کتاب و کتابخوانی» را یکی از موانع مهم رسیدن جامعهی ایرانی به جایگاه مطلوب خود میدانند:
"[مردم] باید با کتاب اُنس پیدا کنند.
در غیر این صورت، جامعهی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد نخواهد رسید." ۱۳۷۴/۲/۲۶
و معتقدند:
"در جامعهی ما بیاعتنائی به کتاب وجود دارد.
گاهی آدم میبیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانهروز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟
یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت!
انسان تعجب میکند.
ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود." ۱۳۹۱/۷/۲۰
📚 #بهار_کتاب
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#یهودشناسی
#یهود_و_کابالا
✡ #کابالیسم_و_قوم_لوط
✳️ مقدمه؛
🔹فلسطین سرزمینی که میان دو قدرت بینالنهرین و مصر قرار دارد، در آن زمان (بقول ویل دورانت) شبیه این بود که میان دو سنگ زیرین و زبرین آسیاب قرار دارد و از هر دو طرف همیشه تحت فشار بوده است.
جاده اعظم که از فلسطین عبور میکند و دو تمدن بینالنهرین و مصر را به همدیگر متصل میکند، از بابل شروع شده از رود اردن عبور کرده، فلسطین را در نوردیده و از شمال ارتفاعات سینا در کنار ساحل مدیترانه، به مصر وارد شده به دو پایتخت متناوب مصر یعنی ممفیس و تبس، میرسد.
🔹در اینجا باید به وضعیت جغرافی صحرای سینا که میان فلسطین و مصر واقع است اندکی توجه شود؛ زیرا در مباحث آینده لازم خواهد بود:
صحرای سینا از هر چهار جانبش به زمینهای هموار محدود میشود و وسط آن کوهستان سینا است.
در سمت مدیترانه نوار ساحلی باریک و همچنین در ساحل خلیج قلزم (سوئز) و خلیج عقبه نیز نوار باریک هموار، کوهستان طور را در برگرفتهاند.
و از جانب مصر همانجا که امروز به کانال سوئز ختم میشود فاصله کوهستان و کانال ناحیهی چندان پهناوری نیست، در قدیم هم تقریباً همان حدود مرز سینا محسوب میشده.
🔹جاده اعظم در جائی که به صحرای سینا میرسید از باریکه هموار میان کوه سینا و دریای مدیترانه عبور میکرد.
پس از ویرانی شهر سدوم، مردمان بینالنهرین و مصر به شدت از مشاهدهی شهر ویرانشده مشمئز بل ترسان بودند.
لذا جاده به سمت جنوب گرایش یافت و سه راهی جاده اعظم با جادّهی بخور به شهر مدین در حوالی نوک خلیج عقبه منتقل شد.
از آن پس، مسیر عبور جاده اعظم از جنوب کوهستان سینا و باریکه ساحل خلیج عقبه و خلیج قلزم (سوئز) میگذشت.
🔹جادهای که از حوالی یمن و دریای عمان پس از پیمودن طول کوههای حجاز، در دورهی پیش از ویرانی شهر لوط (سدوم) در آنجا به جاده اعظم میرسید، در دوره دوم در شهر مدین به هم رسیده و سه راهی را تشکیل میدادند.
این جاده دوم در قرون بعدی به جاده بخور معروف گشت.
🔶🔸زمینهی جامعهشناختی شهر لوط
🔹شهر سدوم محل حضور مردمان مختلف از نژادهای مختلف بود و واقعاً مصداق یک کاروانسرای بزرگ شده بود.
🔹مسافران از هر جانب با کاروانهای روان در سه جاده، پشت سر هم به سدوم میرسیدند.
آنان در آن سفرهای طولانی علاوه بر هر نیاز، به شدت احساس نیاز جنسی میکردند.
سدومیان نیز كه در صدد جمع پول و مال بودند زنان را در اختیار مسافران (به قول امروزیها جهانگردان) قرار میدادند.
🔹میان رواج فحشای زنانگی در میان یک مردم، با همجنسگرایی مردان، یک ملازمهی لاینفک وجود دارد.
یعنی مردانی که زنان را در اختیار دیگران قرار دهند، خود به همجنسگرایی مبتلا میشوند.
و رونق همجنسگرایی مردان نیز منشأ همجنسگرایی زنان میشود.
خواهیم دید که مردم سدوم به مرحلهی سوم یعنی همجنسگرایی زنانه نیز رسیده بودند.
🔹در احادیث ما آمده است که شهوت (غریزهی جنسی) بُرندهترین و کارآمدترین ابزار در دست شیطان است.
ابلیس توانست با استفاده از موقعیت شهر سدوم، از شهوت مردم برای نظام کابالیستی خود بهره کافی را ببرد. [در اینباره رجوع کنید: بحار، ج۱۲ ص۱۵۵ و آخر ص۱۶۱ و اول ص۱۶۲]
🔹به خوبی روشن است که منشأ شیطانی فساد جنسی جامعهی سدوم، سه راه بودن و ماهیت کاروانسرائی آن شهر بوده است.
البته تکرار عبارت «سه راه» به خاطر اهمیت دو جاده اعظم و جاده بخور است و گرنه از یک دیدگاه باید آن را چهار راه نامید. زیرا از همانجا به طور مستقیم به آبادیهای لبنان (فنیقیه) نیز رفت و آمد (گرچه به صورت ضعیفتر از سه جانب دیگر) مستمر بود.
🔹قرآن نیز به اینکه سدوم در سر راه قرار داشته و مردمان مختلف در آن رفت و آمد داشتهاند، تصریح میکند:
«وَ إِنَّها لَبِسَبیلٍ مُقیمٍ [حجر : ۷۶] آن شهر در اقامتگاه جاده، قرار داشت.»
«وَ تَقْطَعُونَ السَّبیلَ [عنكبوت : ۲۹] شما (مردم سدوم) راه را میبندید.»
که مراد راه بستن تجاری و اقتصادی مانند گرانفروشی و کمفروشی و سرقت از ترازو، در حق مسافران است.
🔹در عصر ظهور اسلام، جاده بخور باز از کنار ویرانههای سدوم میگذشت و در شامات به بندرهای بیروت، صور، صیدا، حیفا و عکا میرفته است که قرآن خطاب به قریش میگوید:
«وَ إِنَّکمْ لَتَمُرُّونَ عَلَیهِمْ مُصْبِحینَ [صافات : ۱۳۷] و شما (در سر راه تجاریتان) بر (آثار) آن مردم مرور میکنید صبحگاهان.»
🔹در نقلها آمده که تجار قریش وقتی که در سحرگاه از یکی از منازل حرکت میکردند، در صبح روشن از کنار ویرانههای شهر لوط میگذشتند.
🔹ابراهیم (ع) که در آن سوی رود اردن ساکن بود مأموریت یافت که لوط را برای هدایت و اصلاح جامعه سدوم به آن شهر بفرستد.
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee