eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 علیهماالسلام «طوبی لشیعتنا؛ المتمسکین بحبلنا فی غیبه قائمنا الثابتین علی موالاتنا و البرائة من اعدائنا، اولئک منا و نحن منهم. قد رضوا بنا ائمة و رضینابهم شیعة، فطوبی لهم، هم و الله معنا فی درجتنا یوم لقیامة». «خوشا به حال شیعیان ما، آنان‌که در زمان غیبت قائم ما به رشته ی ولایت ما چنگ می زنند بر موالات ما ثابت و در برائت و بیزاری از دشمنان ما پا بر جا و محکم‌اند آن‌ها از مایند و ما از آن‌هاییم. آن‌ها به پیشوایی ما راضی هستند و ما آن‌ها را به عنوان شیعه‌ی خود پسندیده‌ایم. خوشا به حال آنها. به خدا سوگند آن‌ها در روز قیامت با ما و در کنار ما هستند». (۱۱) . «کأنی برایات من مضر مقبلات خضر مصبغات، حتی تأتی الشامات، فتهدی الی ابن صاحب الوصیات». «گوئی پرچمهای مضر را با چشم خود می بینم که به رنگ سبز سیر به حرکت در آمده، تا وارد شامات می‌شوند و در آنجا به فرزند صاحب وصیت‌ها تسلیم می‌شود». (۱۲) منظور از صاحب وصیها، حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم است که همه‌ی اوصیاء با وصیت او وصی شده‌اند. و در نتیجه معنی حدیث چنین خواهد بود: در دمشق به فرزند پیامبر صل‌الله‌علیه‌وآله تسلیم می‌شود. سئل: «یقم القائم بلاسفیانی؟ قال علیه‌السلام: ان امر القائم حتم من الله، و امر السفیانی حتم من الله، و لا یکون قائم الا بسفیانی قیل: جعلت فداک فیکون فی هذه السنة؟ قال: ما شاء الله. قلت: یکون فی السنة التی یلیها؟ قال: یفعل الله ما یشاء». از امام کاظم علیه‌السلام سوال شد: ممکن است که بدون خروج سفیانی، قائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه قیام کند؟! فرمود: ظهور قائم از طرف خدا حتمی است و خروج سفیانی نیز از طرف خدا قطعی است، هرگز قائم بدون سفیانی نخواهد بود سوال شد: آیا قائم در همان سال ظهور می‌کند؟ فرمود: آنچه خدا اراده کند. سوال شد: آیا در سال بعدش ظهور می‌کند؟ فرمود: خدای تبارک و تعالی هر چه اراده کند، همان را انجام می دهد. (۱۴) آنچه مسلم است این است که نابودی سپاه سفیانی به دست حضرت بقیة الله ارواحنا فداه خواهد بود و شخص سفیانی نیز توسط آن حضرت در کنار دریاچه ی طبریه (در فلسطین) سر بریده می شود (۱۵) و مطابق برخی روایات میان قیام قائم ارواحنا فداه و خروج سفیانی هشت ماه تمام فاصله است. والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12941 قسمت دوم: ✳️ هژمونی بانک‌واره‌ها و آغاز دلار ۱. 🔹«بانک؛ می‌دانی بانک چیست؟ بانک عبارت از این است که زمام ملت را یک‌جا به‌دست دشمنان اسلام داده و مسلمانان را بنده آن‌ها نموده و سلطنت و آقایی کفار را بر آن‌ها بپذیرند. آن‌وقت این خائن احمق برای این‌که ملت را راضی نماید، دلیل پوچی برای کردار زشت خود اقامه کرده و می‌گوید؛ "این‌ها معاهده موقتی است که مدتش از صد سال تجاوز نخواهد کرد"؛ چه برهانی برای رسوائی خیانت‌کاران از این بهتر؟! ... تو ای پیشوای دین! اگر به کمک ملّت برنخیزی و آنها را جمع نکنی و کشور را با قدرت خود از چنگ این گناه‌کار بیرون نیاوری، طولی نخواهد کشید که مملکت اسلامی زیر اقتدار بیگانگان در‌می‌آید.» 🔹حدود ۱۳۰ سال قبل (۱۲۶۹ شمسی) وقتی سید جمال‌الدین اسدآبادی به میرزای‌بزرگ نامه می‌نوشت تا اشکالات ناصرالدین میرزا را گوشزد کند و خصوصاً این مرجع عالی‌قدر را به تحریم تنباکو علیه بریتانیا تحریض نماید، و طی آن نامه چنین مباحث مهم و پیشتازی را در خصوص ماهیت بانک طرح می‌کرد؛ شاید هرگز تصور نمی‌کرد تنها طی دو دهه بعد تحولاتی رقم بخورد که تمامی شئونات زندگی مردم جهان را حول نقطه کانونی «پول» شکل دهد! 🔹او احتمالاً نمی‌دانست بانکداران، تراست‌های بزرگ نفتی و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی در صدد تأسیس نهادهایی هستند که در گردابی سیاه‌چاله‌گونه؛ قدرت و ثروت سرزمین‌های مختلف را به آمریکا منتقل کند، این سرزمین را به قدرتمندترین و ثروتمندترین ممالک دنیا تبدیل نماید، این سرمایه‌داران را در زمره‌ی بهره‌مندترین و قوی‌ترین افراد عالم قرار دهد. 🔶🔸سرآغاز 🔹احتمالاً شما نیز درباره‌ی پول سؤالاتی از خود پرسیده باشید؛ مانند این‌که: منشأ ارزش پول چیست؟ چه کارکردهایی دارد؟ انواع پول کدام است؟ چرا ارز یک کشور [دلار آمریکا] به‌عنوان مبنای مبادلات پذیرفته شده است؟ دلار از چه زمانی مبنای مبادلات بین‌المللی قرار گرفت؟ آیا ارزی قوی‌تر از دلار آمریکا نیز وجود دارد؟ هیئت حاکمه آمریکا چطور چنین دقیق از مبادلات تجاری سایر کشورها آگاه می‌شود و بعضاً کشورها را تحریم می‌کند؟ سوئیفت (۱) چیست؟ چرا همه‌ی شرکت‌ها و بانک‌های دنیا از ترس آمریکا مبادلات تجاری با ایران را معلّق گذاشته‌اند؟ نقش کشورهای نوظهور مانند چین و برزیل یا پیمان‌هایی مانند بریکس (۲) در صف‌بندی‌های جدید اقتصادی و سیاسی دنیا چیست؟ پیمان‌های دوجانبه پولی (۳) چرا و چگونه منعقد می‌شوند؟ پول‌های جدید مانند «کریپتو کارنسی‌(۴)»ها (مثل بیت کوین (۵) و WCX) چگونه تشکیل می‌شوند و چه کارکردی دارند؟ مفاهیمی مانند جنگ ارزی (۶) به چه معناست؟ و… 🔹طبیعتاً مخاطب گرامی دریافته‌ است سیاهه پیش رو در نظر ندارد به‌صورت کلاسیک درس «پول» بدهد و ماهیت یا چیستی پول را وابکاود؛ چه این‌که مفاهیمی چون تعریف، تاریخچه، انواع، کارکردها، و جز آن را می‌توان به‌صورت جامع در کتاب‌های «پول و ارز و بانکداری» دانشگاه‌ها سراغ گرفت. 🔹این پرونده تلاش می‌کند با نگاهی نو به مناسبات اقتصادی و سیاسیِ یک سده اخیر پرده از نقش «پول‌بازی» و «ربا» در شکل‌گیری تحولات راهبردی جهان خصوصاً در قرن‌های بیستم و بیست‌ویکم بردارد. 🔹برای نیل به این هدف، بیش از هرچیز لازم است از درگاه اقتصاد سیاسی به تحولات بنگریم. زاویه‌ی نگاهی که احتمالاً برای بسیاری از محققان و مخاطبان جذاب خواهد بود. از این درگاه خواهیم دید سیر تطوّر نظام پولی بین‌المللی بر کل رویدادهای سیاسی جهان، و از آن طریق بر سایر شئون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بشر سیطره داشته است. 🔹خواهیم دید رویدادهای مهم و تأثیرگذاری همچون؛ رکود بزرگ (۷)، جنگ‌های اول و دوم جهانی، تشکیل صندوق بین‌المللی پول (۸)، تشکیل بانک جهانی (۹)، تشکیل سازمان تجارت جهانی (۱۰)، جنگ اعراب و اسرائیل، شوک نفتی دهه ۱۹۷۰، جنگ خلیج‌فارس و سقوط صدام، تشکیل ارز واحد اروپایی (یورو)، پدیداری پول‌های دیجیتالی، شکل‌گیری پیمان‌های دو و چندجانبه پولی، شوک ارزی ایران در ابتدای دهه ۱۳۹۰، بحران اقتصادی ۲۰۰۷ غرب (۱۱) و بسیاری دیگر از تحولات راهبردی جهان طی یکصد سال گذشته، بیش از هر چیز متأثر از «پول» بوده ‌است. 🔹با این هدف، در گزارش‌های بعدی سیر شکل‌گیری «نظام پرداخت دلار» (۱۲) بررسی خواهد شد و به تبع و به همراه این تحلیل، تأثیرات این سیستم بر مناسبات بین‌المللی نیز مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. 🔹در این میان تلاش شده حتی‌الامکان از بیان فنّی احتراز شود و توصیفی ساده و کاربردی، و در عین‌حال کُل‌نگر از مسأله به خوانندگان ارائه شود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13008 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۵۹م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12943 📒 فصل دوازدهم 🔶🔸پاره‌های تنم در شلمچه ۸. آن‌جا جنگ تن با آتش بود یک آتش یک طرفه حلقه کوچک ما داخل کانال هدف خوبی برای راکت‌های هلیکوپتر بعدی بود این بار راکت از زیر هلیکوپتر رها شد کانال را شکافت ... و میان ما منفجر شد موج مرا بالا برد و چرخاند و با سر روی دیواره کانال کوبید جلوی من دو نفر افتاده بودند و پشت سرم هم دو نفر نفرات جلو را تکان دادم وحدتی و ناصر قاسمی در جا شهید شده بودند عقب‌تر از من هم یکی افتاده بود گیج بودم و چشمم سیاهی می‌رفت او را درست نشناختم ولی کنار او سعید اسلامیان نشسته بود زل زده بود توی چشمان من انگار نه انگار که اینجا معرکه آتش و جهنم نهرجاسم است اول فکر کردم می‌خواهد به من موج گرفته روحیه بدهد که کار سعید همیشه تزریق انرژی به دیگران بود اما وقتی چشمانم را مالیدم دیدم استخوان زانوی او گوشتش را شکافته و سفیدی استخوان کلفت و قلم شده او از روی زانویش پیداست آخ هم نمی‌گفت فقط نگاه می‌کرد شاید بیشتر از وضعیت خودش نگران سقوط دژ پس از خود بود به سختی تا لب کانال بالا بردمش وزنش بیش از صدکیلو بود موج انفجار گاهی زمین و آسمان را روی سرم می‌چرخاند و روی او می‌افتادم به هر مشقتی بود او را لب کانال گذاشتم و تا قبل از اینکه خمپاره یا موشک بعدی فرود بیاید او را به سمت پایین دژ غلطاندم چهار متر از بالا تا پایین دژ غلطید باز هم دریغ از یک آخ دو نفر پشت دژ نشسته بودند آنها تنها، با خودرو، به خط آمده بودند ولی از شدت انفجارها جرات نمی‌کردند که برگردند سرشان داد زدم: "این حاج سعید است! اگر نبریدش عقب می‌گویم اعدامتان کنند!" یکیشان با غیظ و غضب گفت: "تو را می‌شناسیم هم حاج سعید را! نیاز به تهدید نیست. می‌بریمش." به محض حرکت خودرو چند راکت شلیک شد ولی خودرو جان سالم به در برد و از معرکه گریخت حالا آن‌قدر سرگیجه و تهوع داشتم که به سختی از دژ بالا رفتم و داخل کانال افتادم چند نفر از بسیجی‌ها داخل کانال با حمیدزاده جر و بحث می‌کردند آنها اصرار می‌کردند که باید برگردند و حمیدزاده مانع‌شان می‌شد اولین بار بود دلم با بچه‌هایی همراهی می‌کرد که از عقب‌نشینی حرف می‌زدند اما همه باید از مافوق اجازه می‌گرفتند حمیدزاده حرف آخر را می‌زد و من با او رودروایستی داشتم چرخیدم و به انتهای دژ رفتم حجت ایزدی را دیدم خواستم بپرسم سالار آبنوش را ندیدی که یک توپ زمانی بالای سرمان منفجر شد ترکش توپ فک حجت ایزدی را شکافت و در لحظه خون آن روی صورت من پاشید حرفم را خوردم دیدن آدم‌های درب‌وداغان و لت‌وپار آنقدر سنگ‌دلم کرده بود که دیگر به جراحت نیروهایم اهمیتی نمی‌دادم جای قبلی فرمانده گردان سمت راست در انتهای دژ بود بی‌سیم را کنار انداختم به جایی که حدس می‌زدم آنجاست رفتم باید از او کسب تکلیف می‌کردم چشم گرداندم پیرمردی که قبلاً در همدان دیده بودم نگاهم را جلب کرد 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13081 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12945 🎯 قسمت سی‌وپنجم؛ تسلّط بر رسانه - نبرد بازی‌ها ترویج خشونت و شهوت در بازی‌های رایانه‌ای! 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13083 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تحریف اسلام و اسرائیلیات قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12947 مقاله دوم: دو دیدگاه در مورد ذبیح ابراهیم علیه‌السلام در سنّت اسلامی ◀️ قسمت هشتم؛ 🔶🔸ذبیح ابراهیم از دیدگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔹چه شیوه‌ی جمع شیخ صدوق را بپذیریم و چه روایات جانب اسحاق علیه‌السلام را حمل بر تقیه کنیم، روایاتی که قربانی را اسماعیل علیه‌السلام معرّفی کرده‌اند، مؤید به قرائن و مرجّحاتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت. در ادامه، به دو مورد از این شواهد نظری خواهیم افکند. 🔶🔸شواهدی بر ذبیح بودن حضرت اسماعیل علیه‌السلام 🔶الف) قرائن لفظی موجود در آیات قربانی حقیقت آن است که تأمّلی دقیق و موشکافانه و مراجعه‌ای بدون پیش‌فرضِ قرار دادن باورهای ذهنی در آیات سوره‌ی صافات، این نکته را روشن خواهد ساخت که فرزندی که خداوند بشارت او را قبل از بشارت به اسحاق، به ابراهیم علیهماالسلام داده و آن‌گاه دستور ذبح او را صادر کرد، کسی جز اسماعیل علیه‌السلام نیست. 🔹در این قسمت، مناسب است به روایتی از امام رضا علیه‌السلام، که با استناد به خود آیات و شواهد درون متنی، ذبیح بودن اسماعیل علیه‌السلام را اثبات می‌کند، اشاره کنیم؛ شیخ صدوق در معانی‌الأخبار این‌گونه روایت می‌کند: داود بن کثیر از وجود مقدّس امام صادق علیه‌السلام سؤال می‌کند که از بین اسماعیل و اسحاق علیهماالسلام، کدام‌یک بزرگ‌تر بوده و کدام‌یک ذبیح می‌باشد. حضرت در پاسخ می‌فرمایند: اسماعیل پنج سال از اسحاق بزرگ‌تر بود و ذبیح نیز اسماعیل بود و منزل وی در مکه بود. همانا ابراهیم خواست تا اسماعیل را در منا در موسم حج قربانی کند… بین بشارت به اسماعیل و بشارت به اسحاق پنج سال فاصله بود. آیا کلام ابراهیم در قرآن را ملاحظه نکردی که فرمود: «پروردگارا فرزندی از صالحان به من عطا کن» (صافات: ۱۰۰) و آنگاه خداوند با این کلام «فبشّرناه بغلام حلیم»، مژده‌ی تولّد اسماعیل از هاجر را به او داد و آن‌گاه در جریان ذبح کبشی را جایگزین او کرد. پس از این‌ها بود که خداوند فرمود: «و بشارت اسحاق را که پیامبری از صالحین است به او داده و نسل او و اسحاق را برکت دادیم». (۳۶) 🔹منظور خداوند از «او» بشارت به اسماعیل قبل از بشارت به برکت یافتن نسل اسحاق است. پس، هرکس گمان کند که اسحاق بزرگ‌تر از اسماعیل بوده و ذبیح اوست، آنچه را که خداوند در قرآن کریم نازل کرده، تکذیب کرده است. (۳۷) 🔹همان‌گونه که مشاهده می‌شود، استناد حضرت به توالی آیات و ضمایری است که به صورت متوالی در آیات سوره‌ی صافات آمده و ظاهر کلام فصیح اقتضا می‌کند که مرجع واحدی داشته باشند. در آیه‌ی پایانی مربوط به بحث، خداوند می‌فرماید: «وَ بارَکنا عَلَیهِ وَ عَلی‏ إِسْحاقَ وَ مِنْ ذُرِّیتِهِما مُحْسِنٌ وَ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ مُبین» (صافات:۱۱۳) در این آیه، حرف عطف اقتضا می‌کند که مرجع ضمیر در «علیه»، کسی غیر اسحاق یعنی اسماعیل باشد. از این‌رو، در آیات قبل نیز که صحبت از بشارت به یک فرزند و امر به ذبح او و جایگزین کردن او به‌جای کبش است، باید مرجع ضمیر اسماعیل باشد. در حقیقت، بشارتی که در آیات ابتدایی به ابراهیم داده شده، غیر از بشارت به اسحاق است که در آیات پایانی بیان شده 🔹این کلام که؛ «ما در قرآن جایی را سراغ نداریم که به ابراهیم به کسی غیر از اسحاق بشارت داده شده باشد»، (۳۸) نمی‌تواند دلیل بر آن باشد که بشارت به «غلام حلیم» نیز اسحاق بوده است؛ چرا که: اوّلاً، این قیاسی است که دلیلی ندارد، بلکه دلیل بر خلاف آن وجود دارد و خود این آیات دلیل بر خلاف است؛ چراکه بشارت مجدّد به ابراهیم (ع) بعد از آن‌که او را به غلام حلیم بشارت داد، حاکی از بشارت به یک فرزند در حالی است که، فرزندی دیگر وجود داشته است و همه اتّفاق نظر دارند که آن فرزند اسماعیل (ع) است. (۳۹) 🔶 ب) فرزند قربانی، تنها فرزند ابراهیم (ع) 🔹شواهد حاکی از آن است که فرزند قربانی در هنگام ذبح، تنها فرزند ابراهیم (ع) بوده و از آنجاکه به اتفاق ادیان ابراهیمی، اسماعیل (ع) فرزند ارشد بوده، از این‌رو، فرزند قربانی نیز باید همو باشد. از جمله‌ی این شواهد عبارتی از تورات است که در نقل جریان قربانی در سِفر پیدایش آن موجود می‌باشد. مرور فقراتی از تورات، که به ذکر داستان قربانی حضرت ابراهیم (ع) پرداخته، این حقیقت را آشکار می‌سازد که؛ حتی در کتب مقدّس پیش از اسلام نیز نامزد شدن برای قربانی به نام اسماعیل (ع) ثبت شده و ذبیح خواندن اسحاق ناشی از تحریفاتی است که در متون اصلی تورات رخ داده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13087 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا