🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۵۹م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12943
📒 فصل دوازدهم
🔶🔸پارههای تنم در شلمچه ۸.
آنجا جنگ تن با آتش بود
یک آتش یک طرفه
حلقه کوچک ما داخل کانال هدف خوبی برای راکتهای هلیکوپتر بعدی بود
این بار راکت از زیر هلیکوپتر رها شد
کانال را شکافت ...
و میان ما منفجر شد
موج مرا بالا برد و چرخاند و با سر روی دیواره کانال کوبید
جلوی من دو نفر افتاده بودند و پشت سرم هم دو نفر
نفرات جلو را تکان دادم وحدتی و ناصر قاسمی در جا شهید شده بودند
عقبتر از من هم یکی افتاده بود
گیج بودم و چشمم سیاهی میرفت
او را درست نشناختم ولی کنار او سعید اسلامیان نشسته بود
زل زده بود توی چشمان من
انگار نه انگار که اینجا معرکه آتش و جهنم نهرجاسم است
اول فکر کردم میخواهد به من موج گرفته روحیه بدهد که کار سعید همیشه تزریق انرژی به دیگران بود
اما وقتی چشمانم را مالیدم دیدم استخوان زانوی او گوشتش را شکافته و سفیدی استخوان کلفت و قلم شده او از روی زانویش پیداست
آخ هم نمیگفت
فقط نگاه میکرد
شاید بیشتر از وضعیت خودش نگران سقوط دژ پس از خود بود
به سختی تا لب کانال بالا بردمش وزنش بیش از صدکیلو بود
موج انفجار گاهی زمین و آسمان را روی سرم میچرخاند و روی او میافتادم
به هر مشقتی بود او را لب کانال گذاشتم و تا قبل از اینکه خمپاره یا موشک بعدی فرود بیاید او را به سمت پایین دژ غلطاندم
چهار متر از بالا تا پایین دژ غلطید
باز هم دریغ از یک آخ
دو نفر پشت دژ نشسته بودند
آنها تنها، با خودرو، به خط آمده بودند
ولی از شدت انفجارها جرات نمیکردند که برگردند
سرشان داد زدم:
"این حاج سعید است! اگر نبریدش عقب میگویم اعدامتان کنند!"
یکیشان با غیظ و غضب گفت:
"تو را میشناسیم هم حاج سعید را! نیاز به تهدید نیست. میبریمش."
به محض حرکت خودرو چند راکت شلیک شد
ولی خودرو جان سالم به در برد و از معرکه گریخت
حالا آنقدر سرگیجه و تهوع داشتم که به سختی از دژ بالا رفتم و داخل کانال افتادم
چند نفر از بسیجیها داخل کانال با حمیدزاده جر و بحث میکردند
آنها اصرار میکردند که باید برگردند و حمیدزاده مانعشان میشد
اولین بار بود دلم با بچههایی همراهی میکرد
که از عقبنشینی حرف میزدند
اما همه باید از مافوق اجازه میگرفتند
حمیدزاده حرف آخر را میزد و من با او رودروایستی داشتم
چرخیدم و به انتهای دژ رفتم
حجت ایزدی را دیدم
خواستم بپرسم سالار آبنوش را ندیدی که یک توپ زمانی بالای سرمان منفجر شد
ترکش توپ فک حجت ایزدی را شکافت و در لحظه خون آن روی صورت من پاشید
حرفم را خوردم
دیدن آدمهای دربوداغان و لتوپار آنقدر سنگدلم کرده بود که دیگر به جراحت نیروهایم اهمیتی نمیدادم
جای قبلی فرمانده گردان سمت راست در انتهای دژ بود
بیسیم را کنار انداختم
به جایی که حدس میزدم آنجاست رفتم
باید از او کسب تکلیف میکردم
چشم گرداندم
پیرمردی که قبلاً در همدان دیده بودم نگاهم را جلب کرد
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13081
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12945
🎯 قسمت سیوپنجم؛
تسلّط بر رسانه - نبرد بازیها
ترویج خشونت و شهوت در بازیهای رایانهای!
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13083
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
تحریف اسلام و اسرائیلیات
#ذبیح_ابراهیم
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12947
مقاله دوم:
دو دیدگاه در مورد ذبیح ابراهیم علیهالسلام
در سنّت اسلامی
◀️ قسمت هشتم؛
🔶🔸ذبیح ابراهیم از دیدگاه اهلبیت علیهمالسلام
🔹چه شیوهی جمع شیخ صدوق را بپذیریم و چه روایات جانب اسحاق علیهالسلام را حمل بر تقیه کنیم، روایاتی که قربانی را اسماعیل علیهالسلام معرّفی کردهاند، مؤید به قرائن و مرجّحاتی است که نمیتوان به سادگی از کنار آنها گذشت.
در ادامه، به دو مورد از این شواهد نظری خواهیم افکند.
🔶🔸شواهدی بر ذبیح بودن حضرت اسماعیل علیهالسلام
🔶الف) قرائن لفظی موجود در آیات قربانی
حقیقت آن است که تأمّلی دقیق و موشکافانه و مراجعهای بدون پیشفرضِ قرار دادن باورهای ذهنی در آیات سورهی صافات، این نکته را روشن خواهد ساخت که فرزندی که خداوند بشارت او را قبل از بشارت به اسحاق، به ابراهیم علیهماالسلام داده و آنگاه دستور ذبح او را صادر کرد، کسی جز اسماعیل علیهالسلام نیست.
🔹در این قسمت، مناسب است به روایتی از امام رضا علیهالسلام، که با استناد به خود آیات و شواهد درون متنی، ذبیح بودن اسماعیل علیهالسلام را اثبات میکند، اشاره کنیم؛
شیخ صدوق در معانیالأخبار اینگونه روایت میکند:
داود بن کثیر از وجود مقدّس امام صادق علیهالسلام سؤال میکند که از بین اسماعیل و اسحاق علیهماالسلام، کدامیک بزرگتر بوده و کدامیک ذبیح میباشد.
حضرت در پاسخ میفرمایند:
اسماعیل پنج سال از اسحاق بزرگتر بود و ذبیح نیز اسماعیل بود و منزل وی در مکه بود.
همانا ابراهیم خواست تا اسماعیل را در منا در موسم حج قربانی کند…
بین بشارت به اسماعیل و بشارت به اسحاق پنج سال فاصله بود.
آیا کلام ابراهیم در قرآن را ملاحظه نکردی که فرمود:
«پروردگارا فرزندی از صالحان به من عطا کن» (صافات: ۱۰۰)
و آنگاه خداوند با این کلام «فبشّرناه بغلام حلیم»، مژدهی تولّد اسماعیل از هاجر را به او داد
و آنگاه در جریان ذبح کبشی را جایگزین او کرد.
پس از اینها بود که خداوند فرمود:
«و بشارت اسحاق را که پیامبری از صالحین است به او داده و نسل او و اسحاق را برکت دادیم». (۳۶)
🔹منظور خداوند از «او» بشارت به اسماعیل قبل از بشارت به برکت یافتن نسل اسحاق است.
پس، هرکس گمان کند که اسحاق بزرگتر از اسماعیل بوده و ذبیح اوست، آنچه را که خداوند در قرآن کریم نازل کرده، تکذیب کرده است. (۳۷)
🔹همانگونه که مشاهده میشود، استناد حضرت به توالی آیات و ضمایری است که به صورت متوالی در آیات سورهی صافات آمده و ظاهر کلام فصیح اقتضا میکند که مرجع واحدی داشته باشند.
در آیهی پایانی مربوط به بحث، خداوند میفرماید:
«وَ بارَکنا عَلَیهِ وَ عَلی إِسْحاقَ وَ مِنْ ذُرِّیتِهِما مُحْسِنٌ وَ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ مُبین» (صافات:۱۱۳)
در این آیه، حرف عطف اقتضا میکند که مرجع ضمیر در «علیه»، کسی غیر اسحاق یعنی اسماعیل باشد.
از اینرو، در آیات قبل نیز که صحبت از بشارت به یک فرزند و امر به ذبح او و جایگزین کردن او بهجای کبش است، باید مرجع ضمیر اسماعیل باشد.
در حقیقت، بشارتی که در آیات ابتدایی به ابراهیم داده شده، غیر از بشارت به اسحاق است که در آیات پایانی بیان شده
🔹این کلام که؛
«ما در قرآن جایی را سراغ نداریم که به ابراهیم به کسی غیر از اسحاق بشارت داده شده باشد»، (۳۸)
نمیتواند دلیل بر آن باشد که بشارت به «غلام حلیم» نیز اسحاق بوده است؛
چرا که:
اوّلاً، این قیاسی است که دلیلی ندارد،
بلکه دلیل بر خلاف آن وجود دارد
و خود این آیات دلیل بر خلاف است؛
چراکه بشارت مجدّد به ابراهیم (ع) بعد از آنکه او را به غلام حلیم بشارت داد، حاکی از بشارت به یک فرزند در حالی است که، فرزندی دیگر وجود داشته است
و همه اتّفاق نظر دارند که آن فرزند اسماعیل (ع) است. (۳۹)
🔶 ب) فرزند قربانی، تنها فرزند ابراهیم (ع)
🔹شواهد حاکی از آن است که فرزند قربانی در هنگام ذبح، تنها فرزند ابراهیم (ع) بوده و از آنجاکه به اتفاق ادیان ابراهیمی، اسماعیل (ع) فرزند ارشد بوده، از اینرو، فرزند قربانی نیز باید همو باشد.
از جملهی این شواهد عبارتی از تورات است که در نقل جریان قربانی در سِفر پیدایش آن موجود میباشد.
مرور فقراتی از تورات، که به ذکر داستان قربانی حضرت ابراهیم (ع) پرداخته، این حقیقت را آشکار میسازد که؛
حتی در کتب مقدّس پیش از اسلام نیز نامزد شدن برای قربانی به نام اسماعیل (ع) ثبت شده و ذبیح خواندن اسحاق ناشی از تحریفاتی است که در متون اصلی تورات رخ داده است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13087
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
•┈┈••🍃 #لطیفه_نکته ۴۲۶🍃••┈┈•
شوهر عمهام رفته چند تا تیشرت و شلوار آبی و سبز و قرمز خریده؛
هر روز یه رنگ ست میکنه!
امروز بابام به عمهام میگفت:
خواهر! چرا اسمارتیز نیومد؟! 😂
--------🔸💡🔸---------
🤲 بنام خدای خوشغیرت
✋ سلام
سُئِلَ الصَّادِقُ علیهالسلام:
يا بن رسول الله! متى يخرج قائمكم؟!
💐 قال علیهالسلام:
«إذا تشبه الرجال بالنساء، و النساء بالرجال،
و اكتفى الرجال بالرجال، و النساء بالنساء،
و ركب ذوات الفروج السروج،
و قبلت شهادة الزور، و ردت شهادة العدل،
و استخف الناس بالدماء، و ارتكاب الزنى، و أكل الربا و الرشاء، و استيلاء الأشرار على الأبرار».
از امام صادق علیهالسلام سؤال شد:
ای فرزند پیامبر! قائم شما کی ظهور میکند؟
حضرت فرمودند:
زمانیکه؛
مردان به زنان شبیه شوند و زنان به مردان
مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان
زنان مانند مردان بر مرکب سوار شوند
شهادت ظالمانه پذیرفته و شهادت عادلانه رد شود
خون ریختن، زنا کردن، رباخواری و رشوه آسان شود
افراد بد بر خوبان مسلط شوند
مستدرك الوسائل، جلد۱۲، صفحه۳۳۵
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✍ اهلبیت علیهمالسلام در روایات متعددی این نشانهها را برای آخرالزمان بیان کردهاند؛
گویا در آخرالزمان بدی آنقدر عادی میشود که؛
یا بدی، خوب پنداشته خواهد شد
یا افراد به ظاهر مومن از کنار این بدیهای فاحش به راحتی رد میشوند.
به گونهای که شاهد هستیم دولتمردان بلاد اسلامی امر به بدیهایی مانند کشف حجاب و تشبه زنان به مردان میکنند
و ناموس مسلمین سر از بلاد کفر در میآورند و مانند آنان به گونهای در مجامع حاضر میشوند که مخصوص کفار است
و ...
و مردانی از داخل و خارج مشوق آنان هستند.
قطعا این روایات حال دنیای آخرالزمان را ترسیم میکنند تا ما؛
اولا مراقب باشیم و فریب دنیای به ظاهر مدرن را نخوریم.
ثانیا به یاری بزرگترین نهیاز منکر تاریخ پس از عاشورا یعنی "انقلاب اسلامی" بشتابیم و در سایه نائب امام زمان ارواحنافداهما آمادهساز زمینههای ظهور باشیم.
انشاءالله
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee