eitaa logo
آیت الله علیدوست
1.1هزار دنبال‌کننده
180 عکس
9 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله علیدوست: به حکم سنت الهی تخلف ناپذیر بانیان این حوادث شوم چه بانیان مستقیم و چه غیر مستقیم و چه ساکتان رذل پرور بدانند قهقهه مستانه و شادی ایشان بسیار کوتاه خواهد بود و روزی که شلاقِ قَدَر عذاب منتقم الهی برگرده های آنان نواخته شود، نزدیک است. أ ليس الصبح بقریب https://eitaa.com/salsabeal
دروس خارج فقه و اصول استاد علیدوست روز سه‌شنبه تعطیل می‌باشد https://eitaa.com/salsabeal
🔰 جمهوری اسلامی از حق دفاع پیشگیرانه استفاده کرد 🎙آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔻در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در خصوص عملیات نیروهای مسلح علیه رژیم اشغالگر قدس: 🔸در خصوص جنگ از دو زاویه «چرا جنگیدن» و «چگونه جنگیدن» می توان نگاه کرد که نوع پاسخ به سؤال اول به جنگ مشروعیت می دهد و با مبانی فقهی به آن نگاه می شود و گاهی نیز با حقوق بین الملل است. 🔹رژیم 70 ساله اشغالگر قدص انواع جنایت‌ها را مرتکب شده است و حرکتش در غزه یک جنایت است به حکم انسان بودن اگر مظلومی له شود لازم است کسی که توان دارد از مظلوم دفاع کند زیرا عملیات رژیم جرم مطلق است و جای سؤال ندارد. ♦️اقدام نیروهای مسلح نشان می دهد ایران در مقابله با ظالمی که هیچ مرزی را نمی شناسد و کسی که نیست مهارش کند، تعارف ندارد. در طول سال گذشته کارنامه سیاهی از رژیم صهیونیسی صادر شده است که از نظر فقهی پاسخ به این جنایت ها کاملا مشروع است. 🔸رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. از این رو جمهوری اسلامی باید دفاع پیشگیرانه کند. این حق دفاع را همه نظام های حقوقی قبول دارند. باید گفت که ایران از حق خود دفاع می کند. رژیم اسرائیل لبنان را شخم زده و کسی معترضش نشده و ایران هم باید در مقابل تهدید هایی که ممکن است علنی شود جواب پیش دستانه دهد. 🔹لازم است فقها و متفکران جهات فقهی و حقوقی عملیات های نظامی را برجسته کرده و پیرامون آن تولید گفتمان کنند. در خصوص«چگونه جنگیدن» باید گفت ایران نشان داده که بسیاری از مسائل را رعایت می کند و به مراکز نظامی و با ملاحظات مختلف حمله می کند. https://eitaa.com/salsabeal
🔰 جمهوری اسلامی از حق دفاع پیشگیرانه استفاده کرد 🎙آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔻در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در خصوص عملیات نیروهای مسلح علیه رژیم اشغالگر قدس: 🔸در خصوص جنگ از دو زاویه «چرا جنگیدن» و «چگونه جنگیدن» می توان نگاه کرد که نوع پاسخ به سؤال اول به جنگ مشروعیت می دهد و با مبانی فقهی به آن نگاه می شود و گاهی نیز با حقوق بین الملل است. 🔹رژیم 70 ساله اشغالگر قدص انواع جنایت‌ها را مرتکب شده است و حرکتش در غزه یک جنایت است به حکم انسان بودن اگر مظلومی له شود لازم است کسی که توان دارد از مظلوم دفاع کند زیرا عملیات رژیم جرم مطلق است و جای سؤال ندارد. ♦️اقدام نیروهای مسلح نشان می دهد ایران در مقابله با ظالمی که هیچ مرزی را نمی شناسد و کسی که نیست مهارش کند، تعارف ندارد. در طول سال گذشته کارنامه سیاهی از رژیم صهیونیسی صادر شده است که از نظر فقهی پاسخ به این جنایت ها کاملا مشروع است. 🔸رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. از این رو جمهوری اسلامی باید دفاع پیشگیرانه کند. این حق دفاع را همه نظام های حقوقی قبول دارند. باید گفت که ایران از حق خود دفاع می کند. رژیم اسرائیل لبنان را شخم زده و کسی معترضش نشده و ایران هم باید در مقابل تهدید هایی که ممکن است علنی شود جواب پیش دستانه دهد. 🔹لازم است فقها و متفکران جهات فقهی و حقوقی عملیات های نظامی را برجسته کرده و پیرامون آن تولید گفتمان کنند. در خصوص«چگونه جنگیدن» باید گفت ایران نشان داده که بسیاری از مسائل را رعایت می کند و به مراکز نظامی و با ملاحظات مختلف حمله می کند. https://eitaa.com/salsabeal
متن درسی فقه القضا استاد علیدوست سال تحصیلی 1397-1398 در سایت قرار گرفت (صفحات 1 تا 94) http://a-alidoost.ir/persian/lessons/27841 https://eitaa.com/salsabeal
📍فقه معاصر؛ تعریف، بایسته‌ها و آسیب‌ها / لزوم استفاده از کارشناسان در فقه معاصر 🔻 آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در نشستی مطرح کرد؛ 🔹مطمئناً فقه معاصر بیشتر از فقه غیر معاصر به اصول فقه نیاز دارد؛ زیرا بنده معتقدم اصول فقه فقط دفتر اولش نوشته شده و دفاتر دوم و سوم اصول همچنان باقی مانده‌اند. البته شاید در برخی مباحث اصول معتقد باشیم که باید مختصر بیان شود، مسائلی وجود دارند که باید به اصول فقه اضافه شوند 🔹 وقتی کسی می‌خواهد فقه معاصر را بررسی کند، باید یک نگاه معاصر داشته باشد. برخی افرادی که در فقه معاصر تلاش می‌کنند، گفتمان لازم برای فقه معاصر را ندارند. باید بتوانیم پاسخ دهیم که آیا باید یک نظام اقتصادی ایجاد کنیم؟ نه فقط روابط دو فرد را، آیا می‌توانیم یک نظام بانکی طراحی کنیم که بتواند با نظام‌های اقتصادی دیگر مثل کاپیتالیسم، سوسیالیسم، سوسیال دموکراسی و... رقابت کند؟ 🔹برخی موضوعات هنوز برای خود کارشناسان روشن نیست، حال برخی فقها سعی می‌کنند به این موضوعات بپردازند. این رفتاری است که مد شده است. کارشناسانی که در این زمینه ها متخصص هستند، هنوز به نتیجه نرسیده اند. ما گاهی اوقات مدزدگی را با معاصرت اشتباه می‌گیریم. مدزدگی علمی به این شکل است که هر موضوع جدیدی مطرح می‌شود، افراد سعی می‌کنند درباره آن بحث کنند، اما معاصرت به معنای تلاش برای رسیدن به یک قرار در موضوعات است. کانال آیت الله علیدوست https://eitaa.com/salsabeal
💢آیا نظم امروزی جامعه ایران فقهی است یا خیر؟ 📌آیت الله ابوالقاسم علیدوست: اسلام در انقلاب نقشی بیش از برانگیختگی داشت. انقلاب ما اسلامی بود، اما اینکه انقلاب جامع و تمام لوازم حکومت را داشت اینچنین نبود، بلکه اسلام محرک مردم بود اما این اسلامی بودن تام و تمام نیست. بازار ما، دولت ما و ... بخشی اسلامی بودند اما کامل نه. در نتیجه فقه قسمتی از نظم بخشی را بر عهده داشت. کانال آیت الله علیدوست https://eitaa.com/salsabeal
در قاب خاطرات پس از درس کلاس درس خارج فقه مکاسب محرمه کانال آیت الله علیدوست https://eitaa.com/salsabeal
باسمه تعالی دروس خارج فقه و تفسیر قرآن کریم آیت الله علیدوست روز چهارشنبه به صورت مجازی آفلاین برگزار می‌گردد. صوت قبل از ظهر در کانال و سایت قرار داده می‌شود. https://eitaa.com/salsabeal
💢 ضرورت تولید گفتمان فقهی پیرامون جنگ ✴️ اقدام نیروهای مسلح نشان می‌دهد ایران در مقابله با ظالمی که هیچ مرزی را نمی‌شناسد و کسی که نیست مهارش کند، تعارف ندارد. در طول سال گذشته کارنامه سیاهی از رژیم صهیونیستی صادر شده است که از نظر فقهی پاسخ به این جنایت ها کاملا مشروع است. 🎙 📖 برای مطالعه متن کامل کلیک کنید... https://eitaa.com/salsabeal
آیت الله علیدوست: 🍁من و شما باید بدانیم نه به عنوان یک طلبه بلکه به عنوان یک انسان که خداوند به ما جوانی داده، عمر داده، مالی داده و تکالیفی قرار داده مسئول هستیم و باید از عهده ی آن ها برآییم. 🍁 قیامت ما را می آورند و می گویند شما از نیمه ی خرداد 1400 تا نیمه ی شهریور 1400 چه کردی، انشاء الله که از عهده ی پاسخ برآییم. ما خیلی کار داریم، مسائل تازه، بیان تازه، رفتارهای تازه لازم است. 🍁در این ارتباط است که ما باید سعی کنیم برنامه ریزی کنیم. در بخش اخلاق هم همینطور است و باید برنامه ریزی کنیم. 🍁یادمان نرود حدیث امیرالمؤمنین را که فرمودند: ایاک والظلم فانه اکبر المعاصی، ما من معصیة الا و این که ظلم است و این که حضرت می فرمایند اکبر المعاصی است شاید نظر حضرت به ظلم به دیگران است، ظلم اجتماعی ولو طرف یک نفر باشد، ظلم به انسان هر کسی که باشد. 🍁من گاهی حوادث را که می بینم خیلی انسان را رنجیده خاطر می کند. چطور برخی این قدر آزاده شده اند، چرا اینقدر راحت قضاوت می کنیم، چرا اجازه نمی دهیم که بپرسیم از دیگران؟ بارها شده که حوادثی پیش آمده است که برخی پیش بینی هایی کرده اند و تصمیماتی گرفته اند و قضاوت هایی کرده اند و بعد از گذشت ده سال یا دوازده سال مشخص شده است که اشتباه کرده اند. به روی خودشان نمی آورند و دوباره هم در اتفاقات مشابه اشتباه می کنند. کانال آیت الله علیدوست https://eitaa.com/salsabeal