eitaa logo
نجم الدین
10.3هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ای رفیق بکوش تا به ولایت اولیاء الهی دست یابی 🔸که اولیاء الله چون ریشه ایی دارند که خداست 🔸تو را به سوی او می برند وتنها راه رسیدن به توحید همان راه ولایت است 🔸 که ولایت بر محور توحید است 🌿استاد صمدی آملی @samad10001
🔸ای رفیق بکوش تا به ولایت اولیاء الهی دست یابی که اولیاء الله چون ریشه ایی دارند که خداست , تو را به سوی او می برند وتنها راه رسیدن به توحید همان راه ولایت است که ولایت بر محور توحید است 🔸ولذا ولایت و توحید حصن حصین الهی است که 🔸"کلمة لا اله الا الله حصنی , فمن دخل حصنی أمن من عذابی" و 🔸"ولایة علی ابن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی أمن من عذابی" 🔸در قوس نزول از توحید آمده ایی و در " انا الیه راجعون " نیز باید به ولایت بدان برسی که: 🔹دو سر خط حلقه ی هستی 🔹در حقیقت به هم تو پیوستی 🔶آن که فرمود: 🔹دلت را با دل من آشنا کرد 🔹نه تو کردی نه من کردم خدا کرد 🔸یعنی دوستی بر محور ولایت و توحید است عزیزم باید دل به ولایت مولایت بدهی وبه عرض اقدسش همان را تقدیم کنی که مولایم در ابیات تبری به آن اشاره فرمود: 🔹من كي هسّمه كه بووم تر خوامه 🔹من چى هسّمه كه بووم ته فدامه 🔹شه خودّه كه أشمه اتّا گدامه 🔹ته سايه كه مه سر دره پادشامه 📔شرح مراتب طهارت 🌿استاد صمدی آملی @samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MARE35.mp3
6.34M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه سی پنجم🌹 @samad10001
🔸حضرت استاد علامه در بخشی از الهی نامه خویش فرموده اند: 🔸الهی شکرت که دیده ی جهان بین ندارم 🔸 (هُوَ الأوَّلُ وَالآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالبَاطِنُ) 🌿استاد صمدی آملی @samad10001
🔸حضرت استاد علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه رساله ای دارند موسوم به رساله ی اعتقادات که در آن مجموعه اعتقادات خویش را یک جا جمع نموده اند ، یکی از آن جمله اعتقادات که به رشته تحریر آمده این است که فرمودند: 🔸« اعتقاد من این است که حق عین خلق است منتهی حد را بردار حق را بگذار» اگر بخواهیم بین حق و خلق جدایی قائل شویم باید ترکیب میان این دو را ترکیب انضمامی بدانیم و اگر ترکیب حق و خلق ترکیب انضمامی شد دیگر نمی توان از اشکالات و ایرادات عقلی فلسفی رهایی یافت. 🔸حضرت استاد علامه در بخشی از الهی نامه خویش فرموده اند: 🔸الهی شکرت که دیده ی جهان بین ندارم (هُوَ الأوَّلُ وَالآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالبَاطِنُ) 🔸سرّ این گفتار آن است که همه ی عالم را یک حقیقت وجود صمدی پر کرده است و جز حق چیز دیگری مشهود نیست حتی هویت حقیقی فقیر را نیز همان غنی تشکیل می دهد و فقیر، محض ربط به غنی است و غنی را استقلال ذاتی و صمدیت وجودی است. 📔رساله رابطه علم و دین 🌿استاد صمدی آملی @samad1001
هدایت شده از حاج رضوان
MARE36.mp3
6.08M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه سی و ششم🌹 @samad10001
🔸تشريعيات از متن تكوينيات بر مى خيزد. 🔸يعنى مطابق با چينش وجودى ممكناتِ در عالم، اين برنامه تنظيم مى شود 🔸و غايت جعل اين دستورالعمل براى آن است كه عالَم عقلى يعنى انسان را، در قوس صعود مانند عالَم عينى بسازد. 🌿استاد صمدی آملی @samad1001
🔸در تعريف دين آمده كه: "دين عبارت از برنامه حقيقى و دستور واقعى و نگهدار حدّ انسان و تحصيل سعادت ابدى آن است" 🔸پس دين عبارت از يك برنامه حقيقى و دستورالعمل واقعى است نه يك برنامه اعتبارى ودستورالعمل مجازى 🔸لذا فرموده اند:  🔸تشريعيات از متن تكوينيات بر مى خيزد. 🔸يعنى مطابق با چينش وجودى ممكناتِ در عالم، اين برنامه تنظيم مى شود 🔸و غايت جعل اين دستورالعمل براى آن است كه عالَم عقلى يعنى انسان را ، در قوس صعود مانند عالَم عينى بسازد. 🔸و نيز فرمود: دين نگهدار حدّ انسان است. 🔸از اين جهت شباهت بسيارى بين معناى دين با معناى ادب برقرار مى باشد چرا كه ادب را نيز نگهدار حدّ هر چيزى معرفى نموده اند و اين هر دو در قوس صعود مطرح اند نه در قوس نزول. به طور كلى هر موجودى اگر بخواهد در مسير خاص تكاملى اش قرار بگيرد بايد قطعاً در آن مسيرش حدود را كه همان ضوابط تكامل وجودى اوست مراعات كند تا از اين طريق به آنچه غايت آفرينش شان است نايل شوند. 📔رساله رابطه علم و دين 🌿استاد صمدی آملی @samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MARE37.mp3
7.44M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه سی و هفتم🌹 @samad10001
🔸ریشه تمام رذایل اخلاقی یک قسمت مهمش به #جهل برمیگردد. 🌿استاد صمدی املی @samad10001
🔸ریشه تمام رذایل اخلاقی یک قسمت مهمش به برمیگردد. 🔸یعنی چون شخص دچار جهل است حسود بار می آید 🔸چون دچار جهل است بخیل بار می آید، 🔸ریا کار بار می آید چون دچار جهل است 🔸متصّف به صفت عجب می شود کبر می شود ، 🔸 غرور او را می گیرد چون متصف به صفت جهل است 🔸 غیبت می کند، دروغ می زند ،حالا یا اوصافی در شخص براساس جهل او ریشه می دواند 🔸و یا براساس آن صفات و افعال و آثاری از شخص بروز می کند که این افعال و آثار و اعمال در مقابل آن چه را که کرامت انسانی است به عنوان یک اوصاف پست و اوصاف رذیله محسوب می شود . 🔸درازایش آنهایی که به فضایل اخلاقی متصف می شوند سرّش این است که در درونشان از جهل بیرون می آیند 🔸و همان مقداری که به صفات حسنه و نیکو اتصاف پیدا می کنند به همان مقدار می بینی که در درونشان به حقیقت علم می رسند . 🔸تعبیر خیلی بلندی دارد مرحوم حکیم مَتاله سبزواری است و اگر این جمله را به بنده و جنابعالی می دادند یا به دست ادیبی و محقق می دادند و می گفتند این جمله مال کیست؟ شاید خیلی ها بگویند آقا ظاهراً باید یک حدیثی از احادیث اهل بیت باشد. 🌿استاد صمدی املی @samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MARE38.mp3
6.83M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه سی و هشتم🌹 @samad10001