eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
218 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
7.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موضوع: ⚫️ این حسین بن علی است که ما رو نگه داشته است نه اینکه ما او را نگه داشته باشیم. ⬛️ اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام را دنبال تفریح و تفنن برویم... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑موشن گرافي ✍️ آمریکای تنهای تنهای تنها 🔷موضوع: شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ ولایت گریزی کوفیان:  سست عنصری و تزلزل شخصیت و عدم ثبات در قول و فعل کوفیان مهم ترین نمونه ولایت ناپذیری در ایجاد رخداد عاشوراست. مردمی که مشتاقانه امام را دعوت کرده بودند و در نامه های خود از انتظار مردم و باغستانه ای به سبزه آراسته و میوه های رسیده و گیاهان روییده و برگ­های سبز درختان و سپاه مجهز و آماده برای امام دم زده بودند، ناجوانمردانه و خائنانه رأی و عقیده خود را پس گرفتند و در صف دشمنان حضرت اباعبدا... حاضر شدند. این لکه ننگ تا ابد بر دامان کوفیان باقی خواهد ماند. بهتر آن است که وصف کوفیان را از زبان حضرت زینب (س) بگوئیم. حضرت زینب(س) در توصیف کوفیان چنین می­فرماید:  «ای مردم کوفه! ای صاحبان مکر و خدعه! آیا بر ما گریه می­کنید؟ هرگز آب دیدگان شما فرو نایستد و ناله های شما ساکت نگردد. مَثَل شما، مَثَل زنی است که رشته های خود را نیکو ببافد و سپس از هم باز کند. شما ایمان خود را مایه مکر و خیانت در میان خود ساختید و رشته ایمان را بستید و دو مرتبه باز کردید. در میان شما، جز خودستایی و فساد و سینه های پرکینه و چاپلوسی و تملقی چون تملق کنیزان و غمّازی با دشمنان، خصلتی نیست. شما مانند گیاه­های زباله دان ها هستید که قابل خوردن نیستند و به نقره ای می مانید که زینت قبور باشد و از آن استفاده درست نمی گردد و عذاب جاویدان برای شما آماده شد. آیا پس از کشتن ما بر ما گریه می کنید و خود را سرزنش می­نمایید؟ آری به خدا قسم زیاد گریه کنید و کم بخندید. همانا شما لکه عار روزگار را به دامان خود افکندید که به هیچ آبی نمی­توان شست و شویش داد.»  غربت حضرت مسلم: تنهایی و سرگشتگی حضرت مسلم در کوچه های کوفه، شعاعی از تنهایی و غربت مولایش ابا عبدا... علیه السلام است. پس از شنیدن خبر قتل هانی، مسلم با افرادی که با او بیعت کرده بودند، برای جنگ با ابن زیاد از خانه خارج شد، چون اصحاب مسلم با خبر آمدن لشگرهای شام تهدید شدند، اندک اندک پراکنده شدند.
🔻فقط ۱۸+🔻 ✍ قرآن کریم می‌فرماید در ، جهنّمی‌ها از خدا درخواست می‌کنند به برگردند تا اعمال صالح انجام بدن. ☝️ امّا با یک جمله‌ی سوالی، بهشون پاسخ داده میشه: 🕋 أَوَ لَمْ نُعَمِّرْکُمْ مٰا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَنْ تَذَکَّرَ، وَ جٰاءَکُمُ اَلنَّذِیرُ، فَذُوقُوا (فاطر/۳۷) 💢 آیا شما را به اندازه‌ای که انسان در آن متذکّر می‌شود، ندادیم؟! 💢 آیا انذار کننده‌ی الهی به سراغ شما نیامد؟! 💢 پس عذاب الهی را بچشید. 🤔 به این جملات سوالی دقّت کنیم، و یکبار در همین از خودمون سوال کنیم:👇 ⁉️ «أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُم مَّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ» ⁉️ آیا ما به شما عُمر کافی ندادیم؟! ⁉️ آیا انقدری به شما عُمر ندادیم که تذکّر پیدا کنید، و خودتون رو جمع و جور کنید؟! 👈 روایاتی که از اهلبیت، درباره‌ی این آیه بیان شده، سنّ ۱۸ سال رو سنّی بیان کردند که خدا توبیخ میکنه.🙄 بعضی روایات سنّ‌های بالاتر هم گفتند. ولی سنّ ۱۸ سال دیگه مرز حساب میشه. 🔞 یعنی در اسلام و در منطقِ دین، سِنّ ۱۸+ دیگه سِنّی هست که حجّت تمامه. 👈 عملاً آنچه که قرار بوده از و بیاد، اومده و حجّت تمام شده. این برعکس سنّ ۱۸+ در فرهنگ غربه. ❗️ در فرهنگ غرب، سنّ ۱۸+ یعنی سنّی که فرد میتونه غرق در کثافات بشه، و میتونه به خودش اجازه بده که هر صحنه‌ی خراب و فاسدی رو نگاه کنه.🔞 ☝️ ولی در منطق اسلام، سنّ ۱۸+ سنّی هست که فرد باید صحنه‌هایی رو ببینه که ازشون درس بگیره، تذکّر بگیره و براش باشه.🤔 ✅️ در اسلام، آغازِ یعنی: ☜ آغاز پندپذیری... ☜ آغاز تهذیب نفس.. ☜ آغاز موعظه‌پذیری... ☜ آغاز آگاهی.. ☜ آغاز مسئولیت‌پذیری.. ☜ و در یک کلام آغاز خوبی‌ها...
سهراب خلیلی: بسمه تعالی قسمت دوم فلسفه عزاداری بر امام حسین ع مورد اول :حفظ و احیای مکتب اسلام ●مورددوم:زنده نگه داشتن نهضت حسینی ع در کتاب مثیر الاحزان ص ۱۴ امده:هرکس بگیرید یا کسی را بگریاند حتی یک نفر را ،پیش خدا بهشت را برای او ضمانت میکندو کسب که اشکش جاری نمیشودپس خودرا به حالت گریه در اورد ،بهشت برای اوست. ●موردسه:دعوت به دین ؛ سوگواری برای اهل بیت و علی الخصوص امام حسین ع سلاحی است برای اسلام، تا خواب الودگان رابیدار کند و نادانان را از مستی به هوش اورد و جانهای تشنه را سیراب کند ودر دلها اثرمی گذارد. ●موردچهار : اجر رسالت پیامبر ص و ائمه طاهرین علیه السلام چنگ زدن به دو اصل باقیمانده رسول خدا ص (کتاب و عترت ) مزد پیامبر ص که ما را ازجهالت نجات دادچیست؟ پیامبر ص فرمود:الموده فی القربی(اهل بیت من را دوست داشته باشید) مزدی که میخواهم:الا من شاء اتخذ الی ربه. ●موردپنجم :اشنایی و پیوند دلها با ائمه ع و فراگیری راه انها مجالس عزاداری برای این است که دلهای مارا با حسین بن علی ع و اهداف ان بزرگوار نزدیک و اشنا کنند(نشستن و روضه خوانی ، گریه کردن ، سینه زدن و دسته های عزاداری و...‌) امام خمینی ره میفرماید:ملت عزیز ما در ایام محرم و صفر باید روح حماسه را،روح عاشورایی ، روح نترسیدن از دشمن را ،روح توکل به خدا را؛ روح مجاهدت و فداکاری در راه خدا را در خودشان تقویت کنند. ●موردششم؛ منفور شدن فکر و راه یزید و تنفر و انزجار از یزیدیان زمان و مقابله با ظلم ظالمان. سفارش به خواندن هر روز زیارت عاشورا ، تولی نسبت به اهل بیت و دورد و صلوات فرستادن بر انها اعتقاد امام حسین ع و قیام او : پیروزی حق بر باطل و سوره بقره ایهو۲۴۹: کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره. ●مورد هفتم ؛ حسینی متش شدن (ظلم نکردن و نپذیرفتن ظلم و ظالم) هدف از مجالس عزا؛ ایستادگی در برابر ظلم. ●موردهشتم؛ فراموش نکردن ارزشها: عاشورا روز تجدید حیات ، شتشوی خود در کوثر حسینی و اموزش مجدد مبانی اسلام وزنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و شهادت طلبی ، جهادو فداکاری و... و.... این عماریون در واتس اپ و ایتا به مدیریت برادر سهراب خلیلی شهریور ۹۹
🌸🍃 🍃 🆔 @golavishecom | گلِ آویشه 🔖 wi-fi ⚠️، و کودکان از اثرات «وای‌فای» قوانین محدودکننده کشورهای غربی برای استفاده از وای‌فای 🔹سید علیرضا آل‌داود در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»: 🔸از جمله مواردی که دانشمندان به آن دست یافتند این است که امواج وای‌فای از جنس امواج الکترومغناطیسی هستند که این امواج با میزان مختلفی بر روی بدن تأثیر می‌گذارند؛ این امواج تأثیرات منفی بر روی مغز به‌خصوص برای کودکان می‌گذارد؛ سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی، اختلالات خواب، ضعف و اختلال در عملکرد مغز و موارد دیگر از جمله تأثیراتی است که امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن می‌گذارد. 🔸سازمان سلامت جهانی مدتی پیش، آزمایشی بر روی گیاهان انجام داد که آثار مخرب امواج وای‌فای بر روی آنها را نشان داد؛ در این آزمایش سازمان سلامت جهانی دو گیاه یکسان را در دو اتاق متفاوت قرار داد که یکی از اتاقها دارای امواج وای‌فای و دیگری خالی از هرگونه امواج بود؛ بعد از دو هفته، گیاهی که در اتاق خالی از امواج وای‌فای بود، رشد کرده بود اما گیاهی که در اتاق همراه با این امواج بود، رشدی نداشت. 🔸آل‌داود با اشاره به امواجی که تلفنهای همراه تولید می‌کند، گفت: در کشورهای غربی یک میزان‌سنجشی به‌نام SAR وجود دارد که میزان سنجش دریافت تشعشعات تلفن همراه توسط بدن را نشان می‌دهد، البته لازم به ذکر است که سازمانهای انرژی اتمی کشورهای غربی متولی این سنجش هستند که متأسفانه ما این سنجش را در کشور نداریم. 🔸بسیار مشهود است که در سخت‌ترین شرایط تحریم کشورمان توسط آمریکا و کشورهای غربی، اینترنت نسل چهارم و وای‌فای برای ایران تحریم نشد و حتی مورد آزمایش هم قرار نمی‌گیرند؛ پس صد‌در‌صد دلیلی دارد که کشورهای غربی با وجود تحریمهای سخت در حوزه‌های مختلف، جدیدترین تکنولوژیها را در اختیار ما قرار می‌دهند. 🍃 🌸🍃 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ✅🛍آدرس سایت گلِ آویشه جهت خرید محصولات ارگانیک و سالم 🍯😍👨‍💻↶ https://golavishe.com/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️آثار و و (ع) حفظ رمز نهضت حسينی است. 🔷براستي چرا در دوران منحوس سلاطين و پادشاهان جور از برپايي مجالس عزاي اهل بيت عليهم السلام به خصوص جلوگيري ميشد؟ آيا نه اين است كه و دیگر امامان شيعه، سبب ميشود كه سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابي، مردم را از ظلمهاي حكومتها آگاهي دهند و انگيزه قيام آن حضرت كه و است به اطلاع مردم برسد. آری، اينگونه مجالس، آموزشگاهها و دانشگاههايي است كه به بهترين روش و زيباترين اسلوب مردم را به سوي دين خوانده و عواطف را آماده ميكند و جاهلان و بيخبران را از خواب سنگين غفلت بيدار ميسازد و نيز است كه مردم، را ، از (ع) ميآموزند. 🔷گريه بر سيدالشهداء(ع) و تشكيل نه تنها را حفظ ميكند، بلكه باعث ميگردد شيعيان با حضور در اين مجالس از برخوردار شده و در جهت رشد و پرورش يابند. كدام اجتماعي است كه در عالم چنين اثري را از خود بروز داده باشد؟ كدام حادثه اي است مانند كه از دوره وقوع تاكنون و بعدها بدينسان اثر خود را در جامعه بشريت گذارده، و روز به روز دامنه آن وسيعتر و پيروي و تبعيت از آن بيشتر گردد؟ از اين رو بايد گفت كه در حقيقت ، حافظ و  (ع) و در نتيجه حافظ اسلام و ضامن بقاي آن است. 🔷«موريس دوكبري» اندیشمند فرانسوی مينويسد: «اگر مورخين ما، حقيقت اين روز را ميدانستند و درك ميكردند كه چه روزي است، اين عزاداري را مجنونانه نمي پنداشتند. زيرا پيروان (ع) به واسطه عزاداري حسين ميدانند كه پستي و زير دستي و استعمار را نبايد قبول كنند، زيرا شعار پيشرو و آقاي آنان تن به زير بار ظلم و ستم ندادن است. قدری تعمق و بررسي در (ع) نشان ميدهد كه چه نكات دقيق و حيات بخشي مطرح ميشود، در مجالس عزاداري حسين(ع) گفته مي شود كه (ع) و ناموس مردم و بزرگي مقام و مرتبه اسلام، از و مال و فرزند گذشت و زير بار استعمار و ماجراجويي يزيد نرفت؛ پس بياييد، ما هم شيوه او را سرمشق قرار داده از زير دستي استعمارگرايان خلاصي يابيم و را بر زندگي با ذلت ترجيح دهيم...»  منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️فرمول شناسایی دوست از دشمن 🔷یکی از را (ع) این چنین بیان فرمودند: «کسی که تو را دوست دارد، تو را نهی میکند و کسی که با تو دشمنی دارد، تو را فریب میدهد.» 🔷نهی کردن از کاری، معمولا ناخوشایند است و یا بچه ها از ممنوعیت های والدین خسته و ناراحت هستند و این درحالی است که وقتی کسی ما را دوست دارد، دلش نمی خواهد ما گرفتار شویم و به مشکلات بیافتیم و وظیفه دارد ما را از کاری که به صلاحمان نیست باز دارد. 🔷اما آنچه دیده می شود وقتی کسی به جرمی دستگیر می شود در اعترافش می گوید فریب دوستم را خوردم، او نمیدانسته که هیچوقت یک دوست خوب انسان را فریب نمی دهد و به کار زشت دعوت نمی کند. 🔷لذا کسانی که گرفتار دوست بد شوند در فردای قیامت هم از این دوستی حسرت میخورند و میگویند: «اى واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.»[۱] پس سعی کنیم از دوستانی که خیر خواهمان هستند و ما را از انجام کارهایی که به نفعمان نیست باز میدارند، خسته و رنجور نشویم. پی نوشت: حلوانی، نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ج۱، ص۷۷ [۱] فرقان، ترجمه آیه۲۸
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️عدم ایمان، مانع 🔶چه رابطه اى بین ایمان و بصیرت وجود دارد؟ 🔷مسأله مهم در زندگى انسان، این است که: را آنچنان که هست درک کند، و در برابر آن موضع گیرى صریح داشته باشد، پندارها، پیشداورى ها، و تمایلات انحرافى، حب و بغض ها، مانع از درک و دید واقعیات ـ آنچنان که هست ـ نگردد، و مهمترین تعریفى که براى فلسفه شده است همین است، «درک حقایق اشیاء آنچنان که هست». به همین دلیل، یکى از مهمترین تقاضاهائى که معصومین از خدا داشتند این بود: «اللّهُمَّ أَرِنِى الأَشْیاءَ کَما هِىَ»؛ «خداوندا واقعیت ها و موجودات را آن گونه که هست به من نشان ده» تا ارزش ها را به درستى بشناسم و حق آن را ادا کنم. و این حالت بدون میسر نیست، چرا که هوا و هوس هاى سرکش، و تمایلات نفسانى، بزرگترین حجاب و سدّ این راه است، و رفع این حجاب، جز در پرتو و ، امکان پذیر نیست. 🔷لذا در آیه ۴ سوره «نمل» میخوانیم: «إِنَّ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ زَیَّنّا لَهُمْ أَعْمالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُون»؛ «کسانى که به آخرت ایمان ندارند، اعمال زشتشان را براى آنها زینت مى دهیم، و سرگردان مى شوند». آلودگى در نظر آنها پاکى، زشتى ها نزد آنها زیبا، پستى ها افتخار، و بدبختى ها و سیه روزى ها سعادت و پیروزى محسوب مى شود. آرى، چنین است حال کسانى که در طریق غلط گام مى نهند و بر آن ادامه مى دهند، واضح است وقتى انسان کار زشت و نادرستى را انجام داد، تدریجاً قبح و زشتیش در نظر او کم مى شود، و به آن عادت مى کند، پس از مدتى که به آن خو گرفت، توجیهاتى براى آن مى تراشد، کم کم به صورت زیبا و حتى به عنوان یک وظیفه در نظرش جلوه مى کند، و چه بسیارند افراد جنایتکار و آلوده اى که به راستى به اعمال خود افتخار مى کنند و آن را نقطه مثبتى مى شمرند. 🔷این دگرگونى ارزش ها، و به هم ریختن معیارها در نظر انسان، که نتیجه اش سرگردان شدن در بیراهه هاى زندگى است از بدترین حالاتى است که به یک انسان دست مى دهد. جالب اینکه در آیه مورد بحث و یکى دیگر از آیات قرآن[۱] این «تزیین» به «خدا» نسبت داده شده است، در حالى که در هشت مورد به «شیطان»، و در ده مورد به صورت فعل مجهول (زُیِّنَ) آمده است، و اگر درست بیندیشیم، همه بیانگر یک واقعیت است. اما اینکه به خدا نسبت داده شده است به خاطر آن است که او «مسبب الاسباب» در عالم هستى است، و هر موجودى تأثیرى دارد که به خدا منتهى مى شود، آرى این خاصیت را خداوند در تکرار عمل قرار داده که انسان تدریجاً به آن خو مى گیرد، و حس تشخیص او دگرگون مى شود، بى آنکه مسئولیت انسان از بین برود و یا براى خدا ایراد و نقصى باشد (دقت کنید). و اگر به شیطان یا هواى نفس نسبت داده شود، به خاطر این است که عامل نزدیک و بدون واسطه، آنها هستند. و اگر گاه به صورت فعل مجهول آمده، اشاره به این است که طبیعت عمل چنین اقتضا مى کند که بر اثر تکرار، ایجاد «حالت»، «ملکه»، «عشق» و «علاقه» مى کند. 🔷با توجه به آیه فوق نمونه آشکار و عینى این معنى را در زندگى گروهى از دنیا پرستان زمان خود به روشنى مى بینیم. آنها به مسائلى افتخار مى کنند، و جزو تمدنش مى شمارند که در واقع چیزى جز ننگ و آلودگى و رسوائى نیست. 👈لجام گسیختگى و بى بند و بارى را نشانه «آزادى». 👈برهنگى و آلودگى زنان را دلیل بر «تمدن». 👈مسابقه در تجمل پرستى را نشانه «شخصیت». 👈غرق شدن در انواع فساد را، مظهر «حرّیت». 👈آدم کشى و جنایت و ویرانگرى را دلیل بر «قدرت». 👈خرابکارى و غصب سرمایه هاى دیگران را، «استعمار» (آباد سازى!). 👈به کار گرفتن وسائل ارتباط جمعى را در مسیر زننده ترین برنامه هاى ضد اخلاقى دلیل بر «احترام به خواست انسان ها». 👈زیر پا گذاردن حقوق محرومان را، نشانه «احترام به حقوق بشر»!. 👈اسارت در چنگال اعتیادها، هوس ها، ننگ ها و رسوائى ها را، «شکلى از آزادى». 👈تقلب و تزویر و به دست آوردن اموال و ثروت از هر طریقى که باشد دلیل بر «استعداد و لیاقت»!. 👈رعایت اصول عدل و داد و احترام به حق دیگران نشانه «بى عرضگى و عدم لیاقت». 👈دروغ و پیمان شکنى دو روئى و تزویر را نشان «سیاست». 🔷خلاصه اعمال سوء و ننگینشان آنچنان در نظرشان زینت داده شده است که نه تنها از آن احساس شرم نمى کنند، که به آن افتخار و مباهات نیز مى کنند، و پیدا است چهره چنین جهانى چگونه خواهد بود، و راهى را که به سوى آن مى رود کدام سو است؟! پی نوشت: [۱] سوره انعام، آیه ۱۰۸ 📕تفسیر نمونه، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و پنجم، ج۱۵، ص۴۲۶ و ۴۲۳ منبع: وبسایت راسخون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا