eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
214 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ ولایت گریزی کوفیان:  سست عنصری و تزلزل شخصیت و عدم ثبات در قول و فعل کوفیان مهم ترین نمونه ولایت ناپذیری در ایجاد رخداد عاشوراست. مردمی که مشتاقانه امام را دعوت کرده بودند و در نامه های خود از انتظار مردم و باغستانه ای به سبزه آراسته و میوه های رسیده و گیاهان روییده و برگ­های سبز درختان و سپاه مجهز و آماده برای امام دم زده بودند، ناجوانمردانه و خائنانه رأی و عقیده خود را پس گرفتند و در صف دشمنان حضرت اباعبدا... حاضر شدند. این لکه ننگ تا ابد بر دامان کوفیان باقی خواهد ماند. بهتر آن است که وصف کوفیان را از زبان حضرت زینب (س) بگوئیم. حضرت زینب(س) در توصیف کوفیان چنین می­فرماید:  «ای مردم کوفه! ای صاحبان مکر و خدعه! آیا بر ما گریه می­کنید؟ هرگز آب دیدگان شما فرو نایستد و ناله های شما ساکت نگردد. مَثَل شما، مَثَل زنی است که رشته های خود را نیکو ببافد و سپس از هم باز کند. شما ایمان خود را مایه مکر و خیانت در میان خود ساختید و رشته ایمان را بستید و دو مرتبه باز کردید. در میان شما، جز خودستایی و فساد و سینه های پرکینه و چاپلوسی و تملقی چون تملق کنیزان و غمّازی با دشمنان، خصلتی نیست. شما مانند گیاه­های زباله دان ها هستید که قابل خوردن نیستند و به نقره ای می مانید که زینت قبور باشد و از آن استفاده درست نمی گردد و عذاب جاویدان برای شما آماده شد. آیا پس از کشتن ما بر ما گریه می کنید و خود را سرزنش می­نمایید؟ آری به خدا قسم زیاد گریه کنید و کم بخندید. همانا شما لکه عار روزگار را به دامان خود افکندید که به هیچ آبی نمی­توان شست و شویش داد.»  غربت حضرت مسلم: تنهایی و سرگشتگی حضرت مسلم در کوچه های کوفه، شعاعی از تنهایی و غربت مولایش ابا عبدا... علیه السلام است. پس از شنیدن خبر قتل هانی، مسلم با افرادی که با او بیعت کرده بودند، برای جنگ با ابن زیاد از خانه خارج شد، چون اصحاب مسلم با خبر آمدن لشگرهای شام تهدید شدند، اندک اندک پراکنده شدند.
🔻فقط ۱۸+🔻 ✍ قرآن کریم می‌فرماید در ، جهنّمی‌ها از خدا درخواست می‌کنند به برگردند تا اعمال صالح انجام بدن. ☝️ امّا با یک جمله‌ی سوالی، بهشون پاسخ داده میشه: 🕋 أَوَ لَمْ نُعَمِّرْکُمْ مٰا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَنْ تَذَکَّرَ، وَ جٰاءَکُمُ اَلنَّذِیرُ، فَذُوقُوا (فاطر/۳۷) 💢 آیا شما را به اندازه‌ای که انسان در آن متذکّر می‌شود، ندادیم؟! 💢 آیا انذار کننده‌ی الهی به سراغ شما نیامد؟! 💢 پس عذاب الهی را بچشید. 🤔 به این جملات سوالی دقّت کنیم، و یکبار در همین از خودمون سوال کنیم:👇 ⁉️ «أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُم مَّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ» ⁉️ آیا ما به شما عُمر کافی ندادیم؟! ⁉️ آیا انقدری به شما عُمر ندادیم که تذکّر پیدا کنید، و خودتون رو جمع و جور کنید؟! 👈 روایاتی که از اهلبیت، درباره‌ی این آیه بیان شده، سنّ ۱۸ سال رو سنّی بیان کردند که خدا توبیخ میکنه.🙄 بعضی روایات سنّ‌های بالاتر هم گفتند. ولی سنّ ۱۸ سال دیگه مرز حساب میشه. 🔞 یعنی در اسلام و در منطقِ دین، سِنّ ۱۸+ دیگه سِنّی هست که حجّت تمامه. 👈 عملاً آنچه که قرار بوده از و بیاد، اومده و حجّت تمام شده. این برعکس سنّ ۱۸+ در فرهنگ غربه. ❗️ در فرهنگ غرب، سنّ ۱۸+ یعنی سنّی که فرد میتونه غرق در کثافات بشه، و میتونه به خودش اجازه بده که هر صحنه‌ی خراب و فاسدی رو نگاه کنه.🔞 ☝️ ولی در منطق اسلام، سنّ ۱۸+ سنّی هست که فرد باید صحنه‌هایی رو ببینه که ازشون درس بگیره، تذکّر بگیره و براش باشه.🤔 ✅️ در اسلام، آغازِ یعنی: ☜ آغاز پندپذیری... ☜ آغاز تهذیب نفس.. ☜ آغاز موعظه‌پذیری... ☜ آغاز آگاهی.. ☜ آغاز مسئولیت‌پذیری.. ☜ و در یک کلام آغاز خوبی‌ها...
سهراب خلیلی: بسمه تعالی قسمت دوم فلسفه عزاداری بر امام حسین ع مورد اول :حفظ و احیای مکتب اسلام ●مورددوم:زنده نگه داشتن نهضت حسینی ع در کتاب مثیر الاحزان ص ۱۴ امده:هرکس بگیرید یا کسی را بگریاند حتی یک نفر را ،پیش خدا بهشت را برای او ضمانت میکندو کسب که اشکش جاری نمیشودپس خودرا به حالت گریه در اورد ،بهشت برای اوست. ●موردسه:دعوت به دین ؛ سوگواری برای اهل بیت و علی الخصوص امام حسین ع سلاحی است برای اسلام، تا خواب الودگان رابیدار کند و نادانان را از مستی به هوش اورد و جانهای تشنه را سیراب کند ودر دلها اثرمی گذارد. ●موردچهار : اجر رسالت پیامبر ص و ائمه طاهرین علیه السلام چنگ زدن به دو اصل باقیمانده رسول خدا ص (کتاب و عترت ) مزد پیامبر ص که ما را ازجهالت نجات دادچیست؟ پیامبر ص فرمود:الموده فی القربی(اهل بیت من را دوست داشته باشید) مزدی که میخواهم:الا من شاء اتخذ الی ربه. ●موردپنجم :اشنایی و پیوند دلها با ائمه ع و فراگیری راه انها مجالس عزاداری برای این است که دلهای مارا با حسین بن علی ع و اهداف ان بزرگوار نزدیک و اشنا کنند(نشستن و روضه خوانی ، گریه کردن ، سینه زدن و دسته های عزاداری و...‌) امام خمینی ره میفرماید:ملت عزیز ما در ایام محرم و صفر باید روح حماسه را،روح عاشورایی ، روح نترسیدن از دشمن را ،روح توکل به خدا را؛ روح مجاهدت و فداکاری در راه خدا را در خودشان تقویت کنند. ●موردششم؛ منفور شدن فکر و راه یزید و تنفر و انزجار از یزیدیان زمان و مقابله با ظلم ظالمان. سفارش به خواندن هر روز زیارت عاشورا ، تولی نسبت به اهل بیت و دورد و صلوات فرستادن بر انها اعتقاد امام حسین ع و قیام او : پیروزی حق بر باطل و سوره بقره ایهو۲۴۹: کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره. ●مورد هفتم ؛ حسینی متش شدن (ظلم نکردن و نپذیرفتن ظلم و ظالم) هدف از مجالس عزا؛ ایستادگی در برابر ظلم. ●موردهشتم؛ فراموش نکردن ارزشها: عاشورا روز تجدید حیات ، شتشوی خود در کوثر حسینی و اموزش مجدد مبانی اسلام وزنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و شهادت طلبی ، جهادو فداکاری و... و.... این عماریون در واتس اپ و ایتا به مدیریت برادر سهراب خلیلی شهریور ۹۹
🌸🍃 🍃 🆔 @golavishecom | گلِ آویشه 🔖 wi-fi ⚠️، و کودکان از اثرات «وای‌فای» قوانین محدودکننده کشورهای غربی برای استفاده از وای‌فای 🔹سید علیرضا آل‌داود در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»: 🔸از جمله مواردی که دانشمندان به آن دست یافتند این است که امواج وای‌فای از جنس امواج الکترومغناطیسی هستند که این امواج با میزان مختلفی بر روی بدن تأثیر می‌گذارند؛ این امواج تأثیرات منفی بر روی مغز به‌خصوص برای کودکان می‌گذارد؛ سردرد، خستگی، مشکلات گوارشی، اختلالات خواب، ضعف و اختلال در عملکرد مغز و موارد دیگر از جمله تأثیراتی است که امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن می‌گذارد. 🔸سازمان سلامت جهانی مدتی پیش، آزمایشی بر روی گیاهان انجام داد که آثار مخرب امواج وای‌فای بر روی آنها را نشان داد؛ در این آزمایش سازمان سلامت جهانی دو گیاه یکسان را در دو اتاق متفاوت قرار داد که یکی از اتاقها دارای امواج وای‌فای و دیگری خالی از هرگونه امواج بود؛ بعد از دو هفته، گیاهی که در اتاق خالی از امواج وای‌فای بود، رشد کرده بود اما گیاهی که در اتاق همراه با این امواج بود، رشدی نداشت. 🔸آل‌داود با اشاره به امواجی که تلفنهای همراه تولید می‌کند، گفت: در کشورهای غربی یک میزان‌سنجشی به‌نام SAR وجود دارد که میزان سنجش دریافت تشعشعات تلفن همراه توسط بدن را نشان می‌دهد، البته لازم به ذکر است که سازمانهای انرژی اتمی کشورهای غربی متولی این سنجش هستند که متأسفانه ما این سنجش را در کشور نداریم. 🔸بسیار مشهود است که در سخت‌ترین شرایط تحریم کشورمان توسط آمریکا و کشورهای غربی، اینترنت نسل چهارم و وای‌فای برای ایران تحریم نشد و حتی مورد آزمایش هم قرار نمی‌گیرند؛ پس صد‌در‌صد دلیلی دارد که کشورهای غربی با وجود تحریمهای سخت در حوزه‌های مختلف، جدیدترین تکنولوژیها را در اختیار ما قرار می‌دهند. 🍃 🌸🍃 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ✅🛍آدرس سایت گلِ آویشه جهت خرید محصولات ارگانیک و سالم 🍯😍👨‍💻↶ https://golavishe.com/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️آثار و و (ع) حفظ رمز نهضت حسينی است. 🔷براستي چرا در دوران منحوس سلاطين و پادشاهان جور از برپايي مجالس عزاي اهل بيت عليهم السلام به خصوص جلوگيري ميشد؟ آيا نه اين است كه و دیگر امامان شيعه، سبب ميشود كه سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابي، مردم را از ظلمهاي حكومتها آگاهي دهند و انگيزه قيام آن حضرت كه و است به اطلاع مردم برسد. آری، اينگونه مجالس، آموزشگاهها و دانشگاههايي است كه به بهترين روش و زيباترين اسلوب مردم را به سوي دين خوانده و عواطف را آماده ميكند و جاهلان و بيخبران را از خواب سنگين غفلت بيدار ميسازد و نيز است كه مردم، را ، از (ع) ميآموزند. 🔷گريه بر سيدالشهداء(ع) و تشكيل نه تنها را حفظ ميكند، بلكه باعث ميگردد شيعيان با حضور در اين مجالس از برخوردار شده و در جهت رشد و پرورش يابند. كدام اجتماعي است كه در عالم چنين اثري را از خود بروز داده باشد؟ كدام حادثه اي است مانند كه از دوره وقوع تاكنون و بعدها بدينسان اثر خود را در جامعه بشريت گذارده، و روز به روز دامنه آن وسيعتر و پيروي و تبعيت از آن بيشتر گردد؟ از اين رو بايد گفت كه در حقيقت ، حافظ و  (ع) و در نتيجه حافظ اسلام و ضامن بقاي آن است. 🔷«موريس دوكبري» اندیشمند فرانسوی مينويسد: «اگر مورخين ما، حقيقت اين روز را ميدانستند و درك ميكردند كه چه روزي است، اين عزاداري را مجنونانه نمي پنداشتند. زيرا پيروان (ع) به واسطه عزاداري حسين ميدانند كه پستي و زير دستي و استعمار را نبايد قبول كنند، زيرا شعار پيشرو و آقاي آنان تن به زير بار ظلم و ستم ندادن است. قدری تعمق و بررسي در (ع) نشان ميدهد كه چه نكات دقيق و حيات بخشي مطرح ميشود، در مجالس عزاداري حسين(ع) گفته مي شود كه (ع) و ناموس مردم و بزرگي مقام و مرتبه اسلام، از و مال و فرزند گذشت و زير بار استعمار و ماجراجويي يزيد نرفت؛ پس بياييد، ما هم شيوه او را سرمشق قرار داده از زير دستي استعمارگرايان خلاصي يابيم و را بر زندگي با ذلت ترجيح دهيم...»  منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️فرمول شناسایی دوست از دشمن 🔷یکی از را (ع) این چنین بیان فرمودند: «کسی که تو را دوست دارد، تو را نهی میکند و کسی که با تو دشمنی دارد، تو را فریب میدهد.» 🔷نهی کردن از کاری، معمولا ناخوشایند است و یا بچه ها از ممنوعیت های والدین خسته و ناراحت هستند و این درحالی است که وقتی کسی ما را دوست دارد، دلش نمی خواهد ما گرفتار شویم و به مشکلات بیافتیم و وظیفه دارد ما را از کاری که به صلاحمان نیست باز دارد. 🔷اما آنچه دیده می شود وقتی کسی به جرمی دستگیر می شود در اعترافش می گوید فریب دوستم را خوردم، او نمیدانسته که هیچوقت یک دوست خوب انسان را فریب نمی دهد و به کار زشت دعوت نمی کند. 🔷لذا کسانی که گرفتار دوست بد شوند در فردای قیامت هم از این دوستی حسرت میخورند و میگویند: «اى واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.»[۱] پس سعی کنیم از دوستانی که خیر خواهمان هستند و ما را از انجام کارهایی که به نفعمان نیست باز میدارند، خسته و رنجور نشویم. پی نوشت: حلوانی، نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ج۱، ص۷۷ [۱] فرقان، ترجمه آیه۲۸
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️عدم ایمان، مانع 🔶چه رابطه اى بین ایمان و بصیرت وجود دارد؟ 🔷مسأله مهم در زندگى انسان، این است که: را آنچنان که هست درک کند، و در برابر آن موضع گیرى صریح داشته باشد، پندارها، پیشداورى ها، و تمایلات انحرافى، حب و بغض ها، مانع از درک و دید واقعیات ـ آنچنان که هست ـ نگردد، و مهمترین تعریفى که براى فلسفه شده است همین است، «درک حقایق اشیاء آنچنان که هست». به همین دلیل، یکى از مهمترین تقاضاهائى که معصومین از خدا داشتند این بود: «اللّهُمَّ أَرِنِى الأَشْیاءَ کَما هِىَ»؛ «خداوندا واقعیت ها و موجودات را آن گونه که هست به من نشان ده» تا ارزش ها را به درستى بشناسم و حق آن را ادا کنم. و این حالت بدون میسر نیست، چرا که هوا و هوس هاى سرکش، و تمایلات نفسانى، بزرگترین حجاب و سدّ این راه است، و رفع این حجاب، جز در پرتو و ، امکان پذیر نیست. 🔷لذا در آیه ۴ سوره «نمل» میخوانیم: «إِنَّ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ زَیَّنّا لَهُمْ أَعْمالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُون»؛ «کسانى که به آخرت ایمان ندارند، اعمال زشتشان را براى آنها زینت مى دهیم، و سرگردان مى شوند». آلودگى در نظر آنها پاکى، زشتى ها نزد آنها زیبا، پستى ها افتخار، و بدبختى ها و سیه روزى ها سعادت و پیروزى محسوب مى شود. آرى، چنین است حال کسانى که در طریق غلط گام مى نهند و بر آن ادامه مى دهند، واضح است وقتى انسان کار زشت و نادرستى را انجام داد، تدریجاً قبح و زشتیش در نظر او کم مى شود، و به آن عادت مى کند، پس از مدتى که به آن خو گرفت، توجیهاتى براى آن مى تراشد، کم کم به صورت زیبا و حتى به عنوان یک وظیفه در نظرش جلوه مى کند، و چه بسیارند افراد جنایتکار و آلوده اى که به راستى به اعمال خود افتخار مى کنند و آن را نقطه مثبتى مى شمرند. 🔷این دگرگونى ارزش ها، و به هم ریختن معیارها در نظر انسان، که نتیجه اش سرگردان شدن در بیراهه هاى زندگى است از بدترین حالاتى است که به یک انسان دست مى دهد. جالب اینکه در آیه مورد بحث و یکى دیگر از آیات قرآن[۱] این «تزیین» به «خدا» نسبت داده شده است، در حالى که در هشت مورد به «شیطان»، و در ده مورد به صورت فعل مجهول (زُیِّنَ) آمده است، و اگر درست بیندیشیم، همه بیانگر یک واقعیت است. اما اینکه به خدا نسبت داده شده است به خاطر آن است که او «مسبب الاسباب» در عالم هستى است، و هر موجودى تأثیرى دارد که به خدا منتهى مى شود، آرى این خاصیت را خداوند در تکرار عمل قرار داده که انسان تدریجاً به آن خو مى گیرد، و حس تشخیص او دگرگون مى شود، بى آنکه مسئولیت انسان از بین برود و یا براى خدا ایراد و نقصى باشد (دقت کنید). و اگر به شیطان یا هواى نفس نسبت داده شود، به خاطر این است که عامل نزدیک و بدون واسطه، آنها هستند. و اگر گاه به صورت فعل مجهول آمده، اشاره به این است که طبیعت عمل چنین اقتضا مى کند که بر اثر تکرار، ایجاد «حالت»، «ملکه»، «عشق» و «علاقه» مى کند. 🔷با توجه به آیه فوق نمونه آشکار و عینى این معنى را در زندگى گروهى از دنیا پرستان زمان خود به روشنى مى بینیم. آنها به مسائلى افتخار مى کنند، و جزو تمدنش مى شمارند که در واقع چیزى جز ننگ و آلودگى و رسوائى نیست. 👈لجام گسیختگى و بى بند و بارى را نشانه «آزادى». 👈برهنگى و آلودگى زنان را دلیل بر «تمدن». 👈مسابقه در تجمل پرستى را نشانه «شخصیت». 👈غرق شدن در انواع فساد را، مظهر «حرّیت». 👈آدم کشى و جنایت و ویرانگرى را دلیل بر «قدرت». 👈خرابکارى و غصب سرمایه هاى دیگران را، «استعمار» (آباد سازى!). 👈به کار گرفتن وسائل ارتباط جمعى را در مسیر زننده ترین برنامه هاى ضد اخلاقى دلیل بر «احترام به خواست انسان ها». 👈زیر پا گذاردن حقوق محرومان را، نشانه «احترام به حقوق بشر»!. 👈اسارت در چنگال اعتیادها، هوس ها، ننگ ها و رسوائى ها را، «شکلى از آزادى». 👈تقلب و تزویر و به دست آوردن اموال و ثروت از هر طریقى که باشد دلیل بر «استعداد و لیاقت»!. 👈رعایت اصول عدل و داد و احترام به حق دیگران نشانه «بى عرضگى و عدم لیاقت». 👈دروغ و پیمان شکنى دو روئى و تزویر را نشان «سیاست». 🔷خلاصه اعمال سوء و ننگینشان آنچنان در نظرشان زینت داده شده است که نه تنها از آن احساس شرم نمى کنند، که به آن افتخار و مباهات نیز مى کنند، و پیدا است چهره چنین جهانى چگونه خواهد بود، و راهى را که به سوى آن مى رود کدام سو است؟! پی نوشت: [۱] سوره انعام، آیه ۱۰۸ 📕تفسیر نمونه، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و پنجم، ج۱۵، ص۴۲۶ و ۴۲۳ منبع: وبسایت راسخون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ جلوتر دیدن خود از ولایت:  برخی دیگر از نزدیکان امام از بنی هاشم از جمله ابن عباس و محمد حنفیه برادر امام با نگاه عقل اندیش خود با توجه به تجارب تلخی که از بی وفایی کوفیان نسبت به امام علی علیه السلام و امام حسن رفته بود امام را از سفر به عراق و قیام بر حذر می­داشتند. می­توان گفت این عده عملا بینش و درک و تشخیص خود را حتی از امام زمانه نیز بالاتر می­دانستند. البته بر حسب ظاهر و با رویکرد عقل نتیجه گرا و یکسویه نگر شاید سخنان این افراد خالی از منطق و استدلال نیز نبود اما امام ورای این سخنان با علم امامت خود حقایقی بالاتر را می­دیدند که آنها از دیدن آن عاجر بودند چنانکه حتی بعد از خبر شهادت مسلم و بر حسب ظاهر درست درآمدن محاسبات این افراد از بنی هاشم و خویشان امام، امام بر عزم خود برای تداوم قیام تاکید کردند و یاران خود را نیز برای خلق حماسه بزرگ آزمودند.  پذیرش ولایت در ظاهر ولی حاضر نشدن به هزینه دادن  عده ای خود را جلوتر از امام، ایشان را نصیحت کردند عده ای امام را حق دانستند اما ترسیدند عده ای نه تنها امام را حق می دانستند که تا آخرین لحظه هم با امام بودند برخی در مقابل امام را حق می دانستند اما خریده شده بودند و برخی هم که مثل بنی امیه معلوم شد اساسا اعتقادی به دین نداشتند و گفتند بنی هاشم با حکومت بازی کرد وگرنه نه دینی آمده و نه وحی نازل شده است.
. ♻️ نقش خواص طرفدار حق در تحمیل مذاکره جدید! 🔹آیا با آمریکا مذاکره می کنیم؟! 🔰 حمید رسایی: برای برون رفت از وضعیت فعلی، سه راه پیش روی ماست: ، ، و متکی به درون. گزینه اول یعنی جنگ قطعا محقق نمی‌شود، چون هزینه های سنگین برای آمریکا دارد. در خصوص گزینه دوم یعنی مذاکره هم به دلیل روحیه استکباری آمریکا در موارد مختلف، تجربه ناموفق بلکه پر ضرر داریم. می‌ماند گزینه اقتصاد مقاومتی که مطلوب و مورد حمایت رهبری انقلاب و تا حدودی تجربه شده است. اما آمریکایی‌ها و جریان واداده داخلی که شش سال کشور را معطل برجام بی حاصل کرده اند، چه می‌کنند؟ طبعا آمریکایی‌ها اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور ما را برخلاف منافع خودشان می‌بینند. جریان نفوذی و واداده داخلی هم به دلیل وابستگی فکری و روحیه رفاه طلبانه، تنبل و اشرافی اش، نه می‌خواهد و نه می‌تواند این گزینه را محقق کند. بنابر این، هم آمریکایی‌ها هم نفوذی ها و وادادگان داخلی، به دنبال مذاکره هستند. آمریکایی‌ها بر تحرکات نظامی شان در منطقه افزوده اند اما نه با هدف جنگ بلکه با هدف زمینه سازی برای عملیات روانی دنباله های داخلی شان تا جمهوری اسلامی را به میز مذاکره و تحمیل برجام های دیگر بکشانند. رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده اند که جنگ نخواهد شد، مذاکره هم نخواهیم کرد، درحالی که جریان نفوذی و واداده داخلی به دنبال مذاکره است. سئوال این است که در نهایت نسخه رهبر انقلاب اجرایی می‌شود یا نسخه واداده های داخلی؟ است در نهایت پای میز مذاکره می‌نشینیم؟ پاسخ این است که بستگی به نقش آفرینی دارد. همان‌هایی که اطراف رهبری هستند، بازوان رهبری شمرده می‌شوند، حتی شاید برخی از انها در شوراها و‌ نهادها منصوب ایشان هم باشند ولی در بزنگاه ها غائبند یا ساکتند یا درحال محاسبه اند که چگونه مناسبات شان را هم با رهبری حفظ کنند هم با جریانی که در داخل، صراحتا مقابل ایشان صف بسته است. به نظرم، مشکل ما جبهه منفعل خودی است. همین‌ها صفین را به علی (ع) و صلح با معاویه را به حسن (ع) تحمیل کردند. تحمیل و پذیرش مطالبات جریان باطل، محصول اراده «ولی حق» نیست بلکه محصول «اطرافیان ولی» است. امان از این ولایتمداران ساکت و محاسبه گر که لشکریان جریان باطل، در جبهه خودی اند. همین خواصی که برخی در نمازند! این واقعیت تاریخی را قبلا در حوادث شیعی و حتی تاریخ انقلاب اسلامی بارها تجربه کرده ایم. رهبر معظم انقلاب با اشاره به این واقعیت در تحقق واقعه عاشورا می‌فرمایند: «مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح رفت و دید که هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی می‌گوید: می‌خواستم حرف‌های هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و ! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم «ترجیح دنیا بر دین!» شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیدالله را میگرفتند‌؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. آنگاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و دیگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد! اگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت می‌رسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول می‌کشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
♦️تازه‌ترین اعترافات شکارچی دختران دانشجو 🔹روزنامه ایران نوشت: چندی قبل هشتگی در فضای مجازی به راه افتاد که در آن دختران و زنانی را که مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند تشویق کرد تا پرده از این ماجرا بردارند. به دنبال این هشتگ بود که سریال آزار و اذیت های مردی به نام « ک‌ الف» از سوی قربانیان یکی یکی برملا شد و هر دختر با انتشار ماجرایی راز آزارهای خود از سوی این جوان را فاش کرد. 🔹آنها مدعی شدند پس از آشنایی با این پسر و رفتن به خانه وی با خوردن مشروبات الکلی بیهوش شده و قربانی جنایت سیاه او شده‌اند. متهم دستگیر و در بازجویی‌ها مدعی شده که با قربانیانش در فضای مجازی آشنا شده و آنها با پای خود به خانه‌اش آمده‌اند و فقط به خاطر هیجان این کارها را انجام داده است و هیچ تنفری از زنان نداشته است. 🔹بازپرس پرونده متهم را برای بررسی روانی به پزشکی قانونی معرفی کرده است و تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌ها و اتهامات وی ادامه دارد.‌پلیس به شاکی‌ها این اطمینان را داده‌ که بدون ترس از اینکه به خاطر شرب خمر یا رابطه نامشروع مورد اتهام قرار بگیرند برای شکایت از این فرد به پلیس مراجعه کنند
99-06-10.pdf
842.4K
🔸نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر
✅تحریف موضوع، این‌بار در روستای ابوالفضل! 🔴یادداشت: درگیری روز چهارشنبه در روستای ابوالفضل اهواز منجر به مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا با گلوله‌های ساچمه‌ای پلاستیکی شد تا خوراک خبری رسانه‌های معاند برای حمله به بنیاد مستضعفان فراهم شود. 🔷نکات تحلیلی: 1- مخابره این حادثه یکی از مصادیق تحریف به شمار می‌رود، چراکه این اتفاق ارتباطی با بنیاد مستضعفان نداشته و به اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، به‌منظور رفع تصرف غیرقانونی زمین‌خواران توسط نیروی انتظامی مربوط می‌شده است که برخی رسانه‌ها آن را به تلاش بنیاد مستضعفان برای تصاحب زمین‌های روستاییان تغییر دادند. 2- به گفته فرماندار اهواز، روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز وجود ندارد. آنچه به روستای ابوالفضل نامیده می‌شود، یک سکونت‌گاه غیررسمی است که از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته و مالکیت و اسناد این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است. 3- در سال‌های اخیر زمین‌خواران به صورت شبانه زمین‌های زیادی را تصرف کرده‌اند و تاکنون چندین بار شهرداری برای رفع تصرفات به این روستا رفته و زمین‌های مذکور را آزاد کرده است که البته با هیچ‌گونه اعتراضی از سوی اهالی مواجه نشده است. 4- در کنار برخی تصرفات غیرقانونی در این منطقه، حدود 60 الی 70 خانوار نیز زندگی می‌کنند که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند. تعدادی از زمین‌خواران با قصد پوشش دادن به اقدمات غیرقانونی خود از طریق تحریک این قشر مستضعف و دادن اطلاعات غلط به آن‌ها، باعث شده‌اند که آنان با پرتاب سنگ و شیشه به سمت مأموران نیروی انتظامی، مانع از اقدام قانونی آنان شوند. در این درگیری تعدادی از مردم مجروح می‌شوند. سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دلجویی از مردم مستضعف این منطقه صورت گرفت و بررسی علل و عوامل اصلی این حادثه نیز در دست بررسی است. 🔶نکته راهبردی: بی‌قانونی زیبنده جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطح و موضوعی نیست. اجرای قانون باید اولویت اول نهادهای اجرایی در همه دستگاه‌ها باشد و روستای ابوالفضل نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌یقین رسالت بنیاد مستضعفان که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، حمایت از اهالی واقعی این روستا را نیز وظیفه خود می‌داند و با در نظر گرفتن ملاحظات شهرداری و فرمانداری اهواز و با رعایت قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد ولیکن رسانه‌های داخلی نباید بوق رسانه‌ای دشمن شده و اجازه دهند عده‌ای زمین‌خوار با جریحه‌دار نمودن افکار عمومی، خواسته اصلی اهالی واقعی را تحریف نموده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند! ❇️(نویسنده: علی کارگر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ ولایت مداری در اصحاب امام: در نقطه مقابل اکثریت ولایت گریز و یا دوستدار ظاهری ولایت دنیاپرستانی که حاضر به حمایت از فرزند سول خدا نشدند می­توان صحنه های بدیع و شورانگیزی از ولایت مداری را در عاشورا مثال زد که هر یک مانند اسطوره ای در تاریخ قابل بررسی و مطالعه است.  حلقه اول این ولایت مداری را نزدیکان نسبی امام تشکیل می دهند شخصیت های بی نظیری که پذیرش امر ولی خدا را و عشق به امام زمان خود را با محبت و عاطفه برادری یا پدری و خانوادگی پیوند زده بودند و صحنه هایی را در عاشورا خلق کردند که در تاریخ بشر بی نظیر است. ولایت مداری حضرت عباس علیه السلام که در برابر امان نامه دشمنان وفاداری را به جهان آموخت و وقتی که یاران امان در شب عاشورا از میان انگشتان امام حسین جایگاه خود را در بهشت می دیدند حضرت ابوالفضل به امام فرمود بهشت من تویی! یا وفاداری و ولایت مداری حضرت زینب که حتی هنگام عقد ازدواج خود با پسر عمش شرط کرد که در صورت سفر کردن امام حسین برادرش همراه او باشد و یا دیگر شهیدان از فرزندان و نوادگان امام علی علیه السلام که بنا به قولی تا 17 نفر را شامل می شود و برخی حتی تعداد بنی هاشم شامل فرزندان امام علی و برادر زادگان و دیگر بنی هاشم را تا 72 تن نیز ذکرکرده اند.  حتی اگر بیعت با امام را عهدی ناگسستنی میان امام و یارانش بدانیم برداشته شدن بیعت در شب عاشورا از سوی امام اوج ولایت مداری یاران خاص ایشان را نشان می­دهد. از این روست که تاریخ تاکنون یاران و اهل بیتی با وفاتر و با ادب تر از یاران و اهل بیت امام حسین علیه السلام به خود ندیده است و البته نخواهد دید. این سخن امام معصوم است که در وصف یاران خود در شب عاشورا فرمود: «من هیچ اصحابی را شایسته تر از اصحاب خود و هیچ اهل بیتی را نیکوتر و برتر از اهل بیت خویش نمی­دانم. خداوند همه ی شما را جزای خیر دهد، اینک شب فرا رسیده است و تاریکی آن، شما را در آغوش گرفته است. شما هم آن را برای خود مانند شتر راهواری قرار دهید. هریک از شما یکی از فرزندان اهل بیت مرا بگیرید و در این تاریکی شب پراکنده شوید و مرا با این لشکر به حال خود بگذارید زیرا آنان به جز من شخص دیگری را نمی خواهند.» نخست حضرت عباس علیه السلام، برادر باوفای امام برخاست و گفت: «برای چه تو را بگذاریم و برویم؟ آیا برای این که بعد از تو زنده بمانیم؟ خدا هرگز چنین روزی را نصیب ما نکند» سپس دیگر برادران و فرزندان امام حسین علیه السلام و پسران عبدا... بن جعفر و فرزندان عقیل (برادران حضرت مسلم) و مسلم بن عوسجه و سعید بن عبدا... حنفی و زهیر بن قین و دیگر اصحاب که به شدت متأثر از کلام امام شده بودند برخاستند و اظهار کردند که چگونه می توانند مولا و پیشوا و پسر پیغمبر خود را تنها بگذارند و وصیت پیغمبر را درباره حسین علیه السلام حفظ نکنند و بر جانبازی و شهادت خویش قبل از شهادت مولایشان تأکید کردند.
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (ع)برای 🔶یکی از اتفاقات مهم در دوران زندگی این (ع) حضور ایشان در بود که به علت بیماری سختی که داشتند در جنگ حضور پیدا نکردند و رسالت انتقال پیام عاشورا و را برعهده گرفتند. 💠امام سجاد(ع)؛ احیاء انقلاب کربلا با مولّفۀ تعمیق معارف دینی 🔷 (ع) از زمانی که پدر بزرگوارشان حضرت (ع) به سوی مکه و از آنجا به ، حرکت کردند، همراه کاروان حسینی بودند و همه‌ی مصیبت‌ها و سختی‌ها را برای احیاء نهضت حسینی به جان خریدند، و در راه (ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، لذا شاهدیم  پس از حادثه‌ی جانگداز روز که (ع) و هفتاد و دو تن از یاران او به شهادت رسیدند، بقیه‌ی خاندان و بستگان آن حضرت‌از جمله (ع) را از کربلا به کوفه و از آنجا به شام به اسارت بردند و اسرای کربلا به خصوص امام سجاد(ع) و حضرت زینب‌کبری(س) در پیام رسانی و افشاگری نهضت و قیام امام حسین(ع) نقش اصلی را ایفا نمودند. 🔷اگر (ع) و (س) چهره‌ی زشت و پلید یزید را معرفی نکرده بودند، در تاریخ از تاثیرگذاری خبری نبود. همچنان افشاگری (ع) ادامه داشت. ایشان با این افشاگری رسالت خود را که آگاه سازی مردم بود، به نحو شایسته انجام دادند و سخنان و خطبه‌های آتشین و منطقی آن بزرگوار موجب پیدایش شک و تردید نسبت به حکومت یزید شد. (ع) که پرورش یافته خاندان رسالت و امامت بود، همچون پدرش و دیگر مصلحان آسمانى هیچگاه در راه مبارزه با ستم از خود سستی نشان نداد و در مقابل هیچ ظالمی سر خم ننمود. 🔷با این حال چون در دوران ایشان و با وجود تازه بودن خاطره مبارزه ماندگار پدر گرانقدرشان در واقعه کربلا و تجربه بی وفایی مردم زمانشان، مبارزه مسلحانه نمیتوانست تاثیر زیادی داشته باشد، به همین دلایل در را پیش گرفتند. (ع) ترجیح دادند که برای ایجاد در جامعه اسلامی از مسیر و در قالب بسط و و بصیرت بخش و دیگر معارف ناب اهل بیت(ع) اقدام نمایند. 🔷از آنجا که ایشان زندگی میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خود را به صورت آشکار و صریح بیان کنند، از این رو با ، نشر احکام و آثار تربیتی و اخلاقی، و با محوریت عمق بخشی به معارف اسلامی و از طریق مناجات و راز و نیاز، ابعاد مختلف حماسۀ عاشورا را در شناخت استکبار زمان تبیین کردند و نسبت به احیاء انقلاب کربلا اقدام نمودند. همچنین باید اذعان نمود (ع) با تداوم بر ذکر مصائب و پیرامون این موضوع سعی بر این نمود که یاد و خاطره (ع) در اذهان زنده بماند و ضمن زنده ماندن فرهنگ شهادت و ایثار، حس کنجکاوی مردم پیرامون (ع) و یارانش از قیام کربلا از بین نرود. 🔷در این زمینه نقل نمودند که حضرت به مدت بیست سال در عزای پدرشان (ع) گریستند. هیچ وقت طعامی به محضرشان نیاوردند، مگر آن که چشمهایشان پر از اشک گردید. در اینجا باید اعتراف نمود که همین (ع) و تلفیق آن با معارف ناب اهل بیت(ع) و تأکید بر در مقولۀ ستیز با استکبار و قیام در برابر حاکمان طاغوت، بنیان و اساس مراسم های امروز است، که در نتیجه آن، ما شاهد عزاداریهای هر ساله مسلمانان جهان در ماه محرم الحرام و بیان اهداف و انگیزه های (ع) میباشیم. 🔷تکرار این عزاداریها باعث گردیده است که واقعیات این موضوع نسل به نسل در بین مسلمانان انتقال یابد و مسلمین در هر گوشه ای از جهان، از تلاشهای (ع) جهت اصلاح جامعه اسلامی آگاهی یافته و هر ساله بیان این در محافل و مجالس خرد و کلان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. فراتر از این مهم، تداوم این مسئله در بین مسلمانان باعث گردیده است که با گذشت سالها از این حادثه، همچون گاندی و دیگران خود را (ع) بخوانند و از این مکتب به عنوان مکتبی جاوید یاد کنند. منبع: وبسایت راسخون به نقل از مرکز مطالعات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ 🔶قیام و نهضت (ع) آثار و در جامعه اسلامی بر جا گذاشت. (ع) و یارانش در کربلا، و حرکت آفرین داشت و خونى تازه در رگ هاى جامعه اسلامى دواند و جو نامطلوب را شکست و امتدادهاى آن حماسه، در طول تاریخ، جاودانه ماند. حتى در همان سفر اسارت اهل بیت نیز تأثیرات سیاسى این حادثه در اندیشه ‏هاى مردم آشکار شد. گروهى از اسرا را که به شام مى ‏بردند، چون به تکریت رسیدند، مسیحیان آنجا در کلیساها جمع شدند و به نشان اندوه بر کشته شدن امام حسین(ع)، ناقوس نواختند و نگذاشتند آن سربازان وارد آنجا شوند. به شهر «لینا» نیز رسیدند. مردم آنجا همگى گرد آمدند و بر امام حسین(ع) و دودمانش سلام و درود فرستادند و امویان را لعن کردند و سربازان را از آنجا بیرون کردند. چون خبر یافتند که مردم «جهینه» هم جمع شدند تا با سربازان بجنگند وارد آن نشدند. به قلعه «کفر طاب» رفتند، به آنجا نیز راهشان ندادند. به حمص که وارد شدند، مردم تظاهرات کردند و شعار دادند: «اکفرا بعد ایمان و ضلالا بعد هدى؟» و با آنان درگیر شدند و تعدادى را کشتند.[۱] 💠برخى از از این قرار است: 🔹قطع نفوذ دینى بنى امیه بر افکار مردم‏ 🔸احساس گناه و شرمسارى در جامعه، بخاطر یارى نکردن حق و کوتاهى در اداى تکلیف‏ 🔹فرو ریختن ترس ها و رعب ها از اقدام و قیام بر ضد ستم‏ 🔸رسوایى یزیدیان و حزب حاکم اموى‏ 🔹بیدارى روح مبارزه در مردم‏ 🔸تقویت و رشد انگیزه ‏هاى مبارزاتى انقلابیون‏ 🔹پدید آمدن مکتب جدید اخلاقى و انسانى (ارزشهاى نوین عاشورایى و حسینى) 🔸پدید آمدن انقلابهاى متعدد با الهام از حماسه کربلا 🔹الهام بخشى عاشورا به همه نهضت هاى رهایى بخش و حرکتهاى انقلابى تاریخ‏ 🔸تبدیل شدن به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت، براى نسلهاى انقلابى شیعه‏ 🔹به وجود آمدن پایگاه نیرومند و عمیق و گسترده تبلیغى و سازندگى در طول تاریخ، بر محور شخصیت و شهادت سیدالشهداء(ع) 💠از نهضت هاى شیعى پس از عاشورا، میتوان «انقلاب توابین»، «انقلاب مدینه»، «قیام مختار»، «قیام زید»، و...حرکتهاى دیگر را نام برد. را در انقلاب هاى بزرگى که در طول تاریخ، بر ضد ستم انجام گرفته، چه در عراق و ایران و چه در کشورهاى دیگر، نباید از یاد برد. «فرهنگ شهادت» و انگیزه جهاد و جانبازى که در انقلاب اسلامى ایران و هشت سال دفاع مقدس در جبهه ‏ها جلوه ‏گر بود، گوشه ‏اى از این تأثیر پذیرى است. شعار «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»که در مبارزات ملت مسلمان ایران بر ضد طاغوت طنین افکن بود و نیز شور حسینى جبهه‏ هاى رزم ایران، گواه روشن تأثیر گذارى کربلا در قرنها پس از آن حماسه مقدس است. یکى از نویسندگان محقق، نتایج نهضت کربلا را عبارت مى‏ داند از: 🔹پیروزى مسأله اسلام و حفظ آن از نابودى‏ 🔸هزیمت امویان از عرصه فکرى مسلمین‏ 🔹شناخت اهل بیت بعنوان نمونه‏ هاى پیشوایى امت‏ 🔸تمرکز شیعه از بعد اعتقادى بر محور امامت‏ 🔹وحدت صفوف شیعه در جبهه مبارزه‏ 🔸ایجاد حس اجتماعى در مردم‏ 🔹شکوفایى موهبت هاى ادبى و پدید آمدن ادبیات عاشورایى 🔸منابر وعظ و ارشاد، به عنوان وسیله آگاهانیدن مردم‏ 🔹تداوم انقلاب بصورت زمینه سازى نهضت هاى پس از عاشورا[۲] حادثه کربلا، گشاینده جبهه اعتراض علیه حکومت امویان و سپس عباسیان شد، چه به صورت فردى که روحهاى بزرگ را به عصیان و افشاگرى واداشت، و چه به شکل مبارزه ‏هاى گروهى و قیام هاى عمومى در شهرى خاص یا منطقه ‏اى وسیع.[۳] خون او تفسیر این اسرار کرد/ملت خوابیده را بیدار کرد[۴] پى‏ نوشتها: ۱. عاشورا فى الأدب العاملى المعاصر، ص ۵۴ به نقل از منتخب طریحى و مقتل ابى مخنف. ۲. براى تفصیل آن ر.ک: «حیاة الامام الحسین»، باقر شریف القرشى، ج۳، ص۴۳۶،(معطیات الثورة) . ۳. در این زمینه‏ ها ر.ک: «الانتفاضات الشیعیه»، هاشم معروف الحسنى، «امامان و جنبشهاى مکتبى»، محمد تقى مدرسى. ۴. کلیات اقبال لاهورى، ص۷۵ منبع: وبسایت راسخون به نقل از سایت مرکز مطالعات شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمان را با آغاز کنیم ✅🔰به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟! سوره تکویر آیه 9 ... وَ إِذَا الْمَوْءُدَةُ سُئِلَتْ بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ و آنگاه که از زنده به گور شده پرسش شود: به کدامین گناه کشته شده است؟! از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: «وَ إِذَا الْمَوْوُدَةُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ یعنی حسین علیه السلام.» به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟! 1️⃣ گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که حق بود و باطل نبود! امام حسین (علیه السلام)، پیشوای جریانی خطیر به نام «تشیع» بود که بزرگ ترین جرم و گناهش، خودش و وجودش بود؛ و تنها راه پاک کردن این جرم و گناه، از میان برداشتن او و نابود کردنش بود. امام حسین(علیه السلام) ادامه دهنده ی راستین راه اسلام و قرآن بود و این از نظر شیاطین گناهی نابخشودنی بود. 2️⃣ گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که فرزند علی بود! که امام حسین (علیه السلام): «واى بر شما! چرا با من مى جنگید؟ آیا سنّتى را تغییر داده ام؟ یا شریعتى را دگرگون ساخته ام؟ یا جرمى مرتکب شده ام؟ و یا حقّى را ترک کرده ام؟» اما دشمن لجوج و کینه ای با کمال وقاحت خطاب به امام گفتند: «اِنّا نَقْتُلُکَ بُغْضاً لِاَبِیک؛ ما به خاطر کینه اى که از پدرت به دل داریم، با تو مى جنگیم و تو را مى کشیم.» (6) 3️⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که آزاده بود و زیر بار زور نمی رفت! معرکه ی عاشورا لبریز است از شعارهایی که از آسمان عزت و آزادگی بر صحرای کربلا می باریدند: مرگ در نظر من چیزی جز سعادت نیست و زندگی و سازش با ستم گران چیزی جز ننگ و خواری نیست (اِنّی لاارَی الموتَ الّا سعادةً و لا الحیوةَ مع الظالمینَ الّا بَرَماً) 4️⃣- گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که امر به معروف و نهی از منکر کرد و برای اصلاح امت اسلامی قیام کرد! امام حسین (علیه السلام: «اِنّی لَم اَخرُج اَشِراً و لا بَطراً و لا مُفسِداً و لا ظالماً و اِنّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّةِ جدّی؛ من نه برای گردش و تفریح از مدینه بیرون می روم و نه برای این که فسادی در زمین راه بیندازم و ظلمی بكنم؛ فقط برای اصلاح در امت جدم قیام می كنم. 5️⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که با حیوان پلیدی مثل یزید بیعت نمی کرد! حسین بن علی علیه السلام: کسی مثل من با کسی مثل یزید هرگز بیعت نمی کند! (مثلی لایُبایِعُ مِثلَه) نه! به خدا سوگند نه ذلیلانه دستم را برای بیعت دراز می کنم و نه مانند بردگان فرار می کنم! (لا و اللهِ لااُعطیكم بِیدی اِعطاءَ الذلیلِ و لااَفِرُّ فِرارَ العبید) 6️⃣- و در پایان، گناه امام حسین (علیه السلام) این بود که عاشق و دل باخته ی خدا بود! تا مرد به تیغ عشق بی سر نشود اندر ره عشق و عاشقی بر نشود آری، در مسلخ عشق جز نکو را نکشند! روبه صفتان زشت خو را نکشند! گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز؛ مُردار بوَد هر آن که او را نکشند! بزرگان عرفان حدیثی را از عالم قدس و از زبان پروردگار عاشقان چنین نقل می کنند: «هر کس به دنبال من باشد، مرا می یابد؛ و هر کس مرا بیابد مرا می شناسد؛ و هر کس مرا بشناسد مرا دوست می دارد؛ و هر کس مرا دوست بدارد، مرا عاشق می شود؛ و هر کس عاشق من شود، من نیز عاشق او می شوم؛ و کسی که من عاشقش شدم، او را می کشم؛ و کسی که می کشم، دیه اش بر من است؛ و من خود دیه ی اویم.» اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا با معشوق معبودش چنین نیایش می کند: خدایا! دوست دارم در راه محبت و بندگی تو هفتاد هزار بار كشته شوم و دوباره زنده شوم! الهی و سیّدی! وَدَدتُ اَن اُقتَلَ و اُحیَی سبعینَ الفِ مَرّةٍ فی طاعتِك و مَحَبّتِك. ✅تدوین : رجبعلی بازیاد
واقعیت این است که در شرایط بسیار سختی هستیم و در 41 سال گذشته در چنین شرایطی نبودیم. تحریم‌های امروز قابل قیاس با تحریم‌های سال 90 و 91 نیست. هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید. وی افزود: عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توان در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید واقعا هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم. افرادی که انتقاد می‌کنند معمولا در پیدایش این وضعیت نقش داشته‌اند.
sedayeenghelab 168.mp3
3.1M
📢 شماره: 168 💠 قسمت سوم 🎙 عاشورا نتیجه تحریف ⭕️ کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
▼ خط تحریف‌ دلسوزی برای ملت! در روزهای گذشته خبری تحت عنوان «بیانیه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی» به‌صورت هم‌زمان در رسانه‌های معاند و رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب داخلی منتشر شد که در آن به محکومیت تعدادی از چهره‌های سیاسی اعتراض شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «همگان مستحضرند که به علت افزایش سه برابری قیمت بنزین، قشرهای مختلف مردم به اعتراض برخاستند که متأسفانه در ادامه به خشونت‌های گسترده و جان‌باختن دست‌کم ۲۳۰ تن از هم‌وطنانمان منجر شد. حال نهادهای مسئول به‌جای بررسی علل و عوامل این خطا و محاکمه مسببان آن، شهروندانی را محاکمه می‌کنند که از سر دلسوزی و برای حفظ امنیت و اعتبار کشور و دفاع از حقوق شهروندان، به مقامات و معترضان هشدار دادند که از توسل به هر نوع خشونت بپرهیزند.» اولین نکته قابل‌تأمل در این بیانیه اعتراضی، ماهیت امضاکنندگان آن است که خود را دلسوز ملت جا می‌زنند: «اردشیر امیرارجمند» (مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت)؛ «رجبعلی مزروعی» (از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از فعالین فتنه ۸۸ که چندی پس از فتنه، متواری و سپس به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شد)؛ «عبدالعلی بازرگان» (از سران گروهک نهضت آزادی و از اعضای اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور) قرار گرفتن نام این افراد در کنار افرادی چون حجاریان و تاجزاده و علوی‌تبار، بیش‌ازپیش بر پیوند طیف تندروی اصلاح‌طلب و جریان برانداز در خارج از کشور صحه می‌گذارد.