🔺ما ۸ سال از هیچ تلاشی برای تزریق نارضایتی و بیاعتمادی به مردم دریغ نکردیم، ولی حالا از رئیسی توقع داریم برای اون ۷۰درصد اعتمادسازی کنه!
تعجب نکنید اصلاحطلبها واقعا همینقدر وقیحن!
💬 آرمــا⅛
#پررویی_نجومی
#همینقدر_وقیح
#سرطان_اصلاحات
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
Karimi Milad Emam Reza 96-05.mp3
20.72M
🔴 سرود شیرازی وای جونُم وای عمرُم _ حاج محمود کریمی
السلام علیک یا شمس الشموس و یا انیس النفوس المدفون بارض طوس، السلام علیک یا غریب الغربا یا معین الضعفاء و الفقرا السلطان یا ابالحسن، یا علی بن موسی ایها الرضا و رحمه الله و برکاته.
🌸ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مبارک باد.🌸
🇮🇷🌸
🍀
✅ #یادداشت
💢 موضوع: پيروزی در تحريم ‼️
✍️ مهدی سعیدی
🍃🌻🍃
🔻پيروزي باشکوه آیتالله ابراهيم رئيسي در سيزدهمين انتخابات رياست جمهوري، نقطه عطفي در سير تحولي و تکويني انقلاب اسلامي است که ميتواند نویدبخش آيندهای روشن در دهه پنجم انقلاب اسلامي باشد. در اين ميان دستهای پنهاني دستبهکار شدهاند تا رأی ارزشمند ملت را کم اعتبار کرده و مخدوش نمايند که در این زمینه توجه به چند نکته حائز اهميت است:
🔸1- انتخابات در شرايطي برگزار شد که بيماري کرونا، بيش از یک سال است کشور را درگير خود کرده است. طبق آماري که عليرضا وهابزاده مشاور وزير بهداشت اعلام کرده است، گروههای حساس، بيماران و سالمندان جمعيتي در حدود 10 ميليون نفر را تشکيل ميدهند که بسياري از آنها به خاطر نگراني از کرونا نتوانستند در انتخابات شرکت نمايند! بحران کرونا تنها دامنگیر ایران نشده است، بلکه روند انتخابات در جهان را مختل کرده است، بهنحویکه پس از شيوع کرونا در جهان، ۶۴ کشور انتخابات خود را به تعويق انداختند و ۳۰ کشور هم بااینوجود آن را برگزار کردند که در اغلب آنها شاهد کاهش مشارکت 10 تا 20 درصدي بودهايم! لذا با احتساب حداقل 10 درصدی کاهش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی کشور، میتوان ميزان مشارکت واقعي را 60 درصد دانست.
🔹 ۲-ناکارآمدي دولت مستقر نيز بزرگترین عاملي بود که حاصل آن القاء ياس و نااميدي نسبت به امکان تغيير بود. اين نارضايتي که رنگ و بوي عصبانيت به خود گرفته بود تا آنجايي بود که وعدهها و کارنامههاي نامزدهاي انتخاباتي نيز نتوانست تغييري در تصميم بخشي از جامعه ايجاد کند و حاصل آن کاهش مشارکت در انتخابات بود!
🔸3- ستردگي اردوگاهي که اين بار تلاش داشتند تا جامعه را دعوت به عدم حضور در انتخابات کنند نيز ممتاز از ادوار انتخابات گذشته بود. در اين اردوگاه علاوه بر ضدانقلاب و رسانههاي بيگانه که #رأی_بي_رأی را تبليغ میکردند، جريان احمدینژاد و بخشي از اصلاحطلبان نيز ميداندار تحريم انتخابات شده بودند!
🔺بااینحال حماسهای دیگر از سوی ملت ایران خلق شد. مقايسه رأی هشتمين رئیسجمهور با رئیسجمهور هفتم و ششم اين حقيقت را آشکار میسازد که او با نسبت آراء بيشتري از آنها توانسته است، بر کرسي قدرت تکيه زند. رئیسجمهور ششم کمتر از 20 درصد آراء را در دور اول انتخابات کسب کرد و کار پیروزیاش به دور دوم کشيده شد و رئیسجمهور هفتم نيز 50.7 درصد آرا را در اولين حضورش کسب کرد؛ اما 62 درصد از مشارکتکنندگان در انتخابات اخیر به رئیسجمهور هشتم رأی دادند.
#روشنگری
#ثامن
توزیع نان برکت بین نیازمندان فلاورجان
https://basijnews.ir/fa/news/9352817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگویید که چرا غیبتش را می کنید
ببینید خود کذاب هم میگه دروغگو را رسوا کنید و آبروش را ببرید
🔺منبع پولا مشخصه یا بیشتر توضیح بدیم؟!!
💬 لیاآبنوس
🆘 @Roshangari_ir
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ صریح آیتالله رئیسی به سؤالی در مورد اعدام تروریستها در سال ۶۷
💠نقشه خوانی امام رضا(ع) و خنثی کردن تک تک اهداف مأمون
🔷 #هدف_مأمون کنترل امام رضا(ع) و جلوگیری از فعالیت های ایشان بود، اما حضرت با تربیت شاگردان متعدد، ارسال نمایندگان خود به اطراف و مدیریت غیرمستقیم پیروانشان، وظایف امامت خود را به نحو احسن انجام داده و تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کردند. #مأمون به دنبال جلوگیری از شورش انقلابیون بود، اما #امام_رضا (ع) از همان ابتدا به گونه ای رفتار کردند که حضورشان مانعی بر سر راه انقلابیون نبود و در واقع اختیار قیام به خود آنها واگذار شده بود.
🔷 #مأمون قصد تخریب جایگاه امام(ع) را داشت، اما حضرت قبل از سفر به خراسان با روضه خوانی و گریه در کنار مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) [۲] به مردم فهماند که #هدف_مأمون اعطای پست و مقام نیست، بلکه او به دنبال #کشتنامامرضا(ع) است. نقشه خلیفه عباسی در تخریب وجهه معنوی و قداست امام(ع) نیز با شکست رو به رو شد، زیرا #امام_رضا(ع) در زمان ولایتعهدی، باز هم روی حصیر می نشستند و غذای ساده می خوردند تا به مردم بفهمانند که چه در کاخ باشند و چه در کوخ، ساده زیستی، زهد و تقوای ایشان هم چنان باقی است و تغییری نخواهدکرد.
🔷 #مأمون به دنبال جبران جنایت پدرش بود، اما #امام_رضا(ع) در مواضع متعدد گناهکار بودن آنان را نمایان کرد. به عنوان نمونه دو مسافر به خراسان آمدند؛ در آنجا به خدمت امام رفتند و پرسیدند: ما از فلان جا آمدهایم، آیا نماز ما شکسته است یا تمام؟ با اینکه آن دو نفر از یک منطقه آمده بودند و تفاوتی در سفر آنها نبود، #امام_رضا(ع) به یکی از آنها فرمود: نماز تو شکسته است و به دیگری فرمود: نماز تو تمام است! مسافران که از این پاسخ امام متعجب شده بودند، دلیل حکم امام را پرسیدند.
🔷ایشان خطاب به شخصی که نمازش را کامل دانسته بود، فرمود: تو به قصد دیدار سلطان (مأمون) آمدهای، بنابراین سفر تو، سفر گناه است و سفر گناه موجب شکسته شدن نماز نمیشود. [۳] و در آخر نیز نقشه #مأمون در مشروعیت بخشیدن به حکومتش و شریک جرم کردن امام(ع) نیز با شکست مواجه شد؛ زیرا هر چند #امام_رضا (ع) چارهای جز پذیرفتن ولایتعهدی در پیش نداشت، امّا شرط هایی برای آن نهاد که مأمون را در رسیدن به اهداف خویش ناکام ساخت. شرط های امام این بود که: در امر و نهی حکومت دخالت نکند، فتوا ندهد، قضاوت نکند، در عزل و نصب شرکت نجوید و امور و سنن دینی را جابه جا نکند.[۴]
پی نوشت
[۱] شیعه در اسلام، ص۲۱۲
[۲] بحارالانوار، ج۴۹ ص۱۱۷
[۳] وسائل الشیعه ج۸، ص۴۷۸
[۴] کشف الغمّه، ج۳، ص۶۹
نویسنده: سایبان
منبع: وبسایترهروانولایت
⭕️معنای انتظار
🔹 #انتظار، به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای #آماده_شدن است، به معنای #اقدام_کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به آن دست یافت که برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که #انتظار_فرج داریم، #انتظار_ظهور #حضرت_بقیّةالله (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛
🔹باید تلاش کنیم در راه ایجاد #جامعه_مهدوی؛ هم #خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، #دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازهای که در وسع و قدرت ما است، به جامعهی مهدوی نزدیک کنیم که جامعهی مهدوی، جامعهی قسط است، جامعهی معنویّت است، جامعهی معرفت است، جامعهی برادری و اخوّت است، جامعهی علم است، جامعهی عزّت است.
سخنرانیتلویزیونیرهبرانقلاب ۹۹/۱/۲۱
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_زمان
#امام_خامنهای
🔸بصیرت ملت در تحقق #مشارکت_حداکثری با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله #رئیسی در #انتخابات نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و #انحراف از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، #وعده_های_یارانه و......
را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید.
🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند.
🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود...
🌐بصیرت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم)
💠 #نقش_مردم در نظام #مردم_سالاری_دینی (شکل گیری و استمرار)
🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) #امام_علی(ع) از سوی #پیامبر_اکرم(ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین #اصل_ولایت وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است.
🔷بنابراین وقتی کسی از سوی #خداوند، به ولایت منصوب میشود، #ولایتش - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - #همواره_پابرجا است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، #ولیّ_منصوب نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید.
🔷امام خمینی(ره) درباره #ولایت_فقیه میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی #منصب_ولایت آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین #ولایت دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى #حکومت_اسلامى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳].
🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر #نقش_مردم در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار #رأى_مردم تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى.
🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴]
منبع: وبسایت پرسمان
#حکومت_اسلامی
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دوازدهم)
💠چرا #مسرفين مبغوض خدا و #مبذرين برادران شيطان شمرده شدهاند؟
🔷علت اين مطلب را بايد در جهانبينی و اعتقادات اسلامی جستجو كرد و تبيين آن، در مورد #مسرفان ميتواند چنين باشد كه خداوند امر به عدالت و احسان ميكند و طبعا #صاحبان_عدالت را دوست ميدارد. «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» و از آنجا كه #اسرافكاران از اين فرمان سرپيچی كرده و بی عدالتی در مصرف را پيشه خود ساختهاند، قهرا مورد خشم و دشمنی خداوند قرار خواهند گرفت،
🔷ولی در مورد #تبذيركاران علت همدست بودن و شباهتشان به #شيطان را از آيه شريفه ميتوان استنباط كرد آنجا كه ميفرمايد: «#مبذران #برادرانشيطانند» و تعبير برادر در لغت عرب، به معنی مشابه و نظير هم میآيد و شيطان در برابر پروردگارش ناسپاس است، و از طرف ديگر #تبذير به معنای #ضايعكردننعمت های خداوند است و خود نوعی ناسپاسی است، نسبت به آن نعمت ها،
🔷و #شيطان نخستين فردی است كه همه چيز را ناديده گرفت و تمرد از فرمان خدا كرد و راه #ناسپاسی را باز نمود، لذا آنها كه مبتلا به اين #خصلتناروا باشند از همكاران و همدستان شيطان خواهند بود و از آنان با عنوان #برادران_شيطان ياد شده است و اين است رمز تعبير زيبای #قرآن. #ادامهدارد...
نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵
منبع: وبسایتمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات