《 مسجد صنعتگران 》
ا ﷽ ا 🏷 #پیام_همسنگر 📌 پیام یکی از مخاطبین کانال در نقد مطلب سفرنامه اربعین: سلام برادر عزیز در
.
ا ﷽ ا
🏷 #پیام_همسنگر
📌 پیام یکی از مخاطبین کانال:
سلام علیکم
جسارتا متنتون تناقض داره
اونجا که بحث قمه زنی ست میگید اگر بد باشه آقای سیستانی واکنش نشون میدن
بعد پاراگراف آخر معترضید که چرا آقای سیستانی به شش امامی ها واکنش نشون نمیدن!!!
اگر ایشون رو به عنوان بزرگ و مرجع عراق قبول دارین پس تمام واکنش هاشون رو باید بپذیرید دیگه !
منظورم این هست که عدم واکنش ایشون دلیل بر تایید اون کار نیست کلا، چه قمه زنی چه بقیه امور
╭─═══════─
🆔 @Sanatgaraan ❁ صنعتگران
╰─════════════─
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
《بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمَـٰنِ ٱلرَّحِیم》
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ
.
سحرگاه ۲۰ محرّمالحرام ۱۴۴۶.mp3
26.17M
《 مسجد صنعتگران 》
ا ﷽ ا 🏷 #پیام_همسنگر 📌 پیام یکی از مخاطبین کانال در نقد مطلب سفرنامه اربعین: سلام برادر عزیز در
ا ﷽ ا
🏷 #پیام_همسنگر
📌 پیام یکی از مخاطبین کانال:
پاسخ کاملش اینه که این اقدامات دارای نص و روایت نیست بلکه عرفی است.
بطور کلی هر عملی که سبب تعظیم شعائر بشه خوبه اما تشخیصش با عرفه
بله شاید این اقدام در دورانی تعظیم شعائر بوده. سوال اینه الان هم همینه یا نه؟
لذا مراجع میفرمایند اگر موجب وهن هست دیگر شعائر بودن کنار میرود
╭─═══════─
🆔 @Sanatgaraan ❁ صنعتگران
╰─════════════─
《 مسجد صنعتگران 》
. ا ﷽ ا 🏷 #سفرنامه | #اربعین | #پیادهروی 🚩 #گزارش_سوّم | «من البحر إلی النّحر» ✍ محسن رمضان تاش
.
ا ﷽ ا
🏷 #سفرنامه | #اربعین | #پیادهروی
🚩 #گزارش_چهارم | «من البحر إلی النّحر»
✍ محسن رمضان تاش
🗓 ۲۰ محرّمالحرام ۱۴۴۶
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
سلام علیکم
...یک کار تشکیلاتی هم توسّط ساز و کار بهداشت و درمان عراق یا مسئولان حرم انجام شده بود که افرادی با لباس مخصوص و برگه کوچک(کارت) شناسائی در نقاط مختلف حرم مستقر شده بودند و اقدامات کمکی و درمانی مثل بستن زخم را برای برخی قمه زنان انجام می دادند...
حال تعدادی از قمه زنان هم وخیم می شد که خودروی امدادی (آمبولانس) برای انتقال آنها به مراکز درمانی می آمد...
صدای شیون خودروی امدادی (آژیر) آهنگی ناهمگون در فضای روز عاشورای بین الحرمین بود
برخی قمه زنان به صورت دستهروی وارد حرم امام حسین علیه السّلام و بعد حضرت ابوالفضل علیهالسّلام میشدند.
بعضی از دیوارهای حرم را تا ارتفاع بیشتر از دو متر پارچه های سفید کشیده بودند تا دست زائرانی که خونآلود است دیوارهای حرم را آغشته نکند با این حال فردای روز عاشورا دیدم که تعدادی از خدّام حرم با لوله آب و اسفنج (اسکاج) لکههای خون را از دیوار حرم پاک میکنند.
اگر در فقه شیعه گفته میشد که خونِ حاصل از قمهزنی پاک است شاید بنده حقیر هیچ ایرادی بر این عمل نمیداشتم ولی حالا که گفته نشده و به یقین این خون نجس است باید درباره این عمل تأمّل بیشتری کرد.
با خودم می گفتم که حرم و اطراف آن چقدر الان جایِ کار دارد...
جایِ اردوهای جهادی مسجد #صنعتگران خالی که شروع به جمع آوری زباله ها و پارچه های خون آلود از اطراف حرم کنیم و آنها که غرق به خون در گوشهای نشسته یا افتاده بودند را در پتو گذاشته و به مراکز درمانی برسانیم و خیلی کارهای دیگر...
📌 ادامه دارد...
👈 درباره مسیر پیادهروی «من البحر إلی النّحر»
╭─═══════─
🆔 @Sanatgaraan ❁ صنعتگران
╰─════════════─