eitaa logo
《 مسجد صنعتگران 》
1.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
758 ویدیو
42 فایل
ا ﷽ ا 🧊 مسجد #صنعتگران مشهدمقدس 💠 انتشار برنامه‌ها و اخبار فعالیت‌ها 💠 نشر بیانات استاد #صرافیان 📌آدرس:خیابان بهار،نرسیده به میدان بسیج 💬 ارتباط: 📍 @Mahdieyar 🔗 لینک پیوستن: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1316618552C9d5ce918de 📌 آدرس کانال:
مشاهده در ایتا
دانلود
ا ﷽ ا 🏷 | 🔰ادب‌آموزان و 📌بانشاط ترین نفرات صبحگاه توسل امروز: 🔸ابوالفضل قیاسی 🔸علی‌ مزاری 🔸محمدحسین عباسی 🗓 ۲ صفر / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 قرائت جمعی زیارت عاشورای کامل با نوای ادب آموزان عزیز: 🔸دانیال دوستکام 🔸ابوالفضل قیاسی 🔸محمد حسین عباسی 🗓 ۲ صفر / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ 📸 سعید دهقان 🚩 محدث قمی صاحب مفاتیح بعد از ذکر فضائلی از زیارت عاشورا ذکر میکند که : بنا بر تجربه، «مداومت به زیارت عاشورا» در چهل روز، يا كمتر، در قضاي حاجات و رسيدن به مقاصد، و دفع دشمنان، «بي نظير» است. ( نگفته اند «کم نظیر» ، فرمودند «بی نظیر» ) ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبحگاه توسل، ۲ صفر ۱۴۴۶.mp3
24.32M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 سخنرانی و عزاداری در صبحگاه توسل (تدبر در جزء ۲ ) 🎙 حجت الاسلام واحدیان 🗓 ۲ صفر / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《 مسجد صنعتگران 》
ا ﷽ ا 🏷 #سفرنامه | #اربعین | #پیاده‌روی 🚩 #گزارش_شانزدهم | «من البحر إلی النّحر» ✍ محسن رمضان تا
. ا ﷽ ا 🏷 | | 🚩 | «من البحر إلی النّحر»محسن رمضان تاش 🗓 ۲ صفر ۱۴۴۶ بسم اللّه الرّحمن الرّحیم سلام علیکم ...این مطلبِ بهتر بودنِ حضور یک زن در میان جمعی از خانم‌ها را (آنجا که لازم است و امکانپذیر) حضرت زهراء سلام اللّه علیها با نوع حضور خود برای بیان خطبه فدک به زنان شیعه آموزش دادند: ...وَ أقبَلَت فی لُمَّةٍ مِن حَفَدَتِهَا وَ نِسَاءِ قَومِهَا... بنده البته سعی کردم که که همراهان بیشتری در این برنامه داشته باشیم لکن هم تلاشم کافی نبود و هم نداشتن آمادگی و طولانی بودن برنامه مانع از پیوستن دیگر خانواده‌ها به ما شد برای انجام اینگونه برنامه ها مجموعه‌ای از قوّت قلب‌ها، ذکر مصائب، امیدواری‌ها و... به انسان کمک می کند. با خودمان حال و روز مردم غزّه را مرور می کردیم که از تمام وسائل زندگی‌شان و از خانه‌ای که حالا ویرانه‌ای در میان ویرانه‌ها بیشتر نیست، کوله باری را به دوش گرفته‌اند و غالبا گرسنه و تشنه و در غم از دست دادن پدر، مادر، برادر یا خواهری به سمت مقصدی نامعلوم یا بی‌ثبات می ‌وند در حالی‌که ما داوطلبانه در مسیری می‌رفتیم که در آن آنگونه مورد اکرام و پذیرایی قرار می‌گرفتیم که هرگزِ هرگزِ هرگز میان بستگان و دوستان خود آنگونه اکرام و اطعام نشده بودیم و در ظاهر خطری متوجّه ما نبود و پایانش هم مرقد مطهّر امام حسین علیه‌السّلام بود یا آنکه مصیبت اسارت امام سجّاد علیه‌السّلام و حضرت زینب سلام‌اللّه‌علیها و خاندان پیامبر اعظم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را یادآوری می کردیم... اتّفاقا برخی زائران در این مسیر، روز نوزدهم محرّم‌الحرام که مشهور به تاریخ حرکت اسرای کربلاء از کوفه به سمت شام است را برای آغاز راهپیمایی انتخاب می کنند که به قدر کمتر از ذرّه‌ای مساوات با آن بزرگواران داشته باشند. حالا آنها با آنهمه بزرگی و در نقطه مقابل در آن شرائط دشوار و تعداد زیادی از کودکان و ما که خاکِ پایِ غلامِ فدا شده در کربلای امام حسین علیه‌السّلام هم نمی‌شدیم در این شرائط پُر از نعمت و تکریم... همینجا که مطلب مساوات مطرح شد بگویم که در شروع گزارشات و شرح مسئله قمه‌زنی در روز عاشورا یکی از عزیزان مسجد، توجیه «مساوات» را در انتقاد به مسائل مطرح شده آوردند که حیرت انگیز است... باید گفت اگر می خواهید با اهل بیت علیهم‌السّلام مساوات داشته باشید به سرزمین بحرین یا آذربایجانِ حیدر علی‌اف لعنة اللّه علیه بروید که روزی جزء ایران زمین بودند و با ظلم و نیرنگ و وادادگی حاکمان ما جدا شدند و الان شیعیان آنجا اجازه اقامه عزای سیّد الشّهداء علیه السّلام را ندارند و در خفقان شدید هستند (در بعضی نقاط حتّی نباید یک پرچم عزا بر دَرِ خانه یا بام بزنند) بله به آنجا بروید و با آل خلیفه و آل علی‌اف بجنگید و در خون خود بلغطید (بغلتید) که اگر مساوات باشد این می‌شود مساوات یعنی یکسوی این مساوات باید ظالمی باشد که تو با او مبارزه کنی نه آنکه رو به روی حرم امام حسین علیه‌السّلام بر سر خودت بزنی در حالیکه در جای جایِ جهان یزیدها و شِمرها سرگرم ظلم هستند (باز اگر هیچ ظالمی در عالم نبود جایِ توجیه داشت ولی حالا که فراوان هست) حتّی با خودمان گفتیم که مسیر پیاده‌روی زیارت ما از بصره می گذرد که اگر دیدیم که در مجموع دشواری غیرقابل تحمّل دارد به پایانه مرزی شلمچه باز می گردیم و بنده خانواده را به اهواز می رسانم که از آنجا راهی مشهد شوند و خودم دوباره به مسیر پیاده‌روی برمی‌گردم یا چون در بیشتر مسیر از کنار جادّه اصلی عبور می‌کنیم و از کنار پایانه‌های مسافربری هم می‌گذریم اگر دیدیم ادامه راه ممکن نیست خانواده را با خودرو به نجف یا کربلاء می برم و جایی مناسب مستقر می‌کنم و خودم به مسیر پیاده‌روی برمی‌گردم و بعداً به آنها می‌رسم. قبلا در کتابی در موضوع تربیت، روایتی از یکی از معصومین علیهم‌السّلام با این مضمون دیده بودم که هر از چند گاهی کودکان خود را به کارهای سخت وادار کنید تا در بزرگسالی سخت کوش شوند و در برابر دشواری ها مقاوم شوند... مجموعه این آموزه‌ها و فکرها ‍و مطلب گاری و... ما ۴ نفر را پس از استراحت قبل و بعدازظهر و صرف نهار، پرچم به دست، عصر روز دوشنبه اوّل مرداد و شانزدهم محرّم‌الحرام آماده حرکت بعدازظهر از خانه ابومصطفی تا شهر فاو منزل آقای علی مُلّائی کرد... 📌 ان شاءالله ادامه دارد... 👈 درباره مسیر پیاده‌روی «من البحر إلی النّحر» ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《 مسجد صنعتگران 》
ا ﷽ ا 🏷 #سحرگاه | #قرآن | #تفسیر 🔰 تدبر در آیات کلیدی #جزء ۱ (#01) قرآن کریم 💠 استاد #صرافیان 🗓
. ا ﷽ ا 🔰 از قرآن 📌 تدبر در آیاتی از جزء یک ()استاد 🗓 ۱۶ محرم / ۱ مرداد ۱۴۰۳ 🔸۱- الحمدلله یعنی همه تشکرها و ستایش ها از هرکس و هر چیز ، تشکر از خداوند است، پس فریب تعریف ها رو نخوریم . اگر من هیچ امتیازی از خودم ندارم، تکبر چرا ؟! اگر هیچ امتیازی دیگران از خود ندارند، حسودی چرا ؟!  (۲) 🔸۲- فقط کسانی که ایمان به غیب دارند و بخش آشکار هستی را نسبت به بخش پنهان، مثل ذره به اقیانوس می دانند ،استعدادها و ظرفیت هاشان «آزاد و شکوفا» می شود. (۵) 🔸۳- کسانی که در خلوت آنها هیچ خبر و بویی از ایمان و اعتقاد نیست ولی لحظه ای از «تظاهر به مسلمانی» دست بردار نیستند (۸) 🔸۴- خدایا چرا مرا آفریدی؟  ج: می خواستم در این زندگی موقت ( دنیا ) تمرین بندگی کنی و هر کاری رو فقط برای رضای خدا انجام دهی.  خدایا تمرین بندگی چرا ؟ ج: می خواستم برای زندگی ابدی  (آخرت) توشه ( تقوا ) فراهم کنی (۲۱) 🔸۵- بیان ویژگی همسران بهشتی مخصوصاً «طهارت» مشوق شبیه سازی زندگی بهشت در دنیا با تلاش برای پاکیزگی مادی و معنوی همسران (۲۵) 🔸۶- بهشت هم «با همسر»، آرام بخش است (۳۵) 🔸۷- اگر از گزارش معادیّه صد و بیست و چهار هزار پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین به این احتمال برسیم که شاید معادی باشد یقیناً خاشع می شوی، نه فقط بدن بلکه قلبمان برابر قانون خدا تسلیم می شود (۴۶) 🔸۸- خواب شبیه مرگ، و بیداری شبیه معاد است. اکنون شکر باز شدن دوباره چشممان را به دنیا، با یک عمل صالح به جا آوریم (۵۶) 🔸۹- حتما باید پای گناهی در میان باشد که استغفار کنیم ؟ استغفار گاهی برای پاک سازی و پالایش هست و گاهی برای افزایش و رشد ، گاهی رفع گناه است و گاهی دفع گناه. استغفار است که جسم و جان و فکر و روح و اراده و عقل ما را توانمند می کند (۵۸) 🔸۱۰- اگر خداوند به جای فضل و رحمت با عدلش رفتار می کرد، «صد درصد ورشکسته» بودیم  (۶۴) 🔸۱۱- قطعه ای از جسد گاو مرده به اراده خداوند، مقتولی را زنده کرد تا ایمان ما به زندگی در معاد قوی تر شود (۷۳) 🔸۱۲- این مسلک و «توهّم یهود» است که صرف انتساب به فلان مذهب  تو را از دوزخ نجات می دهد (۸۰) 🔸۱۳- آنان که به غیر از ارتکاب معصیت، استکبار هم دارند یعنی برای نافرمانی های خودشان دلیل و فلسفه می تراشند و گناهشان را توجیه می کنند (۸۸) 🔸۱۴- شیاطین با تحریف وقایع تاریخی در صدد «جای پا باز کردن» برای خود در وقایع آیندۀ زندگی بشرند . شما که می گویید اگر پیامبر از قوم و قبیله و گروه ما بود حمایت می کنیم پس این همه پیامبر از قبیله بنی اسرائیل را چه کسی کشت؟ جز شما ؟ (۹۱)  🔸۱۵- این «اخلاق یهود» است که به عهدش وفادار نیست تو که مسلمانی چرا با اخلاق یهود زندگی می کنی ؟ (۱۰۰) 🔸۱۶-  تاثیر سحر و جادو در گرفتاری ها و نقش آفرینی جن کافر در مشکلات بشر، قابل انکار نیست لکن «نقش گناه» ده ها برابر بیشتر از این است . علاوه بر اینکه جن کافر همچون میکروب، تاثیر منفی اش مربوط به ضعف ایمنی افراد است (۱۰۲) 🔸۱۷- عمل تو زودتر از تو به قیامت حاضر می شود ( از جمله خوشحالی که در دل ایجاد کردی با صورتی بسیار زیبا در قیامت تا بهشت تو را همراهی می کند ) (۱۱۰) 🔸۱۸- هرجا باشی روبروی خدایی و خدا روبروی توست نه سمت راست یا چپ یا پشت سر (۱۱۵) 🔸۱۹- کسی که قرآن ، راه زندگیش نباشد، سرمایه اش را به دامن شیاطین می ریزد ، برنده آن است که با راهکارهای قرآن زندگی می کند (۱۲۱) 🔸۲۰- نگرانی پیامبران آن است که مبادا در میان فرزندانشان کسی به «فقر فرهنگی» دچار شود (۱۳۲)  🔶 ۲۱ - آنچه نجات بخش است سرمشق گرفتن از روش حضرت ابراهیم است که پیوسته مراقب بودند از صراط مستقیم خارج نشوند (بل ملة ابراهیم حنیفا) مبادا ذره ای به شرک گرایش پیدا کنند (۱۳۵) 🚩 اللّهم عجِّل لولیک الفرج ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 قابل توجه والدین گرامی 📌زمان شروع کلاس والدین: 🔸: پنج‌شنبه‌ها ساعت ۷ 🔸: پنج‌شنبه‌ها ساعت ۱۷:۱۵ (یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب) ⭕️ طبق تاکید و فرمایش استاد : ❛❛ تاخیر یا غیبت غیرموجه و بدون هماهنگی قبلی، باعث غیر حضوری شدن ادب آموز خواهد شد ❛❛ ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ 《بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمَـٰنِ ٱلرَّحِیم》 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ .
سحرگاه ۳ صفر ۱۴۴۶.mp3
21.2M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 تدبر در آیات کلیدی ۳ () قرآن کریم 💠 استاد 🗓 ۳ صفر / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 📟 برادر واحدیان ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《 مسجد صنعتگران 》
. ا ﷽ ا 🏷 #سفرنامه | #اربعین | #پیاده‌روی 🚩 #گزارش_هفدهم | «من البحر إلی النّحر» ✍ محسن رمضان تا
. ا ﷽ ا 🏷 | | 🚩 | «من البحر إلی النّحر»محسن رمضان تاش 🗓 ۲ صفر ۱۴۴۶ بسم اللّه الرّحمن الرّحیم سلام علیکم ...بعدازظهر با اهالی خانه ابومصطفی و آقای کاظمینی خداحافظی کردیم و در ادامه پیاده‌روی زیارت اربعین امام حسین علیه‌السّلام راهی شهر فاو شدیم یک دشواری در راهپیمایی نوبت بعدازظهر وجود دارد و آن بازتاب گرما توسّط زمین و دیوارها و درختان و...است وقتی در ابتدای صبح حرکت را شروع می کنید همه چیز تقریبا خنک است و این مطلب تا ظهر ادامه دارد به جز تابش مستقیم آفتاب که از حوالی ساعت ۸:۳۰ حسابی داغ می شود که آنهم را می توان با استفاده از چفیه یا کلاه آفتابگیر و... تعدیل کرد به خصوص اینکه معمولا باد تندی از مقابل و خلاف جهت حرکت می وزد که چنانچه سر و صورت خود را با آب خیس کنید، شرائط بهتری به وجود می‌آید امّا گویا تمام محیط قراردادی با خورشید بسته‌اند که تا ظهر نور خورشید را جذب کنند و از بعدازظهر بازتاب دهند. وقتی حرکت بعدازظهر را شروع می‌کنید گمان می‌کنید که از جهات مختلف به سمت شما وسائل گرمایشی گرفته‌اند حتّی بادی که از مقابل می‌وزد با گرمای محیط همراهی می‌کند و این مطلب تا نزدیک غروب آفتاب ادامه دارد. اینجاست که انسان معنایِ فصلِ «خرما پزان» را می‌فهمد و عجیب است که در خوشه های خرما، بیشترِ دانه ها از وسط خوشه‌ها شروع به پختن و رسیدن می کنند (با آنکه تابش مستقیم و حرارت در ظاهر به خرماهای کناری است) از غروب آفتاب تا نزدیکی نیمه‌شب مقداری شرائط بهتر است و تازه از نیمه‌شب به بعد است که یک خنکی خاصّی در هوا حس می کنید البته در این مسیر دولت عراق از زائران خواسته که از حرکت در شب خودداری کنند زیرا بیشترِ طول مسیر روشنایی لازم را ندارد و جادّه‌ها هم از نظر ایمنی و تصادفات شرائط مطلوبی ندارند پس مانند مسیر نجف به کربلاء نیست که امکان تردّد ۲۴ ساعته زائران فراهم باشد هر چند بعضی زائران در ادامه مسیر و بعد از شهر بصره به خصوص در ایّام شلوغ،شب ها هم پیاده‌روی می کنند... تا نزدیک غروب آفتاب راهپیمایی کردیم گاهی فاطمه خسته می شد که ایشان را قلم دوش می‌کردم و بعد از آنکه مقداری خستگی در می‌کرد نوبت بهار می شد... در راهپیمایی صبح، فاطمه خیلی خوشحال بود و گاهی جلوتر از ما می‌دوید که باید به او تذکّر می‌دادیم که خیلی جلو نرود و صبر کند که با هم برویم... می گویند آینده مشخّص نیست ولی اگر نگاهی دقیق به گذشته داشته باشید آینده را می بینید. همان ابتدای حرکت بعدازظهر معلوم شد ما نمی‌توانیم در طول این مسیر، پیمایش زیادی داشته باشیم. دختران و پسرانِ خردسال زیادی در مسیر زائران ایستاده بودند که انواع خوراکی‌ها به زائران می دادند و شرائط به گونه‌ای بود که ردّ دعوت آنان ممکن نبود. در نظر بگیرید که کودکی از ۲۰۰ قدم مانده تا به او برسید، آمدنِ زائران را انتظار می‌کشید و به محض آنکه زائری می‌دید به سمت خانه می‌دوید تا از داخلِ یخچال، آب، دوغ، آبمیوه، شربت، میوه یا خوراکی دیگری را بردارد و بعد با شوق به سمت زائر می‌دوید... حالا دیگر رد کردن دعوت او امکان‌پذیر نبود. بچه‌های ما یک خوراکی را می‌گرفتند، برای خوردن آن مقداری می‌ایستادند و هنوز چند قدم نرفته بودیم که کودک بعدی برای پذیرایی می‌آمد و در نهایت حرکت ما کُند بود. اینجا مثل مسیر نجف به کربلاء نبود که غالبا کودکان در مسیر می‌ایستند و خدماتی را به زائران تعارف می کنند که اگر زائری نگرفت زائر بعدی از آن کودک بگیرد. در قسمتی از مسیر دیدم که پنج کودک به جادّه نگاه می کنند و منتظر آمدن زائران هستند بعد به محض آنکه ما را دیدند اوّل چند مرتبه از خوشحالی به هوا پریدند و دور خودشان چرخیدند و بعد هم به سمت ما دویدند... یکی دستمال کاغذی به زائر می داد و دیگری به لباس زائر عطر می زد و... همان طور آهسته آهسته رفتیم و هنوز به شهر فاو نرسیده بودیم و نزدیک غروب بود که آقای علی مُلّائی در حالیکه پشت موتور دوست خود سوار بود خودش را به ما رساند چند قدمی با هم رفتیم و بعد چون اذان مغرب نزدیک می‌شد خودرویی گرفت و ما را به خانه خودش رساند... 📌 ان شاءالله ادامه دارد... 👈 درباره مسیر پیاده‌روی «من البحر إلی النّحر» ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبحگاه توسل، ۳ صفر - حجت الاسلام واحدیان.mp3
28.9M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 سخنرانی و عزاداری در صبحگاه توسل (تدبر در جزء ۳ ) 🎙 حجت الاسلام واحدیان 🗓 ۳ صفر / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا