eitaa logo
Sarasadat pad
228 دنبال‌کننده
729 عکس
110 ویدیو
3 فایل
I, m Street lawyer ارتباط با ادمین: @SHAMS3693
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 یادداشت 💠حقوق بشر؛ امروز نسبتش را با بشر نمی داند 🔹حقوق بشر امروز در خیابان‌های فرانسه و انگلیس بدون روتوش در نمایش‌های خیابانی نقض می شود. پیرمرد مسلمانی سوزانده می‌شود، چرا؟ چون مدت‌ هاست حق دسترسی آزاد به اطلاعات صحیح شهروند اروپایی توسط هژمونی رسانه تحریف شده است . او یک فرد نیست. او حاصل کارکرد طبیعی  نظام سلطه تربیتی غرب است. بارها در درون خودش با شنیدن نام اسلام خشمگین شده، چون اسلام واقعی تحت سانسور شدید است. انسان در غرب که انسان دیگری را می سوزاند، قربانی و مستضعفی است که حجم بالای اطلاعات غلط و غیر واقعی، فرصت اندیشیدن  را از او گرفته است. حال اینکه آزادی بیان منهای آزادی اندیشیدن، ظلمی بزرگ و نقض حق است. ادامه سلطه غرب در جهل انسان‌ها است. 🔹امروزحقوق بشر نسبت خود را با بشر نمی‌داند و از حیز انتفاع خارج شده است. از جهت جغرافیایی، نژاد، مذهب و رنگ پوست، شمولیت خود را از دست داده و به چتری پر از سوراخ تبدیل شده است. پیرمرد اگر مسلمان باشد، وسط خیابان بیرمنگام انگلیس هم حق حیات ندارد و کرامت او به واسطه مسلمان بودن مقید و مضیق می‌شود. کودک هم اگر رنگ پوست و مو و چشمش بور  نباشد، کنوانسیون حقوق کودک برای او فاقد کارکرد ذاتی می‌شود. نفرت پراکنی مذهبی و نژادی، جرم متعارف در غرب شده است. حکام غرب روی ناآگاهی و جهالت بشر در سرزمین‌های خود و سایر نقاط دنیا، حساب ویژه باز کرده اند. امروز شهروند غربی ذیل سیاست گمراه کننده و عامدانه غربی، مرتکب انسان سوزی و قتل می‌شود و این هشدار ی جدی برای عقلای غرب است. 🔹حقوق بشر شهروند غربی از طریق پمپاژ اطلاعات خلاف واقع و عدم امکان دسترسی به منابع صحیح و علمی که نتیجه آن نقض حق بنیادین انتخاب است، کاملا واقعی و به طور سیستماتیک نقض می شود و این بخشی از فریبکاری بزرگی ست که دوستی میان انسان‌ها را به نفرت تبدیل کرده است حال اینکه انسان‌ها در آفرینش با هم برادر و برابرند.  🔹حقوق بشر، علی رغم ادعای شمولیت؛ نسبت به بخشی از بشر، بی خاصیت است. لذا امروز باید به طور جدی در خصوص صلاحیت اظهار نظر در مقوله حقوق بشر گفتگو شود. حقوق رویه ای (شکلی) بیش از هر زمانی نقض می‌شودو بر اساس آنچه که مشهود و ملموس است، ناعادلانه تصمیمات سیاسی را بر ملت های آزاده تحمیل می کند. لازمه اعتماد سازی، عدم تناقض در موضوعات بین المللی است. 🔹افشای تناقض هایی که مستقیما حقوق شهروندان ما را نقض و حق بر توسعه را دچار اختلال می کند. حق ملت بزرگ ایران است تا بتواندباآگاهی نسبت به آن، حقوق خود را استیفاء کند. بی شک نقطه شروع آگاهی انسان ها نیز با تبیین سیاست‌های غیر اصولی و تصمیمات فرا قانونی و فرا قضایی است. 🔹در مقابل چشمان همه دنیا، دو گزارشگر از جانب شورای حقوق بشر ، نظرات‌ خوددرمورد ایران را به مرجعی که به آنها ماموریت داده است، ارائه کردند. چگونه یک گزارشگر بی محابا توصیه به تحریم ملت ایران می کند در حالی‌ که گزارشگر دیگر، تحریم را نقض تمامی حق های بشری ایرانیان قلمداد کرده است؟ "آلنا دوهان: «تحریم ها ناقض تمامی حق های بشری ایرانیان است.» جاوید رحمان: «از تمام دولت ها می خواهم   تحریم های خود علیه ایران را گسترش دهند.» آیا بهتر نیست شورای حقوق بشر عنوان این ماموریت را به "ماموریت حمایت از فشار حداکثری" تغییر دهد؟!" با وجود این وقایع باید کمیته حقیقت یابی تشکیل دهیم تا موارد نقض حقوق ملت ایران را از این نهادها استیفاء کند. برای تصمیمات قانونی و گزاره‌های صحیح و واقعی و عادلانه، احترام قائل هستیم و گفتگو را برای درک متقابل، یک روش عاقلانه بشری می دانیم. 🔹امام اول شیعیان در توصیفی از رسول خدا می‌فرمایند: "کارهای متناقض انجام نمی داد." این نکته مهم، کلید گره‌گشایی برای صلح و دوستی پایدار در همه عالم است. ما عضو مؤثر و مفید جامعه جهانی هستیم. پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق وآزادیهای اجتماعی
♦️آزادی عقیده در عین حفظ نظم اجتماعی بر اساس اسلام راجع به آزادی عقیده، چه شعاری بالاتر از «لا اکراه في الدين» که در قرآن آمده است؟ عقیده در اسلام اجباری نیست، آنچه که در اسلام اجباری است، در کمونیسم هم اجباری است، و آن هم این است کسی می‌تواند قلباً کمونیست نباشد اما در زندگی باید رعایت کننده‌ی نظام کمونیستی باشد. در اسلام هم این طور است. هر کسی می‌تواند به اسلام معتقد نباشد، اصلاً می‌تواند معتقد به خدا نباشد، اما باید نظام اسلامی را در جامعه اسلامی رعایت کند. در هر جامعه‌ای که براساس ایدئولوژی بسازند این مطرح است، بحث اسلام نیست. 📚نظام اقتصادی در اسلام (مباحث نظری)، ص۵۱
⭕️پیگیری طراحی و نظام‌مند سازی سازوکارهای اجرایی حق برپایی اجتماعات مسالمت آمیز با کمک نخبگان 🔹حسب تکلیف و با عنایت به شناسایی و تضمین حق برپایی اجتماعات مسالمت آمیز، طراحی و نظام‌مندسازی سازوکارهای اجرایی این حق را، با کمک نخبگان، پیگیری و شفاف به اطلاع مردم عزیز خواهم رساند. 🔹️موضوع اصل ۲۷ قانون اساسی، دو قید دارد؛ " تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلامی نباشد آزاد است" 🔹️با مراجعه به مشروح قانون اساسی در مورد محتوای این اصل،حکایت دارد که این مهم، یک امر طبیعی در نظام اسلامی ست و ابهامی ندارد. 🔹️جایگاه و نقش موثر شهید دکتر بهشتی در تدوین قانون اساسی محرز است، ایشان در توضیح این حق، درسخنرانی هایشان تصریح می‌کند: من همیشه حمله به اجتماعاتی را که بر طبق موازین قانونی برگزار می شود، تقبیح کرده ام ودر نماز جمعه ی کاشان نیز بار دیگر این عمل را محکوم کرده ام، زیرا معتقدم که اجتماعات باید بر طبق قانون اساسی و در جهت بالا بردن امکان خودسازی برای فرد و جامعه ی انقلابی ما، از هر گونه تعرضی مصون باشند. (کتاب مجموعه سخنرانی ها ومصاحبه های شهید آیت الله دکتر بهشتی،ج۳،ص۶۰۱) 🔹️رئیس جمهور محترم که در دوره تصدی ریاست قوه قضاییه، رویکردی مبتنی براندیشه مدیریتی شهید دکتر بهشتی داشتند، برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با همان تفکر، ماموریتی را که در واقع مبین اهتمام ایشان به اجرای این حق اساسی است، تعریف کردند و در مرحله بعد با ماموریت خاص، دستور به پیگیری اعمال این حق دادند که در واقع این مرحله تضمین یک حق اساسی است. 🔹️لذا برای هرچه بهتر اجرایی شدن این حق اساسی، قدم اول راگفتگو با جامعه نخبگانی با تخصص های گوناگون و مرتبط می‌دانم، که این نکته را امام علی علیه السلام در نامه ۵۳ به مالک اشتر نخعی این گونه فرمودند: با دانشمندان، فراوان گفتگو کن، و با حکیمان فراوان بحث کن، که مایه آبادانی و اصلاح شهرها، و برقراری نظم و قانونی است که در گذشته نیز وجود داشت. 🔹️با وجود ظرفیت قانون اساسی مترقی و نیز پیشینه و سرمایه حکمرانی علوی و با مشارکت مردم که روش انتخابی رئیس دولت سیزدهم است، نسبت به تکلیف قانونی خود در حق مردم وبه عنوان وکیل مردم، انجام وظیفه خواهم کرد. 🔹️در فرایند پیگیری و آماده کردن مقدمات، با کمک نخبگان و سایر ارکان مرتبط نظام، اطلاع رسانی شفاف خواهم کرد. حقوق و آزادی‌های اجتماعی @sara_sadat_pad
📌به قرآن کریم گوش فرا دهید که می‌فرماید: «قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ شَيْئاً وَلاَ يَهْتَدُونَ» (بقره، ۱۷۰) 📌... قرآن کریم نخستین علت تن دادن جامعه به الگوی پَست را مطرح می‌سازد. این مردم سنتی را برپا و وضعیتی را موجود یافتند و به‌خاطر حالت انس و عادت و به حکم سستی و پوچی، به خود اجازه ندادند تا از آن عبور کنند و پا را فراتر از آن بگذارند. آنان این اوضاع را الگوی خود قرار دادند و با آن، با دعوت انبیا در طول تاریخ مبارزه کردند. @sara_sadat_pad
♦️جلوگیری از اجتماعات قانونی را تقبیح می‌کنیم من همیشه حمله به اجتماعاتی را که بر طبق موازین قانونی برگزار می‌شود، تقبیح کرده‌ام و در نماز جمعه‌ی کاشان نیز بار دیگر این عمل را محکوم کردم؛ زیرا معتقدم که اجتماعات باید بر طبق قانون اساسی و در جهت بالا بردن امکان خودسازی برای فرد و جامعه‌ی انقلابی ما، از هر گونه تعرضی مصون باشند. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ج۳، ص۶۰۱ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، یادآور نقش پُررنگ مردم در تصمیمات مهم برای تاسیس نظام اسلامی است. در راستای استیفای حقوق مردم، با توکل بر خداوند، موانع را رفع می‌کنیم و اگر مانعی در این مسیر مقاومت کند، با مردم در میان می‌گذاریم. حقوق و آزادی‌های اجتماعی
هدایت شده از بیداری ملت
واکنش سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به رای اخیر دیوان بین المللی دادگستری 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم پاد، دستیار پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ریاست جمهوری: «لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان، فرصت مغتنمی برای حفظ وحدت عمومی و استیفای حقوق بانوان ایرانی در عرصه‌‌های خانواده و اجتماع است. هرگونه تعلل در تصویب لایحه و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن، در پیشگاه عدل الهی و وجدان بیدار جامعه، غیر قابل اغماض است.» @sara_sadat_pad
▫️رهبر انقلاب: مسأله‌ خانم‌ها که فقط پوشش نیست؛ زن مسأله‌ تحصیل دارد، مسأله اشتغال دارد، مسأله ازدواج دارد، مسأله فعالیت سیاسی دارد، مسأله حضور در مسائل اجتماعی، حضور در مدیریت‌های بالای دولتی دارد؛ این‌ها همه مسائل زن است. در کدام از این‌ها در کشور آزادی وجود ندارد؟ @sara_sadat_pad
کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان امروز پس از ۱۲ سال بالاخره تصویب شد. نمایندگان مخالف تصویب لایحه از دریچه دین و مغایرت ومخالفت لایحه با دین اسلام وارد شدند. اشکالاتی را مطرح کردند وبرای استحکام خانواده بااین قانون اظهار نگرانی کردند و عباراتی با شاخص وسلیقه شخصی اما به اسم حفظ خانواده ودین به کار بردند که تناسبی با منظومه فکری رهبران فرزانه وفقیه و اسلام شناس و اگاه به مقتضیات زمان ندارد . ۱۴دی ماه ۱۴۰۱ رهبر فرزانه انقلاب در دیدار بانوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها نکات بسیار ارزشمندی را مطرح کردند که البته تازه نبود و از سال ۷۶ نیز مطالبه گونه وبا احترام به صلاحیت قانونی مجلس، به آن تاکید داشتند . فرمودند: در بعضی خانواده ها به زن ظلم می‌شود وباید قوانین به نفع مظلوم تغییر کند. ۱۴بهمن یعنی یک ماه بعد به مناسبت جشن تکلیف، صمیمانه میان جمع دختران با چادرهای رنگی ودخترانه نشستندو کرامت و ریحانه گی زن را ترسیم کردندو با لطافتی بی نظیر، نوع مواجهه‌ با جنس زن را با رفتار خود تعریف کردند. وسیره شخصی ایشان با همسر گرامی وخانواده نیز که در اعلی وجه، زیباست. به اندیشه امام خمینی معمار کبیر انقلاب هم که مراجعه شود،ایشان نیز چنان لطیف با همسر خود برخورد می کند ودلبرانگی با همسر گرامی خود دارد که وقتی که در تبعید است، می نویسند والفاظی به کار میبرند که با تفکری که درلباس روحانیت از عدم کیفر دوبار کتک زدن زن و نگرانی از جهت ایجاد حق طلاق او می گوید، هیچ شباهت یا نسبتی ندارد. درسیره علامه حسن زاده آملی نیز که همسرش را در منزل خود به خاک می سپارد تا به قول خودش بیشتر به او خدمت کند ویا تفکر آیت الله جوادی آملی ونگاهش وکتاب زن در آیینه جمال وجلال ایشان نیز هیچ نسبتی باتفکری که به آن اشاره شد، ندارد. الان تکلیف چیست؟ فقه معیار، کدام است؟ چه تصویری با این ادبیات، ازدین مخابره می شود؟! چرا فقه این آیات عظام و فهمشان از اسلام با بعضی دیگر بالباس روحانیت اینقدر متفاوت است ؟ اگر به صاحب شریعت وسیره ایشان رجوع کنیم، به چه نتیجه ای میرسیم ؟ فاطمه را روی پای خود می نشاند ومی فرمود کسی که زن را بیازارد لئیم است . حالا کدام خانواده و بر مبنای کدام اسلام تعریف می‌شود که دوبار کتک زدن زن را به گونه ای تقلیل می دهند که آسیب دیدنش اولی است ؟ الان خانواده باید تعریف شود یا زن، تا این تعارضات حل شود؟ در سیره معصومین واهل بیت یک نمونه زن آزاری نیست بلکه مشحون از لطافت و عشق و دلدادگی است. وقت آن است که به این اسلام و اهل بیت ایمان والتزام عملی بیاوریم. لیلی نام تمام دختران سرزمین من است. ارد. https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad
حکایت علی حکایت پیامبر شهر کوران است که در پس اعصار کماکان ناشناخته مانده است. بلاغت در کلام زمامدار هم وقار و شأن منزلت او است و فخر مردمان تحت حکومتش است وهم کار گزارانش را ملزم به اجرای بی چون وچرای امور محوله می کند. نامه ۵۳ نهج البلاغه به تنهایی منشور حکومتی نه تنها برای مسلمانان که برای بشریت است . انچه را که متولیان امور نیازمند دانستن آن برای حکمرانی شایسته هستند در این نامه و دستورالعمل یکتا وبی همتا موجود است. قلمم با استعانت از خداوند متعال و کسب اجازه از محضر شهید لیله القدر به سمت فصل هفتم نامه چرخید . سیمای محرومان و مستضعفان در این عهدنامه به گونه توصیف شده است کانه علی روایتی از زیست واقعی خود را تصویر می کند : سپس خدا را در خصوص طبقات پایین ومحروم جامعه ، که هیچ چاره ای ندارند و عبارتند از زمین گیران ،نیازمندان ،گرفتاران و درد مندان . همانا در این طبقه محروم گروهی خویشتن داری کرده و گروهی به گدایی دست نیاز بر می دارند. پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این طبقه معین فرموده است. بخشی از بیت المال، وبخشی از غله های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به طبقات پایین اختصاص ده ،زیرا برای دورترین مسلمانان همانند نزدیک ترین آنان سهمی مساوی وجود دارد و تو مسوول رعایت آن می باشی.مبادا سرمستی حکومت تو را از رسیدگی به آنان باز دارد، که هرگز انجام کارهای فراوان و مهم عذری برای ترک مسوولیت های کوچک تر نخواهد بود. همواره در فکر مشکلات آنان باش، و از آنان روی بر مگردان ، به ويژه امور کسانی را از آنان بیشتر رسیدگی کن که از کوچکی به چشم نمی آیند ودیگران آنان را کوچک می شمارند و کمتر به تو دسترسی دارند . برای این گروه ، از افراد مورد اطمینان خود که خدا ترس و فروتنند فردی را انتخاب کن، تا پیرامون شان تحقیق و مسائل آنان را به تو گزارش کنند.سپس در رفع مشکلاتشان به گونه ای عمل کن که در پیشگاه خدا عذری داشته باشی ، زیرا این گروه در میان رعیت بیشتر از دیگران به عدالت نیازمندند و حق آنان را به گونه ای بپرداز که در نزد خدا معذور باشی، از یتیمان خردسال ، و پیران سالخورده که راه چاره ای ندارند . در ادامه حضرت ضمن دستور به دلجویی وظیفه ای مهم تعیین وتکلیف می کند : در مجلس عمومی با آنان بنشین ودر برابر خدایی که تو را آفریده فروتن باش. وسربازان ویاران ونگهبانان خود را از سر راه شان دور کن تا آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو کند. پس درشتی وسخنان ناهموار آنان را بر خود هموار کن. وخود بزرگ بینی را از خود دور ساز تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشاید ،وتو را پاداش اطاعت ببخشاید. ان چه به مردم می بخشی بر تو گوارا باشد واگر چیزی را از کسی باز می داری با مهربانی و پوزش خواهی همراه باشد. ۱_در این عهدنامه و مرامنامه حکومتی علی علیه السلام با شناخت دقیق جامعه و مسأله ها به پدیده فقر به عنوان یک مسأله نگاه می کند و به گونه ای به مالک ماموریت می‌دهد که به وضوح این فقر را ناشی از مدیریت می داند و لذا دستور می دهد به حقوق مصرح آنها توجه کن . ۲_ با تأکید بر حقوق بنیادین ورفاهی دستور می دهد از بیت المال به آنها غله دهد و تأکید می کند در دستیابی به این حق تبعیض پذیرفته نیست با بیان برابری سهم دورترین ونزدیک ترین به حاکم اصول خود را بیان می کند و عدالت را شاخص بهره مندی از خدمات می داند وشخص کارگزار را مسوول رعایت این حق می کند . ۳_عقلانیت در مدیریت را به مالک یادآور می کند .بزرگی بعضی امور را مجوز فراموشی امور کوچک نمی داند چرا که به مرور تولید مسأله های بسیاری می کند. ۴_مسوول پیگیری های ویژه تعیین کن . راهکار برای رسیدگی به امور فقرا را در عهدنامه معرفی می کند.میخواهد به گزارش متولیان حکومتی بسنده نکند . دستور می دهد گزارش ها را تا حصول نتیجه پیگیری کند .و عدالت را راه برآورده شدن نیاز این طبقه می داند .رابطه وتناسب تنگاتنگی بین رفع فقر و عدالت قائل است . ۵_توصیه برای رعایت حقوق بشر گروه های خاص و نیازمند حمایت بیشتر نظیر کودکان بی سرپرست و پیران می کند و رفع نیازهای آنها را از نوع تعهد به نتیجه می داند . ۶_دستور می دهد مجلس گفتگو با آنها داشته باش .تأکید به احترام به انتخاب آنهادارد و برپایی اجتماعات اعتراضی برای بیان مشکلاتشان را حق می داند و دستور می دهد سخن گفتن بدون ترس و اضطراب آنان را تامین کن . سخنگوی آنان را به رسمیت بشناس. لذا دستور می دهد افراد مسوول تامین نظم و نظامی را مرخص کن و صمیمانه حرف های درشت آنان را گوش کن بدون منت این کار را انجام بده و تضمین می کند با این اقدام درهای رحمت گشوده می شود. ۷_افزایش سرمایه اجتماعی حاصل از این منش بالاترین رحمت الهی است . ارد https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad