✡✡✡✡✡✡✡
جلوس خدا رویای صادقه #حزقیال و #دانیال_نبی در #تورات
🔯عین سوف (عبری:אין סוף) نام خداوند در مرحله قبل از نمایان شدن او است.
🔯عرفان #مرکابا یا عرفان #کالسکه شاخهای از عرفان یهودی بود که در بین سالهای ۱۰۰ قبل از میلاد تا ۱۰۰۰ میلادی رایج بود و بر اساس رویای حزقیال در رویت خدا در کتاب حزقیال بنا نهاده شده بود.
لغت مرکابا به معنی سواری کردن و از ریشه رکب
خدای سواره در فرهنگ کابالا
🔯#نکته👇
خدای سواره در کتب ابن تیمیه هم هست
خدای سواره #وهابیت #
شاید یک کسی برایش عجیب باشد خدای سواره یعنی چه؟ ما میخواهیم مواردی را از تورات و مواردی را از وهابیت بگوییم و از شیعه هم نفیش بکنیم
کتاب مجموع الفتاوای آقای ابن تیمیه، به امر سلطان عربستان چاپ شده در این کتاب حدیثی را پیرامون عرش و موارد اینچنینی میآورد و آیه میآورد بعد میگوید
🔴وهذا نظير حديث أبى رزين العقيلى المشهور في كتب المسانيد والسنن انه سأل النبى فقال يا رسول الله أين كان ربنا قبل أن يخلق خلقه فقال ( كان في عماء ما فوقه هواء وما تحته هواء ثم خلق عرشه على الماء ( فالخلق المذكور في هذا الحديث لم يدخل فيه العماء وذكر بعضهم أن هذا هو السحاب المذكور في قوله ( هل ينظرون إلا أن يأتيهم الله في ظلل من الغمام) وفى ذلك آثار معروفة
🔴كتب ورسائل وفتاوى شيخ الإسلام ابن تيمية، ج 2، ص 275، اسم المؤلف: أحمد عبد الحليم بن تيمية الحراني أبو العباس الوفاة: 728 چاپ عربستان. [سوره بقره، آیه 201]
🔴این مثل نظیر همان حدیث آقای ابی رُزین عقیلی است روایتی که در کتب مسانید و سنن مشهور است از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم پرسیدند نعوذ بالله یا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم قبل از اینکه خدا مخلوقات را خلق کند کجا بود؟ در میان ابر متراکم و غلیظ بود بالای سرش هوا نبود، زیر پایش هم هوا نبود [خدا در خلاء بوده] و بعد هم عرشش را بر آب خلق کرد
[بعد آقای #ابن_تیمیه در شرح این میگوید] این مخلوقاتی که اینجا دارد ذکر میکند عماء در اینها نیست [صحبت در اینجا است خدا قبل از اینکه مخلوقاتش را خلق کند کجا بود؟] میگوید عماء در این نیامده بعضی از علماء ذکر کردند که این عماء همان ابری است که در این آیه ذکر شده خداوند در میان ابر میآید در این زمینه هم روایاتی معروف وجود دارد.
این خدای ابر سوار آقایان، ملاحظه فرمایید خودش دارد تصریح میکند که عماء در آنها نبوده قبل از اینکه خدا خلق بکند عماء نبوده طبیعتاً این عماء نباید مخلوق خدا باشد چرا؟ چون اگر این عماء مخلوق خدا بود دیگر قبل أن یخلق خلقه معنا نداشت میگوید خدا کجا بود قبل از مخلوقات را خلق کند جای خدا کجا بود؟ میگوید عماء، اینجا صحبت میکند میگوید
ما فوقه هواء وما تحته هواء
🔴خدای پشه سوار خدای ابر سوار خدای بز سوار ابن تیمیه😳همون خدای کابالیستها و صهیونیستاست
جالبه کتاب به دستور شخص پادشاه عربستان چاپ شده
جامع البيان عن تأويل آي القرآن، ج 1، ص 194 اسم المؤلف: محمد بن جرير بن يزيد بن خالد الطبري أبو جعفر الوفاة: 310 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405
🔴در بعضی از نقلها دارند خلاصه این پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را بغل خودش مینشاند. خدا روی بز است، روی گاو است یا روی آن پشهای که آقای ابن تیمیه از دارمی یک جای دیگر نقل میکند آنجا است یا روی آن گاو سوار میشود بعد خدا طرف گاو میرود یا نعوذ بالله پیغمبرش، یا نعوذ بالله خدا طرف کرکس میرود یا پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم طرف آن یکی میرود کدامش معلوم نیست آقای ابن تیمیه میآید ادعا میکند که خدا پیامبرش را کنار خودش روی عرش مینشاند این کتاب ابن تیمیه بود.
🔴اما این شبیه رویای حزقیال در توراته که چهار حیوان عرش خدا راحمل میکنند
✡در رویا حزقیال دید که عرش خدا توسط چهار حیوت (عبری: חיות) (موجودات زنده) حمل میشود که هریک دارای چهار بال و صورت مرد، شیر، گاو و عقاب است.
این یعنی حیوانات از خداوند نیرومندترند که خدا را حمل میکنند
حیوط یا خیوط (عبری: חַיּוֹת) به معنی موجودات زنده (از ریشه حی) گروهی از حیواناتی هستند که توصیف آنها در رویای حزقیال نبی در کتاب حزقیال ازعهد عتیق آمده است. به این موجودات در نوشتههای عرفان مرکابا و در مکاشفه یوحنا اشاره شده است.
✡پیروان عرفان مرکابا اعتقاد داشتند که قادرند معراج انجام داده و از این لایههای بهشت بالا روند.
معاسه مرکابا نام نوشتاری درباره عرفان مرکابا است که توسط گرشوم شولم کشف شده است. هخالوت اشاره دارد که امکان معراج به بهشت وجود دارد با اینکه هخل (هیکل سلیمان) از بین رفته است.
@sarbaze110
🌐🔆🌐🔆🌐🔆
🌐🌐🌐🌐🌐
خدای کابالیستها🔻🔻
افراد با کشیدن ریاضت میتوانند خدا را با چشم سر مثل حزقیال نبی رویت کنند😳
🔶توحید ناب شیعه👇👇
سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ علیه السلام عَنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى هَلْ يُرَى فِي الْمَعَادِ فَقَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ تَعَالَى عُلُوّاً كَبِيراً يَا ابْنَ الْفَضْلِ إِنَّ الْأَبْصَارَ لَا تُدْرِكُ إِلَّا مَا لَهُ لَوْنٌ وَ كَيْفِيَّةٌ وَ اللَّهُ خَالِقُ الْأَلْوَانِ وَ الْكَيْفِيَّةِ.
الأمالي (للصدوق)، ص495، محمد بن على ابن بابويه.
... آیا خدا در روز قیامت دیده میشود... امام علیه السلام فرمود ای پسر فضل چشمها نمیبینند مگر چیزی را که رنگ و کیفیت داشته باشد خدا خالق رنگ و خالق کیفیت است
✡این عرفان به قدری در یهودیت مهم هست که ادعا میکنندمیتوان خدا را دید و به عرش او سفر کرد
بسیاری پیروان عرفان مرکابا و بعدا کابالا به رویای حزقیال توجه خاصی داشتند و اعتقاد داشتند که رمز خلقت در کتاب حزقیال نهفته است
در رویاهای خود عارفان از بدن مادی خود جدا شده و وارد دنیای فضایی میشدند که در آن از هفت مرحله بهشت بالا میرفتند و وارد هفت اتاق عرش خداوند میشدند.
✡همچنین عارف باید وردهای خاصی میدانست و نام فرشتگان را بلد بود تا بتواند از فرشتگان نگهبان عبور کند. این معراج با استفاده از آیین خاصی که در آن شعرهای خاصی خوانده میشد و نامهای خدا در یهودیت مورد استفاده قرار میگرفت انجام میشد. نوشتارهای زیادی در مورد نامهای مقدس خدا و قدرت هریک نوشته شده است.
✡یکی از انتقادهای مهم نسبت به کابالا خارج شدن از تکخدایی است. با اینکه کابالا اعتقاد به وحدت خدا دارد ولیکن اعتقاد دارد که خدا دارای معادل متافیزیکی است. در این دیدگاه نیروی خوبی و نیروی بدی وجود دارد.
با اینکه در کابالا خدا به نظر دوجنسه میآید (مردانه-زنانه،...) ولیکن پیروان کابالا اعتقاد دارند که کابالا بر وحدت خدا تأکید میکند.
🔴رویای حزقیال در کابالا که بعدا در صورت رویت خدا در وهابیت طرح شد هیچ تفاوتی ندارند
متون کابالایی مانند #زوهر به نظر دوگانگی را تأیید میکنند. در این دیدگاه یک جهت مقدس و یک جهت سمت چپ وجود دارد که معادل منفی جهت مقدس است و با آن در جنگ است. با اینکه این مسئله در نمودار #سفیروت و درخت جاودانگی وجود دارد زوهر اعتقاد دارد که عین سوف بر تمامی اینها غلبه دارد.
🔴آخرین سفیروت شکینا (سکینه یا حضور مؤنث خدا) نام دارد. این دیدگاه با دیدگاه سنتی تورات در تضاد است که در آن خدا به صورت کاملاً مذکر است و دارای صفات زنانه نمیباشد.اعمال انسان دو نیمه مذکر و مؤنث خدا را به هم متصل کرده یا از هم دور میکند.
از این رو در دنیای بالا که دنیای خداوند است جنسیت وجود نداشته و انسان که در تصویر او خلق شده بوده است به صورت دوجنسه بوده است.
✡در متون یهودی بسیاری در بین قرنهای ۱ تا ۱۰ میلادی در مورد معاسه مرکابا صحبت شده است. بر این اساس ربیها تلاش میکردند که رؤیای حزقیال و دیدن عرش خدا را مجدداً تجربه کنند.
🔴در حلول گرایی یهودی، خدا به چند صورت در میان قومش حلول نموده است. حلول شخینا بهعنوان نیمه مادینه خداوند در معبد سلیمان و سپس حلول شخینا در میان قوم برگزیده یهود و سرانجام در فرجام جهان و اتحاد خدا با قوم یهود که شخینا در آن حلول کرده است.
✡حلول خدا درپیکر انسانهااز موارد مهم در #عرفان_کابالاست
مثل کشتی خدا با حضرت یعقوب حلول یهوه در بدن انسان
ادامه دارد....
@sarbaze110
💠💠🔶🔷🔶💠💠