eitaa logo
انتی صهیونیست
85 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
203 ویدیو
98 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 👇 به کسره ی ف و ر...و سکون قاف سوره ی ایه ششم و هنگامی که گفت:ای بنی اسراییل من رسول خدا هستم که نزد شما فرستاده شده ام تا حقانیت شریعت تورات را که مقابل من است ..تایید کنم و به شما بدهم که بعد از من رسولی خواهد امد که نامش است @sarbaze110 و درادامه?🔻 یوحنا باب۱۴بند۱۶ و سایر کتب نصاری و من از پدر خواهم خواست و او دیگری به شما خواهد داد که تا ابد با شما خواهد ماند در این گفتار👆منتسب به عیسی ع در انجیل چهارم نوعی عدم تجانس انشایی وجود دارد ... زیرا چنین مینماید که گویی تا کنون چندین امده اند و رفته اند و حالا یک فاراقلیط دیگر ...فقط به تقاضای عیسی ع داده خواهدشد? @sarbaze110 و نیز گفتار مذکور به شکل کنونی اش چنین القاء میکند که با کلمه ی اصلی ارامی که در یونانی به برگردانده شده است...کاملا اشنا بودهاند? ❇️قرار گرفتن صفت🔹دیگر🔹در مقابل اسمی خارجی که برای نخستین بار استفاده میشود بسیار عجیب و کاملا زاید است.تردیدی نیست که این متن مقداری دستکاری شده است. 🔸🔸ان دستهای نامریی خواسته اند وانمود کنند که...پدر... را فقط به دعوت عیسی ع خواهد فرستاد ..وگرنه هرگز قرار نبوده که بیاید?. ❇️کلمه ی (خواستن)نیز سطحی و ساختگی به نظر میرسد ...زیرا من(از او میخواهم)و(او خواهد امد)که در ان انجام درخواستی از خدا....مسلم....فرض شده ...نمودار اندکی و است که ان پیامبر بزرگ عاری از ان بوده است ❇️در واقع اگر انسان بخواهد به کلام و پیام راستین ع پی ببرد ...باید با توجه به همه اطلاعات و معلومات خود درباره ان حضرت و نیز با استفاده از دانش و منطق ...گفتار مذکور را پس از کشف عوامل تحریف شده یا مسروقه بازنویسی کند .با توجه به این ملاحظات فرمول زیر👇را پیشنهاد می کنم 🔷🔷من نزد پدر خواهم(رفت)و او رسول دیگری را که نامش(فرقلیط)است ..خواهد(فرستاد)و او تا ◀️ابد▶️با شما خواهد ماند.🔷🔷🔷 ❇️در چنین صورتی صفت تواضع عیسی ع اعاده خواهد شد و ماهیت نیز قابل شناسایی خواهد بود.این مطلب را هم عرض کنم که القدس یعنی یا فرشته دیگر یا شخص خداگونه ی دیگری نیست... @sarbaze110 🔶در این مرحله باید نشان بدهم که تسلی دهنده یا واسطه و شفیع ...میان خدا و بشر نیست🔻🔻🔻 ❇️در هیچ کجا مطلبی یا سندی که ضمن ان کوچکترین اهمیتی برای مساله ی تسلی دادن و دلداری دادن یا میانجیگری و مطرح شده باشد وجود ندارد.حضرت عیسی ع خود هرگز معادل کلمه ی یونانی◀️پرکالون▶️را به کار نبرده است .حتی از دیدگاه و اخلاق نیز اندیشه ی تسلی دادن و میانجیگری پذیرفتنی نیست . @sarbaze110
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔻🔻🔻🔻🔻 @sarbaze110 ✴️صورت کلمه ی اصلی در اناجیلperiklyte. موجود در و سایر انها تفسیر به رای است.. الف◀️اعتقاد به مرگ عیسی ع بر فراز که مومنان را از لعن و نفرین مربوط به معصیت اولیه ،خلاص کرده و ایمان به حضور روح او و مرحمت او در مراسم عشاءربانی که...الی الابد...با عیسویان است..دیگر نیازی باقی نمیگذارد که مستلزم تسلی دادن یا آمدن تسلی دهنده(فاراقلیط)باشد از سوی دیگر.. ❇️عیسویان اگر به چنین دهنده ای احتیاج داشته باشند ...پس تمام ان خیالبافیها و ادعاها و مرثیه ها در مورد👈قربانی تپه ی جمجه👉باید به زباله دانی اکاذیب مذهبی منتقل شود .در واقع .. اناجیل و رسالات مختلف عیسوی مشحون از اشاراتی درباره ی بازگشت قریب الوقوع عیسی ع از فراز ابرهاست ب◀️تسلی و تسلیت هرگز موجب جبران ضایعه نمیشود.تسلی دادن فردی که حس باصره ثروت فرزند ...خود را از دست داده ..بهیچوجه یکی از این ضایعات را جبران نمیکند @sarbaze110 ❇️وعده ی امدن یک تسلی دهنده از طرف خدا پس از حضرت ع نمودار فقدان مطلق هرگونه ی انید و ایمان به پیروزی ملکوت اسمانهاست.وعده ی ارسال یک تسلی دهنده ...مظهر و نشانه ی سوگواری و تعزیه بوده و میبایست حواریون را به نا امیدی و یاس مطلق کشانده باشد.,اما در عالم واقعیت انان در مصیبت و غم و محنت خود به تسلی دهنده احتیاج نداشتند ...بلکه پیکار ظفر مندی می طلبیدند که و قدرت او را سرکوبی کند و به ازار و شکنجه و معصیت و عذاب و عزایشان پایان ببخشد جیم◀️اندیشه ی وجود یک()بین خدا و انسان حای از موضوع تسلی دهنده نیز...سخیف تر است.و بهیچ وجه نمیتوان از ان دفاع کرد.هیچ میانجی مطلقی میان خالق و مخلوق نیست ❇️فقط وحدانیت خدا میانجی و شفیع مطلق ماست.ان عیسی ع که میگویند به مستمعین خود توصیه کرده که نهانی به خدا دعا کنند و نماز بخوانند (زیرا فقط در چنین شرایطی ...پدر....اسمانی انان دعایشان را خواهد شنید و ابواب رحمت و معنویت خود را بروی انان خواهد گشود)هرگز وعده ی امدن یک به مومنین نمیدهد... ⁉️این تضاد را چگونه باید حل کرد؟؟؟؟ دال◀️ تمام مومنان در دعا و نمازشان برای یکدیگر می کنند.و پیامبران و امامان و فرشتگان مقربش از این قاعده مستثنی نیستند @sarbaze110 ❇️وظیفه ی ما ان است که برای خود و دیگران از خداوند طلب و و کنیم اما... خداوند مقید و مجبور نیست که شفاعت کسی را بپذیرد...مگر انکه مشیت خودش چنین اقتضا کند ❇️اگر حضرت ص خدمتگذار و رسول ارجمند و دردانه افرینش خود را پذیرفته بود ...اکنون تمام زنان و مردان جهان به دین اسلام درامده بودند ❇️انسان هرگز مراتب فضل و دانش...ارباب کلیسای عیسوی...که تصور می کنند حضرت عیسی ع در دست راست پدرش می نشیند و برای انان شفاعت می کند و در عین حال یک و شفیع دیگر وجود دارد که درجه و مقامش از عیسی ع پایین تر است ...ولی او هم به اورنگ خداوند قادر متعال می نشیند...پی نخواهد برد والله شرمگینم از بیان این خزعبلات👆 در قران مجید هرگونه اعتقاد و اعتماد به وجود یا به طور مطلق نفی شده است سوره ی انعام...ایه ی ۵۱ ❇️ما البته از بسیاری چیزها اطلاعی نداریم.ولی میتوان تصور کرد از روایات که خداوند به بعضی مقرب و ارواح پیامبران و بلاخص امامان معصوم اجازه بفرمایند که کسانی را که خداوند خود تحت توجهات انان قرار داده ارشاد کنند و یاری رسانند و یا شفاعت کنند ❇️اما..... اندیشه ی حضور یک وکیل مدافع در برابر محکمه ی عدل خداوندی که در جهت تبرئه و غفران موکلین خود استدعا و استرحام می کند(انگونه که عیسوی ها خوششان می اید)اشتباه است...زیرا خداوند مانند یک قاضی بشری نیست که گرفتار احساسات ...طرفگیری...غرض ورزی...و نا اگاهی و امثالهم بشود .و اینک باید به عمده ترین قسمت بحث یعنی مساله و ارج و اهمیت واقعی ان بازگردیم... در سخنانم عرض کردم که انگونه که عیسوی ها ادعا دارند نیست ... @sarbaze110
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @sarbaze110 تا اینجا نشان داده ایم که ان واژه ی مندرج در یوحنا ...به معنی تسلی دهنده و مدافع نیست و اصولا معنایی ندارد و صرفا شکل تحریری تحریف شده و وهمان است. ❇️و اکنون به نکات و دلایلی دیگر در اثبات این معنی توجه می کنیم: معنای دقیق و ریشه ای به معانی..ستوده ترین...برگزیده ترین...و ارجمندترین است ❇️برای جلوگیری از اطناب سخن هر انچه در فرهنگهای مختلف یونانی امده را ذکر نمیکنم ...زیرا هر کس میتواند به فرهنگ معتبر تری که مایل باشد مراجعه کند فقط اجمالا یاد اور میشوم که پیشوند در یونانی کاربردی معادل(خیلی و بسیار)و پسوندهای (تر و ترین)در فارسی دارد... و کلمه ی به معنای(ستایش و حمد و شکوه و جلال)است بنابر این در معنای ستوده ترین و باشکوه ترین و ارجمندترین ...عینا و دقیقا مانند ترجمه ی کلمه یا کلمه ی در عربی ست ❇️تنها مشکلی که باید حل کنیم پیدا کردن ان کلمه ی اصلی است که حضرت عیسی ع در زبان ارامی یا عبری به زبان اورده است @sarbaze110 الف ◀️در نسخه ی (البسیط)کتای مقدس عین کلمه ی به صورت (پرکلیط)بدون انکه حتی معنی اش در لغتنامه ی انتهای کتاب داده شود...ذکر شده است در نسخه ی قدیمی لاتینی ،از همان تسلی دهنده ای که قبل تر عرض کردم استفاده شده است ولی در نسخه های زبان ارامی از کلمات و که عینا معادل(محمد و احمد)در عربی و(پرکلیط)در یونانی است استفاده شده است البته باید بخاطر داشت که تعبیر این لغت به صورت تسلی دهنده به معنای ان نیست که خود تسلی دهنده است...بلکه ی عده ای اعتقاد و امید داشته اند که.......او خواهد امد......تا عیسویان دوره های اولیه پس ع را تسلی دهد عدم تحقق انتظار قبلی عیسویان اولیه مبنی بر انکه عیسی ع با جلال و جبروت و قبل از انکه بسیاری مستمعین او مزه ی مرگ را چشیده باشند بار دیگر از اسمان فرود خواهد امد...انان را سخت دلزده و مایوس کرده بود و بنابر این همگی چشمان امید خود را فقط به مژده ی امدن دوخته بودند ب◀️ان اگاهی قرانی که عیسی ابن مریم ع به بنی اسراییل اعلام کرد که من برای شما مژده ی رسول دیگری را اورده ام که پس از من خواهد امد و نامش احمد است.....خود یکی از محکمترین براهین حقانیت رسالت حضرت محمد ص و الوهیت ایات قران کریم است زیرا برای محمد ص جز از راه وحی و الهام امکان ان نبوده است که بداند به معنای احمد است ❇️بدین ترتیب اعتبار حکم قران قاطع و نهایی است زیرا معنای واژه ی یونانی در همه ی ابعاد دقیقا و مطلقا با◀️احمد و محمد▶️ تطابق دارد و در واقع ملاحظه میشود که ملک مقرب جبراییل یا روح القدوس به دقت میان اشکال صفت مطلق و صفت عالی تمایز قایل شده و از میان اسماء دوگانه (محمود و احمد)دومی را که صفت عالی است انتخاب کرده است. @sarbaze110
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @sorbaze110 ❇️حقیقتا شگفت انگیز است که این لغت بی نظیر هرگز در گذشته در مقام اسم به کار نرفته است و بنحو معجزه اسایی برای نام گذاری(ستوده ترین و ارجمند ترین) خدا ذخیره شده بوده است 🔸🔸هرگز در هیچیک از اثار با کسی که اسمش بوده باشد مواجهه نمیشویم .و در میان اعراب نیز هرگز کسی تا ان زمان به نام مسما نبوده است ❇️در سراسر تاریخ باستان فقط به یکی از اهالی شهر اتن بر میخوریم که اسمش یعنی والا و برجسته بوده است و بنابر این حای یک مورد به این شکل صفت عالی نداشته است @sarbaze110 جیم◀️از شرح و توصیف مذکور در انجیل بوضوح چنین استنباط میشودکه یک انسان معین و یک روح قدوسی مخلوق است که خواهد امد و در کالبد یک انسان جای خواهد گرفت تا انکه رسالت عظیم و شگفت اوری را که خداوند بر عهده ی او قرار داده و هیچ انسان دیگری من جمله موسی و عیسی و دیگر پیامبران به انجام ان توفیق نیافته اند ..انجام دهد و به سرانجام برساند دال◀️ پیشاهنگ قرون اول و دوم پس از میلاد در مورد جدید خود بیشتر بر سنت تکیه داشتند .تا اثار مکتوب و و دیگران از تن جمله اند ❇️حتی در دوران حیات حواریون نیز چندین فرقه و تعدادی مسیح کاذب و و استاد و مربی قلابی ... عیسویت را گرفتار شقاق و چند دستگی کرده بودند.و بهمین دلیل در این دوران غالبا به مومنان توصیه میشود که از سنت حضرت عیسی ع ...یعنی از سخنان و تعالیم شفاهی حواریون پیروی کنند ❇️اما پیروان فرقه هایی مرتد چون👇 و دیگران ظاهرا هیچ اعتقاد و ایمانی به حکایات و رستگاری بشریت به دست او که در اثار مکتوب افسانه الود مذکور در انجیل لوقا رایج بوده...نداشته اند یکی از مرتدان کبیر که فرقه ای را رهبری میکرد عملا نام ... بر خود نهاد و وانمود کرد که همان ستوده ترین و ارجمند ترین رسول موعود است که پیشگویی کرده و موفق شد که مومنان و پیروان زیادی دور خود جمع کند @sarbaze110
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @sarbaze110 ❇️بدیهی است که اگر انجیل معتبر تری وجود داشت که عیسی ع یا دست کم تمام بر سندیت ان صحه گذارده بودند ...هرگز چنان گروهها و فرقه های متعددی بوجود نمی امد که همگی با محتویات مختلف و رسالات مندرج در عهد جدید موجود و اناجیل و رسالات دیگر مخالف بودند ❇️در حقیقت فقط از اقدام ان دروغین میتوان دریافت که اولیه ان روح حق و حقیقت موعود را یک انسان و اخرین رسول خدا میدانسته اند کوچکترین تردیدی نمیتوان داشت که منظور از(پرکلیط و فرقلیط و قاراقلیط)محمد ...یعنی بوده است هر دو اسم در عربی و یونانی مطلقا به یک معنای واحد است که همان(ستوده ترین و ارجمندترین)است عینا به همان نحو که و در زبانهای عربی و یونانی معنای واحدی دارند و بررسی کردیم که ترجمه ی ان واژه به تسلی دهنده و مدافع....غیر قابل دفاع و کاملا نادرست است ❇️نیز یاداور میشوم که کلمه ی جعلی با فتحه ی پ و ر ...از دو جزء پر و کالو تشکیل شده و حال انکه (پرکلیت)با کسره ی پ و ر از دو جزء پری و کلو مرکب است...و تفاوت اندو اشکارتر از ان است که نیازی به ایضاح داشته باشیم ❇️و اینک کار مهمی که باقی مانده است ان است که ضمن پژوهشی دقیق نشان دهیم که تمام نشانه ها و شواهد مرتبط با را فقط میتوان در وجود خاتم پیامبران خدا و..... @sarbaze110 ✴️منجی تمام بشریت حضرت حجت ابن الحسن العسکری ✴️ که پدر و مادرم به فدایش... جستجو کرد.. والسلام
گفتم : اگر در کربلا بودم تا پای جان برای حسین(ع) تلاش میکردم گفت: یک حسین(ع)زنـده داریم نامـش مهدی(عج) است تاحالا برایش چه کرده ای؟ @sarbaze110
▫️چگونه میشود با یک قطره اشک روضه، همه گناهان بخشیده شود... 🔹ماجرای تشرف علامه بحرالعلوم به محضر ولی عصر (ارواحنا فداه) سيد بحرالعلوم (اعلی الله مقامه) به قصد تشرف به سامرا تنها براه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسين (سلام الله علیه) گناهان را مى آمرزد، فكر مى كرد. همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سوار بر اسب است به او رسيد و سلام كرد. بعدپرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته اى؟ و در چه انديشه اى؟ اگر مساله_علمى است بفرماييد شايد من هم اهل باشم؟ سيد بحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى كنم كه چطور مى شود خداى تعالى اين همه ثواب به زائرين و گريه كنندگان بر حضرت سيدالشهداء (سلام الله علیه) مى دهد، مثلا در هر قدمى كه در راه زيارت برمى دارد، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى شود و براى يك قطره اشك تمام گناهان صغيره و كبيره اش آمرزيده مى شود؟ آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من براى شما مثالى مى آورم تا مشكل حل شود. سلطانى به همراه درباريان خود به شكار مى رفت. در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده اى افتاد و بسيار گرسنه شد. خيمه اى را ديد و وارد آن خيمه شد، در آن سياه چادر پيرزنى را با پسرش ديد، آنان در گوشه خيمه عنيزه اى (بز شيرده) داشتند و از راه مصرف شير اين بز، زندگى خود را مى گرداندند. وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از مهمان، آن بز را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند، سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد. در نهايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان نوازى پيرزن و فرزندش راداده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟ - يكى از حضار گفت: به او صد گوسفند بدهيد. - ديگرى كه از وزراء بود، گفت: صد گوسفند و صد اشرفى بدهيد. - يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد. سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت مقابله به مثل كرده ام، چون آنها هر چه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود. بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، حضرت سيدالشهداء (سلام الله علیه) هرچه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت همه را در راه خدا داد. 🔹پس اگر خداوند به زائرين و گريه كنندگان آن همه اجر و ثواب بدهد، نبايد تعجب نمود، چون خدا كه خدائيش را نمى تواند به سيدالشهداء (سلام الله علیه) بدهد، پس هر كارى كه مى تواند انجام مى دهد، يعنى باصرف نظر از مقامات عالى خودش، به زوار و گريه كنندگان آن حضرت، درجاتى عنايت مى كند، در عين حال اينها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت عليه السلام نمى داند. چون شخص عرب اين مطالب را فرمود, از نظر سيد بحرالعلوم غايب شد. [العبقرى الحسان، ج۱، ص۱۱۹] @sarbaze110
@sarbaze110 بسم الله الرحمن الرحیم‌ سلام‌علیکم‌ ✡ریشه ماجرای و ارتباط آن با خروج پیامبر از مدینه 👇👇 ✳️در آیه 40 سوره « » خداوند می‌فرماید: «إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ کَفَرُواْ ثَانِیَ اثْنَیْنِ إِذْ هُمَا فِی الْغَارِ إِذْ یَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلَیْهِ وَأَیَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا...»، ✳پیامبر خدا(ص) از ناحیه وحی خبردار می‌شود که مورد سوء قصد قرار گرفته است، یک فردی با پیامبر(ص) همراه می‌شود و 3 روز بعد از خارج می‌شوند، با توجه به کلمه «أَخْرَجَه» در این آیه -که نزد شیعه به « » معروف است- معلوم می‌شود که تنها یک نفر از مدینه اخراج شده است نه کسی که همراه پیامبر(ص) بوده است، در صورتی که اگر قرآن منظورش 2 نفر بود، باید از لفظ «اخراجکما» استفاده می‌کرد. ✳ریشه مبلغین حکومتی در دوران منع حدیث و ماجرای روایت حدیث ✡یهود با یک هدف‌گذاری وارد خروج پیامبر از مدینه شده بود توجه کنید یکی از اتفاقات مهم دیگری که بعد از رحلت پیامبر(ص) اتفاق می‌افتد «منع حدیث» است، نکته جالب توجه اینجاست که در این شرایط افرادی می‌توانند به نشر حدیث بپردازند که به نوعی با حکومت در ارتباط بودند و بیشتر این افراد در سال‌های آخر زندگانی پیامبر(ص) مسلمان شدند یا اصلاً در دوران‌ حیات ایشان مسلمان نشده‌ بودند و بعدها اظهار اسلام کرده‌اند. ✡جالب اینجاست که شخصی به نام «ابو هریره» که اصالتاً یهودی بوده و حدود 6 هزار حدیث از پیامبر(ص) نقل کرده درحالی‌که فقط یک سال پیامبراکرم(ص) را درک کرده است، اما امیرالمؤمنین ع که از کودکی شاگرد پیامبر ص بوده، حدود 500 حدیث از ایشان نقل کرده است! ❇«در روز عاشورا امام حسین در خطبه ای بیان می دارند: می دانید منشأ این جنگ داخلی چیست؟ می دانید چه کسی شما را وادار کرده که این آتش مشتعل را شعله ور کنید؟ کسی که دشمن مشترک من و شماست «و حششتم علینا نار الفتن التی خبأها عدوّکم و عدوّنا» فرمود: الان شما باد می زنید به آتش فتنه که این آتش را دشمن مشترک من و شما ایجاد کرده ❇️در حالی که ما در زیارت عاشورا اینگونه می خوانیم: اللهم خص انت اول ظالم باللعن مني و ابدا به اولا ثم الثاني و الثالث و الرابع اللهم العن يزيد خامسا و العن عبيد الله بن زياد وابن مرجانة و عمر بن سعد و ... ✡اینجاست که می بینیم یزید نفر پنجم لعن است و «اول ظالم» با تمام ظالمان متفاوت است ما باید به این کلید واژه های قرآنی و ادعیه دقت کنیم.  در زیارت عاشورا ما حدود 30 سلام و 60 لعن داریم و این یعنی اهمیت دشمن شناسی در برابر دوست شناسی. چرا که اگر دشمن را به دوستان نشناسانیم، اتفاقات صدر اسلام تکرار می شود چه بسا که دوستان تبدیل به دشمن شوند.   ✳فرازهای مهم زیارت عاشورا/ لعن شمر در زیارت عاشورا مرتبه دهم نفرین است ❇️زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است و از امام باقر و امام صادق ع روایت شده است مجموعه‌ای از کلمات کلید‌واژه هستند از جمله سلام، لعن، حرب و سلم، به طوری که «لعن» و مترادف‌هایش 60 کلمه، «سلام» و مترادفاتش 30 کلمه است که رابطه دو به یک دارند و این نشان از تأکید  خداوند بر دشمن‌شناسی دارد. ❇️در فقره اول سلام مطرح می‌شود «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ .» ❇️در فقره دوم طرح عظمت حادثه عاشورا «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْل ِالاِسْلام.» ❇️در فقره سوم اولین با طرح دشمن‌شناسی «فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ» شروع می‌شود ❇️در فقره چهارم هم لعن‌های بقیه شروع می‌شود «وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ..» پس می‌توان گفت سند استراتژیک شیعه است. ✳️با اشاره به اینکه شمر ملعون در رده دهم لعن زیارت عاشورا قرار گرفته است،‌ به واکاوی لعن‌های مطرح شده در زیارت عاشورا پرداخت و گفت: قرآن 3 گروه مختلف را به عنوان دشمن پیامبر و اسلام یاد کرده است گروه اول مشرکان «تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ ...»، گروه دوم منافقان هستند که در سوره «منافقون» به ترسیم ویژگی‌های آن‌ها پرداخته است در واقع منافقان ظاهر‌الاسلام  باطن‌الکفر هستند، دسته سوم نیز  و هستند  ✳️خداوند در آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» به آن اشاره می‌کند. @sarbaze110