💠💠 روچیلدها در آرزوی حکومت جهانی یهود (7)
✡️ سال 1991: سهم رسانهها
1️⃣ #دیوید_راکفلر (از وابستگان خاندان روچیلد) در کنفرانس #بیلدربرگ که در تاریخ ششم تا نهم همین سال در بادن- بادن (Baden- Baden) آلمان برگزار میشود، مطلب ذیل را بیان میکند:
2️⃣ «ما از مدیران واشینگتن پست، نیویورک تایمز، مجله تایم و دیگر نشریات معتبر که درجلسات ما حضور به هم میرسانند و تقریباً چهل سال است که با بصیرت به وعدههایشان پایبند هستند، کمال تشکر را داریم. اگر فعالیتهای ما در این سالها در معرض جنجال رسانهای و دید عموم قرار میگرفت، غیرممکن بود که بتوانیم طرحهای خود را پیش ببریم؛ اما حالا جهان پیچیدهتر شده، آمادهی خیزش به سمت #حکومت_جهانی است. به طور قطع، حاکمیت فراملیتی نخبگان روشنفکر و بانکداران در سطح جهان -نسبت به حق حکومت بر خود که در قرنهای گذشته حاکم بوده- ارجح است.»
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص191
@sarbaze110
⬇️⬇️⬇️⬇️
✡ #یهودیان #تاویل و #تفسیر ندارند و فقط ظاهر آیات #تورات را بررسی میکنند
در تورات خدای #یهوه فرزند دارد
👇
🔴در #کتاب_مقدس #یهودیان موارد فراوانی از نسبت دادن فرزند به خدا دیده می شود.
(1) مواردی که در آنها «فرزندان خدا» عنوانی برای موجودات #ماورایی است؛ (2) مواردی که به محبت خدا به بنی اسرائیل یا افرادی پارسا اشاره دارد؛ (3) مواردی که به پادشاه بنیاسرائیل (داوود یا فردی از خاندان وی) اشاره میشود.
«پسران خدا دختران آدمیان را دیدند که نیکومنظرند.... و پسران خدا به دختران آدمیان درآمدند» (سفر پیدایش 6: 2 و4).
«ای فرزندان خدا [=پسران الیم]، خداوند را توصیف کنید. جلال و قوت را برای خداوند توصیف نمایید» (مزامیر 1:29).
הבוןקדםייתושבחתאבתימלאכיאבניאלים (خداوند را تسبیح کنید ای دختران #فرشتگان و پسران الیم).
#اسرائیل پسر و نخست زادۀ من است(خروج 22:4)؛ «شما پسران یهوه خدای خود هستید» (تثنیه 1:14)؛
«در مکانی که به ایشان گفته می شد شما قوم من نیستید، در آنجا گفته خواهد شد پسران خدای حی می باشید» (هوشع 10:1).
#یهوه به #داوود میگوید :«من برای او مانند پدر خواهم بود و او برای من مانند پسر خواهد بود» (کتاب دوم #سموئیل 14:7).
😳«خداوند گفت تو پسر من هستی؛ امروز تو را تولید کردم» (مزامیر 7:2).
✅⬅️اینها اصلا تاویل برانگیز نیست مگر اینکه نژاد پرستی و برگزیدگی قومی را در برهه ای از تاریخ نشان دهد.ولی آیا پیامبری که زنای محصنه میکند میشود فرزند خدا؟
در تورات و سنتهای شفاهی هیچ پیامبری در بنی اسرائیل این آیات را تاویل و تفسیر و معنای استعاری نکرده است
«و خداوند دو #لوح سنگ مکتوب شده به انگشت خدا را به من داد.»
این یعنی حضرت موسی دست خط خدا را هم دیده
⬅️از طرفی تورات #افعال و #اعضایی انسان گونه برای خداوند مطرح کرده است و از سوی دیگر به کمالاتی #فرا_انسانی برای خداوند و از جمله یگانگیش و شبیه و نظیر نداشتن او اشاره نموده است.
🔴آیا این الفاظ دارای معانی استعاری و مجازیند با باید بر همان معنی ظاهری حمل شوند؟ آیا اطلاق آن کمالات با توجه به متعالی بودن خداوند به همان معانی است که بر ما انسانها اطلاق می شود یا خیر، آن اوصاف به مفهومی برتر از فهم ما به حضرتش منسوب می گردد. یا اساسا اطلاق آن #کمالات به معنایی غیر از آنچه که ما از آنها تلقی می کنیم وصف خداوند قرار می گیرند؟
@sarrbaz110
@sarbaze110
🔺🔺🔺🔻🔻🔻🔻
✡اصطلاح « #زلم_موت» که در تورات به کار برده شده، طبق بررسیهای نوینی که به عمل آمده، دقیقا به مفهوم شکل و کپی و تصویر است.
🔴برخی از #یهودیان که به واسطه همزیستی با #کنعانیان، در پاره ای مسائل مذهبی از آنان تقلید کرده، به خدایان « #بعل» معتقد شده و بعل پرستی را به جای ایمان به یهوه برگزیده بودند.
🔴کتاب #حوبوت_ها_لبابوت نوشته #بحیه در اواخر قرن یازدهم میلادی است که درسرقسطه اسپانیا تالیف شده است. بحیه در این کتاب به گروهی از افراد متقی در میان یهودیان اشاره کرده که قائل به تجسیم خداوند هستند
#ابراهیم بن داوود در کتابشامونوت رمه که در سال 1168 م. در طلیطلهانتشار یافت، گفته است که: «اعتقاد مردم عادی که عادت دارند از مفهوم عمومی خدا تبعیت کنند، این است که خدا جسم است، چه برآنند که هر کس جسم نداشته باشد وجود ندارد.»
✡کلماتی در #تورات وجود دارد با این مضمون که خدا انسان را شبیه خود خلق کرده است و نتیجه این مطلب، آن است که خدا شبیه انسانهاست: «پس خدا آدم را به صورت خود آفرید.» «و خدا گفت: آدم را به صورت ما و موافق و شبیه ما بسازیم.» «هر که خون انسان ریزد، خون وی به دست انسان ریخته می شود، زیرا خدا انسان را به صورت خود ساخت.»
✅خدایی وابسته به مکان که صعود میکند:
«و چون #خدا از سخن گفتن با وی فارغ شد، از نزد #ابراهیم صعود فرمود.»
⬅️ #یهوه خدایی نادان و بی خرد هست که از آفرینش موجودات پشیمان میشود😳
😱«خداوند پشیمان شد که انسان را بر زمین ساخته بود.»
😱«و خداوند پشیمان شده بود که شاول را براسرائیل پادشاه ساخته بود.»
🔴آیا میشه صفت پشیمانی را استعاری و تاویلی و تفسیری توجیه کرد؟
✡ #یهوه خدایی است که در آسمانها قصر داره و از آن بالا به زمین نگاه میکنه و جایگاهی در زمین نداره مثل #غول_لوبیای_سحرآمیز یا اگر در زمین هست در آسمان نیست .
😐«خداوند از آسمان بر بنی آدم نظر انداخت تا ببیند که آیا فهیم و طالب خدایی هست.»
😳«لیکن خداوند نشسته است تا ابد الاباد.. .» «اوست که بر کره زمین نشسته است.»
⬅️این گزارشها درباره خداوند متکی بر یک تجسم کاملا مادی و انسانی از خداست.
✡دین #یهود، دینی توحیدمحور بوده است که به تدریج تعابیر انسانوار در توصیف خداوند توسط مؤلفان بشری در آن رسوخ یافته است. برخی الهیدانان برجسته یهودی سعی در توجیه این عبارات دارند تا آنها را تأویل نمایند؛ به گونهای که با تنزیه خداوند منافات نداشته باشد.در این رابطه سخنی از پیامبران #بنی_اسرائیل نیست که دست خدا به قدرت خدا اشاره دارد یا این قبیل مسائل ⬅️پس تفسیر علمای یهود تفسیر به رای هست و در تضاد کامل با تورات وجسم انگاشتن خدا از ادبیات یونان وارد تورات شده است.
@sarrbaz110
@sarbaze110
🔻🔻
🔻🔻🔻🔻🔺🔺
🔴 #فیلون_اسکندرانی (45-20ق.م) معتقد است فلسفه یونانی و سنت یهودی یک حقیقت واحد قابل درک است و باید با تأویل کلمات تورات، معانی و عناصر فلسفه یونانی را با آموزه های تورات و سنتهای یهودی تلفیق نمود (کاپلستون، 1375، ج1، ص528-527).
✳️ #یهودیان در اواخر قرن چهارم قبل از میلاد تحتتأثیر همین فرهنگ، تورات را به زبان یونانی ترجمه کردند. فرهنگ سنتی یهود تحت نفوذ فرهنگ یونانی بسیاری از ویژگیهای خود را از دست داد و خود را با فرهنگ یونانی تطبیق داد. ترجمه تورات به زبان #یونانی در اسکندریه و در زمان سلطنت بطلیموس دوم (285-246ق.م) توسط 72 عالم #یهودی صورت پذیرفت. این ترجمه معروف به " #سبعینیه" است که یهودیان یونانی برای آن به اندازه متن عبری ارزش قائل بودند (سیار، 1380، ص52-51).
✳️تعابیر انسانوار در #الهیات یهود نقش محوری دارد. به همین جهت در طول تاریخ برخی الهیدانان یهود تلاش کردند در جهت تنزیه حقتعالی، این آموزهها را تأویل نمایند.
✳️ #تورات پا را از این هم فراتر گذاشته و تمثل خدا به شکل انسان بر موسی را بیان میکند؛ به گونه ای که موسی با خدا سخن گفته و حتی نظارهگر حرکت خدا از پشت سر میباشد (کتاب مقدس، سفر خروج، باب33، آیات23-11). ظاهر این آیات نشان میدهد پروردگار در جایی که موسی بود، نازل میشود و با او چهرهبهچهره سخن میگوید (ناصر، 2005، ص101).
✳️تصور انسانانگارانه از خدا در جهان شرک و #عهد_کهن امری کاملاً عادی بوده است. بنابراین اینکه گاهی خدا مانند دوست بر ابراهیم ظاهر شود و حتی صورتی انسانی به خود گیرد، دور از ذهن نبود. شاید یکی از مهمترین دلایل اینگونه برداشتها، یونانی شدن فرهنگ یهود باشد.
در تورات برای آنکه خواننده متوجه جسمانیت خدا نشود گاف های زیادی میبینیم
در جایی به #جسمانیت خدا اشاره شده اما یک قرن بعد در ترجمه به جای واژه خدا فرشته قرار داده میشود
«وقتی موسی گله های خود را به سوی کوه حوریب راند، فرشته خدا از میان بوته در شعله آتش به او نمودار شد و نگریست ... . خداوند وقتی دید موسی به آن طرف رفته، از میان بوته او را صدا زد و گفت: ای موسی! موسی گفت: اینک من حاضرم. خدا گفت: به اینجا نزدیک نشو، نعلین خود را درآور؛ زیرا جایی که ایستادهای، زمین مقدسی است. سپس گفت: من خدای پدرت ابراهیم و خدای اسحاق و خدای یعقوبم. موسی روی خود را پوشاند؛ زیرا که از نگریستن به خدا ترسید» (کتاب مقدس، سفر خروج، باب3، آیات6-1).
✳️در این فقره آیات ملاحظه میکنیم فرشته خدا و خود خدا به صورت مترادف بهکار رفتهاند؛ زیرا در آیه دوم میگوید «فرشته خدا از میان شعله #آتش بر موسی نمودار شد» و از آیه چهارم به بعد، همان کسی که در میان شعله آتش است و نمیسوزد، خداست که با #موسی شروع به سخن گفتن میکند. موسی از نگریستن به خدا میترسد؛ همان خدایی که خدای #ابراهیم، #اسحاق و #یعقوب است (مایلز، 2008، ص135).
@sarrbaz110
@sarbaze110
🔺🔺🔺🔺
🔻🔻🔻🔻
🔴 #درصورتیکه ظاهر این #داستان بدون #تأویل مورد تأیید قرار گیرد، باید گفت #تورات نهتنها تمثل خدا، بلکه تجسد او را مورد تأیید قرار داده است؛ چراکه تمثل تنها در صورتی است که موجود آسمانی در ادراک انسان به شکلی مادی متمثل شود. اما اگر قرار باشد موجودی مجرد بهصورت کاملاً محسوس و ملموس درآید، باید پذیرفت که او مجسم شده است. تنها در صورتی میتوان از تمثل در داستان یعقوب دفاع کرد که همه ماجرا در ظرف نفس یعقوب اتفاق افتاده باشد؛ مانند حالتی که در #رؤیا و #مکاشفه رخ میدهد. البته باید یادآور شد که برخی گفتهاند در داستان یعقوب، #فرشته خدا #تمثل یا #تجسم یافته است، نه خود خدا.
✡خداوند یک بار دیگر بر #یعقوب تمثل یافته و خود را نشان داد: «یعقوب تنها ماند و شخصی تا طلوع فجر با او #کشتی گرفت و وقتی دید که نمیتواند بر یعقوب پیروز شود، کف ران او را لمس کرد و ران یعقوب سست شد. سپس آن مرد گفت: مرا رها نما؛ زیرا که صبح طالع است. یعقوب گفت: تو را رها نمیکنم تا مرا برکت دهی. آن شخص گفت: اسم تو چیست و او گفت: یعقوب. آن مرد گفت: ازاین پس نامت یعقوب نیست، بلکه #اسرائیل است؛ چون همانطور که بر خدا غالب آمدی، بر مردم نیز غلبه مییابی. سپس #یعقوب از او سؤال کرده و گفت: مرا از نام خود آگاه ساز. گفت: چرا اسم مرا میپرسی و او را در آنجا برکت داد و #یعقوب آن مکان را #فنیئل (صورت ال) نامید و گفت: زیرا خدا را روبهرو دیدم و جانم رستگار شد» (کتاب مقدس، سفر پیدایش، باب32، آیات31-24). یعقوب فهمید که حریف او کسی جز خود "ال" نبوده است (آرمسترانگ، 1385، ص41).
#ال یا #اییل یا #الوهیم همان #یهوه هست
@sarrbaz110
@sarbaze110
🔻🔻🔻🔻🔻🔻