eitaa logo
سربازان خراسانی مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)
126 دنبال‌کننده
224 عکس
601 ویدیو
0 فایل
این کانال به درخواست جوانان مشتاق یاری امام زمان راه‌اندازی شد. @sarbazeyar پل ارتباطی @fatemiioon یاعلی!...
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5942819155097946120.mp3
3.77M
‍ ⁉️دو جریان مهم در آخرالزمان برای پیشنهاد دانلود👇 سخنرانی ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
🍃🌼🍃🌼🍃🌼 مولی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»: اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله. همواره در (فرج و ظهور صاحب‌الزمان علیه‌السلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید. 📚پی نوشت: 🖌بحارالانوار،ج ۱۵،ص ۱۲۳ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره   ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره   ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره   ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 👤 چرا (عج) ظهور نکرده⁧اند؟! مهمترین راه زمینه سازی درکلام امام باقر چطور رابشناسیم؟ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 💠استاد رائفی پور 🛑 ویژگی های عجیب امام مهدی (عج) 🔺امامی که امام صادق (ع) آرزوی خدمت به او را داشت❗️ ⏳کمی بیندیشیم چرا عده ای آرزوی خدمت دراین دوران راداشتند❗️ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🏅نشر آثار استاد رائفی پور @OstadRaefipoor1
هدایت شده از شادی و نکات مومنانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐❅᪥•﷽•᪥❅࿐ ⁉️ازنبرد قرقیسیا در آستانه ظهور چه می دانید؟ ⭕️کانون فتنه سوریه ⭕️فتح سوریه توسط سفیانی ⭕️منطقه محل مشترک مرزی عراق ،سوریه،ترکیه ⭕️کشته شدن عده ی زیادی در قرقسیا ⭕️به جان هم افتادن دشمنان شیعه در نزدیکی ظهور ⭕️پرچم های سیاه خراسان ⭕️خسف بیدا در مکه و فرو رفتن لشکر سفیانی أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @Montazeraan313 ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
‍ ‍ ⌛️ قسمت اول⌛️ ⇐آخر به بخش پایانی هر مجموعه گفته،[۱]  ⇐و زمان در لغت بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌شود.[۲] و مقصود از آن در این جا روزگار و  است. ⇐«آخرالزمان» به معنای بخش پایانی حیات دنیا است. ⇐«آخرالزمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم می‌خورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ⇐ این اصطلاح معمولا به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته می‌شود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد. ادیان بزرگ درباره آن پیشگویی‌هایی کرده ‌اند؛ ⇐ برای مثال در «انجیل» آمده است: «... و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور ومتکبر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی دین، و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی پرهیز و بی حلم و با خوبان بی اعتنا، و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح می‌دهند». پی نوشت ها؛ ۱. کفوی، ابوالبقاء، الکلیات، ج۱، ص۶۲.     ۲. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۳ص۱۹۹(زمن) ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره   ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
‍ 🔳 ⌛️قسمـت سـوم⌛️ ▪️از ظاهر برخی آیات، چون «والسبقون السبقون اولئک المقربون... ثلة من الاولین و قلیل من الاخرین»[۷۴_۷۵_۷۶_۷۷_۷۸]  و نیز بعضی روایات[۷۹_۸۰] برمی آید که پیشینیان از مردم آخرالزمان، فضیلت و مرتبه بالاتری داشته‌اند؛.[۸۱_۸۲_۸۳] ▫️اما اهل تفسیر سبقت گرفتگان را پیامبران و اصحابشان دانسته و سبقت را فضیلتی برای اقوام گذشته نشمرده‌اند؛ زیرا طبیعی است که اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم نسبت به تمام پیامبران دیگر و اصحابشان بسیار کم تر باشند؛[۸۴_۸۵]  ▪️البته روایاتی نیز حاکی از نسخ آیه مزبور نقل شده.[۸۶]  که درست به نظر نمی‌رسد؛[.۸۷]  و به دلیل سطح بالای معرفت مردم آخرالزمان معجزات حسی اقوام گذشته، جای خود را در اسلام به معجزه عقلی و علمی (قرآن) داده. [۸۸] ▪️ و وحی قرآنی با سخن از قرائت و علمو قلم، آغاز می‌شود: «اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسن من علق اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسن ما لم یعلم». [۸۹] ▫️و قرآن از دوره ماقبل اسلام به عنوان عصر جاهلیت در مقابل عصر علم و خرد یاد می‌کند: «الجهلیة الاولی»[۹۰_۹۱] ▪️ از این رو طبق روایات،سوره توحید و شش آیه آغازین سوره حدید، برای اقوامی در آخرالزمان نازل شده که در کاوش‌های دینی از اقوام پیشین ژرف اندیش تر و دقیق ترند.[۹۲] ▫️ در روایات متعدد دیگر نیز دوره آخرالزمان و مردم آن به رغم وقوع فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار بهترین زمان و بهترین مردم شناسانده شده‌اند؛[۹۳_۹۴] ▪️بنابراین میان دیدگاه خوشبینانه اسلام درباره پایان تاریخ و ظهور آفت‌های اجتماعی بسیار در آن دوره هیچگونه تنافی وجود ندارد. برخی از پیامبران نیز به دلیل فضیلت مردم آخرالزمان، از خداوند خواسته‌اند که نام و راهشان در میان آنان جاوید بماند. [۹۵_۹۶] 📚پی نوشت ها:   ۷۴. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۰.     ۷۵. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۱.     ۷۶. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۲.     ۷۷. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۳.     ۷۸. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۴.     ۷۹. بخاری، صحیح البخاری، ج۹، ص۴۱.     ۸۰. بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۱. بیضاوی، عبدالله بن عمر، تفسیر البیضاوی، ج۵، ص۲۸۴.     ۸۲. من وحی القرآن، ج۲۱، ص۳۲۹.۸۳.  بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۴. نهج البیان، ج۵، ص۱۳۵.۸۵. ۸۵ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۳، ص۲۰۷.     ۸۶. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکر، الدرالمنثور، ج۸، ص۸.     ۸۷. زمخشری، محمود بن عمر، الکشاف، ج۴، ص۴۵۹.     ۸۸. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکرالاتقان، ج۲، ص۲۸۹.     ۸۹. علق/سوره۹۶، آیه۱۵.     ۹۰. مطهری، مرتضی، خاتمیت، ج۱، ص۳۸.     ۹۱. احزاب/سوره۳۳، آیه۳۳.     ۹۲. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۱، ص۹۱.     ۹۳. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۴ - ۱۲۵.     ۹۴. نعمانی، الغیبه، ص۲۰۶.     ۹۵. شعراء/سوره۲۶، آیه۸۴.     ۹۶. حسینی بحرانی، هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۵۱۳.      ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
‍ 💎 ، ⌛️قسمت چهـارم⌛️ 💠قرآن، امت پیامبر را معتدل‌ترین و در نتیجه کامل ترین: «و کذلک جعلنکم امة وسطا»[۹۷_۹۸]  و بهترین امت: «خیر امة اخرجت للناس»[۹۹]معرفی می‌کند.[۱۰۰] 🔷بر همین اساس، خوارق عادت در آخرالزمان به کمترین میزان رسیده خداوند از طریق سنتهای طبیعی تاریخ، جوامع بشری را با آزمایش‌های مختلف به حدی از بلوغ،شعور و تجربه می‌رساند که زمینه حکومت جهانی صالحان مهیا شده[۱۰۱[و بر اساس سنت همیشگی خویش، مؤمنان را بر همه موانع چیره ساخته به فتح و پیروزی پایدار می‌رساند: «انهم لهم المنصورون و ان جندنا لهم الغلبون».[۱۰۲_۱۰۳_۱۰۴[  💠از مجموعه مباحث گذشته می‌توان نتیجه گرفت که دوره اسلامی، همان دوره آخرالزمان است که تحقق کامل دیدگاه مثبت اسلام درباره پایان تاریخ، در عصر ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به وقوع خواهد پیوست. 📚پی نوشت ها    ۹۸. مطهری، مرتضی، خاتمیت، ص۱۹.     ۹۹. آل عمران/سوره۳، آیه۱۱۰.     ۱۰۰. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۳، ص۲۰۸.     ۱۰۱. تاریخ الغیبه الکبری، ص۲۴۲ -۲۴۴.۱۰۲. صافات/سوره۳۷، آیه۱۷۲.     ۱۰۳. صافات/سوره۳۷، آیه۱۷۳.     ۱۰۴. سید قطب، فی ظلال، ج۵، ص۳۰۰۲.    ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
و ⌛️قسمت پنجم⌛️   ⬅️ختم نبوت و نزول واپسین شریعت که با ظهور پیامبر اسلام تحقق یافت، نخستین نشانه پایان تاریخ به شمار می‌رود؛[۱۰۵_۱۰۶] ⬅️ لذا مفسران، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیه ذیل، بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان، فاصله بسیار کمی تا قیامت دارد: [۱۰۷_۱۰۸] «فهل ینظرون الا الساعة ان تاتیهم بغته فقد جاء اشراطها». [۱۰۹]  ⬅️در آخرالزمان وقایع فراوان دیگری نیز پیش بینی شده که بیشتر به دوره پایانی آن (مقارن با ظهور مهدی) مربوط می‌شود.   ⬅️پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جو حاکم بر جهان؛ جو ستم، گناه و فساد خواهد بود. «اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة معرضون». [۱۱۰]  در این آیه، مردم آخرالزمان به غفلت و اعراض از خداوند متصف شده‌اند.[۱۱۱_۱۱۲] ⬅️در روایات نیز منظور از اشراط الساعة که در آیه ۱۸سوره محمد به آن اشاره شده، رواج بیش از حد کفر، فسق و ظلم دانسته و موارد متعددی از آن بر شمرده شده است.[۱۱۳_۱۱۴_۱۱۵] 📚پی نوشت ها     ۱۰۵.نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۱، ص۴۰۴.     ۱۰۶. نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۵، ص۴۶۳.     ۱۰۷. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، ج۹، ص۱۷۰.     ۱۰۸.قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج۱۶، ص۲۴۰.     ۱۰۹. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۰. انبیاء/سوره۲۱، آیه۱.     ۱۱۱. فخررازی، محمد بن عمر، التفسیر الکبیر، ج۲۲، ص۱۱۸.     ۱۱۲. ابن عاشور، التحریر و التنویر، ج۱۷، ص۹.     ۱۱۳. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۴. قمی، علی بن إبراهیم، تفسیر القمی، ج۲، ص۲۷۹-۲۸۲.     ۱۱۵.عروسی حویزی، عبدعلی بن جمعه، نورالثقلین، ج۳، ص۴۱۲. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 👤 چرا (عج) ظهور نکرده⁧اند؟! مهمترین راه زمینه سازی درکلام امام باقر چطور رابشناسیم؟ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝