🚨 تکرار خطاهای محاسباتی رژیم صهیونیستی
🔻 سرعت عمل و دقت عمل و گسترش جنگ تا حیفا، با وجود ضربه سنگین وارده به حزبالله، نشان از اقتدار حزبالله و نیز شکست رژیم است.
🔸هدف رژیم وادار کردن حزبالله از طریق ضربات سنگین هوایی و اطلاعاتی عملیاتی هوشمند برای عقبنشینی حزبالله و فروکش کردن حملات به شمال فلسطین اشغالی بود.
🔸اما اکنون حزبالله با گسترش حملات خود تا قلب فلسطین اشغالی، تمام رجزخوانیهای ارتش، نتانیاهو و دستگاههای تبلیغاتی رژیم را به شکست کشاند.
و ماالنصر الا من عندالله العلی العظیم
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 محسن رضایی: مطمئن باشید سیلی محکمی به نتانیاهو خواهیم زد
🔻 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
امروز در کمین رژیم صهیونیستی نشستهایم و حتماً حتماً حتماً خونخواهی شهید هنیه را انجام خواهیم داد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سفیر اسرائیل در باکو در سمینار هوش مصنوعی در دانشگاه ADA باکو شرکت کرد
🔻 طبق اخبار مستند، اسرائیل بزرگترین مرکز سایبری در منطقه را در باکو تأسیس کرده است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 آیتالله سیستانی خواستار تلاش برای توقف حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان شد
🔻 آیتالله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در بیانیهای با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف این حملات شد.
🔹در بیانیه دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق آمده است: در این شرایط سخت ملت بزرگوار لبنان، که به صورت فزایندهای در معرض حملات وحشیانه و با روشهای متوحشانه رژیم صهیونیستی شامل انفجار شمار زیادی دستگاههای ارتباط شخصی و امثال آن و هدف قرار دادن منازل پر از جمعیت حتی زنان و کودکان و حملات گسترده به دهها روستا و شهر در جنوب و البقاع قرار دارند و این حملات منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از مقاومان قهرمان و سایر غیرنظامیان بیگناه و مهاجرت دهها هزار نفر از ساکنان از منازلشان شده است، مرجعیت عالی دینی، همبستگی خود را با عزیزان لبنانی بزرگوار اعلام میکند و در این رنج بزرگ با آنها همدردی میکند.
🔹دست تضرع به سوی خداوند متعال و قدیر بالا میبریم تا آنها را حمایت و حفاظت کند و شر اشرار و کید فاجران را از آنها دفع کند.
🔹آیتالله سیستانی خواستار رحمت و رضوان برای شهدای ابرار و شفای عاجل برای مجروحان شد.
🔹ایشان ضمن درخواست انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف این حملات وحشیانه پی در پی و حفاظت از ملت لبنان از آثار ویرانگر این حملات، از مومنان خواست به کاهش رنج ملت لبنان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها مبادرت کنند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 آیتالله سیستانی خواستار تلاش برای توقف حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان شد 🔻 آیتالله سیستانی، مرج
🚨 لبیک الحشد الشعبی به آیتالله سیستانی
🔻 فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در پیامی از بیانیه آیتالله سید علی سیستانی در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان استقبال کرد و بر ارائه کمک به مردم لبنان در پاسخ به ندای مرجعیت دینی و وظایف انسانی و برادرانه و دینی اعلام آمادگی کرد.
🔹فالح الفیاض ضمن اعلام آمادگی کامل و بسیج همگانی الحشد الشعبی، از برادران خود در مجموعه حشد خواست تا با هماهنگی دولت و مقامات رسمی هرگونه کمکهای ممکن در حوزه بشردوستانه، امدادی و درمانی را به مردم لبنان ارائه کنند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 هر دم از این باغ بری میرسد!!!
↩️ رئیسجمهور ایران میگوید برای کاهش تنش با اسرائیل آماده است!!!
🔸 مسعود پزشکیان گفت که ایران آماده تنشزدایی با اسرائیل است تا زمانیکه طرف مقابل خود را متعهد ببیند!!!
🔸 پزشکیان روز دوشنبه پیش از اجلاس مجمع عمومی سازمانملل در نیویورک به خبرنگاران گفت: «ما تا زمانیکه اسرائیل مایل باشد، تسلیحات خود را کنار بگذارد، مایلیم همه تسلیحات خود را کنار بگذاریم. ما به دنبال بیثبات کردن منطقه نیستیم!!!!»
🔸ایران برخلاف ادعاهای ایالات متحده، به روسیه تسلیحاتی برای حمایت از جنگش علیه اوکراین ارائه نکرده است
🔸ما تجاوز روسیه به اوکراین را تأیید نمیکنیم. ما هیچ موشک بالستیکی به آنها ندادهایم و نخواهیم داد.
✍️امیدوارم که پزشکیان به این ادبیات بد و دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران فیصله داده و به مسائلی که از آن چیزی نمیفهمد، ورود نکند؛ چون به گفته خودش باید کارشناسان نظر دهند، بعد از برادری با شیطان بزرگ حالا کاهش تنش با سگ نگهبان این شیطان بزرگ در منطقه را مطرح میکند؟!!!
آقای پزشکیان! قبل از آنکه خیلی دیر شود و به روزگار بنیصدر دچار شوی، برگرد!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 هر دم از این باغ بری میرسد!!! ↩️ رئیسجمهور ایران میگوید برای کاهش تنش با اسرائیل آماده است!!!
🚨 عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، سخنان برخی رسانهها درباره آمادگی ایران برای کاهش تنش با اسرائیل را قویاً تکذیب کرد و گفت که آقای پزشکیان هرگز چنین اظهارنظری نکرده است.
✍ ما هم امیدواریم که این مهملات شیطنت رسانهای غربیها باشد و الا برای اظهاراتی از این دست، بلا نازل میشود.
به قول حضرت آقا که در ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ در پاسخ به نامه شهید اسماعیل هنیه نوشته بودند:
«حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب میاندازد و جز خسران عاید آن ملت ستمکشیده نمیکند.»
فقط امیدواریم که این نقل قولها از جانب پزشکیان دروغی بیش نباشد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۹
↩️ شامل آیات ۶۲ تا آخر سوره مبارکه #نور و آیات ۱ و ۲ سوره مبارکه #فرقان
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«تَعَلَّمُوا القُرآنَ؛ فَاِنَّهُ اَحسَنُ الحَدیثِ»؛
قرآن را فرا گیرید، زیرا که قرآن نیکوترین سخنهاست.
📚 (نهجالبلاغه خطبه ۱۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور #سوره_فرقان
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۷] - بخش پنجم
🔻 اسدالله سيفالدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق)
در یکی از روزهای سرد پائیزی در خانه شیخ زده شد شیخ چون در را باز کرد دختری ۱۸ ساله با سر و وضعی نامرتب و مضطرب را در آن سوز و سرما لرزان و گریان پشت در ایستاده دید، شیخ از او پرسید: کیستی و چه میخواهی؟ دختر جواب داد: یتیم هستم و بیپناه و کسی را ندارم و به این خانه پناه آوردهام.
شیخ فرمود: وارد خانه شو و با دخترانم باش تا ببینیم چه باید کرد، پس از تحقیق و مشخص شدن درستی گفتارش که واقعاً بیسرپرست و بیپناه است؛ او را به فرزندی پذیرفت و در کنار دختران خود ثریا و امینه و صفیه به تربیت او همت گمارد. مرحوم حاج امیراصلان میگفت: پدر بزرگم بیش از دختران خود به او احترام میگذاشت و به او امر و نهی نمیکرد و پس از ۳ سال نگهداری و تربیت او در ۲۱ سالگی او را به عقد جوانی در آورد و با کمال عز و احترام به خانه شوهر فرستاد و همواره پس از آن نیز همچون پدری دلسوز و مهربان به او رسیدگی میکرد و برایش عیدی و هدیه میفرستاد.
شیخ اسدالله همانند دیگر عالمان بزرگ به اهلبیت عصمت و طهارت (علیهمالسلام) عشق و ارادت میورزید و در ایام سوگ و عزای آنان بهشدت محزون و در اعیاد آن ذوات مقدس مسرور میشد، در تمام حرکات و سکنات به آن بزرگواران تأسی میجست، مقید بود بينالطلوعین را بیدار بماند. فردی کمغذا و لاغر اندام بود و در نوع غذا و نحوه غذا خوردن دقت میکرد، به سئوالات مردم بهدقت گوش میداد و سپس بعد از تأمل و تفکر پاسخ میگفت. گاه که کسی از ایشان نصیحتی میخواست به مزاح میفرمود: طبیبی که خود گوشت در بدن ندارد چگونه برای دیگران نسخه چاقی بنویسد؟!
مردم منطقه اکنون نیز از استجابت دعای ایشان در گرفتاریها و حوادث مختلف خاطرات و حکایاتی در یاد دارند و نقل میکنند اموری که معمولاً از علمای ربانی و بزرگ ما در طول تاریخ فراوان مشاهده شده است؛ مانند آن که در یکی از سالها خشکسالی در منطقه روی داد مردم از شیخ درخواست دعا کردند و به برکت دعای آن بزرگوار باران بارید. همانگونه که گفته شد شیخ در اواخر عمر شریف خود به شهرستان ماساللی نقل مکان نمود مردم روستای کاظمآباد از ایشان گله کردند که چرا ما را ترک گفتید، شیخ با مهربانی و لحنی آمیخته به حقیقت و مزاح برای تسکین آنان میفرمود: قبرستان ماساللی سرراه است و شاید کسانیکه از راه میگذرند برایم فاتحهای بخوانند.
ادامه دارد...
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۹ و ۱۰۰.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 انقلابیهایی که استحاله شدند:
↩️ تحجّر ما، یا تجدّد آنها؟!
🖊 #مهدی_جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سران ساختارهای نظامی ترکیه به باکو سفر کردند
🔹 حفظ رقابت تسلیحاتی باکو و ایروان، گرفتن لقمههای چرب و چیلی برای ترکیه و اسرائیل را آسانتر کرده است!
🔻 به گزارش ینیمساوات، یاشار گولر، وزیر دفاع ملی جمهوری ترکیه، ژنرال متین گورک، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری ترکیه، دریاسالار ارجمند تاتلیاوغلو، فرمانده نیروی دریایی، ژنرال سلجوک بایراکتار اوغلو، فرمانده نیروی زمینی ارتش و ژنرال نیروی هوایی ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی دریایی ارتش ترکیه برای شرکت در پنجمین نمایشگاه بینالمللی دفاعی آذربایجان ADEX به باکو آمدند و در فرودگاه مورد استقبال ژنرال کریم ولیاف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.
🔸 ساختار نظامی ترکيه در حال پیشبرد مقدمات عضویت جمهوری آذربایجان در ناتو است! ناتو از ترکیه بهعنوان بزرگترین پایگاه خود در غرب آسیا استفاده میکند و قصد دارد جمهوری آذربايجان را به پایگاه خود در قفقاز و حاشیه خزر تبدیل کند!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫