eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ - [۱۸۸] ⬇️حسن لنکرانی (۱۲۶۵ - ۱۳۵۸ ق) آخوند شیخ حسن لنکرانی در ۱۲۶۵ق (۱۸۴۹م) در روستای احمدلی از توابع شهرستان ماساللی متولد گردید. دروس مکتب‌خانه‌ای و بخشی از مقدمات علوم حوزوی را از مکتب‌داران و روحانیون محل آموخت. در نوجوانی به حوزه علمیه اردبیل عزیمت کرد و از اساتید آنجا بهره برد. بعد از آن راهی نجف اشرف شد و سالیانی چند از محضر بزرگان علمی و معنوی این حوزه مقدسه نجف مستفیض گشت از مدت اقامت و اساتید و سطح علمی وی اطلاعی حاصل نشد. وی پس از انجام تحصیلات به زادگاه خود بازگشت و در مسجد محل به اقامه نماز جماعت و تبلیغ و ترویج معارف و احکام شرعی پرداخت و با تأسیس مدرسه‌ای به تدریس و تعلیم و تعلم همت گمارد. پس از پیروزی انقلاب کمونیستی و حاکمیت دولت الحادی شیخ حسن نیز همانند دیگر عالمان دینی منطقه از آزار و اذیت مأموران حکومتی در امان نماند و سرانجام در ۱۳۵۸ق (۱۹۳۹م) بدرود زندگانی گفت. 📚📚📚 پ.ن. ۱. مصاحبه با اقوام معظم‌له و اهالی محل. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۵ و ۱۸۶. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 غیرمحرمانه با بزرگان جبهۀ انقلاب ✍️ 1️⃣. فرضیۀ من این است که حاکمیّت و یا دست‌کم بخش عمدۀ آن، دچار مجموعه‌‌ای درهم‌تنیده از سیاست‌های فرساینده و مخرّب شده است که در پی آنها، اکنون وارد مرحلۀ به‌شدّت چالش‌برانگیز و مخاطره‌آفرینی شده‌ایم که لحظه‌به‌لحظه، امکان‌های بازگشت و جبران، بیشتر زوال می‌یابند و شرایط قهری، ما را به محاصره درمی‌آورند. برای اثبات سخنم، به شواهد تجربی و عینی استناد می‌کنم. 2️⃣. در همۀ انتخابات‌ها، دوگانۀ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مطرح می‌شود و در نهایت نیز، مشارکت حداکثری، ترجیح داده می‌شود و صالحان در اثر سازوکارهای سکولاریستی، از قدرت بازمی‌ماندند. چندی که می‌گذرد، نارضایتی‌های اجتماعی از منتخبِ متوسط یا ضعیف، سربرمی‌آورد و مشارکت حداکثری، دود می‌شود و به هوا می‌رود. این چرخۀ باطل، دهه‌ها در جریان بوده و انتخابات ریاست‌جمهوریِ اخیر نیز، نمونۀ روشن آن است. این در حالی است که حاکمیّت باید از طریق انتخاب «اصلح»، معضل دیرینۀ «کارآمدی» را علاج می‌کرد و آن‌گاه به‌صورت خودبه‌خود، «مشارکت حداکثری» نیز در دوره‌های بعدی برآورده می‌شد. 3️⃣. از سال آغاز دهۀ ۹۰، جریان تجدّدی تلاش کرد تا از حجاب، بحران بیافریند. در این راستا، گام‌به‌گام پیش آمد و در نهایت در سال ۹۶، چندین زن روسری‌شان را بر سر چوب نهادند و آشکارا، کشف حجاب کردند. در اینجا بود که موج شکل گرفت و اندک‌اندک، کشف حجاب به یک «جریان اجتماعی» تبدیل شد و در نهایت در متن اغتشاش، حالت انفجاری یافت. حاکمیّت نیز در مقابل، منفعل گردید و حجاب را رها کرد و به بهانۀ تقنین، ۳ سال در وضع تعلیق به‌سربرد؛ قانونی که اکنون دولت لیبرال، به اجرای آن تن در نمی‌دهد و البته مسألۀ این دولت، خودِ «قانونی‌بودن حجاب» است و می‌خواهد از کشف حجاب، عبور کند و برهنگی را به‌عنوان خط قرمز معرفی نماید. از این گذشته، کارگزارانی که در این مدت، سخن از «سازوکار فرهنگی» به میان آوردند، قدمی برنداشتند و نشان دادند کار فرهنگی، اسم رمزی برای تحقّق حجاب اختیاری است. 4️⃣. در زمینۀ فضای مجازی نیز، حاکمیّت با وجود این‌که می‌داند از میانۀ دهۀ ۸۰ به این سو، همواره شبکه‌های اجتماعیِ غربی، خاستگاه اصلی تدارک نظری و عملیِ بحران‌ها و تنش‌ها بوده‌اند، اما اینک در مسیر گشودن دوبارۀ آنها حرکت می‌کند. در اغتشاش اخیر، به‌عیان دیدیم که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، ابتدا به تولید و بازتولید «هویّت‌های دگراندیشانه» پرداختند و سپس این هویّت‌های تجدّدی را در مسألۀ حجاب، متمرکز کردند و از ظرفیت آنها، «اغتشاش خیابانی» پدید آوردند. این بدان معنی است که حاکمیّت، به دیگریِ سیاسی و تمدّنی‌اش، مجال و میدان داده تا جامعه‌اش و ذهنیّت فرهنگیِ مردمانش را به‌آسانی، به تصرّف خود درآورد و آن‌گاه بر اساس این بدنۀ اجتماعیِ استحاله‌شده و مخالف، طرح‌های تجدّدیِ خویش را پیش ببرد. فیلترینگ، همۀ برنامۀ حکمرانی نیست، اما در زمانۀ جنگ و نزاع هویّتی، به‌قطع، یکی از اضلاع مواجهه است. اکنون حاکمیّت در مسیر میدان‌دادن به بسترها و سکوهای تجدّدی قرار گرفته و این اقدام را احیای سرمایۀ اجتماعی‌اش می‌داند، درحالی‌که داستان، معکوس است؛ چون نه‌فقط سرمایۀ اجتماعی‌اش، بیشتر دچار زوال هویّتی خواهد شد، بلکه حتی لایه‌ای از جامعه که هوادار سرسخت او هستند، با مشاهدۀ این سیاست‌های لیبرالی، سرخورده و دلزده می‌شوند و همچون گذشته، حاضر به پرداخت هزینه نخواهند شد. ازاین‌رو، حاکمیّت در روزهای دشوارِ پیش رو، تنها خواهد ماند. 6️⃣. به‌نظرم همین سیاست‌های ناصواب و نامعقول برای این‌که حاکمیّت را در شرایط بحرانی و موقعیّت گره‌خوردگی قرار بدهند، کافی هستند. مسأله این است که کنش‌ها و دغدغه‌ها و سازوکارها از وجه «ساختاری»، غلط اندر غلط هستند؛ یعنی «مدار» و «مسیر»، نابجاست و امنیّت ملّی را دچار چالش‌های مهلک خواهد کرد. اینک به‌جای آن‌که در افق «بازسازی انقلابی» حرکت کنیم و فاصله‌ها و زاویه‌ها از اصالت‌های انقلابی را جبران نماییم و به مبنا و منطق امام خمینی بازگردیم، در جهت معکوس آن به حرکت افتاده‌ایم و لیبرالیسم را در همۀ اضلاع و وجوهش، محقّق می‌کنیم. این مسیر، به ناکجاآباد خواهد انجامید و حاکمیّت را چه از درون و چه از بیرون، دچار انسداد خواهد کرد. حاکمیّتی که ذهنیّت و هویّت جامعه‌اش را به‌راحتی در اختیار ساختارهای ارتباطی‌ای قرار بدهد که مخالف‌پرور و معارض‌ساز هستند، روزبه‌روز، نحیف‌تر و محدودتر خواهد شد و جز پوسته‌ای ظاهری از آن باقی نخواهد ماند. این سیاست، هرگز به احیای سرمایۀ اجتماعی نخواهند انجامید، بلکه برعکس، از جامعه، یک قلمرو غیرانقلابی و تجدّدی خواهد ساخت که به‌مثابه ابزار «سکولاریزاسیون حاکمیّتی» عمل خواهد کرد؛ و مگر تاکنون، چنین نبوده است؟! روی سخن من با بزرگان جبهۀ انقلاب است؛ به صحنه بیابید. 🆔 ☫ @sardabir313
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 هواپیمای مسافربری ازال که از باکو به گروزنی در حال پرواز بود سقوط کرد. 🔴 بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی آذربایجان (ازال)، ۶۲ مسافر و ۵ خدمه در مجموع ۶۷ نفر در هواپیما حضور داشتند. 🔴 با اینکه اطلاعات ضد و نقیضی در حال دست به دست شدن است ولی طبق ادعای منابع آذربایجانی ۳۷ شهروند آذربایجانی در هواپیمای آزال که در آکتائو سقوط کرد حضور داشتند. 🔴 براساس ادعای همین منابع با اعلام وزارت امور خارجه قزاقستان: ۳۲ نفر از سرنشینان این حادثه جان سالم به در برده و در بیمارستان بستری شدند. 📊 آمار سرنشینان: رسانه‌های قزاقستان اعلام کردند: ۳۷ شهروند آذربایجانی، ۱۶ نفر از روسیه، ۶ نفر از قزاقستان، ۳ نفر از قرقیزستان در هواپیما بوده‌اند. ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
📺 مستند آذرآبادگان | نقشۀ ترسناکِ شوروی برای تجزیۀ خطۀ آذربایجان از ایران «آذرآبادگان» مستندی است که به چگونگی به وجود آمدن بحرانِ ملّیِ شکل‌گیری «فرقۀ دموکرات آذربایجان» بعد از جنگ جهانی دوم - با هدف تجزیۀ استان‌های شمالغرب ایران - می‌پردازد و نقشِ مردمِ خطۀ آذربایجان را در شکست این جریان، مورد پژوهش قرار می‌دهد. ▪️ کارگردان: حامد کلجه‌ای 📹 تهیه‌کننده: مصطفی شوقی 🔰 به علت محدودیت پیام رسان ایتا میتوانید این مستندرو در پیام رسان بله مشاهده فرمایید اینجا ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۵۲ ↩️ شامل آیات ۱۵۴ تا آخر سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش. 📚 (جامع‌الاخبار/ ۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۹] ⬇️حسن لنکرانی (۱۲۶۹ - ۱۳۶۱ ق) آیت‌الله شیخ حسن لنکرانی [فرزند شکور فرزند حاتم فرزند احمد] از علمای اعلام و فقهای عظام منطقه قفقاز است. ایشان در حدود سال ۱۲۶۹ ق (۱۸۵۳م) در روستای کهنه‌آلودی از توابع شهرستان ماساللی منطقه لنکران دیده به جهان گشود. تلاوت قرآن و نصاب‌الصبیان و بوستان و گلستان و دیگر کتب متداوله مکتب‌خانه‌های وقف قفقاز را از روحانیون منطقه فرا گرفت. سپس پدر، وی را نزد آخوند ملا رحمت‌الله فرستاد و آخوند مقدمات علوم حوزوی را به وی تعلیم داد. بعد از آن در سنین نوجوانی به ارشاد آخوند به حوزه علمیه اردبیل رهسپار گردید و در آنجا فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون حضرات آیات ملا ابراهیم اردبیلی و میرزا محسن مجتهد و دیگران آموخت و درحالی‌که توشه‌ای در خور از فضل و فضیلت داشت به حوزه مقدسه نجف اشرف مهاجرت کرد و در حلقه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون حضرات آیات عظام: میرزا حسین خلیلی، سید محمدعلی شاه‌عبدالعظیمی، آقا سید حسین کوه‌کمری، مولی محمد فاضل ایروانی، میرزا محمدحسن شیرازی و میرزا حبيب‌الله رشتی شرکت جست و به مقام رفیع اجتهاد در علوم حوزوی دست یافت و خود به کرسی تدریس نشست و به تعلیم و تربیت طلاب همت گمارد. شیخ حسن در حدود سال ۱۳۰۶ق (۱۸۸۹م) به زادگاه خود بازگشت لکن پس از مدتی مجدداً به نجف اشرف مراجعت نمود و در جوار بارگاه ملکوتی امیرمؤمنان علیه‌السلام توطن اختیار کرد. ایشان پس از اساتید معظم خود در شمار مراجع تقلید نجف اشرف درآمد و از بزرگان علمی جهان تشیع محسوب شد. زهد و تقوا و دوری از ذخارف دنیا و سلاح سداد از ویژگی‌های آن فقیه بزرگوار به‌شمار می‌رود. از ایشان کتابی با عنوان نتایج‌الافکار که مشتمل بر تقریرات دروس اساتید خود می‌باشد به یادگار مانده است. وفات آن عالم ربانی نهم جمادی‌الاول سال ۱۳۶۱ق (می ۱۹۴۲م) به وقوع پیوست.[۱] * شرح حال فرزندش آیت‌الله حاج شیخ مجتبی حاتمی لنکرانی به شماره ۵۴۴ خواهد آمد. 📚📚📚 پ.ن. ۱. تراجم‌الراجم، ج ۱، ص ۲۳۴؛ نقباءالبشر، ج ۱، ص ۴۶۵؛ معجم‌الفكر والادب، ص ۳۹۱؛ گنجینه دانشمندان، ج ۷، ص ۲۸ و مصاحبه با حجت‌الاسلام شیخ عبدالله لنکرانی نواده معظم‌له. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۶ و ۱۸۷. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 منابع اوکراینی از وجود سوراخ و ترکش بر روی بدنه هواپیمای مسافربری آذربایجانی که امروز سقوط کرد می‌گویند هواپیما قرار بوده در گروزنی فرود بیاید و البته امروز نیز اوکراینی‌ها به گروزنی حمله پهپادی کردند بسیاری از مسافرین زنده مانده از انفجار در بیرون هواپیما صحبت می‌کنند البته این هواپیما هنگامی که می‌خواسته در فرودگاه گروزنی بنشیند به دلیل حمله پهبادی به سمت فرودگاه دیگری تغییر مسیر داده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حیله‌های اُمَوی علیه مسلمانانِ علوی؛ تحریرالشام چگونه علویان سوریه را تحریک و سرکوب می‌کند؟ 👈 کینهٔ سال‌ها شکست تروریست‌ها از ایران و مقاومت سر باز کرد؟ 👈 همان نکته دوم که چند روز پیش نوشتیم، یک سیاست از پیش تعریف‌شده است... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 منابع نزدیک به تحریرالشام: ↩️ روحانی شیعه (سمت چپ) که سخنرانی علیه احمد الجولانی در سوریه انجام داده و در شبکه‌های اجتماعی نیز فراگیر شده، یکی از رهبران معترضان علوی بوده که به گفته افراد مطلع، این روحانی از نزدیکان شیخ صادق شیرازی است‌. ▪️ سناریوهای نوشته شده، یکی پس از دیگری در حال اجرا شدن است. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 رکورد سفر ایرانیان به خارج با ۱۴ میلیون گردشگر شکست 🔻 مرکز آمار ایران در روزهای اخیر داده‌های گردشگری خارجی ایران در ۶ ماهه نخست امسال را منتشر کرده است. این داده‌ها نکات قابل تأملی دارد، تعداد گردشگران خروجی از ایران ۲ برابر گردشگران ورودی بوده است. همچنین امسال گردشگران خروجی کشور درحالی نسبت به ۶ماهه نخست پارسال رشد ۱۲ درصدی داشته که سال گذشته نیز رکورد سفرهای خارجی کشور (حتی رکورد دوره برجام) شکسته شده است. آمارها بسیار قابل تأمل است، در سال گذشته ۱۴ میلیون ایرانی عازم خارج شده‌اند که ۴ میلیون نفر از آن زائر عتبات عالیات و ۱۰ میلیون نفر گردشگر خارجی بوده‌اند. گرچه داده‌ای از ارزبری سفرهای گردشگری کشور منتشر نشده، اما در برآوردهای حداقلی در سال گذشته حدوداً ۶.۵ تا ۷ میلیارد دلار برای سفرهای خارجی ایرانیان هزینه شده است. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا